Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

NAD + Dirac = SANT!

177 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 15 januari 2018 - 19:37

RickyDeg
  • RickyDeg
  • Beroende

  • 1 169 inlägg
  • 0

NAD implementerar äntligen Dirac!

 

Under 2018 förväntas NAD introducera processor och receivers med denna uppskattade optimering. Då NAD arbetar med modulsystem kommer först vissa befintliga modeller uppgraderas med MDC-kort. 

 

vq0boz.png

 

I denna tråd kan vi tillsammans rapportera vår upplevelse av hur NAD lirar med Dirac samt eventuella problem som dyker upp. Själv äger jag processorn M17 och kommer lämna intryck baserat på den.

 

NAD och Dirac:

https://nadelectronics.com/dirac-live/

 

Dirac släpper uppdateringar under 2018:

http://www.avsforum....ng-at-ces-2018/

 

=========================================

 

Till processorn M17 släpps MDC-kort AM17 innehållandes Dirac Live (Full) och "immersive audio" (Atmos/DTS-X). Ännu osäkert vilken typ av mätmikrofon som inkluderas men NAD har bekräftat att man kan nyttja exempelvis MiniDSP UMIK-1 eller XTZ Microphone Pro.

 

2yypd02.jpg

MDC-kort AM17 med chip för Dirac Live (Full) samt 4 st mini-XLR balanserade utgångar expanderar processorn från 7.2 till 11.2 kanaler. Tyvärr går man miste om ett antal digitala in-/utgångar med denna modul. Prisindikation för AM17 (2018-01-15) mellan ca 6.500-8.000:- inkl installation och ny mjukvara.

2la4ex5.jpg
 
Processorn M17 släpps även i en uppdaterad utgåva; M17.2 som har de två senaste MDC-korten förinstallerade (AM17 och VM300). I övrigt kan ägare av ordinarie M17 uppgradera till identisk specifikation.ru6wja.jpg
 
Receivers T 777 V3 och T 758 V3 får en enklare version av Dirac Live (LE) och kan vid behov uppgraderas till fullständig (Full) för $99 USD. Ännu osäkert vilken typ av mätmikrofon som inkluderas men en adapter behövs tydligen. Kan dock nyttja exempelvis MiniDSP UMIK-1 eller XTZ Microphone Pro även här.
 
 
rrnxgx.png
 
34tbyia.png

Redigerat av RickyDeg, 16 januari 2018 - 13:03.


#2

Postad 15 januari 2018 - 20:09

johan b-lund
  • johan b-lund
  • Mästare

  • 2 944 inlägg
  • 0

Det snackas för fullt om Nad o Dirac iett par trådar :)

En samlingstråd kan ju vara bra om folk nu ser den.

 

Som det är nu finns det lite olika besked om när 758:an ska trilla in, slutet av Jan är ett bud o när jag snackade med dom idag så visste dom inte :/

 

*edit*

Jag vet inte om AM17 har utgått för där är bara döda länkar på deras hemsida.


Redigerat av johan b-lund, 15 januari 2018 - 20:11.


#3

Postad 15 januari 2018 - 20:57

RickyDeg
  • RickyDeg
  • Beroende

  • 1 169 inlägg
  • 0

Det snackas för fullt om Nad o Dirac iett par trådar :)

En samlingstråd kan ju vara bra om folk nu ser den.

 

Som det är nu finns det lite olika besked om när 758:an ska trilla in, slutet av Jan är ett bud o när jag snackade med dom idag så visste dom inte :/

 

*edit*

Jag vet inte om AM17 har utgått för där är bara döda länkar på deras hemsida.

 

 

Ja, jag har märkt att samtalsämnet varit ganska utspritt, därav en dedikerad tråd  :) Vi får ser hur det går!  ;)

 

NAD har tydligen alltid varit dåliga på release-datum (har inväntat MDC AM17 ett helt år nu!) men senaste besked är första kvartalet för det mesta med Dirac, däribland 758:an, kan vi hoppas. MDC AM17 har inte utgått, men eftersom NAD lade upp den på hemsidan redan i Maj 2017 och den fortfarande inte släppts var det många som påpekade att de skulle ta ner den tills den faktiskt var ute på marknaden. 

 

Rykten vill göra gällande att NAD nu håller på att slutföra implementeringen av nya funktioner i Dirac Live; http://www.avsforum....ng-at-ces-2018/



#4

Postad 15 januari 2018 - 21:00

johan b-lund
  • johan b-lund
  • Mästare

  • 2 944 inlägg
  • 0

Där är ett gäng där som spelar på dessa maskiner, är dom släppta o Usa/Canada?

 

*edit*

Inte den nya versionen av Dirac utan Nad 758 v3


Redigerat av johan b-lund, 15 januari 2018 - 21:06.


#5

Postad 15 januari 2018 - 21:10

RickyDeg
  • RickyDeg
  • Beroende

  • 1 169 inlägg
  • 0

Där är ett gäng där som spelar på dessa maskiner, är dom släppta o Usa/Canada?

 

*edit*

Inte den nya versionen av Dirac utan Nad 758 v3

 

 

Verkar så...? Men man får uppgradera till Dirac Live; https://nadelectronics.com/dirac-live/



#6

Postad 15 januari 2018 - 21:24

johan b-lund
  • johan b-lund
  • Mästare

  • 2 944 inlägg
  • 0

Verkar så...? Men man får uppgradera till Dirac Live; https://nadelectronics.com/dirac-live/

Givetvis vet tillverkarna att det är en ny version av Dirac på G, antagligen därför vi har fått vänta.

Ny version är alltid kul och om det går och inte kostar skjortan ska jag uppgradera min minidsp.



#7

Postad 15 januari 2018 - 21:31

RickyDeg
  • RickyDeg
  • Beroende

  • 1 169 inlägg
  • 0

Givetvis vet tillverkarna att det är en ny version av Dirac på G, antagligen därför vi har fått vänta.

Ny version är alltid kul och om det går och inte kostar skjortan ska jag uppgradera min minidsp.

 

 

Misstänker att det är så! Jag är själv spänd på nyheterna från Dirac, framför allt möjligheterna och enkelheten som appen (förhoppningsvis) kommer erbjuda en systemoptimerings-novis som jag själv  :D



#8

Postad 15 januari 2018 - 21:40

johan b-lund
  • johan b-lund
  • Mästare

  • 2 944 inlägg
  • 0

Misstänker att det är så! Jag är själv spänd på nyheterna från Dirac, framför allt möjligheterna och enkelheten som appen (förhoppningsvis) kommer erbjuda en systemoptimerings-novis som jag själv  :D

Satt precis o funderade på den.

Men att göra det via dator tar inte så lång tid ändå o den lär nog krävas att den är uppkopplad iaf.

Mycket av det som görs kräver att man är uppkopplad mot Dirac, eller var det bara uppladdningen av filtret?

Jag minns inte :lol:

 

Så om man sitter med en bärbar eller tablet är lite vilket som.



#9

Postad 15 januari 2018 - 21:49

Bubben141
  • Bubben141
  • Lärjunge

  • 295 inlägg
  • 0
Jag är väldigt nyfiken på vilken funktionalitet man faktiskt får med M17+ AM17 jämfört med M17.2.
Om jag förstår informationen från CES 2017 så kör de olika operativsystem, eller är det BluOS som ligger i botten på M17 redan idag?

#10

Postad 15 januari 2018 - 22:09

RickyDeg
  • RickyDeg
  • Beroende

  • 1 169 inlägg
  • 0

Satt precis o funderade på den.

Men att göra det via dator tar inte så lång tid ändå o den lär nog krävas att den är uppkopplad iaf.

Mycket av det som görs kräver att man är uppkopplad mot Dirac, eller var det bara uppladdningen av filtret?

Jag minns inte :lol:

 

Så om man sitter med en bärbar eller tablet är lite vilket som.

 

 

Verkar iallafall straight-forward från vad jag har sett, vilket är lovande.



#11

Postad 15 januari 2018 - 22:18

RickyDeg
  • RickyDeg
  • Beroende

  • 1 169 inlägg
  • 0

Jag är väldigt nyfiken på vilken funktionalitet man faktiskt får med M17+ AM17 jämfört med M17.2.
Om jag förstår informationen från CES 2017 så kör de olika operativsystem, eller är det BluOS som ligger i botten på M17 redan idag?

 

Enligt Bob Moran på NAD som jag mail-konverserat med (eller typ terroriserat  :o  :P) är det tekniskt identiskt.

 

BluOS kan du bara få tillgång till om du även uppgraderar till MDC-kort VM300 samt tillhörande BluOS upgrade-kit. Med kommande processorn M17.2 är detta MDC-kort redan förinstallerat. Med andra ord kan man få sin M17 till samma specifikation som M17.2, om man uppgraderar till alla gobitar (VM300 + AM17 + BluOS upgrade-kit)



#12

Postad 15 januari 2018 - 22:51

Bubben141
  • Bubben141
  • Lärjunge

  • 295 inlägg
  • 0

Nice, tack för klargörandet. M17 (eller M17.2) är en väldigt intressant produkt.



#13

Postad 16 januari 2018 - 08:10

RickyDeg
  • RickyDeg
  • Beroende

  • 1 169 inlägg
  • 0

Nice, tack för klargörandet. M17 (eller M17.2) är en väldigt intressant produkt.

 

Definitivt! Jag älskar verkligen M17 även om den har sina brister (mest funktionella).

 

Dock befarar jag att priset för kommande M17.2 med alla nya moduler etc kommer skjuta i höjden  :o



#14

Postad 16 januari 2018 - 09:33

Bubben141
  • Bubben141
  • Lärjunge

  • 295 inlägg
  • 0
På CES 2017 låg den på 5500USD, samma som M17.
https://m.youtube.co...h?v=yW1jnowUkq0

#15

Postad 16 januari 2018 - 11:09

RickyDeg
  • RickyDeg
  • Beroende

  • 1 169 inlägg
  • 0

På CES 2017 låg den på 5500USD, samma som M17.
https://m.youtube.co...h?v=yW1jnowUkq0

 

Ok! Tack!  :) 

 

Bra om befintligt pris även gäller för M17.2 för potentiella spekulanter. Om det nu gör det för Svenska marknaden via Hi-Fi Klubben återstår att se...



#16

Postad 16 januari 2018 - 11:15

RickyDeg
  • RickyDeg
  • Beroende

  • 1 169 inlägg
  • 0

Ny version är alltid kul och om det går och inte kostar skjortan ska jag uppgradera min minidsp.

 

Vilken mätmikrofon använder du med din MiniDSP? För någon som inte är påläst när det gäller MiniDSP så kanske de alltid inkluderar sin mätmikrofon UMIK-1 ihop med sina enheter? Funderar på att köra den med NAD när det blir dags... 



#17

Postad 16 januari 2018 - 11:38

johan b-lund
  • johan b-lund
  • Mästare

  • 2 944 inlägg
  • 0

Vilken mätmikrofon använder du med din MiniDSP? För någon som inte är påläst när det gäller MiniDSP så kanske de alltid inkluderar sin mätmikrofon UMIK-1 ihop med sina enheter? Funderar på att köra den med NAD när det blir dags... 

 

Man får köpa Umik separat o det är en sådan jag har :)

Som bonus så fungerar den klockrent med REW med om man vill nörda ner sig.

 

Vad jag har hört gällande Arcam så blir basen batter med Umik än med den medföljande.



#18

Postad 16 januari 2018 - 12:38

RickyDeg
  • RickyDeg
  • Beroende

  • 1 169 inlägg
  • 0

Man får köpa Umik separat o det är en sådan jag har :)

Som bonus så fungerar den klockrent med REW med om man vill nörda ner sig.

 

Vad jag har hört gällande Arcam så blir basen batter med Umik än med den medföljande.

 

Ok! Kanon! Då kan jag terrorisera dig framöver med frågor...  :P  hehe

 

Är tyvärr noll insatt i REW och hur detta funkar. Den automatiserade sektionen av Dirac ska ju vara relativt enkelt att sköta. Det är först om jag ska börja rota mig in och manipulera specifika inställningar där jag förmodligen kommer fastna. Om det ens behövs, d v s...

 

Kalibrerade mikrofoner av högre kvalitét lär väl nästan alltid vinna över de enklare dito som tillverkarna skickar med (bortsett från Anthem). När jag mailat med Bob Moran på NAD har han hintat om att UMIK-1 klart är att föredra, också då den är 'digital' och enklare/snabbare att installera jämfört med exempelvis XTZ Microphone Pro. Utan erfarenhet kan jag varken bekräfta eller dementera detta men förmodligen blir det UMIK-1 + ett bra golvstativ.

 

 

2823m2r.png



#19

Postad 16 januari 2018 - 15:34

johan b-lund
  • johan b-lund
  • Mästare

  • 2 944 inlägg
  • 0

Bara hojta :)

Om inte annars är det ganska intressant att se hur rummet påverkar



#20

Postad 16 januari 2018 - 22:01

tomasgbg
  • tomasgbg
  • Beroende

  • 1 309 inlägg
  • 0
Var köper man en Umik mikrofon bäst?

#21

Postad 17 januari 2018 - 06:22

RickyDeg
  • RickyDeg
  • Beroende

  • 1 169 inlägg
  • 0

Var köper man en Umik mikrofon bäst?

 

 

Från någon av dessa tänkte jag köpa den...

 

https://www.akkelisa...atmikrofon.html

 

https://hogtalarshop...ikrofon-umik-1/

 

Eller från MiniDSP själva kanske...?



#22

Postad 17 januari 2018 - 06:53

johan b-lund
  • johan b-lund
  • Mästare

  • 2 944 inlägg
  • 0

Glöm inte en förlängs sladd o ett rejält stativ :)



#23

Postad 17 januari 2018 - 07:01

RickyDeg
  • RickyDeg
  • Beroende

  • 1 169 inlägg
  • 0

Glöm inte en förlängs sladd o ett rejält stativ :)

 

 

Just! Den har väldigt kort kabel, eller hur? Vilket typ av stativ köpte du...?  :)



#24

Postad 17 januari 2018 - 07:04

johan b-lund
  • johan b-lund
  • Mästare

  • 2 944 inlägg
  • 0

Den är lite över metern lång vilket inte räcker långt.
Jag har ett mikronstativ med bom, inte det billigaste då dom är rangliga.

Köpte mitt hos "Tysken"



#25

Postad 17 januari 2018 - 09:01

RickyDeg
  • RickyDeg
  • Beroende

  • 1 169 inlägg
  • 0

Den är lite över metern lång vilket inte räcker långt.
Jag har ett mikronstativ med bom, inte det billigaste då dom är rangliga.

Köpte mitt hos "Tysken"

 

TACKAR! Börjar kolla runt lite... 



#26

Postad 17 januari 2018 - 09:15

MIIKE888
  • MIIKE888
  • Forumräv

  • 807 inlägg
  • 0

Hej!

 

Dui fråga som kanske går och se på NAD:s hemdida! :)

 

men har dessa maskiner MQA stöd som man bara kör enkelt via bluesound appen?

 

//Micke


Redigerat av MIIKE888, 17 januari 2018 - 09:15.


#27

Postad 17 januari 2018 - 09:49

RickyDeg
  • RickyDeg
  • Beroende

  • 1 169 inlägg
  • 0

Hej!

 

Dui fråga som kanske går och se på NAD:s hemdida! :)

 

men har dessa maskiner MQA stöd som man bara kör enkelt via bluesound appen?

 

//Micke

 

Det jag vet med säkerhet är att processorn M17 med MDC-kort VM300 + BluOS upgrade kit är kompatibelt med MQA  :)

 

Ser själv fram emot att köra detta så snart jag uppdaterat min M17.



#28

Postad 23 januari 2018 - 20:42

UprightCitizen
  • UprightCitizen
  • Forumräv

  • 955 inlägg
  • 0
Det går väl utmärkt att beställa UMIK direkt från tillverkaren. Jag köpte direkt från dom en gång i tiden iaf och tyckte att det gick smidigt vad jag kan minnas.

#29

Postad 24 januari 2018 - 09:31

RickyDeg
  • RickyDeg
  • Beroende

  • 1 169 inlägg
  • 0

Det går väl utmärkt att beställa UMIK direkt från tillverkaren. Jag köpte direkt från dom en gång i tiden iaf och tyckte att det gick smidigt vad jag kan minnas.

 

Ja, det ska ju gå bra så vitt jag förstår. Känns som att UMIK-1 vore smidigare än XTZ Microphone Pro så det blir förmodligen den  :)



#30

Postad 25 januari 2018 - 10:44

RickyDeg
  • RickyDeg
  • Beroende

  • 1 169 inlägg
  • 0

Fick svar igår från Bob Moran på NAD angående inkludering av nya generationen Dirac Live (främst för AM17 modulen):

 

==================================

 

"The software for the AM17 is being polished by our developers at this time. We have not been advised if the latest Dirac Live version will be supported at release. If not, likely in the future. 

I hope this helps!"

 

==================================

 

Detta känns trist faktiskt. När jag hörde talas om nya versionen av Dirac (CES 2018) antog jag nästan att en av anledningarna till att NAD dröjt så länge med release var p.g.a. avsikten att inkludera den nya versionen från scratch. Tveksamt att så är fallet. Om NAD ska uppdatera efterhand lär det, som alltid, ta evigheter... (?)



#31

Postad 25 januari 2018 - 10:56

johan b-lund
  • johan b-lund
  • Mästare

  • 2 944 inlägg
  • 0

Nu är det ju alltid kul med det senaste men nuvarande version är banne mig Klockren som den är.



#32

Postad 25 januari 2018 - 11:20

RickyDeg
  • RickyDeg
  • Beroende

  • 1 169 inlägg
  • 0

Nu är det ju alltid kul med det senaste men nuvarande version är banne mig Klockren som den är.

 

Så länge NAD inte tar efter Arcams missar förstås...  ;) Skämt o sido, är personligen inte insatt i den historien utan går enbart på vad jag hört.

 

Men visst, kan tänka mig att Dirac har stor potential att imponera redan som det är. Hoppas bara på att NAD tillåter uppdatering av mjukvaran utan behov av större ingrepp när man väl fått sin modul på plats.



#33

Postad 25 januari 2018 - 11:31

johan b-lund
  • johan b-lund
  • Mästare

  • 2 944 inlägg
  • 0

Så länge NAD inte tar efter Arcams missar förstås...  ;) Skämt o sido, är personligen inte insatt i den historien utan går enbart på vad jag hört.

 

Men visst, kan tänka mig att Dirac har stor potential att imponera redan som det är. Hoppas bara på att NAD tillåter uppdatering av mjukvaran utan behov av större ingrepp när man väl fått sin modul på plats.

Jag kan ärligt inte förstå alla problemen bade Nad och Arcam har haft.

Hur svårt kan det vara liksom, minidsp träffade rätt direkt!

 

Huruvida det går att uppgradera beror nog mest på hårdvaran, minidsp har tex lagt locket på än så länge.

Som dom pekade på så kostar det dom en massa tid att få allt att fungera så en uppgradering blir inte gratis.

 

Vi får se helt enkelt :)
Nu vill jag bara få händerna på 758:a så jag kan börja testa.

*väntar tålmodigt*



#34

Postad 25 januari 2018 - 12:35

RickyDeg
  • RickyDeg
  • Beroende

  • 1 169 inlägg
  • 0

Jag kan ärligt inte förstå alla problemen bade Nad och Arcam har haft.

Hur svårt kan det vara liksom, minidsp träffade rätt direkt!

 

Huruvida det går att uppgradera beror nog mest på hårdvaran, minidsp har tex lagt locket på än så länge.

Som dom pekade på så kostar det dom en massa tid att få allt att fungera så en uppgradering blir inte gratis.

 

Vi får se helt enkelt :)
Nu vill jag bara få händerna på 758:a så jag kan börja testa.

*väntar tålmodigt*

 

Jag förstår det inte heller. Verkar som att att ingenjörerna på Arcam tabbat sig och sedan försökt rätta till det, med tveksam framgång.

 

Får verkligen hoppas att NAD gör ett lika bra jobb som miniDSP.

 

URK! Du har nog rätt... förmodligen hänger nya generationen Dirac på hårdvaran och då vore det surt om NAD inte redan nu implementerat detta. Hursom... du kommer förmodligen kunna sätta igång före mig då AM17 modulen ser ut att dröja till April/Maj eventuellt.

 

*väntar otåligt*  :wacko:  :lol:



#35

Postad 25 januari 2018 - 16:05

MIIKE888
  • MIIKE888
  • Forumräv

  • 807 inlägg
  • 0

Jag förstår det inte heller. Verkar som att att ingenjörerna på Arcam tabbat sig och sedan försökt rätta till det, med tveksam framgång.

Får verkligen hoppas att NAD gör ett lika bra jobb som miniDSP.

URK! Du har nog rätt... förmodligen hänger nya generationen Dirac på hårdvaran och då vore det surt om NAD inte redan nu implementerat detta. Hursom... du kommer förmodligen kunna sätta igång före mig då AM17 modulen ser ut att dröja till April/Maj eventuellt.

*väntar otåligt* :wacko: :lol:


NAD har gjort saker ljusår bättre än Arcam gjort!

Nad har haft lite buggar i början som dom som sagt åtgärdat fort👍

Arcam miss/missar går inte rätta till ens då dom implementerat fel filter osv. Vilket i sig är galet:/

#36

Postad 26 januari 2018 - 08:08

RickyDeg
  • RickyDeg
  • Beroende

  • 1 169 inlägg
  • 0

NAD har gjort saker ljusår bättre än Arcam gjort!

Nad har haft lite buggar i början som dom som sagt åtgärdat fort
 

 

Låter lovande! :) Vart får du feedback kring detta ifrån? Har sökt lite själv men inte hittat nåt...  :(  



#37

Postad 26 januari 2018 - 20:37

MIIKE888
  • MIIKE888
  • Forumräv

  • 807 inlägg
  • 0

Låter lovande! :) Vart får du feedback kring detta ifrån? Har sökt lite själv men inte hittat nåt... :(


Finns info om detta i NAD 758 tråden på Avforum

#38

Postad 26 januari 2018 - 21:46

johan b-lund
  • johan b-lund
  • Mästare

  • 2 944 inlägg
  • 0

Dom har haft sin beskärda del av buggar dock har Nad lyssnat tillskillnad mot Arcam som mångt om mycket lade dövörat till.

 

http://www.avsforum....nad-758-v3.html
 



#39

Postad 29 januari 2018 - 08:34

RickyDeg
  • RickyDeg
  • Beroende

  • 1 169 inlägg
  • 0

Finns info om detta i NAD 758 tråden på Avforum

 

 

Dom har haft sin beskärda del av buggar dock har Nad lyssnat tillskillnad mot Arcam som mångt om mycket lade dövörat till.

 

http://www.avsforum....nad-758-v3.html
 

 

TACK SKA NI HA!  :)  Letade förut men av någon anledning hittade jag inget då... Intressant feedback där minsann!



#40

Postad 30 januari 2018 - 22:29

johan b-lund
  • johan b-lund
  • Mästare

  • 2 944 inlägg
  • 0

Då jag tycker klubben är rent ut sagt värdelösa på att ge besked så mailade jag Nad och dom trodde att Mars var det som gällde.

 

*edit*

Frågade leverantören i UK men dom vill inte sälja till Sverige.

Så hied är jag ;)
 


Redigerat av johan b-lund, 30 januari 2018 - 22:33.


#41

Postad 31 januari 2018 - 10:17

RickyDeg
  • RickyDeg
  • Beroende

  • 1 169 inlägg
  • 0

Då jag tycker klubben är rent ut sagt värdelösa på att ge besked så mailade jag Nad och dom trodde att Mars var det som gällde.

 

*edit*

Frågade leverantören i UK men dom vill inte sälja till Sverige.

Så hied är jag ;)
 

 

Misstänker att HiFi-Klubben kör samma riktlinje som NAD Support; lämna luddiga eller inga besked alls istället för att ta smällen vid förseningar. Har märkt att frustrationen hos vissa säljare är ganska uppenbar, vilket jag förstår. Trist för oss konsumenter.

 

Har märkt att fler och fler butiker i UK inte vill sälja till Sverige numera... visst har det inte alltid varit så?



#42

Postad 31 januari 2018 - 10:36

johan b-lund
  • johan b-lund
  • Mästare

  • 2 944 inlägg
  • 0

Det som retar mig är att 758 har ju funnits ute sen sensommaren I Usa.

Jag har inte handlat så mycket från UK så jag har inget svar där.

Dumma är ju att klubben finns I Tyskland med o där finns den inte heller.



#43

Postad 31 januari 2018 - 13:51

RickyDeg
  • RickyDeg
  • Beroende

  • 1 169 inlägg
  • 0

Det som retar mig är att 758 har ju funnits ute sen sensommaren I Usa.

Jag har inte handlat så mycket från UK så jag har inget svar där.

Dumma är ju att klubben finns I Tyskland med o där finns den inte heller.

 

Har NAD senarelagt intron av 230V/Euro-versionen? Har du varit i kontakt med NAD Support direkt? Inte för att du kan vänta dig konkret svar... hehe



#44

Postad 31 januari 2018 - 13:53

johan b-lund
  • johan b-lund
  • Mästare

  • 2 944 inlägg
  • 0

Yeps det var supporten jag pratade med :)



#45

Postad 31 januari 2018 - 16:10

RickyDeg
  • RickyDeg
  • Beroende

  • 1 169 inlägg
  • 0

Yeps det var supporten jag pratade med :)

 

AH! Man kanske bör läsa ordentligt...  :o  :D



#46

Postad 12 februari 2018 - 10:58

johan b-lund
  • johan b-lund
  • Mästare

  • 2 944 inlägg
  • 0

Nu har det hänt lite på klubbens sida, men priset kommer att justeras ganska rejält tror jag.

Inget om Dirac än så länge.

 

https://www.hifiklub...mmabioreceiver/

13 998:- /st.

 

https://www.hifiklub...mmabioreceiver/

25 998:- /st.


Redigerat av johan b-lund, 12 februari 2018 - 10:59.


#47

Postad 12 februari 2018 - 13:19

MIIKE888
  • MIIKE888
  • Forumräv

  • 807 inlägg
  • 0

Nu har det hänt lite på klubbens sida, men priset kommer att justeras ganska rejält tror jag.
Inget om Dirac än så länge.

https://www.hifiklub...mmabioreceiver/
13 998:- /st.

https://www.hifiklub...mmabioreceiver/
25 998:- /st.


Ska du beställa nu när det finns på lager?:)

#48

Postad 12 februari 2018 - 15:48

johan b-lund
  • johan b-lund
  • Mästare

  • 2 944 inlägg
  • 0
Jag ska låna hem innan köp.
Har inte avfärdat Arcam än :)

#49

Postad 12 februari 2018 - 16:15

RickyDeg
  • RickyDeg
  • Beroende

  • 1 169 inlägg
  • 0

Nu har det hänt lite på klubbens sida, men priset kommer att justeras ganska rejält tror jag.

Inget om Dirac än så länge.

 

https://www.hifiklub...mmabioreceiver/

13 998:- /st.

 

https://www.hifiklub...mmabioreceiver/

25 998:- /st.

 

Härligt att se!  :)  Ser fram emot feedback när du lånat hem och utvärderat...



#50

Postad 12 februari 2018 - 17:24

MIIKE888
  • MIIKE888
  • Forumräv

  • 807 inlägg
  • 0

Jag ska låna hem innan köp.
Har inte avfärdat Arcam än :)


Hej!

Ok.

Men förstår inte riktigt tanken med Arcam:en om jag ska vara ärlig:/

Men kör på!



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.