Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Mitt försteg lyder inte fjärren.

3 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 29 december 2019 - 09:07

jimmy ax1
  • jimmy ax1
  • Forumräv

  • 652 inlägg
  • 0

Har fått en konstig sak ibland på min 8802A .

Har hänt några gånger när jag startar den så ställer den sig på zone 2 och hur jag än trycker så går det inte komma tillbaka till main zone.

Har stängt av zone 2 och 3 men ändå kan den göra så. 

Får hålla på och stänga av och på några gånger sen funkar det.

Är det fler som har det så?

 

Nu har det hänt en sak till och det händer hela tiden och det är när jag trycker på off knappen så stänger den inte av sig utan då står det zone 3 off och trycker jag en gång till så står det zone 3 on.

 

Är det någon som vet vad det kan vara?



#2

Postad 29 december 2019 - 10:39

Blåtand
  • Blåtand
  • Mästare

  • 3 140 inlägg
  • 0

1. Kolla batteri så de är pigga
2. Plocka isär fjärren och kolla så inga knappar kärvar gör vid behov rent kontaktytor (behöver du tvätta dessa så använd helst rengöringssprit för elektronik på en bomullstops).

 

"OBS! om din fjärr har en massa olika val för styrning av olika apparater etc. kolla då först så att den är rätt inställd"
 



#3

Postad 30 december 2019 - 09:12

jimmy ax1
  • jimmy ax1
  • Forumräv

  • 652 inlägg
  • 0

1. Kolla batteri så de är pigga
2. Plocka isär fjärren och kolla så inga knappar kärvar gör vid behov rent kontaktytor (behöver du tvätta dessa så använd helst rengöringssprit för elektronik på en bomullstops).

 

"OBS! om din fjärr har en massa olika val för styrning av olika apparater etc. kolla då först så att den är rätt inställd"
 

 

Har testat men fortfarande likadant.

Prövade att använda Marantz app till mobilen men likadant när jag försöker stänga av försteget så slår den på zone 3 istället.



#4

Postad 30 december 2019 - 10:49

Blåtand
  • Blåtand
  • Mästare

  • 3 140 inlägg
  • 0

Har testat men fortfarande likadant.

Prövade att använda Marantz app till mobilen men likadant när jag försöker stänga av försteget så slår den på zone 3 istället.

Finns säkert någon därute som har mer specifik erfarenhet av just din maskin och det låter onekligen som att något är trasigt i maskinen, men utifrån en mer allmän syn på liknande problem så verkar det bara finnas två saker till du ganska enkelt kan göra innan du måste ta hjälp av proffs.

Det går troligen att göra en fabriksåterställning på maskinen och har du tur så skulle det kunna påverka. Kolla i manual och/eller sök på nätet om detta är möjligt och i så fall hur man gör. Du kan också testa att ladda på ny FW om sådan finns eller att ladda om den du redan har installerat.





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.