Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Skruvdragare för en novis?(småarbete i en 2:a)

11 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 25 april 2012 - 13:54

Alezman
  • Alezman
  • Lärjunge

  • 450 inlägg
  • 0
Hej!

Tillträder min första bostadsrätt till sommaren. Kommer bli en del hyllor att skruva upp, och som bostadsrättsägare antar jag att det kommer fler tillfällen en egen skruvdragare kommer till hands.

Jag ska inte försöka dölja det: jag har tummen mitt i handen! Har aldrig ägt en borrmaskin förut. Vilken produkt kan ni rekommendera mig för en rimlig peng och som klarar av detta basbehov?

Tacksam för alla tips!

#2

Postad 25 april 2012 - 14:14

squiz
  • squiz
  • Forumräv

  • 595 inlägg
  • 0
https://www.prisjakt...kt.php?p=244279
En sån funkar bra till att sätta ihop möbler och dra i lite skruvar - o kostar ett par tre hundra spänn.

För hålgörning: Gör inte misstaget att köpa en slagborr och tro att den ska göra jobbet åt dig...köp en borrhammare på en gång - den kommer du ha glädje av i många år. Du slipper överhettade borr, hål som efter 3 minuters slagborrande fortfarande är 1cm djupa...huvudvärk och en massa svordommar!
https://www.prisjakt...kt.php?p=245399

#3

Postad 25 april 2012 - 14:41

Krille_holm
  • Krille_holm
  • Användare

  • 107 inlägg
  • 0
Det beror på vad du menar med "rimlig peng" men jag anser väl att borrmaskin/skruvdragare är det verktyg man använder mest i hemmet så är det väl där man ska lägga några kronor extra på en vettig pryl.

https://www.prisjakt...kt.php?p=241902

Denna skulle jag rekommendera om du tycker priset känns rätt. Det finns även liknande produkter i märkerna black/decker, AEG och Dewalt som har likvärdig standard

*EDIT*

Glöm inte bort att köpa till bitshållare och ett gäng med bits.

Redigerat av Krille_holm, 25 april 2012 - 14:42.


#4

Postad 25 april 2012 - 16:30

Alezman
  • Alezman
  • Lärjunge

  • 450 inlägg
  • 0
Tack för er båda tips. Jag är absolut villig att lägga 1000-1500 för en produkt som håller sig väl. Lutar åt att jag väljer produkten du rekommenderade där Krille!

#5

Postad 02 maj 2012 - 08:28

chrick
  • chrick
  • Användare

  • 164 inlägg
  • 0
någonsom har testat Ryobi, köp en skruvdrraea me barreri + ladd sendan finns det ju tillval, jag har en manisisk sjukdom som gör att all måste provköras och kännas på, den är stabil och set finns ett stort av reservdelare dennen maskin kommer att slåigenom hårdare än många tror det görs inte reservdelelar till det billigare maskinerna denna kan jag rekomendera många, jag repererar elhanverktyg diverse märken och detta är en mycket bra maskin, annars kan man köpa beganat om man inte tror på detta jag sägermitt tipps är Ryobi 18 volt

#6

Postad 25 maj 2012 - 19:11

oobum
  • oobum
  • Wannabe

  • 20 inlägg
  • 0
Som tidigare talare, en borrhammare och en skruvdragare, och av bra kvalitet, inte Cotech eller Meec, du kommer bara bli fruktansvärt besviken när de inte fungerar.

Här har du för en sammanlagd budget på ca 3000:- ;

https://www.prisjakt...kt.php?p=246432 Både SDS-fäste för betong/tegel och vanligchuck för att borra i trä och metall.

Samt en liten kompakt skruvdragare som fortfarande har kraft att dra fast saker i betongväggar;
https://www.prisjakt...kt.php?p=396586

#7

Postad 04 juni 2012 - 13:31

Alezman
  • Alezman
  • Lärjunge

  • 450 inlägg
  • 0
Tack för tipsen!

Vid vilka tillfällen kommer borrhammare till användning? Jag har egentligen bara lite högtalare, bänkskivor, tavlor och eventuellt ett badrumsskåp att sätta upp.

#8

Postad 04 juni 2012 - 20:41

niklaas
  • niklaas
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0
Det är när man stöter på något hårt så som betong/tegel eller sten av något slag.

#9

Postad 04 juni 2012 - 22:31

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

  • 9 561 inlägg
  • 0
Se bara till att det är litiumbatteri så kan du i princip köpa vilken skruvdragare som helst.
Själv har jag kört Bosch i många år. Har nog i princip varenda Boschmaskin som finns på marknaden.
Kör allt blått. På brädgårdarna brukar dom köra driver på 18V blå Bosch så här års när många bygger altaner.
Då brukar dom gå loss på ca 1500. Det är en bra investering, och en sån kan du ha i många år.

Om du bor i ett betonghus är en borrhammare bra att ha. En sån kan du dock köpa billigaste mojliga.
Jag var i grannbyn för ett antal år sen, och hade glömt min dyra borrhammare hemma. Hoppade in på Jula och köpte en för några hundralappar. När jag kom hem gav jag bort den till en kompis.
Han har misshandlat den i många år utan att serva den det minsta, och den går än..
Till det lilla du ska ha en sån till så duger precis vad som helst.

Tips.

http://www.jula.se/b...re-850-w-001087

En sån kommer du ALDRIG att göra slut på. :)

#10

Postad 11 augusti 2012 - 01:14

Unregistered76d3abd9
  • Unregistered76d3abd9
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0
Dum fråga.. Borrhammare = slagborr?

#11

Postad 18 september 2012 - 13:18

Jonas_GBG2
  • Jonas_GBG2
  • Lärjunge

  • 312 inlägg
  • 0

Dum fråga.. Borrhammare = slagborr?


Kanske dum fråga, men jag trodde som du. Tills jag på rekommendation av en snickarkompis köpte en ren borrhammare istället för min borrmaskin med slagborrsfunktion.

Som någon beskrev ovan borra jag nu ett hål i betong på några sekunder med borrhammaren i stället för 15 minuter med min gamla slagborr!

#12

Postad 05 oktober 2012 - 19:46

nizzar
  • nizzar
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Jag håller med oobum de han har länkat till borde fungera bra för dig. Jag har andvänt maskiner i samma serien och storlek som makitan och dom är riktigt bra och mycket smidiga.

En borhammare har kraftigare slag en en slagborr som mer är som leksaker.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.