Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Grandview Fantasy Motorized 16:9 100" med TW6700W

23 svar till detta ämne projektorduk projektor fäste
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 11 oktober 2017 - 20:34

kewi
  • kewi
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0

Hej

 

Har hamnat i ett bra läge för att bygga hemmabio och har letat ivrigt efter en bra kombination av prylar. Planen just nu är:

  • Duk Grandview Fantasy Motorized 16:9 100" (prisjakt)
  • Projektor Epson EH-TW6700W (prisjakt)
  • Ett riktigt stabilt 40cm takfäste, inte hittat ännu

Rummet har vita väggar/tak förutom dukväggen som är typ mörkbrun. Kan mörklägga höger halva av rummet men räknar med lite ströljus från vänster. Räknar med 300-310 cm från lins till duk.

 

Tror på projektorn, verkar uppskattas och betalar gärna lite extra för trådlös hdmi.

 

Men är väldigt osäker på val av duk!?

Känns svårt att hitta bra information överlag om dukar. Information i forumet här verkar ganska glest/gammalt också, forumet där jag alltid hittar bra svar annars :)

 

Hade för länge sen en Panasonic PT-100AE med IKEA Tupplur som duk som gick hårt. Nu vill jag ha en riktigt schysst upplevelse av film.

Blir frustrerad när jag ser en riktigt bra film på tv'n (50") och har så liten bild.

 

Ljudet jag har (5.1) är helt ok. Bättre än vad mina grannar uppskattar ...

 

Vore väldigt tacksam för lite råd och tips. Välja den grå duken som också finns, för bättre svärta med ströljus?

 

Vill bara handla men vill att det blir rätt. Har förberett med en ordentlig borrhammare för att ge mig på betongen saker ska fästas i :)

 

Har ingen bra butik i närheten där man kan provkolla.

 

Hoppas på den kunskap och erfarenhet som finns här. Innan jag vådahandlar prylar.



#2

Postad 12 oktober 2017 - 08:10

Karamasha
  • Karamasha
  • Beroende

  • 1 268 inlägg
  • 0
Med det korta avstånder mellan lins och duk så är nog en vit duk det bästa ändå. Högkontrastdukar blir inte bra. Väljer du en vanlig grå duk så kommer vitt bli grått. Grandview gör bra dukar så inga problem där.
Dukforumet är ganska up to date skulle jag säga, barar det att det händer inte lika mycket på den fronten som på tekniksidan.
Jämfört med din gamla panasonic kommer det bli ett jättelyft. Vill du ha bättre svärta än epson projen så gå på en sony hw45, du kommer nog inte behöver mer ljus än så på den ”lilla” bilden.

#3

Postad 12 oktober 2017 - 12:39

Marcus_TheRock
  • Marcus_TheRock
  • Mästare

  • 3 039 inlägg
  • 1

Hej

 

Hej! :)

 

Har ingen bra butik i närheten där man kan provkolla.

 

Börjar med detta. Synd, eftersom du antagligen hade behövt titta själv för att kunna avgöra vilka krav du har innan du slår till. Jättesvårt för andra att bedöma utan att veta dina behov.

 

Har hamnat i ett bra läge för att bygga hemmabio och har letat ivrigt efter en bra kombination av prylar. Planen just nu är:
Duk Grandview Fantasy Motorized 16:9 100" (prisjakt)
Projektor Epson EH-TW6700W (prisjakt)
Ett riktigt stabilt 40cm takfäste, inte hittat ännu
Rummet har vita väggar/tak förutom dukväggen som är typ mörkbrun. Kan mörklägga höger halva av rummet men räknar med lite ströljus från vänster. Räknar med 300-310 cm från lins till duk.

 

 
Inget fel på Grandviews dukar men en vit väv kommer att reflektera ut mycket ljus i rummet, speciellt ihop med en ljusstark projektor som TW6700. Ljuset studsar sen tillbaka till duken och vattnar ur svärtan. Men beroende på hur dina krav är kanske det blir tillräckligt bra ändå, vem vet?
 
Det korta avståndet ställer dock till det om du skulle vilja höja kontrasten med en högkontrastduk så om du inte kan möblera på annat sätt så bör du nog undvika en sådan, om du inte kan åka och titta och bekräfta att du kan leva med bieffekterna. Priset är dock mycket högre. Men det är det absolut mest effektiva sättet att höja kontrasten i ett ej optimalt rum.
 
 
Tror på projektorn, verkar uppskattas och betalar gärna lite extra för trådlös hdmi.
Att överföra bild i realtid är krävande och trådlöst är inte att föredra. Kan du dra kabel är det ett mycket säkrare alternativ. Du behöver ju ändå ha upp spänning till projektorn så då kan du kanske även dra en HDMI-kabel i samma kanal!?
 
Men är väldigt osäker på val av duk!?
 
Vore väldigt tacksam för lite råd och tips. Välja den grå duken som också finns, för bättre svärta med ströljus?

 

 

En vanlig grå väv sänker omfånget av ljus och det skulle kunna vara bra i din situation om du väljer TW6700. Det kommer att minska interna reflektioner och göra bilden lite mer lagom i ljusflöde att titta på. Ännu bättre är dock att välja en projektor med rätt ljusflöde från början, men de kostar mer om du har som krav att köpa nytt. En ljusstark projektor med bländare vore det optimala eftersom du då kan få mycket ljus när du behöver det och strypa ljuset när du har riktigt mörkt i rummet.
 
 
Känns svårt att hitta bra information överlag om dukar. Information i forumet här verkar ganska glest/gammalt också, forumet där jag alltid hittar bra svar annars :)

 

Svårigheten är att det är svårt att beskriva en upplevelse med ord. Forumet är, i mitt tycke, helaktuellt och har väldigt mycket info kring detta. Men dessvärre behöver man titta själv för att bilda sig en uppfattning i ett ämne som detta. Så många faktorer att ta hänsyn till såsom rummet, hur dina ögon fungerar, kombinationen av olika projektorer mm att det är nästan omöjligt att lära sig hur det fungerar utan att titta på bild praktiskt också.
 
Hade för länge sen en Panasonic PT-100AE med IKEA Tupplur som duk som gick hårt. Nu vill jag ha en riktigt schysst upplevelse av film.
Blir frustrerad när jag ser en riktigt bra film på tv'n (50") och har så liten bild.

 

 

Du kan i princip köpa vad som helst så kommer bildkvaliteten att vida överstiga detta. Därför är det svårt för mig och andra att bedöma vilken nivå som är rätt för dig. Större än TVn blir ju också bilden vad du än väljer...typ.
 
Lycka till!
 
/Marcus, The Rock Hemmabio i Lund

Redigerat av Marcus_TheRock, 12 oktober 2017 - 12:41.


#4

Postad 12 oktober 2017 - 22:36

kewi
  • kewi
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0

Tack så mycket för bra kommentarer!

 

Angående min gamla projektor så är den död för mig sedan länge :)

 

Jag kommer att testa den kombo jag frågade om. Har viss flexibilitet då det inte finns någon WAF. Om reflekterande ljus skapar problem så kan jag täcka bakväggen med något svart, det borde vara största källan till saboterande reflekerat ljus.

Grå duk verkar inte vara så aktuellt längre så jag stryker det.

 

Om trådlös hdmi så är jag också lite skeptisk. Men kan vara testpilot för det  :)  Uttag för kabel finns ju kvar ändå. Hoppas på att slippa dra den dock.

 

Sony Sony HW45 verkar helt ok, men inte så uppskattad av användare som brytt sig om att ge feedback.

 

Återkommer med feedback. Vill ju få hem prylarna snarast.



#5

Postad 13 oktober 2017 - 07:48

mattiask
  • mattiask
  • Veteran

  • 1 830 inlägg
  • 0
Jag har haft precis den kombinationen förra vintern, fast med lite mindre bild, 92 tum. Det är inget jag rekommenderar. Taket lyses upp som en stor lampa och bilden blir urvattnad. Jag testade med ett billigt ND filter på linsen som sänker ljusstyrkan och det blev bättre. Men sen har du det infallande ljuset oxå som du inte kan mörklägga så bra, inte bra för en vanlig vit duk, eller någon duk alls. Men en högkontratduk klarar det lite bättre, speciellt om det kommer mest från sidan. Jag hade satsat på en lite mindre högkontrast duk för att klara kastavståndet bättre. Eller om nu WAF inte finns så mörka av taket och väggar närmast duken med något mörkt tyg eller liknande.

Redigerat av mattiask, 13 oktober 2017 - 07:49.


#6

Postad 13 oktober 2017 - 08:46

Karamasha
  • Karamasha
  • Beroende

  • 1 268 inlägg
  • 0
Lyssna på mattias. Om du planerar att göra rummet ännu bättre för projektor så kommer epsonen vara ett ännu sämre val, den är byggd för ”dåliga” rum. Sony utklassar epsonen på alla punkter utom ljusstyrka och den kommer du inte behöva, utan rent av dra nackdel av.
Du har en massa att lära och uppleva och om du köper produkter för att testa kommer det snabbt bli en massa tusen som rinner iväg. Lägg ett par tusen på en resa till en bra hembiobutik i stället, där kan du få testa olika kombinationer och få förklarat på skillnaderna. Har du möjlighet kan jag starkt rekomendera en resa till the rock i Lund, alltså den butik Marcus driver. Då kommer du åka hem med rätt grejjer efter dina krav och budget.
Vi är många som gått samma väg som du funderar på och alla är vi lite onödigt fattigare

Redigerat av Karamasha, 13 oktober 2017 - 08:47.


#7

Postad 13 oktober 2017 - 20:29

kewi
  • kewi
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0

Jag lyssnar hungrigt på alla kommentarer ni har, tro mig. Jag är ivrig men att få det rätt har högre prio. Har inte lagt några ordrar ännu.

 

Dock lite osäker på strategi nu. Ska jag satsa mest på duken? Är öppen för att prova med tex en Euroscreen Linea Tab-Tension, ReAct 3.0. En 16:9 95" skulle nog passa bra. Fortfarande fel projektor då?

 

Kan döda allt ströljus när det är filmdags, men jag tittar ofta serier och bor även i min bostad så oftast har jag lite ströljus för navigering till toalett och kylskåp när jag ser på något. Har nog dock ett mörkare hem än de flesta. Att jag snubblat på en dammsugare och tacklat sönder min toalettstol vid ett tillfälle kanske ger en någorlunda bild av ljuset.

 

Ska försöka läsa på mer om den reella skillnaden mellan typer av duk under helgen och relation till ljusstyrka och avstånd. Men era inlägg är värda guld för mig. Projektorn hyllas överallt men ni gillar den inte?

 

Ska som sagt leta information nu när man äntligen har lite ledig tid men praktisk erfarenhet vinner över alla tester.



#8

Postad 13 oktober 2017 - 21:29

Karamasha
  • Karamasha
  • Beroende

  • 1 268 inlägg
  • 1

Det handlar inte om att vi inte gillar den, utan att rätt sak på rätt plats. Den fyller sitt syfte i ett ljust vardagsrum, tex med en react duk. Men ger man projektorn bättre förutsättningar med mörkläggning och framförallt mörkare färger i rummet så ser man mest projektorns brister.

jag brukar hänvisa till detta inlägget från ett annat forum. http://www.component...showtopic=14594

 

Högkontrastdukar kan göra ett fantastiskt jobb, har själv haft en. MEN det finns nackdelar och det är en viss shine över hela ytan, lite glitter som syns i ljusa scener, jag stördes inte nämnvärt, men det syns. Sen kan hotspottning bli ett problem, för den koncentrerar ljuset tillbaka med snäv vinkel. Sitter då projektorn för nära så blir det en ljusprick i mitten av bilden. Minsta rekommendera avstånd mellan lins och duk är 1,8 gånger dukbredden för en react, dvs nästan 4m för dig. Dyrare dukar som stewart firehawk och DNP supernova har kortare avstånd, men kostar ca det dubbla om jag minns rätt. Dock inte under 1,5 gånger bredden tror jag.

Allt detta kan du som sagt se och uppleva själv hos en hembiobutik. Vi kan ju inte avgöra vad som är bra eller dåligt i dina ögon.

Kan mycket väl vara så att du blir jättenöjd med den kombon och då är vi lika glada för din skull som du är.  :)



#9

Postad 14 oktober 2017 - 06:40

mattiask
  • mattiask
  • Veteran

  • 1 830 inlägg
  • 0

Lyssna på mattias. Om du planerar att göra rummet ännu bättre för projektor så kommer epsonen vara ett ännu sämre val, den är byggd för ”dåliga” rum.


Det här är en sak som förbryllar mig med dags budgetprojektorer, att dom görs så ljusstarka för att då antagligen tanken är att dom ska fungera i dåliga rum. Men det är ju precis vad dom inte gör. Lösningen på problemet med ett dåligt rum ligger ju inte i ljusstyrkan, det gör ju bara saken ännu värre, ju mer ljus du krämar på med, desto mer förstör alla ljusa närliggande ytor bilden. Men om man bara använder projektorn till sport och tecknad film så kommer det ju att fungera. Det som fungerar med en ljusstark proj i ett dåligt rum är en grå högkontrast duk, förutsatt att man ändå kan mörklägga ganska bra. Men hur många köpare av proj för 10K kommer köpa en ännu dyrare duk, tror inte det är många. Personligen är jag nöjd med min vita duk i vardagsrummet nu när jag har en projektor som kan styra ljusflödet, då kan jag ställa in en bild som blir tillräckligt ljus men som inte lyser upp rummet helt galet mycket.

Redigerat av mattiask, 14 oktober 2017 - 06:42.


#10

Postad 14 oktober 2017 - 07:11

Karamasha
  • Karamasha
  • Beroende

  • 1 268 inlägg
  • 0
Ja säg det, men lumen säljer också. Bra många som tror att den med mest lumen är bäst och köper därefter tyvärr. Som du säger så har den ett syfte, om än begränsat. Men stora ljusa rum med dålig ljuskontroll och kanske en stor duk skulle ju kunna dra nytta av den.

#11

Postad 14 oktober 2017 - 07:59

mattiask
  • mattiask
  • Veteran

  • 1 830 inlägg
  • 0
Ja, och kanske att med mycket lumens så kan man få en synlig och imponerande stor bild tex hos elektronikkedjor och liknande och få kunder på det sättet. Att bilden i sig blir rätt värdelös bryr sig kanske dom flesta inte om värst mycket.

Ska oxå säga att Epson 6700 absolut inte är en dålig projektor. Tvärtom är den på många sätt väldigt bra för sina pengar. Den här lumens hetsen gäller väl i princip alla sub 15K projektorer idag. Problemet för mig är att jag inte ser det som en bra lösning för hemmabio. För mig med relativt liten vit duk blev det inte alls bra. I ett betydligt större rum och med betydligt större duk hade det kunnat bli okej, eller med en hc duk. Men bevisligen sitter ju många nöjda med denna Epson eller andra ljuskanoner på billiga vita dukar. Så det är väl bara jag och några till som inte ser det här som en bra lösning.

#12

Postad 14 oktober 2017 - 11:36

Karamasha
  • Karamasha
  • Beroende

  • 1 268 inlägg
  • 0
Ignorence is bliss

#13

Postad 15 oktober 2017 - 21:53

kewi
  • kewi
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0

Ok, ni har, tillsammans med även andra källor på nätet övertygat mig. Men mest ni :) Släpper Epson-spåret helt. Tokljusa projektorer verkar inte som någon större hit. Många recensioner lyfter skumt nog fram högre ljusstyrka som bättre...

 

Läst på mer om Sony och hw45 verkar verkligen vara i en klass över de andra. Priset på en högkontrastduk tror jag väckte mig, priserna började bli otäcka då.

Har hittat en lokal handlare som har hw65 uppe för demo. Borde tänkt på dom direkt men dom har mest varit audiofiler tidigare. Tror dom kommer kunna ge bra insikter. Ska hälsa på under veckan. Hoppas dom har flera olika dukar.

 

När man läser recensioner så jämförs hw45 ofta med hw65 och dom konstaterar att den senare kräver minst 50% mer pengar. När jag kollat så är det bara 4k skillnad (~20%). Om man ändå är i dom trakterna så borde väl den skillnaden vara värt det?

Dynamisk iris verkar ganska tilltalande.

 

Så den preliminära planen just nu är hw45 eller hw65 med en 'vanlig' duk, som tex den i min ursprungliga fråga. Med hdmi via sladd. Fortfarande 3 - 3.2m kastavstånd.

 

Avvaktar med hc duk och mörklägger rummet laborativt, förutom fönstret som kommer mörkläggas helt.

 

Rätt spår nu tror ni?



#14

Postad 16 oktober 2017 - 11:59

Karamasha
  • Karamasha
  • Beroende

  • 1 268 inlägg
  • 0

ja det låter vettigt, men hw45 och hw65 är samma projektor vid fullt ljusflöde, fördelen med hw65 är att kunna reglera ner flödet manuellt. Behöver du inte det så spara tusenlapparna.

Fula ord som dynamisk iris använder vi inte här ;) Personligen tycker jag bilden blir flammig med dynamiska funktioner, speciellt med undertexter inblandade. Men det är ju upp till var och en.



#15

Postad 16 oktober 2017 - 18:41

mattiask
  • mattiask
  • Veteran

  • 1 830 inlägg
  • 0
Jag använder inte dynamisk iris, har aldrig gillat det. Däremot tycker jag det är väldigt bra att ha en iris som man kan styra manuellt, det är värdefullt.

#16

Postad 16 oktober 2017 - 18:44

Karamasha
  • Karamasha
  • Beroende

  • 1 268 inlägg
  • 0
Japp, kan bara hålla med.

#17

Postad 16 oktober 2017 - 20:49

kewi
  • kewi
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0

Det är en väldigt trevlig egenskap att kunna reglera ljuset på lampan. Om jag mörklägger helt så påverkar ju inte väggar och tak lika mycket om lampan kan regleras.

 

Oavsett så har jag nu köpt ett demo-ex av HW65. Tittade, funderade och gillade. Har köpt precis det ex jag tittade på, med 500h tid på lampan. Fulla garantier och en väldigt seriös butik, som jag vänt mig till hela mitt liv när jag velat ha riktigt bra produkter. Priset blev detsamma som de billigaste HW45'orna ligger på. Dom var sugna på att visa en VW260 ist :)

 

Ska hämta den under veckan, montera och se ungefär vilka bildförhållanden jag kan få i verkligheten, innan jag köper duken. Projektorn är inte speciellt liten...

 

Köpte även ett Chief-fäste för tak till bra pris.

 

Tack för alla goda råd, ni är helt ovärderliga. Hoppas jag kan ge tillbaka, trots att mina erfarenheter är begränsade till en projektor från 2001 och en från 2016.

Budgeten sprack dock ... :rolleyes: :D


Redigerat av kewi, 16 oktober 2017 - 20:52.


#18

Postad 16 oktober 2017 - 21:25

ad72
  • ad72
  • Amatör

  • 61 inlägg
  • 0

Har inte så mycket erfarenhet av projektor & duk men läste på lite innan jag köpte för några år sen. Det blev en grandview Fantasy 106" med motor (som är rätt tyst får jag säga) & fjärr samt en Epson EH-TW7200. Ville inte hönga projektorn i taket o var osäker på om jag skulle se regnbågseffekten som andra projektorer kunde ge så då fastnade jag för Epson, med bra garantier tyckte jag. Väldigt enkelt att ställa in bilden så att den anpassas till duken med reglagen på projektorn.

Jag tycker duken fungerar väldigt bra o likaså projektorn. 

Jag har ett 'vanligt' vardagsrum med vitt tak o mellanljus/mörk tapet med mörkläggnings rullgardiner, köpte dem på jysk o de släpper inte in nåt ljus så det har funkat bra.

Köpte en snygg glashylla på hifi butiken som jag ställt projektorn på länngst bak i rummet & duken sitter just nu runt 5.5-6m nånting. 

Köpte väggfästen till duken på Dustin som gör att duken rullar ner precis framför tv:n.

 

Har lite haft tanken på att sälja till förmån för stor tv men velar lite där..


Redigerat av ad72, 16 oktober 2017 - 21:25.


#19

Postad 17 oktober 2017 - 07:04

Karamasha
  • Karamasha
  • Beroende

  • 1 268 inlägg
  • 1

hej ad72, ja din epson är bättre lämpad än den kewi funderade på. Kul att du är så nöjd :)

 

Men kewi, jag tror du gjort ett riktigt bra val, bilden från en Sony är fantastisk. Är ju själv snart i köpartagen och funderar mellan jvc eller sony. Det är nästan hjärtskärande att välja, gillar deras respektive egenskaper väldigt mycket.

Blir det en sony så får det nog bli en hw65 för min del med, annars en jvc X5500 skulle jag tro. Har bara en jäkla massa snickrande innan bion är klar :) Vågar inte lägga upp startbilder än, men kommer framöver.



#20

Postad 17 oktober 2017 - 20:01

kewi
  • kewi
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0

Karamasha, JVC'n ligger ju ganska högt i pris. Om du ändå är i den trakten, borde inte Sony VPL-VW260ES vara intressant?

 

Anledningen till att jag fick ett schysst pris på projektorn var för att dom hellre vill ha Sony'n för demo. Dom säljer massor av den men har inte hunnit testa den själv :)



#21

Postad 18 oktober 2017 - 03:52

Karamasha
  • Karamasha
  • Beroende

  • 1 268 inlägg
  • 0
Vill helst ha en projje med linsminne så jag kan köra 2:35 duk. Då är sony 360 närmast, å den e dyr tyvärr. Just nu kan man ju köpa x5500 mycket billigare än vw260 dessutom.

#22

Postad 18 oktober 2017 - 11:02

Colamannen
  • Colamannen
  • Forumräv

  • 757 inlägg
  • 0
Linsminne fixar såklart inte hw65 heller. Men mellan hw65 och x5500 hade jag valt jvc alla dar i veckan. T.o.m. skottårsdagen. ;)

Skämt å sido så får man ju titta och avgöra vad man gillar bäst men både jag och Karamasha har kört proj tillräckligt länge för att veta vad vi får för plus och minus med Sony kontra JVC och i den här fighten är det som att världsmästaren i lättvikt boxning möter största sumoklassen. Sonyn kan slåss med allt den har men JVC kommer fortfarande köra över den och plocka ut den ur ringen utan att behöva bli svettig.

Mot 260 blir det såklart en jämnare match dock...


Med vänlig hälsning, Jacob

#23

Postad 18 oktober 2017 - 11:23

Karamasha
  • Karamasha
  • Beroende

  • 1 268 inlägg
  • 0

Ja speciellt eftersom det blir en biogrotta jag kommer bygga, så ligger ju jvc närmast till hands. Men det är mycket pengar, går inte att komma ifrån.

Eventuellt får jag vänta ett år med att färdigställa bion och köpa projje/duk nästa höst när det är rea igen förhoppningsvis.

Nackdelen med rummet är snedtak, vilket gör att en 16:9 duk blir för hög i förhållande till den bredd jag vill ha. Med en 2.35 duk sparar jag några centimeter i alla fall.



#24

Postad 01 november 2017 - 21:52

kewi
  • kewi
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0

Vill bara tacka för era väldigt hjälpsamma råd.

 

Har fått upp prylarna. Grandview Fantasy 100" och Sony VPL-HW65ES. Avnjuter nu första titten :) Det ska fintrimmas lite vartefter men är ganska glad så här långt. Dock inte riktig kompis med Chief-fästet, hade väntat mig något stabilare och smidigare.

 

Men bilden är underbar :) Efter att ljusstyrkan sänkts till ca 40% börjar färgerna verkligen träda fram, med högre blev det ganska vattnigt. Ingen grotta men ganska lite ströljus.

 

Törs inte tänka på hur Epsonprojektet hade slutat med den ljusstyrkan den har. Ingen bra hemmabiopryl tror jag. Trots att ljusstyrkan framhävs som en feature.

 

Så tack för räddningen!!






Även taggad med projektorduk, projektor, fäste

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.