Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

TV till barnrum x 2

6 svar till detta ämne barntv tv 32tum
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 12 december 2024 - 09:53

vredet
  • vredet
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

Hej,

Är på jakt efter tvapparater till två barnrum (6 och 10 år gamla).

Har kikat runt men tycker det är svårt med kombinationen "billig tv" men att samtidigt försöka undvika att köpa skit.

Önskemålen är följande:

- 32"

- Appar i TV:n - Netflix SVT etc

- Så tunn som möjligt då den kommer att vara synlig från sidan

- Maxpris ~4000, gärna billigare

Är mjukvaran i TV är responsiv/snabb och enkel att använda så är det viktigare än bildkvaliteten.

Oerhört tacksam för hjälp.

Postad 12 december 2024 - 16:06

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

• 14 155 inlägg
  • 0

Hade köpt en 4k 32" dator-skärm med högtalare, och kompletterat med en stream-box, som Chromecast Android TV eller liknande.

10-åringen lär dumpa TVn-tittande och gå över på dator snart, då har du iaf skärmen klar.

Postad 13 december 2024 - 10:37

vredet
  • vredet
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

Hade köpt en 4k 32" dator-skärm med högtalare, och kompletterat med en stream-box, som Chromecast Android TV eller liknande.

10-åringen lär dumpa TVn-tittande och gå över på dator snart, då har du iaf skärmen klar.

Bra förslag men tror inte det är rätt väg för oss. Det är två tjejer som inte har något vidare intresse alls av datorspel etc så någon stationär dator i framtiden tror jag inte bli aktuellt. 

Vore toppen med förslag på vanliga TV-apparater.

Postad 14 december 2024 - 12:33

Ringblixt
  • Ringblixt
  • Mästare

• 3 292 inlägg
  • 0

Vill du har förslag på TV-apparater är det nog inte längre bort än att du söker efter 32-tums TV för max 4000 kr på Pricerunner, Prisjakt etc. Därifrån kan du fördjupa dig/avgränsa på sådant som operativsystem.

Postad 14 december 2024 - 15:26

vredet
  • vredet
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

Vill du har förslag på TV-apparater är det nog inte längre bort än att du söker efter 32-tums TV för max 4000 kr på Pricerunner, Prisjakt etc. Därifrån kan du fördjupa dig/avgränsa på sådant som operativsystem.

Trodde kanske lite naivt att man på ett forum specialinriktat på allt rörande TV, ljud osv skulle kunna få vägledning.

Naturligtvis har jag gjort vad du beskriver men det är ju en djungel!

Har 2 stycken the frame hemma idag så samsung som märke och dess mjukvara är jag bekant med andra märken har jag noll koll på därav min fråga. Android TV, Google TV, WebOS, Tizen etc -> min önskan var att få förslag på vilken TV bör man välja för att få mest för pengarna baserat på mina önskemål.

Postad 14 december 2024 - 18:30

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

• 14 155 inlägg
  • 0

Android eller Google TV.

Rörande rekommendation, så tror jag problemet primärt ligger i att ingen "här" köper en 32", kunskapen finns helt enkelt inte.

Postad 15 december 2024 - 16:17

Ringblixt
  • Ringblixt
  • Mästare

• 3 292 inlägg
  • 0

Trodde kanske lite naivt att man på ett forum specialinriktat på allt rörande TV, ljud osv skulle kunna få vägledning.

Naturligtvis har jag gjort vad du beskriver men det är ju en djungel!

Har 2 stycken the frame hemma idag så samsung som märke och dess mjukvara är jag bekant med andra märken har jag noll koll på därav min fråga. Android TV, Google TV, WebOS, Tizen etc -> min önskan var att få förslag på vilken TV bör man välja för att få mest för pengarna baserat på mina önskemål.

Ja, det är lite naivt. Men du är inte ensam om villfarelsen att det finns en given TV-modell som alltid är det rätta.

Köp elektronik till barnen så som du köper byxor till barnen. Väldigt få frågar om vilka byxor som ger mest för pengarna eftersom de flesta inser att det finns olika byxor för olika behov. Så kartlägget behovet. Om allt du behöver är Android/Google-TV så har du ett klart och tydligt behov och det kanske räcker för barnen?

----

Det finns runt 1000-1500 TV-apparater på marknaden där alla har variationer som svarar mot olika behov och krav. Framförallt: priserna varierar hela tiden från dag till dag till butik till butik. Det säger sig självt att det inte går att svara på "mest för pengarna"-frågan eftersom ingen, inte ens de som jobbar heltid med ämnet, kan hålla i huvudet vad alla TV-modeller har för teknisk egenskaper i kombination med vad varje modell kostar dag för dag i olika butiker. 

Kategorin "billiga små-TV" är heller inte entusiastnivån om man säger så. Det är till exempel enklare att få svar om vilken 65-tums kvalitets-OLED som passar, för där har du tusentals personer i Sverige som redan tänkt igenom den situationen. 

Visst finns det bättre och sämre 32:or men för att avgöra måste någon ha testat och jämfört. Vilket inte sker med små TV eftersom den som bryr sig tillräckligt om kvalitet förmodligen oftast redan av har avgränsat 32-tummare för 4000 kronor från listan över TV-apparater värda ens tid och intresse.

Därför blir frågor om "bäst TV för XXX kronor" av sin natur ofta rätt meningslösa. Det är individuellt med vad man anser vara "bäst" och det är ungefär samma skrot och korn inom den här kategorin du är ute efter. Och den som hartydligast koll på vilka TV som kostar XXX kronor är förmodligen redan du själv som alldeles nyligen har sökt på prisjakt etc.

----

Tricket att finna "mest TV för pengarna" är därför att först fokusera på de modeller som har den tekniska nivå man önskar, vilket i ditt fall kanske bara handlar om önskvärt OS, kanske Android/Google? Sedan stämmer man av dessa TV-modeller man finner mot budgeten. Ofta måste man kompromissa eller öka budgeten. Lika ofta har man egentligen så pass låga krav att egentligen vilken TV som helst inom budgeten fungerar. Vilket kanske också är det rimliga om det är barn som ska ha TV:n. 

Även taggad med barntv, tv, 32tum

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• AVM90
    DPC
    2025-02-08 08:22:25
  • Anthem AVM70 och AVM90
    DPC
    2025-02-08 08:17:57
  • 70 blir 90
    DPC
    2025-02-08 08:13:27
  • Tyg på subwoofer
    DPC
    2025-01-26 16:07:11
  • Vy bakåt i salongen, nu med Camiratyg i taket
    DPC
    2025-01-26 16:04:53
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.