Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Canal Digital 4K One Place satellitbox

4280 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Canal Digital OnePlace (Digitalboxar) 1 (0) Inga priser
1 relaterade trådar

#1651

Postad 06 mars 2019 - 22:02

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

Inget nytt från Niklas från CD. Har Du Niklas lämnat detta forum?

Hej

Jag läser alltid det som ni skriver i våra trådar här på forumet. Jag ska se till att förbättra min närvaro som har varit dålig senaste tiden. 

Mvh
Niklas



#1652

Postad 06 mars 2019 - 22:12

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

Skickat till CD support:-  Jag har tyvärr den riktigt dåliga Oneplace boxen, den har massor av buggar den allvarligaste just nu är att boxen säger att hårddisken är full,vilket den givetvis inte är hur ska NI fixa det ?...

 

Tack för ditt mejl!

Det stämmer att One Place boxen har krånglat en hel del den senaste tiden, men våra tekniker har jobbat på men uppdatering som dom ska skicka nu i mars: Den här uppdateringen ska lösa en del buggar.
Det du kan testa att göra så länge är att Rensa Data. Det brukar hjälpa de mesta problemen One Place boxen har. Rensa Data gör du så här: Tryck på den blåa Meny knappen - OK på Inställningar - OK på Appar - OK på Canal Digital appen - Ok på Rensa Data - Ok - När du har kommit ut till menyn igen trycker du på den Blåa Meny knappen - Välj Lätt Standby- Sedan kommer den att leta efter satellitsignal och fjärrkontroll - Tryck på uppåt pilen så "Börja titta på TV" blir orangemarkerat - Tryck OK.

 

Tror ni att det fungerade? 

Hej

Att utrymme inte alltid frigörs är något som kommer att bli löst i en ny mjukvara. Det finns en tillfällig lösning och det är att gå in på inspelningar, tryck sedan pil höger och pila sedan ner till "Hantera dina inspelningar" markera de inspelningar du vill ta bort och tryck pil höger och "Radera valda inspelningar"

Då kommer utrymme att frigöras på hårddisken.

Mvh
Niklas


 


Deras tidigare boxar håller ingen vidare kvalitet heller. Har kasserat en 250gb box samt en vit box.  Så nu år jag försöka skaffa en ny box eller en TV-modul HD och bråka med kundtjänst om att paira den med kortet och det kan ta månader.

Hej

Skicka PM så ser vi vad vi kan fixa.

Mvh
Niklas



#1653

Postad 07 mars 2019 - 07:44

andersgog
  • andersgog
  • Lärjunge

  • 434 inlägg
  • 0

Niklas vad är det som hänt med boxen ? När vi hade vårt första samtal ( ca 1 år sedan ) så lät du stolt över boxen. Den kunde både det ena o det andra, men mest stolt var du över att OnePlace var Android och att uppdateringar nu skulle gå snabbt. Nu 1 år senare så visade det sig ej stämma varför ? Är det brist på kompetens hos CD eller var boxen helt enkelt mycket sämre än vad ni trodde när ni köpte in den ? För något har ju uppenbarligen gått snett ordentligt. Jätte bra att det kommer en ny uppdatering snart, men vilka av felen kommer att fixas då ? När kommer boxen vara så pass felfri så jag kan ta ut från min byrålåda ? Tror vi alla här inne vill veta varför ni ej kan fixa boxen, vad är det som gör att det tar sådan tid. Kommer boxen någonsin bli bra ? Kommer det ta 1 år till Niklas ? Med så många fel på boxen nu 1 år senare, vad är det som säger att den blir en box som fungerar som en box ska göra ?



#1654

Postad 07 mars 2019 - 10:02

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

Hej

Vi har skickat ut 12-14 st uppdateringar om jag inte har räknat helt fel. Sedan hade jag självklart hoppats att vi kommit längre än vad vi gjort idag. Vi har väldigt bra kontroll på vilka problem vi behöver prioritera att lösa och många problem är lösta i den mjukvara som kommer nu i slutet av mars/början av april. Så fort jag har mer information om vilka problem som är lösta i mjukvaran så kommer jag att uppdatera er här på forumet. 

Efter vi lanserat den här mjukvaran så kommer det bli mer frekventa uppdateringar av boxen och jag anser att de uppdateringarna som kommer nu de kommande månaderna kommer att ha en väldigt positiv effekt på boxen.

Mvh

Niklas



#1655

Postad 07 mars 2019 - 10:24

andersgog
  • andersgog
  • Lärjunge

  • 434 inlägg
  • 0

Hej

Vi har skickat ut 12-14 st uppdateringar om jag inte har räknat helt fel. Sedan hade jag självklart hoppats att vi kommit längre än vad vi gjort idag. Vi har väldigt bra kontroll på vilka problem vi behöver prioritera att lösa och många problem är lösta i den mjukvara som kommer nu i slutet av mars/början av april. Så fort jag har mer information om vilka problem som är lösta i mjukvaran så kommer jag att uppdatera er här på forumet. 

Efter vi lanserat den här mjukvaran så kommer det bli mer frekventa uppdateringar av boxen och jag anser att de uppdateringarna som kommer nu de kommande månaderna kommer att ha en väldigt positiv effekt på boxen.

Mvh

Niklas

 

Låter bra, men hade velat ha svar på varför det har varit så svårt för er att uppdatera boxen. ( så att den funkar som tänkt ) Något måste ha varit svårare än va ni trodde. Är det för att Android är nytt för er, eller vad ? Detta är ej menat som kritik utan är bara nyfiken.


Redigerat av andersgog, 07 mars 2019 - 10:27.


#1656

Postad 07 mars 2019 - 10:30

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

Låter bra, men hade velat ha svar på varför det har varit så svårt för er att uppdatera boxen. ( så att den funkar som tänkt ) Något måste ha varit svårare än va ni trodde. Är det för att Android är nytt för er, eller vad ? 

Hej

Jag kollar upp det och återkommer med ett svar på måndag.

Mvh

Niklas



#1657

Postad 07 mars 2019 - 11:57

Legion
  • Legion
  • Beroende

  • 1 024 inlägg
  • 0

Hej

Vi har skickat ut 12-14 st uppdateringar om jag inte har räknat helt fel. Sedan hade jag självklart hoppats att vi kommit längre än vad vi gjort idag. Vi har väldigt bra kontroll på vilka problem vi behöver prioritera att lösa och många problem är lösta i den mjukvara som kommer nu i slutet av mars/början av april. Så fort jag har mer information om vilka problem som är lösta i mjukvaran så kommer jag att uppdatera er här på forumet. 

Efter vi lanserat den här mjukvaran så kommer det bli mer frekventa uppdateringar av boxen och jag anser att de uppdateringarna som kommer nu de kommande månaderna kommer att ha en väldigt positiv effekt på boxen.

Mvh

Niklas

OM det skulle visa sig att ni får ordning på buggar, seghet mm. är det i alla fall för mig fortfarande en dealbreaker med den avskalade fjärren.

 

Men det skulle ju kunna lösas med IR-koder för Info, Mute, EPG, Inspelningar mm. så man kan använda en multifjärr.

Personligen har jag alltid använt multifjärrar och jag tror många som hänger på detta forum tänker likadant. Med en Logitech Harmony är ju möjligheterna nästan obegränsade förutsatt att det faktiskt finns en IR-kod.

 

Är detta något som diskuteras på CD?



#1658

Postad 07 mars 2019 - 15:12

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

OM det skulle visa sig att ni får ordning på buggar, seghet mm. är det i alla fall för mig fortfarande en dealbreaker med den avskalade fjärren.

 

Men det skulle ju kunna lösas med IR-koder för Info, Mute, EPG, Inspelningar mm. så man kan använda en multifjärr.

Personligen har jag alltid använt multifjärrar och jag tror många som hänger på detta forum tänker likadant. Med en Logitech Harmony är ju möjligheterna nästan obegränsade förutsatt att det faktiskt finns en IR-kod.

 

Är detta något som diskuteras på CD?

Hej

Jag har tagit din fråga vidare för att se vilka möjligheter som finns. Återkommer så fort jag får ett svar.

Mvh

Niklas



#1659

Postad 07 mars 2019 - 15:33

gundj
  • gundj
  • Amatör

  • 68 inlägg
  • 1

Det är inte rimligt att det skall krävas avancerade kunskaper och särskild extra utrustning för att kunna se på TV distribuerad av Canal Digital.

Canal Digital har ett ansvar att leverera TV till sina kunder som motsvarar vad reklamen lovar och deras påstridiga telefonsäljare påstår, ingenstans där står att man skall köpa en tredjeparts fjärrkontroll och lära sig programmera den med IR-koder.

Inte heller nämns hos CanalDigital att inspelning inte fungerar, hårddisken blir full osv.

Hos oss står mottagaren oanvänd då ingen orkar hålla på med den. AppleTV får duga, men uppsägning av kontraktet ligger nära.

 

När vi skaffade vår första parabol och kontrakt för snart 23 år sedan fungerade det utan krångel. Det är först på senare år det blivit riktigt dåligt, varför?

Man kan ju tycka att utvecklingen skall gå framåt.

Håller Canal Digital på att ta fram ett alternativ till One Place?

 

Jag väljer att skriva CanalDigital och Canal Digital för att öka träffsäkerheten om någon söker efter information.

Likaså OnePlace och One Place av samma skäl.



#1660

Postad 07 mars 2019 - 15:49

Unregisteredefaa9313
  • Unregisteredefaa9313
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0

Skrev till kundservice alla fel som som boxen har och begärde då att säga upp mitt avtal efter 3 mån då de inte kan leverera det som var tänkt. Det enda man får till svar var nedan. Vilket bemötande.

 

 

Hej

Tyvärr är det så att du har bindning till och med 2020-12-31 på ditt avtal vilket gör att du inte kan häva detta.

Med vänliga hälsningar
Christoffer

cleardot.gif

Canal Digital Reklamation
Tel.0770-33 22 11
www.canaldigital.se



#1661

Postad 07 mars 2019 - 16:11

Unregisteredefaa9313
  • Unregisteredefaa9313
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0

Skrev till kundservice alla fel som som boxen har och begärde då att säga upp mitt avtal efter 3 mån då de inte kan leverera det som var tänkt. Det enda man får till svar var nedan. Vilket bemötande.

 

 

Hej

Tyvärr är det så att du har bindning till och med 2020-12-31 på ditt avtal vilket gör att du inte kan häva detta.

Med vänliga hälsningar
Christoffer

cleardot.gif

Canal Digital Reklamation
Tel.0770-33 22 11
www.canaldigital.se

Är det någon som vänt sig till konsumentombudsmannen?



#1662

Postad 07 mars 2019 - 16:28

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

Skrev till kundservice alla fel som som boxen har och begärde då att säga upp mitt avtal efter 3 mån då de inte kan leverera det som var tänkt. Det enda man får till svar var nedan. Vilket bemötande.

 

 

Hej

Tyvärr är det så att du har bindning till och med 2020-12-31 på ditt avtal vilket gör att du inte kan häva detta.

Med vänliga hälsningar
Christoffer

cleardot.gif

Canal Digital Reklamation
Tel.0770-33 22 11
www.canaldigital.se

Hej

Ber om ursäkt för bemötandet du fått av oss. Skicka mig ett PM med ditt kundnummer och telefonnummer så hör jag av mig till dig.

Mvh

Niklas



#1663

Postad 07 mars 2019 - 17:21

Nisken
  • Nisken
  • Forumräv

  • 651 inlägg
  • 1

CD´s närvaro via "Niklas" känns som påtagligt bättre, nu plötsligt?. Det tackar vi kunder för! För åtminstone för min del är jag ute efter i marknadsföringen utlovad funktion, inte en ursäkt för att säga upp avtalet.

 

Ytterligare jämförande ur felsökningsperspektiv har visat att Apple 4K boxen (som fanns med i black friday paketet) har betydligt stabilare WIFI-uppkoppling än "oneplace". Ser jag på en strömmande film via CD-appen så hackar det hela tiden, ser jag på samma film på Apple boxen via SvT-appen så hackar det inte alls. Trots att boxarna står bredvid varandra och bägge är uppkopplade till samma WiFi-accesspunkt. Samma resultat blir det, om jag låter boxarna byta plats med varandra (för att utesluta interferensnoder som skulle kunna försämra signalresultatet i en viss placering).

 

Jag föreslår att den nya mjukvaran har en logg som visar uppkopplad nod, tidpunkt och signalstyrka. Det kan användas för att korrelera mot krascher som boxen får. En av mina föreslagna tänkbara orsaker, är ju att mjukvaran är för beroende av att hela tiden ha en stabil WiFi-uppkoppling och att felgafflarna i koden inte är tillräckligt bra för att klara när Wifi hackar...En sådan logg, skulle ju enkelt kunna stärka eller försvaga den hypotesen.


Redigerat av Nisken, 07 mars 2019 - 20:32.


#1664

Postad 09 mars 2019 - 22:36

Unregistered0abe60d6
  • Unregistered0abe60d6
  • Amatör

  • 68 inlägg
  • 1

Hej

Ber om ursäkt för bemötandet du fått av oss. Skicka mig ett PM med ditt kundnummer och telefonnummer så hör jag av mig till dig.

Mvh
Niklas

Jag har beställt en ny tv.En Samsung av 800 typen med 2 tuners och picture ln picture. Tar in S2 också. Köpte Oneplace för att min Miraclebox inte längre kunde användas för vare sig CD eller Viasat. Hade inbyggd Conax och åtkomst till Viasat via insticksmodul. Vanliga kort för CD och Viasat hederligt betalda i alla år.
Undrar nu om ni vänligen som plåster på såren kan förse mig med modul och CD kort i väntan på att OnePlace lever upp till vad som lovades mig då jag gick in den 3 mars 2018 som early attender/försökskanin. Du har tidigare fått mitt kundnummer.

Redigerat av Unregistered0abe60d6, 09 mars 2019 - 22:38.


#1665

Postad 10 mars 2019 - 08:08

Unregistered0abe60d6
  • Unregistered0abe60d6
  • Amatör

  • 68 inlägg
  • 0

Jag har beställt en ny tv.En Samsung av 800 typen med 2 tuners och picture ln picture. Tar in S2 också.
Köpte Oneplace för att min Miraclebox inte längre kunde användas för vare sig CD eller Viasat. Hade inbyggd Conax och åtkomst till Viasat via insticksmodul. Vanliga kort för CD och Viasat hederligt betalda i alla år.
Undrar nu om ni vänligen som plåster på såren kan förse mig med modul och CD kort i väntan på att OnePlace lever upp till vad som lovades mig då jag gick in den 3 mars 2018 som early attender/försökskanin. Du har tidigare fått mitt kundnummer.



#1666

Postad 10 mars 2019 - 08:48

xp2002
  • xp2002
  • Användare

  • 106 inlägg
  • 0

Varje gång jag slår på boxen är bilden svart. För att få bild krävs att jag byter till någon annan kanal och sedan tillbaka till t.ex TV4 som boxen startade på. Det kräver oftast 2-3 försök innan någon bild dyker upp. Sjukt irriterande att gå igenom denna procedur varje gång...

 

Utöver detta så har boxen nu börjat med att helt vägra visa bild på vissa kanaler. För att få bild blir jag tvungen att rensa data i CD-appen. Är detta ett av de problem som kommer fixas i den kommande uppdateringen Niklas?

 

Om inte, hur får jag ett fungerande sim till min gamla HD-box smart?

 


Redigerat av xp2002, 10 mars 2019 - 08:49.


#1667

Postad 10 mars 2019 - 10:22

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

Jag har beställt en ny tv.En Samsung av 800 typen med 2 tuners och picture ln picture. Tar in S2 också. Köpte Oneplace för att min Miraclebox inte längre kunde användas för vare sig CD eller Viasat. Hade inbyggd Conax och åtkomst till Viasat via insticksmodul. Vanliga kort för CD och Viasat hederligt betalda i alla år.
Undrar nu om ni vänligen som plåster på såren kan förse mig med modul och CD kort i väntan på att OnePlace lever upp till vad som lovades mig då jag gick in den 3 mars 2018 som early attender/försökskanin. Du har tidigare fått mitt kundnummer.

Hej

Du kan jag absolut fixa. Skickat PM.

Mvh
Niklas



#1668

Postad 10 mars 2019 - 10:25

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

Varje gång jag slår på boxen är bilden svart. För att få bild krävs att jag byter till någon annan kanal och sedan tillbaka till t.ex TV4 som boxen startade på. Det kräver oftast 2-3 försök innan någon bild dyker upp. Sjukt irriterande att gå igenom denna procedur varje gång...

 

Utöver detta så har boxen nu börjat med att helt vägra visa bild på vissa kanaler. För att få bild blir jag tvungen att rensa data i CD-appen. Är detta ett av de problem som kommer fixas i den kommande uppdateringen Niklas?

 

Om inte, hur får jag ett fungerande sim till min gamla HD-box smart?

 

Hej

Att bilden blir svart när man startar upp boxen är ett problem som vi jobbar på att lösa. Har inte fått information ännu om exakt vilka buggar som kommer att bli lösta i kommande uppdatering. Kör du det nya LNB´t?
Har du kontrollerat så kortet inte sitter på baksidan av HD-Box Smart? Skicka PM så får vi följa upp det.

Mvh

Niklas



#1669

Postad 10 mars 2019 - 10:30

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

CD´s närvaro via "Niklas" känns som påtagligt bättre, nu plötsligt?. Det tackar vi kunder för! För åtminstone för min del är jag ute efter i marknadsföringen utlovad funktion, inte en ursäkt för att säga upp avtalet.

 

Ytterligare jämförande ur felsökningsperspektiv har visat att Apple 4K boxen (som fanns med i black friday paketet) har betydligt stabilare WIFI-uppkoppling än "oneplace". Ser jag på en strömmande film via CD-appen så hackar det hela tiden, ser jag på samma film på Apple boxen via SvT-appen så hackar det inte alls. Trots att boxarna står bredvid varandra och bägge är uppkopplade till samma WiFi-accesspunkt. Samma resultat blir det, om jag låter boxarna byta plats med varandra (för att utesluta interferensnoder som skulle kunna försämra signalresultatet i en viss placering).

 

Jag föreslår att den nya mjukvaran har en logg som visar uppkopplad nod, tidpunkt och signalstyrka. Det kan användas för att korrelera mot krascher som boxen får. En av mina föreslagna tänkbara orsaker, är ju att mjukvaran är för beroende av att hela tiden ha en stabil WiFi-uppkoppling och att felgafflarna i koden inte är tillräckligt bra för att klara när Wifi hackar...En sådan logg, skulle ju enkelt kunna stärka eller försvaga den hypotesen.

Hej

Har du en TV som stödjer 4K? Testa gärna annars att ändra upplösningen till tex 1080 och se om det blir någon skillnad. Jag tror inte att det har med WiFi att göra.

Mvh

Niklas



#1670

Postad 10 mars 2019 - 12:57

Nisken
  • Nisken
  • Forumräv

  • 651 inlägg
  • 0

Jo visst har jag testat det Niklas. Självklart minskar hackandet om man minskar datamängden över WiFi, buffrarnas storlek är ju de samma och den bandbredd man trots allt har också opåverkad av hur mycket data man behöver för att det inte ska hacka. 

 

Men när både Apple boxen och onplaceboxen kör mot samma TV (som är inställd på 4K uppskalning för bägge) och bara OP-boxen hackar, så finns det inte mycket annat än hack i den mottagna dataströmmen att välja på, eller hur? Det är ju samma processor i OP-boxen som gör bild av dataströmmen oavsett om den kommer via WiFi eller via parabolen.

 

OM det vore TV´ns 4K visning som var problemet?, den inställningen är ju konstant över tiden. Medan bildens hackande varierar, ibland kan den visa rätt i en hel minut eller två och sedan hacka rejält och tom stanna en stund innan den fortsätter? Hur skulle TV´ns 4K inställning påverka det OCH bara för OP-boxen, INTE för Apple-boxen?

 

Klassisk Kan vara X men kan inte vara Y enligt Kepner Tregoes orsaksanalys ÄR/ÄR_INTE och prövning av tänkbara orsaker mot dokumenterad kunskap om problemet. 

 

En logg som visar WiFi data över tiden, skulle sedan enkelt visa om brister i WiFi kan avskrivas eller behöver fortsätta analyseras som tänkbar orsak.

 

Hittas inga hack i Wifi-trafiken trots att bilden hackar, får man då söka andra orsaker.

 

Hittar man däremot en korrelation mellan hack i Wifi och hack i bilden, kan man som kortsiktig korrigering visa användaren av OP-boxen WiFi-signalkvalité, så att hen kan söka tillräckligt bra placering av boxen, för att det ska fungera och på längre sikt ordna med en bättre antenn/mottagare i konstruktionen?


Redigerat av Nisken, 10 mars 2019 - 13:12.


#1671

Postad 10 mars 2019 - 13:00

Unregistered0abe60d6
  • Unregistered0abe60d6
  • Amatör

  • 68 inlägg
  • 0

Hej

Du kan jag absolut fixa. Skickat PM.

Mvh
Niklas


Tack!

Beskriv gärna vad du menar med skickat Pm och vem som hanterar det och ser till att mitt önskemål uppfylls

Mvh/4016

#1672

Postad 10 mars 2019 - 14:27

Truckerhate
  • Truckerhate
  • Lärjunge

  • 376 inlägg
  • 0
Haft boxen ca 4 månader och problemet är att boxen blir bara sämre och sämre efter varje uppdatering.
Bilden är mycket bättre än på dom gamla boxarna men att ha en så dålig fjärrkontroll och så mycket problem vid kanalbyten är under all kritik

#1673

Postad 10 mars 2019 - 18:07

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

  • 1 966 inlägg
  • 0

Då jag tittar runt på konkurrenter inom och tv så måste jag säga att jag fått ett riktigt kanonerbjudande från Viasat.

Hela deras paket inkl Viasat sport och cmore's sportkanaler.

Drar lite off topic i frågan här. Deras modul ska enligt dom själva endast fungera i ett antal utvalda tv apparater.

Jag vill inte ha deras box utan köra kvar med min egna vu+ mottagare.  går det?  eller får man leva med kanalerna i direkt i tvn via modulen?

 

läser lite olika svar kring detta på webben.



#1674

Postad 10 mars 2019 - 18:48

Truckerhate
  • Truckerhate
  • Lärjunge

  • 376 inlägg
  • 0
.

Redigerat av Truckerhate, 10 mars 2019 - 18:49.


#1675

Postad 10 mars 2019 - 19:34

Karl-Johan
  • Karl-Johan
  • Forumräv

  • 870 inlägg
  • 0

Då jag tittar runt på konkurrenter inom och tv så måste jag säga att jag fått ett riktigt kanonerbjudande från Viasat.
Hela deras paket inkl Viasat sport och cmore's sportkanaler.
Drar lite off topic i frågan här. Deras modul ska enligt dom själva endast fungera i ett antal utvalda tv apparater.
Jag vill inte ha deras box utan köra kvar med min egna vu+ mottagare. går det? eller får man leva med kanalerna i direkt i tvn via modulen?

läser lite olika svar kring detta på webben.

Funkar utmärkt i VU+ boxar, kör själv med deras ca och Vu+ Ultimo 4k.

#1676

Postad 10 mars 2019 - 22:10

Unregistered768aa660
  • Unregistered768aa660
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 1

Hej

Vi har skickat ut 12-14 st uppdateringar om jag inte har räknat helt fel. 

 

............

Efter vi lanserat den här mjukvaran så kommer det bli mer frekventa uppdateringar av boxen och jag anser att de uppdateringarna som kommer nu de kommande månaderna kommer att ha en väldigt positiv effekt på boxen.

Mvh

Niklas

 

 

Med all respekt för alla som köpt boxen för att kunna spela in och allt annat LullLull

Jag har 2 boxar som familjen använder i huvudsak för att se på tv

 

Vi har bara en önskan

 

Vi vill att ni fixar så att man utan problem kan se på tv. Att man snabbt kan zappa mellan kanaler utan att boxen låser sig. Att man inte får svart bild (3 sek) 5 ggr i timmen. Att man slipper starta om boxen en gång om dagen. Att det inte kommer "Laddar .." var och varannan gång man tycke på mittknappen. Att ni fixar en eller flera riktiga favoritlistor som alla andra boxar haft sedan 80 talet. Att den inte stänger av .. av sig själv och att man kan stänga av funktioner man inte vill ha. Med andra ord en helt vanlig box men utan att behöva byta till en sådan. Kan detta vara så svårt ?



#1677

Postad 11 mars 2019 - 08:51

gundj
  • gundj
  • Amatör

  • 68 inlägg
  • 1

Sedan en tid tillbaka så stänger boxen ned efter några timmar.

Det kommer upp en varning att den kommer att slå av om man inte trycker på någon knapp på fjärren.

Jag har försökt ändra så detta inte ska uppstå men verkar ha missat något.

Boxen ska inte välja själv.

Råkar man gå o hämta något under en tävling t ex så har skiten stängt av sig och tar ibland evigheter på sig att komma igång igen.



#1678

Postad 11 mars 2019 - 09:06

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

Tack!

Beskriv gärna vad du menar med skickat Pm och vem som hanterar det och ser till att mitt önskemål uppfylls

Mvh/4016

Hej

Jag har skickat ett PM till dig här på forumet.

Mvh

Niklas



#1679

Postad 11 mars 2019 - 19:30

xp2002
  • xp2002
  • Användare

  • 106 inlägg
  • 0

Hej

Att bilden blir svart när man startar upp boxen är ett problem som vi jobbar på att lösa. Har inte fått information ännu om exakt vilka buggar som kommer att bli lösta i kommande uppdatering. Kör du det nya LNB´t?
Har du kontrollerat så kortet inte sitter på baksidan av HD-Box Smart? Skicka PM så får vi följa upp det.

Mvh
Niklas


Detta problem uppstod några dagar efter att jag bytte till det nya LNB:t. Hade inga problem med detta innan bytet.

#1680

Postad 11 mars 2019 - 21:58

jonasbratt
  • jonasbratt
  • Användare

  • 204 inlägg
  • 0
Ni får gärna fixa så textningen kommer igång direkt efter att man hoppar fram eller spolar i ett inspelat program. Det kan ta 10 sekunder innan textning visas. Jag tänker på program utan inbränd textning t ex History channel. Har påpekat detta förut.

#1681

Postad 11 mars 2019 - 22:17

Kalleputs
  • Kalleputs
  • Användare

  • 108 inlägg
  • 0
Det som retas mest här är när det inte går byta kanal, hände flera gånger igår o ikväll.Exempel tittar på 12 trycker 4 o bannern för 4an syns men inget byte.Kan då försöka med flera andra kanaler utan resultat, när det väl byts kan det bli vilken som helst av dom jag tryckt.
Har fått ta ett strömbyte några gånger för att få ordning på skiten.

#1682

Postad 12 mars 2019 - 00:01

Unregisteredce523c55
  • Unregisteredce523c55
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0

Dax för en grupp stämning! I kväll försvann ALLA mina inspelningar.



#1683

Postad 12 mars 2019 - 07:27

jasifil
  • jasifil
  • Amatör

  • 96 inlägg
  • 1

Det som retas mest här är när det inte går byta kanal, hände flera gånger igår o ikväll.Exempel tittar på 12 trycker 4 o bannern för 4an syns men inget byte.Kan då försöka med flera andra kanaler utan resultat, när det väl byts kan det bli vilken som helst av dom jag tryckt.
Har fått ta ett strömbyte några gånger för att få ordning på skiten.

 

Har samma problem då och då. Det brukar dock lösa sig av sig själv efter någon minut men det är oerhört irriterande. Förmodligen beror även det på någon form av lagg som denna boxen lider otroligt mycket av. Hoppas lagget minskar/försvinner vid nästa uppdatering. Annars får jag nog slänga ut Oneplace och återgå till den gamla boxen.



#1684

Postad 12 mars 2019 - 14:44

jonasbratt
  • jonasbratt
  • Användare

  • 204 inlägg
  • 0

Dax för en grupp stämning! I kväll försvann ALLA mina inspelningar.


Testa att dra ur strömmen. Det har hänt ett par gånger - dock inte på senare tid - att boxen tappt bort hårddisken och att allt är som vanligt efter att man brutit strömmen. Lycka till!

Redigerat av jonasbratt, 12 mars 2019 - 14:45.


#1685

Postad 12 mars 2019 - 15:06

Nisken
  • Nisken
  • Forumräv

  • 651 inlägg
  • 0

Idag blev hängningen annorlunda?! :blink:

 

"Laddar....." visades på en "nedgråad" TV-bild i ca en halvtimme mot tidigare bara några minuter?? Innan Canal Digital loggan visades och boxen startade om. Medan "laddar...." visas kan man inte göra någonting annat än vänta eller dra ur kontakten. Absolut ingenting funkar på fjärren eller boxen.  :rolleyes:

 

Tips någon? Vaffö e de på detta viset för.....?


Redigerat av Nisken, 12 mars 2019 - 15:07.


#1686

Postad 12 mars 2019 - 15:23

Bajenken
  • Bajenken
  • Amatör

  • 50 inlägg
  • 0

Bara lite nyfiken, alla ni som har problem. Är den gemensamma nämnaren att ni kör med hårddisk? Jag kör nämligen utan hårddisk och upplever inte alls dessa problem. Enda som jag inte tycker fungerar tillfredsställande är den inbyggda chromecasten. Annars så är jag väldigt nöjd. Byter snabbt kanaler. Smidigt att skifta mellan live tv och streamat. Har inga hängningar alls.



#1687

Postad 12 mars 2019 - 15:26

Svenna72
  • Svenna72
  • Forumräv

  • 610 inlägg
  • 0

Idag blev hängningen annorlunda?! :blink:

 

"Laddar....." visades på en "nedgråad" TV-bild i ca en halvtimme mot tidigare bara några minuter?? Innan Canal Digital loggan visades och boxen startade om. Medan "laddar...." visas kan man inte göra någonting annat än vänta eller dra ur kontakten. Absolut ingenting funkar på fjärren eller boxen.  :rolleyes:

 

Tips någon? Vaffö e de på detta viset för.....?

 

Har hänt mig också på sistone, orkar dock inte skriva alla problem i forumet längre, det hjälper ju inte liksom... Att jag har en månadsavgift på den där boxen, och har haft är ett hån, vi har alla varit betatestare, speciellt vi med en HDD i....



#1688

Postad 12 mars 2019 - 15:50

Karl-Johan
  • Karl-Johan
  • Forumräv

  • 870 inlägg
  • 1

Undrar om det är någon på Canal Digital som kör med denna box eller om de har Viasat istället? :)

 

Har nog aldrig hört att någon box blivit så utskälld som denna.


Redigerat av Karl-Johan, 12 mars 2019 - 15:51.


#1689

Postad 12 mars 2019 - 16:16

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

Sedan en tid tillbaka så stänger boxen ned efter några timmar.

Det kommer upp en varning att den kommer att slå av om man inte trycker på någon knapp på fjärren.

Jag har försökt ändra så detta inte ska uppstå men verkar ha missat något.

Boxen ska inte välja själv.

Råkar man gå o hämta något under en tävling t ex så har skiten stängt av sig och tar ibland evigheter på sig att komma igång igen.

Hej

Det kommer att komma en lösning på problemet du beskriver i någon av de två kommande uppdateringarna.

Mvh
Niklas



#1690

Postad 12 mars 2019 - 16:20

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

Dax för en grupp stämning! I kväll försvann ALLA mina inspelningar.

Hej

Testa att göra boxen strömlös.
Ta ut hårddisk och stoppa in hårddisken igen.

Skulle inte det lösa problemet så testa att rensa data

Inställningar / Appar / Pila ner till Canal Digital / Tryck OK / Rensa data

Och kontrollera om inspelningarna är tillbaka nu.

Mvh
Niklas



#1691

Postad 12 mars 2019 - 17:18

Nisken
  • Nisken
  • Forumräv

  • 651 inlägg
  • 0

Mycket bra kommentar! Är det något en orsaksanalys behöver, så är det skillnader som beskriver ÄR/ÄR_EJ. När/hur problemet visar sig och när det INTE visar sig. Jag har för mycket material på min HDD för att vilja ta ur den och riskera att förlora alltihop?

 

Niklas kan kanske bekräfta OM det är möjligt att ta ur HDD´n köra ett tag UTAN den och sedan sätta tillbaka den, UTAN att förlora det som finns på den?

 

Så att fler av oss som har svåra problem kan testa din tes Bajenken...

 

Bara lite nyfiken, alla ni som har problem. Är den gemensamma nämnaren att ni kör med hårddisk? Jag kör nämligen utan hårddisk och upplever inte alls dessa problem. Enda som jag inte tycker fungerar tillfredsställande är den inbyggda chromecasten. Annars så är jag väldigt nöjd. Byter snabbt kanaler. Smidigt att skifta mellan live tv och streamat. Har inga hängningar alls.



#1692

Postad 12 mars 2019 - 17:53

Vispen74
  • Vispen74
  • Användare

  • 230 inlägg
  • 0
I dag kom min adapter som gör det möjligt att använda stort programkort till OnePlace.
Det funkade naturligtvis inte, för det lilla kortet är pairat till boxen och Canal digital tillåter inte att man parar ett annat kort till boxen än det som är med när man får boxen.
Då bad jag de para det lilla kortet även till vår kortläsare till TVn och vår gamla Box utöver OnePlace så man kan flytta kortet efter behov, men se det fick man inte heller göra. Lösningen heter tvillingkort sa kundtjänst. Jag svarade att det är meningslöst att ha tvillingkort för dyra pengar när man i alla fall bara vill titta på en TV åt gången, jag vill bara kunna välja vilken TV.
Summan är att om man väljer en OnePlace så är det just det som namnet säger, att man bara kan se på TV på ett ställe. Jag fattade inte bara förrän nu att det är vad som avses med namnet.
Trist Canal Digital, lås in kunderna mer så har ni snart inga. Inlåsning är inte tidsenligt.
Jag har en OnePlace billigt till den som önskar.

Redigerat av Vispen74, 12 mars 2019 - 17:57.


#1693

Postad 12 mars 2019 - 18:30

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

I dag kom min adapter som gör det möjligt att använda stort programkort till OnePlace.
Det funkade naturligtvis inte, för det lilla kortet är pairat till boxen och Canal digital tillåter inte att man parar ett annat kort till boxen än det som är med när man får boxen.
Då bad jag de para det lilla kortet även till vår kortläsare till TVn och vår gamla Box utöver OnePlace så man kan flytta kortet efter behov, men se det fick man inte heller göra. Lösningen heter tvillingkort sa kundtjänst. Jag svarade att det är meningslöst att ha tvillingkort för dyra pengar när man i alla fall bara vill titta på en TV åt gången, jag vill bara kunna välja vilken TV.
Summan är att om man väljer en OnePlace så är det just det som namnet säger, att man bara kan se på TV på ett ställe. Jag fattade inte bara förrän nu att det är vad som avses med namnet.
Trist Canal Digital, lås in kunderna mer så har ni snart inga. Inlåsning är inte tidsenligt.
Jag har en OnePlace billigt till den som önskar.

Hej

Det stämmer att kortet till OnePlace endast fungerar i den boxen pga att box och kort är pairade redan från fabrik.

Det är inga problem för mig att skicka ett vanligt programkort till dig och flytta över ditt utbud till det nya programkortet. Ska man ha två kort aktiva samtidigt behöver man ett tvillingabonnemang.

Vill du att jag skickar dig ett programkort så skicka mig ett PM med ditt kundnummer.

Mvh

Niklas



#1694

Postad 12 mars 2019 - 18:33

Vispen74
  • Vispen74
  • Användare

  • 230 inlägg
  • 0

Hej

Det stämmer att kortet till OnePlace endast fungerar i den boxen pga att box och kort är pairade redan från fabrik.

Det är inga problem för mig att skicka ett vanligt programkort till dig och flytta över ditt utbud till det nya programkortet. Ska man ha två kort aktiva samtidigt behöver man ett tvillingabonnemang.

Vill du att jag skickar dig ett programkort så skicka mig ett PM med ditt kundnummer.

Mvh
Niklas


Tack Niklas, jag skickar PM. Skulle du lyckas lösa detta så får jag revidera mitt inlägg.

#1695

Postad 12 mars 2019 - 18:34

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

Mycket bra kommentar! Är det något en orsaksanalys behöver, så är det skillnader som beskriver ÄR/ÄR_EJ. När/hur problemet visar sig och när det INTE visar sig. Jag har för mycket material på min HDD för att vilja ta ur den och riskera att förlora alltihop?

 

Niklas kan kanske bekräfta OM det är möjligt att ta ur HDD´n köra ett tag UTAN den och sedan sätta tillbaka den, UTAN att förlora det som finns på den?

 

Så att fler av oss som har svåra problem kan testa din tes Bajenken...

Hej

Det ska inte vara några problem.

Mvh
Niklas



#1696

Postad 12 mars 2019 - 18:37

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

Tack Niklas, jag skickar PM. Skulle du lyckas lösa detta så får jag revidera mitt inlägg.

Hej

Det är inga problem, jag skickar programkortet imorgon.

Förtydligande

Det programkortet jag skickar kommer fungera i din ca-modul. Det kommer inte gå flytta det nya kortet mellan OnePlace och modulen. När du vill använda OnePlace igen så meddelar du mig eller kundservice så flyttar vi tillbaka ditt utbud till OnePlace.

Mvh

Niklas


Redigerat av Allente Sverige, 12 mars 2019 - 18:47.


#1697

Postad 12 mars 2019 - 22:15

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

  • 1 966 inlägg
  • 1

Låter "smidigt"

 

Ju mer man läser desto mer står det klart att ska man ha CD så ska man ha en egen mottagare som man köpt någon annanstans :P

Tänk att en tredjeparts mottagare klarar av alla de problem era boxar har haft sen i höstas utan det minsta strul.

 

citat från CD's hemsida:

OnePlace

"Vår mest banbrytande box någonsin."

 

... 

 

haha jo eller hur...

 

Du ska ha en liten eloge ändå Niklas över att du orkar besvara all skit du får.  Det tråkiga är dock att det har gått många månader nu utan bättring.

Nu har ni tappat mig sig kund och jag kan lova att ingen i min bekantskapskrets eller jag själv kommer bli kunder hos er igen.

Det tar ju oändlig tid att fixa till grundläggande funktioner som aldrig borde strulat från första början!



#1698

Postad 13 mars 2019 - 11:11

Nisken
  • Nisken
  • Forumräv

  • 651 inlägg
  • 0

OK? Så hur gör jag? Stänger av boxen och tar ut HDD´n bara? Gör testerna. Stänger av boxen och sätter i HDD´n igen och då finns allt inspelat material tillgängligt igen? Är du säker Niklas?

 

Hej

Det ska inte vara några problem.

Mvh
Niklas



#1699

Postad 13 mars 2019 - 11:25

Svenna72
  • Svenna72
  • Forumräv

  • 610 inlägg
  • 0

OK? Så hur gör jag? Stänger av boxen och tar ut HDD´n bara? Gör testerna. Stänger av boxen och sätter i HDD´n igen och då finns allt inspelat material tillgängligt igen? Är du säker Niklas?

 

Inget kommer försvinna på HHDn, säger jag som PC-tekniker. Stäng av boxen och ta ut HDDn. Ta ut den genom att trycka in den, då hoppar den ut typ 5 mm, sedan tar du tag i den och drar ut den. Sedan är det bara att trycka in den igen. Testa och se om dom kommit tillbaka.



#1700

Postad 13 mars 2019 - 11:25

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

OK? Så hur gör jag? Stänger av boxen och tar ut HDD´n bara? Gör testerna. Stänger av boxen och sätter i HDD´n igen och då finns allt inspelat material tillgängligt igen? Är du säker Niklas?

Hej

Ja du kan stänga av boxen och ta ut hårddisken. Inspelat material kommer vara tillgängligt igen när du stoppar tillbaka hårddisken.

Mvh

Niklas





1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.