Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

DVBlink

595 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#501

Postad 17 mars 2012 - 13:16

Unregistered33aea5f7
  • Unregistered33aea5f7
  • Veteran

  • 1 610 inlägg
  • 0
Jag kör 4.1.1 och det funkar hur bra som helst. Kör Canal Digital i och för sig. Speciellt gillar jag den webbaserade konfigurationen - jag installerar DVBlink hos kunder och det är perfekt att kunna sköta en server på avstånd.

Det enda jag saknar är en funktion för att redigera kanaldata utan att behöva göra en sökning - när en kanal flyttas eller nya tillkommer blir det ett h-e att uppdatera.



#502

Postad 17 mars 2012 - 17:14

Videonisse
  • Videonisse
  • Användare

  • 133 inlägg
  • 0

Det enda jag saknar är en funktion för att redigera kanaldata utan att behöva göra en sökning - när en kanal flyttas eller nya tillkommer blir det ett h-e att uppdatera.


Finns hopp, se nedan kommentar ifrån DVBLink-forumet

"We are currently working on a codenamed "4.5" version. The tentative beta date is end of this month, although it may shift a bit depending on several still open issues.
The major points for this release are:
- built-in dvblink recorder with playback interface for mediacenter and dlna. Playback interface for mobile devices will follow a bit later.
- integration with channel selection portal for easy channel management and follow up on transponder/channel changes
- Usability improvements for web configuration interface
- A number of TVSource fixes"

Källa

#503

Postad 17 mars 2012 - 17:22

Videonisse
  • Videonisse
  • Användare

  • 133 inlägg
  • 0

...någon här som kör 4.11 (gärna med boxer och e7t2c i ett nät med flera mediacenterburkar) med framgång?

Är småsugen att ta steget, har kört med 3.22 länge nu, och har väl egentligen inget att klaga på, men är det lika stabilt i 4.11...


Jag skulle nog vänta med att uppgradera tills nästa version dykt upp. Verkar ha varit en hel del krångel som nog beror på att de bytt från BDA. I vissa fall verkar det bero på drivrutiner till grafikkorten, ibland på strul med vissa TV-kort. Ett antal (bla jag) har fått installera om hela Win 7 och börja från början för att få hyffsad ordning på det. För andra fungerar det kalas direkt...

Så om du inte behöver nya funktionerna skulle jag vänta tills nästa version och se hur mycket som löst sig iom den. :)

#504

Postad 21 mars 2012 - 22:34

Storm II
  • Storm II
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
Jag håller på att installera detta för första gången och förstår mig inte på detta riktigt, jag har två FireDTV i dator, tar in signal via kabel och Comhem. Nu har jag hittat tv-korten i TVSource Configuration, men sedan så har jag bara Comhem Stockholm att välja på, det finns inte några andra för Comhem, då jag gör detta så hittar jag inte någonting vare sig under signal eller Scan, jag vet att det tv-korten fungerar som de skall då jag har kört dem i denna burken sedan lång tid tillbaka.

Vad är det jag missar?

#505

Postad 23 mars 2012 - 14:35

spelevinken
  • spelevinken
  • Beroende

  • 1 417 inlägg
  • 0
Kör själv satellit men hittade denna tråd i DVB Logics hemsida http://www.dvblogic....pic.php?p=22320, vet inte om den kan vara till hjälp.

#506

Postad 27 mars 2012 - 09:02

Unregistered33aea5f7
  • Unregistered33aea5f7
  • Veteran

  • 1 610 inlägg
  • 0

Trodde inte det funkade med Viasat överhuvudtaget.

I brist på svar började jag mecka själv och det fungerar utmärkt med oscam och Viasats kort med blå pil.
Viasat SD enbart dock.
Om någon är intresserad kan jag lägga upp konfigurationen här.

Redigerat av Unregistered33aea5f7, 27 mars 2012 - 09:03.


#507

Postad 27 mars 2012 - 18:28

weekendowel
  • weekendowel
  • Wannabe

  • 18 inlägg
  • 0

Jag håller på att installera detta för första gången och förstår mig inte på detta riktigt, jag har två FireDTV i dator, tar in signal via kabel och Comhem. Nu har jag hittat tv-korten i TVSource Configuration, men sedan så har jag bara Comhem Stockholm att välja på, det finns inte några andra för Comhem, då jag gör detta så hittar jag inte någonting vare sig under signal eller Scan, jag vet att det tv-korten fungerar som de skall då jag har kört dem i denna burken sedan lång tid tillbaka.

Vad är det jag missar?



Gör istället en network scan på Transponder 306000, då hittas alla kanaler för Comhem i Sthlm

#508

Postad 10 april 2012 - 20:14

Storm II
  • Storm II
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0

Gör istället en network scan på Transponder 306000, då hittas alla kanaler för Comhem i Sthlm


Jag har nu testat att göra en scan på Transponder 306000 och jag har installerat om datorn men Windows 7 ultimate.
utan någon framgång. Den enda information som jag får är att den inte hittar något. Måste jag göra andra inställningar eller ändra i någon XML-fil för att det skall fungera?
Blir tokig på detta, det verkar inte som om någon annan har problem med ett så grundläggande fel...

Vad göra?

#509

Postad 25 april 2012 - 13:21

Unregistered2a3df4ba
  • Unregistered2a3df4ba
  • Amatör

  • 97 inlägg
  • 0
Här är en länk ett pluggin till XBMC så att man kan nyttja DVBlink Connect server enligt trådskaparen (DSD).
http://dvblogic.com/...hp?f=61&t=18242

//onkan

#510

Postad 29 april 2012 - 22:05

Unregistered33aea5f7
  • Unregistered33aea5f7
  • Veteran

  • 1 610 inlägg
  • 0
De senaste veckorna har jag haft problem med TV4 HD. Bild och ljud bryts sönder och det är i princip osebart.

Det gäller bara denna enda kanal. Jag har 100% signalstyrka och kvalitet från den transpondern och de andra kanalerna där har perfekt bild och ljud. Vad är speciellt med TV4 HD?

Jag kör 4.1.1 med ett DD Cine S2 och acamd/oscam. Intel H77 och i3-2125.

Redigerat av Unregistered33aea5f7, 29 april 2012 - 22:08.


#511

Postad 30 april 2012 - 11:38

spelevinken
  • spelevinken
  • Beroende

  • 1 417 inlägg
  • 0

De senaste veckorna har jag haft problem med TV4 HD. Bild och ljud bryts sönder och det är i princip osebart.

Det gäller bara denna enda kanal. Jag har 100% signalstyrka och kvalitet från den transpondern och de andra kanalerna där har perfekt bild och ljud. Vad är speciellt med TV4 HD?

Jag kör 4.1.1 med ett DD Cine S2 och acamd/oscam. Intel H77 och i3-2125.


LIgger det andra hd-kanaler på den transpondern också? Skumt problem hur som helst

#512

Postad 30 april 2012 - 14:29

BlueFruit
  • BlueFruit
  • Användare

  • 113 inlägg
  • 0

De senaste veckorna har jag haft problem med TV4 HD. Bild och ljud bryts sönder och det är i princip osebart.

Det gäller bara denna enda kanal. Jag har 100% signalstyrka och kvalitet från den transpondern och de andra kanalerna där har perfekt bild och ljud. Vad är speciellt med TV4 HD?

Jag kör 4.1.1 med ett DD Cine S2 och acamd/oscam. Intel H77 och i3-2125.

Jag har samma problem.
Det dök upp efter den senaste kanalscanningen. Innan var det SVT 1 & 2 HD som strulade. Efter scanningen funkar de bra men istället bytte strulet till TV4 HD.

#513

Postad 30 april 2012 - 16:47

Unregistered33aea5f7
  • Unregistered33aea5f7
  • Veteran

  • 1 610 inlägg
  • 0

LIgger det andra hd-kanaler på den transpondern också? Skumt problem hur som helst


Jäpp, Canal+ Sport HD, First HD och Hits HD.

Jag kollade nyss och jag har faktiskt lite hackande på dem också men inte alls lika illa som på TV4 HD.

#514

Postad 30 april 2012 - 16:53

Unregistered33aea5f7
  • Unregistered33aea5f7
  • Veteran

  • 1 610 inlägg
  • 0

Jag har samma problem.
Det dök upp efter den senaste kanalscanningen. Innan var det SVT 1 & 2 HD som strulade. Efter scanningen funkar de bra men istället bytte strulet till TV4 HD.


Vad har du för hårdvara? Vi kanske har något gemensamt. Jag har också nyligen gjort en kanalsökning. De här kanalerna har väl inte bytt frekvens nyligen?

Tidigare har det ju varit en del DVBlink-användare som haft problem med transpondrar med 30 000 i symbol rate men denna kör ju med 25 000.

Otroligt irriterande att CD/Telenor håller på att flytta runt kanalerna stup i ett. Vore det inte för att Viasat HD inte funkar med softcams skulle jag byta pronto...

#515

Postad 30 april 2012 - 18:55

BlueFruit
  • BlueFruit
  • Användare

  • 113 inlägg
  • 0

Vad har du för hårdvara? Vi kanske har något gemensamt. Jag har också nyligen gjort en kanalsökning. De här kanalerna har väl inte bytt frekvens nyligen?

Tidigare har det ju varit en del DVBlink-användare som haft problem med transpondrar med 30 000 i symbol rate men denna kör ju med 25 000.

Otroligt irriterande att CD/Telenor håller på att flytta runt kanalerna stup i ett. Vore det inte för att Viasat HD inte funkar med softcams skulle jag byta pronto...

TBS6981 tv-kort, Phoenix läsare, nVidia 8800 (tror jag) grafikkort, core2duo,Win7.
NewCS och Acamd.

Jag gjorde en scan för att hitta Kanal5 HD. Och det gjorde jag. Men TV4 HD började strula.
Det positiva är SVTs HD-kanaler började fungera som de ska.

Precis med Viasat. Det känns som ett steg bakåt att skippa HD-formatet.

#516

Postad 02 maj 2012 - 21:22

spelevinken
  • spelevinken
  • Beroende

  • 1 417 inlägg
  • 0
Vet inte om kanalplatser och transpondrar har med varandra att göra men jag läste att CD ändrat kanalplatser, bl a har TV3 HD hamnat på plats 3, skall tydligen vara en del ändringar gjorda http://www.canaldigi...rad-kanallista/, kan detta vara anledningen?

#517

Postad 09 juli 2012 - 09:37

osej
  • osej
  • Amatör

  • 50 inlägg
  • 0

OK,

Nu lägger jag ut en beta (eller vad man nu ska kalla det) av den appliktaion som sköter NewCS hos mig.
Jag kan inte lova att den hjälper alla men den har gjort min konfiguration stabil.

Lite grundinfo:

NewCS 1.65
Acamd 0.6.1.8
DVBLink TvSource 3.2
Windows 7 Ultimate MCE
3 st Hauppauge USB DVB-T
Phoenix kortläsare (USB) med Virtuell Com-port (Från Ad-teknik)

Acamd:
CardClient.Conf
newcamd:127.0.0.1:15050:1/0500/ffff:dvb1:test:0102030405060708091011121314:[plus övrig kortinfo]

ACamd_PMT.txt
P:0500:00023200:caid

Konfig till NewCS ligger i "zippen" tillsammans med NewCSControl.exe och dess tillhörande NewCSControl.exe.config
Har lagt till några Tooltip så att man kanske kan förstå vad de olika fälten gör,annars får ni fråga. Installera .Net Framework 3.5.

Kör först programmet manuellt för att sedan starta upp via autostart-mappen i windows med startparameter: START

Observera att det inte finns så mycket felkontroller så var förlåtande :-)


Vill bara ge en eloge till flarsson vars program till slut verkar ha fått min uppsättning stabil! :)

#518

Postad 12 juli 2012 - 23:36

flarsson
  • flarsson
  • Wannabe

  • 34 inlägg
  • 0

Vill bara ge en eloge till flarsson vars program till slut verkar ha fått min uppsättning stabil! :)


Kul att det kommer till användning. Jag har lagt till ett par saker som har med suspend att göra och kan lägga upp den om intresse finns. Själv har denna app. hjälpt mig att få min konfig att fungera utan avbrott (förutom när mina barn sliter ut kortet ur läsaren.)

Ska dock byta från NewCs mot Oscam istället eftersom den känns bättre i grunden. Har just nu efter mycket strul fått fram en konfig som håller med Oscam och ska lägga till Oscam med bättre stöd i NewCSControl.

#519

Postad 14 juli 2012 - 10:17

osej
  • osej
  • Amatör

  • 50 inlägg
  • 0
Betyder det att man vågar sätta på hibernate på servern? Det hade varit fint! Du gärna lägga upp den, jag är i alla fall intresserad.

Har länge funderat på att byta till Oscam men har inte hittat någon bra beskrivning på hur man skall göra. Jag använde spelevinkens för att fixa acamd/newcs.

#520

Postad 14 juli 2012 - 12:01

Videonisse
  • Videonisse
  • Användare

  • 133 inlägg
  • 0

Ska dock byta från NewCs mot Oscam istället eftersom den känns bättre i grunden. Har just nu efter mycket strul fått fram en konfig som håller med Oscam och ska lägga till Oscam med bättre stöd i NewCSControl.


Kör själv NewCs med Phoenix-läsare ifrån TBS och fungerar väl hyffsat men håller på att köra igång en ny Win 7 HTPC som skall ha DVBLink v4.5. Vilka fördelar ser du med Oscam och skulle du vilja dela med dig av din config?

Redigerat av Videonisse, 14 juli 2012 - 12:02.


#521

Postad 14 juli 2012 - 16:40

flarsson
  • flarsson
  • Wannabe

  • 34 inlägg
  • 0

Kör själv NewCs med Phoenix-läsare ifrån TBS och fungerar väl hyffsat men håller på att köra igång en ny Win 7 HTPC som skall ha DVBLink v4.5. Vilka fördelar ser du med Oscam och skulle du vilja dela med dig av din config?


OK, jag lägger ut uppdateringen inom kort. Jag har under längre tid sökt efter ett bra monitor program för just NewCS och Oscam eftersom skiten inte är stabil... Ostabilt "är bara förnamnet" för denna typ av kortdelning. MEN vad vore livet utan en utmaning ;-) samt att MediaCenter i kombination med DVBLink fungerar hyfsat. Fick helt enkelt ta saken i egna händer och skriva detta lilla program som stöd och det funkar (än så länge). NewCs ser jag som något stabilare men där har jag strul med att få mina nya Boxer kort att funka bra. Oscam ska man vara försiktig med att uppdatera med senaste version eftersom det kommer ca 1 ny var 3:e dag och de är inte det stabilaste som lämnat fabriken. Oscam är dock något snyggare ur systempunkt med bra loggar, modernare plattform, bättre konfigurationsmöjligheter samt att den dessutom fortfarande lever vidare som applikation för oss Windows användare. Jag får dessutom samtliga kort från BOXER att fungera utan problems i Oscam :-).

Den nya versionen av NewCSControl (dumt namn jag vet) har nu även följande funktioner:

1. Möjlighet att skippa kontroll av Comporten
2. Automatisk omstart av servern om den hittar någon feltext i loggen samt vid oväntat avslut (krasch).
3. Nu även stöd för Oscam.

Ska även skriva om den till en Windows-tjänst så man inte behöver vara inloggad.

Min konfig är för BOXER!
Observara att jag använder mig av Phoenix-läsare från AD teknik och kör uteslutande USB mottagare 4 st.(ej HD eller Mpeg-4). Jag kör DVBLink 3.22 (Ratat 4.X hittills eftersom jag fick problem med textningen) och HTPC med Windows 7 64 bitars. Min kortserver (Oscam) kör jag på en egen server (Windows Home server 2011). Detta för att min HTPC inte hade tillräckligt med kraft.

Jag kan bifoga min konfig filer för detta om Ni vill?

Betyder det att man vågar sätta på hibernate på servern? Det hade varit fint! Du gärna lägga upp den, jag är i alla fall intresserad.

Har länge funderat på att byta till Oscam men har inte hittat någon bra beskrivning på hur man skall göra. Jag använde spelevinkens för att fixa acamd/newcs.


Japp, jag kör Hibernate på mina maskiner och det funkar bra. NEWCSControl avslutar kortservern vid avslut och kör även en omstart vid varje Resume och då initieras kortet/servern vilket är ett måste annars får man problem.

Redigerat av flarsson, 14 juli 2012 - 16:41.


#522

Postad 11 september 2012 - 07:00

nial04
  • nial04
  • Wannabe

  • 24 inlägg
  • 0
Hej, jag har precis tagit steget till DVB Link. Har haft htpc några år och sneglat på denna lösning. Jag har dock problem. Jag har installerat DVB Link 4.5.1. Först satte jag in ett floppy DTV utan programkort (tar bara fria kanaler). Detta fungerade smidigt och jag fick bild i MCE. Efter det satte jag in mitt mystique satix dual DBV S2 kort. Då gick det sämre. Jag kan se på kortet i Mystique Player, alla kanaler, inga problem (utan de som har SR <30000 men det är känd bugg). Det funkar dock inte i MCE, jag vet inte vad som är fel. Jag har fått "Play ready" problemet och försökt att lösa det med alla tips jag hittat. Kan någon hjälpa mig.

Jag har Windows 7, kör på en intel dual core quad, 2,4 Gh, jag har Canal Digital via satellit, jag kör inte med softcam (ännu) utan använder Mystiques CAM.

#523

Postad 13 september 2012 - 09:28

nial04
  • nial04
  • Wannabe

  • 24 inlägg
  • 0
Är det någon som vet var man får tag på en tidigare version (stabil, fungerande) av DVB link?

#524

Postad 13 september 2012 - 20:12

Slangare
  • Slangare
  • Forumräv

  • 661 inlägg
  • 0
Jag har dom flesta Tv source och Server versioner sparat..

#525

Postad 13 september 2012 - 20:20

spelevinken
  • spelevinken
  • Beroende

  • 1 417 inlägg
  • 0

Hej, jag har precis tagit steget till DVB Link. Har haft htpc några år och sneglat på denna lösning. Jag har dock problem. Jag har installerat DVB Link 4.5.1. Först satte jag in ett floppy DTV utan programkort (tar bara fria kanaler). Detta fungerade smidigt och jag fick bild i MCE. Efter det satte jag in mitt mystique satix dual DBV S2 kort. Då gick det sämre. Jag kan se på kortet i Mystique Player, alla kanaler, inga problem (utan de som har SR <30000 men det är känd bugg). Det funkar dock inte i MCE, jag vet inte vad som är fel. Jag har fått "Play ready" problemet och försökt att lösa det med alla tips jag hittat. Kan någon hjälpa mig.

Jag har Windows 7, kör på en intel dual core quad, 2,4 Gh, jag har Canal Digital via satellit, jag kör inte med softcam (ännu) utan använder Mystiques CAM.


Är också ute efter Play-ready lösning och har också provat ett antal alternativa lösningar utan att få generell bukt på det. Det märkliga är att jag fått det att funka på två datorer men när jag testar med den tredje så kvittar det vad jag gör för åtgärder för det vill bara inte sparka igång och det verkar vara just beroende på playready.

#526

Postad 14 september 2012 - 07:49

Videonisse
  • Videonisse
  • Användare

  • 133 inlägg
  • 0
Har också haft problem med "Play Ready" felmeddelande i MCE med DVBLink. Det jag kommit fram till är att det nästan aldrig är ett Play Ready-fel utan handlar om att MCE inte får någon signal från DVBLinks virtuella tuner, dvs felet ligger i DVBLink och har överhuvudtaget inte något att göra med ett DRM-problem som Play Ready skulle innebära.

Så det mest grundläggande är att från "Channel Selection"-fliken i DVBLink Configuration -> Channels prova med att starta de krånglande kanalerna i VLC och därmed få verifierat att DVBLink fungerar. Har för mig att man måste göra detta lokalt på servern. Fliken nås via http://localhost:398...erver/channels/

(i början fick jag inte VLC att spela upp TV-kanalerna enligt ovan i Firefox, men det fungerade i IE. Det berodde på ngn inställning som behövde göras för VLC plugin i Firefox, kommer inte ihåg exakt vad men finns info på DVBLinks forum)

EDIT: Skall väl tillägga att jag nu kör 4.5.1 och upplever att det fungerar mycket bra.

Redigerat av Videonisse, 14 september 2012 - 07:56.


#527

Postad 14 september 2012 - 15:54

spelevinken
  • spelevinken
  • Beroende

  • 1 417 inlägg
  • 0

Har också haft problem med "Play Ready" felmeddelande i MCE med DVBLink. Det jag kommit fram till är att det nästan aldrig är ett Play Ready-fel utan handlar om att MCE inte får någon signal från DVBLinks virtuella tuner, dvs felet ligger i DVBLink och har överhuvudtaget inte något att göra med ett DRM-problem som Play Ready skulle innebära.

EDIT: Skall väl tillägga att jag nu kör 4.5.1 och upplever att det fungerar mycket bra.


Kan säkert ligga i DVB Link gränssnittet men det är ju i så fall märkligt att det funkar på två klienter men inte på den tredje som i mitt fall. Kör själv också 4.5.1 och är nöjd med undantag av playreadystrulet. Känslan jag har är att om jag bara testar tillräcklig många gånger så kommer det funka till slut.

#528

Postad 15 september 2012 - 15:59

Videonisse
  • Videonisse
  • Användare

  • 133 inlägg
  • 0
@Spelevinken: vad har du för ngt TV-kort i datorn där det inte fungerar?

#529

Postad 15 september 2012 - 22:17

spelevinken
  • spelevinken
  • Beroende

  • 1 417 inlägg
  • 0

@Spelevinken: vad har du för ngt TV-kort i datorn där det inte fungerar?


Kör via min server så det är samma tv-kort för alla klienter.

#530

Postad 16 september 2012 - 21:49

Videonisse
  • Videonisse
  • Användare

  • 133 inlägg
  • 0

Kör via min server så det är samma tv-kort för alla klienter.


Självklart :-) Kör du trådlöst till den PCn och om ja, blir det ngn skillnad om du kör med nätverkskabel?

#531

Postad 17 september 2012 - 06:54

nial04
  • nial04
  • Wannabe

  • 24 inlägg
  • 0
För min egen del börjar jag misstänka att DVB link har problem med att hitta min CI. Jag hittade en 4.0: a på nätet och installerade den men utan framgång. Har även postat på DVB Logics forum och hoppas att någon som kan läsa logfiler kanske kan svara.

#532

Postad 17 september 2012 - 10:43

Unregistered757f7bf1
  • Unregistered757f7bf1
  • Användare

  • 185 inlägg
  • 0
Finns det något sätt inom DVBLink man kan se om CI:n fungerar?

Jag kör med två stycken TerraTec Cinergy C PCI HD och tillhörande CI-addon och lyckas inte få till det riktigt med kanalerna...

#533

Postad 17 september 2012 - 14:44

Videonisse
  • Videonisse
  • Användare

  • 133 inlägg
  • 0

Finns det något sätt inom DVBLink man kan se om CI:n fungerar?

Jag kör med två stycken TerraTec Cinergy C PCI HD och tillhörande CI-addon och lyckas inte få till det riktigt med kanalerna...


Har inte ngt TerraTec-kort så vet inte vilka specifika möjligheter det har.

Men jJag kör med softcam och kan se om det fungerar på NewCS då den visar logg hela tiden. På DVBLink server kör jag Acamd och den har en Monitor där man skall kunna se en massa detaljer (har själv inte använt den). Dessutom går det ju alltid att via DVBLink Channels konfigsida visa varje kanal i VLC och om det bara blir en svart skärm som visas så är det en kodad kanal som ej avkodats.

#534

Postad 17 september 2012 - 18:46

spelevinken
  • spelevinken
  • Beroende

  • 1 417 inlägg
  • 0

Självklart :-) Kör du trådlöst till den PCn och om ja, blir det ngn skillnad om du kör med nätverkskabel?


Två klienter som funkar, den ena trådlöst och den andre trådat. Den tredje som det inte funkar på kör trådat.

#535

Postad 17 september 2012 - 20:51

Unregistered757f7bf1
  • Unregistered757f7bf1
  • Användare

  • 185 inlägg
  • 0
jag har kommit en bit på vägen ikväll och "hittat" alla kanaler i DVBLink vid scanning. Men när jag kollar i MCE:s gränssnitt får jag bara svart bild på de krypterade kanalerna och ljud men ingen bild i SVT 1 & 2 HD.

Jag har i andra trådar ställt denna fråga, hoppas ni ursäktar att jag ställer den här också:
Enligt DVBLink ska programmet stödja mitt TV-kort inkl CI.
Det verkar inte vara fallet för mig, eller så har jag missat någon grundläggande inställning...?

Cam och programkort funkar om jag kör dem direkt in i TV:n.

#536

Postad 17 september 2012 - 21:23

nial04
  • nial04
  • Wannabe

  • 24 inlägg
  • 0
Jag har testat med VLC i DVB link channel page, jag får bara svart bild. Som sagt, det funkar i mystique player. Jag fattar inte vad jag missat, det känns som jag gjort något dumt grundläggande misstag men jag kommer inte på det. Vilka drivrutiner använder DVB link? Kan det vara så att det använder fel drivrutiner? Kan man ändra det på något sätt?

#537

Postad 17 september 2012 - 21:44

spelevinken
  • spelevinken
  • Beroende

  • 1 417 inlägg
  • 0

Jag har testat med VLC i DVB link channel page, jag får bara svart bild. Som sagt, det funkar i mystique player. Jag fattar inte vad jag missat, det känns som jag gjort något dumt grundläggande misstag men jag kommer inte på det. Vilka drivrutiner använder DVB link? Kan det vara så att det använder fel drivrutiner? Kan man ändra det på något sätt?


Får du med alla kanaler vid sökning?, vilken transponder använder du? Finns många felkällor så du behöver ange lite mer detaljerad info.

#538

Postad 18 september 2012 - 06:59

nial04
  • nial04
  • Wannabe

  • 24 inlägg
  • 0

Får du med alla kanaler vid sökning?, vilken transponder använder du? Finns många felkällor så du behöver ange lite mer detaljerad info.


Jodå, jag får in alla kanaler vid sökning, jag använder transponderlistan i DVB link som pekar mot Thor och intelsat. Jag får fram text-tv inne i mediacenter på kanal 5 så någon form av information förs över från DVB link. Jag på också bild på lifestyle TV inne i mediacenter, det är en FTA kanal.

#539

Postad 18 september 2012 - 20:15

Unregistered757f7bf1
  • Unregistered757f7bf1
  • Användare

  • 185 inlägg
  • 0
Alltså, jag köper att DVBLink är en bra idé, men antingen är min installation (ursäkta språket) helt åt **** eller så är det sjukt fullt med buggar :unsure:

Om jag bortser från det faktum att jag ännu inte lyckats få in några kodade kanaler, så dyker PlayReady upp mellan nästan varenda kanalbyte. De kanaler jag trots allt lyckats få in, går knappt hälften att spela in då det dyker upp meddelande om att det inte finns någon tv-signal. Detta trots att jag har 98% i DVBLink och klockren bild direkt i TV:n.

Jag har två stycken TerraTec Cinergy C PCI HD med tillhörnade CI-addon. Där i har jag två programkort och CAM som fungerar om jag sätter dem i TV:n.
Någon som vågar sig på en avancerad gissning varför det inte funkar?
Thx på förhand

#540

Postad 18 september 2012 - 21:30

spelevinken
  • spelevinken
  • Beroende

  • 1 417 inlägg
  • 0

Jodå, jag får in alla kanaler vid sökning, jag använder transponderlistan i DVB link som pekar mot Thor och intelsat. Jag får fram text-tv inne i mediacenter på kanal 5 så någon form av information förs över från DVB link. Jag på också bild på lifestyle TV inne i mediacenter, det är en FTA kanal.


Kika på denna tråd, finns lite tips där och fungerande transponderfil https://www.minhembi...howtopic=284501

#541

Postad 19 september 2012 - 07:10

nial04
  • nial04
  • Wannabe

  • 24 inlägg
  • 0

Kika på denna tråd, finns lite tips där och fungerande transponderfil https://www.minhembi...howtopic=284501

Tack, jag får kolla och återkomma. Jag har redan läst i den tråden och inte hittat något som påminner om mitt fel och mycket för ju acam, newcs m.m och det behöver väl inte jag då jag kör med inbyggd CI? Jag skall testa en del saker ändå för att se om jag lyckas.

#542

Postad 25 september 2012 - 13:30

nial04
  • nial04
  • Wannabe

  • 24 inlägg
  • 0
Tänkte bara berätta vad som hänt, CI:n till mystique funkar inte med DVB Link. Därför har jag helt enkelt köpt et TBS quad-kort med en Phoenix-läsare. Hoppas att det kommer snart.

#543

Postad 12 november 2012 - 13:35

nial04
  • nial04
  • Wannabe

  • 24 inlägg
  • 0
Jag har fått ett problem med XMLTV, hoppas någon kan hjälpa mig.
Jag tar in epg-info genom XMLTV (Pguide). Detta har funkat utmärkt i några veckor men inte nu längre. Jag får inte någon epg-info i MC. Jag kör även med med info från de marksända kanalerna på vissa kanaler och det funkar bra.

Jag har labbat lite och om jag lägger upp en ny XMLTV-source i DVB-Link och mappar kanaler till den då funkar det bra. Jag skulle kunna göra detta på alla men jag skulle vilja veta varför detta har hänt, är det någon som vet?

#544

Postad 03 december 2012 - 12:57

Slangare
  • Slangare
  • Forumräv

  • 661 inlägg
  • 0
Någon som testet senaste versionen? Jag har lite problem med att jag kör 2 st Blackgold på min WHS. Då hackar uppspelningen vid HD inspelart material. Körde Dvblink 4.5..

#545

Postad 09 december 2012 - 16:26

Unregisteredd2b80eb5
  • Unregisteredd2b80eb5
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Någon som vet var man kan få tag på NewCSControl? Av beskrivningen att dömma verkar det vara precis vad min HTPC behöver.

#546

Postad 12 december 2012 - 13:43

Trusted
  • Trusted
  • Wannabe

  • 19 inlägg
  • 0
Undrar om någon som har fått ett Anysee E7 T2/C att fungera i DBVLink med Boxer HD kanaler?
När jag scannar i DVBLink så hittar den inga T2 kanaler alls, alla vanligaT kanaler hittas och fungerar.
Kör jag det direkt i win7 MCE så hittar den alla T2 kanlaer och det funkar.
Skall tilläggas att jag kör DVBLink 4.5.1

#547

Postad 12 december 2012 - 13:45

nial04
  • nial04
  • Wannabe

  • 24 inlägg
  • 0

Jag har fått ett problem med XMLTV, hoppas någon kan hjälpa mig.
Jag tar in epg-info genom XMLTV (Pguide). Detta har funkat utmärkt i några veckor men inte nu längre. Jag får inte någon epg-info i MC. Jag kör även med med info från de marksända kanalerna på vissa kanaler och det funkar bra.

Jag har labbat lite och om jag lägger upp en ny XMLTV-source i DVB-Link och mappar kanaler till den då funkar det bra. Jag skulle kunna göra detta på alla men jag skulle vilja veta varför detta har hänt, är det någon som vet?


Ingen som har något tips? Detta är oerhört frustrerande.

#548

Postad 19 december 2012 - 12:44

bengtner
  • bengtner
  • Amatör

  • 62 inlägg
  • 0
Har beslutat mig för att ändra strategi och överge DVB-T2 till förmån för DVB-S2. Har beställt ett TBS6981 och Phoenix card reader, samt CanalDigital med parabol etc. Vill bara försäkra mig om att min dator räcker till. Har en Intel CoreDuo 2.13Ghz med 3Gb DRAM, Windows 7 64bit. Tänker köra Mediacenter enligt den guide som refereras till i denna tråd.

Redigerat av bengtner, 28 december 2012 - 21:50.


#549

Postad 28 december 2012 - 21:56

bengtner
  • bengtner
  • Amatör

  • 62 inlägg
  • 0
Har installerat TBS6981 med Phoenix cardreader och konfigurerat DBVlink. Hittade en transponder-fil för CanalDigital, och har fått in alla kanaler, gjort ett urval av de som jag är intresserad av. Jag har också konfigurerat upp WMCE med 8 DVBLink device. Alla kanaler som jag har mappat ut, dyker också upp i WMCE. So far so good. MEN, jag får inte up bild på en enda kanal. Varken de fria eller kodade, med eller utan HD. Bara en svart ruta.

Här har jag kört fast rejält och vet inte hur jag ska komma vidare.

#550

Postad 09 januari 2013 - 15:04

SvenKarlAke
  • SvenKarlAke
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0
Hej!

Vill gärna rekommendera er något:

Där har precis lanserats en ny tv-tablå som erbjuder xmltv. Jag kör med DVBLink, (med XMLTV från TimeFor.TV http://se.timefor.tv/xmltv ) och importerar med DVBLogic för timefor.tv http://dvblogic.com/...r-for-timefortv. Fungerar super! Prova själva!

/Sven



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.