Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Robotdammsugare

1346 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Electrolux Trilobite ZA2 (Robotdammsugare) 5 7,25 (3) Inga priser
Siemens VSR8000 (Robotdammsugare) 1 (0) Inga priser
Wilfa RVC17 (Robotdammsugare) 1 4 (1) Inga priser
iRobot Roomba SE (Robotdammsugare) 1 8,31 (12) Inga priser
iRobot Roomba 420 (Robotdammsugare) 1 (0) Inga priser
iRobot Roomba 560 (Robotdammsugare) 2 8,25 (23) Inga priser
iRobot Roomba 530 (Robotdammsugare) 3 8,75 (7) Inga priser
iRobot Roomba 580 (Robotdammsugare) 0 8,1 (9) Inga priser
iRobot Roomba 505 (Robotdammsugare) 1 (0) Inga priser
Kärcher RC3000 (Robotdammsugare) 2 7,5 (1) Inga priser
iRobot Roomba 563 (Robotdammsugare) 1 7,87 (7) Inga priser
iRobot Roomba 555 (Robotdammsugare) 1 8,57 (6) Inga priser
iRobot Roomba 581 (Robotdammsugare) 6 8,72 (17) Inga priser
iRobot Roomba 534 (Robotdammsugare) 1 6,2 (4) Inga priser
Samsung Navibot VC-RA84V (Robotdammsugare) 1 (0) Inga priser
Samsung Navibot SR8855 (Robotdammsugare) 6 5,83 (5) Inga priser
Samsung Navibot SR8845 (Robotdammsugare) 3 5,67 (5) Inga priser
Samsung Navibot SR8895 (Robotdammsugare) 7 8,25 (3) Inga priser
iRobot Roomba 780 (Robotdammsugare) 8 8,41 (21) Inga priser
Neato Robotics XV-15 (Robotdammsugare) 4 8,19 (25) Inga priser
Neato Robotics XV-25 (Robotdammsugare) 4 7,79 (18) Inga priser
Neato Robotics XV Signature Pro (Robotdammsugare) 4 6,7 (53) Inga priser
LG VR62601LV (Robotdammsugare) 0 (0) Inga priser
Neato Robotics XV Signature (Robotdammsugare) 3 6,67 (14) Inga priser
iRobot Roomba 880 (Robotdammsugare) 3 8,82 (90) Inga priser
Neato Robotics Botvac 85 (Robotdammsugare) 6 7,61 (27) Inga priser
Neato Robotics Botvac 75 (Robotdammsugare) 9 7,29 (6) Inga priser
Neato Robotics Botvac 70e (Robotdammsugare) 5 8,8 (9) Inga priser
Miele Scout RX1 (Robotdammsugare) 9 3,9 (19) Inga priser
Samsung Powerbot SR20H9051U (Robotdammsugare) 2 7,33 (2) Inga priser
Neato Robotics Botvac D85 (Robotdammsugare) 6 4,67 (35) Inga priser
Neato Robotics Botvac D75 (Robotdammsugare) 7 7 (1) Inga priser
Neato Robotics Botvac Connected (Robotdammsugare) 9 6,7 (39) Inga priser
Neato Robotics Botvac D5 Connected (Robotdammsugare) 7 6,55 (30) Inga priser
Neato Robotics Botvac D3 Connected (Robotdammsugare) 4 7,43 (6) Inga priser
1 relaterade trådar

#1251

Postad 12 september 2016 - 16:11

Ninotramp
  • Ninotramp
  • Användare

  • 155 inlägg
  • 0

Just nu känns det som att robotdammsugare är det bästa jag någonsin köpt. Ni som tänkt men inte vågat köpa, KÖP. Det är en sån härlig känsla att varje dag komma hem till ett strålande fint hem. Att sätta igång den på jobbet och en stund senare få meddelande att den städat klart är en härlig känsla.

 

Nu blir det en robotgräsklippare till våren...



#1252

Postad 12 september 2016 - 16:38

Unregistered8517a803
  • Unregistered8517a803
  • Användare

  • 217 inlägg
  • 0

provat robotdammsugare och fy fäan vilket skräp. Blir inte rent alls



#1253

Postad 12 september 2016 - 17:00

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

  • 3 204 inlägg
  • 0

Du verkar dock vara rätt ensam om den uppfattningen.

 

Du kanske bara har orimliga förväntningar? Den kommer inte att grovsanera hemma hos dig utan kommer bara hålla efter dammet så pass att din egna städning blir mindre.



#1254

Postad 12 september 2016 - 18:56

Ninotramp
  • Ninotramp
  • Användare

  • 155 inlägg
  • 0

provat robotdammsugare och fy fäan vilket skräp. Blir inte rent alls


Konstigt min tar allt vad jag kan se.. Har dock inga husdjur.

#1255

Postad 25 september 2016 - 11:41

danne_king
  • danne_king
  • Användare

  • 108 inlägg
  • 0

Jag har stor hund som hårar mycket och det i kombination att jag hatar att städa gör min robotdammsugare till det bästa köp jag gjort genom tiderna :)

Har haft min Neato Signature Pro i några år nu och den får gå nästan varje dag.

Hade tidigare en iRobot Roomba (mins inte modell) men den var skit, så det skiljer en hel del mellan märken och modeller. Läste och tittade på många tester innan jag valde just Neato för att utesluta dom sämre dammsugarna.

En robotdammsugare städar så klart inte lika rent som en vanlig dammsugare så där är det bara dumt att göra en jämförelse, men den jag har gör rent överallt där den kommer åt. Hundhår är inga problem, däremot så är tjejens långa hår värre då de rullar upp sig på borsten men det är enkelt att ta bort när man gör rent dammsugaren någon gång ibland.
Första dagarna ser man vad det behövs för anpassningar i huset (den klämdes fast under en byrå och trasslade in sig i laddkabeln till mobilen) så den ska kunna städa problemfritt men sen är det bara att köra.

Den dag min Neato går sönder köper jag en ny direkt!!!


Redigerat av danne_king, 25 september 2016 - 11:44.


#1256

Postad 18 oktober 2016 - 17:47

Unregistered13206d48
  • Unregistered13206d48
  • Wannabe

  • 46 inlägg
  • 0

Intressant! Posta gärna guide på hur man gör.

Har inte haft tid än, men hittade detta, de har även batterier till andra: http://www.lithiumpo...ato-botvac.html



#1257

Postad 20 oktober 2016 - 07:27

MumboJumboMike
  • MumboJumboMike
  • Användare

  • 184 inlägg
  • 0

Har inte haft tid än, men hittade detta, de har även batterier till andra: http://www.lithiumpo...ato-botvac.html

 

Tack för länken. 



#1258

Postad 24 oktober 2016 - 14:34

MumboJumboMike
  • MumboJumboMike
  • Användare

  • 184 inlägg
  • 0

Är det någon som importerat en Xiaomi Mi Robot, verkar ju ha det mesta förutom manual på ett förståeligt språk, ca 3700:- med frakt + eventuell moms och tull. Fattade det som att den körde samma eller liknande programvara som Neato.



#1259

Postad 24 oktober 2016 - 15:53

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

  • 3 204 inlägg
  • 0

Är det verkligen värt besväret? Det är en tusenlapp billigare än en svenskköpt neato d85. Om den fastnar i tullen så är du uppe i nästan samma pris. Konsumentskyddet vid kinaköp är noll och om jag läser rätt så är det du som står för transport till dem i Kina om den går sönder.



#1260

Postad 24 oktober 2016 - 19:58

MumboJumboMike
  • MumboJumboMike
  • Användare

  • 184 inlägg
  • 0

Är det verkligen värt besväret? Det är en tusenlapp billigare än en svenskköpt neato d85. Om den fastnar i tullen så är du uppe i nästan samma pris. Konsumentskyddet vid kinaköp är noll och om jag läser rätt så är det du som står för transport till dem i Kina om den går sönder.

 

Antagligen inte värt besväret, vi får hoppas den kommer hit via normala kanaler. Sen kanske den ska jämföras mer med Botvac connected iom att den har wifi och app, och den kostar ju ca 3000:- mer.



#1261

Postad 27 oktober 2016 - 20:53

Unregistered13206d48
  • Unregistered13206d48
  • Wannabe

  • 46 inlägg
  • 0

 Xiaomi Mi Robot verkar ju grym, lika smart som neato, bra li-ion batteri och marknadens kraftigaste turbin, så sugförmågan är bäst bland samtliga dammsugare. Enda negativa är att borsten är ganska liten och sitter i mitten som på alla runda sugare vilket gör att den inte tar lika bra vid väggarna.

 

För övrigt fattar jag inte hur en irobot kan vara så populär, den studsar ju bara runt i lägenheten, endast deras dyraste variant är smart, men den kostar långt mycket mer än den billigaste smarta neato.



#1262

Postad 28 november 2016 - 12:41

vacker
  • vacker
  • Användare

  • 105 inlägg
  • 0

Någon som har någon uppfattnign av om det är någon skillnad på de nya D3 och D5 från Neato? Eller ska jag sikta in mig på en D85 kanske? Tänkte mest på sugförmåga osv.



#1263

Postad 29 november 2016 - 10:27

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

  • 3 271 inlägg
  • 0

D5 har en sidoborste, men den kan ju knappast höja priset med 1500 :-



#1264

Postad 29 november 2016 - 11:42

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

  • 3 271 inlägg
  • 0

Bifogad fil  Neato Feature Comparison (1) (1).pdf   1,72MB   47 Antal nerladdningar



#1265

Postad 27 december 2016 - 14:57

Unregistereda34444a5
  • Unregistereda34444a5
  • Amatör

  • 70 inlägg
  • 0

Neato Robotics BotVac D5  och Neato Robotics BotVac Connected kostar nästa exakt lika mycket nu runt sex tusen. 

 

Finns det något som D5 är bättre på än Connected, kan inte hittat någonting på Fetures Comparsion eller hemsidan? 



#1266

Postad 21 mars 2017 - 08:54

najken
  • najken
  • Lärjunge

  • 282 inlägg
  • 0
Någon som har Neato D5 och kan skriva ett par rader?

#1267

Postad 21 mars 2017 - 09:10

_FredriK_
  • _FredriK_
  • Beroende

  • 1 377 inlägg
  • 0

Någon som har Neato D5 och kan skriva ett par rader?


Har själv en connected, och är hur nöjd som helst förutom någon bugg i roboten som gör att den låser sig på natten.
Detta kommer bra fram när den går på wi-fi och just nu kör jag den offline med schema, vilket har funkat hur bra som helst. Lite coolt att se vart den varit men fruktansvärt frustrerande när den kör fast så man får notiser om det Kan inte dra från jobbet bara för att mattan var ivägen den dagen.

I det stora hela är det en riktigt bra grej.

#1268

Postad 21 mars 2017 - 10:50

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

  • 3 204 inlägg
  • 0

Har själv en connected, och är hur nöjd som helst förutom någon bugg i roboten som gör att den låser sig på natten.
Detta kommer bra fram när den går på wi-fi och just nu kör jag den offline med schema, vilket har funkat hur bra som helst. Lite coolt att se vart den varit men fruktansvärt frustrerande när den kör fast så man får notiser om det Kan inte dra från jobbet bara för att mattan var ivägen den dagen.

I det stora hela är det en riktigt bra grej.

 

Jag köpte precis en Connected och den hänger sig också hela tiden. Neato vill ta in den som DOA men det låter ju som om det kan vara något generellt fel. Har du haft kontakt med neato om det? Tycker det känns surt om man ska behöva köra den offline, då åker den nog tillbaka.



#1269

Postad 21 mars 2017 - 15:44

Crazyberra
  • Crazyberra
  • Lärjunge

  • 398 inlägg
  • 0
Jag har också connected och har inte råkar ut för det ni beskriver varken
med nuvarande eller firmweren som var innan!?
Jag är supernöjd och kan varmt rekommendera denna!
Jag har haft den i drygt ett år tror jag!

#1270

Postad 21 mars 2017 - 22:02

3kgt
  • 3kgt
  • Användare

  • 115 inlägg
  • 0

Neato Robotics BotVac D5  och Neato Robotics BotVac Connected kostar nästa exakt lika mycket nu runt sex tusen. 

 

Finns det något som D5 är bättre på än Connected, kan inte hittat någonting på Fetures Comparsion eller hemsidan? 

Enligt en kille som jobbar med reperation av Neato så finns det Ingen skillnad.

Allt som D5 hade liksom karta m.m har nu Connected fått via uppdatering.

Connected är deras "värstigt" ..Men skiljer knappt något mer än styrningen via appen om jag minns rätt.

Så om styrningen inte spelar roll så köp D5



#1271

Postad 22 mars 2017 - 18:53

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

  • 3 204 inlägg
  • 0

Connected är väl den enda som har ECO-mode väl? I övrigt är det nog ingen större skillnad.



#1272

Postad 22 mars 2017 - 19:01

Crazyberra
  • Crazyberra
  • Lärjunge

  • 398 inlägg
  • 0

Connected är väl den enda som har ECO-mode väl? I övrigt är det nog ingen större skillnad.


Ser inte vitsen med den funktionen mer än att det tar längre tid, det kanske är möjligt att den i detta "mode" kan städa av en större yta, eller?

#1273

Postad 22 mars 2017 - 19:17

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

  • 3 204 inlägg
  • 0

Jag gissar att det sliter mindre på dammsugaren att kunna gå i en lägre hastighet och eftersom jag kör den när jag är på jobbet så spelar det ingen roll hur länge det tar.



#1274

Postad 22 mars 2017 - 20:14

_FredriK_
  • _FredriK_
  • Beroende

  • 1 377 inlägg
  • 0

Jag köpte precis en Connected och den hänger sig också hela tiden. Neato vill ta in den som DOA men det låter ju som om det kan vara något generellt fel. Har du haft kontakt med neato om det? Tycker det känns surt om man ska behöva köra den offline, då åker den nog tillbaka.


Dom vill ha in den, men eftersom jag köpte min ny i kartong av en bekant som ej hittat kvittot än så är det lite kört.
Den gör det den ska även utan wi-fi med app styrningen. Känns som ett konstigt fel, lägger jag den på rygg för rengöring så måste jag också starta om den med knappen under skräpluckan.

Men jag är super nöjd ändå

#1275

Postad 15 april 2017 - 20:49

3kgt
  • 3kgt
  • Användare

  • 115 inlägg
  • 0

Ett tillägg ang. Connected vs D5

D5 saknar fjärrkontroll "enligt en kille som köpt i usa", vet ej om den följer med här. men det borde

samt D5 saknar LCD skärm

Och Connected kan man köra ett rum flera dubbla körningar med ifall den är extra smutsig.

 

Själv måste nu köpa en ny robot o hade gärna testat Samsungs VR7000, men den finns ej här ännu och lär inte vara gratis.

Så valet är nu mellan D5 och Connected. men lägga 7000 på en Neato är ej aktuell då jag vet av hård erfarnhet hur ofta dem är trasiga. Som min Botvac nu som ankom från reperation för ca 2 veckor sedan och nu åter trasig, bytte batteri efter mindre än 1 år dessutom!

 

Har någon av er testat Samsung Powerbot VR9000 Serien?



#1276

Postad 16 april 2017 - 12:37

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

  • 3 204 inlägg
  • 1

Det verkar som om Neato har ganska risig kvalitet. Både på hårdvaran i sig och mjukvaran. Min connected har varit en stor källa till irritation från dag ett.

 

Appen fungerar lite som den vill. Sidoborsten ramlar av och faller isär på någon vecka. Ibland "fastnar" roboten mitt på plant trägolv. Ibland har den inte städat på utsatt tid. Om man vill stoppa den mitt i en städning så får man lyfta upp den och bära den till laddstationen, knappen för "dock" fungerar inte.

 

Någon gång har den farit runt och städat samtidigt som den varnat för att dammbehållaren inte är isatt. Appen sa bara "error" och indikerade inte ens att den körde runt. För att få stopp på den fick jag springa efter och försöka navigera menyn på roboten i farten.

 

Enligt neatos support verkar allt detta vara helt ok och ingen anledning för någon översyn :( Som tur är gav jag "bara" 3.500 för den.

 

Så funderar någon på att köpa en städrobot så avråder iaf jag från att köpa en Neato.



#1277

Postad 16 april 2017 - 15:40

Crazyberra
  • Crazyberra
  • Lärjunge

  • 398 inlägg
  • 0
Min Connected har fungerat mer eller mindre perfekt under det dryga året som jag har haft den.
Sidoborsten har trillat av några gånger när den har gått över lägre tröskel som vi har!
Synd att så många verkar ha problem med den, jag måste ha haft flyt för en gångs skull!

#1278

Postad 16 april 2017 - 16:17

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

  • 3 204 inlägg
  • 0

Om du har tillfälle någon gång får du gärna kolla om du kan stoppa städningen och be roboten gå tillbaka till laddstationen. Just det är ett sånt där fel som jag inte ens kan förstå hur det kan uppstå om det inte är en mjukvarubugg och finns på alla enheter.



#1279

Postad 16 april 2017 - 18:09

3kgt
  • 3kgt
  • Användare

  • 115 inlägg
  • 0

Det verkar som om Neato har ganska risig kvalitet. Både på hårdvaran i sig och mjukvaran. Min connected har varit en stor källa till irritation från dag ett.

 

Appen fungerar lite som den vill. Sidoborsten ramlar av och faller isär på någon vecka. Ibland "fastnar" roboten mitt på plant trägolv. Ibland har den inte städat på utsatt tid. Om man vill stoppa den mitt i en städning så får man lyfta upp den och bära den till laddstationen, knappen för "dock" fungerar inte.

 

Någon gång har den farit runt och städat samtidigt som den varnat för att dammbehållaren inte är isatt. Appen sa bara "error" och indikerade inte ens att den körde runt. För att få stopp på den fick jag springa efter och försöka navigera menyn på roboten i farten.

 

Enligt neatos support verkar allt detta vara helt ok och ingen anledning för någon översyn :( Som tur är gav jag "bara" 3.500 för den.

 

Så funderar någon på att köpa en städrobot så avråder iaf jag från att köpa en Neato.

 

Haft en hög med robotar under åren...Allt från Irobot, Samsung och Neato XV 14,25, botvac m.m

Alla har sina för och nackdelar.

 

Irobot, Bra kvalite, bra batteri, Bra med funktionen Dirt Detector, och finns hos många butiker, dock Extrem dum robot, repar sig själv och möbler med tiden, kas sugförmåga, och slutligen dyrt och jobbigt med sina virtuella vägar som drar massa batterier. Deras nyaste har kamera men verkar fortfarande vara kassa i navigeringen när jag tittat på reviews på youtube och dessutom kostar hela 10000 kr!!!

 

Samsung, Testade 2 modeller, äldre modeller, bra sug, men fastnade mycket. Vill jätte gärna testa deras VR9000 modeller då jag läst mycket om dem, och ännu bättre är nya VR7000.  Samsung har Kamera, bättre hjul, stark sug, tvättbara filter och allmänt mindre hårdvaru fel plus kommer ihåg vart den var,  och har magnet band som väggar. Synd att den är ej eftertraktad i Sverige och svårare att få tag på.

Men VR7000 verkar vara brutal och genomtänkt!

 

LG. Också läst en del om dem men ej haft något. Vill gärna testa deras Roboking (Finns ej här och är Svindyr), Hombot Squere skall jag nu ta en alvarlig titt på och se genom recensioner m.m då jag är fundersam på att testa den. Dem har IR + kamera + Ultraljud sensor, turbo läge, dubbla sidor borstar som är långa samt minns vart dem har varit, bra batterier. Samma problem här att det är få butiker som har dem, och inga fysiska butiker jag känner till där man kan se på dem och känna på.

 

Sen har vi slutligen Neato

Den har en stark sug, långa breda front borstar, smart navigering,städar närmaste väggarna vad jag sett på tester förutom VR7000 som kommer nu ännu närmare. Kommer ihåg var den har varit.

Men sen kommer vi till tråkiga! Kass kvalité kontroll, haft 1 DOA , och massa verkstads besök. Är själv nu "expert" på att fixa dem och har öppnat min så många gr att 2 skruvar är trasiga nu :D

Fel på allt från hjul, Lidar, bump sensors och slitage på däcken. dåliga batterier tills Connected modellerna nu, Sen mjukvaran kan vara extrem dum ibland!

Haft Neato själv senaste åren då jag kan dem + finns tyvärr ej mycket annat att välja på. Nu ska ja på alvar försöka se på LG, eller kanske få tag på en VR9000 modell från Samsung då VR7000 lär vara svindyr + dröja tills den kommer hit.  Kan hända att jag köper en Connected samtidigt ifall priset blir rätt..

 

Neato borde satsa på Kamera och slippa motordrivna Lidar/laser systemet som brukar bli trasig med åren. En dirt sensor och IR/Ultraljud sensor fram hade varit perfekt istället för mekaniska bumpsensors som blir slitna och trasiga ofta.

 

Har någon av er testat Samsung VR9000 eller LG Homebot /Homebot Squere med Dualeye 2.0 ?

 

Edit: Glömde säga att Neato har bättre borstar med enklare rengöing än Irobot och LG. Vet ej hur nya Samsung är dock. Men VR7000 har den bärsta med knivar som skär i håren som den inte fastnar i borsten


Redigerat av 3kgt, 16 april 2017 - 18:24.


#1280

Postad 16 april 2017 - 18:48

3kgt
  • 3kgt
  • Användare

  • 115 inlägg
  • 0

Så delar med mig lite mer info..

 

LG faller bort från min lista.. Kass borste, hänger sig ofta och dålig navigering :(

I alla fall efter att ha sett en del klipp och reviews på youtube

Denna klip LG Roboking som ej finns här och kostar 10000 + vs VR9000

https://www.youtube....h?v=PmurQc9Xdl4

 

Så Samsung VR9000 + 7000 + Neato är det som gäller.

VR7000 Lär kanske dyka upp här snarare än vad jag trodde, det har kommit reklam klipp i tyskland och nederländera..

https://www.youtube....h?v=bAeRFOpWfg8

 

Tillbaks till Youtube :)



#1281

Postad 17 april 2017 - 09:50

htiawe
  • htiawe
  • Lärjunge

  • 455 inlägg
  • 0
På skoj köpte jag en billig robotdammsugare via AliExpress och är nu helt fast för hur smidigt det är att slippa dammsuga hela tiden!

Men ni som har lite erfarenhet av dessa mojänger, finns det någon robot som klarar "vanliga" trösklar mellan rum utan att köra fast eller krocka? Då menar jag inte trösklar som är några millimeter utan kanske 1,5cm mellan hall och badrum och dylikt.

Har läst en del om Roombas 865 och 980, de verkar "ibland" klara trösklar men det tar emot att köpa en 980 bara för att märka att den kör fast.

#1282

Postad 17 april 2017 - 10:12

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

  • 3 204 inlägg
  • 1

Trösklar är en av sakerna som neaton klarar bra. Den har faktiskt aldrig misslyckats att ta sig över någon av våra i huset och vissa av dem är nog ca 2 cm höga. 



#1283

Postad 17 april 2017 - 10:49

3kgt
  • 3kgt
  • Användare

  • 115 inlägg
  • 0

På skoj köpte jag en billig robotdammsugare via AliExpress och är nu helt fast för hur smidigt det är att slippa dammsuga hela tiden!

Men ni som har lite erfarenhet av dessa mojänger, finns det någon robot som klarar "vanliga" trösklar mellan rum utan att köra fast eller krocka? Då menar jag inte trösklar som är några millimeter utan kanske 1,5cm mellan hall och badrum och dylikt.

Har läst en del om Roombas 865 och 980, de verkar "ibland" klara trösklar men det tar emot att köpa en 980 bara för att märka att den kör fast.

Flesta av dagens klarar av det..Irobot, Neato, Samsung .



#1284

Postad 17 april 2017 - 11:01

oakface
  • oakface
  • Användare

  • 159 inlägg
  • 0
Dyson har ju en också 360 Eye.

Redigerat av oakface, 17 april 2017 - 11:02.


#1285

Postad 20 juni 2017 - 22:33

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

  • 3 204 inlägg
  • 0

Om du har tillfälle någon gång får du gärna kolla om du kan stoppa städningen och be roboten gå tillbaka till laddstationen. Just det är ett sånt där fel som jag inte ens kan förstå hur det kan uppstå om det inte är en mjukvarubugg och finns på alla enheter.

 

Jag kan uppdatera lite. "Dock" ska tydligen inte fungera om roboten inte fått städa en stund innan man försöker använda funktionen. Det tog tre upprepade frågor/felrapporter från mig innan de ens talade om det. Hur länge den ska städa först? Ja det är tydligen något som inte ens neato själva kan svara på :blink:  

 

I övrigt så har nu Neato äntligen erkänt att det iaf inte är helt normalt att roboten totalhänger sig med jämna mellanrum och måste göras strömlös innan den går att använda igen. Det tog bara tre månaders mailkonversation innan de gav sig.

 

Under tiden har jag lärt mig fem(5!!) olika sätt att återställa roboten till factory default. Inga av metoderna verkade återställa någonting alls, och avhjälpte absolut inga fel  :rolleyes:

 

Dessutom har jag blivit uppmanad att rengöra enheten så många ggr att jag tror den vanliga dammsugaren varit framme mer nu än innan jag köpte Botvacen  :angry:

 

Nu återstår bara att se hur snabbt de byter ut enheten. Gissningsvis inte snabbt alls om de fortsätter sitt nuvarande modus operandi.



#1286

Postad 04 juli 2017 - 09:38

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

  • 3 204 inlägg
  • 0

En sista uppdatering.

 

Bytet gick förvånansvärt smärtfritt. Jag fick en fraktsedel för att skicka in min gamla robot och dagen efter skickade de en helt ny till mig.

 

Den nya har hittills fungerat som den ska.

 

Så mer än tre månaders påstridighet tog det att få ärendet löst. Sammantaget bottenbetyg till deras support.



#1287

Postad 10 juli 2017 - 21:38

Ninotramp
  • Ninotramp
  • Användare

  • 155 inlägg
  • 0
Hej har en Neato Botvac Connected. Har som många(?) andra problem med att den tappar kontakt med servern efter ca en dag så man måste starta om den varje gång man ska använda den. Otroligt jobbigt. Vad tycker ni jag ska göra? Höra av mig till återförsäljaren eller Neato? Har någon av era samma problem?

#1288

Postad 10 juli 2017 - 21:54

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

  • 3 204 inlägg
  • 0

På vilket sätt tappar den kontakt? Är dammsugaren fortfarande "igång"? Går det att navigera menyer och starta den manuellt eller är menyer och knappar döda?

 

Min hängde sig totalt och enda sättet att få igång den igen var att slå av strömbrytaren i dammbehållaren. Hände någon gång i veckan och började redan dagen efter jag köpt den.

 

Jag tog ärendet direkt med Neato men eftersom det tog tre månader så vet jag inte om det var rätt beslut.



#1289

Postad 11 juli 2017 - 06:44

Ninotramp
  • Ninotramp
  • Användare

  • 155 inlägg
  • 0

På vilket sätt tappar den kontakt? Är dammsugaren fortfarande "igång"? Går det att navigera menyer och starta den manuellt eller är menyer och knappar döda?

Min hängde sig totalt och enda sättet att få igång den igen var att slå av strömbrytaren i dammbehållaren. Hände någon gång i veckan och började redan dagen efter jag köpt den.

Jag tog ärendet direkt med Neato men eftersom det tog tre månader så vet jag inte om det var rätt beslut.


Den är igång men tappar kontakten till internet så det står OFFLINE när jag ska köra igång den genom appen på mobilen. Vad jag kan läsa mig till beror det på att den tappar kontakten till Neatos servrar. Detta problem kom efter uppdateringen som kom med karta över städningen.

Tack för svar!

Förtydligande 2: Den är på och går att väcka fysiskt MEN har ingen kontakt med internet vilket gör den värdelös.

#1290

Postad 11 juli 2017 - 07:11

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

  • 3 204 inlägg
  • 0

Ok, då är det inte samma problem som jag hade. Min reagerade inte på knapptryckningar heller.

 

Du har senaste firmware? 2.20 ska enligt Neato ha "Improved Wi-Fi Connectivity".



#1291

Postad 11 juli 2017 - 11:35

Ninotramp
  • Ninotramp
  • Användare

  • 155 inlägg
  • 0

Ok, då är det inte samma problem som jag hade. Min reagerade inte på knapptryckningar heller.

Du har senaste firmware? 2.20 ska enligt Neato ha "Improved Wi-Fi Connectivity".


Ok nej allt med min robot har fungerat utmärkt fram tills 2.20 uppdateringen.

Jag ska höra av mig till Robotexperten där jag köpte den kanske dom vet mer. :-)

Funkar din robot nu?

#1292

Postad 11 juli 2017 - 12:25

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

  • 3 204 inlägg
  • 0

Ja, än så länge har jag inte sett några problem (jag hade fler än bara hängningarna) så det verkar som om jag hade fått ett risigt exemplar.



#1293

Postad 28 juli 2017 - 16:51

zsh
  • zsh
  • Forumräv

  • 822 inlägg
  • 0

Jag fick min Xiaomi robot idag, har ni konkreta frågor om modellen så försöker jag besvara de.



#1294

Postad 28 juli 2017 - 18:26

htiawe
  • htiawe
  • Lärjunge

  • 455 inlägg
  • 0
Hur klarar den tjockare mattkanter och trösklar mellan rum?
Hur pass "intelligent" är den? Lär den sig rummet?

#1295

Postad 29 juli 2017 - 09:28

zsh
  • zsh
  • Forumräv

  • 822 inlägg
  • 0

Hur klarar den tjockare mattkanter och trösklar mellan rum?
Hur pass "intelligent" är den? Lär den sig rummet?

 

Mina trösklar är ca 1cm höga (mao låga) och det klarar den bra. Har inga belägg, men skulle tro att 2cm trösklar eller högre blir ett problem.

Den lär sig rummet....eller ja flera rum, hela våningen. Mappar de med laser så man ser hela sin floorplan i appen, var den har varit osv.

Den städar systematiskt MEN om man har öppen planlösning som vi har, så kan det se ut som att konstigt ut att den lämnar ett rum innan den är klar och går vidare, men den kommer tillbaka, så det behöver man inte vara oroligt över.

 

Angående mattor, så har jag skrivit ett par inlägg på Swedroid, så slipper jag copy/pasta igen

 

http://www.swedroid....-7#post-2120574



#1296

Postad 29 juli 2017 - 09:31

htiawe
  • htiawe
  • Lärjunge

  • 455 inlägg
  • 0
Intressant! Hur fungerar appen? Är den på engelska?

#1297

Postad 29 juli 2017 - 09:44

zsh
  • zsh
  • Forumräv

  • 822 inlägg
  • 0

Intressant! Hur fungerar appen? Är den på engelska?

Appen / initial setupen tog en stund för mig.

Allt var på Kinesiska, roboten, manualen osv. (finns dock engelska variant på nätet)

Jag tyckte att appen (android) krävde MYCKET permissions som jag inte var riktigt överens med.

 

Helt enkelt så gjorde jag följande

 

1. Skapade nytt SSID och VLAN för dammsugaren i mina AP (vill inte ha den på samma nät som övriga prylar)

2. Ladda ner och installera app MI HOME from google play 

3. Innan jag startade appen så gick jag in på app permissions och begränsade dess permissions till enbart, Location (måste ha detta), Phone och Storage.  Allt annat (camera, contacts, microphne, sms) har jag avaktiverat

4. Starta nu Mi HOME appen. Den kommer fråga dig om localization (på engelska). Välj Mainland China!

5. När nu appen är startad, så måste du tyvärr skapa ett XIAOMI MI konto (bara email adress o lösen inget annat tjafs)

6. När kontot är skapat och du är inloggad med det i appen så kan du lägga till din robot under "Devices"

    (antingen automatiskt scanning eller manual add). För att kunna lägga till devicen så ska du hålla powerknappen och pil-upp knappen på dammsugaren intryckte samtidigt till du hör ngt dravel på kinesiska. Släpp knappen då och vänta till WiFi led börjar blinka. Nu scannar du efter devicen i din mobil o den dycker upp där helt enkelt.

7. Nu kommer du kunna under settings för devices o köra en Check for Updates och den tankar ner ny firmware och uppdaterar robotten

8. Där kan du även gå under Voice Packs och ladda ner Engelsk voice

 

Du har en del inställningar du kan sätta  (schema osv osv), inga konstigheter. Låt den ladda lite och sen bara tuta o köra :)

 

ps. Om man kör med separat wifi som jag gör och vill använda manuell styrning av roboten (virtuel joystick), så måste telefonen och dammsugaren vara på samma wifi nät för det. Ganska trevlig funktion om någon råkar spilla ngt på en viss plats, så behöver den inte köra full clean schedule utan du styr den mot "smulorna", trycker på spot cleaning och när den är klar trycker du "Dock" i appen, så far den hem till laddaren igen.

 

För all annan styrning av robotten så är krävs inte samma wifi, bara manuell styrning som sagt.



#1298

Postad 29 juli 2017 - 22:22

fiveosix
  • fiveosix
  • Wannabe

  • 16 inlägg
  • 0
Ramlade på denna 45-minuters review med en riktigt seriös snubbe som jämför iRobot Roomba 980, Neato BotVac Connected och Xiaomi Mi Robot. Synd bara att jag började djupdyka på nätet EFTER att jag beställde en BotVac Connected på Power's "powerweekend" tidigare idag (5995:-)... för isf hade det nog blivit en Xiaomi. Men jag hoppas att jag blir nöjd med Neaton.

https://youtu.be/2695UcliILI

#1299

Postad 30 juli 2017 - 05:33

3kgt
  • 3kgt
  • Användare

  • 115 inlägg
  • 0

Jag fick min Xiaomi robot idag, har ni konkreta frågor om modellen så försöker jag besvara de.

 

Var köpte du din? Vad blev totala kostnaden?  :mellow: 



#1300

Postad 30 juli 2017 - 09:25

zsh
  • zsh
  • Forumräv

  • 822 inlägg
  • 0

Var köpte du din? Vad blev totala kostnaden?  :mellow:

Köpte den här, varianten med extra borstar och filter.

3069 kostar den just nu. Från lager i Spanien (skickades slutligen från Belgien). Tog allt som allt 8 dagar att få den (6 dagar processing time o sen när den väl skickades med UPS tog det 2 dagar)

 

https://www.aliexpre...2802503994.html





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.