Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Tv vs mediaspelare

11 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 11 mars 2023 - 10:12

Jonas_GBG2
  • Jonas_GBG2
  • Lärjunge

  • 312 inlägg
  • 0

Upplever ni någon kvalitetsskillnad i bild eller ljud beroende på hur ni spelar upp tex netflix?

Beroende på streamingtjänst använder jag ibland min atv3 i stället för att låta tvn spela. Det är dock mest för att min tv är värdelös o inte klarar vissa tjänster.

 

Vilken tv spelar streamingtjänster bäst?

 

Om man ska ha en separat mediaspelare, vilken är bäst?



#2

Postad 27 mars 2023 - 22:04

Jonas_GBG2
  • Jonas_GBG2
  • Lärjunge

  • 312 inlägg
  • 0

Är svaret så uppenbart ?

 

Eller är alla lika frågande som mig?



#3

Postad 27 mars 2023 - 22:44

mikaels
  • mikaels
  • Beroende

  • 1 495 inlägg
  • 0

TVn är bäst som skärm. Jag kör Chromecast  när jag inte kör blu-ray, YMMV.

Men jag har en Panasonic, som är kända för sitt usla UI och dåliga appar, andra apparater kan vara bättre, men knappast ha bättre bild.



#4

Postad 27 mars 2023 - 22:57

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 941 inlägg
  • 0
Extern mediauppspelare, alltid. Bättre än tvns enligt mina erfarenheter. Ofta inte autoHZ på tvns appar heller. Hatar om det småjudder. (Haft lg, samsung tv också)
Har uhbd spelare för bd skivor, apple tv 4k för streaming, dator med jriver+madvr för ripade blu-ray/4k hdr filmer
Sköter det waaay bättre än våran panasonic oled
Och måste ändå ha externa uppspelare här, då vi matar mot projj också :)

Redigerat av Garrett, 27 mars 2023 - 22:58.


#5

Postad 28 mars 2023 - 20:48

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 862 inlägg
  • 0
När min Philips var ny var det en av få som tillät högre upplösning för netflix men det var ett tag sedan. Bilden skiljer ofta en del när jag testat men det var ett tag sedan. Jag har slutat videofila med streaming tjänsterna så numer är det bara hur pass smidigt det fungerar. Så kör via pc när det är tillgängligt och Apple tvn i vardagsrummet där ingen dator är tillgänglig.

Jag har inte testat smart tv funktionen en sekund på min senaste tv LG c1. Dess fjärr borde iof göra att den kan fungera hyfsat smidigt men man är bara så van vid att interfacen ska va sirap då tv tillverkarna inte vill bekosta dyra chipset.

#6

Postad 29 mars 2023 - 07:29

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2 672 inlägg
  • 0

Jag tycker att netflix är klart bättre på lg g1 än min atv4. Men t.ex Allente är klart bättre på atv.



#7

Postad 29 mars 2023 - 12:07

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 960 inlägg
  • 0
Har ingen ATV. Kör via min Sony Android-TV, ca fem år gammal. Men även via XBox Series X ibland och telefonen ibland. Märker ingen skillnad på Netflix.
Viaplay-appen till Android-TV är värdelös, tyvärr, rent funktionsmässigt (kan inte spola, t.ex.). Det går i telefon-appen. Bildmässigt ser jag ingen skillnad.

#8

Postad 04 april 2023 - 17:16

Jonas_GBG2
  • Jonas_GBG2
  • Lärjunge

  • 312 inlägg
  • 0

Har ingen ATV. Kör via min Sony Android-TV, ca fem år gammal. 

Jag har en sony Android, 8 år gammal. Kan inte klaga på bilden. Men i övrigt är tvn är väldig väldigt dålig. Bäst är en dag när jag minns det och inte ens försöker starta morgon-tv eller liknande.

Vågar man köpa android baserad tv nu?



#9

Postad 04 april 2023 - 17:50

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

  • 5 618 inlägg
  • 0
Det enda jag har att jämföra med är en äldre Sony tv och Nvidia Shield(nyaste). Vet inte riktigt om jag upplever så mycket skillnad i bild och ljud, har inte jämfört, men tvn är definitivt långsammare. Skall man ha ljudet till en receiver från tvn blir det väl Arc och det tycker jag ofta strular lite. Känns inte helt pålitligt i alla fall. Jag kör faktiskt tvns appar i vardagsrummet men med optisk till receivern just därför. Kravet på ljudkvalitet är inte heller av största vikt där, mest barnprogram :). Men tycker optisk är mycket mer stabilt och krånglar inte.

Nvidia Shield tycker jag för övrigt är en jäkla bra maskin. Har både den äldre och den nyaste. Strular i princip aldrig. Kör Nvidia Shield i biorummet och är mycket nöjd. En negativ sak är väl att Shield i alla fall förr omsamplade 48khz till 96khz på Spotify och dylikt. Vet inte om det är så längre eller om man egentligen hör någon skillnad. Jag har aldrig använt den för tvåkanalsmusik.

Redigerat av genstruktur, 04 april 2023 - 17:54.


#10

Postad 08 augusti 2023 - 13:44

fristil
  • fristil
  • Mästare

  • 3 270 inlägg
  • 0
Kör appar via TVn och eArc men ljudet strular ibland, men när det går igång funkar det bra. Har Samsung QN85B. Beställde en Dune HD Homatics Box R 4K Plus igår som jag ska testa att streama med

#11

Postad 17 oktober 2023 - 22:02

Jonas_GBG2
  • Jonas_GBG2
  • Lärjunge

  • 312 inlägg
  • 0

Köpte en chromecast med google tv. En ny värd har öppnat sig. Allt fungerar plötsligt så bra :) Som en ny tv.

 

Känner också att bilden, på alla tjänster, blivit påtagligt bättre?



#12

Postad 20 oktober 2023 - 19:35

Jonas_GBG2
  • Jonas_GBG2
  • Lärjunge

  • 312 inlägg
  • 0

 

 

Känner också att bilden, på alla tjänster, blivit påtagligt bättre?

 

Inbillar jag mig? Finns det någon som kan förklara det annars?





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.