Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Generation Zero [PC, PS4, XO]

100 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Generation Zero (Xbox One | Series X/S) (Xbox One & Series X/S-spel) 8 (0) 249:-
Generation Zero (PS4) (PlayStation 4-spel) 5 2,67 (2) 82:-
Generation Zero (PC) (PC-spel) 1 6,33 (2) 32:-

#51

Postad 25 mars 2019 - 18:49

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 862 inlägg
  • 0

Det kommer definitivt va early access sett till deras historia. Men sen så kommer det nog alltid va relativt lätt på innehåll oavsett.
De har allt kvar att bevisa gällande story också så jag har inga jätteförväntningar. Det är främst miljöerna jag hoppas på. Vad är fel på svenska skogar :D



#52

Postad 26 mars 2019 - 11:24

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

verkar ganska krävande detta spelet. får gå ner på nästa lägsta kvalitett få en fps på 60. (1060 6gb)

är inte riktigt överens med kameran heller. Allt känns väldigt nära och inzoomat. sen gilalr jag inte den suddiga bakgrunden. mår lite illa när jag spelar. men man vänjer sig kanske.



#53

Postad 26 mars 2019 - 11:55

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 862 inlägg
  • 0
Vilken upplösning driver du?

I cotw går det justera fov det går inte i generation zero?

#54

Postad 26 mars 2019 - 12:08

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

  • 4 239 inlägg
  • 0

där finns fov-inställningar.

 

varifrån vissa recensenter får 5 timmar från förstår jag inte. har spelat 1-1.30, och har inte kommit långt alls. överhuvudtaget inte klar med första stället än.



#55

Postad 26 mars 2019 - 12:49

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

Vilken upplösning driver du?

I cotw går det justera fov det går inte i generation zero?

1920x1080

cotw? fov?



#56

Postad 26 mars 2019 - 12:54

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

  • 4 239 inlägg
  • 0

cotw = call of the wild (avalanches jaktspel)

 

fov = field of view, hur mycket du ser typ.



#57

Postad 26 mars 2019 - 19:23

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 412 inlägg
  • 0

Ja, då har man iaf gett spelet en chans.

Testade 3-4 timmar hos en polare.

Visst lite små mysigt med 80-tals nostalgin i början, med dom gamla kioskerna, polisbilarna osv.

Men efter de första 20 minuterna, så inser man att det redan börjat bli tråkigt.

 

Man finner ett hus, rensar bort maskinerna utanför, går in och plockar loot, går vidare till nästa hus, samma sak, kommer till en gård, samma sak. Brutalt lågbudget känsla, då nästan alla hus, ser lika ut på insidan. När jag kom till ett större samhålle, så fanns det kanske 40 hus, plus nån kiosk. Går in i två av dom, och inser, att jag fan inte orkar besöka resten av dom.

Fann iaf en skyddsrum, som blev ett safehouse. Sen zzzzz.....

 

Det här känns verkligen inte färdig utvecklat.

Stel gunplay, och tråkiga strider. Enformiga miljöer, och sega transport sträckor mellan de nya platserna.

Kunde man inte ha snott en cyckel iaf?

Nu har jag ju kanske bara varit på 1/5:e del av kartan. Men det blev så tråkigt, att vi inte hade nåt sug efter att utforska mer.

 

Körde iofs bara single player, men det känns som ett spel som man nog helst ska spela multiplayer i, på fyllan.

 

Kanske kollar upp spelet om några månader, om dom fyllt på med innehåll.

Just nu känns det bara som en tidig version av ett kickstarter projekt.

 

Edit: Det mest orealistiska med spelet. Det är 1989, och det finns inte en enda VHS spelare eller NES i nåt av hemmen ;) :D


Redigerat av Svante Skoog, 26 mars 2019 - 19:25.


#58

Postad 27 mars 2019 - 10:26

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 412 inlägg
  • 0

https://www.youtube.com/watch?v=mM0FyBjHeeA&t=0s



#59

Postad 27 mars 2019 - 10:33

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 862 inlägg
  • 0
Jag har hittat en som gillar liret

#60

Postad 27 mars 2019 - 10:41

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 412 inlägg
  • 0

Jag har hittat en som gillar liret

 

Har du börjat spela eller?



#61

Postad 27 mars 2019 - 11:08

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 862 inlägg
  • 0

Har du börjat spela eller?


Nej postnord är värdelösa. Bara luskat runt på diverse forum :P

#62

Postad 27 mars 2019 - 12:13

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 748 inlägg
  • 0

Som alla andra spel...

Såg några recensioner som sa att det kändes som ett early access-spel, men vi har ju vant oss. Man vänjer sig, ja man får lova att vänja sig.

Det som jag tyckte var värst av de synpunkterna var inte tom värld, utan fem timmar och repetitivt innehåll. Känns inte direkt som ett fullprisspel då.


Det är väl inte ens ett fullprisspel? 399:- om jag inte har helt fel.

Jag hoppas lite på att det blir en gamepass-titel. Spelade betan och gillade verkligen stämningen i spelet. Däremot fanns det massa annat som var mindre bra som man hoppades skulle bli åtgärdat men det kanske inte blivit så mycket bättre tyvärr.

#63

Postad 27 mars 2019 - 12:17

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 862 inlägg
  • 0
De sänkte tror jag. Cdon hade någon drive så gav 250 föt det. Skogssimulatordelen vet jag att de kan så miljöerna lär de få till.

#64

Postad 27 mars 2019 - 21:58

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 862 inlägg
  • 0

Det kom fram till slut! Första timmarna flög iväg så än är det inte tråkigt helt utan stress. Bra utväxling på all svenskhet. Trist med så generiska inomhusmiljöer men det är ju inte direkt dungeons så det är ju en parentes.









 



#65

Postad 29 mars 2019 - 11:52

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 862 inlägg
  • 0
Åh så ner i bergrum och lumparminnen.

Har redan fått valuta. Det är rätt så befriande att lira open world helt utan att behöva agera springpojke åt någon. Gillar också hur jag upptäcker objektiven även om jag nog inte tror storyn kommer imponera i slutändan. Ödsligheten har sin poäng. Horizon: zero dawn är en skön motpol

#66

Postad 29 mars 2019 - 12:56

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

  • 4 239 inlägg
  • 0

jag har skoj med. har stött på några småbuggar, men tycker det funkar fint för det mesta.

 

men som svante sa, att där inte finns några nes nånstans är för jävligt :D



#67

Postad 29 mars 2019 - 13:26

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 862 inlägg
  • 0
Gillar inte sparsystemet. Du har en sparfil så blir den korrupt är du körd. Samt har du någon som kör new game är den förverkad

#68

Postad 30 mars 2019 - 00:28

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 862 inlägg
  • 0

Det här lär bli årets mest underskattade lir. Det är ju absolut fantastiskt kul jaga robotar i svenska skogar och leta reda på gösta, anita och gänget. Stött på lite tuffare robottyper men det gick rätt så smärtfritt med Carl Gustaf.

När ska det börja bli tråkigt?



#69

Postad 30 mars 2019 - 08:31

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

  • 4 239 inlägg
  • 0
Jag har inte plats till större vapen. Så när man ska plocka tanks eller harvesters blir det lite jobbigare.

Där finns lite småknep för att kunna grinda med. Utnyttja buggarna ;)

#70

Postad 30 mars 2019 - 09:14

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 862 inlägg
  • 0
Vilka kan man utnyttja? Vet bara om den där de går halvvägs in i skjulen om de vet du är där. Fast de kan ju göra skada då med :P

Har 6 vapen nu har fått prioritera bort boomboxes och annat krimkrams. Har inga ammo problem alls så jag kan nog egentligen prioritera bort vissa. Önskar de haft en stash. Inventoryplanering är inte jättekul gameplay.

#71

Postad 30 mars 2019 - 10:36

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

  • 4 239 inlägg
  • 0
Nä det hade jag hoppats på att dom skulle förbättra åtminstone lite från betan. Får se vad dom kommer göra för ändringar i framtiden, dom har fått en hel del tips vet jag.

Spoiler


#72

Postad 30 mars 2019 - 10:52

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 862 inlägg
  • 0

Hur är det med skada?

 

Reparerar maskinerna sig själva över tid om du dör eller ligger skadan du gör kvar?



#73

Postad 30 mars 2019 - 11:01

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

  • 4 239 inlägg
  • 0
Det ligger kvar

#74

Postad 30 mars 2019 - 14:07

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 862 inlägg
  • 0
Strength in numbers lyckas jag inte slutföra. Har låst upp safehouse ska rensa området på maskiner men det är bara en som spawnas når jag reser dit.

Sprang iväg och tog ut en tank en bra bit bort så de är väl rensat...

Tanken var inte svår alls. Gick kaboom när jag fått ner den i 85 % då kom jag åt bränsletanken tydligen. Så är det där det tuffaste lär jag klara mig bra.

Ingen loot värt namnet för mödan...

#75

Postad 30 mars 2019 - 15:24

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

  • 4 239 inlägg
  • 0
Nä jag har inte lyckats med den heller, samma problem. Verkar vara en av alla buggarna tyvärr.

#76

Postad 31 mars 2019 - 11:31

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 862 inlägg
  • 0

Hur förstör man relay beacons?



#77

Postad 31 mars 2019 - 12:00

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

  • 4 239 inlägg
  • 0

där finns 2 oranga tuber, skjut på dom. brukar inte krävas mer än några skott. stå inte allt för nära, har gjort det misstaget några gånger :D



#78

Postad 31 mars 2019 - 12:33

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 862 inlägg
  • 0

Sköt på dem tidigare men ledsnade efter 2 :/.... Tänkte man skulle gå tillbaks och få xpn men nu är de inte utmärkta på kartan längre bara safe houses :(



#79

Postad 31 mars 2019 - 14:07

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

  • 4 239 inlägg
  • 0
Mm det är också en bugg som är lite småstörig x)

Förhoppningsvis kommer en fix snart.

#80

Postad 31 mars 2019 - 19:10

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 862 inlägg
  • 0

Tar man sig till typ samma område så dyker de upp på kartan igen.

Level 8 nu har de börjat rampa upp vilka robotar som spawnas eller så har jag bara kommit tillräckligt långt norrut. Får även lite bättre loot men oj vad stimpacksen man hordat försvann helt plötsligt. Har fortfarande en drös adrenalinstickor kvar trots att jag i ett dumt ögonblick beslöt att kasta 40 stycken för att få plats i inventoriet. De är egentligen effektivare än medkits men känns på gränsen till fusk.

Tycker bara det blir bättre och bättre bara de inte eskalerar alldeles med vad som slängs mot en men det lär det väl göra. Man är ju van vid rollspel att man blir starkare och starkare inte svagare och svagare :D

Sjukt bra ljud med HD 800S. Känns som en benchmark ljudmässigt för fps. Alla vapen låter extremt rätt och brutalt och skoggrafiken är så mycket bättre än Far Cry: New Dawn ex det är total klasskillnad. De har tagit steg från COTW helt klart. Samtidigt flyter det bättre än COTW men det är mindre högt gräs som renderas samt ja mindre AI hjälper väl säkert till det med.

Skjuta robotar har jag föreställt mig skulle va dötrist men vapnen känns så bra, Robotarna gnistrar fint och exploderar bra och rör sig hyfsat. Gillar robotmodellerna de ser ut som något som faktiskt kan byggas.

 

Uppdragsdesignen där man får luska ut mycket själv för att hitta gillas. Assassins: Creed Odyssey hade liknande upplägg där var man tvungen avaktivera en funktion dock och gick ju fuska med örnen. Sen att alla uppdrag är down to earth och verklighetsbaserat kan väl ses som tråkigt men jag gillar det. Hela spelvärlden känns mer som en verklig plats inte phantasy. Alla som gjort lumpen vet att det är inte tokröj 100 % av tiden ;)

Looten regenereras konstant så man behöver inte desperat leta upp nya hus. Över varje plats får man reda på om de bara är menlös loot eller om man kan hitta annat som uppdrag, vapen eller collectibles också så det går utmärkt hoppa över settlements bara strosa förbi och ta 100 xp.

Är väl egentligen bara inventoryhanteringen som känns dryg. Där hade jag nog velat tumma lite på realismen spenderar väl mycket tid med att reseplanera ryggsäcken. Att ha en stash hade tagit bort det irritationsmomentet helt. Även om det kanske är safe droppa saker på ett safe house. Men rätt stor risk de ryker vid nästa uppdatering...

 



#81

Postad 01 april 2019 - 21:10

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 862 inlägg
  • 0

Efter 22h hände det... Jag hittade en ny trappdesign :D

 

Fantastiskt vilket lir ändå. Torslunda fort rensades idag tog en sådär 3h. Lite psykad över att jag missat ett vapen och jag hoppas verkligen inte det var något krypskyttegevär :P

Mer robotstrider men har bättre verktyg att hantera dem. Level 10 fixade jag ammo perks så nu är inventoriet fullare än någonsin. Känns rätt så bra balanserat ännu men jag skyndar långsamt. Tror inte det kommer krävas Coop för att dra igenom striderna är mer tidskrävande än svåra när man bunkrat upp med medicin och ammunition.



#82

Postad 02 april 2019 - 07:14

stabbe
  • stabbe
  • Veteran

  • 1 569 inlägg
  • 0

Efter 22h hände det... Jag hittade en ny trappdesign :D

 

:o  Har du någon bild? Annars tror jag dig inte  :lol:



#83

Postad 26 april 2019 - 23:02

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 862 inlägg
  • 0

Nivå 26 nu. Fixade alla uppdragen jag hade. Känns som jag vart lite överallt men det är ju säkert någon mission någonstans man missat. Gillar min statistik. 0 % distracted enemies killed. Orkade aldrig samla på mig boomboxes, flares och grejer har tillräckligt fullt i inventoriet ändå.



#84

Postad 26 november 2019 - 12:16

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

  • 4 239 inlägg
  • 0

och då har det släppts lite dlc till detta med. ett helt nytt område, ny fiendeklass, lite nya vapen, och dessutom; ÖVERLEVANDE!



#85

Postad 26 november 2019 - 12:54

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 862 inlägg
  • 0
Blir nog överta detta medelmåttiga men enastående lir :)

#86

Postad 26 november 2019 - 13:43

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 862 inlägg
  • 0
Lol återuppta nöjer jag mig med

#87

Postad 26 november 2019 - 21:29

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 862 inlägg
  • 0

Köpt och nerladdat. De har jobbat med det ett par månader tydligen. De har nog haft en kille som jobbat deltid ett par månader men det är fortsatt jättemysigt och 7 euro är inte mycket att bråka om.

Nytt man sett slalombacken var riktigt mysig.

Husvagnar är också nytt men resten känns igen än så länge. Själva ön ser likadan ut som de tidigare så inget nytt där heller egentligen. Inte hittat några av de nya vapnen men de gamla är genomgående kul fortfarande.
Det är kul när de har så lite prylar att bestycka husen med att de radar upp 6 alarmklockor i samma vardagsrum??? 3 på rad i en bokhylla :P

Röstskådisarna och de överlevande de blir humor av det hela. Men på något sätt är det otroligt mysigt. Känns verkligen som man är i hemmabyn och raidar.

Cykeln har jag inte testat tidigare men har uppgraderat min karaktär så springer fortare. Lyckades dö rätt bra första cykelturen också. Men bra sätt att få se sin karaktär. De verkar ju ha miljontals kläder undrar varför de satsat så mycket på variationen där.



#88

Postad 27 november 2019 - 07:32

izikiel
  • izikiel
  • Veteran

  • 2 254 inlägg
  • 0

angående kläderna: Så man kan se så "cool" ut som möjligt i co-op? :D



#89

Postad 27 november 2019 - 08:07

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 862 inlägg
  • 0
Jag får tacka cykeln. Nu får jag ju se hur jag är klädd. Ska kolla i menyerna vart man byter om. Var riktigt fult klädd nu.

#90

Postad 27 november 2019 - 15:56

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Jag får tacka cykeln. Nu får jag ju se hur jag är klädd.

 

Our game is played from a FPS perspective only (except when using emotes/dances which will pop out to a third person view)



#91

Postad 28 november 2019 - 06:41

izikiel
  • izikiel
  • Veteran

  • 2 254 inlägg
  • 0

är ju stats på kläderna med :) 



#92

Postad 11 december 2019 - 12:49

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 862 inlägg
  • 0
Se den blomstertid nu kommer!

#93

Postad 20 januari 2020 - 11:23

Unregistered2ace6a0c
  • Unregistered2ace6a0c
  • Wannabe

  • 17 inlägg
  • 0

Har precis börjat med detta och tycker att "två ska man vara " (citat Starlet). Men gärna fler. Om nån kör på xbox så lägg till!!



#94

Postad 23 mars 2020 - 18:06

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

  • 4 239 inlägg
  • 0

Nu har det släpptes ytterligare en uppdatering (pc än så länge bara tror jag).

 

Nytt UI, bättre inventory (vafan säger man på svenska?), mer variaton på byggnader, mer grejer ute i världen, och crafting.

 

Finns utrymme för mer förbättring, men det blir bättre och bättre :)



#95

Postad 23 mars 2020 - 18:27

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Nytt UI, bättre inventory (vafan säger man på svenska?)

 

Bättre lager  :D

 

De flesta säger nog inventory. Finns inget som passar så bra på svenska.



#96

Postad 23 mars 2020 - 18:34

mrgorgo
  • mrgorgo
  • Forumräv

  • 593 inlägg
  • 0

jag har spelat lite och det är kul.

Fick tillfälle att spela ihop med en kompis och oj va mycket roligare det blev.

Om någon spelar så heter jag samma som här på steam.



#97

Postad 23 mars 2020 - 18:54

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

  • 4 239 inlägg
  • 0

Bättre lager  :D

 

De flesta säger nog inventory. Finns inget som passar så bra på svenska.

 

Jag tänkte inventarie lite, men det låter så flummigt :P



#98

Postad 23 mars 2020 - 22:23

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 862 inlägg
  • 0

packning?
sortimentering?

platsfördelning?

Får se om man orkar en vända till det har en grym känsla men vet inte om det blir så mycket bättre med fler olika hus. Som det är nu så är det ärligt tomt liksom. De lurar en inte att man kan hitta något intressant om man går in i varje enskild villa. Men kommer definitivt återbesöka det.



#99

Postad 25 mars 2020 - 11:36

Unregistered2ace6a0c
  • Unregistered2ace6a0c
  • Wannabe

  • 17 inlägg
  • 0

Jag klarade ut spelet och tyckte att det ändå var hyffsat. Är ju 70-talist så det kändes ibland som en resa tillbaks till barndomen. Stämningen var bra och jag gillar att det ändå var lite glest mellan alla stora robotar så det blev mer puls när man väl sprang på dem. Körde hacker så man kunde ta kontroll över robotar, vilket hjälpte föga. När kontrollen släppte så blev man upptäckt oavsett var man satt och tryckte. 

 

Slutet var spännande om man följt alla inspelade meddelande på vägen. 

 

Nu spelade jag public så en del spelare på hög level kom in och droppade experimental till höger och vänster vilket jag är glad över. Jag blev aldrig sugen på att grinda och loota i det här spelet.  



#100

Postad 24 juni 2020 - 08:50

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

  • 4 239 inlägg
  • 0
Nytt DLC ute sen igår. Fortsätter storyn, nya grejer ute i världen, och nya vapen.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.