Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Inbyggnads LED-downlight?

6 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 14 mars 2013 - 17:49

Origen
  • Origen
  • Amatör

  • 82 inlägg
  • 0
Finns ju ett antal sidor på nätet där man kan hitta downlights men hur många är av bra kvalité samt bra monteringsdjup?

Har tänkt sätta ett antal under väggskåpen i det nya köket och tror jag kommer sätta dit en extra täcksida under väggskåpen så jag kanske får ett djup på 18mm (stommen) + 14-18mm? Att hitta så det bara går använda sig utav stommen tror jag blir svårt, eller?

Anledningen jag frågar är om jag ska handla över nätet eller handla av elfirmor här i stan? Dom brukar ju vara snäppet dyrare men har dock inte diskuterat något än.

Mvh

#2

Postad 17 mars 2013 - 19:30

PureDigital
  • PureDigital
  • Beroende

  • 1 125 inlägg
  • 0
Finns en massa olika bra märken att välja mellan, Hide-alite gör bra armaturer, har dessutom även transformatorer som du kommer behöva för att göra installationen.

Tänk nu bara på att "du inte får" göra denna typen av jobb själv (förutsatt att du inte har behörighet såklart), så var försiktig och noggrann.

#3

Postad 17 mars 2013 - 20:07

Origen
  • Origen
  • Amatör

  • 82 inlägg
  • 0
Jag har sökt endel och fått fram att hidealite verkar vara ett lite större märke från webbutikerma, har nog hittat en armatur som de flesta verkar handla. Ska kolla med de lokala handlarna om det kan fixa fram något liknande.

Tack ändå. Byggt själv och vilken körde du isf?

Behörigheten är det ingen fara med :)

#4

Postad 04 april 2013 - 21:10

Unregistered0f3b1f4f
  • Unregistered0f3b1f4f
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0
Vet inte om du bestämt dig men kan ju rekommendera denna http://www.vingaljus...enummer=7471447

Små och kraftfulla med bra ljusspridning vilket betyder att du inte behöver överdrivet många för att få ett bra ljus på bänken. Tips är att ju att springa till elfirma för att få fram ett pris på dom + bra dimbara transformatorer

#5

Postad 10 april 2013 - 05:20

Origen
  • Origen
  • Amatör

  • 82 inlägg
  • 0

Vet inte om du bestämt dig men kan ju rekommendera denna http://www.vingaljus...enummer=7471447

Små och kraftfulla med bra ljusspridning vilket betyder att du inte behöver överdrivet många för att få ett bra ljus på bänken. Tips är att ju att springa till elfirma för att få fram ett pris på dom + bra dimbara transformatorer


Oj här var det svarat. Vet du ungefär vad en sådan brukar ligga på för pris? Bra inbyggnadsmått men tyvärr lite dålig spridning ändå med 40 grader, de jag kikar på ligger på 65 samt 70 grader. Kan inte hitta något pris iallafall....

Edit: Verkar gå att hitta för ca 325 kr. Skall funderas på!

Redigerat av Origen, 10 april 2013 - 05:25.


#6

Postad 30 april 2013 - 17:50

Origen
  • Origen
  • Amatör

  • 82 inlägg
  • 0
Köpte tillslut dessa Powerlite II och när jag nu får hem dem är det ett märkligt fel.

Först av allt är det rätt art.nr på klisterlappen från tillverkaren (Vinga) så det stämmer enligt deras hemsida MEN förpackningen säger att det är Powerlite samt säger det är en optik med 60 grader medans den nya skall ha 40 grader.

Varför detta är ett problem är för att dn nya versionen skall enligt dem själva lysa mer med 30% på grund av uppdaterad armatur (drivchip).

Klisterlappen säger en sak och förpackningen säger en annan. Jag har ingen aning om viken produkt jag har.

Ni kan säkert inte hjälpa mig men någon som har någon av de här två armaturerna eller vet endel om dem?

#7

Postad 02 maj 2013 - 20:06

Origen
  • Origen
  • Amatör

  • 82 inlägg
  • 1
Återkopplar lite efter att jag fått prata med chefen hos Vinga.
Tydligen har det förpackat de nya armaturena (Powerlite II) i endel förpackningar gällande den äldre armaturen på grund av ekonomiska skäl.
För att se skillnad på dem gäller det att den nya har en reflektor och den äldre versionen har en konvex lins.
Det var de =)

Redigerat av Origen, 02 maj 2013 - 20:06.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.