Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter filmer
Söker efter produktkategorier
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Kommentarer till Terapikammaren 2 av DPC

20 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 02 oktober 2022 - 16:51

DPC
  • DPC
  • Lärjunge

• 389 inlägg
  • 0
Kommentarer till Terapikammaren 2 av DPC

Postad 02 oktober 2022 - 16:51

Kurben
  • Kurben
  • Lärjunge

• 348 inlägg
  • 0
Verkligen snyggt gjort. Gillar ditt val av LCR med högkänsliga alternativ. Lär vara ett skönt tryck i rummet med massor av dynamik!

Postad 02 oktober 2022 - 22:16

Hellpe
  • Hellpe
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Riktigt fint bygge och seriöst, det gillar jag. Var på hifi showen i Göteborg i dag och lyssnade på Canton högtalare, det är bra tryck i dem. SVS- snubbarna gör det inte sämre! Stilrent rum.. snyggt!👍

Postad 03 oktober 2022 - 06:11

PML73
  • PML73
  • Mästare

• 3 771 inlägg
  • 0
Jättefint och alldeles utmärkt. En delikatess, en självklar hembio. Stenhårt... Härlig insats.

Postad 03 oktober 2022 - 12:54

DPC
  • DPC
  • Lärjunge

• 389 inlägg
  • 0
Tack till samtliga kommentarer! Det värmer. Bilderna är en liten del av allt och gör inte allt tänkande, planerande och så klart allt jobb riktigt rättvisa. Men åter uppskattat att ni gillar det.

Kurben: LCR tillsammans med subbarna ger riktigt bra attack och även mkt detaljer. Hoppas det lyfter lite till efter ARC.

Hellpe: Mina gamla Canton är favoriter som jag gillar skarpt, kan varmt rek dem! Även till bio.

PML: tack! Försökte få till en stilren variant. Och oj vad många timmar det blev. Men nu känns det fint.

Postad 03 oktober 2022 - 16:04

Saturnus
  • Saturnus
  • Veteran

• 1 953 inlägg
  • 0
Otroligt bra jobbat! Först hela utbyggnaden, sen själva rummet fyllt med idel premiumprodukter. Wow! Många fantastiska filmstunder väntar!

Postad 03 oktober 2022 - 16:10

DPC
  • DPC
  • Lärjunge

• 389 inlägg
  • 1
Tack Saturnus! Att bygga ut huset var stort men också det som möjliggjorde bion. Gjorde så gott jag kunde med den tid och medel jag hade för denna gång. Ja, det kommer bli många fina stunder :)

Postad 06 oktober 2022 - 18:29

Hays
  • Hays
  • Beroende

• 1 158 inlägg
  • 0
Sjukt bra jobbat. Riktigt imponerande biorum.

Postad 07 oktober 2022 - 07:11

DPC
  • DPC
  • Lärjunge

• 389 inlägg
  • 0

Sjukt bra jobbat. Riktigt imponerande biorum.

Tack så mkt Hays! Det värmer att höra. 

Postad 07 oktober 2022 - 08:46

TLA
  • TLA
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Otroligt imponerande bygge och maffigt snygg bio!

Postad 08 oktober 2022 - 10:14

DPC
  • DPC
  • Lärjunge

• 389 inlägg
  • 0

Otroligt imponerande bygge och maffigt snygg bio!

Bugar och bockar!

Postad 08 oktober 2022 - 19:31

spuj
  • spuj
  • Forumräv

• 543 inlägg
  • 0
Var beställde du Ascendo högtalarna? Finns det någon hemsida med priser?

Postad 09 oktober 2022 - 08:24

DPC
  • DPC
  • Lärjunge

• 389 inlägg
  • 0

Var beställde du Ascendo högtalarna? Finns det någon hemsida med priser?

Det är PL Audio som tar in högtalarna till Sverige och är distributör. I nuläget så uppger de att Cinema Solutions, The Rock och Tiwia säljer till kund. Ascendo är i ganska stor utsträckning ett märke som vänder sig till professionella installatörer, vilket två av tre ovan är. Men The Rock är ju en handlare som också är mkt service minded och aktiv här på forumet. Men även minst en av installatörerna säljer också högtalarna till självbyggare, jag köpte av Cinema Solutions som en del av ett större paket till min nya bio. Jag fick väldigt bra hjälp av Jakob på CS för att få en bra helhet. Han har även direkt kontakt med en kändis på Ascendo vilket är värdefullt om man har ngn fråga. De bollade ex vilken lcr jag skulle satsa på. 

Prislistor verkar vara svårt att hitta, jag vet att det finns en typ 3-4 år gammal som går att hitta med lite googlande. Men den saknar rätt mkt produkter. Jag har koll på priset för rätt många av de passiva högtalarna. Så skicka ett PM så kanske jag kan svara. Annars är The rock eller ngn av nämnda installatörer en väg också.

Redigerat av DPC, 09 oktober 2022 - 08:30.

Postad 19 oktober 2022 - 23:48

Anton
  • Anton
  • Forumräv

• 653 inlägg
  • 0
Otrolig trevlig anläggning.
Ser grymt ut.

Vad är nästa steg?

Postad 20 oktober 2022 - 19:45

DPC
  • DPC
  • Lärjunge

• 389 inlägg
  • 0

Otrolig trevlig anläggning.
Ser grymt ut.

Vad är nästa steg?

Tack Anton! Gillar ditt rum också, riktigt elegant! Kul att du bygger egen akustik, tumme upp!

Kan säga att det låter riktigt bra hemmavid hos mig nu. Att tänka till med mått, akustik och utrustning har verkligen lönat sig. 

Nästa steg är att få igång control4. Har fått hem styrenhet och fjärr, men sen behövs utsedd firma för konfig/programmering. Och de växer inte på trän. Men hoppas på att få till det senast under november. Därefter står bygge av gradäng på tur. Har en idé på att bygga en gradäng med integrerad ställbar helmholtz. Gissar att det kan bli ett jul/vinterprojekt. Behöver bara återställa mitt gamla biorum från kolgruva till beboligt först. Efter det står nya surroundhögtalare, både för sida och bakre högt i prio. Som det är nu så integrerar fronten perfekt med atmos med riktigt fina panoreringar, men bakre delen hänger inte med lika sömlöst. Visst låter det bra, men det kan bli bättre och jag vill ha Ascendo point source runtom för att få den där riktigt sköna bubblan och slam. 

Postad 06 november 2022 - 20:00

MikeVKR
  • MikeVKR
  • Guru

• 4 029 inlägg
  • 0
Väldigt schysst bio :) En sådan luftvärmepump skulle jag oxå behöva för att få bättre luft och även kunna kyla ner bion under sommaren.

Postad 08 november 2022 - 07:39

DPC
  • DPC
  • Lärjunge

• 389 inlägg
  • 0

Väldigt schysst bio :) En sådan luftvärmepump skulle jag oxå behöva för att få bättre luft och även kunna kyla ner bion under sommaren.

Tack Mike! Jo, det gör stor skillnad för upplevelsen mellan juni-augusti. Jag har svettats mer än 10 somrar i gamla bion, så ska bli skönt att kunna bestämma temp själv nu. 

Postad 13 november 2022 - 22:48

Crille99
  • Crille99
  • Forumräv

• 785 inlägg
  • 0
Snyggt! Är de diffusorerna på väggarna från Svanå
Möjligtvis?

Postad 16 november 2022 - 08:22

DPC
  • DPC
  • Lärjunge

• 389 inlägg
  • 0

Tack Crille! Och ja, ditt öga sviker inte. Det är AD40 från Svanå. 

Postad 22 november 2022 - 18:22

Tomas_D700
  • Tomas_D700
  • 5 019 inlägg
  • 0
Intressant, inspirerande och väldigt imponerande!
Snyggt jobbat alla inblandade 🙂

Postad 26 november 2022 - 10:05

DPC
  • DPC
  • Lärjunge

• 389 inlägg
  • 0

Intressant, inspirerande och väldigt imponerande!
Snyggt jobbat alla inblandade

Tack Tomas! Jag tycker det är kul att få dela med mig till andra och förhoppningsvis därmed hjälpa till med deras byggen som jag har blivit hjälpt av andra. Sen är det nästan alltid så man får kompromissa på sina håll och att då ha ett systemtänk och välja kompromiss så det ”inte bara blir” är ett av mina bästa tips. 

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

Prisjakt © 2000 - 2022 Prisjakt   Denna sajt använder cookies.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.