Hoppa till innehÄll

Sökresultat Sökningen pÄgÄr Sökresultaten dyker upp hÀr efterhand. Du kan fortsÀtta skriva om du vill begrÀnsa sökningen.
Söker efter anvÀndare
Söker efter gallerier
Sök forumtrÄdar
StÀng

Dyrt med bio?

51 svar till detta Àmne
  • VĂ€nligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 14 januari 2013 - 21:15

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlĂ€gg
  • 0
Det har kommit till min vetskap att folk har fĂ„tt köpa en biljett till the hobbit för ÖVER 150 kr. jag blev illamĂ„ende. priset mĂ„ste ha rusat ivĂ€g och dubblats pĂ„ tio Ă„r.

Är det vĂ€rt att gĂ„ pĂ„ bio idag med tanke pĂ„ kvaliteten pĂ„ filmen, ljudet ect? Vad har ni betalt som mest för en biljett?

Jag tror jag betalade 80 för sista matrixfilmen. fy fan vilket skrÀp sen...

#2

Postad 14 januari 2013 - 21:44

Mushunt
  • Mushunt
  • MĂ€stare

  • 3 278 inlĂ€gg
  • 0
95:- Då såg jag på Avatar.

Annars har jag i snitt betalat runt 75:- men då var det några år sedan jag gick med.

#3

Postad 14 januari 2013 - 21:49

glemmy
  • glemmy
  • LĂ€rjunge

  • 282 inlĂ€gg
  • 1
Håller med om att det är ganska dyrt!
Priserna i centraleuropa och asien ligger på ungefär hälften av vad det kostar i Sverige, med samma utrustning.
Undrar varför då konkurrensen inte är överdrivet stor i Sverige.

#4

Postad 14 januari 2013 - 21:55

Unregisteredd07f8978
  • Unregisteredd07f8978
  • AnvĂ€ndare

  • 177 inlĂ€gg
  • 1
155kr per person ville dom ha för att se The Hobbit på Filmstaden här i Helsingborg.

Det är i min bok väldigt nära vad jag faktiskt är beredd att betala för att se en film på bio men under dom förutsättningarna så vill ha ha bra kvalitet på biografen också samt topp kvalitet på bild och ljud och alla som varit på filmstaden i Helsingborg vet att den biograden är ungefär så långt från kvalitet man bara kan komma.

Kan tillägga att vi var hela familjen och såg filmen, hela kalaset slutade på 630kr eftersom filmstaden skulle ha 10kr i bokningsavgift också. Ska ärligheten fram så irriterar dom 10 kronorna i bokningsavgift mig mer än biljettpriset ;)

#5

Postad 14 januari 2013 - 22:12

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlĂ€gg
  • 1
men shit, över 600 spänn för att ta med familjen och se en film! nej, det säger jag är hutlöst! nu kom jag just på att jag har betalt för sagan om ringen också, dom filmerna kostade runt 90 spänn om jag inte minns fel. jag har jobbat endel på bio och trodde fanimig att det aldrig skulle gå att spräcka vallen på en hundralapp. men som jag hör nu, folk betalar ju hutlösa priser för en film som går att köpa om ett halvår som alla kan se flera gånger tillsammans... nej, det var fasen inte ok. tycker jag iaf.

#6

Postad 14 januari 2013 - 22:14

Unregisteredb5958a51
  • Unregisteredb5958a51
  • Wannabe

  • 39 inlĂ€gg
  • 0
Filmstaden Heron City i sthlm tycker jag håller schysst kvalité på både ljud och bild. Annars så har jag det bättre hemma än vad de bjuder i min närhet

#7

Postad 15 januari 2013 - 00:19

Sgart
  • Sgart
  • Guru

  • 6 649 inlĂ€gg
  • 0
150spänn-ish för hobbit (och sagan om ringenfilmerna om jag inte minns fel) det är enkel marknadsekonomi. Är efterfrågan stark betingar det högre pris.
Funderade inte en sekund på priset över hobbit. Dels ser jag på bio så sällan och dessutom är det fritt val för mig att gå dit och kika jag hade ju kunnat vänta ett år eller så tills den kommer till hyrdvd eller köpt den för flera hundra kronor i blurayformat. Inte för att det hade hjälpt mig eftersom hobbit var i HFR och det är på så vis omöjligt att komma över "hemma". Ett bra sätt att göra något folk går till bio för att uppleva helt enkelt :)

#8

Postad 15 januari 2013 - 06:01

Unregisteredd27f924d
  • Unregisteredd27f924d
  • Beroende

  • 1 130 inlĂ€gg
  • 0
Jag kan bara hålla med, visst fasen är det dyrt.. Men å andra sidan så går jag inte så ofta.
Så dom "storfilmer" jag vill se kan jag kosta på mig eller oss då.
Man lägger ju en hel del pengar på annat som man kanske inte behöver...
Men som sagt 155kr det är fasen dyrt för att se en film...

#9

Postad 15 januari 2013 - 07:23

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlĂ€gg
  • 0
Ja, blev något chockad när jag skulle boka Hobbit och såg vad den kostade. HFR kostade 155kr medan "vanliga" 3D gick på 130kr. Dock ville jag se den i HFR.

Men jag skulle aldrig betala de priserna och sedan trängas inne i stan. Hitta P-plats, åka kommunalt... Näh. Rätt skönt att kuska över till SF Kista, alltid parkering och fräscht.

#10

Postad 15 januari 2013 - 08:17

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

  • 552 inlĂ€gg
  • 1
Jag blir nästan förvånad när jag ser att en film kostar mindre än 100 kr numera. Men har det inte varit de priserna ganska länge nu? Känns mest som att de tryckt upp priserna med 3D, som tur är vill jag inte se 3D. Men det som känns dyrt på bio är snarare snacksen. Närmare 100 spänn för två drickor och popcorn.... det är dyra popcorn det :P

#11

Postad 15 januari 2013 - 09:04

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlĂ€gg
  • 0
3d + att det är en extra lång film så de får köra färre visningar. Då blir det dyrt.
HFR kostade dock extra också. De hittar på alla möjliga knep nu för att få folk att öppna plånboken.
Strax över 100 spänn är normalpris numera.

Redigerat av Unregistereddc471864, 15 januari 2013 - 09:06.


#12

Postad 15 januari 2013 - 10:52

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlĂ€gg
  • 2
snacka om att jag inte hängt med i svängarna. tacka vet jag spy hard i piteå, för 40 kr, på den gamla goda tiden =D jag har större och större förståelse för varför jag och många andra (speciellt här inne) vill göra en egen hembio. 10-20 filmer så har man tjänat ihop projektorlampan. plus att man inte behöver missa filmen om man blir mjuk i magen. plus att golven inte är kladdiga eller att man har en massa stinkande människor som prasslar med påsar överallt.

plus att man har en mycket mjukare soffa. och bättre ljud. det är närmare. ingen parkeringsavgift. popcorn och andra snacks kostar inte skjortan. man får bete sig hur man själv vill *asg*. free dresscode =D

nej nu tusan... det här med hemmabio var inte så tokigt iaf.
... nu ska man bara komma på hur man ska kunna muta sig in till biobyggets riktiga hemmabio *asg*

#13

Postad 15 januari 2013 - 19:13

Unregistereda9666aa5
  • Unregistereda9666aa5
  • ForumrĂ€v

  • 606 inlĂ€gg
  • 0
Jag är nere på filmkostnad + ca trettio kronor per film för min hemmabio (totalkostnaden) just nu (och sjunkande). Prisvärt för två till fyra personer skulle jag säga.

#14

Postad 15 januari 2013 - 19:31

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 890 inlĂ€gg
  • 0
Jo man tjänar ju fort ihop de pengar man satsar om man ser ett par filmer i veckan. Plus all extra nytta man har av prylarna för annat bruk.

Bio har verkligen blivit hiskeligt dyrt här och det finns ingen vettig förklaring mer än brist på konkurrens. godis och läskförsäljningen är det ju än större avanser på :P

#15

Postad 15 januari 2013 - 22:05

Mr_Tom
  • Mr_Tom
  • ForumrĂ€v

  • 775 inlĂ€gg
  • 1
Jag ser relativt mycket film på bio och jag tycker egentligen inte det är speciellt dyrt. Två timmar för ca 100:- (The Hobbit ca 3 tim för 150:-).

Efter vad jag hört (från folk med bra insyn) så tjänar biograferna sina pengar på godis och läskförsäljning. Att visa film ger tydligen inte så mycket.

En öl eller ett glas vin på krogen kostar väl runt 50-lappen och det dricker man väl upp på kortare tid än en timme. Det är sällan man kan köpa konsert eller teaterbiljetter lika "billigt" som biobiljetter.

Allt handlar väl hur man jämför.

#16

Postad 15 januari 2013 - 22:18

Unregistered291b229b
  • Unregistered291b229b
  • Veteran

  • 1 690 inlĂ€gg
  • 0

Håller med om att det är ganska dyrt!
Priserna i centraleuropa och asien ligger på ungefär hälften av vad det kostar i Sverige, med samma utrustning.
Undrar varför då konkurrensen inte är överdrivet stor i Sverige.


Var i England nyligen och där var det dyrare än hemma i Sverige. . . .

#17

Postad 15 januari 2013 - 22:51

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlĂ€gg
  • 0

Jag ser relativt mycket film på bio och jag tycker egentligen inte det är speciellt dyrt. Två timmar för ca 100:- (The Hobbit ca 3 tim för 150:-).

Efter vad jag hört (från folk med bra insyn) så tjänar biograferna sina pengar på godis och läskförsäljning. Att visa film ger tydligen inte så mycket.

En öl eller ett glas vin på krogen kostar väl runt 50-lappen och det dricker man väl upp på kortare tid än en timme. Det är sällan man kan köpa konsert eller teaterbiljetter lika "billigt" som biobiljetter.

Allt handlar väl hur man jämför.


håller med. bio är fortfarande billig underhållning.

#18

Postad 15 januari 2013 - 23:48

Sgart
  • Sgart
  • Guru

  • 6 649 inlĂ€gg
  • 0

Jag ser relativt mycket film på bio och jag tycker egentligen inte det är speciellt dyrt. Två timmar för ca 100:- (The Hobbit ca 3 tim för 150:-).

Efter vad jag hört (från folk med bra insyn) så tjänar biograferna sina pengar på godis och läskförsäljning. Att visa film ger tydligen inte så mycket.

En öl eller ett glas vin på krogen kostar väl runt 50-lappen och det dricker man väl upp på kortare tid än en timme. Det är sällan man kan köpa konsert eller teaterbiljetter lika "billigt" som biobiljetter.

Allt handlar väl hur man jämför.


Precis vad jag hört också. Det är ytterst lite vinst så vitt jag förstått på själva biljetterna.

Ni som räknat på vad filmerna hemma kostar. Hur har ni räknat kostnaden för själva filmen? 30 kr per film är ju mindre än en vanlig hyrfilm kostar?
Hemma kör vi bland annat lovefilm och jag skulle tro att vi med vårt 2filmsabbonemang kollar på ca 2 filmer i veckan i snitt med detta. 8-9 filmer i månaden alltså. Det måste vara det billigaste sättet att se film om man tar bort typ Netflix osv.

#19

Postad 16 januari 2013 - 01:49

Unregistereda9666aa5
  • Unregistereda9666aa5
  • ForumrĂ€v

  • 606 inlĂ€gg
  • 0
Jag skrev "filmkostnad + 30kr per film" ;)
Så beroende på om jag hyr via lovefilm eller köper en collectorsbox så varierar ju priset lite ;)

#20

Postad 16 januari 2013 - 07:43

pryzze
  • pryzze
  • LĂ€rjunge

  • 352 inlĂ€gg
  • 1

snacka om att jag inte hängt med i svängarna. tacka vet jag spy hard i piteå, för 40 kr, på den gamla goda tiden =D jag har större och större förståelse för varför jag och många andra (speciellt här inne) vill göra en egen hembio. 10-20 filmer så har man tjänat ihop projektorlampan. plus att man inte behöver missa filmen om man blir mjuk i magen. plus att golven inte är kladdiga eller att man har en massa stinkande människor som prasslar med påsar överallt.

plus att man har en mycket mjukare soffa. och bättre ljud. det är närmare. ingen parkeringsavgift. popcorn och andra snacks kostar inte skjortan. man får bete sig hur man själv vill *asg*. free dresscode =D

nej nu tusan... det här med hemmabio var inte så tokigt iaf.
... nu ska man bara komma på hur man ska kunna muta sig in till biobyggets riktiga hemmabio *asg*


Så rätt. Film ses bäst hemma med en bra hemmabioanläggning.

//Pryzze

#21

Postad 07 februari 2013 - 10:21

n_sandstrom
  • n_sandstrom
  • LĂ€rjunge

  • 398 inlĂ€gg
  • 0
Tycker bio är relativt billigt, om man ser till helheten. Pröjsar man 100-150kr för en film så skulle priset på min hembio räcka till runt 200 biobesök.
Och då är priset för själva filmerna på hemmaplan inte ens medräknat.

Men å andra sidan blir upplevelsen hemma så långt mycket bättre, trots att bilden där visas på 50"

#22

Postad 07 februari 2013 - 10:49

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

  • 16 356 inlĂ€gg
  • 0
Upplevelsen med en biograf är att det är en upplevelse med en massa människor man inte känner. Det är den stora fördelen med bio. En hemmabio kan lätt bli en enmans-bio.

#23

Postad 07 februari 2013 - 10:53

n_sandstrom
  • n_sandstrom
  • LĂ€rjunge

  • 398 inlĂ€gg
  • 4

Upplevelsen med en biograf är att det är en upplevelse med en massa människor man inte känner. Det är den stora fördelen med bio. En hemmabio kan lätt bli en enmans-bio.


Haha, att någon kan se det som positivt :P
Njae, personligen är jag hellre en ensam person hemma, än 200 ensamma personer i en mörk biograf :P

#24

Postad 07 februari 2013 - 13:25

Bergan
  • Bergan
  • Veteran

  • 2 231 inlĂ€gg
  • 0
Jag har en helt ok uppsättning "hemmabio" vilket gör att jag trivs väldigt bra med att kolla på film hemma. Har haft projektor tidigare men kör numera 50" Pioneer-plasma istället.
Jag och frugan gick på bio och såg The Hobbit och bestämde oss ganska snabbt därefter att vi kommer nog att bojkotta bio framöver.
Tror att vårt besök gick på ca 500 kr. Biobiljetter, popcorn, läsk, parkering för bilen och så var man snabbt uppe i dessa summor.
Jag köper en hel del filmer på Blu-ray vilket innebär att jag kunde få ca 3 filmer för samma kostnad som biobesöket innebar.
Nu var visserligen The Hobbit extra dyr, men att gå på bio för oss idag oavsett film är minst 400 kr vilket inte är acceptabelt.

Edit: Hoppas det syns bättre nu.

Redigerat av Bergan, 07 februari 2013 - 13:41.


#25

Postad 07 februari 2013 - 13:28

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

  • 7 289 inlĂ€gg
  • 0
Så där blir det om man tar autosparversionen, rätt värdelöst

#26

Postad 07 februari 2013 - 13:34

pryzze
  • pryzze
  • LĂ€rjunge

  • 352 inlĂ€gg
  • 1

Haha, att någon kan se det som positivt :P
Njae, personligen är jag hellre en ensam person hemma, än 200 ensamma personer i en mörk biograf :P


Så känner jag också. Det var länge sedan jag var på bio och trängdes.
En bra hemmabio är för mig oslagbart.

Fast det var tider det när man gick på matiné på söndagar för 2,50 kr. När filmen började vek
alla ungar biljetten och blåste och det var ett jäkla liv.
Bara på Kungsholmen fanns det 6 biografer vad jag kommer ihåg.

//Pryzze

#27

Postad 07 februari 2013 - 17:23

Unregistered7444adce
  • Unregistered7444adce
  • MĂ€stare

  • 3 398 inlĂ€gg
  • 0
Jag kollar väl på ca 200 filmer per år tillsammans med frugan, barnen kollar på ytterligare ca 50.
Tänker man att 50% av dom är hyffsat nya filmer som vi skulle kunna se på bio skulle det kosta oss ca 50000 per år att gå på bio, då har jag räknat resan till Nyköping med bil där närmsta vettiga bio finns.
På 4 år har kostnaden gått förbi vad jag lagt på hårdvara plus mina 1000 bd-filmer.

Väger jag då in dom problem jag haft på nästan samtliga av mina senaste biobesök i form av dålig bild, defekta högtalare/slutsteg och felaktigt ljud så kollar jag hellre film hemma.
Sparar ju dessutom ca 200 timmar på att kolla hemma.

Jag anser det vara dyrt när jag får betala dubbelt för ett biobesök med familjen jämfört med att köpa filmen direkt vid release.

Varför är 3D-visningarna dyrare? Är det glasögonen är det ju bara att låta dom som saknar betala för dom och låta dom som behåller sina från tidigare besök slippa betala dom om och om igen.

Redigerat av Unregistered7444adce, 07 februari 2013 - 19:17.


#28

Postad 07 februari 2013 - 18:21

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • MĂ€stare

  • 3 989 inlĂ€gg
  • 1

10000 bd-filmer.


Fan visste inte att det fanns så många filmer på BD ens :-)
Du måste lagt minst en miljon på filmer dom senaste 2-3 åren (sen bd kom)..

Redigerat av Unregisteredf2a7f9fd, 07 februari 2013 - 18:21.


#29

Postad 07 februari 2013 - 19:17

Unregistered7444adce
  • Unregistered7444adce
  • MĂ€stare

  • 3 398 inlĂ€gg
  • 1

Fan visste inte att det fanns så många filmer på BD ens :-)
Du måste lagt minst en miljon på filmer dom senaste 2-3 åren (sen bd kom)..



Haha, en nolla för mycket.
Priset jag räknat på är vad jag betalat, har köpt det mesta på blocket och tradera.

Redigerat av Unregistered7444adce, 07 februari 2013 - 19:18.


#30

Postad 07 februari 2013 - 19:38

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • MĂ€stare

  • 3 989 inlĂ€gg
  • 0

Haha, en nolla för mycket.
Priset jag räknat på är vad jag betalat, har köpt det mesta på blocket och tradera.


Hehe trodde nästan det annars hade det varit ngt slags rekord (iaf inom Sverige skulle jag tro)..
Imponerande none the less.

#31

Postad 07 februari 2013 - 19:57

Unregistered7444adce
  • Unregistered7444adce
  • MĂ€stare

  • 3 398 inlĂ€gg
  • 1

Hehe trodde nästan det annars hade det varit ngt slags rekord (iaf inom Sverige skulle jag tro)..
Imponerande none the less.


Eller galet.
Ca 300 av dom är fortfarande otittade och med den takt jag håller kommer det ta minst 2 år innan jag kollat på alla.

#32

Postad 08 februari 2013 - 20:43

nashua
  • nashua
  • Wannabe

  • 37 inlĂ€gg
  • 0
Biopriset har gått upp en del senaste åren. Det beror kanske på massa investeringar biograferna fått göra för digitala projektorer, 3D stöd, high frame rate etc...

Men det är säkert också så att filmbolagen vill ha mer och mer pengar, beroende på högre och högre budget på filmerna. Vilket förmodligen är anledningen till att biograferna är tvungna att visa 20 minuter reklam innan filmen. SF lägger även på reklam innan trailers på sin webb-sida. (trailers är ju i sin tur är reklam för filmen). Med internet-mått mätt med all denna reklam skulle det vara gratis att gå på bio.

Tycker dock om att gå på bio och vissa storslagna filmer ger en extra kick på bio som jag inte får hemma. Även fast jag har projektor och sånt. Bor dock i lägenhet så kan inte dra på ljudet så mycket.

Nu får vi hoppas att det snart kommer stöd för 4K och Dolby Atmos på biograferna och så är vi snart uppe i 200 kr :)

Redigerat av nashua, 08 februari 2013 - 20:44.


#33

Postad 09 februari 2013 - 08:22

Legion
  • Legion
  • Beroende

  • 1 024 inlĂ€gg
  • 1
Jag har aldrig reflekterat över priset, att gå på bio är en upplevelse, popcornlukten, röda mattor, stooor skärm och spänd förväntan inför en premiär.

Här ser man ju också teknikens framsteg för första gången, HD, 3D och HFR.

Nä, ett biobesök är inte uppe i sitt rätta värde än!

#34

Postad 09 februari 2013 - 10:01

n_sandstrom
  • n_sandstrom
  • LĂ€rjunge

  • 398 inlĂ€gg
  • 2

NÀ, ett biobesök Àr inte uppe i sitt rÀtta vÀrde Àn!


Det har du verkligen rÀtt i. Jag har aldrig sett röken av den kompensation jag förtjÀnar för att slÀppas till en sal full av reklam dÀr jag fÄr min filmupplevelse förstörd av underpresterande teknik och högljudda idioter :P

#35

Postad 09 februari 2013 - 10:11

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlĂ€gg
  • 1

Det har du verkligen rätt i. Jag har aldrig sett röken av den kompensation jag förtjänar för att släppas till en sal full av reklam där jag får min filmupplevelse förstörd av underpresterande teknik och högljudda idioter :P

Spot on! :P

#36

Postad 09 februari 2013 - 10:27

McAn_
  • McAn_
  • ForumrĂ€v

  • 649 inlĂ€gg
  • 0
Går aldrig på bio om jag inte kommit över företagsbiljetter gratis/till ett mer humant pris.

#37

Postad 09 februari 2013 - 16:08

Mr_Tom
  • Mr_Tom
  • ForumrĂ€v

  • 775 inlĂ€gg
  • 0

Det har du verkligen rätt i. Jag har aldrig sett röken av den kompensation jag förtjänar för att släppas till en sal full av reklam där jag får min filmupplevelse förstörd av underpresterande teknik och högljudda idioter :P

Ersätter man "filmupplevelse" med "upplevelse" så stämmer det väl med en allsvensk fotbollsmatch.

Annars tycker jag inte det är speciellt dyrt jämfört med mycket annat. Problemet som jag ser ibland är att folk som är på bio beter sig som dom var hemma. Men oftast räcker det med en tillsägelse.

Redigerat av Mr_Tom, 09 februari 2013 - 16:08.


#38

Postad 11 september 2021 - 19:34

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 890 inlĂ€gg
  • 0
Fick för mig att jag ville se dune men 159 :-

Sett till inflation kanske stÄtt still sen 2013 men jösses. 100 filmer och du har finansierat en total 65" oled :D

#39

Postad 15 september 2021 - 23:26

samsara
  • samsara
  • ForumrĂ€v

  • 540 inlĂ€gg
  • 0

HÄller med om att det Àr ganska dyrt!
Priserna i centraleuropa och asien ligger pÄ ungefÀr hÀlften av vad det kostar i Sverige, med samma utrustning.
Undrar varför dÄ konkurrensen inte Àr överdrivet stor i Sverige.

Har jobbat som maskinist pÄ Sandrevs biografen. Vi fick problem med att fÄ publika filmer. Eftersom Sf hade biografer i fler stÀder Àn Sandrews vÀgrade Sf visa filmer i de stÀder dÀr Sf var ensamma vilket medförde att filmbolagen till slut blev tvungna att sÀtta alla publika filmer pÄ SF biograferna. Eftersom Sandrew blev utan publika filmer fick Sandrews problem med att fÄ folk till sina egna filmer som distribuerades av Sandrevs distributionsbolag. Plus att SF vÀgrade köra Sandrevs filmer i de stÀder dÀr Sf var ensamma. Resultatet blev att Sandrews filmer visades pÄ Sf biografer trotts att det fanns Sandrevs biografer i stan.

Problemet Àr att distributions bolagen tycker att biograferna tjÀnar sÄ bra pÄ att sÀlja godis. PÄ popcorn och lÀsken Àr vinsten ca 90 % av försÀljningspriset. Filmstaden sÀljer ca 2000 ton popcorn om Äret. Kan man sedan lura pÄ folk stora lÀsk och popcorn blir det en skaplig vinst. Jobbar inte lÀngre som maskinist men enligt mina utlÀndska vÀnner sÄ Àr filmhyran 100 % av inkomsten de första tvÄ veckorna. Först efter tvÄ veckor tjÀnar biograferna pengar pÄ biljetterna.



#40

Postad 16 september 2021 - 06:31

vinncent
  • vinncent
  • MĂ€stare

  • 2 878 inlĂ€gg
  • 0
No time to die 165kr🙈

#41

Postad 16 september 2021 - 07:33

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlĂ€gg
  • 0

Biografer har tjÀnat ut sin rÀtt numer imo.

 

MÄnga likt mig ser hellre filmer pÄ salongen hemma utan alla störande idioter och ockerpriser som rÄder.

 

Ger inget som helst mervÀrde lÀngre.



#42

Postad 16 september 2021 - 07:39

mr.keyser
  • mr.keyser
  • Beroende

  • 1 248 inlĂ€gg
  • 0

De höga priserna verkar dock ha jagat bort de vÀrsta dÄrarna.

De kanske tycker det Àr ett för dyrt pris att betala för att störa andra, vilket gör det mer prisvÀrt för min del. :D



#43

Postad 16 september 2021 - 10:21

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 890 inlĂ€gg
  • 0

Biografer har tjÀnat ut sin rÀtt numer imo.

MÄnga likt mig ser hellre filmer pÄ salongen hemma utan alla störande idioter och ockerpriser som rÄder.

Ger inget som helst mervÀrde lÀngre.


Skönt med miljöombyte förutom formatet. NÀr vr kommer upp i kvalitet kommer bio nog tappa sitt sista försÀljningsargument

#44

Postad 16 september 2021 - 12:08

Unregisteredc49a1f15
  • Unregisteredc49a1f15
  • MĂ€stare

  • 3 205 inlĂ€gg
  • 0

Jag betalar gÀrna en extra slant för en bÀttre upplevelse. VIP-salongerna pÄ MoS Àr sÀrskilt dyra men ack sÄ mycket mysigare det Àr att se film dÀr Àn hemma eller pÄ Rigoletto. Fast i överlag gÄr jag pÄ kommersiell bio vÀldigt sÀllan, mest dÄ det Àr lite som intresserar mig...



#45

Postad 16 september 2021 - 12:25

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 944 inlĂ€gg
  • 0

Skönt med miljöombyte förutom formatet. NÀr vr kommer upp i kvalitet kommer bio nog tappa sitt sista försÀljningsargument


Bio i vr blir nog aldrig bra, asocialt, och ska man ha 5 st vr nĂ€r man ska kolla med familjen? och hitta popcornen och ölen? Kommer ju spilla s*tan 😄
Naaa
 projje för bioupplevelse, eller en stor TV , fast projj Ă€r nĂ„got speciellt Ă€ndÄ 
Och hemma Àr 10ggr smidigare Àn pÄ bio, sÄ mycket störmoment pÄ biograferna.

#46

Postad 16 september 2021 - 14:41

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 890 inlĂ€gg
  • 0
Bio Àr ju asocialt. Du ska fokusera pÄ filmen och inte bli störd av andra som missuppfattat detta. Du nÀmner ju detta sjÀlv dÄ bio ger för mycket störmoment.


Att Àta och dricka Àr inget problem. Vi har vÀl utvecklat muskelminne sÄ de hÀr kamerafunktionerna som finns i vr headset en behövs aldrig.

Vad som inte gÄr Àr pilla med telefonen eller titta pÄ annat Àn filmen. Detta Àr positivt :)

#47

Postad 16 september 2021 - 15:53

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 944 inlĂ€gg
  • 0

Bio Àr ju asocialt. Du ska fokusera pÄ filmen och inte bli störd av andra som missuppfattat detta. Du nÀmner ju detta sjÀlv dÄ bio ger för mycket störmoment.


Att Àta och dricka Àr inget problem. Vi har vÀl utvecklat muskelminne sÄ de hÀr kamerafunktionerna som finns i vr headset en behövs aldrig.

Vad som inte gÄr Àr pilla med telefonen eller titta pÄ annat Àn filmen. Detta Àr positivt :)

 

 

Med störmoment menar jag ju folk som fipplar med mobiler som blĂ€ndar, babblar oavbrutet, prasslar s*tan med godispĂ„sar etc  :lol:

Na, asocialt Àr det inte nÀr vi sitter hÀr hemma pÄ helgerna och kollar pÄ film... sen ett bord med snacks(i skÄlar! :P ) chips och dip, dricka, cola till ungarna, öl till oss...

Skulle vi ha 4-5 VR headset dĂ„? Kul att leta efter ölen, eller hitta rĂ€tt med chips med dip  :lol:



#48

Postad 16 september 2021 - 16:30

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 890 inlĂ€gg
  • 0

De flesta vr headset har ju utÄtseende kameror sÄ Àven om inte alla har egna drickor och skÄlar sÄ ser du problem som inte existerar.
Men det blir ju bra dyrt för en barnfamilj och om man har som syfte att inte fokusera pÄ filmen utan man ska distraheras av de som sitter runt sÄ fyller de ju inte nÄgot direkt syfte.



#49

Postad 16 september 2021 - 22:02

mikaels
  • mikaels
  • Beroende

  • 1 496 inlĂ€gg
  • 0

No time to die 165kr

PÄ IMAX i MoS var det nÀstan 250 spÀnn!



#50

Postad 17 september 2021 - 03:24

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 890 inlĂ€gg
  • 0

Blir mÄnne svindlad men har swishat 29 kr för benifydealsprivat. SÀgs gÄ köpa biobiljetter för 99 kr. SÄ jag spar 30 spÀnn i sÄdana fall eller sÄ gÄr jag back 29 :D





0 anvÀndare lÀser detta Àmne

0 medlemmar, 0 gÀster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas hĂ€r?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   VĂ„ra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-instĂ€llningar.