Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Synology Disk Station DS411j

175 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Synology DiskStation DS411j (NAS-servrar) 7 8,6 (9) Inga priser
1 relaterade trådar

#101

Postad 05 augusti 2012 - 21:20

illius_se
  • illius_se
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0

Nej. NAS är Network Attached Storage. Du får ansluta via nätverket.


Men vissa nas har USB-slave och kan hittas som en vanlig extern hdd... men inte denna då antar ja?

#102

Postad 06 augusti 2012 - 08:11

BitterMelon
  • BitterMelon
  • Guru

  • 4 217 inlägg
  • 0

Men vissa nas har USB-slave och kan hittas som en vanlig extern hdd... men inte denna då antar ja?

Jag hittar ingen info om det, så det skulle jag inte tro. Känns som det krävs lite speciallösning för att få det att funka.

#103

Postad 06 augusti 2012 - 23:08

LorenzoLameass
  • LorenzoLameass
  • Amatör

  • 72 inlägg
  • 0
Klarar denna utorrent som inbyggd torrentnerladdare och går det sköta nedladdningen via Ipaden?


#104

Postad 13 augusti 2012 - 21:05

Louis
  • Louis
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Hej alla!
Jag har nu köpt 4 stycken 2 TB diskar. Min fråga är bara Vilken RAID System man ska välja. Ska bara ha nas:en till film arkiv. Tack så länge ....

Redigerat av Louis, 13 augusti 2012 - 21:05.


#105

Postad 14 augusti 2012 - 08:37

BitterMelon
  • BitterMelon
  • Guru

  • 4 217 inlägg
  • 0

Hej alla!
Jag har nu köpt 4 stycken 2 TB diskar. Min fråga är bara Vilken RAID System man ska välja. Ska bara ha nas:en till film arkiv. Tack så länge ....

Jag kör SHR. I ditt fall är det samma som RAID 5. Vill du ha 8 TB yta och ingen som helst säkerhet (rasar en disk tappar du allt) så kör du RAID 0.

#106

Postad 15 augusti 2012 - 17:32

Louis
  • Louis
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Tack för svaret.

#107

Postad 22 augusti 2012 - 12:18

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

  • 4 127 inlägg
  • 0
Någon som vet om man kan köra en dcklient på direkt på denna?

#108

Postad 07 september 2012 - 20:38

vilse
  • vilse
  • Forumräv

  • 577 inlägg
  • 0

Jag vet inte vad det är du vill göra? Det finns ingen "gör NFS snabbare"-knapp direkt. Och eftersom det gick snabbt från datorn till NASen med SMB, men långsamt till Boxeen med SMB från både dator och NAS så pekar det på att felet inte är NASen, utan Boxeen. även om du inte lyckades testa NFS från Windows (men gör gärna det, det ska gå att ansluta över NFS).

Nu har jag äntligen labbat lite. Min win7 dator sitter bakom samma switch som nas:et, dvs har i princip samma väg till boxeen. När jag kör hanewin server på win7 får jag hastiget mellan 90-100 mbps medans jag knappt får 40mbps från Synologyn. SMB från Synologyn ger ca 60 mbps.
Är Synologyn helt kass på NFS?

#109

Postad 13 september 2012 - 07:44

LorenzoLameass
  • LorenzoLameass
  • Amatör

  • 72 inlägg
  • 0
Nu ska jag beställa efterföljaren till denna - DS413J. En fråga som jag letat svar på utan framgång är om man kan köra Raid 5 genom att trycka in 2 diskar nu och komplettera med 2 diskar vid ett senare tillfälle eller måste man skicka in alla 4 diskarna på en gång?. Ska ha den endast till film/musik.

Funderar på att köpa 3 TB eller tom. 4 TB diskar till denna. Spelar det någon roll vad det är för spinn 5500, 5900 för att köra 1080p mkv-filmer. Vill helst inte gå upp på 7200 spinn då de väsnas för mycket.

Tack på förhand! :)

#110

Postad 13 september 2012 - 08:14

BitterMelon
  • BitterMelon
  • Guru

  • 4 217 inlägg
  • 0

Nu ska jag beställa efterföljaren till denna - DS413J. En fråga som jag letat svar på utan framgång är om man kan köra Raid 5 genom att trycka in 2 diskar nu och komplettera med 2 diskar vid ett senare tillfälle eller måste man skicka in alla 4 diskarna på en gång?. Ska ha den endast till film/musik.

Om du väljer SHR ska det gå att utöka från två diskar (RAID 1) till fyra diskar (RAID 5).
http://www.synology....hp?lang=us#t4.2

Funderar på att köpa 3 TB eller tom. 4 TB diskar till denna. Spelar det någon roll vad det är för spinn 5500, 5900 för att köra 1080p mkv-filmer. Vill helst inte gå upp på 7200 spinn då de väsnas för mycket.

Jag skulle satsa på långsammast möjliga (5500 och 5900 är nog hugget som stucket iofs) eftersom det är tystare och genererar mindre värme. Prestandamässigt blir det ingen skillnad i det här fallet.

#111

Postad 14 september 2012 - 17:51

LorenzoLameass
  • LorenzoLameass
  • Amatör

  • 72 inlägg
  • 0
Ok, tack för hjälpen

#112

Postad 14 september 2012 - 20:07

vilse
  • vilse
  • Forumräv

  • 577 inlägg
  • 0

Nu har jag äntligen labbat lite. Min win7 dator sitter bakom samma switch som nas:et, dvs har i princip samma väg till boxeen. När jag kör hanewin server på win7 får jag hastiget mellan 90-100 mbps medans jag knappt får 40mbps från Synologyn. SMB från Synologyn ger ca 60 mbps.
Är Synologyn helt kass på NFS?


Ingen här som kör NFS från sin DS411j?

#113

Postad 17 september 2012 - 08:04

Unregisterede3242a0b
  • Unregisterede3242a0b
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0
Har läst igenom tråden och har fått ut mycket användbart. Tack alla kunniga.
Nu till min fråga som är av mer övergripande karaktär.
Tidigare i tråden var det en som ville dela upp 4 diskar så att 2 var avsedda för lagring och 2 för backup. Jag har lärt mig att en raid inte är detsamma som backup och då verkar ju en sådan lösning vara bra. Frågan är nu bara om det är bra att ha det i en och samma NAS eller om backupen ska ligga för sig själv som en egen enhet?

#114

Postad 17 september 2012 - 11:59

BitterMelon
  • BitterMelon
  • Guru

  • 4 217 inlägg
  • 0

Har läst igenom tråden och har fått ut mycket användbart. Tack alla kunniga.
Nu till min fråga som är av mer övergripande karaktär.
Tidigare i tråden var det en som ville dela upp 4 diskar så att 2 var avsedda för lagring och 2 för backup. Jag har lärt mig att en raid inte är detsamma som backup och då verkar ju en sådan lösning vara bra. Frågan är nu bara om det är bra att ha det i en och samma NAS eller om backupen ska ligga för sig själv som en egen enhet?

Om du ska ta backup på det som ligger i NASen är det ju helt klart smartare att inte lagra den i samma NAS.

#115

Postad 17 september 2012 - 16:15

Unregisterede3242a0b
  • Unregisterede3242a0b
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0

Om du ska ta backup på det som ligger i NASen är det ju helt klart smartare att inte lagra den i samma NAS.


Om jag tänker rätt så blir det alltså två NAS:ar. En NAS (NAS 1) för musik/bilder för tillgänglighet via LAN:et och en NAS (NAS 2) för backup av NAS 1 samt eventuella datorer som behöver backup.
Om vi då tittar på NAS 2 så kan jag ju välja en stor disk som klarar av backupbehovet eller flera som jag sätter upp i en RAID (RAID 5 eller SHR).

(Så långt allt väl tills jag hittade en annan tråd här gällande RAID eller inte. Där skrev BitterMelon att det inte var någon fara att flera diskar skulle krascha i en NAS (i alla fall mindra sannolikt). Borde det då inte fungera med en NAS där man använder 1-2 diskar för musik/bilder och 1 disk för backup? Ifs så sparar man inget på den lösningen eftersom en 4-bay kostar lika mycket som 2*2-bay.)

Tänkte därför skaffa en DS212 för backup men hur fun´gerar det egentligen om jag har två diskar i den. Får jag tillgång till 2*diskarnas volym eller blir det bara en disk, och vilken RAID ska det vara? Vad jag läst mig till så är väl enda alternativet RAID0 eftersom RAID5 behöver flera diskar. Samma gäller ju också för SHR.

Asch. Nu blev det en hel del otydliga frågor men jag hoppas att jag kan få någon respoins på mina tankebanor i alla fall.

#116

Postad 17 september 2012 - 16:41

BitterMelon
  • BitterMelon
  • Guru

  • 4 217 inlägg
  • 0

(Så långt allt väl tills jag hittade en annan tråd här gällande RAID eller inte. Där skrev BitterMelon att det inte var någon fara att flera diskar skulle krascha i en NAS (i alla fall mindra sannolikt). Borde det då inte fungera med en NAS där man använder 1-2 diskar för musik/bilder och 1 disk för backup? Ifs så sparar man inget på den lösningen eftersom en 4-bay kostar lika mycket som 2*2-bay.)

Fast det blir ju lite samma tänk som RAID, och RAID är inte backup. Det är mer än disken som kan gå sönder, NASen själv kan ju braka. Antingen genom hårdarufel, mjukvarufel, eller klanteri av ägaren. Nej, backup ska tas till någon annanstans än enheten man ska backa. Så två NASar, ja. Eller någon online-tjänst, typ Crashplan.

Däremot om du bara ska backa det du har på datorerna så funkar det utmärkt att backa mot NASen, och man tjänar inget på att dela upp volymerna gentemot SHR/RAID 5 på hela.

Tänkte därför skaffa en DS212 för backup men hur fun´gerar det egentligen om jag har två diskar i den. Får jag tillgång till 2*diskarnas volym eller blir det bara en disk, och vilken RAID ska det vara? Vad jag läst mig till så är väl enda alternativet RAID0 eftersom RAID5 behöver flera diskar. Samma gäller ju också för SHR.

* RAID 0, striping. Två eller fler diskar, fullt utrymmesnyttjande, ingen redundans.
* RAID 1, mirroring. Två diskar, halvt utrymmesnyttjande, en disks redundans.
* RAID 5. Tre eller fler diskar, (N-1)/N utrymmesnyttjande, en disks redundans.
* SHR. Synologys egna variant. Pusslar ihop en endisksredundans med hjälp av flera RAID 5- eller RAID 1-bitar.

Alltså: RAID 0 på backup-NASen ger dig hela utrymmet, eftersom redundans inte är lika viktigt där.

#117

Postad 17 september 2012 - 21:32

Unregisterede3242a0b
  • Unregisterede3242a0b
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0
Tack. Nu vet jag hur det kommer att bli. :)

#118

Postad 18 september 2012 - 09:48

Unregistered39219
  • Unregistered39219
  • Användare

  • 108 inlägg
  • 0

Ingen här som kör NFS från sin DS411j?


Körde. Laggade som fan... Buffrade och höll på. Jag skiftade till SMB och nu funkar allt kanoooon.

#119

Postad 18 september 2012 - 16:47

vilse
  • vilse
  • Forumräv

  • 577 inlägg
  • 0

Körde. Laggade som fan... Buffrade och höll på. Jag skiftade till SMB och nu funkar allt kanoooon.


Vad har de sin NFS tjänst till ifall den inget duger till? Är det mjukvarufel eller orkar inte hårdvaran med det?

#120

Postad 18 september 2012 - 21:34

BitterMelon
  • BitterMelon
  • Guru

  • 4 217 inlägg
  • 0

Vad har de sin NFS tjänst till ifall den inget duger till? Är det mjukvarufel eller orkar inte hårdvaran med det?

Jag har svårt att se varför det skulle krävas mer hårdvara till NFS än SMB. Det borde snarare vara tvärt om. Hjälper det om ni slår på async? Det verkar vara ett krav för att få upp hastigheten.

#121

Postad 18 september 2012 - 21:49

McAn_
  • McAn_
  • Forumräv

  • 649 inlägg
  • 0
Vad kör ni för torrentklient på era DS411/211j?

Jag kör transmission web interface och är helnöjd med allt förutom att det
är rätt jobbigt att avmarkera en massa filer man inte vill ha i en torrentfil.

#122

Postad 19 september 2012 - 12:48

vilse
  • vilse
  • Forumräv

  • 577 inlägg
  • 0

Jag har svårt att se varför det skulle krävas mer hårdvara till NFS än SMB. Det borde snarare vara tvärt om. Hjälper det om ni slår på async? Det verkar vara ett krav för att få upp hastigheten.



Har testat men hjälper ej.


#123

Postad 21 september 2012 - 07:29

Aeroslok
  • Aeroslok
  • Wannabe

  • 45 inlägg
  • 0
Har köpt en VU+ Duo satellitmottagare.

Är det någon som vet hur man får den att spela in på en synology nas.

#124

Postad 09 november 2012 - 12:03

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

  • 4 127 inlägg
  • 0
Har precis vart och hämtat en 411j samt två stycken 2tb diskar som jag tänkte köra SHR på, installationen håller på just i detta nu, blev faktiskt positivt överaskad över att den är såpass tyst.

Frågor kommer med största säkerhet under dagen :)

Bittermelon, känn dig skyldig till dagens inköp ;)

#125

Postad 09 november 2012 - 14:53

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

  • 4 127 inlägg
  • 0
"Parity check is currently run on raid and might affect the overall system performance" är rödmarkerat, är det bara för att den håller på att fixa SHR just nu, eller är något galet?

( 24% klart vid 3timmar )

#126

Postad 09 november 2012 - 16:02

BitterMelon
  • BitterMelon
  • Guru

  • 4 217 inlägg
  • 0

Bittermelon, känn dig skyldig till dagens inköp ;)

:ph34r:


"Parity check is currently run on raid and might affect the overall system performance" är rödmarkerat, är det bara för att den håller på att fixa SHR just nu, eller är något galet?

( 24% klart vid 3timmar )

Har för mig att det är en genomläsning av diskarna den gör när man sätter upp den. Har för mig att jag skippade den delen, men det är nog klokt att köra. ;)

#127

Postad 09 november 2012 - 16:29

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

  • 4 127 inlägg
  • 0
Ok inget att oroa sig för då, bara låta den tugga vidare, är väl klart imorgon bitti skulle jag tippa på.
Rätt skönt att kunna se tempen på den, hade den på tvbänken när jag började installationen men pga småttingarna så smög jag ner den försiktigt i tvbänken ( rejält avstånd till väggen bakom och helt öppen i bakkant )
På bänken hade den 36-37grader och i så ligger den på 38 just nu, nu bör den väl dessutom gå som varmast iom att diskarna körs så.

Hade vart riktigt sött med någon sorts larm om den går över ett visst gradantal, men det har jag inte hittat än.

#128

Postad 10 november 2012 - 10:49

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

  • 4 127 inlägg
  • 0
Måste man ha synology assistant på den datorn man vill föra över data ifrån?

#129

Postad 10 november 2012 - 12:03

BitterMelon
  • BitterMelon
  • Guru

  • 4 217 inlägg
  • 0

Måste man ha synology assistant på den datorn man vill föra över data ifrån?

Nej. Dela ut mappen från NASen bara och anslut den som vilken nätverksenhet som helst.

#130

Postad 10 november 2012 - 12:26

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

  • 4 127 inlägg
  • 0
Får bara upp diskarna ifrån min laptop, den jag har gjort installationen ifrån.
Men försöker jag ( iofs via teamviewer ) att gå in via min stationära burk så kan jag logga in på nasen men går jag till file station så blir det något galet med webbläsaren och det laddar om och man kommer tillbaka till första sidan på nasen.

#131

Postad 10 november 2012 - 12:30

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

  • 4 127 inlägg
  • 0
Jag har antligen för brått, skall kika lite till...

Hittat lite nu, men det går otroligt segt att föra över filerna, är det portforwarding jag skall göra i min router kanske?
hittade en guide för d-link 655 ( har 635 ) men det bör väl fungera på samma sätt?

Redigerat av Evil Homer, 10 november 2012 - 13:36.


#132

Postad 10 november 2012 - 14:10

BitterMelon
  • BitterMelon
  • Guru

  • 4 217 inlägg
  • 0

Får bara upp diskarna ifrån min laptop, den jag har gjort installationen ifrån.
Men försöker jag ( iofs via teamviewer ) att gå in via min stationära burk så kan jag logga in på nasen men går jag till file station så blir det något galet med webbläsaren och det laddar om och man kommer tillbaka till första sidan på nasen.

Det har nog med Java att göra. Jag föreslår att du inte använder Filestation (jag använder det inte alls), utan satsar på vanlig fildelning.


Jag har antligen för brått, skall kika lite till...

Hittat lite nu, men det går otroligt segt att föra över filerna, är det portforwarding jag skall göra i min router kanske?
hittade en guide för d-link 655 ( har 635 ) men det bör väl fungera på samma sätt?

Nej, det behövs ingen port forwarding sålänge du är på ditt interna nät. Port forwarding är till för att nå saker utifrån.

#133

Postad 10 november 2012 - 15:11

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

  • 4 127 inlägg
  • 0
Undrar vad det är som segar ner det så mycket då, ligger på 1,5-2,2mb/s
Cpun ligger på 99% nu när jag för över bilder, allt via filestation.

Jag är lite retard när det kommer till sånt här, hur menar du med vanlig fildelning?

#134

Postad 10 november 2012 - 18:13

fristil
  • fristil
  • Mästare

  • 3 270 inlägg
  • 0

Undrar vad det är som segar ner det så mycket då, ligger på 1,5-2,2mb/s
Cpun ligger på 99% nu när jag för över bilder, allt via filestation.

Jag är lite retard när det kommer till sånt här, hur menar du med vanlig fildelning?


Har du windows/Mac/Linux?? (ja på datorn du ska föra över filer från)

Redigerat av fristil, 10 november 2012 - 18:14.


#135

Postad 10 november 2012 - 18:14

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

  • 4 127 inlägg
  • 0
windows..

#136

Postad 10 november 2012 - 18:25

fristil
  • fristil
  • Mästare

  • 3 270 inlägg
  • 0
tryck på start knappen nere till vänster i windows och skriv in
\\ip till nas(eller om du gett något namn typ SYNOLGY-NAS)\shared folder

då borde en explorer föster dyka upp, sen kan du öppna en till och bara dra över filerna

har tyvärr ingen windows dator hemma just nu så jag kan inte ta screenshots åt dig

Redigerat av fristil, 10 november 2012 - 18:28.


#137

Postad 10 november 2012 - 18:38

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

  • 4 127 inlägg
  • 0
Nemen titta vad smidigt, tackar :)
Men fortfarande segt som sirap, 1,2-1,3mb/s funkar inte så vidare bra.

#138

Postad 10 november 2012 - 18:42

fristil
  • fristil
  • Mästare

  • 3 270 inlägg
  • 0
kör du trådlöst från laptop?

#139

Postad 10 november 2012 - 18:53

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

  • 4 127 inlägg
  • 0
Laptop trådlöst, stationär trådad , nasen trådad, via samma router.

#140

Postad 10 november 2012 - 19:05

fristil
  • fristil
  • Mästare

  • 3 270 inlägg
  • 0
nog det som är problemet, du kör via routern. köp en gigabit switch (kostar inte mycket) som du kopplar trådat till routern, allt som du änvänder trådat kopplar du in i switchen (stationära datorn, nasen, receivern osv) då kommer du märka en stor skillnad när du för över filer från stationära till nasen, kommer vara mycket lägre från laptopen. mbit's är stor skillnad från mb's, så när du ser i spec's 100 mbits (mbps) så snackar vi om 10-13 mb/sec

//Mike

#141

Postad 10 november 2012 - 19:14

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

  • 4 127 inlägg
  • 0
Men lite konstigt att det inte går snabbare än såhär via 100 portarna, eller? :mellow:

Blir galet med prylar i tvbänken, ännu en sak som skall ha ström och än mer kablar, men är det en gigabit switch som skall till för att få snurr på sakerna så självklart så köper jag en sådan.

#142

Postad 10 november 2012 - 19:20

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

  • 4 127 inlägg
  • 0
11,3mb/s är lite bättre, om jag körde överföringen direkt ifrån stationära till 411.
Tror den går genom laptopen och det trådlösa på något sätt.

#143

Postad 10 november 2012 - 19:21

fristil
  • fristil
  • Mästare

  • 3 270 inlägg
  • 0

Men lite konstigt att det inte går snabbare än såhär via 100 portarna, eller? :mellow:

Blir galet med prylar i tvbänken, ännu en sak som skall ha ström och än mer kablar, men är det en gigabit switch som skall till för att få snurr på sakerna så självklart så köper jag en sådan.


Inte säkert att du behöver det, men ska du streama i HD kvalité när du har fått över allt så kanske du behöver det, ja jag vet, allt e en jävla mess när det gäller det här med datorer, lättare med BD :-)

#144

Postad 11 november 2012 - 08:02

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

  • 4 127 inlägg
  • 0
Pluggade den externa direkt i nasen för att se om det går snabbare, men det verkar inte som så. Det är väl helt enkelt att ha lite tålamod när man skall flytta filer.

Men en fråga som dyker upp, om jag går in via utforskaren till nasen för att kopiera filer kan jag då stänga ner datorn när det det snurrat igång som överflyttning eller stannar jag processen då?

#145

Postad 11 november 2012 - 15:57

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

  • 4 127 inlägg
  • 0
Köpte mig en
idag, jag kan inte koppla denna innan min router antar jag, utan den skall helst kopplas efter ?

Redigerat av Evil Homer, 11 november 2012 - 15:58.


#146

Postad 11 november 2012 - 18:29

BitterMelon
  • BitterMelon
  • Guru

  • 4 217 inlägg
  • 0

Men en fråga som dyker upp, om jag går in via utforskaren till nasen för att kopiera filer kan jag då stänga ner datorn när det det snurrat igång som överflyttning eller stannar jag processen då?

Nej, sköter du kopieringen på datorn så stängs den av när du stänger av datorn.


Köpte mig en

idag, jag kan inte koppla denna innan min router antar jag, utan den skall helst kopplas efter ?

Efter, ja. Innan är Internetsidan, det är ett annat nät, det är ju ditt lokala nät du vill snabba upp. Men ja, du borde få ut 10-12 MB/s internt. Filestation är troligen långsammare. Dessutom, om det är bilder du laddar upp och du har valt att NASen ska göra tumnaglar (i Photo station tror jag) så kommer det att gå segt, det kräver rätt mycket CPU (i relation till vad den har) för att göra tumnaglar.

#147

Postad 11 november 2012 - 23:40

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

  • 4 127 inlägg
  • 0
Då är det det snabbaste alternativet att plugga in externa diskar och ta dom stora filerna den vägen då,( även det tycker jag går långsamt runt 20mb/s )

Något bråkar med nätverkskortet där uppe, visar att det bara är 100 även om jag vet om att det är 1000 på det, men men snart kommer det en ny burk och då får man väl lägga jobbet på att konfigurera mot den så att det maximerar nätverket istället.

#148

Postad 14 november 2012 - 09:51

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

  • 4 127 inlägg
  • 0
Är det någon som sitter med inställningarna till en dlink 635?
Den fanns inte med i listan bland routrar när jag skulle köra guiden för EZ-internet.

#149

Postad 14 november 2012 - 19:35

BitterMelon
  • BitterMelon
  • Guru

  • 4 217 inlägg
  • 0

Är det någon som sitter med inställningarna till en dlink 635?
Den fanns inte med i listan bland routrar när jag skulle köra guiden för EZ-internet.

Du måste inte köra EZ-internet. Är det port forwarding du behöver eller?

#150

Postad 15 november 2012 - 09:22

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

  • 4 127 inlägg
  • 0
Om jag vill komma åt den utifrån, så får man väl en liknade adress som den man loggar in på här hemma?
Kikar jag dessutom i utforskaren så får jag upp den som mediaenhet, inte som en dator som jag kan dela ut.

Redigerat av Evil Homer, 15 november 2012 - 09:28.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.