Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Super Lucky's Tale [XO, PC]

8 svar till detta ämne Xbox Pc Lucky Tale 4k Enhanched Super
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Super Lucky's Tale (PC) (PC-spel) 1 (0) 46:-
Super Lucky's Tale (Xbox One | Series X/S) (Xbox Series X/S spel) 1 (0) 195:-

#1

Postad 18 november 2017 - 07:33

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0
Grymt kul platforming i 3D, tills man kommer till sista bossen.

Har samlat 100% och fått spela om nån bana ibland och kanske mer än ett försök på någon boss.

Men igår gav jag mig an spelets slutboss, och jag har väl gjort en 50 försök nu, utan att klara av den. Kommer 2/3 men det är inte att den är svår som är grejen, utan att den är så sjukt mycket svårare än hela j*vla spelet tillsammans... Klarade hela spelet, samlade allt spelade om kartor utan att ens dö totalt 50ggr.

Sista bossen följer inte alls svårigheten i resten av spelet, får se om jag orkar gör fler försök idag, för det sänker hela den totala upplevelsen att behöva nöta en boss så mycket när resten av spelet inte har haft "Cup Head" svårighetsgrad.


UPDATE: nu kl 08:06 klarade jag skiten! 2 försök tog det... Men hade ju ett gäng i ryggen sen igår dock 😋

Redigerat av SKIBBE, 18 november 2017 - 08:07.


#2

Postad 18 november 2017 - 14:40

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 890 inlägg
  • 0

Körde de i VR men ledsna rätt så fort. Förvånad de släpptes på konsol också. Är de inte stört med den låsta kameran eller har de fixat det?



#3

Postad 18 november 2017 - 16:04

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0

Körde de i VR men ledsna rätt så fort. Förvånad de släpptes på konsol också. Är de inte stört med den låsta kameran eller har de fixat det?


Kameran kan man överleva,men avsaknaden av skuggor på svävande fiender (alla) gör det riktigt svårt att inte ta skada när man hoppar på dom.

#4

Postad 20 januari 2018 - 08:17

New Player
  • New Player
  • Veteran

  • 1 586 inlägg
  • 0

Hade ju planerat att köpa detta till ungarna när det gått ner i pris, men nu verkar det som att det slutat säljas så fick bli en beställning från UK.



#5

Postad 25 januari 2018 - 22:48

New Player
  • New Player
  • Veteran

  • 1 586 inlägg
  • 0
Wtf 67MB av 8,45GB på skivan bara. Helt sjukt.
Bifogad fil  DSC_0726.JPG   56,93K   0 Antal nerladdningar

#6

Postad 01 februari 2018 - 15:30

appel_
  • appel_
  • Forumräv

  • 501 inlägg
  • 0
Kan ju vara att resten av det på skivan ersatts av patchen.

#7

Postad 03 juni 2018 - 15:05

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0

Men igår gav jag mig an spelets slutboss, och jag har väl gjort en 50 försök nu, utan att klara av den. Kommer 2/3 men det är inte att den är svår som är grejen, utan att den är så sjukt mycket svårare än hela j*vla spelet tillsammans... Klarade hela spelet, samlade allt spelade om kartor utan att ens dö totalt 50ggr.

Sista bossen följer inte alls svårigheten i resten av spelet, får se om jag orkar gör fler försök idag, för det sänker hela den totala upplevelsen att behöva nöta en boss så mycket när resten av spelet inte har haft "Cup Head" svårighetsgrad.

 

Klarade honom på andra försöket  :P . Skulle vart på första men slappnade av för mycket och missade att han drog undan blocken vid eldbollarna :rolleyes: . Mycket underhållande bosstrid dock, underbar plattforming.

 

 

Ärligt talat fattar jag inte varför detta har så mediokert betyg, jag tycker det är bättre än Super Mario Odyssey. Det känns som att recensenter överlag inte förstår sig på plattformsspel. SMO hyllar de som ett av de bästa någonsin, fastän det spelet är mer en samlingsorgie än ett plattformsspel, medan Luckys Tale faktiskt innehåller väldigt mycket vettig plattforming och roligare bossar. Det är ju en throwback till de gamla banjo-kazooie-spelen, musiken påminner också mycket om de spelen.

 

Klagomålen är att Lucky är så enkelt att det går att sova sig igenom, samtidigt som de gnäller på att utvecklarna "paddar" spelet genom att man behöver spela om banor för att ta fler fyrklöver. Ett litet tips som löser båda delarna är ju då att... ta alla fyra fyrklöverna första gången man spelar en bana? Så får man både vettig utmaning och slipper backtracka. Hur har de gjort egentligen, bara sprungit igenom banorna till slutet utan att samla pengar, bokstäver eller leta efter den gömda? Vad konstigt att det är enkelt om man gör så  :rolleyes: . Och sen gnäller de på att de måste spela om dem, det är ju otroligt hur så många helt missar konceptet. Jag hade runt 20 liv som mest i Lucky, medan jag hade typ 1 000 i Odyssey. Hur är Odyssey inte enklare och varför klagades det då inte på det?

 

Generiska banor förstår jag inte heller, tyckte det var bra variation.

 

Största klagomålet var annars dålig kontroll och kamera. Hade absolut inga problem så nä, den förstår jag inte heller.

 

Skulle jag klaga på något är det att det borde funnits fler unika fiender och att maskoten, räven Lucky, inte är minnesvärd eller på något sätt bra gjord. Samt att man inte kan starta om banorna, man måste gå tillbaka till världskartan. Och att, om man har tre fyrklöver och samlar det sista, så borde man inte behöva spela igenom hela banan igen utan då ska man kunna avsluta och ha alla klöverna.

 

Men överlag känns det här som det mest orättvist recenserade spelet på länge, och i det här fallet för att de faktiskt verkar ha spelat det på fel sätt eller dömt ut det på förhand (släpptes runt omkring Odyssey).



#8

Postad 03 juni 2018 - 15:08

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0
Jah tyckte avsaknad av skugga krånglade till plattformandet, speciellt på sista bossen 😜

Men ja jag nötte allt direkt, spelade inte om massa vad jag minns.

#9

Postad 03 juni 2018 - 15:29

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0

Jah tyckte avsaknad av skugga krånglade till plattformandet, speciellt på sista bossen

Men ja jag nötte allt direkt, spelade inte om massa vad jag minns.

 

Det var skugga när jag spelade, de kanske fixade det till dess.






Även taggad med Xbox, Pc, Lucky, Tale, 4k, Enhanched, Super

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.