Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Kodi segt i menyer

Inga svar i detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 11 oktober 2016 - 06:08

JONTRE
  • JONTRE
  • Användare

  • 243 inlägg
  • 0

MIn HTPC har ett par år på nacken men är ändå en tilltagen maskin för HTPC bruk. Sitter en Core i5 som är ett par generationer gammal samt 8gb minne och en SSD. Har använt den mycket till att streama idrott från utländska sidor så har adlrig brytt om att dra igång Kodi per automatik vid uppstart.

 

Dessutom kom det alltid upp massa andra program och stal fokus från Kodi när man bara la den i autostart. Hittade dock en guide förra veckan (mymediaexpirience) där man visade hur man kunde tweaka HTPC till att mer likna en mediaspelare.

 

Plockade bort windows loggan etc vid uppstart och installerade "Launcher4Kodi" vilket är ett litet program som låter en ställa in diverse saker.

 

Man ser nu moderkortstillverkarens logo sen blir det svart en stund sen startar den upp direkt i Kodi.

 

I samband allt detta så har Kodi blivit lite segt i menyerna. Det flyter inte så fint som det har gjort. Igår startade jag aktivitetshanteraren under tiden Kodi var igång för jag tänkte jag skulle kolla om det datorn belastades. Men det var inget som stack ut och efter jag stängt ner aktivitetshanteraren så flyter det på som f*n i menyerna igen.

 

För att sedan vara likadant igen vid omstart. Är det någon inställning i "launcher4kodi" som är galen?

 

MVH

 

//JONTRE





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.