Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

HiMedia Q10 PRO

8 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
HiMedia Q10 Pro (Mediaspelare) 5 8 (2) Inga priser

#1

Postad 30 december 2016 - 11:02

Ponker
  • Ponker
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0

Någon på forumet som har testat denna och kan dela med sig av sina egenskaper? Verkar mycket lovande i sina specar. Står att den ska klara av ALLT.
Vill veta hur den klarar 4k och DTS HD mm.
Har en Pioneer VSX 1131 Reciever och en Samsung KS7005 TV.

 

 

HiMedia Q10 PRO

Quad-Core 4K60 10bit 3D-ISO H.265 Android UHD Media Player TV Set Box w/ Kodi

 

- 4K60 Ultra-HD, 7.1 HD-Audio, 10bit colour, dual-band wi-fi, Gigabit Ethernet, 3D-ISO, 192kHz audio, auto-frame rate switching, ExpressXEngine2, Dolby Vision, 2.5" / 3.5" HDD bay. All features available from Kodi. Excellent manufacturer and support.

 

Ska stödja de mesta ljudformat ex

 

192KHZ MULTI-CHANNEL AUDIO

An audiophiles dream. The highest quality audio bitstreamed at the highest rate possible to compatible HDMI / SPDIF receivers. DSD/SACD audio decoding and passthrough. Q10 Pro supports 192Khz 24bit LPCM multi channel (5.1/7.1) FLAC.

7.1 CHANNEL HD-AUDIO

HiMedia Q10 Pro supports all HD-Audio formats. Dolby True-HD, Dolby True-HD ATMOS, DTS:X, DTS-HD MA, 5.1/7.1 LPCM, DTS, and Dolby Digital AC3 can all be downmixed and bitstreamed (passthrough) using either the built in HiMedia video player app or any version of Kodi with HiMedia wrapper.

 

Kostar i sverige 2 499 SEK.. Köper man via W2Comp kostar den 205 $ = ca 1 900 SEK

 

Tacksam för återkoppling :) Gott nytt år på er!

Bifogad fil(er)


Redigerat av Ponker, 30 december 2016 - 11:03.


#2

Postad 30 december 2016 - 11:29

Unregistered17177ab2
  • Unregistered17177ab2
  • Forumräv

  • 898 inlägg
  • 0

Står att den ska klara allt. Det står det i all reklam för alla spelare, inget att lita på mao.

Kolla:

http://forum.kodi.tv...php?tid=265888


Redigerat av Unregistered17177ab2, 30 december 2016 - 11:31.


#3

Postad 30 december 2016 - 11:35

Ponker
  • Ponker
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0

 

Tack, men 86 sidor from mars.. Kände inte jag orkade beta igenom det :P sen på engelska också..Med massa konstig svår text och diverse tekniska aspekter och kodningar mm :P (jag var där och läste innan jag skrev här btw)
Tänkte mer se om någon här på forumet hade testat och ville dela med sig om deras erfarenheter. På ett litet enklare sätt.. Typ.. "Jag har en sådan, fungerar perfekt för mig, men tänk på att du måste trycka på On inne på setings meny 2 och 3.. etc.. Den spelar upp ljud i alla format jag testat, både 4k för bild och ex DTS, Dolby 5.1 för ljud.. Inga konstigheter.. "  mm.

:)


Redigerat av Ponker, 30 december 2016 - 11:36.


#4

Postad 30 december 2016 - 13:53

Unregistered17177ab2
  • Unregistered17177ab2
  • Forumräv

  • 898 inlägg
  • 0

Grundligare genomgång får du nog leta efter, blir nog svårt att hitta fler användares åsikter och erfarenheter än i den tråden. På svenska kan du nog glömma, det har nog inte sålts många enheter här.



#5

Postad 30 december 2016 - 16:45

Ponker
  • Ponker
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0

Grundligare genomgång får du nog leta efter, blir nog svårt att hitta fler användares åsikter och erfarenheter än i den tråden. På svenska kan du nog glömma, det har nog inte sålts många enheter här.

 

Ok, får ta o kika lite extra. De jag sitter o väljer mellan är iaf någon av dessa som det känns nu

 

1  Himedia Q10 Pro

https://www.avforums.com/review/himedia-q10-pro-android-media-player-review.12668

 

2  Zappiti One 4k HDR  (efter jag läst om den i detta forum, verkar grymt lovande)

https://www.avforums.com/product/zappiti-one-4k-hdr.10665

 

3 Minix Neo U1

https://www.avforums.com/review/minix-neo-u1-android-media-box-review.12167



#6

Postad 30 december 2016 - 20:30

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

  • 14 139 inlägg
  • 0

Kostar i sverige 2 499 SEK.. Köper man via W2Comp kostar den 205 $ = ca 1 900 SEK

Kostar under 1900 på Amazon UK, inkl frakt.

En ägare på Amazon skriver:

The quality of Q10Pro assembling is good, but the quality of firmware is very very low.
The player works at Android for smartphones and if you want to watch Netflix, Amazon, Ultraflix etc. with 4K and HDR resolutions you can forget about it. This is not Android TV device, this is smartphone.
There are problems with playback of 23.976 files, those are not solved. The problem is masked.
Also there are problems with function of mode 2160р@60Hz 4:2:0 10bit and TV sets with HDR support. These modes do not work properly.
The technical support is very poor. They try to mask the problems and not to solve them. They release new versions of firmware with new problems and without any decisions for the old ones.



Har man inte behov av Netflix, HBO, etc, skulle jag valt en Nuc, Brix eller Vivo med Libreelec på en USB-sticka.

Redigerat av frollic, 30 december 2016 - 20:39.


#7

Postad 31 december 2016 - 23:08

Ponker
  • Ponker
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0

Kostar under 1900 på Amazon UK, inkl frakt.

En ägare på Amazon skriver:

The quality of Q10Pro assembling is good, but the quality of firmware is very very low.
The player works at Android for smartphones and if you want to watch Netflix, Amazon, Ultraflix etc. with 4K and HDR resolutions you can forget about it. This is not Android TV device, this is smartphone.
There are problems with playback of 23.976 files, those are not solved. The problem is masked.
Also there are problems with function of mode 2160р@60Hz 4:2:0 10bit and TV sets with HDR support. These modes do not work properly.
The technical support is very poor. They try to mask the problems and not to solve them. They release new versions of firmware with new problems and without any decisions for the old ones.



Har man inte behov av Netflix, HBO, etc, skulle jag valt en Nuc, Brix eller Vivo med Libreelec på en USB-sticka.

 

Tack för den informationen, där gick den lite bort!

Egentligen inte jättebehov av Netflix, HBO mm då jag ändå har det på TVn´s appar.

NUC har jag funderat på också. Vivo med Lebreelec har jag inte hört talas om. Får googla :)

Hur är det med ljudstöd på NUC och Brix då? Är windows att rekomendera på NUC eller?



#8

Postad 31 december 2016 - 23:49

hundrakg
  • hundrakg
  • Mästare

  • 3 158 inlägg
  • 0

en sak jag märkt är: om du vill ha bra kompatibilitet med ljudformat och även bilden, så kommer det i min värld alltid att vara en PC som slår allt vad heter mediaboxar av alla dess slag, en NUC eller vivostick eller liknande är en dator, möjligheterna är oändliga,,, med en android eller linux eller vilken annan madiaspelare du kan hitta på marknaden så kommer du alltid vara begränsad och alla mediaspelare klarar olika saker.... gäller hitta det du vill ha och behöver..

 

jag har 4-5 mediaspelare, många blurayspelare, 4-5 pc av olika slag, 3 receivers, 4 tv, och har under många månader testat alla dess kombinationer, en PC som är stabil och lugn(avstängda onödiga funktioner) är en super mediaspelare som klarar allt.

 

dock gillar jag enkelheten i en del mediaspelare, och snabbheten, men rent tekniskt(med lite inställningar), är det PC som gäller om man vill ha det som klarar allt på ett eller annat sätt....



#9

Postad 20 februari 2020 - 09:26

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 423 inlägg
  • 0

Har en Himedia Q5 och min bror köpte en Q10.

 

Den verkar dock inte koda format som den skall. Man ser på hans Denon receiver hur den inte pendlar mellan olika ljudformat i HD, det verkar som om den bara får 2.0 skickat till sig. Därför kan man bara välja mellan ljudformat som Dolby Surround, och substitut för riktig 5.1/7.1. 

 

I Engelska forum pratas det om en "wrapper" som jag inte ens vet vad det är?





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.