Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Dölja butiker i prisjakt?

8 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 08 april 2011 - 19:46

Yorii
  • Yorii
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
Personligen skulle jag aldrig kunna tänka mig att handla från en annan butik än en handfull personliga favoriter, då är det jobbigt att se skumma butiker som hela tiden dyker upp i sökresultat.

Jag vet att denna funktion redan finns implementerad i funktionen där man söker lägsta totalpris för en lista, men jag skulle även vilja ha den till exempel när man söker alla P67-moderkort och sorterar efter lägsta pris, jag vill bara se alla vettiga alternativ och slippa klicka igenom minst 10 produkter tills man hittar en för ett vettigt pris i en vettig butik.

MVH

#2

Postad 08 april 2011 - 19:59

Cardelli
  • Cardelli
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0
+1

#3

Postad 28 april 2011 - 23:45

Cordazar
  • Cordazar
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Instämmer med TS. Om jag nu väljer att följa prisutvecklingen för en viss produkt så kan jag lätt bocka i alternativet, "Alla priser förutom butiker som jag gett negativt betyg". Liknande möjlighet borde finnas för hela sidan alt. som enkelt val vid vanliga prissökningar.

#4

Postad 11 augusti 2011 - 18:25

Yorii
  • Yorii
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
Kan man åtminstone få en konfirmation från någon utvecklare eller liknande som iallafall kan säga att ni är medvetna om att en sådan funktion är önskad?

#5

Postad 14 augusti 2011 - 21:11

Unregistered1990
  • Unregistered1990
  • Wannabe

  • 36 inlägg
  • 0
Håller med, så jobbigt att se en massa butiker man aldrig någonsin skulle handla ifrån som erbjuder lägsta pris hela tiden. Så funktionen skulle vara väldigt önskvärd.

#6

Postad 15 augusti 2011 - 09:43

ktn
  • ktn
  • Dev

  • 451 inlägg
  • 0

Kan man åtminstone få en konfirmation från någon utvecklare eller liknande som iallafall kan säga att ni är medvetna om att en sådan funktion är önskad?

Hej!

Vi vet om att en sådan funktion önskas.
Problemet med det är att det tar mycket kraft från våra servrar. Det vanliga lägsta-priset-för-produkten har vi föruträknat, men det går inte att använda när man vill filtrera bort någon butik, eller begränsa resultatet till några utvalda butiker.

#7

Postad 02 september 2011 - 23:21

mime
  • mime
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0

Hej!

Vi vet om att en sådan funktion önskas.
Problemet med det är att det tar mycket kraft från våra servrar. Det vanliga lägsta-priset-för-produkten har vi föruträknat, men det går inte att använda när man vill filtrera bort någon butik, eller begränsa resultatet till några utvalda butiker.


Jag tänkte just föreslå just liknande funktionalitet jag också, och såg just denna forumtråd...

Skulle det inte vara möjligt att automatiskt gömma företag i företagslistorna, så att vi kan lägga till vissa företag till detta filter, mer eller mindre ett spam-filter för oseriösa företag? Alternativt att vi användare kan markera alla företag via en knapptryckning så att det blir enklare att kryssa bort vissa. Ett annat alternativ är att ha en lista med företag, på sin profil, som alltid blir förvalda om dom finns med i företagslistningen...

Spamfiltervarianten är dock bäst tycker jag... detta skulle dessutom ge er en bättre inblick om vilka företag användare inte vill handla från, utan att för den delen rapportera dom via ert rapporteringsgränssnitt.

#8

Postad 08 september 2011 - 10:17

Unregisteredf01a5c15
  • Unregisteredf01a5c15
  • Användare

  • 124 inlägg
  • 0

Hej!

Vi vet om att en sådan funktion önskas.
Problemet med det är att det tar mycket kraft från våra servrar. Det vanliga lägsta-priset-för-produkten har vi föruträknat, men det går inte att använda när man vill filtrera bort någon butik, eller begränsa resultatet till några utvalda butiker.

Är det samma sak med bevakningar? Om jag väljer att bevaka en produkt via RSS och kryssar i "samtliga butiker, förutom de jag ogillar" så får jag endå uppdateringar från de jag ogillar.

Redigerat av Unregisteredf01a5c15, 12 november 2013 - 19:29.


#9

Postad 06 november 2020 - 06:30

Peite
  • Peite
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 1

Bump! Hur går det, vore väldigt fint om ni kunde fixa detta. Vill liksom inte behöva se oseriösa företag.

Kan ni inte göra som standard att ni bara föruträknar lägsta pris från butiker som har minst X antal omdömen och minst 3 stjärnor eller liknande. Eller tjänar ni så bra på att folk klickar på dessa lockpriser att det inte är värt det?

 

Nya designen på Prisjakt är dessutom inget vidare via dator men skönt att det fortfarande lätt går att använda gamla Prisjakt :)





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.