Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter filmer
Söker efter produktkategorier
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Canal Digital Sverige - Feedback, information, nyheter och frågor

6983 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 28 oktober 2019 - 20:52

Legion
  • Legion
  • Forumräv

• 966 inlägg
  • 0
Ringde för att säga upp abonnemanget, vips fick jag månadskostnaden sänkt till 179:- i månaden i 12 månader för familjepaketet istället för aviserade 389:-
Helt ok så jag blir väl kvar ett tag till. Dessutom skulle spännande saker hända nu med sammanslagningen med viasat, kanske ny box?

Postad 29 oktober 2019 - 08:26

Canal Digital Sverige
  • Canal Digital Sverige
  • Veteran

• 1 523 inlägg
  • 0

Var kan man hitta mer info om vad HBO kommer att kosta och när får man tillgång till det?

Hej

Om du har familjepaketet så kostar HBO 49:- / mån. På övriga paket kostar HBO 99:-

Imorgon lanserar vi HBO så då ska vi kunna ta emot beställningar.

Mvh

Niklas

Får bara stereoljud på SVTs kanaler, dessutom svajigt och burkigt ljud. Verkar ha blivit sedan sista uppdateringen?

Hej

Vilken box har du? 

Mvh

Niklas

Postad 29 oktober 2019 - 21:58

Kimla66
  • Kimla66
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Tack Niklas

Postad 30 oktober 2019 - 00:11

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

• 5 237 inlägg
  • 0
Jag har Oneplace boxen kopplat via HDMI till min Denon 6200W förstärkare, TV Samsung kopplat från ARC ut till förstärkarens ARC in via HDMI. Ljudet hoppar tillbaka till stereo direkt, bara vissa kanaler där jag får Dolby digital ljud.

Postad 30 oktober 2019 - 22:56

Jonas1979
  • Jonas1979
  • Forumräv

• 911 inlägg
  • 0
Det som jag är mer intresserad av nu när Viasat och Canal digital går ihop och att Viaplay blir Main streaming som ska satsas på.

Kommer Cmore utbud till Viaplay appen ?

Postad 31 oktober 2019 - 10:56

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7 068 inlägg
  • 0

Det som jag är mer intresserad av nu när Viasat och Canal digital går ihop och att Viaplay blir Main streaming som ska satsas på.

Kommer Cmore utbud till Viaplay appen ?

Tror jag knappast då det fortfarande är olika ägare.

Bonnier som håller på köpas upp av Telia är ägarna till TV4,CMore och finska MTV. 

NENT Group är ägarna till Viaplay.

Redigerat av Leatherface, 31 oktober 2019 - 10:57.

Postad 31 oktober 2019 - 15:29

Svenna72
  • Svenna72
  • Lärjunge

• 411 inlägg
  • 0

Denna kanske Niklas kan svara på. Om jag skaffar HBO hos er och sedan jag pausar eller säger upp HBO via er kommer den då ihåg serier och filmer om jag hoppar på tåget igen hos er? Liksom om jag bara tar en paus under sommaren? 

Postad 04 november 2019 - 15:22

Canal Digital Sverige
  • Canal Digital Sverige
  • Veteran

• 1 523 inlägg
  • 0

Denna kanske Niklas kan svara på. Om jag skaffar HBO hos er och sedan jag pausar eller säger upp HBO via er kommer den då ihåg serier och filmer om jag hoppar på tåget igen hos er? Liksom om jag bara tar en paus under sommaren? 

Hej

Jag har inte själv testat men datan bör ligga lagrad. Ska försöka hinna testa i veckan och se hur det fungerar.

Mvh

Niklas

Postad 12 november 2019 - 06:44

kexxet
  • kexxet
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0

- Om du har familjepaketet så kostar HBO 49:- / mån. På övriga paket kostar HBO 99:-

Kan man då titta på HBO genom AppleTV / CanalDigital-appen? eller måste det vara genom satellitbox?

Postad 12 november 2019 - 07:51

Canal Digital Sverige
  • Canal Digital Sverige
  • Veteran

• 1 523 inlägg
  • 0

Kan man då titta på HBO genom AppleTV / CanalDigital-appen? eller måste det vara genom satellitbox?

Hej 

HBO finns tillgängligt på vår playtjänst i iOS, Android, Webb, Apple-TV, Samsung TV (Tizen modellerna) och våra boxar (ADB, Smart och OnePlace)

Mvh

Niklas

Postad 12 november 2019 - 07:56

Legion
  • Legion
  • Forumräv

• 966 inlägg
  • 0
@CD
HBO fungerar tyvärr inget vidare i smart HD-boxen. Det saknas minne för vad man tittat på och var man är i en serie. Det börjar alltså alltid från början.

Sen saknas namn på många filmer/serier i minibilderna vilket gör det svårt att veta vad som är vad.

Postad 12 november 2019 - 08:01

Canal Digital Sverige
  • Canal Digital Sverige
  • Veteran

• 1 523 inlägg
  • 0

@CD
HBO fungerar tyvärr inget vidare i smart HD-boxen. Det saknas minne för vad man tittat på och var man är i en serie. Det börjar alltså alltid från början.

Sen saknas namn på många filmer/serier i minibilderna vilket gör det svårt att veta vad som är vad.

Hej

Tack för info Legion, ska kolla upp det så återkommer jag.

Mvh

Niklas

Postad 12 november 2019 - 21:12

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Veteran

• 2 115 inlägg
  • 0

Har problem med min 500 GB.box. Tuner 2 fladdrar mellan 97 och 100 i styrka och 0 och 100 i kvalitet. Går det att få tag på en S-2 tuner, via CD eller är det av någon universalmodell? Hur dessa tuner sitter vet jag inte, men de bör väl gå att byta själv.

Postad 12 november 2019 - 22:00

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7 068 inlägg
  • 0

Skulle inte tro det är Plug N Play som det är på många av Linuxboxarna.

Postad 12 november 2019 - 22:11

Canal Digital Sverige
  • Canal Digital Sverige
  • Veteran

• 1 523 inlägg
  • 0

Har problem med min 500 GB.box. Tuner 2 fladdrar mellan 97 och 100 i styrka och 0 och 100 i kvalitet. Går det att få tag på en S-2 tuner, via CD eller är det av någon universalmodell? Hur dessa tuner sitter vet jag inte, men de bör väl gå att byta själv.

Hej

Om du har flera boxar kontrollera så det inte är samma användarband på boxarna.

Mvh

Niklas

Postad 12 november 2019 - 22:32

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Veteran

• 2 115 inlägg
  • 0

Hej

Om du har flera boxar kontrollera så det inte är samma användarband på boxarna.

Mvh

Niklas

Nej, bara denna box på en LNB. Ibland försvinner bilden helt. Men det problemet kan ju att göra med att jag spelade in ett program på min vita box som är kopplad via Follow Men fast på en annan parabol. Tog bort inspelningen och fick bild igen, dock med problem med tuner 5.

Postad 14 november 2019 - 12:00

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Veteran

• 2 115 inlägg
  • 0

Nej, bara denna box på en LNB. Ibland försvinner bilden helt. Men det problemet kan ju att göra med att jag spelade in ett program på min vita box som är kopplad via Follow Men fast på en annan parabol. Tog bort inspelningen och fick bild igen, dock med problem med tuner 5.

Bytte switchen som delar unicabeln och nu verkar den fungera. En annan fråga,  Vid kontroll av anslutningskvaliteten får jag ett testresultat på 23 Mbits/s som enligt resultatet är dåligt. Vad ska det vara för värde om det ska vara bra?

Postad 14 november 2019 - 12:36

Svenna72
  • Svenna72
  • Lärjunge

• 411 inlägg
  • 0

Hej

Jag har inte själv testat men datan bör ligga lagrad. Ska försöka hinna testa i veckan och se hur det fungerar.

Mvh
Niklas

Hunnit kolla?

Postad 15 november 2019 - 14:35

andersgog
  • andersgog
  • Lärjunge

• 397 inlägg
  • 0

Ringde för att säga upp abonnemanget, vips fick jag månadskostnaden sänkt till 179:- i månaden i 12 månader för familjepaketet istället för aviserade 389:-
Helt ok så jag blir väl kvar ett tag till. Dessutom skulle spännande saker hända nu med sammanslagningen med viasat, kanske ny box?

Ja, det känns som om jag också ska prova. Niklas hjälpte mig för ett år sedan, men nu är jag uppe i 389 kr per månad igen. OnePlace ligger i byrån fortfarande. Den kommer väll fram när dom flesta fel rättats till. Inom en hyffsad framtid hoppas jag. Tittar mest på dom vanliga kanalerna samt på några naturkanaler. Betala 389kr för dom känns ej ok. 

Postad 15 november 2019 - 14:38

Canal Digital Sverige
  • Canal Digital Sverige
  • Veteran

• 1 523 inlägg
  • 0

Bytte switchen som delar unicabeln och nu verkar den fungera. En annan fråga,  Vid kontroll av anslutningskvaliteten får jag ett testresultat på 23 Mbits/s som enligt resultatet är dåligt. Vad ska det vara för värde om det ska vara bra?

Hej

Skönt det fungerar! Svårt att säga hur det kommer fungera när du ligger på 23 mb/s, men ca 30mb/s skulle jag rekommendera som OK.

Mvh

Niklas

Postad 15 november 2019 - 14:42

Canal Digital Sverige
  • Canal Digital Sverige
  • Veteran

• 1 523 inlägg
  • 0

Hunnit kolla?

Hej

Vi har just nu ett problem med att appen inte sparar vart jag var om jag tex pausar ett avsnitt på innehåll från HBO. Så fort det är löst så ska jag undersöka din fråga.

MVh

Niklas

Postad 15 november 2019 - 15:39

Canal Digital Sverige
  • Canal Digital Sverige
  • Veteran

• 1 523 inlägg
  • 1

Hej

ESportsTV kommer att försvinna från vårat utbud 2 december. Men den har gången har vi en ersättningskanal redo! Mer info kommer i början på nästa vecka eftersom jag inte kan gå ut med den informationen just nu.

Mvh

Niklas

Redigerat av Canal Digital Sverige, 15 november 2019 - 15:39.

Postad 15 november 2019 - 15:57

Tore3
  • Tore3
  • Forumräv

• 611 inlägg
  • 0

Hej
ESportsTV kommer att försvinna från vårat utbud 2 december. Men den har gången har vi en ersättningskanal redo! Mer info kommer i början på nästa vecka eftersom jag inte kan gå ut med den informationen just nu.

Mvh
Niklas

Ej saknad av mig. Ett förslag, in med MTV Live HD!

Postad 15 november 2019 - 16:39

Askungen
  • Askungen
  • Veteran

• 2 123 inlägg
  • 2

Och kan ni trycka på girigbukarna som äger er att Fox HD är önskvärt!

Postad 15 november 2019 - 21:58

lindo
  • lindo
  • Veteran

• 1 592 inlägg
  • 0

Hej

Mvh

Niklas

Det kan kanske bli GINX eller kan man hoppas på någon bättre kanal i något annat mer intressant ämne 

Vi kunder förutsätter att kanalen som ersätter kommer att sändas i HD!!!

Redigerat av lindo, 15 november 2019 - 21:59.

Postad 15 november 2019 - 22:42

Askungen
  • Askungen
  • Veteran

• 2 123 inlägg
  • 1

NHL OCH NFL är inte för mycket begärt med tanke på all kanaler som försvunnit och som dessutom följts av prishöjning!

Postad 16 november 2019 - 08:17

ruva
  • ruva
  • Mästare

• 2 650 inlägg
  • 0

NHL OCH NFL är inte för mycket begärt med tanke på all kanaler som försvunnit och som dessutom följts av prishöjning!

Jag tror det är kronans fall (- 40% mot dollarn 2018/19) som ligger bakom. Och när kronan faller så blir det dyrare fast kanaler och bra innehåll tas bort. Surt som fasiken men nu röstade folket emot Euron när det begav sig så bara att gilla läget. Och troligen hade vi haft en större arbetslöshet om folk röstat för Euron.

Redigerat av ruva, 16 november 2019 - 08:19.

Postad 16 november 2019 - 08:41

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Veteran

• 2 115 inlägg
  • 0

Tror inte Viasat släpper NHL om det inte blir något utökat samarbete med C more. CD kommer säkerligen inte ta in någon dyr sport i sina paket då man kan sälja dessa via C more och Viasat. Sedan får vi se hur Dplay och deras utökning av sport påverkar marknaden.

Postad 16 november 2019 - 14:35

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7 068 inlägg
  • 0

Jag tror det är kronans fall (- 40% mot dollarn 2018/19) som ligger bakom. Och när kronan faller så blir det dyrare fast kanaler och bra innehåll tas bort. Surt som fasiken men nu röstade folket emot Euron när det begav sig så bara att gilla läget. Och troligen hade vi haft en större arbetslöshet om folk röstat för Euron.

Vi hade haft många andra problem om vi infört Euron då vi inte hade kunnat själva styra räntepolitik och liknande och det är av såna anledningar jag tror euron kommer krascha för eller senare. Det är bara kolla i länderna som infört euron med så vart allting dyrare efteråt.

Tror inte priserna för kanalerna påverkas så mycket av det då man säkert oftast handlar med utländska valutor redan utan det handlar bara om vanlig indexering av priserna. Sporträttigheter bla blir ju allt dyrare med.

Redigerat av Leatherface, 16 november 2019 - 14:37.

Postad 16 november 2019 - 19:07

ruva
  • ruva
  • Mästare

• 2 650 inlägg
  • 0

Vi hade haft många andra problem om vi infört Euron då vi inte hade kunnat själva styra räntepolitik och liknande och det är av såna anledningar jag tror euron kommer krascha för eller senare. Det är bara kolla i länderna som infört euron med så vart allting dyrare efteråt.

Tror inte priserna för kanalerna påverkas så mycket av det då man säkert oftast handlar med utländska valutor redan utan det handlar bara om vanlig indexering av priserna. Sporträttigheter bla blir ju allt dyrare med.

Faktiskt ingen aning men priset för amerikanska filmer och serier borde bli dyrare. Jo, sporten har blivit en stort hål som suger till sig allt mer pengar tills folk inte tycker det är värt att betala mer. Men C-More håller ju på att avveckla många sport-rättigheter och kanske det är rätta vägen att gå? Men då vill vi se en sänkning av avgiften, inte en höjning.

Postad 16 november 2019 - 20:09

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7 068 inlägg
  • 0

Man har snarare inte haft råd att betala för rättigheterna man förlorat.

Skulle tro det blir bättre nu då Telia köpt upp TV4 / CMore då man har mer muskler i budgivningarna och man pratar om sälja rättigheterna till andra med.
Man har ju även köpt upp rättigheterna som Strive Sports hade så man har även La Liga, Seria A och MLS nu.

CMore har ju gått med förlust trots den avgift man har haft.

https://www.resume.s...rder-pa-fem-ar/

Redigerat av Leatherface, 16 november 2019 - 20:15.

Postad 16 november 2019 - 20:36

Jonas1979
  • Jonas1979
  • Forumräv

• 911 inlägg
  • 0

Hej

Mvh
Niklas

Tyckte om kanalen i början men för mycket gamla turneringar och därför jag sluta kolla på kanalen.

Varför försvann Fox i erat utbud egentligen ?

Finns dock i boxen streaming utbud

Postad 16 november 2019 - 21:06

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Veteran

• 2 115 inlägg
  • 0

Hej

Skönt det fungerar! Svårt att säga hur det kommer fungera när du ligger på 23 mb/s, men ca 30mb/s skulle jag rekommendera som OK.

Mvh

Niklas

Meden Mesh som tog halva lördagen att konfigurera är jag nu uppe i över 80 mb/sn vilket är OK

Redigerat av Huddingebo, 17 november 2019 - 00:52.

Postad 20 november 2019 - 09:53

andersgog
  • andersgog
  • Lärjunge

• 397 inlägg
  • 0

Kan man fortfarande ej se på mina sidor när ens abonnemang går ut ? Vet att Niklas skulle titta på det för ca 1 år sedan. 

Postad 20 november 2019 - 11:53

homery
  • homery
  • Lärjunge

• 376 inlägg
  • 0
Så vad blir ersättnings kanalen för e sport tv?

Postad 20 november 2019 - 18:05

lindo
  • lindo
  • Veteran

• 1 592 inlägg
  • 0

Så vad blir ersättnings kanalen för e sport tv?

Viasat Ultra HD är på väg in snart, men det är kanske inte ersättaren för EsportTV  :rolleyes:

Redigerat av lindo, 20 november 2019 - 18:05.

Postad 21 november 2019 - 01:00

angelsevov
  • angelsevov
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 1

Viasat Ultra HD är på väg in snart, men det är kanske inte ersättaren för EsportTV  :rolleyes:

Något är på väg in.. Telenorsat håller på med att tömma tre transponder på Thor 7 12207 H, 12284 H, 12360 H.

Redigerat av angelsevov, 21 november 2019 - 01:00.

Postad 21 november 2019 - 02:34

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7 068 inlägg
  • 1

Något är på väg in.. Telenorsat håller på med att tömma tre transponder på Thor 7 12207 H, 12284 H, 12360 H.

Antagligen dom Viasat kanaler som saknas eftersom Viasat kommer flytta över till Thor.

Att EsportTV ersätts med en annan kanal och kunna erbjuda sin första 4K kanal känns väl ganska troligt.

Redigerat av Leatherface, 21 november 2019 - 02:35.

Postad 21 november 2019 - 10:10

Canal Digital Sverige
  • Canal Digital Sverige
  • Veteran

• 1 523 inlägg
  • 1

Hej

Det stämmer att vi nu kommer få tillgång till Viasat Ultra HD i början på december. Kanalen kommer att ingå i Familjepaketet.

Ytterligare en nyhet är att det från och med december även kommer att ingå fyra samtidiga strömmar i playtjänsten. C More och Viasat har som vanligt endast två samtidiga strömmar.

Mvh
Niklas

Postad 21 november 2019 - 12:25

Askungen
  • Askungen
  • Veteran

• 2 123 inlägg
  • 0

Hej

Det stämmer att vi nu kommer få tillgång till Viasat Ultra HD i början på december. Kanalen kommer att ingå i Familjepaketet.

Ytterligare en nyhet är att det från och med december även kommer att ingå fyra samtidiga strömmar i playtjänsten. C More och Viasat har som vanligt endast två samtidiga strömmar.

Mvh
Niklas.

Vad har ni för black friday erbjudande i år? Mitt abb gick ut nu i dagarna.

Postad 21 november 2019 - 13:24

jonasbratt
  • jonasbratt
  • Användare

• 201 inlägg
  • 0
Viasat Ultra HD visar idag Premier League och annan sport och ingår tills nu i Viasat sport så antingen byter kanalen inrikting eller så har någon fått något om bakfoten?

Postad 21 november 2019 - 13:44

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Veteran

• 2 115 inlägg
  • 0

När Viasat introducerade UHD flaggade man för att det skulle komma filmer i den standarden, men finner inte något i Viasats tablå när mat tittar i tablån. Tror att man tar in kanalen är bara för att kränga sina gamla One Place-boxar som inte blivit den succé som man hoppats på.

Postad 21 november 2019 - 16:34

mr miyagi
  • mr miyagi
  • Amatör

• 99 inlägg
  • 0
Hej kul nyhet Niklas! Men...Vågar inte hoppa på one place tåget förens uhd kanaler blir verklighet på riktigt så att säga. Hur många/ vilka kanaler kommer sända UHD? Hur hårt packat/ uppskalat blir sen formatet 4k UHD? Stöd för HDR, och hur blir ljud stödet.
Och viktigast av allt...när är one place okey ? ?

Postad 21 november 2019 - 16:44

kentarne
  • kentarne
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0
Det är väl ingen chans att det kommer stöd för ca-modul till en 4k- Tv.

Postad 21 november 2019 - 16:44

mr miyagi
  • mr miyagi
  • Amatör

• 99 inlägg
  • 0
Hej kul nyhet Niklas! Men...Vågar inte hoppa på one place tåget förens uhd kanaler blir verklighet på riktigt så att säga. Hur många/ vilka kanaler kommer sända UHD? Hur hårt packat/ uppskalat blir sen formatet 4k UHD? Stöd för HDR, och hur blir ljud stödet.

Postad 21 november 2019 - 18:07

junkan
  • junkan
  • Guru

• 5 178 inlägg
  • 0

Har ju kollat på UHD på apple-tv och chromecast länge nu, viasat formula 1.

Hoppas verkligen ni kör över på Viasats plattform som funkar för UHD på dessa plattformar.

Postad 21 november 2019 - 20:28

Canal Digital Sverige
  • Canal Digital Sverige
  • Veteran

• 1 523 inlägg
  • 0

Det är väl ingen chans att det kommer stöd för ca-modul till en 4k- Tv.

Hej

Har du våran senaste cam (den svarta CI+ modulen) och en 4K TV så ska det inte vara några problem. 

Mvh

Niklas

Viasat Ultra HD visar idag Premier League och annan sport och ingår tills nu i Viasat sport så antingen byter kanalen inrikting eller så har någon fått något om bakfoten?

Hej

Förstår inte riktigt vad du menar? 

Mvh

Niklas

Postad 21 november 2019 - 20:41

Canal Digital Sverige
  • Canal Digital Sverige
  • Veteran

• 1 523 inlägg
  • 0

Hej

När vi får tillgång till kanalen så ska jag kolla upp dina frågor.

Okej tycker jag boxen är just nu, men vi jobbar kontinuerligt med uppdateringar och andra förbättringar till OnePlace, vi har självklart fortfarande saker kvar att lösa. Tyvärr blir det nog ingen mer mjukvara under 2019 pga att det börjar närma sig julen. Men ska bli intressant med kommande uppdateringar och när vi sedan går över till en nyare version av android under 2020.

Mvh

Niklas

Har ju kollat på UHD på apple-tv och chromecast länge nu, viasat formula 1.

Hoppas verkligen ni kör över på Viasats plattform som funkar för UHD på dessa plattformar.

Hej

Viasat Sport UHD kommer endast finnas över satellit via Canal Digital. Vad som händer i framtiden är jag tyvärr ovetande om.

Mvh

Niklas

Postad 21 november 2019 - 22:19

Svenna72
  • Svenna72
  • Lärjunge

• 411 inlägg
  • 0
1a december som du skrev här Niklas eller den 2a som det står i mailet?

Postad 21 november 2019 - 23:09

angelsevov
  • angelsevov
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0

1a december som du skrev här Niklas eller den 2a som det står i mailet?

Har de skickat mail? Jag har inte fått något. :( Kan du snälla dela med mig/oss (om mailet inte innehåller känsliga/personliga uppgifter)?

2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

Prisjakt © 2000 - 2019 Prisjakt   Denna sajt använder cookies.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.