Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Skitspel!

243 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#101

Postad 31 oktober 2007 - 11:25

simpinator
  • simpinator
  • Wannabe

  • 46 inlägg
  • 0
Alla filmlicens spel kan man väl nästan säga. Kom inte på ett bra spel. Superman till xbox 360 är ju så dåligt att klockorna stannar. Robocop och terminator har det gjort några usla spel på samt Alien vs predator.

#102

Postad 31 oktober 2007 - 12:53

Unregistered40880
  • Unregistered40880
  • Forumräv

  • 865 inlägg
  • 0

Alla filmlicens spel kan man väl nästan säga. Kom inte på ett bra spel. Superman till xbox 360 är ju så dåligt att klockorna stannar. Robocop och terminator har det gjort några usla spel på samt Alien vs predator.


Word. Man kan ju undra NÄR det första bra filmlicensspelet kommer? Och nej, Chronicles of Riddick är inget "äkta" filmlicensspel! :)

#103

Postad 31 oktober 2007 - 14:31

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Man kan ju undra NÄR det första bra filmlicensspelet kommer?


Och...

Alla filmlicens spel kan man väl nästan säga.


Är ni från vettet :( ?

Jag kan räkna upp hur många filmer som helst som blivit lyckade spel. Vi har Spindelmannen, LOTR, Scarface och Gudfadern, The Thing, King Kong, olika Star Wars, Riddick (Varför inte?), The Punisher, Blade Runner, Alien vs Predator (var bra), S.T.A.L.K.E.R, Ducktales, Djungelboken, Alladin.. sen har vi alla barnspel som Cars, Harry Potter, Open Season etc etc- finns många helt ok för barn där.

Men att ni inte kom på Goldeneye alltså =/

Med andra ord är det inte alls stabilt att filmlicensspel blir automatiskkt kassa. Nu för tiden tycker jag att de brukar lyckas helt ok med många spel.

Men sen har man spelat en del dåliga genom åren också. Jaws var ingen höjdare :) . Eller varför inte Ghost Rider och senaste Piratesspelet.

Redigerat av Zoiler, 31 oktober 2007 - 14:31.


#104

Postad 31 oktober 2007 - 19:09

Unregistered6fb5a100
  • Unregistered6fb5a100
  • Mästare

  • 2 517 inlägg
  • 0

GRAW är också alldeles för bra för att vara här. Ok, om man själv inte gillar upplägget men det är ett spel som definitivt kan rekommenderas till såna som gillar det för det har inga direkta tekniska brister. Oblivion, ett spel över 90% på GR och storsäljande..... aningen för bra.


Håller verkligen inte med ang GRAW, ser inte en enda sak i de spelen som tilltalar mig, tycker de är innerligt värdelösa. Men det är väl bara jag kanske.


Gothic 3 kan jag nämna annars, det sög verkligen hästsnorre! :)

#105

Postad 31 oktober 2007 - 21:25

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Håller verkligen inte med ang GRAW, ser inte en enda sak i de spelen som tilltalar mig, tycker de är innerligt värdelösa. Men det är väl bara jag kanske.

Jag vet att det är din personliga smak, men du har då missuppfattat meningen med tråden. Eftersom vi vet att alla ogillar något så skulle isåfall varenda spel kunna vara med här potentiellt sett.

Exempel: Min personliga smak är att Ico suger, men jag vet att andra gillar det därför klassar jag inte det som ett värdelöst spel. Jag skulle t ex inte säga till någon att undvika det som pesten. Jag hade sagt, "du, jag gillade inte Ico, men jag vet en massa andra som avgudar det så testa och se hur det är".

Exempel på spel som ska vara med: Spel som ska vara på den här listan är egentligen nyare spel som suger. Visst man kan prata om gamla också, men som jag skriver i förstainlägget så är det mer sugiga spel till currentgen. Så för att ta ett exempel på ett sådant: Donkey Kong Barrel Blast. Inga positiva recensioner överhuvudtaget, visste redan från första gången jag såg det att det skulle suga. Donkey Kwhoring. Undvik.

#106

Postad 01 november 2007 - 03:04

{OLD}Reaper
  • {OLD}Reaper
  • Veteran

  • 1 740 inlägg
  • 0
"You Are Empty" till PC kan kanske passa in.

37% på GR för tillfället, IGN gav det 2,1 av 10

You Are Empty Review...We wish the game box had been empty ;)

citat från IGN:

"We laughed at the giant turkey and his urgent "gobble-gobble" battle cry, but only because it was so surprisingly awful"

"There's no challenge in defeating anyone, and progressing beyond any fight is pointless since it means you'll still be playing the game"

#107

Postad 01 november 2007 - 03:18

{OLD}Reaper
  • {OLD}Reaper
  • Veteran

  • 1 740 inlägg
  • 0
Aha! Det visar sig att samma utvecklare har gjort "Instinct" till PC också.

IGN gav 1,7 av 10

"If you can make it through 10 minutes, you deserve your own wikipedia entry"

Börjar ana ett mönster... ;)

#108

Postad 01 november 2007 - 13:46

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

You Are Empty Review...We wish the game box had been empty :lol:

;)

Det konstiga är att Andra gillar det. Eller gillar och gillar, men det är konstigt hur smaken kan variera så. Men platsar gör det ju :D

#109

Postad 01 november 2007 - 16:31

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Big Rigs är da shit. Bokstavligen.

http://en.wikipedia....the_Road_Racing

#110

Postad 02 november 2007 - 09:45

Unregistered22960a33
  • Unregistered22960a33
  • Lärjunge

  • 337 inlägg
  • 0
Är det någon som sett pirates of the caribbean online? Ett mmorpg som fick mig att skratta när jag såg trailern. Har inte testat det,men min kompis sa att det var en katastrof.

http://apps.pirates.go.com/pirates/v3/ Det är gratis att ladda ner och testa.

#111

Postad 06 november 2007 - 17:38

folke_folkesson
  • folke_folkesson
  • Lärjunge

  • 266 inlägg
  • 0

Men sen har man spelat en del dåliga genom åren också. Jaws var ingen höjdare :)


Det kanske inte var något höjdar spel, men du måste väl hålla med om att det var jäkligt kul att simma runt och döda människor.... Men tyvärr bara de första 10 minutrarna :)

#112

Postad 06 november 2007 - 22:30

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Det kanske inte var något höjdar spel, men du måste väl hålla med om att det var jäkligt kul att simma runt och döda människor.... Men tyvärr bara de första 10 minutrarna B)

Ungefär så ja. Känslan av rolighet avtog snabbt ;) . Kontrollen och de meningslösa uppdragen (slänga dynamit mot en bro...? Jag är en haj.) hjälpte inte heller =/.

Redigerat av Zoiler, 06 november 2007 - 22:30.


#113

Postad 07 november 2007 - 14:54

thurner
  • thurner
  • Lärjunge

  • 293 inlägg
  • 0

Man kan ju undra NÄR det första bra filmlicensspelet kommer?


Och...

Alla filmlicens spel kan man väl nästan säga.


Är ni från vettet :D ?

Jag kan räkna upp hur många filmer som helst som blivit lyckade spel. Vi har Spindelmannen, LOTR, Scarface och Gudfadern, The Thing, King Kong, olika Star Wars, Riddick (Varför inte?), The Punisher, Blade Runner, Alien vs Predator (var bra), S.T.A.L.K.E.R, Ducktales, Djungelboken, Alladin.. sen har vi alla barnspel som Cars, Harry Potter, Open Season etc etc- finns många helt ok för barn där.

Men att ni inte kom på Goldeneye alltså =/

Med andra ord är det inte alls stabilt att filmlicensspel blir automatiskkt kassa. Nu för tiden tycker jag att de brukar lyckas helt ok med många spel.

Men sen har man spelat en del dåliga genom åren också. Jaws var ingen höjdare :lol: . Eller varför inte Ghost Rider och senaste Piratesspelet.


S.T.A.L.K.E.R Vet jag väl inte om det är så lyckat spel efter film, kanske för att tänker på filmen stalker som i stort sett har ingenting likt med spelet att göra. Den enda likhet är att man ska vara nån form av vägledare, men det är som att säga att alla ww2 spel som man är fallskärmsjägare är spel från tv-serien Band of Brothers.

Det jag vill säga är att S.T.A.L.K.E.R inte är en film som gjorts till ett spel.

#114

Postad 07 november 2007 - 15:29

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0
Jag vet inte. På wiki står det att det är baserat på filmen (eller snarare boken)

S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl, a FPS / RPG, based on Roadside Picnic (see above)

Och det står att det lånar bakgrundskonceptet och lite annat.

Men det är ingen direkt "port" av filmen, men det är t ex inte Kotor heller även om det har Star Wars licensen.

Redigerat av Zoiler, 07 november 2007 - 15:30.


#115

Postad 07 november 2007 - 22:42

thurner
  • thurner
  • Lärjunge

  • 293 inlägg
  • 0
Filmen är löst baserat på boken, men det finns ju vissa liknelser...

Fast lika bra att lägga ner, då det är en tolkningsfråga och även är det OT.

Iaf kan jag säga att man inte ska skaffa Orange County Choppers spelet. Spelet är blä

Redigerat av thurner, 07 november 2007 - 22:42.


#116

Postad 08 november 2007 - 13:18

Unregistered40880
  • Unregistered40880
  • Forumräv

  • 865 inlägg
  • 0
Kom på att jag tappade intresset för Daikatana väldigt fort när det kom. Vet dock inte om det kan klassas som ett skitspel?

Angående Filmlicensspel. Goldeneye var ju verkligen schysst! Tänkte nog mer på typen Harry Potter liren där utvecklarna får kafferasten på sig att slänga ihop ett lir som kapitel för kapitel följer handlingen för den kommande Biosuccsen :)

#117

Postad 27 februari 2008 - 18:06

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0
http://wii.ign.com/a...4/854915p1.html

Wtf :) ..

#118

Postad 27 februari 2008 - 18:26

basselito
  • basselito
  • Beroende

  • 1 302 inlägg
  • 0

http://wii.ign.com/a...4/854915p1.html

Wtf :) ..

Haha. Shit alltså.

#119

Postad 27 februari 2008 - 19:11

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0
Att ta upp Wii spel i den här tråden är ju lite som att skjuta fisk i en tunna.

:)

#120

Postad 27 februari 2008 - 20:09

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0
1/10 spel är inte direkt vanliga.

#121

Postad 27 februari 2008 - 20:33

SirSkorpan
  • SirSkorpan
  • Lärjunge

  • 446 inlägg
  • 0
Såg att ingen nämnt Extreme PaintBrawl :) http://pc.ign.com/ar...0/160455p1.html

Det roligaste med detta är nog recensionen. Skratta eller gråta?

Väl Mött!
/Skorpan

#122

Postad 29 februari 2008 - 06:30

Unregistered417db7c1
  • Unregistered417db7c1
  • Amatör

  • 59 inlägg
  • 0
Earth Defence Force 20XX vad det nu är... SKITSPEL! ARFGH va tråkigt

#123

Postad 29 februari 2008 - 13:13

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Earth Defence Force 20XX vad det nu är... SKITSPEL! ARFGH va tråkigt

Men vad f-n ;)

Det platsar inte som skitspel, det har fått för bra betyg. Tråden är inte för enstaka personliga uppfattningar, utan för dåligt recenserade spel. Så slipper vi massa poster om "Halo sucks ballz" etc.

#124

Postad 29 februari 2008 - 17:27

Unregistered01e78752
  • Unregistered01e78752
  • Lärjunge

  • 307 inlägg
  • 0
Conflict: Denied Ops.
Kanske inte ett äkta skitspel, men 6,5/10 (Gamespot) är väl inte precis något vidare bra betyg heller.
Känndes väldigt mycket "Jericho" över det hela. Man kan växla karaktär på samma sätt (iofs bara 2 st här), finns 3-4 olika vapen i hela spelet. Lagom korkad AI. Varje bana innehåller en sorts fiende förutom den, som man snart märker, traditionsenliga helikoptern som ska skjutas ned på slutet av nästan varje bana. Och objectives i nivå med "hitta knappen som öppnar dörren".
Ett spel endast för FPS-fanatiker som håller på att förtvina av "hunger".

Ett äkta skitspel däremot är "Hour of Victory". Man trodde väl de skulle fixa till PC-versionen, men icke.
Väldigt fattigt med grafikinställningar, det enda som fanns att välja var upplösning ;)

#125

Postad 29 februari 2008 - 17:35

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Ett spel endast för FPS-fanatiker som håller på att förtvina av "hunger".

Eller för Co-op fanatiker som behöver något nytt.

6.5 är snäppet under bra på GS skala. 7 = bra. 6.5 = hyfsat.

Men om man istället tittar på flera källor (Gamerankings) så ser man att spelet ligger omkring 45%, vilket är kasst.

#126

Postad 29 februari 2008 - 19:35

Unregisteredc00b10ee
  • Unregisteredc00b10ee
  • Beroende

  • 1 088 inlägg
  • 0
Om ingen redan nämnt det så måste väl ändå Ridge Racer 6 falla in under kategorin skitspel. Köpte det till min son i julklapp men inte ens han uppskattar det. Är ju sjukt dåligt på d flesta plan.

#127

Postad 29 februari 2008 - 20:48

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0
Inte enligt recensenterna.

Personlig åsikt: En bit ovanför skitspelsnivån, men inte så mycket. Det är ändå rätt tekniskt välgjort, problemet är att det är för repetitivt och gameplaymässigt flisat.

#128

Postad 29 februari 2008 - 21:49

rayko
  • rayko
  • Mästare

  • 3 653 inlägg
  • 0
Ground zero texas och sewer shark till mega cd var 2 riktigt usla spel som jag får kräkningar av bara jag tänker på skiten.

#129

Postad 03 mars 2008 - 12:58

derpious
  • derpious
  • Guru

  • 4 346 inlägg
  • 0

Earth Defence Force 20XX vad det nu är... SKITSPEL! ARFGH va tråkigt

Men vad f-n ;)


Vart det en permanent ban eller bara en temporär ban Zoiler?

#130

Postad 03 mars 2008 - 13:09

Erilun
  • Erilun
  • Amatör

  • 88 inlägg
  • 0

Såg att ingen nämnt Extreme PaintBrawl ;) http://pc.ign.com/ar...0/160455p1.html

Det roligaste med detta är nog recensionen. Skratta eller gråta?

Väl Mött!
/Skorpan


Låter lite som de flesta Robocop recensioner. Rätt roliga recensioner, nästan så att man vill testa spelet för att bara se ur uselt det är.

#131

Postad 03 mars 2008 - 13:59

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Vart det en permanent ban eller bara en temporär ban Zoiler?

Nä, 3 månader får räcka för den här gången. Men en gång till så...

#132

Postad 04 mars 2008 - 12:39

Unregistered01e78752
  • Unregistered01e78752
  • Lärjunge

  • 307 inlägg
  • 0
Tycker det hålls lite hårt här på vad recensenter tycker. De är ju inte alltid särskilt rättvisa, kan jag tycka, då det ibland i vissa recensioner läggs alltför stor tyngd på hur väl multiplayer-delen i ett spel fungerar.
Det har väldigt lite att göra med hur bra ett spel är.
Man kan väl få skriva att ett spel är kasst, även om det fått schysst betyg, men då med en detaljerad motivation till det hela? :P Så blir det iaf inte något intetsägande (som: omg rofl lolzz, Halo suckzz ballz 'cuz it doez' ;)).

#133

Postad 04 mars 2008 - 13:12

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Man kan väl få skriva att ett spel är kasst, även om det fått schysst betyg, men då med en detaljerad motivation till det hela? :P Så blir det iaf inte något intetsägande (som: omg rofl lolzz, Halo suckzz ballz 'cuz it doez' ;)).

Näe, den här tråden gjordes för att varna om riktiga skitspel. Eftersom vi alla äro olika finns det liksom ingen större mening med att låta individuell personlig smak avgöra utan det ska vara erkänt dåliga spel som listas här. Jag finner liksom inte poängen i att någon ska ge sin personliga smak till varför något spel, som egentligen är bra, suger för att han inte kan kontrollen, satt sig in i spelet, hatar storyn etc.

Du kan ju annars göra en tråd - "sämsta spelet du spelat" eller liknande om du känner för det. Om det nu inte redan finns någon liknande. Men då blir det troligtvis kontroverser (Vad i **** säger du!? Halo är inte dåligt! LOL, MGS är den bästa spelserien ever... INSE!).

#134

Postad 05 mars 2008 - 00:31

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 960 inlägg
  • 0

Tycker det hålls lite hårt här på vad recensenter tycker. De är ju inte alltid särskilt rättvisa, kan jag tycka, då det ibland i vissa recensioner läggs alltför stor tyngd på hur väl multiplayer-delen i ett spel fungerar.
Det har väldigt lite att göra med hur bra ett spel är.

Välkommentill år 2008!

För många av oss är det helt avgörande hur bra MP är. Så det där är vad du tycker, ingen universell sanning (som det ser ut som när du skriver så).

#135

Postad 05 mars 2008 - 12:43

SirSkorpan
  • SirSkorpan
  • Lärjunge

  • 446 inlägg
  • 0
Hehe verkar som om Wii har fått en riktig rusning av dåliga spel de senaste två månaderna i staterna. Tur att inte något av spelen verkar dyka upp här men om det är nån som importerar. Håll er borta från dessa!

Kidz Sports: International Soccer
http://wii.ign.com/a...5/855886p1.html

Kidz Sports: Basketball
http://wii.ign.com/a...5/855450p1.html

Kidz Sports: Ice Hockey
http://wii.ign.com/a...4/854915p1.html

London Taxi Rush Hour
http://wii.ign.com/a...5/855891p1.html

Alla spel från samma utvecklare Destineer (undrar om det dom egentligen utvecklat är ett sätt att massproducera skit). Egentligen är det kanske utvecklaren man skall varna för istället för spelen.

Ett annat spel som jag inte tror någon tagit upp ännu är Monster Trux Arenas (också det till wii) som faktiskt lyckats ta sig hit.

http://wii.ign.com/a...0/850188p1.html

Suck, jag gillar min Wii alltså men detta är sorgligt. Hoppas på att det kommer lite fler kvalitets spel. Några har det absolut kommit men det vore ju kul med fler än ett par handfull.

Väl Mött!
/Skorpan

#136

Postad 05 mars 2008 - 13:04

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Hehe verkar som om Wii har fått en riktig rusning av dåliga spel de senaste två månaderna i staterna.

Tyvärr alltså, men så är det. Längre tillbaka också. Men eftersom de fortsätter så kanske de tjänar något på det. Vore helt sjukt isåfall, köper verkligen folk sån dynga?

#137

Postad 05 mars 2008 - 23:11

SirSkorpan
  • SirSkorpan
  • Lärjunge

  • 446 inlägg
  • 0
Tydligen gör de det. Jo visst har Wii fått en ordentlig dos skitspel men somsagt de senaste månaden tycker jag det har varit exceptionellt dåligt. Och det verkar ju inte bättre än att det säljs rätt mycket av det också.

Väl mött!
/Skorpan

#138

Postad 05 mars 2008 - 23:36

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

men somsagt de senaste månaden tycker jag det har varit exceptionellt dåligt.

Jo, så många ettor får man säga gör en lite illamående :)

#139

Postad 06 mars 2008 - 15:35

RealDaBratt
  • RealDaBratt
  • Forumräv

  • 808 inlägg
  • 0
Ser att folk nämner GRAW spelen i sammanhanget. Tar ni hänsyn till att om det är så att ni inte gillar den sortens spel kanske ni inte bör betygsätta dem? Själv är jag inget för fighting spel, inte sitter jag och skriver att alla är skit för det. Taktiska FPS spel som GRAW bör betygsättas utifrån att man gillar den sortens spel i fråga, eller? Känns rätt meningslöst att sitta och kritisera spel vars genre man inte uppskattar till att böja med, då ja antar att det är så det ligger till.

Anledningen att jag reagerar är för att spelen är bland det bästa på boxen i mina ögon.

#140

Postad 06 mars 2008 - 19:02

SirSkorpan
  • SirSkorpan
  • Lärjunge

  • 446 inlägg
  • 0
Nej Graw passar inte in i sammanhanget skitspel så som det är definierat i dena tråd. det gör däremot detta:
http://ps2.ign.com/a...6/856169p1.html

Väl Mött!
/Skorpan

#141

Postad 10 mars 2008 - 15:58

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

  • 3 147 inlägg
  • 0

Ser att folk nämner GRAW spelen i sammanhanget. Tar ni hänsyn till att om det är så att ni inte gillar den sortens spel kanske ni inte bör betygsätta dem? Själv är jag inget för fighting spel, inte sitter jag och skriver att alla är skit för det. Taktiska FPS spel som GRAW bör betygsättas utifrån att man gillar den sortens spel i fråga, eller? Känns rätt meningslöst att sitta och kritisera spel vars genre man inte uppskattar till att böja med, då ja antar att det är så det ligger till.

Anledningen att jag reagerar är för att spelen är bland det bästa på boxen i mina ögon.


I mina ögon är jag den perfekta att betygsätta GRAW och dess kompanjoner eftersom jag spelat den genren sen Spec Ops kom 98 eller så, och jag ger konsolgraw max 2 tomhylsor av 10 för att det öht inte alls är som Ghost Recon 1, alternativet är att GRAW helt enkelt byter genre från tacsim till runngunaction, då får de spelen helt andra refernspunkter att utgå ifrån, men så länge det anses vara ett tacsim så jämförs det med de äkta tacsim:en som finns och då blir betyget därefter...

Men jag kan hålla med om att huruvida det är ett skitspel är extremt subjektivt eftersom det är en blockbustertitel...

#142

Postad 10 mars 2008 - 16:10

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Ninjabread Man till Wii är da shit!

#143

Postad 10 mars 2008 - 16:11

Unregistered40880
  • Unregistered40880
  • Forumräv

  • 865 inlägg
  • 0

I mina ögon är jag den perfekta att betygsätta GRAW och dess kompanjoner eftersom jag spelat den genren sen Spec Ops kom 98 eller så, och jag ger konsolgraw max 2 tomhylsor av 10 för att det öht inte alls är som Ghost Recon 1


Förstår inte ritkgit hur du menar? Får det ett lågt betyg för att det itne är som ettan eller för att det är ett dåligt spel?

#144

Postad 11 mars 2008 - 13:28

derpious
  • derpious
  • Guru

  • 4 346 inlägg
  • 0

I mina ögon är jag den perfekta att betygsätta GRAW och dess kompanjoner eftersom jag spelat den genren sen Spec Ops kom 98 eller så, och jag ger konsolgraw max 2 tomhylsor av 10 för att det öht inte alls är som Ghost Recon 1


Bara för att du inte tycker om det nya spelsättet betyder det inte att det är ett dåligt spel, jag håller inte med om att du är "perfekt" för att recensera spelet, hellre någon som inte spelat dom tidigare spelen och bara jämför med dom isånnafall.

#145

Postad 11 mars 2008 - 13:38

Unregistered01e78752
  • Unregistered01e78752
  • Lärjunge

  • 307 inlägg
  • 0

I mina ögon är jag den perfekta att betygsätta GRAW och dess kompanjoner eftersom jag spelat den genren sen Spec Ops kom 98 eller så, och jag ger konsolgraw max 2 tomhylsor av 10 för att det öht inte alls är som Ghost Recon 1


Förstår inte ritkgit hur du menar? Får det ett lågt betyg för att det itne är som ettan eller för att det är ett dåligt spel?

Många som spelat större spelserier i "taktisk shooter"- genren från början, när de bara släpptes på pc, anser att när de började släppas också till konsoller så "fördummades" de (eller 'förenklades' kanske är ett bättre ord) och mycket av det taktiska försvann, för att sen mer bli ett vanligt fps över det hela.

Ett annat exempel på en sådan spelserie är "Rainbow Six".

Redigerat av Unregistered01e78752, 11 mars 2008 - 13:39.


#146

Postad 11 mars 2008 - 13:50

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0
Minns du ens första Ghost Recon till PC:n? Inte mycket till taktisk shooter. Visst; det var mer taktik än t.ex. Quake men oftast var det bara att springa från A till B och skjuta med rätt vapen.

Som här. Nu älskade jag GR på PC:n och har inte spelat GRAW; men från de videos jag sett av GRAW/Rainbow Six:LV så verkar det vara rätt mycket mer taktik involverat än från de gamla GR spelen som jag spelade på PC.

#147

Postad 11 mars 2008 - 14:01

Unregistered40880
  • Unregistered40880
  • Forumräv

  • 865 inlägg
  • 0

I mina ögon är jag den perfekta att betygsätta GRAW och dess kompanjoner eftersom jag spelat den genren sen Spec Ops kom 98 eller så, och jag ger konsolgraw max 2 tomhylsor av 10 för att det öht inte alls är som Ghost Recon 1


Förstår inte ritkgit hur du menar? Får det ett lågt betyg för att det itne är som ettan eller för att det är ett dåligt spel?

Många som spelat större spelserier i "taktisk shooter"- genren från början, när de bara släpptes på pc, anser att när de började släppas också till konsoller så "fördummades" de (eller 'förenklades' kanske är ett bättre ord) och mycket av det taktiska försvann, för att sen mer bli ett vanligt fps över det hela.

Ett annat exempel på en sådan spelserie är "Rainbow Six".


Nu menade jag mer i andan om det var så att "Nya volvokombin är inte bra alls för att den inte är ett dugg lik Porsche 996"

Vad jag undrade var om han tyckte det var ett bra spel fortfarande även fast det var en annan stil?

#148

Postad 11 mars 2008 - 14:11

Unregistered01e78752
  • Unregistered01e78752
  • Lärjunge

  • 307 inlägg
  • 0

Minns du ens första Ghost Recon till PC:n? Inte mycket till taktisk shooter. Visst; det var mer taktik än t.ex. Quake men oftast var det bara att springa från A till B och skjuta med rätt vapen.

Som här. Nu älskade jag GR på PC:n och har inte spelat GRAW; men från de videos jag sett av GRAW/Rainbow Six:LV så verkar det vara rätt mycket mer taktik involverat än från de gamla GR spelen som jag spelade på PC.

Jag har aldrig varit något nämnvärt för taktiska shooters. Därför drog jag inte heller upp någon egen åsikt. Har bara läst otaliga trådar om vad andra skrivit (och aldrig har då någon käftat emot i dem trådarna).
Har spelat GRAW 1 & 2, väldigt mycket taktik där. Kan dock inte svara på om det är mer eller mindre än föregångarna. Rainbow Six: Raven Shield var däremot mkt mer taktik än t.ex RS: Vegas.

Skitsamma, jag svarade på en fråga som någon ställde till någon annan och antog att det var det denne menade.

Redigerat av Unregistered01e78752, 11 mars 2008 - 14:12.


#149

Postad 11 mars 2008 - 15:01

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0

Därför drog jag inte heller upp någon egen åsikt.


Oj, sorry. Missade att det inte var du som skrev det ursprungliga inlägget. ;)

#150

Postad 11 mars 2008 - 16:26

lifter
  • lifter
  • Veteran

  • 1 542 inlägg
  • 0
Att det inte är någon taktik inblandat i moderna GRAW spelen är naivt struntprat, visst går det att tokskjuta sig genom spelen men det är inte så det är tänkt att de ska spelas och det gick även med alla "taktiska" redstorm spel så långt tillbaka som Rainbow Six 1. Skillnaden är att nu är det realtidsstrategi och planen läggs inte upp på ett ritbord innan banan börjar. För ser du dina tre soldater du bestämmer över, din UAV och eventuella medföljande stridsvagnar/pansarskyttefordon som.. ja, vadå? Sällskap? Isf har du helt och hållet missat allting vad dessa spel innebär.

Att kalla konsol-GRAW för skitspel är helt obefogat.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.