Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Spel och konsolförsäljning världen runt

4660 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#4151

Postad 28 april 2016 - 09:11

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 0

40 miljoner skeppade PS4 nu.

So what do we do now? Let's kill it! :)

 

edit: Ärligt talat, undra vad som händer med vanilla-PS4 nu?

 

Den ligger på "349" idag va?. "299" till E3, till höst, till Neo release?

 

Kommer vanilla-PS4 få 14 nm krympning? Kommer den få ny casing? 

 

Eller är det helt enkelt inte värt det att gå vidare på det spåret utan bara köra med Neo när produktionen av den är i full gång?

 

Ska bli intressant att se vad som händer.


Redigerat av pacman, 28 april 2016 - 09:15.


#4152

Postad 28 april 2016 - 09:46

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

En prissänkning hade ju varit ett bra sätt att differentiera PS4 och Neo till olika målgrupper. Om prisskillnaden blir för liten så lär de flesta nya köparna köpa Neo framöver. Sen säljer PS4 fortfarande som den gjorde förra året (2,3 milj Q1 2016 - 2,4 milj Q1 2015) så någon prissänkning behövs inte sett till det.

 

Undrar hur Sony resonerar med PS4 vs Neo, vilken vill de ska sälja mest etc. Eller spelar det ingen roll? Antagligen vill de att Neo successivt ska sälja mer och mer för att om några år bli den dominanta konsolen sett till momentum och spelinköp, och då släpper de Neo 2. Förmodligen tänker de tjäna på varje såld Neo som de gör med PS4 direkt från start?

 

På tre år kan man uppenbarligen sälja en 40-60 milj enheter vilket ju är jättebra. Men som alltid kommer det att avta med tiden eftersom det inte finns hur många som helst som köper konsoler. Så de vill undvika slutfasen av en generation där de inte säljer lika mycket hårdvara och maximera sin "begränsade" målgrupp, lär vara hela strategin med detta. Hålla momentum uppe och släppa ny konsol när de är på topp med den föregående konsolen så att de aldrig får någon dipp. Egentligen passar det bra in på chipskrympningen med kortare generationer också, om de släpper om tre år så lär 10 nm vara rätt nytt. På så sätt ligger de alltid hyfsat nära toppen och slipper bli så utdaterade som vid längre generationer.



#4153

Postad 30 april 2016 - 18:43

Leahspappa
  • Leahspappa
  • Forumräv

  • 648 inlägg
  • 0

...om de släpper om tre år så lär 10 nm vara rätt nytt. På så sätt ligger de alltid hyfsat nära toppen och slipper bli så utdaterade som vid längre generationer.

 

Precis, och det har ju varit rätt mycket gnäll kring detta runtom på nätet. Vilket är otroligt konstigt då det har varit mycket "klarar inte 1080p/60fps" och detta förvandlades över en natt (när Neo började visa sig runt Kotaku-Eurogamer) till att bli "Sony mördar oss som köpt en PS4" eller "jag tvingas uppgradera". 

 

En snabbare konsolgeneration är inte bara bättre, det är att föredra. Precis som Zoiler skriver så hamnar inte vi konsolägare längst ned på stegen hela tiden om man gör så. Och vi uppgraderar/byter telefoner varje år/vartannat och då är telefoner inte i närheten så utdaterade som PS3 var innan PS4, eller PS4-Neo (PS3-PS4 var ett stort hopp även om PS2-PS3 var gigantiskt). 

 

Köp, eller köp inte, that's not the question folks. 



#4154

Postad 30 april 2016 - 18:45

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0
Ny mobil 6-8000kr en konsol kostar från 2222 idag. (Xbox) så man kan köpa nästan 3 xboxar på en mobil...

#4155

Postad 12 maj 2016 - 15:26

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Jag vart lite förvånad att Disney sa att de skulle lägga ner Disney Infinity igår, det känns ju som att "toys-to-life" är en lukrativ marknad med tanke på amiibo och Skylanders t.ex.

 

Desto roligare att läsa att det går extremt bra för både Square Enix och CD Projekt.

 

http://www.neogaf.co...d.php?t=1217949

http://www.neogaf.co...d.php?t=1217913

 

Gör man bra spel så belönas man.



#4156

Postad 12 maj 2016 - 18:31

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Denna är också intressant.

 

ubisoftmarket00u13.png



#4157

Postad 12 maj 2016 - 18:51

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0

talar emot spelkraschen som det bubblats om i några år. dock så kanske det är lite äpplen och päron att kolla inkomstsiffrorna mot det man sagt kommer orsaka spelkraschen eftersom det varit andra faktorer som varit mer pressande och som därigenom kan riskera ekonomin för systemet. typ att spel blir dyrare och dyrare och det inte finns rum för ett tokmisslyckat  storspel.



#4158

Postad 19 maj 2016 - 10:54

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 0

GTA V has shipped 65 million units. SIXTY-FIVE MILLION.

Holy sh...


Redigerat av pacman, 19 maj 2016 - 10:54.


#4159

Postad 19 maj 2016 - 11:22

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

De är i en rätt hyfsad position kan man ju säga, de har byggt upp ett rykte som gör att alla deras spel säljer som hotcakes. GTAV släppte de till massiv försäljning, även om online saknades etc, och sedan släppte de det igen på PS4/XB1 (säkerligen kalkylerat) och sålde ännu mer. De har kunnat leva gott på GTAV i 3 år utan problem, medan andra känner sig nödgade att leverera spel varje eller vartannat år.

 

Och nu kommer E3 där de utannonserar Red Dead Redemption 2 som kommer vara glorious, superhajpat och sälja som s*tan det också. Sedan fortsätter cykeln för de har inte gjort ett riktigt GTA byggt för den här generationen ännu.



#4160

Postad 19 maj 2016 - 13:41

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 005 inlägg
  • 0

Och GTA 5 är väl baserat på spelmotorn från Red Dead Redemption. Hoppas att tvåan kommer till PC med, så man slipper diabilder. Lär ju komma med Neo-stöd iofs...



#4161

Postad 09 september 2016 - 18:10

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

  • 4 329 inlägg
  • 0

MS gjorde något rätt i varje fall: https://www.vg247.co...pd-sales-chart/

 

First month of Xbox One S availability sees Microsoft top the NPD sales chart

 

The platform holder confirmed that the Xbox One was the best-selling console in the US for the month of August, giving it two consecutive months in the top slot. This is a really big deal; Xbox One has out-performed PS4 less than ten times over the 33 months since both consoles launched.



#4162

Postad 10 september 2016 - 20:52

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Det som kan ha bidragit lite är ju att det har funnits endel rykten om nya varianter på PS pleb. Typ pleb slim och potato :)

#4163

Postad 12 september 2016 - 07:58

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

  • 4 329 inlägg
  • 0

Helt klart. Många väntade nog tills efter Sony konferens om de funderade på att köpa en maskin. 



#4164

Postad 04 oktober 2016 - 14:31

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Försäljningen mellan FIFA och PES är dyster läsning. FIFA säljer tydligen 40 ggr mer första veckan i UK.

 

PES är det bättre spelet, men de har sumpat det genom att inte ha fungerande online eller licenser.



#4165

Postad 04 oktober 2016 - 14:41

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0
Har väl varit samma visa de senaste åren. Vi spelade fifa på 16bitars tiden, sen pes men det grämde oss alltid att det var fel namn på spelarna, så blev fifa igen och man kunde spela som sina favoriter och har inte kollat bakåt sen dess.

Och idag kan man inte köpa pes för alla andra köper fifa, sådär kul att ha 100 pers att spela mot online i hela sverige.

#4166

Postad 04 oktober 2016 - 15:38

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Har väl varit samma visa de senaste åren. Vi spelade fifa på 16bitars tiden, sen pes men det grämde oss alltid att det var fel namn på spelarna, så blev fifa igen och man kunde spela som sina favoriter och har inte kollat bakåt sen dess.

Och idag kan man inte köpa pes för alla andra köper fifa, sådär kul att ha 100 pers att spela mot online i hela sverige.

 

Ja det spelar ingen roll att de har gjort det enklare att ladda ner option-filer i år som gör så att det blir rätt lag, för massan har inte koll på sånt, det måste finnas med från början.

 

De har för få lag överlag för den delen, FIFA har många fler lag, både klubb och nationella. Synd som sagt då jag föredrar PES egentligen. Men fullt förståeligt att folk kör FIFA.



#4167

Postad 05 oktober 2016 - 06:27

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 0
Ang topicen...känns det inte som om vinden börjat vända iaf lite?
Och att det främst är One S som ordnat det.

Förra generationen vände ju faktiskt vinden efter några år och globalt gick till slut PS3 förbi trots 360 starka start.

Redigerat av pacman, 05 oktober 2016 - 06:28.


#4168

Postad 05 oktober 2016 - 07:48

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0
Får väl se om pspro gör nån inverkan, annars känns one s som en billig konsol/spelare för early 4k adaptors. Intresset i one s är lite förvånande tycker jag ändå :-)

Jag har aldrig sett en slim som ett uppgraderings argument, men verkar vara nya och gamla köpare till One s.

Redigerat av SKIBBE, 05 oktober 2016 - 07:54.


#4169

Postad 13 oktober 2016 - 18:58

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0
 
PSVR Sold Out in Germany

According to a German newspaper article, PSVR sold out completely at all major retailers mere hours after its launch earlier today.

 

 

 

Also sold in Japan, at least in most (all?) stores in Tokyo.

Currently scalpers on Amazon Market and Yahoo auctions want $700-$800 for the camera bundle.

 

 

PSVR säljer som smör initialt, som väntat.



#4170

Postad 13 oktober 2016 - 19:37

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Eller är det utsålt pga att det finns brist på hårdvara?
Ja, en kombination av det dvs :)

#4171

Postad 13 oktober 2016 - 20:07

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Eller är det utsålt pga att det finns brist på hårdvara?
Ja, en kombination av det dvs :)

 

De verkar öka produktionen nu iaf.

 

Jim Ryan, president and chief executive of Sony Computer Entertainment Europe, told CNBC on Thursday that the company is expecting strong sales.
"We know from the data we have from pre-orders that the interest we have is significant," Ryan said in a TV interview, adding that at launch, sales will be in the "many hundreds of thousands".

 



#4172

Postad 07 december 2016 - 16:45

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

50 mille sålda PS4.

 

http://www.neogaf.co...d.php?t=1322887



#4173

Postad 07 december 2016 - 16:54

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0
Damm that's hot!

#4174

Postad 07 december 2016 - 19:31

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Undrar hur många som dubbeldippat? :D

#4175

Postad 08 december 2016 - 09:28

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

  • 4 329 inlägg
  • 0

Imponerande! 

 

Vad har vi för siffror ifrån Microsoft sist? Går Xbone fortfarande bättre än Xbox 360?



#4176

Postad 08 december 2016 - 11:48

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

MS ger inte ut siffror längre vad jag vet, de tycker väl det är viktigare med MAUs.



#4177

Postad 19 januari 2017 - 01:33

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Det här var intressanta siffror.

 

For the month of December, Xbox sold 1,511,000 units across both its Xbox One and Xbox One S consoles, which puts Xbox sales up 10% year-over-year for December. Sony took the sales lead selling 1,568,000 consoles during December, with 238,000 units of its PlayStation 4 Pro edging Microsoft into second place.

 

 

Xbox och PS sålde ungefär lika bra i december, men Pro-försäljningen är ju riktigt svag. No one asked for this?



#4178

Postad 19 januari 2017 - 08:37

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

  • 4 329 inlägg
  • 0

Hur går Xbox One jämfört med Xbox 360 under samma period? Känns som ett man säljer bra med konsoler men inte i närheten av vad Sony har gjort. 



#4179

Postad 19 januari 2017 - 18:46

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Hur går Xbox One jämfört med Xbox 360 under samma period? Känns som ett man säljer bra med konsoler men inte i närheten av vad Sony har gjort. 

 

Läste något inlägg om att det var ganska likvärdigt med 360, 2 milj mer t o m? PS4 går jättebra. Pro är väldigt nische om den inte får högre siffror än så.

 

Det är ju hundra dollar extra, men jag tycker att det är mycket mer köpvärt än Slim sett till vad man får, så lite förvånande ratio.



#4180

Postad 19 januari 2017 - 18:55

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Jag tycker också att det är förvånande. Jag tror att det har att göra med 4k och missförstånd. Direkt jag säger att jag har en pro så frågar folk om jag har 4k-tv. Mitt svar är alltid detsamma; ja, det har jag. Men jag upplever ärligt talat att man tjänar mer på full hd än 4k.

Ok, uncharted 4k (tsk tsk) ser gudomligt ut, men det finns möjlighet till mycket bra uppgraderingar för vissa spel även fast man inte har 4k.

#4181

Postad 19 januari 2017 - 18:57

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Jag tror att det har att göra med 4k och missförstånd.

 

Det är nog mycket möjligt, de har marknadsfört den som en 4K-konsol och de flesta har ju inte 4K-TV. För att sedan förstå att det finns många fördelar även för FHDTV så måste man vara ganska påläst.



#4182

Postad 19 januari 2017 - 19:01

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Vänta ett litet tag nu... Sedan när började ms att berätta siffror? La de inte av med det för ett tag sedan?

#4183

Postad 19 januari 2017 - 19:29

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Vänta ett litet tag nu... Sedan när började ms att berätta siffror? La de inte av med det för ett tag sedan?

 

Jo, men det har läckt.



#4184

Postad 20 januari 2017 - 08:16

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 0

Det här var intressanta siffror

Ja, det är lite kul att PS VR och Pro har varit årets snackisar men den överlägset viktigaste Playstation-produkt Sony släppte förra året är faktiskt Slim. :)

 

Kan ju ev. även sätta Scorpio i välbehövligt rimligare perspektiv...vi får se. Att entusiastforumen och övriga världen är just två skilda världar är iaf tydligt.

 

Att Slim är överlägsen under julhandeln är ju iofs inget konstigt. $250+Uncharted 4 vs $400, det säger allt.

 

Konsol-världen är ju väldigt priskänslig där $100, t.o.m. $50, kan få stora effekter. Kan ju fungera som en påminnelse om att $ > Flops... Dessutom är ju kunderna vid denna tid väldigt mainstream-betonade.

 

Sen har ju Sony inte skött lanseringen av Pro strålande. Avsaknad av UHD Blu-ray gav en "negativ aura" (och MS plockade istället poäng med sin S, som sålt riktigt bra), de tekniska förbättringarna kunde kommunicerats bättre och mjukvaran är inte riktigt på topp än (vilket iofs är vardagsmat för ny teknik men eftersom Pro är en uppgradering och inte en helt ny produkt med allt vad det innebär så kanske fler ställer sig frågan, "är det värt det?").

 

Å andra sidan, de kanske sålt typ alla Pro de tillverkat så allt kanske är enl plan, vem vet? Det är iaf för tidigt att dra några riktiga slutsatser om hur uppgraderings-konceptet funkar.

 

Oavsett hur det går så tror jag Sony kan sitta lugnt. Det är inte direkt så att Sony "betting the farm" med vare sig Pro eller PS VR; istället tycks de sälja dem utan att ta några direkta förluster eller lägga allt för mkt tid/resurser på dem. De fattar att Pro och VR är tillägg, inte huvudprodukter.

 

Pro har förövrigt visat på att folk rent allmänt har svårt att begripa saker. Det är en PS4, fast en PS4 med bättre grafik. Simple as that. Ändå hade/har folk svårt att riktigt greppa produkten och ibland kommit med de mest märkliga idéerna...mindblowing.

 

Zartok>

Direkt jag säger att jag har en pro så frågar folk om jag har 4k-tv.

Undra hur ofta PC-ägare som köpt nytt grafikkort får frågan: Har du en 4K monitor? :D


Redigerat av pacman, 20 januari 2017 - 08:23.


#4185

Postad 20 januari 2017 - 10:52

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0

Med andra ord har PS4 Pro inte hjälpt Sony att öka sitt momentum mot Xbox One.

 

Goda nyheter för Microsoft, typ.



#4186

Postad 20 januari 2017 - 12:09

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • Mästare

  • 3 989 inlägg
  • 0

FFXV har gjort bra ifrån sig.

 

http://www.gameinfor...campaign=buffer

 

On the software side, Call of Duty: Infinite Warfare slid in at number one after releasing on November 4, and Final Fantasy XV (above) – having come out later in the month on November 29 grabbed the second spot. Other debuts include Pokémon Sun & Moon and Watch Dogs 2.

Final Fantasy XV was the PS4's best selling game, and represents the best-selling launch month for the franchise since tracking began in 1995. It even grabbed the number 10 software spot for the entire year.

 



#4187

Postad 20 januari 2017 - 17:40

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0
Å andra sidan, de kanske sålt typ alla Pro de tillverkat så allt kanske är enl plan, vem vet?

 

 

Jag funderade också på det, men vad jag läste så verkar tillgängligheten ha varit god. Sony har ju inte gett några officiella siffror på varken Pro eller VR och det brukar betyda något när man slår ihop siffror.

 

Oavsett hur det går så tror jag Sony kan sitta lugnt. Det är inte direkt så att Sony "betting the farm" med vare sig Pro eller PS VR

 

 

Det som är problemet med att de släppte en konsol ett år innan konkurrenten som är svagare och inte verkar sälja så bra initialt, är som sagt att multiplattformsspelen kommer vara bäst på konkurrentens konsol i.. minst tre år framåt. Medan de hittills varit bäst på PS4. Jag undrar hur mycket bättre, det återstår ju att se.

 

Så visst, de kan sitta lugnt, de har redan tjänat tillräckligt den här generationen redan, och de kommer inte att tappa ledningen de har, men jag anser fortfarande att de hade varit i en ännu bättre position om de hade väntat och släppt en kraftigare produkt som Microsoft gör.

 

Beror iofs också på vad MS tänker ta för Scorpio.



#4188

Postad 21 januari 2017 - 09:29

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5 602 inlägg
  • 0

Känns som både PS4 Pro och Xbox Scorpio kommer vara nisch-konsoler som enbart nördarna skaffar.

Det dummaste är att PS4 pro inte automatiskt ger bättre prestanda utan spelen måste patchas för det, jag hoppas MS tänker annorlunda här så att utvecklarna måste patcha för att INTE ge en automatisk prestandaförbättring.

Tveksamt dock om MS kommer kunna göra så, tänk att tex få automatisk 30-60 fps i alla spel, typ ett high-framerate val eller 4k val i alla spel det hade varit ett försäljningsargument.



#4189

Postad 21 januari 2017 - 14:50

appel_
  • appel_
  • Forumräv

  • 501 inlägg
  • 0
Nu kan vi ju inte vara säkra förrän någon kunnat testa och det kan ju ändra sig till release men MS har ju sagt att spel med dynamisk upplösning som Halo kommer automatiskt bli bättre på Scorpio. Men för spel med låst upplösning/fps/kvalité så behöver utvecklarna patcha in stöd för Scorpio. Mindre fps drops borde man iofs få på köpet för de spel som har sånt lite beroende på vad flaskhalsen är.


#4190

Postad 21 januari 2017 - 15:15

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5 602 inlägg
  • 0

Ja bara hoppas inte MS gör samma misstag som Sony med sin Pro modell.



#4191

Postad 23 januari 2017 - 08:45

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 0

Jag funderade också på det, men vad jag läste så verkar tillgängligheten ha varit god. Sony har ju inte gett några officiella siffror på varken Pro eller VR och det brukar betyda något när man slår ihop siffror.

 

Sony själva säger:

“Sales of PS4 exceeded 53.4 million units worldwide, and the sales total of PS4’s game software reached more than 400 million (401.1 million),” , “2016 was a year when we were able to offer a fruitful product line-up,” PS4 with a slim shape, PS4 Pro with further improved performance, and PSVR . However, for PS4 Pro and PSVR, we apologize for the fact that the number of units supplied was insufficient and could not meet the demand of purchasers".

 

He also pointed out that even though they had prepared extensively there were supply issues in Taiwan, and all over the world with both PS4 Pro and PSVR. However they are looking to counter this by increasing supply volumes , and they will do this by strengthening material procurement and productivity

 

Sen kan man ju välja att tro på det eller inte. :)

 

Det är ju iaf så att det finns begränsad tillverkningskapacitet av 14/16 nm FinFET-kretsar och det tycks vara så att Sony har prioriterat Slim, vilket nog var ett klokt val. 

 

Det som är problemet med att de släppte en konsol ett år innan konkurrenten som är svagare och inte verkar sälja så bra initialt

 

Ja det är värdelöst om det tidsmässiga försprånget tappas bort lite pga att man inte kan tillverka tillräckligt mycket. Då drar man ju inte nytta av det extra år man har så att säga. Detta förutsatt att konkurrenten inte får samma problem vill säga.

 

men jag anser fortfarande att de hade varit i en ännu bättre position om de hade väntat och släppt en kraftigare produkt som Microsoft gör

 

Om planen är PS5 till 2019 så hade det tvärtom varit bedrövligt om de släppt PS4 Pro 2017. Det hade vattnat ur grejjen med hårdvaru-releaser.

PS5 först 2020 (vilket spontant känns mest rimligt, 6 år känns numera som en för kort generation, imo) däremot, ja då hade ju 2017 funkat. Även om man då hade varit ett år efter/sena, med allt vad det innebär.

 

Beror iofs också på vad MS tänker ta för Scorpio.

 

"Tillräckligt lite" känns ju väldigt troligt.

 

Den stora frågan är snarare om de kommer tjäna några pengar. One nästan skänks bort (nåja) och Scorpio behöver säljas relativt billigt. Drabbar iofs ingen fattig, men ändå. :)


Redigerat av pacman, 23 januari 2017 - 08:54.


#4192

Postad 23 januari 2017 - 15:04

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0
Om planen är PS5 till 2019 så hade det tvärtom varit bedrövligt om de släppt PS4 Pro 2017. Det hade vattnat ur grejjen med hårdvaru-releaser.

 

 

Räknar med minst 2020 om de hade släppt 2017, precis som vi inte kommer få se något nytt från MS förrän 2020 minst ju efter Scorpio.

 

 

Den stora frågan är snarare om de kommer tjäna några pengar. One nästan skänks bort (nåja) och Scorpio behöver säljas relativt billigt. Drabbar iofs ingen fattig, men ändå.  :)

 

 

Nä precis, deras strategi bygger ju som de sagt på att sälja till förlust och tjäna pengar på spel och XBL. Tror inte de kommer tjäna på konsolen.



#4193

Postad 23 januari 2017 - 20:35

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 0
Menar om det tjänar några direkta pengar alls.

Vi lär väl aldrig få veta iofs. :)

#4194

Postad 30 januari 2017 - 09:41

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5 602 inlägg
  • 0

Det skulle inte förvåna mig om det kommer konsoler vartannat år från och med nu, om 2,5 år kommer Xbox Scorpio S(med SSD) och PS4 Pro S(slim med UHD BR samt SSD).

 

2021 kommer nästa Xbox Two och PS5, tror inte det blir längre konsolcykler än 4-5 år numera och då tror jag man övergår till flashminnen som blir den stora försäljningsgrejen samt 4k i upp till 60 fps. Unlocked framerate tror jag personligen kan vara nästa grej med konsolerna nästa generation. Älskar skillnaden i Tomb Raider där tex där man switchar från 4k till unlimited fps, hoppas på mer sånt i framtiden!



#4195

Postad 02 februari 2017 - 19:12

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 0
Sony: Det går bra nu.
http://m.neogaf.com/...d.php?t=1340113

Spöa tom PS2 i "kvartals-skeppning".

Minns de som föreslog att Sony skulle dra sig ur konsolmarknaden. :D

Redigerat av pacman, 02 februari 2017 - 19:13.


#4196

Postad 02 februari 2017 - 20:17

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

  • 14 825 inlägg
  • 0
Based Cerny!!

#4197

Postad 02 februari 2017 - 21:57

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 0
Jäklar, såg nu att Pictures förstörde festen duktigt. Spiderman reboot incoming? :D

#4198

Postad 02 februari 2017 - 22:04

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Sony: Det går bra nu.
http://m.neogaf.com/...d.php?t=1340113

Spöa tom PS2 i "kvartals-skeppning".

Minns de som föreslog att Sony skulle dra sig ur konsolmarknaden. :D

 

Det fanns de som trodde att PS3 skulle bli Sonys sista konsol ;)



#4199

Postad 02 februari 2017 - 22:05

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 005 inlägg
  • 0

Gissar på att det är samma info som här:

http://www.eurogamer...ree-months-ever

 

På ett kvartal har PS4 sålt nästan lika mycket som Wii U gjorde under hela sin "livstid".

 

edit: Nu funkar länken igen... Jaja.


Redigerat av Ageve, 02 februari 2017 - 22:07.


#4200

Postad 03 februari 2017 - 09:22

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0

själv blir jag rätt förvånad över att enheten fortfarande säljer så bra med tanke på åldern. jag tänker alltid att den högsta försäljningen är i början när en produkt har släppts, och sen så går försäljningen stadigt neråt. det finns flera undantag, och ex sonys enhet är verkligen ett sådant. börjar närma sig 60 miljoner, vilket är en enastående bedrift.

 

kan pspro ha något med den ökade försäljningen att göra? jag har för mig att jag läst något om att pspro inte säljer så bra, men å andra sidan så har den ju lett till ett par dubbeldippningar =)





1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.