Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Humax BXR-HD

2479 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Humax BXR-HD (Digitalboxar) 3 6,85 (12) Inga priser
Humax BXR-HD+ 500GB (Digitalboxar) 2 7 (37) Inga priser
Humax BXR-HD2 (Digitalboxar) 2 2,83 (11) Inga priser
Humax BXR-HD+2 500GB (Digitalboxar) 1 6,7 (9) Inga priser
4 relaterade trådar

#2451

Postad 14 mars 2018 - 19:28

Unregistered2d0b50b3
  • Unregistered2d0b50b3
  • Lärjunge

  • 476 inlägg
  • 0
Är det någon som har kvar firmware-filer till BXR-HD+? Finns inte längre på Boxers sida. Hittade min gamla box i förrådet och tänkte göra ett nytt försök att hacka den.

Redigerat av Unregistered2d0b50b3, 14 mars 2018 - 19:29.


#2452

Postad 14 mars 2018 - 20:23

Avicii
  • Avicii
  • Beroende

  • 1 167 inlägg
  • 1

Är det någon som har kvar firmware-filer till BXR-HD+? Finns inte längre på Boxers sida. Hittade min gamla box i förrådet och tänkte göra ett nytt försök att hacka den.

Jag har 3 firmware sparade.

1.00.04

1.00.07

1.00.08



#2453

Postad 15 mars 2018 - 14:32

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

  • 14 139 inlägg
  • 0
ett annat sätt att angripa problemet kan vara att komma åt konsoll eller liknande, och ladda in ett öppet FW från https://hummy.tv/

Redigerat av frollic, 15 mars 2018 - 14:32.


#2454

Postad 15 mars 2018 - 22:22

Unregistered2d0b50b3
  • Unregistered2d0b50b3
  • Lärjunge

  • 476 inlägg
  • 0

Jag har 3 firmware sparade.
1.00.04
1.00.07
1.00.08


Perfekt! Har du lust att dela på något sätt? Dropbox t ex.

ett annat sätt att angripa problemet kan vara att komma åt konsoll eller liknande, och ladda in ett öppet FW från https://hummy.tv/


Jo, det är planen, men vill gärna kunna gå tillbaka till original fw om det skiter sig.

#2455

Postad 16 mars 2018 - 08:45

Avicii
  • Avicii
  • Beroende

  • 1 167 inlägg
  • 0

Perfekt! Har du lust att dela på något sätt? Dropbox t ex.

Vet ej vad Dropbox är för något.

Enklast är att bifoga i ett mail. Vilken av de 3 vill du ha?

PMa mailadressen.



#2456

Postad 20 juni 2018 - 16:59

Unregistered8de98e76
  • Unregistered8de98e76
  • Lärjunge

  • 463 inlägg
  • 0

Gjorde fabriksåterst. och nu går det ej att spela in trots formatering av ext HDD. Parkeringsförbud kommer bara upp.

 

Nån som har tips?

Mvh


Redigerat av Unregistered8de98e76, 20 juni 2018 - 18:34.


#2457

Postad 09 november 2019 - 17:10

Bo_B
  • Bo_B
  • Beroende

  • 1 012 inlägg
  • 0

Återupplivar denna tråd för att fråga om HUMAX HD+

Jag har en HD+2 sen 2014 och behöver en backu så jag letar på Tradera och Blocket.

Nu undrar jag om föregångaren HD+ är mycket sämre än HD+2?

 

De ser ju väldigt lika ut till utseendet och dessutom är specifikationerna nästan identiska.

Men hur är det med funktionen?

- Kan HD+ spela in fler program än 2 om de ligger på samma MUX-ar. Det kan ju HD+2 göra.

- Går det att flytta inspelat material till en USB-disk? Det går inte i HD+2.

- Kan man spela upp videor från USB? Det går inte heller i HD+2.

 

Något man skall se upp med på HD+ om man är van vid HD+2?



#2458

Postad 09 november 2019 - 17:57

Kanelbulle
  • Kanelbulle
  • Mästare

  • 3 316 inlägg
  • 0
Tjena! Tror är det är mkt lite skillnad, när 2:an kom var det väl Playtjänster det handlade om. Har kört på den första o har en 2:a som reserv. Kör nu Canal Digital.

#2459

Postad 10 november 2019 - 00:16

Bo_B
  • Bo_B
  • Beroende

  • 1 012 inlägg
  • 0

Jag undrade just om jag skulle vidga söket till att också ha med HD+ och inte bara HD+2 som är den jag nu har. Denna visar åldersproblem, tex blir det rätt ofta ingen mottagning på HD-kanalerna. Men om man då slår av och på strömmen till den så lagar det sig och den funkar fint ett tag till. Har satt en timer som slår av strömmen en minut kl 4 på natten för att den skall gå bättre...

Eftersom Boxer inte har något alternativ som inte kräver internetförbindelse så tänkte jag skaffa backup-box...

Vi måste kunna ha den på landet över 3-4 månader på sommaren och där finns inget Internet som klarar video alls.

 

Hade för mig att skillnaden när HD+2 kom var att de blockerade alla funktioner via USB och nätverket och tillfogade sin filnmbutik (On Demand). Men den har de lagt ner nu så man har bara blockeringen kvar...

 

Får söka båda på Tradera och Blocket.



#2460

Postad 29 december 2019 - 11:03

Bo_B
  • Bo_B
  • Beroende

  • 1 012 inlägg
  • 0

Har nu skaffat en begagnad HD+ och har problem med att ställa in favoritlistan...

Funktionen MENU/Inställningar/Redigera favorit är blockerad, under inställningar är bara den första och sista funktionen tillgängliga.

 

Hur gör man?

 

EDIT:

Visade sig att dessa funktioner är blockerade medan boxen spelar in, vilket var vad den gjorde när jag provade...


Redigerat av Bo_B, 29 december 2019 - 23:24.


#2461

Postad 06 januari 2022 - 20:14

AndersBe67
  • AndersBe67
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0

Väcker tråden igen - Reflekterar över att många diskussioner i denna låånga tråd är om abonnemang, erbjudanden från Boxer och frågor om kanalutbud och kanalomläggningar. Dessutom verkar tråden vara gemensam för BXR-HD och BXR-HD+, trots att dessa boxar är helt olika i funktion och design.

 

Jag har sökt information om det överhuvudtaget går uppdatera BXR-HD+ med firmware från hummy.tv, men inte funnit något alls, annat än fragment av information. Har inte heller funnit mer omfattande information om vilka versioner av mjukvara det finns till BXR-HD+ och BXR-HD+2

 

Vore väldigt intressant att veta mer om versioner som finns/har funnits och vilka förändringar i funktioner och bug-fixar versionerna inneburit.

 

Och om någon lyckats installera firmware från hummy.tv i BXR-HD+/HD+2 - Jag har hittills bara funnit tråd om att använda box för HDR-FOX T2 Freeview Recorder i UK i Sverige.

 

https://wiki.hummy.t...i/Which_Version kan man förledas att tro att HD+ och HD+2 är de två olika versionerna som visas under Hardware Type.


Redigerat av AndersBe67, 06 januari 2022 - 20:16.


#2462

Postad 06 januari 2022 - 21:25

Bo_B
  • Bo_B
  • Beroende

  • 1 012 inlägg
  • 0

Refererande till mitt inlägg alldeles före ditt så upptäckte jag senare att BXR+HD inte uppfyllde mina krav.

Jag hade tänkt att man skulle kunna flytta inspelningar till sin PC eller liknade via USB, men det var blockerat även här. Dessutom upplevde jag den som rätt slö.

BXR HD+2 är mycket snabbare i sina fil-operationer. Man blir tokig på att vänta in att raderingar skall bli klara med HD+ till exempel.

Så jag sålde snabbt test-boxen på Tradera igen.

 

Jag har köpt några HD+2 boxar som reserv på Tradera när auktionerna hamnat OK i pris...

Har nu 4 st varav 3 är uppkopplade (2 hemma och en på landet).

 

När det gäller f/w så tror jag inte att det finns någon senare än från 2015.

 

Boxen har DVB-T2 i alla fall och det var ju bra när de byggde om nätet i höstas till att bara köra MPEG4.

 

Jag har kört upp till 5 samtidiga inspelningar när det varit mycket sport på gång. Det funkar ifall bara två mottagningsfrekvenser används (= båda mottagarna igång).

Blir kanske problematiskt nu under OS när SVT inte sänder utan det är ett antal andra kanaler man måste komma åt...

Har bara ett Boxer-kort....



#2463

Postad 07 januari 2022 - 15:13

AndersBe67
  • AndersBe67
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0

Tack för summeringen Bo_B! Har själv ett mindre lager apparater - dock troligen inte på senaste FW-versionerna. Tror jag laddat ner en FW från dig till HD+2 - dock inte testat uppgradera ännu.

 

När det gäller kortdelning har jag bra fungerande via SmartWi - tror ver 2 som fungerar på de flesta TV-apparater vi har (gammal Samsung Smart TV undantaget), inkl Humax-boxarna både HD+ och HD+2. Köpte min från Tyskland, där jag tror de fortfarande går finna till rimligt pris.

 

I Humaxen är de dock känsliga för kanaler med svagare/lägre kvalitet i signalen. Jag startade en tråd för det för några år sedan; https://www.minhembi...howtopic=332107



#2464

Postad 09 januari 2022 - 15:38

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

  • 14 139 inlägg
  • 0

Jag har haft en HDR-FOX T2 Freeview liggandes länge, funkar fortfarande utmäkt med Boxer och

FW/mod från hummy.tv (sist jag testade), men kräver de modifieringar jag postat i HDR-FOX T2-tråden -

https://www.minhembi...howtopic=277474

 

Går att avkryptera kodade sändningar, spara dom lokalt, eller på nätverksenhet, mm ....

 

Enda smolken i bägaren är att HDR sänker boxen, det kommer inget ljud, om den är ansluten till

en sådan HDMI-port, men det kanske är löst med nyare FW-versioner från hummy, har inte testat.

Går dock alltid att köra ut ljudet via SPDIF.


Redigerat av frollic, 09 januari 2022 - 15:47.


#2465

Postad 20 augusti 2022 - 21:04

thomas68
  • thomas68
  • Wannabe

  • 27 inlägg
  • 0
Med tanke på att vi har 3st boxar så beställde jag nyss en extra fjärrkontroll från kina på amason. Förutom att det inte står humax på den så funkade den utmärkt. Bra med en extra när knapparna börjar bli lite slappa efter 10år.

#2466

Postad 02 december 2023 - 16:56

kotten33
  • kotten33
  • Beroende

  • 1 039 inlägg
  • 0

Som sagt, gammal tråd men dags att återuppliva

Jag äger tre sådana här boxar och är fortfarande skitnöjd efter 10 år.

 

Dock så har den ena nu börjat bråka lite så jag tänkte testa att uppgradera firmware men det kanske inte är så enkelt, Någon som gjort detta på sistone?

Min box är en BXR-HD+ och har programversion 1.00.07, laddningsversion a7.42



#2467

Postad 02 december 2023 - 17:38

Bo_B
  • Bo_B
  • Beroende

  • 1 012 inlägg
  • 0

Den sista Humax-boxen har modellnummer BXR-HD+2

Mjukvaruversion SETVAB 0.03.80

Loader version: SETVAB 1.00

 

Är det inte den så har du en äldre version och hur som helst så finns det inte längre någon uppdateringsmjukvara att ladda in i den senaste versionen heller.

Den sista som släpptes är daterad 04 Dec 2015

Och boxen hittar ingen nyare om man försöker få den att leta.

 

Jag har säkrat upp oss genom att köpa några extra boxar på Tradera så vi har dubbel uppsättning både hemma och på landet. De dyker fortfarande upp ibland på Tradera...

Men kolla så att det är BXR-HD+2, bäst är om säljaren har en bild på apparatskylten på baksidan så man ser typnumret.



#2468

Postad 02 december 2023 - 18:35

kotten33
  • kotten33
  • Beroende

  • 1 039 inlägg
  • 0

Jag  äger en BXR-HD+ och två stycken BXR-HD+2

men okej, då rör jag inte med box utan köper läget att den har en gammal firmware.

 

Vad är det för box som gäller 2024 som är motsvarande denna box som nu är 10 år gammal?

 



#2469

Postad 02 december 2023 - 19:45

Bo_B
  • Bo_B
  • Beroende

  • 1 012 inlägg
  • 0

Boxer försökte skicka på mig en nät-kopplad TV-box i stället för den som kör via antenn.

Men det funkar ju bara ifall man har ett stabilt nät tillgängligt även på landet, vilket vi inte haft.

Dessutom vill jag gärna kunna se TV-utsändningar även om Internet är utslaget...

Inspelning tycker de också inte behövs för man kan ju titta i efterskott via nätet...

Om man i stället spelat in behövs ingen sökning på nätet utan programmet finns där att titta på så länge man vill tills man själv raderar det.

 

Så svaret är nog att det inte finns något som motsvarar denna box på marknaden numera.



#2470

Postad 02 december 2023 - 22:31

kotten33
  • kotten33
  • Beroende

  • 1 039 inlägg
  • 0

och den stora fördelen (som säkert inte boxer gillar) är ju att man kan spela in och sedan se ikapp och spola förbi reklamen.

 

Tex nu när det varit Idol, då har vi spelat in kl 20.00 och sedan börjat titta 21.10, då är man ikapp precis lagom tills det slutar. :-)



#2471

Postad 02 december 2023 - 23:29

emplant
  • emplant
  • Wannabe

  • 33 inlägg
  • 0

och den stora fördelen (som säkert inte boxer gillar) är ju att man kan spela in och sedan se ikapp och spola förbi reklamen.

 

Tex nu när det varit Idol, då har vi spelat in kl 20.00 och sedan börjat titta 21.10, då är man ikapp precis lagom tills det slutar. :-)

Jag utnyttjar inspelningsfunktionen hela tiden, spelar in nästan allt jag vill titta på och snabbspolar all reklam, suverränt. Synd att det inte görs lika bra gejor längre.



#2472

Postad 03 december 2023 - 10:21

r_o_n
  • r_o_n
  • Forumräv

  • 535 inlägg
  • 0

Är det någon marknad på en Humax BXR-HD + 2/SE? Använd men i gott skick och återställd.
Vad kan man begära?



#2473

Postad 03 december 2023 - 14:52

Avicii
  • Avicii
  • Beroende

  • 1 167 inlägg
  • 0

Jag har 2 BXR-HD+2. En som jag använder dagligen och en i stort sett oanvänd i reserv.

Plockade fram reserven i dag och kopplar in den, men den startar inte upp. Har testat den någon gång varje år sedan köp och den har alltid funkat.

Har förvarat den i rumstemperatur och väl förpackad i originalkartongen. Har inte flyttat kartongen något sedan sist jag kollade den.

 

Något som kan ge mig en idé vad göra?



#2474

Postad 03 december 2023 - 17:32

Bo_B
  • Bo_B
  • Beroende

  • 1 012 inlägg
  • 0

Är det någon marknad på en Humax BXR-HD + 2/SE? Använd men i gott skick och återställd.
Vad kan man begära?

Varierar på Tradera mellan c:a 700 och 3700.

Man får ha bevakning på "humax bxr-hd+2" och kolla buden...



#2475

Postad 03 december 2023 - 17:36

Bo_B
  • Bo_B
  • Beroende

  • 1 012 inlägg
  • 0

Jag har 2 BXR-HD+2. En som jag använder dagligen och en i stort sett oanvänd i reserv.

Plockade fram reserven i dag och kopplar in den, men den startar inte upp. Har testat den någon gång varje år sedan köp och den har alltid funkat.

Har förvarat den i rumstemperatur och väl förpackad i originalkartongen. Har inte flyttat kartongen något sedan sist jag kollade den.

 

Något som kan ge mig en idé vad göra?

Skumt, men om den inte alls kommer upp på skärmen så kanske du väntat för kort. Ibland tar det en liten stund innan något händer.

Är det så att den inte reagerar på fjärren eller är det inget som visas på displayen i fronten? Om inget kommer upp är det svårt att säga vad som är fel.



#2476

Postad 03 december 2023 - 18:15

r_o_n
  • r_o_n
  • Forumräv

  • 535 inlägg
  • 0

Varierar på Tradera mellan c:a 700 och 3700.

Man får ha bevakning på "humax bxr-hd+2" och kolla buden...

Tack. :)
Tänkte inte på Tradera. Så Humax är fortfarande en box som används?
Jag har ingen tvleverantör, kör bara streaming sedan ett par år.



#2477

Postad 03 december 2023 - 19:05

Avicii
  • Avicii
  • Beroende

  • 1 167 inlägg
  • 0

Skumt, men om den inte alls kommer upp på skärmen så kanske du väntat för kort. Ibland tar det en liten stund innan något händer.

Är det så att den inte reagerar på fjärren eller är det inget som visas på displayen i fronten? Om inget kommer upp är det svårt att säga vad som är fel.

Inget visas på displayen i fronten. Jag kanske väntat för kort tid. Ska testa igen i början på kommande vecka.



#2478

Postad 03 december 2023 - 19:05

Bo_B
  • Bo_B
  • Beroende

  • 1 012 inlägg
  • 0

Det säljs någon sån här box per vecka i stort sett. Ibland fler och ibland färre.

Det är många som kör  via antenn och då är detta i stort sett det enda man kan använda för inspelningar.



#2479

Postad 03 december 2023 - 20:05

R-R
  • R-R
  • Lärjunge

  • 470 inlägg
  • 0

Inget visas på displayen i fronten. Jag kanske väntat för kort tid. Ska testa igen i början på kommande vecka.

 

Har du kollat strömbrytaren på baksidan?



#2480

Postad 03 december 2023 - 20:14

Avicii
  • Avicii
  • Beroende

  • 1 167 inlägg
  • 0

Har du kollat strömbrytaren på baksidan?

Jo, den har jag haft i båda lägena. Har haft apparaten på i 10 minuter nu, men inget på displayen på fronten.





2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.