Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Telenor (fd Bredbandsbolaget) IP-TV

160 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#51

Postad 11 februari 2016 - 16:00

Bopper
  • Bopper
  • Beroende

  • 1 222 inlägg
  • 0

Nu ryker en hel del kanaler.

 

http://press.bredban...source=sendgrid

 

och nu är man överens.

 

http://www.aftonblad...icle22244373.ab



#52

Postad 24 februari 2016 - 22:37

rickardl
  • rickardl
  • Beroende

  • 1 226 inlägg
  • 0

Är det någon som haft Com Hem och någon av Humax boxarna som gått över till Bredbandsbolaget och kan jämföra funktionerna och bildkvalitet?

Com Hem har höjt priset på mina 8 Favoriter så BBB's Flex ger mer kanaler för mindre pengar...



#53

Postad 28 februari 2016 - 23:13

VixHill
  • VixHill
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0

Är det någon som haft Com Hem och någon av Humax boxarna som gått över till Bredbandsbolaget och kan jämföra funktionerna och bildkvalitet?

Com Hem har höjt priset på mina 8 Favoriter så BBB's Flex ger mer kanaler för mindre pengar...

Bytte nyligen från ComHem 8 favoriter där jag använde en Humax CXHD-5000C till BBB och deras box Arris VIP2853.

 

Har inget att anmärka på, blev snarare positivt överraskad av Arris-boxen som känns snabbare än andra (äldre) IPTV-lösningar som jag har testat tidigare.



#54

Postad 17 februari 2017 - 14:25

rickardl
  • rickardl
  • Beroende

  • 1 226 inlägg
  • 0

De senaste dagarna tycker jag att 2.0 ljudet försämrats på både SVT och TV4 när jag kör det igenom DPLIIx, det verkar "läcka" ljud till surroundkanalerna. Det märks mest när folk pratar, dvs dialogen skall ligga i center-högtalaren. Ingen aning om det har med utsändningarna,  Arris TV-boxen eller receivern att göra men något har helt klart förändrats. Men eftersom det verkar både vara SVT och TV4 och boxen har inte uppdaterats och inte heller receivern så då återstår leveransen från bredbandsbolaget...



#55

Postad 27 mars 2017 - 21:43

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0
Precis beställt IP tv. Någon som kan svara på om man kan sortera kanalerna som man vill i HD boxen. Främst att HD kanalerna ersätter SD kanalerna (i ordningen) så man inte måste trycka typ 63 för att se svtHD utan att den hamnar som 1. (Viktig funktion för mig)

#56

Postad 27 mars 2017 - 21:51

maccswe
  • maccswe
  • Forumräv

  • 611 inlägg
  • 0
Nepp det går inte att sortera kanaler med IPTV, bättre att slopa krafset och investera i en mediabox istället.

Sa upp allt som heter linjär-tv och kör nu uteslutande via en Apple TV 4. Frugan va lite less men alla program finns ju på antingen D-play, viafree, Viaplay, cmore, hbo, netflix osv. C-more har ju även stöd för live kanaler i appen om man nu gillar det 😊

#57

Postad 28 mars 2017 - 09:51

Unregistered27424def
  • Unregistered27424def
  • Användare

  • 199 inlägg
  • 0

Precis beställt IP tv. Någon som kan svara på om man kan sortera kanalerna som man vill i HD boxen. Främst att HD kanalerna ersätter SD kanalerna (i ordningen) så man inte måste trycka typ 63 för att se svtHD utan att den hamnar som 1. (Viktig funktion för mig)

 

 

Nepp det går inte att sortera kanaler med IPTV, bättre att slopa krafset och investera i en mediabox istället.

Sa upp allt som heter linjär-tv och kör nu uteslutande via en Apple TV 4. Frugan va lite less men alla program finns ju på antingen D-play, viafree, Viaplay, cmore, hbo, netflix osv. C-more har ju även stöd för live kanaler i appen om man nu gillar det

Det går alldeles utmärkt att skapa en egen kanallista och sortera som man vill med Bredbandsbolagets standardbox. Som om distributionsform skulle påverka detta?!



#58

Postad 28 mars 2017 - 09:57

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0
Det var ju bajs, damen som kräver linjär tv. Men om vi ändå har det så vill jag ju se HD när det går. Och är det inte smidigt kommer ju hon spana på SD kanalerna för dom ligger på dom logiska kanalplatserna.

Men aja. Får väl bli som det blir. Är van att sortera kanalerna i min gamla LGmed ca-modul och blir alltid lika irriterad när man leker med en ny tv hos nån kompis där man inte kan ha kanalerna precis som man vill.

Men hoppas iaf att man kan dölja kanaler. Då kan jag välja att alla SD kanalerna med en HD variant döljs, så kan man bara knappsurfa fram "rätt" version av kanalen.

#59

Postad 28 mars 2017 - 10:05

rickardl
  • rickardl
  • Beroende

  • 1 226 inlägg
  • 1

 

 

Men hoppas iaf att man kan dölja kanaler. Då kan jag välja att alla SD kanalerna med en HD variant döljs, så kan man bara knappsurfa fram "rätt" version av kanalen.

Det går alldeles utmärkt att sortera  och välja bort kanaler du inte vill ha i din lista i boxen Arris.


Redigerat av rickardl, 28 mars 2017 - 10:05.


#60

Postad 08 juni 2017 - 09:12

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0

Har fungerat bra med boxen som jag haft nu i dryga månaden, kanske längre. Har gjort egen kanallista där jag dålt alla SD kanaler som har en HD variant. sorterat dom i den ordningen jag vill efter relevans. är Nöjd. MEN

 

ja det finns alltid ett men :P den inbyggda play funktionen är ju under all kritik, den kan endast lista 5st resultat dock så visar den att den hittat 80 resultat, men dom går aldrig att se. man kan inte välja att halvera sökningen genom att utesluta SD kanalen (raporterar dubbelt, trots kanalen inte ens finns med i listan) Så enklast är att bara trycka som en idiot bakåt i EPG och bläddra fram avsnitet för 2 dagar sedan om man vet när det sändes.

 

Sen så har jag kopplat i en HDD men det funkar inte att spela in några program ändå, den synns i system, den är formaterad och den hörs att den är igång. whats up med det?



#61

Postad 16 oktober 2017 - 23:26

luma67
  • luma67
  • Användare

  • 138 inlägg
  • 0

God kväll.

 

Jag skall kasta mitt ComHem abb i papperskorgen efter två år av strul via fiber-TV (mediabox i väggen direkt till TV-box). 

Tänkte kolla hur TV-kvalitén är via BBB.

 

Med ComHems TiVo har jag stora problem med osynk på ett antal kanaler.

Vissa kanaler varierar i osynk beroende på månfas typ, lite som de själva vill.

Även kortare ljudhack, tämligen periodiska ~var 10:e minut, på främst HD-kanaler är ett ständigt problem.

 

Nåväl, en grej jag undrar är om Arris 2853 kan skicka signalen orörd, native, dvs inte tvångsskala till en viss upplösning.

TiVo-boxen från ComHem skall kunna detta, men de har nån bug som de inte fixat på de 2 år jag haft dem

så då misstänker jag att den aldrig kommer högt upp i prio-listan då detta inte intresserar gemene man.

 

Jag har frågat BBB men de verkar inte riktigt förstå vad jag menar med "native","originalupplösning","pass-through". 

Det står i manualen att boxen "anpassar" sig, hur nu man skall tolka det...

 

Vore även intressant o få reda på om det upplevs mycket ljud/bildavbrott, osynk eller andra tekniska struligheter.

 

EPGn kan jag nog ta hur den än är, men om den är relativt snabb vore det trevligt.

Även om serieinspelning fungerar på tillfredsställande sätt samt hanteringen av inspelat material.

 

Tack på förhand,

 

/M



#62

Postad 18 oktober 2017 - 07:59

rickardl
  • rickardl
  • Beroende

  • 1 226 inlägg
  • 1

Kan uppleva osynk på TV4HD om jag tar ljudet via HDMI från boxen till TVn och sen optiskt till receivern men

kör jag optiskt från boxen direkt till receivern så är det inga problem.

 

Ingen native upplösning, den är fixed till något av 576p, 720p, 1080i eller 1080p.

 

EPG är ganska ok, indikerar vilka program som har "play" funktionalitet. visar ca 2 veckor framåt, 1 vecka bakåt så man kan exvis

backa 5 dagar i tablån och se TV4play program. Annars finns ett Play alternativ i meny men den listar program ganska dåligt.

 

Serieinspelningen funkar ganska bra, man markerar att ett program skall spelas in en gång eller alla gånger det förekommer.

Det dumma är att även Repriser kommer med i serieinspelning...

Du kan inte ändra inspelningenstiden, den går stenhårt på tablån. Dock finns det en inställningsbar efter-buffert, jag har den på 5 min.

 

Boxen visar kommande inspelningar och gjorda inspelningar på samma sida vilket är lite rörigt.

 

Funkar tekniskt annars ganska bra. Hade comhem/humax hdpvr förr.



#63

Postad 18 oktober 2017 - 08:30

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0
Jag har aldrig lyckats spela in något på min arris box, monterat i hdd och formaterat den i boxen.

Har ip-tv levererat via fiber.

#64

Postad 18 oktober 2017 - 13:26

rickardl
  • rickardl
  • Beroende

  • 1 226 inlägg
  • 0

Jag har boxen Arris VIP2853  och den innehöll disk (Toshiba MQ01ABD050V, 466 GB användbart) från början, out-of-the-box så att säga, och den funkar att spela in på.


Redigerat av rickardl, 18 oktober 2017 - 13:28.


#65

Postad 29 oktober 2017 - 23:04

luma67
  • luma67
  • Användare

  • 138 inlägg
  • 0

Jag har boxen Arris VIP2853  och den innehöll disk (Toshiba MQ01ABD050V, 466 GB användbart) från början, out-of-the-box så att säga, och den funkar att spela in på.

 

Stort tack för den utförliga infon ang BBB-TV !

 

Blev sugen på sappa-TV då de har "native"-inställning i sin Dilog-box, men fick kalla kårar av EPGn.

 

Inspelning via keywords låter lite scary, och sedan är åtminstone min familj i behov av en EPG med tillbakablick nån vecka.

Sappa erbjuder 1-vecka-bakåt-tittande via deras Play-tjänst, men bara på mobil/iPad etc. Vi är så omoderna så vi kör tv direkt via TVn  ;)

 

Blir nog att prova ett år med BBB och se hur det känns, priset lockar för 12 månader.

Kan bli intressant o se hur min gamla Denon-förstärkare gillar detta byte.

 

På Telia-forument så pratas det om Arris 2853 att den väsnas väldigt mkt, beror väl på vilken disk som stoppas in. Hur annoying är Toshiban ?



#66

Postad 14 december 2017 - 14:15

Unregisteredd0b87557
  • Unregisteredd0b87557
  • Wannabe

  • 16 inlägg
  • 0

Funkar det att spela in flera program samtidigt med BBB:s IPTV?



#67

Postad 14 december 2017 - 14:28

rickardl
  • rickardl
  • Beroende

  • 1 226 inlägg
  • 0

Funkar det att spela in flera program samtidigt med BBB:s IPTV?

Ja. Ingen koll på hur många eller vilka omständigheter men det funkar. Ibland kan det hända att den säger till att det krockar men har inte utrönt exakt vad det beror på.



#68

Postad 28 december 2017 - 17:05

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

  • 16 356 inlägg
  • 0

Har den enklaste boxen (glömt vad den heter). Rätt så nöjd med bildkvaliteten, men inte så nöjd med att så få Hd-kanaler bara skickar Prologic II(analog stereo?). Det kunde gott vara Dolby Digital hela tiden om det är Hd. 


Redigerat av Unregistered1fef72f3, 28 december 2017 - 17:05.


#69

Postad 28 december 2017 - 18:40

rickardl
  • rickardl
  • Beroende

  • 1 226 inlägg
  • 0

Av de HD-kanaler jag har så är det flertalet som kör Dolby Digital, endast 4 kör PCM.

 

DD:
SVT1
SVT2
TV3
TV4
TV6
Cmore first
cmore hits
cmore stars
cmore series
discovery
kunskapskanalen
national geographic

 

PCM:
5
9
11
eurosport



#70

Postad 30 december 2017 - 23:11

qahwa
  • qahwa
  • Beroende

  • 1 322 inlägg
  • 0

På Telia-forument så pratas det om Arris 2853 att den väsnas väldigt mkt, beror väl på vilken disk som stoppas in. Hur annoying är Toshiban ?


Jag hade Telia tidigare och hade 2853:an sista halvåret och den lät väldigt högt, hördes hela tiden dessutom, det var en 320GB Toshiba i den om jag minns rätt.

Har nu BBB och 2853:an med 500GB Toshiba och den är tystare, men den hade kunnat vara ännu tystare med en bättre konstruktion eller en SSD.

Jag har aldrig lyckats spela in något på min arris box, monterat i hdd och formaterat den i boxen.

Har ip-tv levererat via fiber.


Formaterat? Du måste beställa hdd från BBB, du kan inte använda en egen.

#71

Postad 30 december 2017 - 23:15

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0
Det var riktigt sniket av dom isf, hade ju en disk liggandes. Varför köpa deras överprisade disk.

#72

Postad 31 december 2017 - 16:11

qahwa
  • qahwa
  • Beroende

  • 1 322 inlägg
  • 0
Vill man spela in måste man tyvärr det, det är Arris som paketerar diskarna så du får en liten plastsläde med också.

Beror nog till största delen på kontrollbehov i flera led inom TV-branchen.

#73

Postad 02 januari 2018 - 12:55

qahwa
  • qahwa
  • Beroende

  • 1 322 inlägg
  • 0

Kan uppleva osynk på TV4HD om jag tar ljudet via HDMI från boxen till TVn och sen optiskt till receivern men
kör jag optiskt från boxen direkt till receivern så är det inga problem.

Ingen native upplösning, den är fixed till något av 576p, 720p, 1080i eller 1080p.

EPG är ganska ok, indikerar vilka program som har "play" funktionalitet. visar ca 2 veckor framåt, 1 vecka bakåt så man kan exvis
backa 5 dagar i tablån och se TV4play program. Annars finns ett Play alternativ i meny men den listar program ganska dåligt.

Serieinspelningen funkar ganska bra, man markerar att ett program skall spelas in en gång eller alla gånger det förekommer.
Det dumma är att även Repriser kommer med i serieinspelning...
Du kan inte ändra inspelningenstiden, den går stenhårt på tablån. Dock finns det en inställningsbar efter-buffert, jag har den på 5 min.

Boxen visar kommande inspelningar och gjorda inspelningar på samma sida vilket är lite rörigt.

Funkar tekniskt annars ganska bra. Hade comhem/humax hdpvr förr.


Upplever viss fördröjning på TV4HD kopplad till receiver via HDMI.

Kring inspelning finns det väldigt mycket som kan förbättras, främst att den enbart går på EPG vilket orsakaren hel del problem när man vill spela in JVM som sänds på TV4/TV12 där allt är uppdelat i olika program.
Även när man vill spela in kvartsfinalen i natt på SVT och EPG:n inte är uppdaterad...

Men jag tror inte repriser blir inspelade vid serieinspelning, kör det på Bron nu som test och den har inte med de i kommande inspelningar.

#74

Postad 02 januari 2018 - 14:35

rickardl
  • rickardl
  • Beroende

  • 1 226 inlägg
  • 0


Men jag tror inte repriser blir inspelade vid serieinspelning, kör det på Bron nu som test och den har inte med de i kommande inspelningar.

 

 


Jag lade in en serie-inspelning nyss för avsnitt 2 av Bron nästa Måndag och då kom dagens(!)  kl 23:45 repris av gårdagens avsnitt 1 med...



#75

Postad 02 januari 2018 - 17:13

qahwa
  • qahwa
  • Beroende

  • 1 322 inlägg
  • 1
Konsigt, jag la in i lördags och har inte med kvällens repris.

Kan den vara så "intelligent" att den tar med repriser av tidigare avsnitt?
Tvivlar iof. på den teorin själv.

Själv hoppas jag att den spelar in några timmars sändningsuppehåll inatt, det gick ju att lägga in så den verkar som tur är inte vara tillräckligt "intelligent" för att neka det.

Sen gjorde mig lite orolig, nästa avsnitt är på söndag.

Redigerat av qahwa, 02 januari 2018 - 17:18.


#76

Postad 02 januari 2018 - 21:30

kattzor
  • kattzor
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0
Har precis bytt till Bredbandsbolaget IPTV efter att ha haft TV genom koaxial i ett antal år innan. Boxen och bildkvaliteten känns helt ok men tyvärr verkar det som att något inte riktigt står rätt till då boxen tappar bildrutor titt som tätt. Detta manifesterar sig som små hack som kommer ungefär en gång / varannan minut och ibland krånglar ljudet lite i samband med detta.

Jag har en känsla av att det knappast är något man enkelt löser med supporten då det levereras genom Zitius nät vilket komplicerar det hela. Hade hoppas att man skulle slippa sånt här då det inte direkt är något banbrytande med IPTV vid det här laget.

Någon som varit med om samma sak?

Redigerat av kattzor, 02 januari 2018 - 21:31.


#77

Postad 02 januari 2018 - 21:33

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0
Passerar signalen genom något hemma hos er? Eller har du en separat ip-tv kabel som jag? Annars kan det ju vara router eller dylikt som spökar. (Och skulle du mot all förmodan köra ip-tv trådlöst så har du problemet där)

#78

Postad 02 januari 2018 - 21:46

kattzor
  • kattzor
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0

Passerar signalen genom något hemma hos er? Eller har du en separat ip-tv kabel som jag? Annars kan det ju vara router eller dylikt som spökar. (Och skulle du mot all förmodan köra ip-tv trådlöst så har du problemet där)


Signalen kommer direkt från mediaomvandlaren och in i boxen genom en CAT6-kabel som tidigare kört 1 Gbit/s. Ska testa en annan kabel imorgon för att säkerställa att problemet inte ligger där. Det konstiga är att det inte är några stora störningar utan endast små hack på några bildrutor, det är dock tillräckligt för att det ska vara störande.

Väljer man att starta om ett program och inte titta på det "live" så försvinner problemet.

#79

Postad 02 januari 2018 - 21:48

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0

Signalen kommer direkt från mediaomvandlaren och in i boxen genom en CAT6-kabel som tidigare kört 1 Gbit/s. Ska testa en annan kabel imorgon för att säkerställa att problemet inte ligger där. Det konstiga är att det inte är några stora störningar utan endast små hack på några bildrutor, det är dock tillräckligt för att det ska vara störande.

Väljer man att starta om ett program och inte titta på det "live" så försvinner problemet.

Märkligt ja, aldrig haft problem med den fasta boxen. Däremot stream-appen med iPhone och även android ibland kan funka sådär(till cc), tappar kontakten osv. Men bra bild 😋

Redigerat av SKIBBE, 02 januari 2018 - 21:49.


#80

Postad 02 januari 2018 - 21:58

mikkiz
  • mikkiz
  • Beroende

  • 1 185 inlägg
  • 0
Om man väljer å ta ip-tv, måste man då använda separat dig box?
Eller går det ha kortläsare i tvn och koppla sig upp på nätverket bara?

#81

Postad 02 januari 2018 - 22:35

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0

Om man väljer å ta ip-tv, måste man då använda separat dig box?
Eller går det ha kortläsare i tvn och koppla sig upp på nätverket bara?


Inte vad jag vet, tv brukar väl vara boxer och ComHem redo bara. Men kan absolut ha fel. Bara kolla hemsidan.

#82

Postad 03 januari 2018 - 17:47

kattzor
  • kattzor
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0

Har testat allt nu för att säkerställa att det inte är något knas med min egen utrustning. Bytt kablar, testat olika uttag på mediaomvandlaren etc. You name it, I've tried it.

Idag har det varit ännu fler problem, bla att det bara är svart i rutan när man byter kanal och man tvingas byta 1-2-1 för att få igång bilden. Ibland verkar det som att ljudet försvinner helt tills att man startat om boxen. Det enda som verkar konsekvent är att alla problem försvinner om man väljer att starta om programmet/inte titta "live".

Blir en felanmälan hos BBB som förhoppningsvis leder någonstans och i värsta fall blir det uppsägning och annan leverantör.

 

EDIT 2018-01-06: Verkar som att problemen berodde på att stadsnätet hade lite kvalitetsproblem pga en smutsig fiberkontakt i en nod. Nu verkar allt fungera utan problem :)


Redigerat av kattzor, 06 januari 2018 - 12:19.


#83

Postad 13 januari 2018 - 14:47

alexander_e_b
  • alexander_e_b
  • Beroende

  • 1 006 inlägg
  • 0

Av de HD-kanaler jag har så är det flertalet som kör Dolby Digital, endast 4 kör PCM.
 
DD:
SVT1
SVT2
TV3
TV4
TV6
Cmore first
cmore hits
cmore stars
cmore series
discovery
kunskapskanalen
national geographic
 
PCM:
5
9
11
eurosport


Kör du ljud via HDMI då eller?
Jag lyckas inte få nått DD-ljud från BBB.

#84

Postad 13 januari 2018 - 14:53

rickardl
  • rickardl
  • Beroende

  • 1 226 inlägg
  • 0
Optiskt till receivern.

Det finns en inställning i boxen om den ska skicka "stereo" eller DD via hdmi resp optiskt, kolla den.

#85

Postad 10 februari 2018 - 12:55

qahwa
  • qahwa
  • Beroende

  • 1 322 inlägg
  • 0
Har konstaterat att boxen spontant spelar in repriser av Bron trots att det inte är schemalagt, de är dessutom 4-5 timmar i EPG:n så många timmar blir det som spelas in i onödan.

#86

Postad 25 februari 2018 - 15:23

qahwa
  • qahwa
  • Beroende

  • 1 322 inlägg
  • 0
En sak som kan vara bra att veta är att det finns en begränsning på att man bara kan ha 3st TV-boxar även fast har fiber, inget de nämner någonstans vad jag sett.

#87

Postad 16 mars 2018 - 18:19

jollet
  • jollet
  • Användare

  • 136 inlägg
  • 0

Är det någon som har erfarenhet av att BRF byter från Com Hem coax till BBB IPTV? BBB verkar bättre med fler HD-kanaler! 



#88

Postad 22 mars 2018 - 06:32

OMD28
  • OMD28
  • Mästare

  • 3 032 inlägg
  • 0

Är det någon som har erfarenhet av att BRF byter från Com Hem coax till BBB IPTV? BBB verkar bättre med fler HD-kanaler!


Ingen erfarenhet mer än att många tycker det var det dummaste beslutet på länge, eftersom folk inte fattat att man måste ha en box till varje TV för att över huvud taget kunna se något. IP-TV suger tycker jag.

#89

Postad 22 mars 2018 - 08:35

jollet
  • jollet
  • Användare

  • 136 inlägg
  • 0

Ingen erfarenhet mer än att många tycker det var det dummaste beslutet på länge, eftersom folk inte fattat att man måste ha en box till varje TV för att över huvud taget kunna se något. IP-TV suger tycker jag.

 

 

Jo det med box är sant! Jag har kört med CA-modul och tycker det funkar galant men Com Hem har 4st HD-kanaler mot BBB som har 14 i baspaketet vilket är en klar förbättring. Känns som att Com Hem har gjort det medvetet för att sälja sina dyrare paket...


Redigerat av jollet, 22 mars 2018 - 08:36.


#90

Postad 22 mars 2018 - 08:40

rickardl
  • rickardl
  • Beroende

  • 1 226 inlägg
  • 0

Är det någon som har erfarenhet av att BRF byter från Com Hem coax till BBB IPTV? BBB verkar bättre med fler HD-kanaler! 

Vi bytte för ca 2 år sedan. Ganska nöjd, inget större fel eller mindre heller för den delen. Se mina tidigare inlägg i denna tråd. 


Redigerat av rickardl, 22 mars 2018 - 08:41.


#91

Postad 22 mars 2018 - 09:59

Taggis
  • Taggis
  • Forumräv

  • 749 inlägg
  • 0

Ingen erfarenhet mer än att många tycker det var det dummaste beslutet på länge, eftersom folk inte fattat att man måste ha en box till varje TV för att över huvud taget kunna se något. IP-TV suger tycker jag.


Man behöver inte box till alla tv, kan även använda deras app, beroende på hur mycket tid man lägger framför burken, 3 tv, box till tantens tv, jag och Pågen använder appen dom få gångerna man vill titta på reklam.

#92

Postad 22 mars 2018 - 10:06

rickardl
  • rickardl
  • Beroende

  • 1 226 inlägg
  • 0

Man behöver inte box till alla tv, kan även använda deras app, beroende på hur mycket tid man lägger framför burken, 3 tv, box till tantens tv, jag och Pågen använder appen dom få gångerna man vill titta på reklam.

jag använder den inte men deras "Stream" kan ses via dator, surfplatta, mobil, Apple TV eller Google Chromecast.

Dock använder jag CMORE's app i min "smart"-TV för att filmer, serier och TV4's program utan reklam.



#93

Postad 22 mars 2018 - 11:40

OMD28
  • OMD28
  • Mästare

  • 3 032 inlägg
  • 0

Man behöver inte box till alla tv, kan även använda deras app, beroende på hur mycket tid man lägger framför burken, 3 tv, box till tantens tv, jag och Pågen använder appen dom få gångerna man vill titta på reklam.


Jo fast man behöver ju inte ens en TV för att titta isf, de flesta tycker dock fortfarande att traditionellt tittande är enklast. Och indirekt behöver man en ”box” även om ”boxen” är en CC eller ATV .

#94

Postad 22 mars 2018 - 11:41

jollet
  • jollet
  • Användare

  • 136 inlägg
  • 0

Vi bytte för ca 2 år sedan. Ganska nöjd, inget större fel eller mindre heller för den delen. Se mina tidigare inlägg i denna tråd. 

 

 

Ja men bra att höra, kör du trådlöst eller via kabel? Ska få utvärdera bas-paket i några månader så får se hur det funkar :)

 

Sitter du på BBBs fiberlan? 


Redigerat av jollet, 22 mars 2018 - 11:42.


#95

Postad 22 mars 2018 - 11:42

OMD28
  • OMD28
  • Mästare

  • 3 032 inlägg
  • 0

Jo det med box är sant! Jag har kört med CA-modul och tycker det funkar galant men Com Hem har 4st HD-kanaler mot BBB som har 14 i baspaketet vilket är en klar förbättring. Känns som att Com Hem har gjort det medvetet för att sälja sina dyrare paket...


Kan ju också vara en avtal/förhandlingsfråga, vi har 10 HD kanaler i gruppavtalet från Comhem coax.

#96

Postad 22 mars 2018 - 11:44

jollet
  • jollet
  • Användare

  • 136 inlägg
  • 0

Kan ju också vara en avtal/förhandlingsfråga, vi har 10 HD kanaler i gruppavtalet från Comhem coax.

 

 

Jo absolut, vi har sagt upp distributionsavtalet med Com Hem med förhoppningen att få till ett bättre alternativ. Vill du skicka PM med hur mycket ni betalar och för vilket paket? 


Redigerat av jollet, 22 mars 2018 - 11:45.


#97

Postad 22 mars 2018 - 12:04

rickardl
  • rickardl
  • Beroende

  • 1 226 inlägg
  • 0

Ja men bra att höra, kör du trådlöst eller via kabel? Ska få utvärdera bas-paket i några månader så får se hur det funkar :)

 

Sitter du på BBBs fiberlan? 

Kör via kabel från router till box. Föreningen skaffade BBB fiber som komplement till comhem och jag sade upp tv+telefoni+bredband från comhem. Har Flexpaketet.


Redigerat av rickardl, 22 mars 2018 - 12:04.


#98

Postad 22 mars 2018 - 12:17

OMD28
  • OMD28
  • Mästare

  • 3 032 inlägg
  • 0

Jo absolut, vi har sagt upp distributionsavtalet med Com Hem med förhoppningen att få till ett bättre alternativ. Vill du skicka PM med hur mycket ni betalar och för vilket paket?

Vi har typ 10-12 analoga kanaler ( katastrof )
Sedan har vi dessa kanaler fast.
Bifogad fil  B8FFFDD8-6BA3-4881-9137-E49B2429A9C8.jpeg   28,98K   0 Antal nerladdningar
Plus medium 8 favoriter där vi kan välja från dessa kanaler.
Bifogad fil  4A261448-7978-47B2-B3D3-7B24EDD8907A.jpeg   124,73K   0 Antal nerladdningar

Vet inte exakta kostnaden, men det står 80:-/månaden på hyresavin, vi är ganska stor förening det kan väl påverka priset. Vi är 336 medlemmar

Redigerat av OMD28, 22 mars 2018 - 12:18.


#99

Postad 22 mars 2018 - 13:15

jollet
  • jollet
  • Användare

  • 136 inlägg
  • 0

Vi har typ 10-12 analoga kanaler ( katastrof )
Sedan har vi dessa kanaler fast.
attachicon.gifB8FFFDD8-6BA3-4881-9137-E49B2429A9C8.jpeg
Plus medium 8 favoriter där vi kan välja från dessa kanaler.
attachicon.gif4A261448-7978-47B2-B3D3-7B24EDD8907A.jpeg

Vet inte exakta kostnaden, men det står 80:-/månaden på hyresavin, vi är ganska stor förening det kan väl påverka priset. Vi är 336 medlemmar

 

 

Har hört flera föreningar med detta paket, men tyvärr säljer de inte medium 8 längre utan vill ha ca 85:- för baspaketet. Vår förening är 429 lägenheter :)



#100

Postad 22 mars 2018 - 13:22

OMD28
  • OMD28
  • Mästare

  • 3 032 inlägg
  • 0

Har hört flera föreningar med detta paket, men tyvärr säljer de inte medium 8 längre utan vill ha ca 85:- för baspaketet. Vår förening är 429 lägenheter :)


De sålde inte medium 8 favoriter när vi tecknade heller, de ville sälja Tivo-bas men då sa vi hej då! Så tog det ett par timmar så sålde de medium 8 favoriter



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.