Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Canal Digital 4K One Place satellitbox

4280 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Canal Digital OnePlace (Digitalboxar) 1 (0) Inga priser
1 relaterade trådar

#2251

Postad 25 oktober 2019 - 13:01

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 1

Kan man välja att pausa det under sommaren? Kollar knappt på TV då

Hej

Nej det går tyvärr inte att vila endast HBO men det är ingen uppsägningstid så du kan avsluta HBO till den sista varje månad. 

Mvh

Niklas


Redigerat av Allente Sverige, 25 oktober 2019 - 13:02.


#2252

Postad 25 oktober 2019 - 13:32

jonasbratt
  • jonasbratt
  • Användare

  • 204 inlägg
  • 3
Det finns en CD allmänt-tråd där ni gärna får fortsätta prata HBO
https://www.minhembi...81631&&page=137

#2253

Postad 25 oktober 2019 - 18:54

Priskvark
  • Priskvark
  • Användare

  • 125 inlägg
  • 0

Borttagen p.g.a. felpostning!


Redigerat av Priskvark, 25 oktober 2019 - 19:30.


#2254

Postad 25 oktober 2019 - 19:01

PeterHappy70
  • PeterHappy70
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0

Jag håller med jonasbratt fullständigt. Vad har inlägget ovan med boxen att göra??? Tråden är redan för lång.



#2255

Postad 25 oktober 2019 - 19:39

Priskvark
  • Priskvark
  • Användare

  • 125 inlägg
  • 2

Jag håller med jonasbratt fullständigt. Vad har inlägget ovan med boxen att göra??? Tråden är redan för lång.

 

Vad trevligt för jonasbratt att han får uppmuntrande tillrop av andra medlemmar.

 

Men det finns en funktion för "Me too" som inte ytterligare förlänger tråden i onödan eftersom "Tråden är redan för lång." Ser du den gröna rutan med "+1" längst upp till höger på varje inlägg. Tryck på den så visar du att du gillar innehållet och håller med författaren. Då förlängs inte tråden av de mest basala "ordningsreglerna" som särskilt nya medlemmar verkar vara måna om att upprätthålla.

 

Tack för att du hjälper oss att göra rätt!



#2256

Postad 30 oktober 2019 - 18:05

Truckerhate
  • Truckerhate
  • Lärjunge

  • 376 inlägg
  • 0
Haft problem hela tiden med att ljudet försvinner när jag zappar snabbt mellan kanalerna, blivit sämre och sämre men nu försvinner ljudet i stort sett hela tiden så fort jag byter kanal.
Får starta om boxen och då är ljudet tillbaka.
Får hoppas Canal digital kommer med ett nytt bra black friday erbjudande annars är tiden hos Canal digital över för min del.

#2257

Postad 30 oktober 2019 - 20:51

Unregistered290007ac
  • Unregistered290007ac
  • Wannabe

  • 20 inlägg
  • 0

Skummat igenom halva tråden men kan inte hitta ngt direkt om samma problem jag upplever, ljud men ingen bild.

Ställde in HDMI-CEC och när jag sätter på boxen skickar den en signal till TVn och ljud kommer men inte någon bild. Kan ibland få till det om jag startar TVn först men inte alltid. Stänger jag av TVn och sätter på boxen kommer som sagt bara ljud. Snurrar jag ett varv på Tvns ingångar kommer bilden...



#2258

Postad 31 oktober 2019 - 18:19

Li1212
  • Li1212
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Ta ut och in strömkabel, tryck samtidig på vänster knapp (2X/sec), när du får upp "bios", tryck "2", ta ut och in strömkabel efter "waiting för Initialization"

#2259

Postad 31 oktober 2019 - 20:34

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

  • 1 966 inlägg
  • 0

Ta ut och in strömkabel, tryck samtidig på vänster knapp (2X/sec), när du får upp "bios", tryck "2", ta ut och in strömkabel efter "waiting för Initialization"

  :lol:

 

Eller, Ta ut strömkabel, Öppna altandörren, lyft upp One Place över huvudet, ta i för kung och fosterland, kasta hårt mot marken.  All problems solved.



#2260

Postad 01 november 2019 - 19:12

Li1212
  • Li1212
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Android tv + idtv CAM > oneplace

#2261

Postad 01 november 2019 - 19:41

22mc
  • 22mc
  • Veteran

  • 1 937 inlägg
  • 0
Digibit r1 + Tvheadend med oscam + kodi. Kan inte vara nöjdare :)

#2262

Postad 01 november 2019 - 21:11

jonasbratt
  • jonasbratt
  • Användare

  • 204 inlägg
  • 0
Nu har jag också fått problem med Inget ljud från boxen!
Startade om boxen då blev den väldigt slö och så kraschade appen ett par gånger...

Redigerat av jonasbratt, 01 november 2019 - 21:15.


#2263

Postad 01 november 2019 - 22:15

jannek999
  • jannek999
  • Wannabe

  • 40 inlägg
  • 0
Hej. Nu ikväll får jag ingen kontakt med OnePlace med CanalDigital appen i min iPhone. Jag kan inte göra fjärrinspelningar via appen då den säger att jag saknar inspelningsbar HD-box. Har dessutom problem med att ljudet i live-kanaler försvinner av och till. Har provat att radera inställningar i CanalDigitalappen i One Place, startat om boxen och även provat med att dra ut strömkontakten med omstart, inget funkar. One Place hittas inte i CanalDigital-appen på min iPhone. Någon som vet vad jag kan göra så att problemet löses?
/Jannek999

#2264

Postad 02 november 2019 - 00:21

Svenna72
  • Svenna72
  • Forumräv

  • 610 inlägg
  • 0

Och i ett par dagar har vi här haft problem med att spola i program som vi "Tittar Från Början". Den låser sig vid en pausning sedan får man gå in via EPGn och välja om och spola fram... Det händer också titt som tätt att man får svart bild i 3-4 sekunder



#2265

Postad 03 november 2019 - 08:21

Vispen74
  • Vispen74
  • Användare

  • 230 inlägg
  • 0

Digibit r1 + Tvheadend med oscam + kodi. Kan inte vara nöjdare :)


Plus ett på den! Fast kör en vanlig avdankad PC med Linux som server och inte Digibit.

Redigerat av Vispen74, 03 november 2019 - 08:23.


#2266

Postad 05 november 2019 - 15:44

pebjn
  • pebjn
  • Wannabe

  • 44 inlägg
  • 1

Vill bara som motpol till alla som har stora problem med OnePlace informera om att jag verkar ha fått en box som fungerar nästan perfekt. Jag har en box med hårddisk, kör den trådlöst uppkopplad.

Det enda problem jag haft sedan installation för några veckor sedan är att jag fått starta om boxen en gång då den hängde sig när jag var på Google Play, samt att fjärrkontrollen tappat blåtandsanslutningen några gånger. Har bara tagit ur ett batteri ur fjärren samt satt i det igen och den har omgående fungerat igen. 

Inspelningar, avsnitt eller serie har fungerat felfritt. Har spelat in tre samtidiga program och tittat på ett fjärde utan problem.

 

Funktionaliteten/drifsäkerheten verkar skilja sig otroligt mycket från box till box när det gäller OnePlace.

Jag är i alla fall helt nöjd med min box än så länge.



#2267

Postad 05 november 2019 - 23:29

Svenna72
  • Svenna72
  • Forumräv

  • 610 inlägg
  • 0

Idag försökte jag se Kalla Fakta från igår på boxen, men den finns inte i veckoarkivet, dock två avsnitt av något med Hitler. Men i en riktig app i en Android, där finns Kalla Fakta, märkligt... Något med EPGn?



#2268

Postad 06 november 2019 - 00:05

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5 602 inlägg
  • 0

Nu har jag också fått problem med Inget ljud från boxen!
Startade om boxen då blev den väldigt slö och så kraschade appen ett par gånger...


Jag får inget dolby digital ljud längre från One place boxen, det blir tyst när man väljer flerkanalsljud. Någon fler med detta problem?

#2269

Postad 07 november 2019 - 11:35

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 1

Idag försökte jag se Kalla Fakta från igår på boxen, men den finns inte i veckoarkivet, dock två avsnitt av något med Hitler. Men i en riktig app i en Android, där finns Kalla Fakta, märkligt... Något med EPGn?

Hej

Ska följa upp, verkar vara något problem på just OnePlace här. Hittar Kalla Fakta på HD-Box Smart och i playtjänsten på iOS.

Mvh

Niklas



#2270

Postad 08 november 2019 - 16:15

Nisken
  • Nisken
  • Forumräv

  • 651 inlägg
  • 0

Allt oftare som mystiska fel som bara några tycks ha som dyker upp?

 

Det enda som mig veterligen ändras ofta/dagligen är data till EPG? Uppdateringar av programvaran kan ju inte förklara att problem dyker upp först månad efter senaste uppdateringen, åtminstone inte ensamt.

 

Jag vidhåller: CD behöver en kontrollerad grupp av betatestare, där alla inställningar och val kan skeppas med en felrapport för att kunna hitta de skillnader som framkallar ett visst problem.


Redigerat av Nisken, 08 november 2019 - 19:20.


#2271

Postad 10 november 2019 - 20:37

Nisken
  • Nisken
  • Forumräv

  • 651 inlägg
  • 1

Jag tror jag kommit på ETT skäl till att beställda inspelningar så ofta blir fel. EPG´n är väldigt ofta helt felaktig. Nu senast lördag 9/11 17:50 kanal 7, som EPG´n tror är Miss Marple - Nemesis, medan avsnittet i själva verket är - At Bertrams...

 

Dessutom skriver jag igen om det synerligen irriterande felet, att serie-inspelningar oftast visas TRE ggr för varje inspelning som gjorts, alla med samma avsnitt och tidpunkt. Raderar man en av dem (kvittar vilken), försvinner alla tre från listan över gjorda inspelningar.

 

Något du har koll på Niklas?


Redigerat av Nisken, 11 november 2019 - 07:19.


#2272

Postad 10 november 2019 - 22:34

Svenna72
  • Svenna72
  • Forumräv

  • 610 inlägg
  • 0

Jag tror jag kommit på ETT skäl till att beställda inspelningar så ofta blir fel. EPG´n är väldigt ofta helt felaktig. Nu senast lördag 9/11 17:50 kanal 7, som EPG´n tror är Miss Marple - Nemesis, medan avsnittet i själva verket är - At Betrams...

 

Dessutom skriver jag igen om det synerligen irriterande felet att serie-inspelningar oftast visas TRE ggr för varje inspelning som gjorts, alla med samma avsnitt och tidpunkt. Raderar man en av dem (kvittar vilken) försvinner alla tre från listan över gjorda inspelningar.

 

Något du har koll på Niklas?

 

Tror detta är roten till mycket ont, för vissa saker stämmer inte alls. Jag har gett upp att klaga på allt med den här boxen... 



#2273

Postad 10 november 2019 - 22:56

xp2002
  • xp2002
  • Användare

  • 106 inlägg
  • 0
Är det någon som har problem med att boxen stänger av sig själv? Senaste veckorna har den börjat stänga av sig helt utan förvarning...

Idag tappade den satellitsignalen också... Har aldrig hänt förut så får väl klättra upp å titta så parabolen sitter kvar innan jag skyller på boxen 😬

#2274

Postad 10 november 2019 - 23:22

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5 602 inlägg
  • 0

Är det någon som har problem med att boxen stänger av sig själv? Senaste veckorna har den börjat stänga av sig helt utan förvarning...

Idag tappade den satellitsignalen också... Har aldrig hänt förut så får väl klättra upp å titta så parabolen sitter kvar innan jag skyller på boxen 😬


Kolla så den inte är täckt med snö även om den bör klara en hel del snö.

Redigerat av BioBerra, 10 november 2019 - 23:23.


#2275

Postad 11 november 2019 - 13:47

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

Jag tror jag kommit på ETT skäl till att beställda inspelningar så ofta blir fel. EPG´n är väldigt ofta helt felaktig. Nu senast lördag 9/11 17:50 kanal 7, som EPG´n tror är Miss Marple - Nemesis, medan avsnittet i själva verket är - At Bertrams...

 

Dessutom skriver jag igen om det synerligen irriterande felet, att serie-inspelningar oftast visas TRE ggr för varje inspelning som gjorts, alla med samma avsnitt och tidpunkt. Raderar man en av dem (kvittar vilken), försvinner alla tre från listan över gjorda inspelningar.

 

Något du har koll på Niklas?

Hej

Kan du skicka en bild på hur serieinspelningen ser ut när du har tre av samma avsnitt?

Mvh

Niklas



#2276

Postad 11 november 2019 - 16:47

Nisken
  • Nisken
  • Forumräv

  • 651 inlägg
  • 0

Hej

Kan du skicka en bild på hur serieinspelningen ser ut när du har tre av samma avsnitt?

Mvh

Niklas

Miss Marple från häromdagen har jag sett och därefter raderat - då försvann ALLA tre förekomsterna samtidigt (efter radering av EN av dem). 

 

Men jag har kvar en fem veckor gammal inspelning av Poirot också den från kanal 7. Se bifogad bild.

 

Observera att det är tre förekomster av samma inspelninmgstilfälle, INTE tre separata inspelningar. Problemet är i listningen av gjord inspelning INTE i inspelningen.

 

Samma problem med serieinspelningar av "Victoria" på kanal 4 Guld, men där är det bara TVÅ av varje...

 

Medan serieinspelningar av Världens bästa veterinär på SvT24 Barnkanalen är korrekt, med bara EN av varje.

 

Så fundera på vari skillnaderna mellan att spela in från 7:an, 4 Guld och SvT 24 består och du kommer att hitta bra förslag på tänkbara orsaker.

 

Bifogad fil  multipla.jpg   118,26K   6 Antal nerladdningar


Redigerat av Nisken, 11 november 2019 - 16:51.


#2277

Postad 12 november 2019 - 09:12

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

Miss Marple från häromdagen har jag sett och därefter raderat - då försvann ALLA tre förekomsterna samtidigt (efter radering av EN av dem). 

 

Men jag har kvar en fem veckor gammal inspelning av Poirot också den från kanal 7. Se bifogad bild.

 

Observera att det är tre förekomster av samma inspelninmgstilfälle, INTE tre separata inspelningar. Problemet är i listningen av gjord inspelning INTE i inspelningen.

 

Samma problem med serieinspelningar av "Victoria" på kanal 4 Guld, men där är det bara TVÅ av varje...

 

Medan serieinspelningar av Världens bästa veterinär på SvT24 Barnkanalen är korrekt, med bara EN av varje.

 

Så fundera på vari skillnaderna mellan att spela in från 7:an, 4 Guld och SvT 24 består och du kommer att hitta bra förslag på tänkbara orsaker.

 

attachicon.gifmultipla.jpg

Tack för bilden Nisken! Vi ska undersöka saken.

Mvh
Niklas



#2278

Postad 12 november 2019 - 09:43

Unregistered0add459c
  • Unregistered0add459c
  • Wannabe

  • 45 inlägg
  • 0

Är det någon som har problem med att boxen stänger av sig själv? Senaste veckorna har den börjat stänga av sig helt utan förvarning...

Idag tappade den satellitsignalen också... Har aldrig hänt förut så får väl klättra upp å titta så parabolen sitter kvar innan jag skyller på boxen

Hej!

Vår box tappade signalen flertalet ggr för någon vecka sedan. Inget problem med LNC eller Satellit. Efter omstart av box så var allt okej, Taskig mjukvara är problemet.



#2279

Postad 12 november 2019 - 09:46

Unregistered0add459c
  • Unregistered0add459c
  • Wannabe

  • 45 inlägg
  • 0

Är det någon som har problem med att boxen stänger av sig själv? Senaste veckorna har den börjat stänga av sig helt utan förvarning...

Idag tappade den satellitsignalen också... Har aldrig hänt förut så får väl klättra upp å titta så parabolen sitter kvar innan jag skyller på boxen

Det är inget fel med din parabol eller LNC...ngt är galet med denna box..firmware alt SW. Har haft samma problem som du upplevt fletalet ggr. Starta om boxen så är signalen tillbaks :D



#2280

Postad 12 november 2019 - 17:06

Turbo-Danne
  • Turbo-Danne
  • Forumräv

  • 716 inlägg
  • 0
Undra om det är nån ny box på G? :)

#2281

Postad 12 november 2019 - 19:09

Nisken
  • Nisken
  • Forumräv

  • 651 inlägg
  • 1

Undra om det är nån ny box på G? :)

Är nog några år kvar innan CD skrivit av den befintliga....tyvärr...

 

Så vi får fokusera på att hjälpa Niklas, Andreas och deras kollegor lite på traven, med målet att faktiskt få ordning på OP-boxen. Med tydliga bugg-rapporter, som de faktiskt kan agera på. Och så får CD fortsätta att kreditera oss som faktiskt ringer kundtjänst och begär kreditar....



#2282

Postad 12 november 2019 - 20:06

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5 602 inlägg
  • 0
Bara jag som inte får något dolby digital ljud, spelar ingen roll vilka inställningar jag har på varken One Place, Denon Förstärkaren eller Samsung TVn. Dessutom upplever jag som att ljudet är sämre sedan sista uppdateringen.

#2283

Postad 13 november 2019 - 07:47

xp2002
  • xp2002
  • Användare

  • 106 inlägg
  • 0

Hej!
Vår box tappade signalen flertalet ggr för någon vecka sedan. Inget problem med LNC eller Satellit. Efter omstart av box så var allt okej, Taskig mjukvara är problemet.


Tack för info. Hade testat omstart flera gånger utan resultat, men plötsligt hoppade den igång igen... Nu har det funkat som vanligt i några dagar. Intressant var att den visade bra signal och kvalitet trots svart i rutan.

#2284

Postad 13 november 2019 - 08:07

Kalleputs
  • Kalleputs
  • Användare

  • 108 inlägg
  • 1

Bioberra,har samma med ljudet här.Kan få svart ruta 3 sekunder mitt i vad somhelst.Tiden rullar o denna box kommer aldrig bli redig.

Inne på min andra o har gett upp för länge sedan.Vi får felsöka,återställa,ryck strömmen,har du provat att starta om? Jo tack.



#2285

Postad 14 november 2019 - 16:03

Svenna72
  • Svenna72
  • Forumräv

  • 610 inlägg
  • 0

Bioberra,har samma med ljudet här.Kan få svart ruta 3 sekunder mitt i vad somhelst.Tiden rullar o denna box kommer aldrig bli redig.

Inne på min andra o har gett upp för länge sedan.Vi får felsöka,återställa,ryck strömmen,har du provat att starta om? Jo tack.

 

Ja det där med 3 sekunder svart närsomhelst, det har jag med. Känns som TV för 35 år sedan...



#2286

Postad 14 november 2019 - 22:34

Kanelbulle
  • Kanelbulle
  • Mästare

  • 3 318 inlägg
  • 0
Tjena!

Hur går det med Chromecast funktionen? Tycker inte den är direkt tillfredställande... Har rensat minnet, kontrollerat version (senaste). Den är orimligt seg. Har en Google Gen2 Chromecast, den åker åttor runt Oneplace. Även min Xiaomi Mibox 4s är klart bättre, den kör oxå Android TV o samma Firmware version som Oneplace. Har provat ett antal gånger men Onplace CC funkar inget vidare. Vad gör ni åt detta?

#2287

Postad 15 november 2019 - 14:51

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 1

Tjena!

Hur går det med Chromecast funktionen? Tycker inte den är direkt tillfredställande... Har rensat minnet, kontrollerat version (senaste). Den är orimligt seg. Har en Google Gen2 Chromecast, den åker åttor runt Oneplace. Även min Xiaomi Mibox 4s är klart bättre, den kör oxå Android TV o samma Firmware version som Oneplace. Har provat ett antal gånger men Onplace CC funkar inget vidare. Vad gör ni åt detta?

Hej

Det pågår förbättringsarbete och mycket kommer automatiskt att lösa sig när vi uppgraderar boxen med en nyare version av android. 

Mvh

Niklas


Redigerat av Allente Sverige, 15 november 2019 - 14:52.


#2288

Postad 15 november 2019 - 14:55

lepelepe
  • lepelepe
  • Amatör

  • 95 inlägg
  • 1

Hej

Det pågår förbättringsarbete och mycket kommer automatiskt att lösa sig när vi uppgraderar boxen med en nyare version av android. 

Mvh

Niklas

 

 

Hej Niklas!

Hur är tidplanen för detta ?



#2289

Postad 15 november 2019 - 15:26

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 1

Hej Niklas!

Hur är tidplanen för detta ?

Hej

Har tyvärr ingen information om när just nu, det beror helt på hur alla tester går osv. Men så fort jag har mer info kommer jag uppdatera er här eftersom jag vet vi är många som är intresserade av en ny version av android.

Mvh

Niklas



#2290

Postad 16 november 2019 - 22:44

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5 602 inlägg
  • 0

Bioberra,har samma med ljudet här.Kan få svart ruta 3 sekunder mitt i vad somhelst.Tiden rullar o denna box kommer aldrig bli redig.
Inne på min andra o har gett upp för länge sedan.Vi får felsöka,återställa,ryck strömmen,har du provat att starta om? Jo tack.


Då lär det vara en bugg i programvaran om fler inte får digital ljud längre från OneP boxen, får DD från alla andra enheter som har det så.

#2291

Postad 17 november 2019 - 17:25

Turbo-Danne
  • Turbo-Danne
  • Forumräv

  • 716 inlägg
  • 1
Nu har jag märkt av en jobbig bugg. Börjat hända hela tiden nu. Det är så att det går inte att byta kanal, spelar ingen roll om man trycker på siffran eller bläddrar till det och trycke OK så händer det inget. Boxen byter inte kanal, epg hamnar på vald kanal men kanalbytet sker inte. Börjar funka igen efter man startat om boxen ett par gånger. Sen kan det funka ett tag sen samma visa igen.

Har testat rensa cache utan framgång. Nån med bättre ide?

#2292

Postad 17 november 2019 - 22:46

Svenna72
  • Svenna72
  • Forumräv

  • 610 inlägg
  • 0

Nu har jag märkt av en jobbig bugg. Börjat hända hela tiden nu. Det är så att det går inte att byta kanal, spelar ingen roll om man trycker på siffran eller bläddrar till det och trycke OK så händer det inget. Boxen byter inte kanal, epg hamnar på vald kanal men kanalbytet sker inte. Börjar funka igen efter man startat om boxen ett par gånger. Sen kan det funka ett tag sen samma visa igen.

Har testat rensa cache utan framgång. Nån med bättre ide?

Måste vara ett känt fel, den har jag tagit upp flera gånger här. Fick en ny box tack vare/ på grund av men felet kommer efter ett tags användning, min tredje box ska sägas



#2293

Postad 18 november 2019 - 07:30

Nisken
  • Nisken
  • Forumräv

  • 651 inlägg
  • 0

Måste vara ett känt fel, den har jag tagit upp flera gånger här. Fick en ny box tack vare/ på grund av men felet kommer efter ett tags användning, min tredje box ska sägas

Det här med bytandet av boxar med dessa och liknande problem är helt fel och en alldeles onödig kostnad för CD. Lägg pengarna på att fixa mjukvaran i stället!

 

För OM beskrivna problem försvinner med "några omstarter" eller tömning av cachar, eller byte till "lätt viloläge", HUR skulle det kunna förklaras av trasig HW?

 

Tyvärr är det precis som i den ofantliga sektorn, olika budgetar som betalar för reklamationer och mjukvaruutveckling och pengar kan inte enkelt överföras från den ena till den andra.


Redigerat av Nisken, 18 november 2019 - 11:36.


#2294

Postad 18 november 2019 - 17:41

Visby66
  • Visby66
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0

Nu har jag märkt av en jobbig bugg. Börjat hända hela tiden nu. Det är så att det går inte att byta kanal, spelar ingen roll om man trycker på siffran eller bläddrar till det och trycke OK så händer det inget. Boxen byter inte kanal, epg hamnar på vald kanal men kanalbytet sker inte. Börjar funka igen efter man startat om boxen ett par gånger. Sen kan det funka ett tag sen samma visa igen.

Har testat rensa cache utan framgång. Nån med bättre ide?

 

Jag hade samma problem igår, gick inte att byta till en kanal med två siffror. Bytte till kanal 5, efter det gick det att byta till 10:an



#2295

Postad 18 november 2019 - 17:53

porch123
  • porch123
  • Veteran

  • 1 954 inlägg
  • 0

Nu har jag märkt av en jobbig bugg. Börjat hända hela tiden nu. Det är så att det går inte att byta kanal, spelar ingen roll om man trycker på siffran eller bläddrar till det och trycke OK så händer det inget. Boxen byter inte kanal, epg hamnar på vald kanal men kanalbytet sker inte. Börjar funka igen efter man startat om boxen ett par gånger. Sen kan det funka ett tag sen samma visa igen.

Har testat rensa cache utan framgång. Nån med bättre ide?

Jag hade samma problem igår, gick inte att byta till en kanal med två siffror. Bytte till kanal 5, efter det gick det att byta till 10:an


Bugg?, låter mer som om det är fel på boxen.

#2296

Postad 18 november 2019 - 20:01

Nisken
  • Nisken
  • Forumräv

  • 651 inlägg
  • 0

Bugg?, låter mer som om det är fel på boxen.

Hur tänker du där? OM det t.ex. är ett HW-fel på boxen eller fjärren, hur kan man laga det genom att starta om boxen eller gå via kanal 5 till kanal 10? Och om det är ett kosntruktionsfel på boxen, hur kommer det sig att bara vissa användare har problemet?



#2297

Postad 19 november 2019 - 10:20

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

Miss Marple från häromdagen har jag sett och därefter raderat - då försvann ALLA tre förekomsterna samtidigt (efter radering av EN av dem). 

 

Men jag har kvar en fem veckor gammal inspelning av Poirot också den från kanal 7. Se bifogad bild.

 

Observera att det är tre förekomster av samma inspelninmgstilfälle, INTE tre separata inspelningar. Problemet är i listningen av gjord inspelning INTE i inspelningen.

 

Samma problem med serieinspelningar av "Victoria" på kanal 4 Guld, men där är det bara TVÅ av varje...

 

Medan serieinspelningar av Världens bästa veterinär på SvT24 Barnkanalen är korrekt, med bara EN av varje.

 

Så fundera på vari skillnaderna mellan att spela in från 7:an, 4 Guld och SvT 24 består och du kommer att hitta bra förslag på tänkbara orsaker.

 

attachicon.gifmultipla.jpg

Hej

 

Vi har återskapat problemet och ska undersöka saken vidare, hör av mig när jag har mer information.

Mvh

Niklas



#2298

Postad 19 november 2019 - 10:23

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

Då lär det vara en bugg i programvaran om fler inte får digital ljud längre från OneP boxen, får DD från alla andra enheter som har det så.

Hej

Är det någon specifik kanal eller alla kanaler du saknar dolby på? Har du dubbelkollat så Flerkanalsljud är aktiverat i boxen?

Mvh
Niklas



#2299

Postad 19 november 2019 - 10:29

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5 602 inlägg
  • 0

Hej

Är det någon specifik kanal eller alla kanaler du saknar dolby på? Har du dubbelkollat så Flerkanalsljud är aktiverat i boxen?

Mvh
Niklas

 

HDMI från min Samsung 65" 8005 till OnePlace, flerkanalasljud inställt.

Bitstream ut / Dolby digital aktiverat i Samsung TVn. Eller ska man köra PCM/PCM ?

 

Denon 6200W kopplat till Samsung TVns ARC.

 

Resultat endast Stereoljud.

 

Inga andra enheter har problem med Dolby Digital i min anläggning.

 

Återstår att prova annan HDMI kabel.



#2300

Postad 19 november 2019 - 11:31

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

Nu har jag märkt av en jobbig bugg. Börjat hända hela tiden nu. Det är så att det går inte att byta kanal, spelar ingen roll om man trycker på siffran eller bläddrar till det och trycke OK så händer det inget. Boxen byter inte kanal, epg hamnar på vald kanal men kanalbytet sker inte. Börjar funka igen efter man startat om boxen ett par gånger. Sen kan det funka ett tag sen samma visa igen.

Har testat rensa cache utan framgång. Nån med bättre ide?

Hej

Skicka mig ditt kundnummer i ett PM så jag kan undersöka saken.

Mvh

Niklas





1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.