Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

10 orsaker varför PS3 kommer bli ledande

1040 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Sony PlayStation 3 (PS3) 60GB (Spelkonsoler) 4 9,2 (705) Inga priser
Microsoft Xbox 360 E 120GB 2007 (Spelkonsoler) 7 8,59 (249) Inga priser
Microsoft Xbox 360 Premium HDMI 20GB (Spelkonsoler) 1 8,46 (157) Inga priser
Sony PlayStation 3 (PS3) 40GB (Spelkonsoler) 2 9,21 (530) Inga priser
76 relaterade trådar
Officiell Tråd- Xbox 360 (5039 inlägg) 3 år sedan
Playstation Store (2597 inlägg) 5 år sedan
* Officiell tråd - Playstation 3* (8507 inlägg) 8 år sedan
Officiella FIRMWARE-tråden [PS3] (1979 inlägg) 8 år sedan
PS3 Information (120 inlägg) 9 år sedan
Xbox 360- Problem (2051 inlägg) 9 år sedan
1080p/24 (575 inlägg) 10 år sedan
PS3 Mediaserver - PMS (2831 inlägg) 10 år sedan
Hur mycket låter era PS3:or? (4857 inlägg) 10 år sedan
DualShock 3 (469 inlägg) 12 år sedan
PS3 som Blu-ray spelare (1237 inlägg) 12 år sedan
Är PS3 40 GB tystare? (550 inlägg) 12 år sedan
Köpa ny PS3 eller laga (17 inlägg) 12 år sedan
Xbox 360 eller PS3 (1171 inlägg) 13 år sedan
Tipstråd/Bildtråd- Renovering vardagsrum (7 inlägg) 13 år sedan
Lackskada på Playstation 3 (9 inlägg) 13 år sedan
Elgiganten har tagit bort Xbox 360 ur sortimentet (64 inlägg) 13 år sedan
Bästa stället att importera ps3? (424 inlägg) 13 år sedan
Xbox 360 "Jasper" (734 inlägg) 13 år sedan
Bildproblem med Denon AVR-1610 och PS3? (9 inlägg) 14 år sedan
Värde på Xbox360 paket? (20 inlägg) 14 år sedan
FPS-kontroll med mus och "frag-chuck"... (171 inlägg) 14 år sedan
DTS via PS3 Media Server (3 inlägg) 14 år sedan
[Hilfe] Prisvärt minisystem för spel och filmbruk (0 inlägg) 14 år sedan
Prissänkning Xbox Elite 360 (56 inlägg) 14 år sedan
Yellow Dog Linux (379 inlägg) 14 år sedan
Nybliven XBOX 360 ägare (55 inlägg) 14 år sedan
Playstation 3 som DVD spelare @ 1080p via HDMI (55 inlägg) 15 år sedan
24p med Samsung LE46A656 och PS3 (58 inlägg) 15 år sedan
PS3 - Bästa ljud system (30 inlägg) 15 år sedan
Sennheiser PC350 till xbox360 ? (1 inlägg) 15 år sedan
Varför kostar "gamla" PS3 nära 9000:-? (12 inlägg) 15 år sedan
PS2 emulering på 40GB i kommande FW? (56 inlägg) 15 år sedan
Xbox 360 Pro 60gb version (151 inlägg) 15 år sedan
2-kanalsljud via PS3 (2 inlägg) 15 år sedan
TVersity för PS3 (24 inlägg) 15 år sedan
Konvertera video för Playstation 3 (38 inlägg) 15 år sedan
Onkyo 606 och PS3:a (21 inlägg) 15 år sedan
Samsung LE32S71B problem (2 inlägg) 15 år sedan
Pris/erbjudanden PS3 40GB (1316 inlägg) 15 år sedan
Xbox 360 med 60GB hårddisk och prissänkning på 20GB-versionen (14 inlägg) 15 år sedan
ps3: usa vs europa? (158 inlägg) 15 år sedan
Sony 40D3500 problem, grynighet samt flimmer vid Blu-Ray (9 inlägg) 15 år sedan
Premium med HDMI har kommit! (276 inlägg) 15 år sedan
Elgiganten säljer PS3 med GT5Prolouge för 3499! (4 inlägg) 15 år sedan
Koppla PS3 till Phlips HT-3115 (0 inlägg) 15 år sedan
PS3 ser ut att bli den ledande konsolen år 2011 (118 inlägg) 15 år sedan
Importera PS3 från USA (5 inlägg) 15 år sedan
Xbox 360 prissänkt (298 inlägg) 16 år sedan
PS3-ljud till både tv och förstärkare? (32 inlägg) 16 år sedan
Nya ps3 versioner (19 inlägg) 16 år sedan
Mitt Xbox 360 dog igen, får jag en ny med hdmi denna gången? (0 inlägg) 16 år sedan
Formatkriget över: Blu-ray segrade över HD DVD? (104 inlägg) 16 år sedan
Ny Hembio Förstärkare (2 inlägg) 16 år sedan
Ny TV (LCD,F-HD) samt Blu-Ray spelare (22 inlägg) 16 år sedan
Dimensioner på kartongen + vikt (2 inlägg) 16 år sedan
Play Station 3's prestanda. (125 inlägg) 16 år sedan
PS3 med 65nm! När? (43 inlägg) 16 år sedan
PS3 - 40gb eller 60 gb? (5 inlägg) 16 år sedan
Xbox 360 Premium -> Elite? (45 inlägg) 16 år sedan
Playstation 3 för 5690 kr på Media Markt! (83 inlägg) 16 år sedan
Xbox 360 Elite är släppt (824 inlägg) 16 år sedan
Söka bland mediafiler (0 inlägg) 16 år sedan
PS3-priset, kommer det sjunka (298 inlägg) 16 år sedan
Pioneer VSX-1016V - ljud från HDMI (1 inlägg) 16 år sedan
TX-SR605 + PS3 + LE-40M87 + Cinema XL + DV6515 (3 inlägg) 16 år sedan
Köpa Xbox 360 Elite. (65 inlägg) 16 år sedan
Vilken TV är bäst för Playstation 3 (9 inlägg) 16 år sedan
Playstation 3 erbjudande (4 inlägg) 16 år sedan
Onkyo TX-SR674E eller TX-SR605 (65 inlägg) 16 år sedan
PS3 firmware update 1.80 (216 inlägg) 16 år sedan
Så billig kan Playstation 3 bli (235 inlägg) 16 år sedan
Denon 2807 eller vänta på 3808? (5 inlägg) 16 år sedan
PS3 Priser i USA (29 inlägg) 17 år sedan
PS3 som cd-spelare? (4 inlägg) 17 år sedan
Blu-ray-spelare (38 inlägg) 17 år sedan

#101

Postad 10 april 2007 - 12:34

Sir Anselm
  • Sir Anselm
  • Beroende

  • 1 475 inlägg
  • 0

Men sedan den första helgen så har försäljningen minskat dramatiskt.

<{POST_SNAPBACK}>

Efter första helgen rapporterades det 610.000 sålda enheter, och nu efter 2-3 veckor senare så ligger siffran på 910.000 enheter...

Enligt vgcharts.org.

<{POST_SNAPBACK}>


Alltså har de sålt 300000 maskiner på 2-3 veckor? Det är ju en ganska kraftig minskning, sen om den är större än minskningen för 360 vet jag inte, för den borde väl också ha minskat omedelbart efter launch eller?

#102

Postad 10 april 2007 - 13:15

Faceplant
  • Faceplant
  • Beroende

  • 1 264 inlägg
  • 0

Ja dom första dagarna sålde den väldigt bra. men sedan var det ju massa jippon och sånt också som bidrog lite, som i London där dom gav bort tror det var 100 eller 1000 st 46" LCD tvisar til ldom som köpte PS3.

Jag tror det var 150 st. 46 tummare de gav till några som köat vid en butik i två dagar. Men det visste de inte om i förväg, de trodde de typ skulle få ett gratis ex av Resistance när de började köa, så jag har svårt att tro att det skulle bidragit till någon extra rusning, förutom att det kom med i tidningarna.

#103

Postad 12 april 2007 - 12:58

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0
Från Insomniac:

If you ever hear someone say “Blu-Ray isn’t needed for this generation,” rest assured they don’t make games for a living.


Från David Jaffe, skaparen of God of War:

When asked what he would change about the PlayStation 3, he responded, "I probably would have taken the Blu-ray out and sold it for less money."


http://www.neogaf.co...ad.php?t=150588

Jag tyckte Jaffes kommentar passade bra in här :D

#104

Postad 12 april 2007 - 13:27

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

  • 14 825 inlägg
  • 0

Jag tyckte Jaffes kommentar passade bra in här  :D

<{POST_SNAPBACK}>

Det där är tagit från en trailer från en kommande "Bonus Round" på gametrailers.com.

Något i stil med;
-"Om du måste ändra på något på PS3an, vad skulle det vara?"
-"Uhm... ptja, skulle nog ta bort blu-rayen så det gick att sälja den billigare".

Tycker Jaffe att BD är bra för spelen och utvecklarna, behövs BD enligt Jaffe eller skulle han klara sig med DVD? Förmodligen skulle just Jaffe klara sig gott och väl med CD eftersom han satsar på små PSN spel just nu och framöver. Hans övriga team på Santa Monica Studio som jobbar med GoW-serien är nog av en annan åsikt isf.

På söndag kommer just den biten av "Bonus Round" så vi får se hur han tänker på den frågeställningen...

Just nu känns det mer som en Aftonbladet-rubrik...

#105

Postad 12 april 2007 - 14:24

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 848 inlägg
  • 0
morlock>> Precis - David Jaffe har aldrig sagt att BD inte behövs för spel, det som har diskuterats här. Han sa att HAN skulle ta bort den från PS3 för att göra konsollen billigare. Två helt olika saker.

Personligen ser jag inte BD-spelaren som Sonys största f*ck-up hittils. Som vi sett via isupplis beräkningar är PS3 dyr som attans även utan BD-driven. Mao, den blir ett snäpp billigare än idag men inte mkt billigare. Och fortfarande dyrare än 360. Skulle snarare vilja vända på det: Hur lätt hade det varit att sälja PS3 UTAN BD-drive för $500???

BD, i egenskap av brist på blålaseras, minskade antalet PS3 vid release (vilket främst drabbade EU) men jag har väldigt svårt att se att det försenade PS3 (förutom mars i EU då). Är det NÅN som tror att PS3, med den mjukvaran som precis blev kvar till releasen hade kunnat släppa konsollen tidigare? Nepp.

Mao kan man inte skylla Sonys sena/långsamma ankommst på marknaden på BD. Istället tycker jag skulden ska ligga på att de (= 1st och 2nd party utvecklare) började för sent alternativt varit för långsamma med spelutvecklingen. Det är här jag ser Sonys kanske största f*ck-up än så länge.

Det och att de valt, iaf initialt, rätt dyr teknik (även utan BD:n alltså). Jag gillar det valet dock ( helt underbart med nån som inte fegar och bara tokkör med tekniken :D ) men jag inser att det kanske inte är optimalt inom priskänsliga och kvantitesdrivna tv-spels världen.

#106

Postad 12 april 2007 - 16:03

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0
Det första spelutvecklaren David Jaffe kommer att tänka på när han ombedes ändra en sak på PS3 är att ta bort Blu-ray. Något säger mig att han inte tycker Blu-ray är nödvändigt den här generationen, som Insomniac menar att ingen spelutvecklare skulle anse.

Hursomhelst har vi redan en spelutvecklare i tråden som ifrågasatt Insomniacs kommentar, så att den är tokig vet vi redan. Precis som alla spelutvecklare som utvecklar exklusivt till 360 eller Wii kan intyga.

David Jaffe har aldrig sagt att BD inte behövs för spel, det som har diskuterats här. Han sa att HAN skulle ta bort den från PS3 för att göra konsollen billigare.

HAN är en spelutvecklare. Man tar inte bort någonting som behövs. Det motverkar syftet.

#107

Postad 12 april 2007 - 16:41

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

  • 14 825 inlägg
  • 0

David Jaffe har aldrig sagt att BD inte behövs för spel, det som har diskuterats här. Han sa att HAN skulle ta bort den från PS3 för att göra konsollen billigare.

HAN är en spelutvecklare. Man tar inte bort någonting som behövs. Det motverkar syftet.

<{POST_SNAPBACK}>

Vad han menar är än sålänge höjt i dunkel. Han kanske menar att man ska ta bort BD-filmmöjligheterna, gjort den mindre som en multimedia och enbart för spel. Bara för att han säger "remove blu-ray" behöver inte betyda att han inte anser att 25-50GB media behövs inte denna generation.

#108

Postad 12 april 2007 - 16:44

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0
Ok :)

#109

Postad 12 april 2007 - 16:59

Faceplant
  • Faceplant
  • Beroende

  • 1 264 inlägg
  • 0

David Jaffe har aldrig sagt att BD inte behövs för spel, det som har diskuterats här. Han sa att HAN skulle ta bort den från PS3 för att göra konsollen billigare.

HAN är en spelutvecklare. Man tar inte bort någonting som behövs. Det motverkar syftet.

<{POST_SNAPBACK}>

Vad då behövs? Det var ett konstigt argument. Det finns skitmycket som inte behövs om man ska börja analysera den saken. Behövs hårddisken? Knappast, titta på 360:n, men den är ju trevlig att ha där som standard. Men skulle man få ner tillverkningskostnaden mycket genom att ta bort hårddisken? Nej 300 spänn kanske, men vad händer om vi tar bort blu-ray driven? Då hamnar vi kanske runt tusenlappen idag och vid launch var det antagligen ännu mer. Om man tittar på Wii så verkar det vara mycket som inte behövs, men alla de grejerna är varför sig ganska små kostnadsbesparingar.

Jag tycker Pacmans post var högst relevant. David tycker inte om att Sony tappar många kunder på grund av det höga priset och det är ju förståeligt eftersom han vill att hans spel ska nå ut till många.

#110

Postad 12 april 2007 - 17:09

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Vad då behövs? Det var ett konstigt argument.


If you ever hear someone say “Blu-Ray isn’t needed for this generation,” rest assured they don’t make games for a living.


?

#111

Postad 12 april 2007 - 17:58

Faceplant
  • Faceplant
  • Beroende

  • 1 264 inlägg
  • 0

?

<{POST_SNAPBACK}>

?

#112

Postad 12 april 2007 - 18:16

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0
Ja, alltså om du läser engelskan så betyder "needed" behövs. Så vems argument är det du tycker är konstigt? Det är inte jag som sa det från första början.

Du pratar som om jag precis hittade på argumentet. Ganska konstigt, fast egentligen inte :)

Om en person säger att BD behövs den här generationen och en annan (Jaffe, eller David som du kallar honom) inte tycker det behövs, är det helt plötsligt jag som har ett konstigt argument som tydligen använder ordet behövs för första gången i tråden?

Om någonting behövs så tar man inte bort det. De frågade honom inte vad han skulle kunna göra för att reducera priset och nå ut till fler konsumenter. De frågade honom vad han skulle vilja ändra på PS3 om han var tvungen. Han kunde valt nästan vad som helst, men han valde BD. Om den behövs så väljer man inte den, simple as that.

Men skit samma, det här är så förutsägbart så jag orkar inte :). Jag tycker bara det är intressant hur du reagerar på mitt argument som om det inte finns i första sidan i tråden.

#113

Postad 12 april 2007 - 18:31

Faceplant
  • Faceplant
  • Beroende

  • 1 264 inlägg
  • 0

Om någonting behövs så tar man inte bort det. De frågade honom inte vad han skulle kunna göra för att reducera priset och nå ut till fler konsumenter. De frågade honom vad han skulle vilja ändra på PS3 om han var tvungen. Han kunde valt nästan vad som helst, men han valde BD. Om den behövs så väljer man inte den, simple as that.

Du läste tydligen inte min post heller så då är vi väl kvitt.

#114

Postad 12 april 2007 - 20:20

Unregistered3d1a00d0
  • Unregistered3d1a00d0
  • Amatör

  • 93 inlägg
  • 0
Är Jaffe nån form av gud som sprider bevingade ord omkring sig som vi andra måste följa. Har aldrig hört talas om karln!!!

#115

Postad 12 april 2007 - 21:19

Sir Anselm
  • Sir Anselm
  • Beroende

  • 1 475 inlägg
  • 0

Ja, alltså om du läser engelskan så betyder "needed" behövs. Så vems argument är det du tycker är konstigt? Det är inte jag som sa det från första början.

Du pratar som om jag precis hittade på argumentet. Ganska konstigt, fast egentligen inte  :)

Om en person säger att BD behövs den här generationen och en annan (Jaffe, eller David som du kallar honom) inte tycker det behövs, är det helt plötsligt jag som har ett konstigt argument som tydligen använder ordet behövs för första gången i tråden?

Om någonting behövs så tar man inte bort det. De frågade honom inte vad han skulle kunna göra för att reducera priset och nå ut till fler konsumenter. De frågade honom vad han skulle vilja ändra på PS3 om han var tvungen. Han kunde valt nästan vad som helst, men han valde BD. Om den behövs så väljer man inte den, simple as that.

Men skit samma, det här är så förutsägbart så jag orkar inte  :). Jag tycker bara det är intressant hur du reagerar på mitt argument som om det inte finns i första sidan i tråden.

<{POST_SNAPBACK}>


I'm with you on this one Zoiler... Jag ser det inte som en nackdel för Sony att de kör BluRay, men det hade nog gått rätt bra utan den också...

#116

Postad 12 april 2007 - 21:35

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Du läste tydligen inte min post heller så då är vi väl kvitt.

<{POST_SNAPBACK}>

Hur visste jag att du kallade honom vid förnamn om jag inte läste din post? Och vad menar du ens?

Är Jaffe nån form av gud som sprider bevingade ord omkring sig som vi andra måste följa.

Han är en ganska respekterad spelutvecklare, där "spelutvecklare" är keyword i just det här fallet. Har du inte hängt med i tråden :) ?

#117

Postad 12 april 2007 - 21:52

Articat
  • Articat
  • Användare

  • 123 inlägg
  • 0
Jag blir lite full i skratt när jag läser den här tråden, verkar vara mycket negativ energi i den här tråden :) . Att Sony skulle ha fuckat till det som Pacman säger tycker jag är personligen är helt fel, PS3 är den nyaste konsollen och har redan nästan 20% av den nya generationen, nästan 3 miljoner konsoller är skeppade och att konsollen skulle vara för dyr tror jag bara är struntprat, fyra lappar (US) för en värstingspelmaskin med blueray är ju faktiskt REA om man titta till den teknik man får för priset. Att vi i Sverige gnäller på att konsollen är så jäkla dyr är ju inte SONYS fel.

Personligen ser jag bara positvit för utvecklingen för PS3, home kommer att slå tror jag.
Det som bedrövar mig lite är att stora speltillverkare som tex EA inte kommer att trycka ur kraften ur PS3:an då allt blir multiplattform och förmodligen blir bättre på 360:n.

#118

Postad 13 april 2007 - 00:45

Kimpost
  • Kimpost
  • Beroende

  • 1 134 inlägg
  • 0

Att vi i Sverige gnäller på att konsollen är så jäkla dyr är ju inte SONYS fel.


Well, Sony gillar att subventionera PS3 mer i vissa regioner än i andra. Men det är alltså inte Sonys fel att de gör så?

Och läs lite nogrannare innan du hoppar på folk. Pacman gillar PS3. Men han kanske inte måste gilla allt Sony gör bara för den sakens skull?

#119

Postad 13 april 2007 - 00:55

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

  • 14 825 inlägg
  • 0

Att vi i Sverige gnäller på att konsollen är så jäkla dyr är ju inte SONYS fel.


Well, Sony gillar att subventionera PS3 mer i vissa regioner än i andra. Men det är alltså inte Sonys fel att de gör så?

Och läs lite nogrannare innan du hoppar på folk. Pacman gillar PS3. Men han kanske inte måste gilla allt Sony gör bara för den sakens skull?

<{POST_SNAPBACK}>

Sony sänkte priset i Japan. Annars kostar en PS3a lika mycket för sony i alla andra länder.

#120

Postad 13 april 2007 - 07:16

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0
Om PS3 inte haft BD-spelare och 360 hade haft inbyggd HD DVD-spelare så hade jag köpt en 360 i stället. Det finns nog fler som jag så BD-spelaren lockar nog en del köpare i alla fall.

#121

Postad 13 april 2007 - 07:37

LillKille
  • LillKille
  • Veteran

  • 1 680 inlägg
  • 0
Verkar vara Wii som har mer av det som "behövs" för att slå i folkhemmen:

PS3 week-3 sales trampled by Wii

-lk

#122

Postad 13 april 2007 - 08:19

Articat
  • Articat
  • Användare

  • 123 inlägg
  • 0


Och läs lite nogrannare innan du hoppar på folk. Pacman gillar PS3. Men han kanske inte måste gilla allt Sony gör bara för den sakens skull?

<{POST_SNAPBACK}>

Det var inget påhopp på Pacman och jag tror inte han tog det så heller,så släpp bollarna Kimost.

#123

Postad 13 april 2007 - 08:41

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 848 inlägg
  • 0

Jag blir lite full i skratt när jag läser den här tråden, verkar vara mycket negativ energi i den här tråden  ;) . Att Sony skulle ha fuckat till det som Pacman säger tycker jag är personligen är helt fel, PS3 är den nyaste konsollen och har redan nästan 20% av den nya generationen, nästan 3 miljoner konsoller är skeppade och att konsollen skulle vara för dyr tror jag bara är struntprat, fyra lappar (US) för en värstingspelmaskin med blueray är ju faktiskt REA om man titta till den teknik man får för priset. Att vi i Sverige gnäller på att konsollen är så jäkla dyr är ju inte SONYS fel.

Personligen ser jag bara positvit för utvecklingen för PS3, home kommer att slå tror jag.
Det som bedrövar mig lite är att stora speltillverkare som tex EA inte kommer att trycka ur kraften ur PS3:an då allt blir multiplattform och förmodligen blir bättre på 360:n.

<{POST_SNAPBACK}>

Tror du missförstod mig lite.

Man måste sätta saker och ting i förhållanden. Sony har f*uckat i jämförelse med PS2. Bara 800-900K sålda i japan hittils är inte bra alls, det kirrade PS2 första helgen, typ. De har f*uckat (till största grad dock beroende på att konkurrenterna har gjort ett förbaskat bra jobb den här gången, både Nin och MS) eftersom med största säkerhet aldrig kommer komma i närheten av det marknadsövertag PS2 hade.

Det är inte vi i Sverige som "gnäller" över priset på PS3. Det är "gamers" som gnäller på priset. "Gnäller" ska tolkas som "ej köper", eller kanske mer exakt, "köper mer av konkurrenterna".

Jag gnäller sannerligen inte på priset, tycker det är en makalöst prisvärd maskin (om man får tag i en felfri - that is :) ) men en titt på försäljningssiffrorna visar att världen som helhet inte är lika kloka som dig och mig... :) (sistnämda var ett skämt - så ingen går i taket)

3 miljoner är sålda btw, skulle tippa på att 4-5 miljoner är skeppade.

Zolier>> Vad jag menade var att bara för att en spelutvecklare tycker att en PS3 utan BD-lirare vore ett bättre design-val betyder inte det att utvecklaren tycker att BD inte kan tillföra något för spel. Ser det som extremt långsökt att ens försöka göra den kopplingen (säger inte att du gjort det men diskussionen tidigare i tråden har handlat om vad BD kan tillföra för spel).

Med det sagt så måste man vara extremt f*nboy-blind om man inte ser att BD i PS3 först och främst handlar om att vinna HD-film kriget, inget annat. Personligen tycker jag det är en strålande idé, det passar min "agenda" perfekt, Jaffe och 100%-iga gamers håller dock inte med. Synd för dem. :lol:

#124

Postad 13 april 2007 - 11:21

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

  • 14 825 inlägg
  • 0
Gametrailers har släppt en video som utvecklar Jaffes kommentar en aning.

http://www.gametrail...ew.php?id=18539

:)

#125

Postad 13 april 2007 - 12:43

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Zolier>> Vad jag menade var att bara för att en spelutvecklare tycker att en PS3 utan BD-lirare vore ett bättre design-val betyder inte det att utvecklaren tycker att BD inte kan tillföra något för spel. Ser det som extremt långsökt att ens försöka göra den kopplingen (säger inte att du gjort det men diskussionen tidigare i tråden har handlat om vad BD kan tillföra för spel).

Nej, det är klart att Jaffe tycker att BD tillför någonting, för det gör den ju uppenbarligen. Och jag fattar även att om den hade kostat 0 kr hade han tagit med den.

MEN :P

"Tillföra något" och vara "absolut nödvändig" är ändå två skilda saker. Det är det enda jag vill få fram... att hans kommentar om att BD är ett måste den här generationen är larvig. Och eftersom Jaffe skulle valt BD som första grej att plocka bort om han fick ett val så kan han inte gärna anse att det är ett måste och ergo är han enligt Insomniac inte spelutvecklare. Ja, det är löjligt, men så blir det när deras utgångsmening är löjlig.

Gametrailers har släppt en video som utvecklar Jaffes kommentar en aning.

Han sa det med andra ord.

Det här är ganska överdrivet. SONY har t o m gått ut och officiellt kommenterat vad han sa :P . De tolkade det också som jag :wub:

#126

Postad 13 april 2007 - 13:33

Articat
  • Articat
  • Användare

  • 123 inlägg
  • 0

Tror du missförstod mig lite.

Man måste sätta saker och ting i förhållanden. Sony har f*uckat i jämförelse med PS2. Bara 800-900K sålda i japan hittils är inte bra alls, det kirrade PS2 första helgen, typ. De har f*uckat (till största grad dock beroende på att konkurrenterna har gjort ett förbaskat bra jobb den här gången, både Nin och MS) eftersom med största säkerhet aldrig kommer komma i närheten av det marknadsövertag PS2 hade.

Det är inte vi i Sverige som "gnäller" över priset på PS3. Det är "gamers" som gnäller på priset. "Gnäller" ska tolkas som "ej köper", eller kanske mer exakt, "köper mer av konkurrenterna". 

Jag gnäller sannerligen inte på priset, tycker det är en makalöst prisvärd maskin (om man får tag i en felfri - that is :P ) men en titt på försäljningssiffrorna visar att världen som helhet inte är lika kloka som dig och mig...  :wub: (sistnämda var ett skämt - så ingen går i taket)

3 miljoner är sålda btw, skulle tippa på att 4-5 miljoner är skeppade.

<{POST_SNAPBACK}>

Okej, det kan jag iof hålla med om. Om man gämför med PS2 lanseringen så är försäljningen ganska blek, och som du säger så har konkurrenterna gjort ett bättre jobb denna gång. Men vilket motstånd hade PS2 vid lansering? typ sega Dreamcast!

Därför anser inte jag att SONY har fuckat till det , marknaden ser annulunda ut nu och SONY förstod det och skapade den kraftfullaste maskinen på marknaden, klart det kostar lite då :P
nästan 20% av den nya generationen är väl inte illa pinkat för en färsking? Men allt är iof relativt.

#127

Postad 13 april 2007 - 16:14

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

nästan 20% av den nya generationen är väl inte illa pinkat för en färsking? Men allt är iof relativt.

<{POST_SNAPBACK}>

Vilka siffror är det som gäller? Om det nu är 3 miljoner så skulle 20% av den totala försäljningen innebära att det hittills sålt 15 miljoner nextgenkonsoler? Måste sålts mer. Eller räknar du inte med Wii?

Men som sagt, allt är relativt vad man tycker om hur det gått hittills.

#128

Postad 13 april 2007 - 16:42

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

  • 14 825 inlägg
  • 0

nästan 20% av den nya generationen är väl inte illa pinkat för en färsking? Men allt är iof relativt.

<{POST_SNAPBACK}>

Vilka siffror är det som gäller? Om det nu är 3 miljoner så skulle 20% av den totala försäljningen innebära att det hittills sålt 15 miljoner nextgenkonsoler? Måste sålts mer. Eller räknar du inte med Wii?

Men som sagt, allt är relativt vad man tycker om hur det gått hittills.

<{POST_SNAPBACK}>

Enligt vgcharts.org siffror ser det ut såhär.

Bifogad fil  stat0407.jpg   28,67K   6 Antal nerladdningar

#129

Postad 13 april 2007 - 18:13

AriaGiovanni
  • AriaGiovanni
  • Lärjunge

  • 378 inlägg
  • 0

Om PS3 inte haft BD-spelare och 360 hade haft inbyggd HD DVD-spelare så hade jag köpt en 360 i stället. Det finns nog fler som jag så BD-spelaren lockar nog en del köpare i alla fall.

<{POST_SNAPBACK}>


Vad är det för magiskt med inbyggd HD-spelare?
Är det lika magiskt som TV med inbyggd DVD-spelare?


tycker det är en makalöst prisvärd maskin


Lika makalös som idén att fira sin icke-födelsedag eftersom den förekommer 364 dagar om året vilket borde ge fler presenter, inte sant?

#130

Postad 13 april 2007 - 18:38

basselito
  • basselito
  • Beroende

  • 1 302 inlägg
  • 0

Bifogad fil  stat0407.jpg   28,67K   6 Antal nerladdningar

<{POST_SNAPBACK}>

Gud vad Wii säljer.

#131

Postad 14 april 2007 - 08:25

Sir Anselm
  • Sir Anselm
  • Beroende

  • 1 475 inlägg
  • 0

Om PS3 inte haft BD-spelare och 360 hade haft inbyggd HD DVD-spelare så hade jag köpt en 360 i stället. Det finns nog fler som jag så BD-spelaren lockar nog en del köpare i alla fall.

<{POST_SNAPBACK}>


Vad är det för magiskt med inbyggd HD-spelare?
Är det lika magiskt som TV med inbyggd DVD-spelare?


tycker det är en makalöst prisvärd maskin


Lika makalös som idén att fira sin icke-födelsedag eftersom den förekommer 364 dagar om året vilket borde ge fler presenter, inte sant?

<{POST_SNAPBACK}>


Otroligt konstiga och irrelevanta jämförelser....

#132

Postad 14 april 2007 - 18:00

dondiego79
  • dondiego79
  • Amatör

  • 85 inlägg
  • 0
tycker snarare att det finns 10 orsaker till varför ps3 blir sonys sista konsoll, det var trots allt 1 1/2 år sedan 360 släpptes då tycker man ju att det skulle ha hänt lite med utvecklingen av ps3:an men icke. tycker även att dom borde ha utvecklat nya handkontroller dom känns billiga och det strålar gammalt om dom. Den har ju heller inte några intressanta titlar alls, kanske motorstorm men det är ändå ganske fullt, den är sjukt dyr, det är bara (hej jag har sparat i 4 år för att kunna köpa maskinen ) människor som måste tycka att den är bra och ( hej jag älskar att ha den senaste prylen )människor som köper maskinen . Nej jag tycker ps3 :an är misslyckad och skulle aldrig byta ut min 360 mot en sån maskin, men det kanske kommer bättre spel sen, för det är ju därför man har en maskin ??

#133

Postad 14 april 2007 - 18:36

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Hmm..Njaa..En hel del köper juh även en PS3 för att den har en kompetent bluray spelare...

Ser man till priset då så är det ett kap enligt mig men eftersom jag inte bryr mig om det så är den för dyr som konsoll så länge det inte är tydligt att spel drar nytta av bluray....

Då kommer PS3 i ett helt nytt ljus för mig iaf :blink:

#134

Postad 14 april 2007 - 22:38

xxManiacxx
  • xxManiacxx
  • Forumräv

  • 519 inlägg
  • 0

tycker snarare att det finns 10 orsaker till varför ps3 blir sonys sista konsoll, det var trots allt 1 1/2 år sedan 360 släpptes då tycker man ju att det skulle ha hänt lite med utvecklingen av ps3:an men icke. tycker även att dom borde ha utvecklat nya handkontroller dom känns billiga och det strålar gammalt om dom. Den har ju heller inte några intressanta titlar alls, kanske motorstorm men det är ändå ganske fullt, den är sjukt dyr,  det är bara (hej jag har sparat i 4 år för att kunna köpa maskinen ) människor som måste tycka att den är bra och ( hej jag älskar att ha den senaste prylen )människor  som köper maskinen . Nej jag tycker ps3 :an är misslyckad och skulle aldrig byta ut min 360 mot en sån maskin, men det kanske kommer bättre spel sen, för det är ju därför man har en maskin ??

<{POST_SNAPBACK}>



För vissa så finns det inga bra spel ute. För andra finns det helt underbara spel ute som dom bara måste ha.

För vissa är det en dyr investering. För andra är det en fjärt i rymden.

För vissa är det bara en spelkonsoll, för andra en multimediamaskin.

Personligen äger jag varesig 360 eller ps3. Däremot kommer jag köpa en ps3 när vissa titlar kommer ut. Har aldrig ens tänkt tanken på att köpa en 360.

Just nu är jag fullständigt nöjd med min Wii :blink:

#135

Postad 15 april 2007 - 14:50

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

  • 14 825 inlägg
  • 0
Intervju med Julian Eggebrecht från Factor 5.

Q: How do you look back at this point on the differences between the PS3 and the Xbox 360?
A: You’ll have a hard time if you port without having a PS 3 game in mind when you created the 360 version. That is where a lot of complaints are coming from. They created the 360 engine with a unified memory architecture in mind, with the embedded frame buffer with its advantages and disadvantages, and not thinking too much in early stages about multicore. If you try to get that over to the PS 3, you’re in for a bad surprise. The PS 3 is all about streamlining about the two different memory pools. They are separate. You don’t have to do tiling because you don’t have an embedded frame buffer. All of these advantages of the PS 3 turn into disadvantages if you don’t start making your game on the PS 3. Hence the griping. If you create first on the PS 3, it is pretty easy to port it to the 360. A lot of companies coming on board now will probably start on the PS 3 and move to the 360. The lucky thing for us is we didn’t have to think about the 360 at all.


Redigerat av Unregisteredf64a5233, 15 april 2007 - 14:59.


#136

Postad 15 april 2007 - 14:53

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

  • 14 825 inlägg
  • 0

Om PS3 inte haft BD-spelare och 360 hade haft inbyggd HD DVD-spelare så hade jag köpt en 360 i stället. Det finns nog fler som jag så BD-spelaren lockar nog en del köpare i alla fall.

<{POST_SNAPBACK}>

Vad är det för magiskt med inbyggd HD-spelare?
Är det lika magiskt som TV med inbyggd DVD-spelare?

Om du inte tycker det är "magiskt" med inbyggd HD-spelare, varför tycker du då det är "magiskt" med IP-TV-funktioner?

#137

Postad 15 april 2007 - 17:22

AriaGiovanni
  • AriaGiovanni
  • Lärjunge

  • 378 inlägg
  • 0

Om PS3 inte haft BD-spelare och 360 hade haft inbyggd HD DVD-spelare så hade jag köpt en 360 i stället. Det finns nog fler som jag så BD-spelaren lockar nog en del köpare i alla fall.

<{POST_SNAPBACK}>


Vad är det för magiskt med inbyggd HD-spelare?
Är det lika magiskt som TV med inbyggd DVD-spelare?


tycker det är en makalöst prisvärd maskin


Lika makalös som idén att fira sin icke-födelsedag eftersom den förekommer 364 dagar om året vilket borde ge fler presenter, inte sant?

<{POST_SNAPBACK}>


Otroligt konstiga och irrelevanta jämförelser....

<{POST_SNAPBACK}>


Menar du att det är konstigt att jämföra icke-födelsedagar med PS3:ans "makalösa prisvärdhet" eller att jämföra PS3:ans "makalösa prisvärdhet" med icke-födelsedagar?

En sådan jämförelse vore konstig om du verkligen fick presenter på varje icke-födelsedag, du kan ju pröva och fira din icke-födelsedag och se om du får någon present. Troligen får du inte det och därför är det lämpligt att göra jämförelsen med PS3.

Idag kan du spela över 50 nedladdningsbara spel på Xbox 360 som tillsammans tar upp ca 1 GB. Det har tagit spelutvecklarna ca 1.5 år att ta fram dessa spel. Resistance på PS3 använder ca 15 GB, alltså måste det spelet vara 15 ggr längre, 15 ggr snyggare och 15 ggr roligare än alla dessa 50 andra Xbox 360-spel, inte sant??!! :D

I pipeline ligger så många spel till Xbox 360 att man kan tvingas släppa 1-2 nya nedladdningsbara spel varje vecka till Xbox 360, alltså kommer vi ha ca 150 nedladdningsbara spel om ett år, som tillsammans tar upp kanske 5 GB. MEN!!! Fortfarande kommer Resistance vara 3 ggr längre, 3 ggr snyggare och 3 ggr roligare än alla dessa 150 spel, inte sant?!!! B)

1. Hur många nedladdningsbara spel finns det till PS3:an idag????!!!!
2. Hur många spel på blu-ray finns det???!! Var finns Ghost Recon och Rainbow Six Vegas? Och varför har inte PS3-versionen av Splinter Cell samma häftiga visuella effekter som Xbox 360-versionen trots att spelet kom ut flera månader senare på PS3??? Kanske beror det på att spelutvecklarna föredrar Xbox 360 ;)
3. Varför finns inget release-datum på Matrix-trilogin på blu-ray? Alla vet ju att Matrix-trilogin kommer 22:a maj på HD DVD, men något datum på blu-ray finns ej!!! Skälet till detta är ju PiP, och eftersom Warner även ger ut filmen "300" så kommer "300" även först på HD DVD!!! :lol:
4. Xbox 360 ingår i visionen "Live Anywhere" som innebär att du ska kunna köpa ett nedladdningsbart spel på Xbox 360 och sedan spela det gratis på din mobiltelefon och PC. Har Sony annonserat någon sådan vision, eller kommer du bli tvungen att betala för att kunna spela på din mobil också, eller kommer du inte alls kunna spela PS3 spel på din mobil???!!! :o
5. Xbox 360 kommer i slutet av året med nedladdningsbara filmer och TV-serier, har Sony annonserat något liknande eller tvingas du köpa allt på blu-ray???!!! Kommer du tvingas hyra filmer på blu-ray som kan riskera få repor? På Xbox 360:n får du inga repor eftersom du laddar ned filmerna på "repfri" hårddisk!! Hur gör du om du vill se direktsänd sport i HD?? Har Sony annonserat någonting om detta???!! :)

Om PS3 ska hålla i 10 år så är de första 2 åren, dvs 20% av livslängden, de åren då hårdvaran inuti PS3:an kommer vara någorlunda cool, men därefter, alltså under 80% av hela PS3:ans livslängd så beror allt på vilka filmer och spel, etc som du kan spela på PS3:an. Jag har med de 5 punkterna ovan redan bevisat att Xbox 360 har mer mjukvara i pipeline än Sony, alltså kommer PS3 vara totalt uncool under 80% av sin livsängd!!! B)

Om PS3 är "makalöst prisvärd" som pacman påstår så borde rimligtvis man få minst lika mycket spel och filmer som Xbox 360 och andra funktioner som Xbox 360 har t.ex. att kunna spela mot PC-spelare via Internet. Om PS3 verkligen är så "makalöst prisvärd", varför köper då inte alla PS3:an??!!! Väntar folk kanske på att den ska bli " ännu mera (superlativ) + makalöst prisvärd"??!! Men jag har ju redan bevisat att PS3 inte alls idag är så särskilt prisvärd som pacman påstår, snarare verkar det som att pacman är en del av Sonys Phase Hydra som går ut på att tala om blu-ray på forum utan att motivera varför det skulle vara bra.

Vissa säger till och med att PS3 är billig som blu-ray spelare (Phase Hydra-varning!). Vad är det för vits att PS3 är en billig blu-ray spelare när inte ens blu-ray klarar av Matrix-trilogin och troligtvis inte heller "300" och kommer inte göra så på flera månader??!!! Och då ska man komma ihåg att HD DVD spelare är billigare och kan spela Matrix-trilogin redan den 22:a maj!!! :lol:

Om du har ett hushåll med ett film-rum, ett spel-rum och ett TV-rum. Om du bara använder PS3 så innebär det att du köper en PS3 till film-rummet, en PS3 till spel-rummet och en PS3 till TV-rummet, dvs 3*6000kr = 18 000kr!!!! Men varför skulle du vilja ha en spelkonsol när du tittar på film??? Den bästa HD spelaren du kan köpa är ju en stand-alone HD DVD spelare:
http://www.t3.co.uk/...vd_beats_bluray (2006: Toshiba HD-XA1)
http://www.soundandv...ards-page2.html (2007: Toshiba HD-XE1/XA2)
Om du i ditt spel-rum bara vill kunna spela olika nedladdningsbara spel, varför måste du betala för blu-ray?? Om du i ditt TV-rum vill kunna titta på inspelad TV i HD eller direksänd TV i HD eller video-on-demand i HD, varför måste du betala för blu-ray????

Sony har planterat blu-ray i PS3:an helt enkelt för att de vill sälja blu-ray!!! Alltså kan du inte och ska inte förvänta dig att Sony kommer leverera fler nedladdningbara spel till PS3:an än vad Xbox 360 kan, och inte heller förvänta dig att Sony kommer leverera fler nedladdningbara filmer till PS3:an än vad Xbox 360 kan, och inte heller förvänta dig att Sony kommer leverera fler HD TV-kanaler till PS3:an än vad Xbox 360 kan, etc...

Om det ska vara någon vits med att påstå att PS3:an är "makalöst prisvärd" så bör man kunna visa att man får fler spel och filmer av givmilda Sony än vad man får av givmilda Microsoft. Om man påstår att det är "makalöst smart" att fira sina icke-födelsedag bara för att den förekommer oftare och därmed borde man få fler presenter, ja då borde man kunna visa att man verkligen får fler presenter av sina givmilda vänner innan man gör ett sådant påstående. Som det ser ut idag så kan du spela fler spel till Xbox 360 för en konsol som bara kostar 3000kr medan du kan spela betydligt färre spel på PS3:an som kostar 6000kr. Hade du åtminsone fått vad du betalat för så borde det finnas dubbelt så många spel till PS3:an än till Xbox 360 vilket det inte gör. Alltså kan man dra slutsatsen att pacmans påstående att PS3:an är "makalöst prisvärd" är hämtat ur intet från Phase Hydra. :lol:

(Ekande skratt!!!) :lol: :lol: :lol:

#138

Postad 15 april 2007 - 17:25

xxManiacxx
  • xxManiacxx
  • Forumräv

  • 519 inlägg
  • 0
men om PS3ans hårdvara är förlegad efter 2 år vad är då 360 om 1 år? :)

Ah fan-boys. dom är ett roligt släkte

Redigerat av xxManiacxx, 15 april 2007 - 17:26.


#139

Postad 15 april 2007 - 18:07

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

  • 14 825 inlägg
  • 0
AriaGiovanni;

(dessa punkter har ingen direkt knytning till dina punkter, bara reflektioner allmänt angående din novell här ovan)

1. PS3 är makalöst prisvärd för pacman. Var och en tar ställning till prisvärdheten.
2. Vill jag spela 150 små nedladdningsbara spel varje år som tar upp max 5 GB så har jag min dator, som jag har kunnat spela dessa små nedladdningsbara spel på i flera års tid. På PS3 vill jag ha AAA-titlar och nedladdningsbara demos till AAA-titlar främst, små cassualspel i andra hand.
3. Angående Matrix och 300, dessa filmer kommer först på HD DVD och senare på blu-ray, men när kommer filmer som Pirates Of The Carribean på HD DVD?
4. Om jag vill se sportsändningar i HD live så finns det bland annat en tjänst som Canal Digital och Comhem erbjuder... Dessutom vet du ingenting om vad "Playstation TV" och Connect kommer erbjuda på PS3an framöver.

EDIT:

Idag kan du spela över 50 nedladdningsbara spel på Xbox 360 som tillsammans tar upp ca 1 GB. Det har tagit spelutvecklarna ca 1.5 år att ta fram dessa spel. Resistance på PS3 använder ca 15 GB, alltså måste det spelet vara 15 ggr längre, 15 ggr snyggare och 15 ggr roligare än alla dessa 50 andra Xbox 360-spel, inte sant??!! biggrin.gif

Bländande logik! :)

Redigerat av Unregisteredf64a5233, 16 april 2007 - 20:51.


#140

Postad 15 april 2007 - 18:22

Sir Anselm
  • Sir Anselm
  • Beroende

  • 1 475 inlägg
  • 0

1. Hur många nedladdningsbara spel finns det till PS3:an idag????!!!!
2. Hur många spel på blu-ray finns det???!! Var finns Ghost Recon och Rainbow Six Vegas? Och varför har inte PS3-versionen av Splinter Cell samma häftiga visuella effekter som Xbox 360-versionen trots att spelet kom ut flera månader senare på PS3??? Kanske beror det på att spelutvecklarna föredrar Xbox 360  B)
3. Varför finns inget release-datum på Matrix-trilogin på blu-ray? Alla vet ju att Matrix-trilogin kommer 22:a maj på HD DVD, men något datum på blu-ray finns ej!!! Skälet till detta är ju PiP, och eftersom Warner även ger ut filmen "300" så kommer "300" även först på HD DVD!!!  :o
4. Xbox 360 ingår i visionen "Live Anywhere" som innebär att du ska kunna köpa ett nedladdningsbart spel på Xbox 360 och sedan spela det gratis på din mobiltelefon och PC. Har Sony annonserat någon sådan vision, eller kommer du bli tvungen att betala för att kunna spela på din mobil också, eller kommer du inte alls kunna spela PS3 spel på din mobil???!!!  :lol:
5. Xbox 360 kommer i slutet av året med nedladdningsbara filmer och TV-serier, har Sony annonserat något liknande eller tvingas du köpa allt på blu-ray???!!! Kommer du tvingas hyra filmer på blu-ray som kan riskera få repor? På Xbox 360:n får du inga repor eftersom du laddar ned filmerna på "repfri" hårddisk!! Hur gör du om du vill se direktsänd sport i HD?? Har Sony annonserat någonting om detta???!!  :)

<{POST_SNAPBACK}>


1. Ingen aning
2. Ingen aning
3. Ingen aning
4. Ingen aning + don't care, spela på mobilen är bara trist
5. Antar att jag gör det via antingen Viasats eller Comhems HD-utbud...

Har själv ingen PS3:a, däremot en 360. Men jag kommer nog köpa en PS3:a till slut, men jag vill nog se att den går ner lite i pris först... Men som BluRay-spelare sett så är den ju faktiskt prisvärd sett till vad andra spelare kostar idag, som spelmaskin inte riktigt lika prisvärd...

Sen förstår jag inte vad ev. releasedatum på HDDVD och BluRay har med PS3 vs. 360 att göra!?

#141

Postad 15 april 2007 - 19:55

mBr
  • mBr
  • Mästare

  • 3 024 inlägg
  • 0

men om PS3ans hårdvara är förlegad efter 2 år vad är då 360 om 1 år?  :lol:

Ah fan-boys. dom är ett roligt släkte

<{POST_SNAPBACK}>



Så efter ditt inlägg här vad kallar du då dig själv? :)

#142

Postad 15 april 2007 - 19:59

xxManiacxx
  • xxManiacxx
  • Forumräv

  • 519 inlägg
  • 0

men om PS3ans hårdvara är förlegad efter 2 år vad är då 360 om 1 år?  :lol:

Ah fan-boys. dom är ett roligt släkte

<{POST_SNAPBACK}>



Så efter ditt inlägg här vad kallar du då dig själv? :)

<{POST_SNAPBACK}>



Inte en fan-boy ialla fall. Jag tycker 360 är en bra maskin förrutom att den låter. tycker deras live funktion är bra. Men den har inga spel jag är intresserad av helt enkelt så därför köper inte jag en personligen

#143

Postad 15 april 2007 - 20:02

Ballybompa
  • Ballybompa
  • Lärjunge

  • 384 inlägg
  • 0

1. Hur många nedladdningsbara spel finns det till PS3:an idag????!!!!
2. Hur många spel på blu-ray finns det???!! Var finns Ghost Recon och Rainbow Six Vegas? Och varför har inte PS3-versionen av Splinter Cell samma häftiga visuella effekter som Xbox 360-versionen trots att spelet kom ut flera månader senare på PS3??? Kanske beror det på att spelutvecklarna föredrar Xbox 360  :o
3. Varför finns inget release-datum på Matrix-trilogin på blu-ray? Alla vet ju att Matrix-trilogin kommer 22:a maj på HD DVD, men något datum på blu-ray finns ej!!! Skälet till detta är ju PiP, och eftersom Warner även ger ut filmen "300" så kommer "300" även först på HD DVD!!!  ;)
4. Xbox 360 ingår i visionen "Live Anywhere" som innebär att du ska kunna köpa ett nedladdningsbart spel på Xbox 360 och sedan spela det gratis på din mobiltelefon och PC. Har Sony annonserat någon sådan vision, eller kommer du bli tvungen att betala för att kunna spela på din mobil också, eller kommer du inte alls kunna spela PS3 spel på din mobil???!!!  B)
5. Xbox 360 kommer i slutet av året med nedladdningsbara filmer och TV-serier, har Sony annonserat något liknande eller tvingas du köpa allt på blu-ray???!!! Kommer du tvingas hyra filmer på blu-ray som kan riskera få repor? På Xbox 360:n får du inga repor eftersom du laddar ned filmerna på "repfri" hårddisk!! Hur gör du om du vill se direktsänd sport i HD?? Har Sony annonserat någonting om detta???!!  :lol:

<{POST_SNAPBACK}>


1. Ingen aning
2. Ingen aning
3. Ingen aning
4. Ingen aning + don't care, spela på mobilen är bara trist
5. Antar att jag gör det via antingen Viasats eller Comhems HD-utbud...

Har själv ingen PS3:a, däremot en 360. Men jag kommer nog köpa en PS3:a till slut, men jag vill nog se att den går ner lite i pris först... Men som BluRay-spelare sett så är den ju faktiskt prisvärd sett till vad andra spelare kostar idag, som spelmaskin inte riktigt lika prisvärd...

Sen förstår jag inte vad ev. releasedatum på HDDVD och BluRay har med PS3 vs. 360 att göra!?

<{POST_SNAPBACK}>


Hihi.. det var inga frågor, det var svar på ett gäng andra frågor, som svarades på med motfrågor.. total soppa :) hihi

#144

Postad 15 april 2007 - 20:42

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

  • 14 825 inlägg
  • 0

David Jaffe har aldrig sagt att BD inte behövs för spel, det som har diskuterats här. Han sa att HAN skulle ta bort den från PS3 för att göra konsollen billigare.

HAN är en spelutvecklare. Man tar inte bort någonting som behövs. Det motverkar syftet.

<{POST_SNAPBACK}>

Vad han menar är än sålänge höjt i dunkel. Han kanske menar att man ska ta bort BD-filmmöjligheterna, gjort den mindre som en multimedia och enbart för spel. Bara för att han säger "remove blu-ray" behöver inte betyda att han inte anser att 25-50GB media behövs inte denna generation.

<{POST_SNAPBACK}>

Nytt avsnitt av "Bonus round" med Jaffes numera berömda uttalande ang. BD i PS3.

http://www.gametrail...d.php?ep=4&pt=3


...och ja, det var enbart själva filmbiten han menade...

#145

Postad 15 april 2007 - 21:25

rayko
  • rayko
  • Mästare

  • 3 653 inlägg
  • 0
är det sant att PS3an inte klarar av Anti-aliasing ??

#146

Postad 15 april 2007 - 21:48

Dino
  • Dino
  • Lärjunge

  • 369 inlägg
  • 0

är det sant att PS3an inte klarar av Anti-aliasing ??

<{POST_SNAPBACK}>


PS3 klarar av AA och med HDR samtidigt.

#147

Postad 16 april 2007 - 00:32

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

...och ja, det var enbart själva filmbiten han menade...

<{POST_SNAPBACK}>

Hur menar han då? Han kan väl inte plocka bort den ena och ha kvar den andra? Det tjänar han väl inte ens något på, prismässigt.

Plockar han bort BD så plockar han bort BD..

#148

Postad 16 april 2007 - 03:15

MTD
  • MTD
  • Lärjunge

  • 393 inlägg
  • 0

Om PS3 inte haft BD-spelare och 360 hade haft inbyggd HD DVD-spelare så hade jag köpt en 360 i stället. Det finns nog fler som jag så BD-spelaren lockar nog en del köpare i alla fall.

<{POST_SNAPBACK}>


Vad är det för magiskt med inbyggd HD-spelare?
Är det lika magiskt som TV med inbyggd DVD-spelare?


tycker det är en makalöst prisvärd maskin


Lika makalös som idén att fira sin icke-födelsedag eftersom den förekommer 364 dagar om året vilket borde ge fler presenter, inte sant?

<{POST_SNAPBACK}>


Otroligt konstiga och irrelevanta jämförelser....

<{POST_SNAPBACK}>


Menar du att det är konstigt att jämföra icke-födelsedagar med PS3:ans "makalösa prisvärdhet" eller att jämföra PS3:ans "makalösa prisvärdhet" med icke-födelsedagar?

En sådan jämförelse vore konstig om du verkligen fick presenter på varje icke-födelsedag, du kan ju pröva och fira din icke-födelsedag och se om du får någon present. Troligen får du inte det och därför är det lämpligt att göra jämförelsen med PS3.

Idag kan du spela över 50 nedladdningsbara spel på Xbox 360 som tillsammans tar upp ca 1 GB. Det har tagit spelutvecklarna ca 1.5 år att ta fram dessa spel. Resistance på PS3 använder ca 15 GB, alltså måste det spelet vara 15 ggr längre, 15 ggr snyggare och 15 ggr roligare än alla dessa 50 andra Xbox 360-spel, inte sant??!! :D

I pipeline ligger så många spel till Xbox 360 att man kan tvingas släppa 1-2 nya nedladdningsbara spel varje vecka till Xbox 360, alltså kommer vi ha ca 150 nedladdningsbara spel om ett år, som tillsammans tar upp kanske 5 GB. MEN!!! Fortfarande kommer Resistance vara 3 ggr längre, 3 ggr snyggare och 3 ggr roligare än alla dessa 150 spel, inte sant?!!! B)

1. Hur många nedladdningsbara spel finns det till PS3:an idag????!!!!
2. Hur många spel på blu-ray finns det???!! Var finns Ghost Recon och Rainbow Six Vegas? Och varför har inte PS3-versionen av Splinter Cell samma häftiga visuella effekter som Xbox 360-versionen trots att spelet kom ut flera månader senare på PS3??? Kanske beror det på att spelutvecklarna föredrar Xbox 360 ;)
3. Varför finns inget release-datum på Matrix-trilogin på blu-ray? Alla vet ju att Matrix-trilogin kommer 22:a maj på HD DVD, men något datum på blu-ray finns ej!!! Skälet till detta är ju PiP, och eftersom Warner även ger ut filmen "300" så kommer "300" även först på HD DVD!!! :lol:
4. Xbox 360 ingår i visionen "Live Anywhere" som innebär att du ska kunna köpa ett nedladdningsbart spel på Xbox 360 och sedan spela det gratis på din mobiltelefon och PC. Har Sony annonserat någon sådan vision, eller kommer du bli tvungen att betala för att kunna spela på din mobil också, eller kommer du inte alls kunna spela PS3 spel på din mobil???!!! :o
5. Xbox 360 kommer i slutet av året med nedladdningsbara filmer och TV-serier, har Sony annonserat något liknande eller tvingas du köpa allt på blu-ray???!!! Kommer du tvingas hyra filmer på blu-ray som kan riskera få repor? På Xbox 360:n får du inga repor eftersom du laddar ned filmerna på "repfri" hårddisk!! Hur gör du om du vill se direktsänd sport i HD?? Har Sony annonserat någonting om detta???!! :)

Om PS3 ska hålla i 10 år så är de första 2 åren, dvs 20% av livslängden, de åren då hårdvaran inuti PS3:an kommer vara någorlunda cool, men därefter, alltså under 80% av hela PS3:ans livslängd så beror allt på vilka filmer och spel, etc som du kan spela på PS3:an. Jag har med de 5 punkterna ovan redan bevisat att Xbox 360 har mer mjukvara i pipeline än Sony, alltså kommer PS3 vara totalt uncool under 80% av sin livsängd!!! B)

Om PS3 är "makalöst prisvärd" som pacman påstår så borde rimligtvis man få minst lika mycket spel och filmer som Xbox 360 och andra funktioner som Xbox 360 har t.ex. att kunna spela mot PC-spelare via Internet. Om PS3 verkligen är så "makalöst prisvärd", varför köper då inte alla PS3:an??!!! Väntar folk kanske på att den ska bli " ännu mera (superlativ) + makalöst prisvärd"??!! Men jag har ju redan bevisat att PS3 inte alls idag är så särskilt prisvärd som pacman påstår, snarare verkar det som att pacman är en del av Sonys Phase Hydra som går ut på att tala om blu-ray på forum utan att motivera varför det skulle vara bra.

Vissa säger till och med att PS3 är billig som blu-ray spelare (Phase Hydra-varning!). Vad är det för vits att PS3 är en billig blu-ray spelare när inte ens blu-ray klarar av Matrix-trilogin och troligtvis inte heller "300" och kommer inte göra så på flera månader??!!! Och då ska man komma ihåg att HD DVD spelare är billigare och kan spela Matrix-trilogin redan den 22:a maj!!! :lol:

Om du har ett hushåll med ett film-rum, ett spel-rum och ett TV-rum. Om du bara använder PS3 så innebär det att du köper en PS3 till film-rummet, en PS3 till spel-rummet och en PS3 till TV-rummet, dvs 3*6000kr = 18 000kr!!!! Men varför skulle du vilja ha en spelkonsol när du tittar på film??? Den bästa HD spelaren du kan köpa är ju en stand-alone HD DVD spelare:
http://www.t3.co.uk/...vd_beats_bluray (2006: Toshiba HD-XA1)
http://www.soundandv...ards-page2.html (2007: Toshiba HD-XE1/XA2)
Om du i ditt spel-rum bara vill kunna spela olika nedladdningsbara spel, varför måste du betala för blu-ray?? Om du i ditt TV-rum vill kunna titta på inspelad TV i HD eller direksänd TV i HD eller video-on-demand i HD, varför måste du betala för blu-ray????

Sony har planterat blu-ray i PS3:an helt enkelt för att de vill sälja blu-ray!!! Alltså kan du inte och ska inte förvänta dig att Sony kommer leverera fler nedladdningbara spel till PS3:an än vad Xbox 360 kan, och inte heller förvänta dig att Sony kommer leverera fler nedladdningbara filmer till PS3:an än vad Xbox 360 kan, och inte heller förvänta dig att Sony kommer leverera fler HD TV-kanaler till PS3:an än vad Xbox 360 kan, etc...

Om det ska vara någon vits med att påstå att PS3:an är "makalöst prisvärd" så bör man kunna visa att man får fler spel och filmer av givmilda Sony än vad man får av givmilda Microsoft. Om man påstår att det är "makalöst smart" att fira sina icke-födelsedag bara för att den förekommer oftare och därmed borde man få fler presenter, ja då borde man kunna visa att man verkligen får fler presenter av sina givmilda vänner innan man gör ett sådant påstående. Som det ser ut idag så kan du spela fler spel till Xbox 360 för en konsol som bara kostar 3000kr medan du kan spela betydligt färre spel på PS3:an som kostar 6000kr. Hade du åtminsone fått vad du betalat för så borde det finnas dubbelt så många spel till PS3:an än till Xbox 360 vilket det inte gör. Alltså kan man dra slutsatsen att pacmans påstående att PS3:an är "makalöst prisvärd" är hämtat ur intet från Phase Hydra. :lol:

(Ekande skratt!!!) :lol: :lol: :lol:

<{POST_SNAPBACK}>



****!
Jag är i chocktillstånd..
Jag har nog aldrig sett någon eller något så fanatiskt som du.
Seriöst alltså. Du borde nog gå ut och andas lite frisk luft....

Men hey "Jag heter också Farbror Frej och vet vad framtiden säger"

Hur kan du säga allt det där när du inte vet nånting om det alls? Vet du att PS3 suger? Vet du att dina Matrix filmer inte kommer på Blu-ray? Vet du ens nånting?

Som jag sa.
Tagga ner lite vännen och ut med dig och andas lite frisk luft - Det verkar du behöva.

Redigerat av Zoiler, 16 april 2007 - 13:37.


#149

Postad 16 april 2007 - 05:48

basselito
  • basselito
  • Beroende

  • 1 302 inlägg
  • 0

****!
Jag är i chocktillstånd..
Man skulle kunna tro att du sitter hemma i en mörk lägenhet och knaprar speed hela dagarna.
Jag har nog aldrig sett någon eller något så fanatiskt som du.
Seriöst alltså. Du borde nog gå ut och andas lite frisk luft....

Men hey "Jag heter också Farbror Frej och vet vad framtiden säger"

Hur kan du säga allt det där när du inte vet nånting om det alls? Vet du att PS3 suger? Vet du att dina Matrix filmer inte kommer på Blu-ray? Vet du ens nånting?

Som jag sa.
Tagga ner lite vännen och ut med dig och andas lite frisk luft - Det verkar du behöva.

<{POST_SNAPBACK}>

Om inte annat så är det komedi att läsa. :)

#150

Postad 16 april 2007 - 05:51

xxManiacxx
  • xxManiacxx
  • Forumräv

  • 519 inlägg
  • 0
ja herregud. Komisk läsning ialla fall.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.