Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Far cry 2

440 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Far Cry 2 (PC) (PC-spel) 1 5,44 (26) 30:-
Far Cry 2 (PS3) (PlayStation 3-spel) 3 6,19 (15) 49:-
Far Cry 2 (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 2 7,5 (5) 49:-
1 relaterade trådar

#101

Postad 30 september 2008 - 17:58

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Vi har fattat att du gillar konstant röj och att allt du vill ha är stora explosioner, du har miljoner spel som har det så, kan du sluta anse att alla spel som har en gnutta taktik i sig bör förändras för att de inte är röjiga, du är värre än den västra milsimnörd som klagar på att en bult i ett vapen har fel färg.

Att du "ber mig" sluta anse något om ett spel för att jag inte delar din synpunkt är fantastiskt ironiskt. Varje spel som är en gnutta simlikt ska du klaga på att det inte är simlikt nog. "VI" vet att du gillar simspel så du behöver inte gå in i varje tråd som har med det att göra och lämna din åsikt. Kan du sluta med det ( :) )?

Du tar ärligt talat åt dig för mycket. Jag har inte yttrat mig om att det här spelet behöver en förändring. Jag sa att det låter tråkigt att behöva gå långa vägar - precis som du sa att det är tråkigt att måsta gå korta vägar. Så sluta med hyckleriet. Annars kan du lägga ned att gå in i trådar och ge din åsikt överhuvudtaget eftersom vi alla vet att du gillar simulatorer, så det är ingen större idé att du berättar om det.

Rätt svar ska vara "sånt här tycker jag är kul".

Ja, det var det jag menade. Jag kunde skrivit "Det tycker inte jag låter så kul" och "sånt här tycker jag är kul", men jag trodde det var underförstått. Om jag ser en snygg bild på ett annat spel ska jag kanske skriva "jag tycker det där var supernice" istället för att skriva wow, nice! Annars kanske det finns folk som tror att jag menar att alla tycker att det är nice ;) ?

Jag är inte så trångsynt att jag tror att min version av vad som är kul är någon slags fakta, men whatever. Du har missförstått mig flera ggr innan så jag borde inte bli förvånad över den här attacken.

Screenshotet jag visade var en ny bild från spelet som jag fann väldigt grafiskt och fysiskt imponerande. Det var ingen pik. Här är resterande:

http://www.pcgames.d...o...ge=1&order=

Aja, snacka om att träffa en öm punkt. Det är inte mitt fel att spelbranchen går åt det hållet den gör. Att du skriver att jag anser att ALLA spel som har en gnutta taktik i sig bör förändras visar att du inte har en aning om vad jag skrivit överhuvudtaget. Jag har inte ansett att något spel alls bör förändras. OF2 är inte för mig, jag struntar väl i det. Jag har tusen andra spel att spela. Far Cry 2 får göra som de vill med sina vapen, bara de inte slutar fungera. Jag skriver bara varför spelbranchen gått ifrån simhållet, men du verkar ha svårt att förstå skillnaden.

Notera hur hylsutkastet och i det här fallet "forward assist"-knappen sitter på vänster sida, orsaken till att man inte har det i verkligheten är för att det gör ont att få hylsor i ansiktet + att man måste kunna titta in i vapnet vid jams genom att luta det på ett natuligt sätt för höger arm.

Men spelar det verkligen roll? Jag tycker det verkar vara en ganska pedantisk, fånig och anal attityd. (obs, ironi).

#102

Postad 30 september 2008 - 19:41

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

  • 3 147 inlägg
  • 0

Att du "ber mig" sluta anse något om ett spel för att jag inte delar din synpunkt är fantastiskt ironiskt. Varje spel som är en gnutta simlikt ska du klaga på att det inte är simlikt nog. "VI" vet att du gillar simspel så du behöver inte gå in i varje tråd som har med det att göra och lämna din åsikt. Kan du sluta med det ( :) )?

Du tar ärligt talat åt dig för mycket. Jag har inte yttrat mig om att det här spelet behöver en förändring. Jag sa att det låter tråkigt att behöva gå långa vägar - precis som du sa att det är tråkigt att måsta gå korta vägar. Så sluta med hyckleriet. Annars kan du lägga ned att gå in i trådar och ge din åsikt överhuvudtaget eftersom vi alla vet att du gillar simulatorer, så det är ingen större idé att du berättar om det.


Ja, det var det jag menade. Jag kunde skrivit "Det tycker inte jag låter så kul" och "sånt här tycker jag är kul", men jag trodde det var underförstått. Om jag ser en snygg bild på ett annat spel ska jag kanske skriva "jag tycker det där var supernice" istället för att skriva wow, nice! Annars kanske det finns folk som tror att jag menar att alla tycker att det är nice ;) ?

Jag är inte så trångsynt att jag tror att min version av vad som är kul är någon slags fakta, men whatever. Du har missförstått mig flera ggr innan så jag borde inte bli förvånad över den här attacken.

Screenshotet jag visade var en ny bild från spelet som jag fann väldigt grafiskt och fysiskt imponerande. Det var ingen pik. Här är resterande:

http://www.pcgames.d...o...ge=1&order=

Aja, snacka om att träffa en öm punkt. Det är inte mitt fel att spelbranchen går åt det hållet den gör. Att du skriver att jag anser att ALLA spel som har en gnutta taktik i sig bör förändras visar att du inte har en aning om vad jag skrivit överhuvudtaget. Jag har inte ansett att något spel alls bör förändras. OF2 är inte för mig, jag struntar väl i det. Jag har tusen andra spel att spela. Far Cry 2 får göra som de vill med sina vapen, bara de inte slutar fungera. Jag skriver bara varför spelbranchen gått ifrån simhållet, men du verkar ha svårt att förstå skillnaden.


Men spelar det verkligen roll? Jag tycker det verkar vara en ganska pedantisk, fånig och anal attityd. (obs, ironi).


1. Det finns öht inget som är simlikt med far cry 2, det var intressant för mig av andra orsaker.
2. Det jag menar med att avstånden är för korta är inte för att jag gillar att spendera 2 timmar i ett spel med att trycka in "W", utan för att hela tjafset med "X antal km2! hooray for us!" är egalt om man ändå bygger banorna så pass kompakta att dessa X km2 aldrig används utom som en soundbite.
3. Hur kan jag missförstå att du öht inte gillar att ngt är taktiskt? det har du vid upprepade tillfällen sagt. Du vill ha COD4-röj. Och nej, det är inte ditt fel, problemet är inte att de arkadiska skjutarna finns, problemet är att BARA de arkadiska skjutarna finns.
4. Nej, det spelar ingen roll för spelmekaniken att vapnen är spegelvända, men det är ungefär samma sak som om man skulle sätta framlyktorna längst bak i en bil för att m,an tycker att det ser coolare ut, det finns miljoner sätt att få utlopp för sin kreativitet i spelindustrin, varför måste det vapen man ser på i x antal timmar vara just det stället?
För övrigt anser jag spegelvända vapen vara en tell, en tell som berättar vad deras production values är, ytligt och i förlängningen tråkigt (inte ens COD4 gjorde så).

#103

Postad 30 september 2008 - 22:50

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

1. Det finns öht inget som är simlikt med far cry 2, det var intressant för mig av andra orsaker.

Jag härmade ju bara dig - det var ironi. Du sa att det var taktiskt och att jag klankade ned på vad som än var taktiskt, eller hur? Hade det här inte varit simlikt eller taktiskt eller funnits inslag av taktik eller simulator i det här spelet så hade du inte kunnat anklaga mig för att vilja ha mindre taktik, eller hur?

Jag menar du verkar ju likställa taktik med simspel om man ska gå efter vad du säger nedan.

3. Hur kan jag missförstå att du öht inte gillar att ngt är taktiskt? det har du vid upprepade tillfällen sagt. Du vill ha COD4-röj. Och nej, det är inte ditt fel, problemet är inte att de arkadiska skjutarna finns, problemet är att BARA de arkadiska skjutarna finns.

Sigh, du missförstår att jag vill förändra det simlika. Tror du jag är typ elak och inte låter simfantaster få de få simliknande spelensom finns eller vad :) ? Jag gillar taktik också, inte på din nivå förstås, men jag ser inte riktigt vad det har med saken här att göra alls. Jag sa bara att jag inte tycker det låter kul att gå länge. På vilket sätt vill jag förändra Far Cry 2 då menar du? Du tar det från luften.

Anyway, jag har inte sagt att jag inte gillar taktik. Jag har sagt att jag inte gillar simspel. Man kan spela arcade på ett taktiskt sätt också, även om man inte är lika hardcore. När du går till fiendecamps i Far Cry 2 så är det smart om du har en strategi istället för att bara gungho-a in. Jag njuter av både GRAW 2 och Splinter Cell och det är taktiska inslag i dem. Så, nej, jag har inte sagt att jag inte gillar taktik. Taktik och sim - det är skillnad.

Iofs, jag har inte spelat CoD4 men det hade nog varit ganska svårt att "röja" i CoD2 på veteran som jag spelade. Jag försökte en gång i början men eftersom det var omöjligt så försökte jag inte mer. Så jag fick spela mer taktiskt. Sånt som händer när man dör på två skott.

Men visst om du tycker jag hatar taktik för att jag ogillar simulatorspel där man typ måste laga sin mat, eller vänta i 20 minuter på att en vaktpost ska somna, eller inte veta var man ska för att man inte fått några klara order så... jag tycker inte det är samma sak. Ergo, har du missförstått.

4. Nej, det spelar ingen roll för spelmekaniken att vapnen är spegelvända, men det är ungefär samma sak som om man skulle sätta framlyktorna längst bak i en bil för att m,an tycker att det ser coolare ut, det finns miljoner sätt att få utlopp för sin kreativitet i spelindustrin, varför måste det vapen man ser på i x antal timmar vara just det stället?

Jag bryr mig inte. Det är ju synd att de inte är rättvända då så hade båda du och jag varit nöjda med åtminstone det.

2. Det jag menar med att avstånden är för korta är inte för att jag gillar att spendera 2 timmar i ett spel med att trycka in "W", utan för att hela tjafset med "X antal km2! hooray for us!" är egalt om man ändå bygger banorna så pass kompakta att dessa X km2 aldrig används utom som en soundbite.

Men hur vet du att det kommer vara så i hela spelet? Vad har du sett, några filmer?

#104

Postad 02 oktober 2008 - 20:56

Unregistered5010fa50
  • Unregistered5010fa50
  • Amatör

  • 56 inlägg
  • 0
Ser fram emot detta spel. Blir nog nästa inköp.

#105

Postad 02 oktober 2008 - 23:14

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

  • 3 147 inlägg
  • 0

Men hur vet du att det kommer vara så i hela spelet? Vad har du sett, några filmer?


Nej, jag vet inte att det är så i hela spelet, men alla nyare gameplayfilmer har varit så, hoppa in i en bil, kör i 30 sekunder, presto du är framme, börja förstöra stället.
Det är klart att det finns platser i spelet där spelaren får användning av ett prickskyttegevär, men det känns som om djungeldelarna av banan är komprimerad just för att det inte ska gå för lång stund mellan chanserna att tömma magasinet.

#106

Postad 02 oktober 2008 - 23:25

Unregistered6fb5a100
  • Unregistered6fb5a100
  • Mästare

  • 2 517 inlägg
  • 0
Alla där nere kanske e vänsterhänta utom huvudpersonen? Så äre, nu är det simulator igen. :P


Utom just snubben på den bilden då, men han e ett undantag.

Redigerat av Unregistered6fb5a100, 02 oktober 2008 - 23:26.


#107

Postad 03 oktober 2008 - 00:27

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Nej, jag vet inte att det är så i hela spelet, men alla nyare gameplayfilmer har varit så, hoppa in i en bil, kör i 30 sekunder, presto du är framme, börja förstöra stället.

Av erfarenhet så vet jag att de bara brukar visa film från tidigt i spelet. I ett open world spel som Far Cry så kan man vara låst till en viss del i början och få missions som ligger nära varandra för att spelaren ska få en mjukstart. Jag läste på IGN och de tyckte att det var stora avstånd och massiva jungler (varnar t o m "casual shooter spelare):

Första 5 timmarna

#108

Postad 06 oktober 2008 - 03:19

Unregisterede6cfb3f9
  • Unregisterede6cfb3f9
  • Användare

  • 176 inlägg
  • 0

Felvända vapen och deras "stora" miljö är ihoptryckt så att det är gångavstånd mellan allt, inget köp för min del.


Hur vet Du att miljön är ihoptryckt?

Allt handlar ju om Hur man spelar, fanns ju stunder i Crysis man tamefan sprang i 20min innan man stötte på något att tömma kulor på :)

Givetvis, sätter du dig i en bil så kan du vara framme på 30sek, men känner du för att ta en vandring på stranden och utforska världen (som jag) så blir världen stor.

Det är inte så att du lider av klaustrofobi?

#109

Postad 07 oktober 2008 - 12:06

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

  • 4 194 inlägg
  • 0

Håller med, ser sjukt bra ut.
Dum fråga kanske, men det är väl multiplayerbanor vi snackar om som man gör i editorn?


Svarar på min egen fråga: http://www.gametrail...ayer/40851.html
Säger bara - WOW! Förbokning någon? Javisst!

EDIT: Betyder detta att det kommer att finnas mer eller mindre oändligt med MP-banor att välja mellan eller hur funkar det rent praktiskt? Eller är det bara jag som är...dum? Hmmm...

Redigerat av MrSpokk, 07 oktober 2008 - 13:01.


#110

Postad 09 oktober 2008 - 13:28

Unregistered2b236a0e
  • Unregistered2b236a0e
  • Forumräv

  • 697 inlägg
  • 0

Svarar på min egen fråga: http://www.gametrail...ayer/40851.html
Säger bara - WOW! Förbokning någon? Javisst!

EDIT: Betyder detta att det kommer att finnas mer eller mindre oändligt med MP-banor att välja mellan eller hur funkar det rent praktiskt? Eller är det bara jag som är...dum? Hmmm...


Antagligen kommer mapeditor bara va möjligt på PC? Brukar vara så...

#111

Postad 09 oktober 2008 - 13:33

stabbe
  • stabbe
  • Veteran

  • 1 569 inlägg
  • 0

Antagligen kommer mapeditor bara va möjligt på PC? Brukar vara så...


Map editorn kommer att vara tillgänglig till alla plattformar, finns även trailers där dom tex visar XBOX editorn. Alla editorer kommer även att skeppas med vid release av spelet.

Redigerat av stabbe, 09 oktober 2008 - 13:35.


#112

Postad 10 oktober 2008 - 08:30

Unregistered2b236a0e
  • Unregistered2b236a0e
  • Forumräv

  • 697 inlägg
  • 0

Map editorn kommer att vara tillgänglig till alla plattformar, finns även trailers där dom tex visar XBOX editorn. Alla editorer kommer även att skeppas med vid release av spelet.


Jasså, häftigt :rolleyes:

och andra sidan om det är enkelt och göra nya banor och de görs nya banor så kommer man ju aldrig få den kartkännedommen som tex i cod4 där man vet alla ställen och vet hur folk rör sig, både posetivt och negativt men lika för alla :lol: Man kommer ju heller inte kunna joina vilket game som helst om man inte tankat kartorna.

Tycker det verkar va sjukt sköna miljöer iaf.... i mp-videon där när han sprang uppe på nån klippa sammtidigt som nån störta med drakflyget!

#113

Postad 11 oktober 2008 - 19:46

Unregisteredc17c0c25
  • Unregisteredc17c0c25
  • Beroende

  • 1 199 inlägg
  • 0
http://www.gametrail...ayer/41212.html
det ser riktigt bra ut detta :)

#114

Postad 11 oktober 2008 - 21:34

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

  • 4 239 inlägg
  • 0

Man kommer ju heller inte kunna joina vilket game som helst om man inte tankat kartorna.


du kommer nog tanka dom automatiskt då ska du se. =)

#115

Postad 12 oktober 2008 - 21:49

{OLD}Reaper
  • {OLD}Reaper
  • Veteran

  • 1 740 inlägg
  • 0
Recension i PC Gamer av (well...duh!) PC-versionen:

Scans av tidningen

Det ser lovande ut... :)

#116

Postad 13 oktober 2008 - 12:09

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

  • 10 338 inlägg
  • 0
Det är ju annat än att man e lite sugen på dett spel nu, nu har man ju redan varvat Crysis Warhead 2gånger så nu känns det som att nässta grej att vänta på är Far cry 2 :)

#117

Postad 13 oktober 2008 - 16:56

Unregisteredc17c0c25
  • Unregisteredc17c0c25
  • Beroende

  • 1 199 inlägg
  • 0
Undrar hur krävande det är?
Kan ju köra crysis på high så man borde ju kunna spela detta hyffsat iaf tycker jag

#118

Postad 13 oktober 2008 - 17:57

-FreakyThing-
  • -FreakyThing-
  • Lärjunge

  • 304 inlägg
  • 0

Det är ju annat än att man e lite sugen på dett spel nu, nu har man ju redan varvat Crysis Warhead 2gånger så nu känns det som att nässta grej att vänta på är Far cry 2 B)


Far cry 2 OCH Call Of Duty 5 ;)

#119

Postad 13 oktober 2008 - 18:34

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

  • 10 338 inlägg
  • 0

Undrar hur krävande det är?
Kan ju köra crysis på high så man borde ju kunna spela detta hyffsat iaf tycker jag


Du ska nog kunna köra på liknande inställningar skulle jag tro, Crysis Wareah är dock mycket mer krävande än Crysis.. och jag blev lite förvånad över hur mycket ram det kräver.. 70% ligger jag på i ram om jag ställer ner AA till 0 och två andra grejer till näst högsta. om jag har allt på max och har 2XAA så fungerar det bra för det mesta men i vissa fall så kan det lagga till och det e inte önskvärt... B)
och har jag dessa inställningar så kommer jag upp i nästan 80% ram !!!Och det e då har jag märkt som det finns tendenser till att lagga ;) och jag kör med 4GB 1066Mhz cl5 OCZ ram + en E8500@ 3,8Ghz och ett HD4870 512MB graffe

Men men, det e såhär det e hela tiden med datorer och när man ska spela det senaste, man får köpa nya delar hela tiden för att ligga på topp ;)

E glad så länge jag slipper gå ner till standard inställningar i alla fall...

#120

Postad 14 oktober 2008 - 11:11

Unregistered2b236a0e
  • Unregistered2b236a0e
  • Forumräv

  • 697 inlägg
  • 0

Far cry 2 OCH Call Of Duty 5 :)


Två stora titlar dimper ner sammtidigt... Vet inte om man har tid och lira båda två? Nu är det ju levlingssystem i Cod5s mp-läge precis som i Cod4 också. Ett fps-spel åt gången brukar va mina riktlinjer... Aja väntar på mitt cod5 beta nu och är det bara lika bra som cod 4 så bangar jag nog och kör på farcry2. Alltså farcry blir det ju köp av i vilket fall... verkar ju sjukt bra... och de nya mp-videorna med mapeditor har ju inte dratt ner förväntningarna heller. Väntat hela året på detta ju :)

http://www.gamereact...04d1594d65831a3

Bara 9 dagar kvar.

Redigerat av Unregistered2b236a0e, 14 oktober 2008 - 11:14.


#121

Postad 14 oktober 2008 - 14:36

Agathorn
  • Agathorn
  • Forumräv

  • 636 inlägg
  • 0
Bara jag som tycker att MP i farcry 2 ser ut som sk*t rent ut sagt om man jämför med COD4? Som i en video någon länkade till när någon står vid en turret i fören av en båt, och han "glider" över marken när han siktar med turreten, utan att röra på fötter eller ben eller någonting.

Nej COD har satt nya standarden för MP för min del! Jag är bara lite orolig över att dom slänger in tanks i MP i COD5.

FarCry 2 dock blir nog intressant i singelplayer. Älskar djungelmiöjöer och FarCry1 hade/har bäst vapenljuden EVER! ( i alla fall till PC)

#122

Postad 15 oktober 2008 - 01:44

{OLD}Reaper
  • {OLD}Reaper
  • Veteran

  • 1 740 inlägg
  • 0
Far Cry 2 kommer att få höga betyg i kommande OXM.

Ska tydligen bli exakt samma betyg i OPM också...

#123

Postad 15 oktober 2008 - 11:06

Dolph_Lundgren
  • Dolph_Lundgren
  • Beroende

  • 1 170 inlägg
  • 0
alla verkar ju ge det bra betyg.
men gamereactor var sjukt skeptiska och gav det 2/5 i deras hype artikel :)

#124

Postad 15 oktober 2008 - 11:11

mBr
  • mBr
  • Mästare

  • 3 024 inlägg
  • 0
Sedan är ju gamereactor ganska så värdelösa också.

#125

Postad 15 oktober 2008 - 11:27

Dolph_Lundgren
  • Dolph_Lundgren
  • Beroende

  • 1 170 inlägg
  • 0

Sedan är ju gamereactor ganska så värdelösa också.


för all del.
men sakerna dom påpekar är ju inte direkt personliga åsikter tycker man.
"
dummaste fienderna i ett spel (någonsin).
gud så buggigt och proppat med problem ubis monster projekt är.
känns ibland som ett helt trasigt spel.
etc etc
"

#126

Postad 15 oktober 2008 - 12:49

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

för all del.
men sakerna dom påpekar är ju inte direkt personliga åsikter tycker man.

dummaste fienderna i ett spel (någonsin).
gud så buggigt och proppat med problem ubis monster projekt är.
känns ibland som ett helt trasigt spel.

:)

Dummaste fienderna i ett spel någonsin? Vad sägs om ett spel där du kan stå bakom skydd och skjuta fienden även om pistolen inte egentligen borde träffa (fast siktet är utanför skyddet), samtidigt som fienden som står "bakom skydd" står 1 meter utanför skyddet och flirtar med sin onehit-skalle samtidigt som han gör samma förutbestämda pop up and shoot rörelse hela tiden?

Eller varför inte ett annat spel där tusentals fiender attackerar dig utan att bry sig om sin egen hälsa utan litar på sina nummer. Vadå ta skydd eller bry sig om sin överlevnad?

Jag tror inte de har spelat varken Dark Sector eller Stranglehold eller en hel myriad av andra spel som har dummare AI än vad jag sett på filmer av FC2.

Och deras andra anledning var att spelet var trasigt och buggigt.... Wth? Det är ju inte ens en färdig version de får. Uppenbarligen är problemen fixade annars skulle betygen inte bli så höga.

Oh, Gamereactor.

#127

Postad 15 oktober 2008 - 14:27

mBr
  • mBr
  • Mästare

  • 3 024 inlägg
  • 0

för all del.
men sakerna dom påpekar är ju inte direkt personliga åsikter tycker man.
"
dummaste fienderna i ett spel (någonsin).
gud så buggigt och proppat med problem ubis monster projekt är.
känns ibland som ett helt trasigt spel.
etc etc
"


Det är ju bara dom man hör det ifrån så tydligen så är det personliga åsikter.

#128

Postad 15 oktober 2008 - 15:15

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

  • 3 147 inlägg
  • 0
Jag har inte svårt att tro på det gamereactor säger, i de sensate filmerna så väntar fi på att bli skjutna och ngra som en liten bit bort reagerar inte på striden utan kommer instrosande som får.

#129

Postad 15 oktober 2008 - 18:59

CGremby
  • CGremby
  • Wannabe

  • 48 inlägg
  • 0
Hämtade GameReactor idag. Spelet verkar inte lika lovande kan jag säga efter att ha läst vad de skrivet.
Spelet ska tydligen ha lite sämre grafik än Crysis (gör inget) men det ska också ha urusla "datorer", AI. Väldigt synd. Alla trailers så ju så lovande då.

Vet fortfarande inte (om jag ska köpa) om jag ska köpa till PC eller PS3.

#130

Postad 15 oktober 2008 - 20:37

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Hämtade GameReactor idag. Spelet verkar inte lika lovande kan jag säga efter att ha läst vad de skrivet.
Spelet ska tydligen ha lite sämre grafik än Crysis (gör inget) men det ska också ha urusla "datorer", AI. Väldigt synd. Alla trailers så ju så lovande då.

Om ni kan läsa engelska så finns (istället för ett betatest av GR) en recension av PC-gamer postad på förra sidan i tråden. De tycker att spelet är så bra att de har svårt att gå tillbaka till vanliga linjära shooters efter att ha spelat detta. AIn tyckte de kunde vara strategiskt intelligent, samtidigt som den kunde vara dum nog för dig att manipulera. Har jag också sett exempel ur i filmer, typ när man skadeskjuter någon i benet långt ifrån så kan hans kompis komma till honom och försöka bära iväg honom. Då skjuter man båda. Eller som när man skjuter någonting så att folk samlas i en grupp så man kan ta ut dem med bazooka. Men sån typ av AI är bara bra imo eftersom man gärna vill kunna utnyttja de tricks som finns tillgängliga i spelet. Hade inte varit kul om de aldrig gick på något och var helt perfekta. Viktigast var dock att trots att spelet var repetitivt (på det sätt att man ska åka till ställen och skjuta folk, men det gör man iofs i alla FPS) så var combatgameplay så bra att han glömde av det efter några timmar och varje strid var annorlunda.

Tycker det låter riktigt bra. Det lär komma fler positiva recensioner om det här spelet framöver så jag skulle inte gå så mycket på Gamereactors förhandstitt med buggig kod. Bra mycket bättre än enda konsol-Far Cry hittills, Predator/Instincts.

#131

Postad 15 oktober 2008 - 22:03

{OLD}Reaper
  • {OLD}Reaper
  • Veteran

  • 1 740 inlägg
  • 0
Games Master UK ger 92 av 100 (360 versionen).

Gamereactor suger...

#132

Postad 16 oktober 2008 - 02:53

dallan1981
  • dallan1981
  • Veteran

  • 2 249 inlägg
  • 0
Det börjar dra ihop sig nu :)


Tror ni (som har koll) att det kommer bli svårt att få tag i ett ex i affär på release dagen?

Eller kan man vara lugn?


Mvh

#133

Postad 16 oktober 2008 - 17:11

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

  • 1 967 inlägg
  • 0
alltid lika kul att få sina inlägg raderade..... ett pm med info om VAD man skrivit som inte får skrivas vore inte fel!

fattar dock inte vad (" jag testade spelet på min 360 imorse, tycker det ser riktigt trevligt ut men kommer säkerligen föredra pc versionen") som är fel?

#134

Postad 16 oktober 2008 - 17:26

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0
https://www.minhembi...howtopic=176056

+

2.3 Om du inte håller med - 051018
Om du inte håller med, inte förstår varför eller anser att du eller någon annan blivit orättvist behandlad av en moderator så är det inte tillåtet att påpeka eller börja diskutera detta i forumet eller på andra mer eller mindre fantasifulla ställen på webbplatsen utan alla kontakter ska ske via PM.



#135

Postad 16 oktober 2008 - 17:27

Unregistered3ece8f6f
  • Unregistered3ece8f6f
  • Beroende

  • 1 069 inlägg
  • 0
Edit: Zoiler var snabbare, rena Lucky Luke ;-D

Redigerat av Unregistered3ece8f6f, 16 oktober 2008 - 17:28.


#136

Postad 16 oktober 2008 - 20:30

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

  • 1 967 inlägg
  • 0
ahh fint då e jag med :)
men vad säger att jag laddat ner ett spel på olaglig väg? det finns flera sätt att få tag på spel rätt långt innan rel datum :) men men, jag har det glasklart nu iaf :D

#137

Postad 16 oktober 2008 - 20:35

Coistrel
  • Coistrel
  • Forumräv

  • 804 inlägg
  • 0
Lyssna inte på Gamereactor.

För att nämna en anledning, kan jag säga.. Det är en gratis tidning. De lever på reklam.

#138

Postad 16 oktober 2008 - 22:47

dallan1981
  • dallan1981
  • Veteran

  • 2 249 inlägg
  • 0
Är det någon av er som har svar på min fråga, ett par inlägg ovanför?

Jag menar alltså om ni tror att efterfrågan är VÄLDIGT stor, så att den kan bli problem med att få tag i ett ex av spelet på release dagen?


Mvh

Redigerat av dallan1981, 16 oktober 2008 - 22:52.


#139

Postad 17 oktober 2008 - 07:44

Unregistered2b236a0e
  • Unregistered2b236a0e
  • Forumräv

  • 697 inlägg
  • 0
Nej det brukar väll va ganska lungt och finnas ganska många spel i hyllorna. Sååå stor release är det ju inte så man behöver oroa sig för det. Kolla siba, onoff, elgiganten, game m.m. Alla lär inte ta slut direkt.

#140

Postad 17 oktober 2008 - 07:46

{OLD}Reaper
  • {OLD}Reaper
  • Veteran

  • 1 740 inlägg
  • 0

Är det någon av er som har svar på min fråga, ett par inlägg ovanför?

Jag menar alltså om ni tror att efterfrågan är VÄLDIGT stor, så att den kan bli problem med att få tag i ett ex av spelet på release dagen?


Mvh


Det är ju inte direkt GTAIV-hets för tillfället, men om nät-recensionerna blir lika höga som tidningarnas så kan det nog bli lite tryck.

Jag har förhandsbokat för säkerhets skull...

#141

Postad 17 oktober 2008 - 13:21

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

  • 3 147 inlägg
  • 0
Kommer det att släppas för nedladdning via steam mfl?

#142

Postad 17 oktober 2008 - 14:30

DA Emul
  • DA Emul
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Elgiganten har tydligen redan spelet i lager på sin internetbutik, tror ni man får det levererat innan den 23:e? Kan ju vara fel status också..

#143

Postad 17 oktober 2008 - 16:46

CGremby
  • CGremby
  • Wannabe

  • 48 inlägg
  • 0

Elgiganten har tydligen redan spelet i lager på sin internetbutik, tror ni man får det levererat innan den 23:e? Kan ju vara fel status också..

Skulle vara nice om man kunde få det lite tidigare. Jag menar, nu när LBP är försenat så vill man ha något annat spel, tidigt:D

#144

Postad 17 oktober 2008 - 19:13

D-J
  • D-J
  • Forumräv

  • 656 inlägg
  • 0

Lyssna inte på Gamereactor.

För att nämna en anledning, kan jag säga.. Det är en gratis tidning. De lever på reklam.


Min åsikt är iofs att GR är bättre än level (lr vad den nu heter) som jag köpt ett par ggr, där är det ju reklam så man storknar (gammeldags uttryck :( ) plus att dom täcker inte lika mycket spelmässigt...
Jag blev också lite tveksam när jag läste deras (GR) AI -åsikter och jag hoppas att det var en tidig verision dom fick testa, när det väl har släppts så förmodar jag att ni som köpt det ger eran åsikt om det färdiga spelet...
MVH Danne

#145

Postad 17 oktober 2008 - 19:35

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Min åsikt är iofs att GR är bättre än level (lr vad den nu heter) som jag köpt ett par ggr, där är det ju reklam så man storknar (gammeldags uttryck :( ) plus att dom täcker inte lika mycket spelmässigt...
Jag blev också lite tveksam när jag läste deras (GR) AI -åsikter och jag hoppas att det var en tidig verision dom fick testa, när det väl har släppts så förmodar jag att ni som köpt det ger eran åsikt om det färdiga spelet...
MVH Danne

Far Cry 2 fick 8/10 i Edge.

Du kan ta det lugnt, GR fick en version det var fel på eller så var det fel på personen som förhandstittade.

#146

Postad 18 oktober 2008 - 08:27

insomnia_c
  • insomnia_c
  • Wannabe

  • 20 inlägg
  • 0
Ska bli intressant att se hur bra gamereactors recension stämmer, känns ju inte ut som en av dom seriösare speltidningarna iom att dom sponsras av spelföretagen.

#147

Postad 18 oktober 2008 - 08:46

{OLD}Reaper
  • {OLD}Reaper
  • Veteran

  • 1 740 inlägg
  • 0

...känns ju inte ut som en av dom seriösare speltidningarna iom att dom sponsras av spelföretagen.


Seriositeten kan ju diskuteras, men med det argumentet så borde ju alla spel får 10/10... :(

#148

Postad 20 oktober 2008 - 11:54

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

  • 4 194 inlägg
  • 0
Va tror ni att man får betala i mellanskillnad om man byter in Xbox360: GTA 4 mot Xbox360: FarCry 2?

#149

Postad 20 oktober 2008 - 13:30

pontii
  • pontii
  • Användare

  • 144 inlägg
  • 0

Va tror ni att man får betala i mellanskillnad om man byter in Xbox360: GTA 4 mot Xbox360: FarCry 2?


Säker på att du har bytesrätt? Spel brukar ju oftast betraktas som förbrukningsvaror.

#150

Postad 20 oktober 2008 - 14:12

Unregistered2b236a0e
  • Unregistered2b236a0e
  • Forumräv

  • 697 inlägg
  • 0

Va tror ni att man får betala i mellanskillnad om man byter in Xbox360: GTA 4 mot Xbox360: FarCry 2?


Beror väll på vart men snackar vi game så...
Du kanske får max 300 kr för GTA och kostar FC2 699:- så får du dega 400:-
Rena minusaffären och byta in spel på game.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.