Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Kan man lita på recensenter?

425 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#401

Postad 12 november 2014 - 23:49

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

  • 4 329 inlägg
  • 0
TB... Låg cred hos mig numera sedan Gamergate.

Redigerat av Unregistered5deb0b1d, 12 november 2014 - 23:50.


#402

Postad 12 november 2014 - 23:54

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

  • 4 239 inlägg
  • 0
allt för många journalister har ju outat sig som idioter nu imed gg. gawker har jag helt och hållet släppt. dom är på tok för hatiska.

#403

Postad 13 november 2014 - 00:00

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

TB... Låg cred hos mig numera sedan Gamergate.

Har inte läst något egentligen om GG så det vet jag inte. Tyckte däremot att det var intressant att höra om hur det fungerade för honom, även han har problem att få recensionskopior. I tid iaf.

Han berättade bla att inga ex av AC: Rouge delas ut till någon tidning eller sida, mycket märkligt. Det har ändå fått en del positiva intryck.

Sonic Boom samma sak, Sega skickar inte ut promos alls.

Redigerat av Zoiler, 13 november 2014 - 00:02.


#404

Postad 13 november 2014 - 08:30

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

  • 4 329 inlägg
  • 0
Lite kort kan man säga att TB utnyttjade GG för att kasta skit på andra spelsidor och försöka vinna läsare genom att ställa sig på GG sida. I de intervjuer jag har sett med honom på senaste tiden framstår han som en mycket osympatisk person. Tråkigt för jag har gillat hans kanal tidigare.

Men det var en intressant video den illustrerar kanske det problemen som finns just nu när bolagen mer och mer försöker kontrollera informationskanalerna. I varje fall är det den känsla jag får.

#405

Postad 13 november 2014 - 13:05

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Sonic Boom samma sak, Sega skickar inte ut promos alls.

Kanske har sin förklaring.

Postad bild

glitch is knuckle's double jump resets after you pause the game, letting you pretty much skip many portions of the game, including the final boss. 1 hr speed run.


Redigerat av Zoiler, 13 november 2014 - 13:06.


#406

Postad 13 november 2014 - 19:25

jayreso
  • jayreso
  • Beroende

  • 1 115 inlägg
  • 0

Lite kort kan man säga att TB utnyttjade GG för att kasta skit på andra spelsidor och försöka vinna läsare genom att ställa sig på GG sida. I de intervjuer jag har sett med honom på senaste tiden framstår han som en mycket osympatisk person. Tråkigt för jag har gillat hans kanal tidigare.

Men det var en intressant video den illustrerar kanske det problemen som finns just nu när bolagen mer och mer försöker kontrollera informationskanalerna. I varje fall är det den känsla jag får.

Wow ok, det har jag missat. Han är ju bland de absolut bästa. Får googla lite. Låter ju inte så lovande. :/

Redigerat av jayreso, 13 november 2014 - 19:32.


#407

Postad 14 november 2014 - 12:12

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

  • 4 329 inlägg
  • 0
Fler recensioner som denna: http://www.eurogamer...te-party-review

#408

Postad 14 november 2014 - 12:55

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

  • 2 241 inlägg
  • 0

Fler recensioner som denna: http://www.eurogamer...te-party-review

Underbar - klart läsvärd ;)

#409

Postad 14 november 2014 - 14:40

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0
Inte så mycket bättre på annat håll. Förutom NZGamer då som tyckte det var great.

http://www.metacriti...-ultimate-party

Edit: NZ gav Destiny 0.1 poäng högre än Singstar. Close call!

Redigerat av Zoiler, 14 november 2014 - 14:43.


#410

Postad 14 november 2014 - 19:05

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0
Grrr :angry:

Right now, Far Cry 4 reviews are popping up all over the internet. It is, by all reports, a great game. Unfortunately, we can neither confirm or deny that assessment. More troubling, given the launch state of Assassin's Creed: Unity, is that we can't tell you how it performs on PC. The reason is simple: we haven't yet received code.

If you're getting a sense of deja vu, it's because exactly the same thing happened with Unity. For Far Cry 4, Ubisoft held a console review event; giving multi-platform outlets the chance to have their reviews in place for today's embargo. We, naturally, need to play the game on PC. Last night, we were informed that code wouldn't arrive until Tuesday, the date of the game's launch.

....

We asked Ubisoft for an official statement, which you will find below:
"The reason why we did not provide review code until now is that there is a title update which won’t be available before Monday prior to launch. However, we will officially communicate on the title update prior the release of the game so consumers are aware."



#411

Postad 14 november 2014 - 20:35

Unregistered6fb5a100
  • Unregistered6fb5a100
  • Mästare

  • 2 517 inlägg
  • 0
Vart också inne på PC-gamer och läste det där. Att de inte lär sig, trams. :(

#412

Postad 15 november 2014 - 12:36

improwise
  • improwise
  • Mästare

  • 3 696 inlägg
  • 0
Är det inte så att fler och fler spel idag har demos vilket borde medföra både att man som tänkt köpare har möjlighet att själv bilda sig en uppfattning och att recenssionerna därmed inte kan avvika allt för mkt från det spelarna själv upplever genom att köra demos? Sen är det väl så att man faktiskt tycker rätt olika också, typ skulle jag recenssera Mass Effect 3 skulle det bli en totalsågning då jag hatar pussel och liknande och bara vill skjuta utan allt för mkt eftertanke, men 9 andra recenssenter skulle säkert tycka annorlunda (liksom 90% av köparna)

Redigerat av improwise, 15 november 2014 - 12:37.


#413

Postad 15 november 2014 - 13:50

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Är det inte så att fler och fler spel idag har demos vilket borde medföra både att man som tänkt köpare har möjlighet att själv bilda sig en uppfattning och att recenssionerna därmed inte kan avvika allt för mkt från det spelarna själv upplever genom att köra demos?

Beror på vilken tid du jämför med, men jämfört med förra generationen är det färre demos. Fler alphas och betas i och för sig.

Men demos är sällan en bra indikation på hela spelet. Castlevania Lords of Shadow fick ett värdelöst demo som förstörde mer än det gjorde nytta, sen är det ju bara en liten, väl utvald (om de är smarta) del av spelet som inte ger hela bilden och som kan dölja brister. Man kan inte spela ett demo av The Last of Us och säga att det är en given 10/10 eller av Shadow Warrior och säga att hela spelet är repetitivt. Men som sagt, de flesta ger ju inte ut demos tidigt, finns inga demos på Unity eller FC4 nu.

Sen är det väl så att man faktiskt tycker rätt olika också, typ skulle jag recenssera Mass Effect 3 skulle det bli en totalsågning då jag hatar pussel och liknande och bara vill skjuta utan allt för mkt eftertanke, men 9 andra recenssenter skulle säkert tycka annorlunda (liksom 90% av köparna)

Du kan ju läsa recensioner för att t.ex. se om spelet innehåller pussel eller bara handlar om att skjuta. De är till för information mer än att bestämma om du tycker det är bra eller inte.

#414

Postad 15 november 2014 - 14:54

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 862 inlägg
  • 0
Demos börjar det bli rätt så sällsynt med.

Antingen ska vi köpa alpha kod via kickstarters och betala för att beta testa eller så ska vi snällt vänta till launch dagen och köpa retail liret.

free to play formatet kan man ju se som ett hyfsat generöst demo iof.

#415

Postad 15 november 2014 - 17:03

improwise
  • improwise
  • Mästare

  • 3 696 inlägg
  • 0
Där ser man, har mest kollat i PS4 Store och fick känslan av att de flesta liren där hade demos. Har dock absolut inte gjort någon grundlig undersökning direkt så ni har säkert rätt.

#416

Postad 16 november 2014 - 00:47

jayreso
  • jayreso
  • Beroende

  • 1 115 inlägg
  • 0

Demos börjar det bli rätt så sällsynt med.

Antingen ska vi köpa alpha kod via kickstarters och betala för att beta testa eller så ska vi snällt vänta till launch dagen och köpa retail liret.

free to play formatet kan man ju se som ett hyfsat generöst demo iof.

Fast nu finns ju iofs Youtube etc, där det ofta finns rätt bra videor att kika på, som jag tycker kan ge en rätt bra indikation ändå, även om det inte finns demon. Klart att man kanske inte får "känslan" i att bara titta, men kan nog vara till viss hjälp ändå. Kruxet är väl att det är så många som känner att de måste köpa spelet dag 1 och inte orkar vänta. Är man i valet och kvalet och känner att man hade behövt ett demo för att bestämma sig, ja då borde man väl nog kunna vänta nån vecka eller två och se om man inte kan få tag i lite info efter release.

#417

Postad 16 november 2014 - 12:25

improwise
  • improwise
  • Mästare

  • 3 696 inlägg
  • 0

Fast nu finns ju iofs Youtube etc, där det ofta finns rätt bra videor att kika på, som jag tycker kan ge en rätt bra indikation ändå, även om det inte finns demon. Klart att man kanske inte får "känslan" i att bara titta, men kan nog vara till viss hjälp ändå. Kruxet är väl att det är så många som känner att de måste köpa spelet dag 1 och inte orkar vänta. Är man i valet och kvalet och känner att man hade behövt ett demo för att bestämma sig, ja då borde man väl nog kunna vänta nån vecka eller två och se om man inte kan få tag i lite info efter release.


Jo, där har du nog en poäng. Därför är det perfekt att som mig pga ett rätt långt speluppehåll ligga typ 5 år efter alla andra, finns massor med "nytt" som är vältestat och beprövat :)

#418

Postad 17 november 2014 - 19:03

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Giant Bomb Quicklooks är genialt!

#419

Postad 19 november 2014 - 17:43

Filip_M
  • Filip_M
  • Forumräv

  • 619 inlägg
  • 0
Freemium och "beta access" känns som början till slutet för kvalitativa spel, i alla fall i AAA-fall...

#420

Postad 15 augusti 2018 - 12:43

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Vet inte om ni har missat debaclet med IGN:s recensent Filip Miucin, men han passar trådämnet perfekt. Det uppmärksammades att han hade plagierat sin Dead Cells-recension från en annan sida och han fick då kicken. Därefter gjorde han en video där han bad om ursäkt, eller ja, han skulle ha gjort det men istället beskyllde han Polygon för att sparka på honom när han ligger ner när de anklagade honom för att ha plagierat sin FIFA 18-recension också, och utmanade dem att hitta mer, då allt han gjort förutom Dead Cells var originella texter. Han sa att det absolut inte var hans avsikt att plagiera Dead Cells. Till råga på allt monetiserade han ursäktsvideon också ^^

 

Han tog själv ner sin video (transkriberad här dock) när han insåg att den gjorde saker och ting värre, men nu har de hittat lite mer:

 

So far evidence of plagiarism has been found for the following:
 

 

Kolla t.ex. denna videon från Miucin och jämför med originalet från Nintendo Wire.

 

http://www.youtube.com/watch?time_continue=58&v=zBDJ5bethYY

 

https://nintendowire...rs-impressions/

 

 

IGN kommer nu att ta ner allt han skrivit då de anser att det mesta han gjort är plagierat.


Redigerat av Zoiler, 15 augusti 2018 - 12:44.


#421

Postad 15 augusti 2018 - 14:05

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

  • 3 633 inlägg
  • 0

Han jobbar på samma sätt som jag gjorde på högstadiet.



#422

Postad 15 augusti 2018 - 14:19

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 748 inlägg
  • 0

Han jobbar på samma sätt som jag gjorde på högstadiet.


Haha! Känner igen det där. Man trodde man kunde komma undan en bokrecension genom att skriva av baksidan av boken.
Jag var ju korkad nog att sno hela mitt specialarbete i gymnasiet. Nu i efterhand kunde det ju gått rätt illa, internet såg ju inte riktigt ut som idag heller på den tiden.

#423

Postad 15 augusti 2018 - 15:07

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Jag är mest förvånad över att det tog så lång tid för honom att bli påkommen, med tanke på att typ allt han gjort verkar vara plagierat. Han kommer ju aldrig få ett liknande jobb i alla fall.

 

Några i min klass plagierade nåt slutarbete, de fick med rätta sänkt slutbetyg (och klagade över det). Men att göra det i jobbet, då riskerar man ju både jobb och rykte.



#424

Postad 15 augusti 2018 - 16:50

Drake001
  • Drake001
  • Mästare

  • 3 092 inlägg
  • 0

:blink:

 

https://twitter.com/...751664566300674

 

Filip Miucin apparently plagiarized not just from other gaming sites, but from Wikipedia, NeoGAF, and even his own colleagues at IGN. Even his Linkedin resume is copy-pasted from someplace else. What a mind-boggling story.

 

https://kotaku.com/i...rism-1828357792

te9t7t9ppxljktewccnz.jpg

Left: Filip Miucin’s Linkedin. 
Right: Template from the Society for Human Resource Management

 



#425

Postad 15 augusti 2018 - 17:08

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Fantastiskt  :D



#426

Postad 21 augusti 2018 - 10:22

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 11 989 inlägg
  • 0

Haha! Känner igen det där. Man trodde man kunde komma undan en bokrecension genom att skriva av baksidan av boken.

Haha, gjorde samma sak i Svenska B på gymnasiet. Läste baksidan, de tio första och de tio sista sidorna. Mitt betyg blev IG ;)

Men det var ju för att jag var totalt ointresserad av ämnet. Skulle aldrig fundera på att ta ett jobb som bokrecensent.

Utgår ifrån att Filip Miucins favoritfilmer är från Asylum, t ex Transmorphers, Tomb Hunter eller Android Cop ;)

Redigerat av Ageve, 21 augusti 2018 - 10:23.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.