Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Call of Duty Modern Warfare [PS4]

459 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#351

Postad 12 februari 2020 - 11:37

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 759 inlägg
  • 0

ja se på fan. det verkar ha installerats under natten. Spelade just en match kill confirmed på Rust. Men dom nya vapnen är låsta, men man kanske låser upp dom automatiskt när man spelar?

Förstår dock inte varför jag gick ner i rank . Spelar ingen större roll egentligen, men vore kul at veta


Nya vapen låg i förra säsongen låsta på vissa levels i battle pass, säkert samma nu. Du behöver helt enkelt bara spela för att få dom.
Ranken tror jag resetas efter varje säsong. Varför vet jag inte heller.

#352

Postad 12 februari 2020 - 11:55

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 759 inlägg
  • 0
Är det någon som vet om RAM-7 är tillgänglig om man inte hann låsa upp den i season 1???

#353

Postad 12 februari 2020 - 11:58

Polobyxa
  • Polobyxa
  • Användare

  • 115 inlägg
  • 0
Har haft en dip i spelsuget ett par veckor nu och inte rört PS4an. Får som om Season 2 kan får igång lite spelsug.

#354

Postad 12 februari 2020 - 13:53

walkiii
  • walkiii
  • Mästare

  • 3 023 inlägg
  • 0

Är det någon som vet om RAM-7 är tillgänglig om man inte hann låsa upp den i season 1???

 

Du kan låsa upp den. Man behöver 2 headshots (kills antar jag) i 25 matcher med ett Ar. Och man får inte backa ur matchen efter man fått 2st. Så spela 25 matcher med ett Ar helt enkelt. Och få headshot kills såklart. Sen är det bara att be till gudarna att spelet räknar rätt, för tydligen så va det en massa problem att låsa upp crossbow hörde jag.



#355

Postad 12 februari 2020 - 14:50

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 759 inlägg
  • 0

Du kan låsa upp den. Man behöver 2 headshots (kills antar jag) i 25 matcher med ett Ar. Och man får inte backa ur matchen efter man fått 2st. Så spela 25 matcher med ett Ar helt enkelt. Och få headshot kills såklart. Sen är det bara att be till gudarna att spelet räknar rätt, för tydligen så va det en massa problem att låsa upp crossbow hörde jag.


Gött, tack!

#356

Postad 13 februari 2020 - 14:39

Unregistered9a1f280a
  • Unregistered9a1f280a
  • Veteran

  • 1 715 inlägg
  • 0

alltså herregud....

 

15 matcher igår och i 11 matcher utkickad...Lost connection. Känns jävligt ostabilt det här. Plus att i 3 matcher gick allt som sirap innan man blev utkastad med huvudet före. Samt att när man hade en killstreak på 13 så blev det samma visa.

 

Är det någon mer som har samma problem?

 

XB1 X, Fiber 250/100



#357

Postad 13 februari 2020 - 15:55

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 759 inlägg
  • 0

alltså herregud....

15 matcher igår och i 11 matcher utkickad...Lost connection. Känns jävligt ostabilt det här. Plus att i 3 matcher gick allt som sirap innan man blev utkastad med huvudet före. Samt att när man hade en killstreak på 13 så blev det samma visa.

Är det någon mer som har samma problem?

XB1 X, Fiber 250/100


Körde några timmar igår, hände ingen gång alls för mig eller den jag spelade med. One X här.

#358

Postad 13 februari 2020 - 18:20

Unregistered9a1f280a
  • Unregistered9a1f280a
  • Veteran

  • 1 715 inlägg
  • 0

Körde några timmar igår, hände ingen gång alls för mig eller den jag spelade med. One X här.


Hmm

Då befarar jag att routern ballar ur här hemma. Därför sonen klagade att han blev utslängd på något spel han lirade i eftermiddags.

#359

Postad 13 februari 2020 - 19:42

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

Hmm

Då befarar jag att routern ballar ur här hemma. Därför sonen klagade att han blev utslängd på något spel han lirade i eftermiddags.


Har aldrig blivit utkastad i det här spelet. Inte en enda gång faktiskt.

Har märkt av lagg, men även det har jag hittat lösning på.

Det visade sig att det var fördröjning mellan min handkontroll och konsol, när jag ställde konsolen närmare så slutade det lagga 😊

#360

Postad 14 februari 2020 - 18:21

Unregistered9a1f280a
  • Unregistered9a1f280a
  • Veteran

  • 1 715 inlägg
  • 0

Har aldrig blivit utkastad i det här spelet. Inte en enda gång faktiskt.

Har märkt av lagg, men även det har jag hittat lösning på.

Det visade sig att det var fördröjning mellan min handkontroll och konsol, när jag ställde konsolen närmare så slutade det lagga 😊


Då ska vi se om en gen-6 router is da shit då 🤣

#361

Postad 15 februari 2020 - 12:02

karlnr9
  • karlnr9
  • Beroende

  • 1 199 inlägg
  • 0
Mitt spel startar om så fort jag spelat klart en match.
Skriver att den ska uppdatera och måste stängas.
Sen kan jag gå rakt in i spelet igen. Men lite jobbigt att hela tiden börja om.
Har testat att avsluta spel, stänga av ps4:an mm. Inget hjälper.

#362

Postad 15 februari 2020 - 12:40

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0

Mitt spel startar om så fort jag spelat klart en match.
Skriver att den ska uppdatera och måste stängas.
Sen kan jag gå rakt in i spelet igen. Men lite jobbigt att hela tiden börja om.
Har testat att avsluta spel, stänga av ps4:an mm. Inget hjälper.


Ett vanligt tips är att avinstallera och ladda hem det igen. Drygt med alla GB men kan lösa ditt problem.

#363

Postad 15 februari 2020 - 16:58

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 759 inlägg
  • 0
Att dom numera lagt in så folk kan ändra färg på sitt screen namn är imo en riktigt efterbliven funktion. Nu mötte jag folk vars namn var i samma blå färg som folk i egna laget. Hade även en smart snubbe i egna laget som hade röd text....why??

#364

Postad 15 februari 2020 - 21:30

{OLD}Reaper
  • {OLD}Reaper
  • Veteran

  • 1 740 inlägg
  • 0

Mitt spel startar om så fort jag spelat klart en match.
Skriver att den ska uppdatera och måste stängas.
Sen kan jag gå rakt in i spelet igen. Men lite jobbigt att hela tiden börja om.
Har testat att avsluta spel, stänga av ps4:an mm. Inget hjälper.


Samma här. Har drabbat många tydligen, väntar nog med installera om hela skiten tills det är konfirmerat att det garanterat löser problemet.

Att dom numera lagt in så folk kan ändra färg på sitt screen namn är imo en riktigt efterbliven funktion. Nu mötte jag folk vars namn var i samma blå färg som folk i egna laget. Hade även en smart snubbe i egna laget som hade röd text....why??


Allvarligt...? Hur kunde de inte förutse att det skulle insta-haverera?

Och som du skrev, vad i hela friden är syftet?

#365

Postad 15 februari 2020 - 21:39

{OLD}Reaper
  • {OLD}Reaper
  • Veteran

  • 1 740 inlägg
  • 0
Angående namnfärg:

”Considering how big of an issue this has quickly become, it's no surprise that Infinity Ward almost immediately issued a response.
IW's Paul Haile had this to say on Reddit: "This is a bug, Colorized names is not intended to be something players can do.We are doing a pass now to fix regiments that have offending tags set up causing their names to be colorized."
Read More: Modern Warfare Feb 14 patch notes: V-Day modes, Gunfight Tournament, more
"We are also implementing additional protections against the creation of regiments that have invalid characters in their tag," he added. "This should be cleaned up soon - feel free to report players with colorized names and we will take a look."

#366

Postad 16 februari 2020 - 10:59

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 759 inlägg
  • 0
Ah det var alltså en glitch. Fan vad skönt och bra att dom fixar det för man undrade helt klart hur dom tänkte.

#367

Postad 19 februari 2020 - 10:14

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 944 inlägg
  • 0
https://m.fz.se/nyhe...s-enligt-kallor

#368

Postad 28 februari 2020 - 12:51

Ovisen
  • Ovisen
  • Användare

  • 161 inlägg
  • 0
Drog hem en uppdatering på 50gig och allt jag såg va nya bilder på "Singelplayer, Mutiplayer" osv... Var det nått mer som jag har missat?

#369

Postad 28 februari 2020 - 12:55

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0

Drog hem en uppdatering på 50gig och allt jag såg va nya bilder på "Singelplayer, Mutiplayer" osv... Var det nått mer som jag har missat?


https://www.infinity...are_Patch_Notes

#370

Postad 28 februari 2020 - 15:40

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 759 inlägg
  • 0

Drog hem en uppdatering på 50gig och allt jag såg va nya bilder på "Singelplayer, Mutiplayer" osv... Var det nått mer som jag har missat?


Gissningsvis ligger ju ett Battle royale-läge där i updaten och lurar också.

#371

Postad 09 mars 2020 - 19:49

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0

24 timmar till BR. Tyvärr bara squads verkar det som. Jag hade velat köra solo. Free to play och crossplay. Kommer nog bli poppis.



#372

Postad 09 mars 2020 - 21:13

Lillvilsmyr
  • Lillvilsmyr
  • Lärjunge

  • 277 inlägg
  • 0

24 timmar till BR. Tyvärr bara squads verkar det som. Jag hade velat köra solo. Free to play och crossplay. Kommer nog bli poppis.


Jag uppfattade som de kommer solo,dubs och trippel och inga quads.

#373

Postad 10 mars 2020 - 09:08

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 944 inlägg
  • 0

Jag uppfattade som de kommer solo,dubs och trippel och inga quads.

 

Jo, så är det ju... squads kommer nog senare...

 

https://www.sweclock...are-fragor-info



#374

Postad 10 mars 2020 - 15:35

Lillvilsmyr
  • Lillvilsmyr
  • Lärjunge

  • 277 inlägg
  • 0

Jo, så är det ju... squads kommer nog senare...

 

https://www.sweclock...are-fragor-info

 

Det tror jag också och evt 5-mannalag. Tror inte de vågar bränna på direkt med tanke på belastning på server osv.

Spännande att testa ikväll :) 



#375

Postad 12 mars 2020 - 09:59

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

så hur är BR nu då?

Har inte haft igång spelet på flera veckor. Är det någon stor uppdatering (igen) som har kommit eller?



#376

Postad 12 mars 2020 - 10:25

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 0

https://www.youtube....h?v=CzuqOhKaTJo



#377

Postad 12 mars 2020 - 10:28

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 944 inlägg
  • 1

Spelat nån timme nu, lite småkul faktiskt... som omväxling... men kommer nog föredra pubg gällande BR ändå.... :)



#378

Postad 12 mars 2020 - 10:58

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

 

 

Spelat nån timme nu, lite småkul faktiskt... som omväxling... men kommer nog föredra pubg gällande BR ändå.... :)

 

 

verkar ju riktigt kul. Kanske skulle ha köpt ett gäng öl och myst ner mig i soffan under helgen och spela detta :)



#379

Postad 12 mars 2020 - 11:06

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 944 inlägg
  • 0

verkar ju riktigt kul. Kanske skulle ha köpt ett gäng öl och myst ner mig i soffan under helgen och spela detta :)

 

 

Gör det. :P



#380

Postad 12 mars 2020 - 13:39

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 759 inlägg
  • 0

så hur är BR nu då?
Har inte haft igång spelet på flera veckor. Är det någon stor uppdatering (igen) som har kommit eller?


Hann bara köra två rundor igår, fattade aldrig systemet med att droppa ur planet ihop då jag inte fick nån indikation på att dom andra hade hoppat osv.
Tycker det verkar kul iaf, man verkar inte behöva plocka upp attachments osv då man kan hitta vapen med färdig blueprint i olika nivåer. Sen kan man samla pengar och köpa revives, killstreaks osv.
Men är helt klart positivt överraskad, hoppas dom håller igång det med updates osv så det inte dör ut som Apex gjorde.

#381

Postad 13 mars 2020 - 10:27

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

Hann bara köra två rundor igår, fattade aldrig systemet med att droppa ur planet ihop då jag inte fick nån indikation på att dom andra hade hoppat osv.
Tycker det verkar kul iaf, man verkar inte behöva plocka upp attachments osv då man kan hitta vapen med färdig blueprint i olika nivåer. Sen kan man samla pengar och köpa revives, killstreaks osv.
Men är helt klart positivt överraskad, hoppas dom håller igång det med updates osv så det inte dör ut som Apex gjorde.

 

så man spelar alltid i squad? vad är poängen med det? blir det inte att folk springer omkring för sig själva ändå? Eller hur ska man hålla reda på vart dom är?



#382

Postad 13 mars 2020 - 11:45

Lillvilsmyr
  • Lillvilsmyr
  • Lärjunge

  • 277 inlägg
  • 0

Alla spelar i samma lobby oavsett om du är en,två eller tre. 

Men det kommer säkert splittas upp senare.

 

Tycker mycket är bättre än blackout, dock gillar jag inte kartan. Men de va väl rätt enkelt att lista ut med tanke på hur MP är.



#383

Postad 13 mars 2020 - 12:04

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 759 inlägg
  • 0

så man spelar alltid i squad? vad är poängen med det? blir det inte att folk springer omkring för sig själva ändå? Eller hur ska man hålla reda på vart dom är?


Du kan ju sitta själv och välja att inte ”fill up” eller vad det nu står. Då kommer du få spela själv...dock mot squads så du lär få det svårt.
Körde ett par rundor igår som duo, tycker verkligen det är skitsvårt. Misstänker att jag har för hög sens för just Battle royale jämfört med vanlig MP. Får labba lite med det tror jag.

#384

Postad 13 mars 2020 - 12:48

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

Du kan ju sitta själv och välja att inte ”fill up” eller vad det nu står. Då kommer du få spela själv...dock mot squads så du lär få det svårt.
Körde ett par rundor igår som duo, tycker verkligen det är skitsvårt. Misstänker att jag har för hög sens för just Battle royale jämfört med vanlig MP. Får labba lite med det tror jag.

 

okej, jag förstår. men upplever du att squaden samarbetar fast man spelar med random folk?



#385

Postad 14 mars 2020 - 10:36

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 759 inlägg
  • 0

okej, jag förstår. men upplever du att squaden samarbetar fast man spelar med random folk?


Alltså det kan nog vara hursomhelst på den fronten. Något som hade underlättat vore om dom hade gjort själva uthoppet som Apex (eller COD Mobile) där alla följer en jump master och inte alla måste hoppa själva. Speciellt eftersom man är ”tvingad” till squad. Upplever dessutom fallskärmshoppningen som ganska svår så det är inte helt lätt att hålla ihop alls. Men de två rundorna jag testade så höll iaf folk ihop, en köpte revive för mig osv.

#386

Postad 14 mars 2020 - 12:43

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

Alltså det kan nog vara hursomhelst på den fronten. Något som hade underlättat vore om dom hade gjort själva uthoppet som Apex (eller COD Mobile) där alla följer en jump master och inte alla måste hoppa själva. Speciellt eftersom man är ”tvingad” till squad. Upplever dessutom fallskärmshoppningen som ganska svår så det är inte helt lätt att hålla ihop alls. Men de två rundorna jag testade så höll iaf folk ihop, en köpte revive för mig osv.

 

när hela squaden landat på olika ställen då, så syns dom på kartan eller så man kan springa bort till dom?

 

Tänkte jag skulle ha spelat igår, men det blev öl med ett par kompisar istället. Får se ikväll om jag kan spela :)



#387

Postad 14 mars 2020 - 14:43

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 759 inlägg
  • 0

när hela squaden landat på olika ställen då, så syns dom på kartan eller så man kan springa bort till dom?

Tänkte jag skulle ha spelat igår, men det blev öl med ett par kompisar istället. Får se ikväll om jag kan spela :)


Jadå, alla är tydligt markerade på kartan.

#388

Postad 15 mars 2020 - 11:26

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 759 inlägg
  • 1
Ljudet i Warzone, hur har dom tänkt egentligen? Det låter ju mer eller mindre som om alla står 50 m bort och skjuter?

#389

Postad 16 mars 2020 - 07:02

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0

Hoppas att det kommer solos snart för det är för svårt att spela solo vs trios. 
Jag testade en match igår och det verkar väldigt lovande annars. 



#390

Postad 16 mars 2020 - 21:06

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 759 inlägg
  • 0

Hoppas att det kommer solos snart för det är för svårt att spela solo vs trios.
Jag testade en match igår och det verkar väldigt lovande annars.


Man kan ju också spela med randoms om man saknar vänner som spelar. Det är nog lättare och roligare än att springa runt solo. Bara att spela två gör att man har ett grovt underläge jämfört med resten.

#391

Postad 16 mars 2020 - 21:49

karlnr9
  • karlnr9
  • Beroende

  • 1 199 inlägg
  • 0

Man kan ju också spela med randoms om man saknar vänner som spelar. Det är nog lättare och roligare än att springa runt solo. Bara att spela två gör att man har ett grovt underläge jämfört med resten.


Så är det verkligen. Är man inte tre stycken i laget, samt håller ihop, så är det snabbt ganska kört.
Hade varit kul med ett free for all-läge. Men samarbetet spelarna emellan är ju en extra krydda. Även om man inte alltid kör med headset.

#392

Postad 17 mars 2020 - 19:40

Ovisen
  • Ovisen
  • Användare

  • 161 inlägg
  • 0
Nu finns Battle Royale Solos att spela.

#393

Postad 17 mars 2020 - 19:50

JSan
  • JSan
  • Forumräv

  • 732 inlägg
  • 0
Hoppas att dom delar upp solostatsen från trio. Men säkert inte!???

#394

Postad 17 mars 2020 - 20:05

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0

Nu finns Battle Royale Solos att spela.

 

Hurra!



#395

Postad 18 mars 2020 - 08:49

karlnr9
  • karlnr9
  • Beroende

  • 1 199 inlägg
  • 0

Nu finns Battle Royale Solos att spela.

 

Nice!

Finns fortfarande möjligheten att kämpa sig tillbaka från Gulag?

Eller är det över så fort man dör?



#396

Postad 18 mars 2020 - 09:34

Ovisen
  • Ovisen
  • Användare

  • 161 inlägg
  • 0

Nice!
Finns fortfarande möjligheten att kämpa sig tillbaka från Gulag?
Eller är det över så fort man dör?

Det är som innan, du "dör" och får sitta i kåken å kämpa dig ut sen kör du tills du stupar å då e det över.

#397

Postad 19 mars 2020 - 13:36

Kimme
  • Kimme
  • Beroende

  • 1 370 inlägg
  • 0

Nya Modern Warfare och speciellt Battle Royal läget måste jag säga är det bästa som hänt COD sen MW3. 

Jag och 2 kompisar lirar mer än på flera år nu och extra kul blir det ju eftersom vi faktiskt lyckats vinna ett flertal matcher  :)



#398

Postad 19 mars 2020 - 18:36

Ovisen
  • Ovisen
  • Användare

  • 161 inlägg
  • 0
Har för få polare som spelar samtidigt som en själv, vi alla har olika familjeliv tider. Men dom gånger man träffar på bra random folk som hjälper, köper in en och håller bra spel då är det jävligt kul att spela det. Gillar spel typen, aldrig spelat sånt innan men sett grabben spela Fortnite och sett upplägget. Går bättre för mig när man spelar om att dra in mest pengar och skicka upp dom i en helikopter än att överleva i grupp mot alla andra! 😂

Redigerat av Ovisen, 19 mars 2020 - 18:37.


#399

Postad 21 mars 2020 - 07:55

Ovisen
  • Ovisen
  • Användare

  • 161 inlägg
  • 0
https://gamingintel....redictions/amp/

Undra hur Dome ser ut idag? Den gjorde man en jäkla många timmar på sist när man va med i en Clan och spelade på Came Battle.

#400

Postad 22 mars 2020 - 14:56

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 759 inlägg
  • 0
Kan ju tycka det känns märkligt att man ska bli matchad med pc-spelare som sitter med mus+t bord när man spelar Warzone?



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.