Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Google Chromecast Ultra

282 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#101

Postad 26 januari 2017 - 13:02

Aristoteles
  • Aristoteles
  • Lärjunge

  • 269 inlägg
  • 0

Jag kan bara konstatera att hade den hanterat 24hz så hade det inte varit några problem.



#102

Postad 19 februari 2017 - 08:24

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0

Ni som kör denna trådat, har ni den inkopplad via en "strömbrytare" då?


Redigerat av mcmike, 19 februari 2017 - 08:25.


#103

Postad 19 februari 2017 - 08:33

Saturnus
  • Saturnus
  • Veteran

  • 2 056 inlägg
  • 0

Ni som kör denna trådat, har ni den inkopplad via en "strömbrytare" då?

Nej. Men den blir varm. Misstänker att värmen ligger bakom mina problem med produkten. Den slutar svara och kräver då omstart. Eller så börjar den visa fel färger. Hade aldrig några liknande problem med min Chromecast 2.

#104

Postad 19 februari 2017 - 08:36

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0

Nej. Men den blir varm. Misstänker att värmen ligger bakom mina problem med produkten. Den slutar svara och kräver då omstart. Eller så börjar den visa fel färger. Hade aldrig några liknande problem med min Chromecast 2.

 

Då har vi samma problem med den tyvärr, exakt likadant med min..Tack för snabbt svar :)


Redigerat av mcmike, 19 februari 2017 - 08:38.


#105

Postad 19 februari 2017 - 12:40

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

  • 3 990 inlägg
  • 0

Min Ultra blev också varm och krävde då omstart. Har aldrig haft det problemet med 2an. 

Så min Ultra fick åka tillbaka.



#106

Postad 19 februari 2017 - 18:29

Saturnus
  • Saturnus
  • Veteran

  • 2 056 inlägg
  • 0

Min Ultra blev också varm och krävde då omstart. Har aldrig haft det problemet med 2an. 
Så min Ultra fick åka tillbaka.

Där ser man. Jag tror min åker tillbaka nu i veckan. Köpt på EG så det borde inte vara några bekymmer med retur.

#107

Postad 19 februari 2017 - 18:54

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

  • 4 336 inlägg
  • 0

vete fan om jag skulle orka fara tillbaka har man köpt de så har man jag skulle försöka  svalka ner det i stället hehe



#108

Postad 08 mars 2017 - 00:40

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

  • 1 376 inlägg
  • 0

Har jag köpt en Chromecast Ultra i onödan? Gav mig in i tv-världen rätt nyligt, köpte en Samsung 6-serie på hifiklubben på mellandagsrean. Rätt nöjd med den än så länge faktiskt, men det jag stör mig på är att det är ett **** att använda t.ex youtube-appen osv för det är ett **** att skriva text med fjärren. Tänkte då om jag skulle köpa ett trådlöst tangetbord med pekplatta men kom ju på att en chromecast kostar ungefär lika mycket. Köper jag en chromecast kan jag ju använda min laptop istället, tänkte jag. Men ungefär samtidigt som jag köpte min chromecast så upptäckte jag att det gick att casta direkt till tvn från laptopen, utan chromecast. Har precis kopplat in chromecasten och det känns som att den inte ger mig någon ny funktionalitet alls, tänker jag rätt? Jag är en simpel man, det enda jag gör på tvn är att kolla youtubeklipp, spotify (ljud via optiskt till stereoförstärkare), samt kolla på någon film/serie ibland men då är det nog nedladdat på datorn redan och inte via netflix. Vet inte hur jag ska gå till vida för att streama en redan nedladdad film men antar att det kanske finns någon mediespelarapp till windows som fixar det?



#109

Postad 08 mars 2017 - 00:54

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

  • 4 336 inlägg
  • 1

Har jag köpt en Chromecast Ultra i onödan? Gav mig in i tv-världen rätt nyligt, köpte en Samsung 6-serie på hifiklubben på mellandagsrean. Rätt nöjd med den än så länge faktiskt, men det jag stör mig på är att det är ett **** att använda t.ex youtube-appen osv för det är ett **** att skriva text med fjärren. Tänkte då om jag skulle köpa ett trådlöst tangetbord med pekplatta men kom ju på att en chromecast kostar ungefär lika mycket. Köper jag en chromecast kan jag ju använda min laptop istället, tänkte jag. Men ungefär samtidigt som jag köpte min chromecast så upptäckte jag att det gick att casta direkt till tvn från laptopen, utan chromecast. Har precis kopplat in chromecasten och det känns som att den inte ger mig någon ny funktionalitet alls, tänker jag rätt? Jag är en simpel man, det enda jag gör på tvn är att kolla youtubeklipp, spotify (ljud via optiskt till stereoförstärkare), samt kolla på någon film/serie ibland men då är det nog nedladdat på datorn redan och inte via netflix. Vet inte hur jag ska gå till vida för att streama en redan nedladdad film men antar att det kanske finns någon mediespelarapp till windows som fixar det?

för att streeama en nedladdad film så kan du använda plex på datorn som har chromecast stöd



#110

Postad 20 mars 2017 - 19:02

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0

Kommer försöka reklamera min, den har börjat störa ut bildsignalen efter några dgr. Måste starta om (ej projje) allting inkl receivern för att återigen fungera..


Redigerat av mcmike, 20 mars 2017 - 19:03.


#111

Postad 01 maj 2017 - 10:11

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0

Det verkar som man inte kan garantera ovan nämnda problem med den direkt i receivern, fick en ny att testa med. Har den nu i Oppon och styr strömmen till den med en fjärrkontroll vid användning. Från att varit en skit produkt för mig till att vara riktigt skaplig nu :)


Redigerat av mcmike, 01 maj 2017 - 10:12.


#112

Postad 06 maj 2017 - 18:55

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0

Liten rabatt i alla fall genom ... :rolleyes:

 

https://www.komplett...romecast-ultra#


Redigerat av mcmike, 06 maj 2017 - 18:56.


#113

Postad 06 maj 2017 - 22:26

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

  • 4 336 inlägg
  • 0

Liten rabatt i alla fall genom ... :rolleyes:

https://www.komplett...romecast-ultra#


De kör alltid med lägre priser när det är mitt i månaden då man inte har pengar hehe

#114

Postad 15 juli 2017 - 18:46

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0

Det verkar som man inte kan garantera ovan nämnda problem med den direkt i receivern, fick en ny att testa med. Har den nu i Oppon och styr strömmen till den med en fjärrkontroll vid användning. Från att varit en skit produkt för mig till att vara riktigt skaplig nu :)

 

Det fungerar näst intill klockrent fortfarande så när på den lilla ljudbuggen i början :) Rekommenderar Ultran om man sitter på en Oppo, provade igen med receiver ingången med samma problem som tidigare tyvärr trots separat strömbrytare..


Redigerat av mcmike, 15 juli 2017 - 18:47.


#115

Postad 07 augusti 2017 - 22:37

axion84
  • axion84
  • Forumräv

  • 748 inlägg
  • 0
Jag har cc1 och undrar om den blivit mer stabil. Tex så hittar inte chromecast alltid enheterna vid ström uppstart i början. Och oftast med svt play appen förlorar den kontakten efter några minuters kollande (kanske är appens fel). Lite buggigt alltså. Men sånt händer inte på lg webos 3.0 tex

#116

Postad 07 augusti 2017 - 22:54

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0
Jag kör Ultran trådat, fungerar som den ska utan några avbrott!👍

Redigerat av mcmike, 07 augusti 2017 - 22:54.


#117

Postad 08 augusti 2017 - 19:57

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

  • 2 520 inlägg
  • 0

Jag har cc1 och undrar om den blivit mer stabil. Tex så hittar inte chromecast alltid enheterna vid ström uppstart i början. Och oftast med svt play appen förlorar den kontakten efter några minuters kollande (kanske är appens fel). Lite buggigt alltså. Men sånt händer inte på lg webos 3.0 tex

Händer mig på både cc1 och cc2 men har fått för mig att det beror på att mobilen tappar kontakt med wifi, eller stänger ner wifi lite för att spara på ström. Men det kanske är cc:n som är problemet.



#118

Postad 08 augusti 2017 - 20:30

axion84
  • axion84
  • Forumräv

  • 748 inlägg
  • 0

Händer mig på både cc1 och cc2 men har fått för mig att det beror på att mobilen tappar kontakt med wifi, eller stänger ner wifi lite för att spara på ström. Men det kanske är cc:n som är problemet.

Ja så kan det nog vara.

Jag kör Ultran trådat, fungerar som den ska utan några avbrott!👍

Jag vill helst kunna köra med wifi utan problem med en sån här pryl. Slippa dra ännu än slad.

#119

Postad 08 augusti 2017 - 20:45

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0

Jag vill helst kunna köra med wifi utan problem med en sån här pryl. Slippa dra ännu än slad.

 

 

Från det avståndet jag har till routern (6m) fungerar den även utan problem med UHD/10bit, bara för att jag kan kör jag trådat :) CC2 fungerar även den galant med Wifi utan avbrott..


Redigerat av mcmike, 08 augusti 2017 - 20:46.


#120

Postad 08 augusti 2017 - 20:51

axion84
  • axion84
  • Forumräv

  • 748 inlägg
  • 0
👍

#121

Postad 21 augusti 2017 - 17:55

Unregistered3b920e87
  • Unregistered3b920e87
  • Wannabe

  • 43 inlägg
  • 0

Hej,

jag testade en Chromecast Ultra i juli, på en äldre Smart TV och Sony förstärkare. Bilden var toppen.

MEN jag lyckades aldrig få ut nåt Dolby 5.1 ljud, utan endast PCM. Jag körde med inbyggda Netflix appen i Chromecasten.


När jag spelade ett 20-tal titlar som jag vet har har Dolby 5.1 ljud, så anges bara ”Stereo” ljud då man klickar på undertext ikonen.

Det spelade heller ingen roll om jag kopplade in Chromecasten direkt i TV o sen optisk ljudkabel till förstärkaren, eller i förstärkarens HDMI in.


Jag testade även med en Android TV Box från Kina, som har inbyggt hårdvarustöd för 5.1 ljud och (Passthrough), det gav heller inget 5.1 ljud.

 

Jag satt med Netflix och Chromecast support i timmar, utan att få något klart svar. Den ena motsäger den andre, och ofta skyller på varandra.

Jag läste även på Forum att Philips nya Smart TV med inbyggd Android också har svårt att återge 5.1 ljud från Netflix…

 

När jag ansluter min PC med Win 10, och Netflx appen så blir det perfekt Dolby Digital 5.1 ljud i den gamla Smart TVn (se ovan).

 

Såg i denna tråd att en av er tydligen fått Dolby Digital + att fungera med Chromecast Ultra. Kan någon bekräfta. Och vilken årgång på förstärkare/TV.
Jag blir lite osäker på om Android stöder Dolby Digital +, alls? Även om hårdvaran skulle göra det?

Det kan ju vara min förstärkare/TV som är för gamla (2009). Dom spelar dock videofiler AC3 från PC (Win 10) hårddisken, och som sagt utmärkt från Netflixappen för Win 10 i PC. Men det är väl vanligt Dolby Digital 5.1 ljud. Så dom kanske inte stöder DD+ varianten?



#122

Postad 21 augusti 2017 - 19:08

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0
Kör min Ultra genom Oppo 203 hdmi in och får ut DD plus via Netflix😊

Redigerat av mcmike, 21 augusti 2017 - 19:09.


#123

Postad 21 augusti 2017 - 21:13

axion84
  • axion84
  • Forumräv

  • 748 inlägg
  • 0
Har beställt en i dag. Hoppas inte det blir ett onödigt köp i och med jag har dv på oled b6. Och hoppas dom förbättrat färgerna från cc1 som jag tycker är mer utvattnade än på ps3 netflix. Hd bilden på b6 appen känns för smetig/suddig och så upplever jag micro stutter där och mer hoppig judder bild så den duger inte. Kassa på ps3 är att bilden fryser till ibland nån sekund för att sedan fortsätta men tycker den har bäst bild annars, högljud också drar mycket ström(tjocka versionen).

Redigerat av axion84, 26 augusti 2017 - 23:21.


#124

Postad 24 augusti 2017 - 22:47

axion84
  • axion84
  • Forumräv

  • 748 inlägg
  • 0
Märkte att den var snabbare i uppstart av låtar på spotify tog ca 5 sek på varje låt byte på cc1 nu kanske 1 sek . Netflix streaming startar snabbare som utlovat och startar med bättre bild från början så det är bra. Tycker inte färgerna blivit nåt bättre dock, lite för ljusa färger, känns mer rätt och solidt på ps3.

Kul att se hdr på youtube som inte hade pixelhimmel/posteresering som jag såg på netflix hdr med ub 700. Sett samma klipp på 4k tidigare många gånger och nu ser man mer djup i bilden så nu kan man förstå storheten med hdr lite mer.
https://youtu.be/tO01J-M3g0U

Hör att det är bättre ljud på youtube och spotify på ccu vs cc1, klarare ljud 👍. Lyssnar i bra hörlurar.

Redigerat av axion84, 29 augusti 2017 - 22:09.


#125

Postad 25 augusti 2017 - 15:48

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

  • 4 336 inlägg
  • 0

Märkte att den var snabbare i uppstart av låtar på spotify tog ca 5 sek på varje låt byte på cc1 nu kanske 1 sek . Netflix streaming startar snabbare som utlovat och startar med bättre bild från början så det är bra. Tycker inte färgerna blivit nåt bättre dock, känns mer rätt och solidt på ps3.

ps3? tycker det är bättre  att  lägga den mot ps4 eller xone.. ps3 är  söligare tycker jag en chromecast



#126

Postad 06 september 2017 - 13:35

Barometer
  • Barometer
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0

Jag har en Samsung U28E850R monitor med 4K-upplösning. Funderar nu på att använda den som köks-TV tillsammans med en CC Ultra (som jag ännu inte köpt).

Min fråga är: Eftersom de flesta filmer och utsändningar är i vanlig 1080p HD, kan CC Ultra skala upp bilden till 4K/2160p/3840x2160? Eller krävs det en TV med inbyggd processor för sånt? Kommer jag bara att få en liten bild mitt på, i vanlig HD?



#127

Postad 06 september 2017 - 16:44

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0

.Min fråga är: Eftersom de flesta filmer och utsändningar är i vanlig 1080p HD, kan CC Ultra skala upp bilden till 4K/2160p/3840x2160? Eller krävs det en TV med inbyggd processor för sånt? Kommer jag bara att få en liten bild mitt på, i vanlig HD?

 

 

Ultra känner av vilken skärm/upplösning i kedjan som finns, du kommer inte få en liten bild i mitten :)


Redigerat av mcmike, 06 september 2017 - 16:44.


#128

Postad 06 september 2017 - 22:44

axion84
  • axion84
  • Forumräv

  • 748 inlägg
  • 0
Testat med wifi nu i början och märkt att det fortfarande är buggigt. Tappar kontakten med appar ibland och styrningen med telefonen, kanske beror på vilken router man har(ASUS RT-N56U)och placering av router. Men nu ska jag testa trådat. Behöver man ändra nån inställning för att den ska gå över till trådat då efter man kopplat in ethernet sladden eller går det över till trådat automatiskt? Finns ju ingenstans att se att man kör trådat.

Redigerat av axion84, 06 september 2017 - 22:51.


#129

Postad 07 september 2017 - 06:04

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0

. Behöver man ändra nån inställning för att den ska gå över till trådat då efter man kopplat in ethernet sladden eller går det över till trådat automatiskt? Finns ju ingenstans att se att man kör trådat.

 

 

Så fort en kabel är inkopplad så är man uppkopplad  via den :) Den är lika känslig som övriga CC,, om man har den för långt från routerna annars..


Redigerat av mcmike, 07 september 2017 - 06:05.


#130

Postad 07 september 2017 - 07:36

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

  • 3 845 inlägg
  • 0

Har precis köpt mig några CCU och skummar igenom denna tråd och har ett par frågor som vissa har berört men inte helt svarat på...

 

Om man kör trådat (LAN) som jag gör, varför vill man ha CCUn mot en brytare typ nexa?

 

EDIT: ställde samma fråga angående om hur man vet att det är LAN och inte wifi som besvarades precis men tidigare poster antyder att wifi körs lite då och då trots att man kör trådat. varför då?


Redigerat av beat_strandh, 07 september 2017 - 07:39.


#131

Postad 07 september 2017 - 08:54

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

  • 4 336 inlägg
  • 0

Har precis köpt mig några CCU och skummar igenom denna tråd och har ett par frågor som vissa har berört men inte helt svarat på...

 

Om man kör trådat (LAN) som jag gör, varför vill man ha CCUn mot en brytare typ nexa?

 

EDIT: ställde samma fråga angående om hur man vet att det är LAN och inte wifi som besvarades precis men tidigare poster antyder att wifi körs lite då och då trots att man kör trådat. varför då?

spärra wifi för ccu i routern så kör den enbart lan



#132

Postad 07 september 2017 - 10:19

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

  • 3 845 inlägg
  • 0
Okej men varför hoppar CCU in på wi-fi ibland trots att man kör LAN. Låter konstigt

#133

Postad 07 september 2017 - 11:13

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

  • 4 336 inlägg
  • 0

tror inte den kör wifi hela tiden utan de går över lan vid uppspelning



#134

Postad 07 september 2017 - 16:05

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0

Okej men varför hoppar CCU in på wi-fi ibland trots att man kör LAN. Låter konstigt

 

Ska den inte göra, nej! Bara och låta bli att konfiguera den mot wifi i google home appen finns inte en chans då :)



#135

Postad 07 september 2017 - 21:25

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

  • 3 845 inlägg
  • 0

Ska den inte göra, nej! Bara och låta bli att konfiguera den mot wifi i google home appen finns inte en chans då :)


Hmmm det gick ju inte att konfigurera den med ethernetkabeln i så blev tvungen att först konfigurera den i wi-fi. Jag kör med iPhone så kanske något med det? Vilket fall så har jag nu sagt åt min router att den inte får ge CCU något wi-fi 😉

#136

Postad 08 september 2017 - 22:49

axion84
  • axion84
  • Forumräv

  • 748 inlägg
  • 0
På ccu har jag märkt att det svarta blir aldrig riktigt svart utan det har den där lcd glöden även fast jag har oled. Så det måste vara för ljust inställt på ccu testa en gång att minska ljustyrkan ett snäpp från 50 till 49 och det svarta blir svart men blev för mycket black crush i stället. störigt, alltid ska det vara nåt.

Sänka oled light fixade nog det här.

Redigerat av axion84, 09 september 2017 - 21:38.


#137

Postad 15 september 2017 - 11:56

Ochåäö
  • Ochåäö
  • Veteran

  • 1 667 inlägg
  • 0

streama film(mkv) från en nas följer undertexterna med då?



#138

Postad 15 september 2017 - 12:26

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

  • 4 336 inlägg
  • 0

streama film(mkv) från en nas följer undertexterna med då?

Beror  va du använder att streema från  om  nasen stödjer  plugins  om  du kan installera PlexServer så funkar undertexter ja de följer även med om du direkt spelar  via nätverk genom tex VLC



#139

Postad 15 september 2017 - 16:24

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 944 inlägg
  • 0

streama film(mkv) från en nas följer undertexterna med då?

 

Genom Plex funkar det iaf, det har vi gjort här. :)

Genom v1, men borde funka samma ccu... :P 



#140

Postad 15 september 2017 - 16:37

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0

På ccu har jag märkt att det svarta blir aldrig riktigt svart utan det har den där lcd glöden även fast jag har oled. Så det måste vara för ljust inställt på ccu testa en gång att minska ljustyrkan ett snäpp från 50 till 49 och det svarta blir svart men blev för mycket black crush i stället. störigt, alltid ska det vara nåt.
 

 

Jag jämförde mot atv och det är ingen skillnad här hemma i alla fall :) Av naturlig skäl med 1080p material..


Redigerat av mcmike, 15 september 2017 - 16:45.


#141

Postad 15 september 2017 - 23:24

axion84
  • axion84
  • Forumräv

  • 748 inlägg
  • 0

Jag jämförde mot atv och det är ingen skillnad här hemma i alla fall :) Av naturlig skäl med 1080p material..

Okej men du har projektor kanske inte lika känslig som tv. Kan tycka att det svarta drar mot mörkt blått ibland men nu har ju oled b6 också blivit ljusare inställd med senaste FW förbättrar väl inte saken. Tyckte jag ser mindre mörkt blått på netflix inbyggda tv app dock.

#142

Postad 16 september 2017 - 07:47

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0

Okej men du har projektor kanske inte lika känslig som tv. 

 

 

Ja men samma förutsättningar, ingen skillnad alls :) Hittar ingen info om att det skulle vara ett känt problem heller, har du länk?

 

 

 Tyckte jag ser mindre mörkt blått på netflix inbyggda tv app dock.

 

 

Och den fungerar bra tycker du?


Redigerat av mcmike, 16 september 2017 - 07:48.


#143

Postad 16 september 2017 - 23:41

axion84
  • axion84
  • Forumräv

  • 748 inlägg
  • 0

Ja men samma förutsättningar, ingen skillnad alls :) Hittar ingen info om att det skulle vara ett känt problem heller, har du länk?



Och den fungerar bra tycker du?

Ja lg web os är en av det bästa smart tv på marknaden, fungerar helt okej utan problem, bara lite random hack ibland vid bildflytet på netflix. Annars gillar jag färgerna där med än ccu som jag tycker har lite för ljusa.

Kanske ska säga att det inte alltid blir mörkt blått på ccu men ibland, men svart kan se svart ut också ibland. Det beror på vad det är för scener.

Redigerat av axion84, 17 september 2017 - 06:58.


#144

Postad 20 september 2017 - 11:32

Ochåäö
  • Ochåäö
  • Veteran

  • 1 667 inlägg
  • 0

Genom Plex funkar det iaf, det har vi gjort här. :)

Genom v1, men borde funka samma ccu... :P

Har inte Plex. Utan usb disk ansluten till min asus router.



#145

Postad 20 september 2017 - 20:09

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

  • 4 336 inlägg
  • 0
Du kan ändå köra plex installera plex servern på datorn o peka delningen till usb disken på routern

#146

Postad 20 september 2017 - 20:35

Ochåäö
  • Ochåäö
  • Veteran

  • 1 667 inlägg
  • 0

Du kan ändå köra plex installera plex servern på datorn o peka delningen till usb disken på routern


Vill slippa ha dator inblandat.

#147

Postad 20 september 2017 - 21:25

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

  • 4 336 inlägg
  • 0

Blir tyvärr svårt då



#148

Postad 22 september 2017 - 07:02

axion84
  • axion84
  • Forumräv

  • 748 inlägg
  • 0
Efter att ha kollat på mer material har jag insett att det inte är nån fel på svärtan och färgerna är bra. Den enda jag kan klaga på är ojämna hack/micro stutter i DV netflix. Men annars leverar den mycket bra HDR10/DV bild, sdr bra också.

En 24hz inställning skulle inte vart fel.

Redigerat av axion84, 22 september 2017 - 07:19.


#149

Postad 22 september 2017 - 12:35

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Om man sätter en CC Ultra i en 1080p-TV, kan den då visa 4K-filmer från tex Netflix nedskalat? Nedskalning med omsampling av färgspektrum från 4:2:0 till 4:2:2 lär ju teoretiskt ge än bättre bild än en 1080p native 4:2:0-bild.



#150

Postad 22 september 2017 - 12:48

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0

Efter att ha kollat på mer material har jag insett att det inte är nån fel på svärtan och färgerna är bra. Den enda jag kan klaga på är ojämna hack/micro stutter i DV netflix. Men annars leverar den mycket bra HDR10/DV bild, sdr bra också.
 

 

Vad bra att det "löste" sig, jag är grymt nöjd med vad den levererar har dock inte tillgång till DV. Ska bli kul att jämföra med Apple tv 4k senare, svårt att se att det skulle vara smidigare i alla fall :)





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.