Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Hjälp med akustikreglering

2 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 30 maj 2016 - 13:36

Mat-tias95
  • Mat-tias95
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0

Tjena! Jag har gått runt och funderat över hur bra det egentligen låter i lägenheten och ifall det kanske dunkar lite för mycket i väggarna. Jag älskar verkligen ljud, och spela hög volym så att det dunkar på rejält får mig att nå toppen, nästan. Vad som oroar mig är att grannarna stör sig på det. Jag har inte fått några klagomål ännu och jag vill helst inte få några heller. Jag tänkte att ifall man, för säkerhetens skull, installerar kanske någon/några basfällor eller skaffar ljudabsorberingsplattor så blir man lite lugnare. Min kunskap om ämnet är inte tillräckligt för att jag ska känna ifall det vore värt det eller ej det är därför jag tog min tid att skriva här, har ni några idéer på vad som kan göras?

 

Jag köpte HKTS 5 högtalarepaketet samt HKAVR151 för drygt ett halvår sen och det var jättebra att ha till film men jag tyckte att basen inte var tillräcklig då jag lyssnar på musik. För några dagar sen installerade jag min kompis gamla bilbas i lägenheten (Mutant MT1210) och det spelar på bättre än min förra bas. Men nu är jag som sagt osäker på hur mycket det låter utanför lägenheten.

 

http://imgur.com/a/r0Eid här är ett fotoalbum hur rummet ser ut.

 

Detta är mitt första inlägg här så om det är något som saknas så säg jätte gärna till.

 

 

 

 

 



#2

Postad 30 maj 2016 - 14:06

Frux
  • Frux
  • Forumräv

  • 970 inlägg
  • 0

Det hörs högst sannolikt en hel del in till dina grannar och de störs av det även om de inte kommer och bankar på dörren.

 

Kort svar, nej du kan inte göra några enkla åtgärder för att minska ljudet som hörs ut mer än att lägga nåt mjukt under högtalarna.



#3

Postad 30 maj 2016 - 16:17

Mat-tias95
  • Mat-tias95
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0

Okej! vad synd. Tack så hemskt mycket för svaret!





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.