Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Högtalarplacering i vardagsrum

1 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 28 februari 2021 - 22:20

fedgen
  • fedgen
  • Wannabe

  • 19 inlägg
  • 0

Hej!

 

I helgen köpte jag ett par begagnade Linn Keilidh med ~20 år på nacken till vårt landställe. När jag ställde upp dem temporärt i vardagsrummet (hemma, ej landstället)  slogs jag av hur sjukt bra dem lät, och hur kul det var att lyssna på musik med 'riktiga' högtalare igen. Standardhögtalare i vårt vardagsrum hemma idag är 2st Sonos Play 5 v2 som stereopar. Kort och gått så insåg jag hur mycket dynamik, detaljrikedom och engagemang man går miste om med Sonos (och dylikt).

 

Så, nu har en tanke om att byta ut Sonos i vardagsrummet mot riktiga (nätta) golvare infunnit sig. Den direkta frågan blir då vart man i så fall skall placera dem, då vårt vardagsrum inte  helt naturligt har en bra plats för två högtalare.

 

För att illustrera har jag lagt upp två bilder:

 

1) Snabb skiss över planlösning i vardagsrummet med platsen där Linnhögtalarna stod uppställda blåmarkerade samt en bild på hur det såg ut när de stod uppställda.

2) En bild över hur det faktiskt såg ut där dem stod uppställda.

 

Min fråga till er: givet skissen, vart skulle ni rekommendera att man ställer ett par golvhögtalare?

 

Mvh,
Philip

Bifogad fil(er)


Redigerat av fedgen, 01 mars 2021 - 12:37.


#2

Postad 05 mars 2021 - 17:01

LennartBerg
  • LennartBerg
  • Amatör

  • 52 inlägg
  • 0

Inga svar? Det är ingen lätt fråga som dina Linn står blir det ingen bra placering av lyssningsposition. 

Kanske svaret är ett par bra små högtalare och en bra sub. Beolab 3 går att lyssna på och en beolab 2 för basen.





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.