Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Intelligent Sound, fortsatta diskussioner

225 svar till detta ämne
  • Stängt ämne Detta ämne är stängt

#201

Postad 06 mars 2021 - 19:33

PML73
  • PML73
  • Mästare

  • 3 962 inlägg
  • 0
Som sagts tidigare. Nöjdheten avgör den begränsade förmågan till ärlighet. Att aldrig vara nöjd inbjuder till kritiskt lyssnande och större insikt i faktiska egenskaper hos olika högtalare. Punkt.

#202

Postad 06 mars 2021 - 20:55

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 0
Var och lyssnade på ett par Vivid Audio, fula som stryk men imponerade stort. Dock väldigt smal sweetspot.

Men jag är fullt nöjd med min M&K-setup i hemmabion/vardagsrummet.

#203

Postad 06 mars 2021 - 23:32

02Tobbe
  • 02Tobbe
  • Wannabe

  • 19 inlägg
  • 0

Ja jösses... Hade ett jättelångt inlägg som jag insåg inte bidrog med ett skvatt i debatten så jag tog bort det, men snälla, ni som nu bor i närheten och är kvar i diskussionen kan ni inte bara åka dit och lyssna för att få tyst på det argumentet? Jag bor tyvärr inte längre kvar i sthlm så kan inte åka dit men skulle gjort det för flera år sedan om jag kunnat, har lyssnat på så många självutnämnda hifi-gurus genom åren så en till hade jag nog klarat :) Jag vet dock att de kan vara väldigt övertygande, så någon med lite erfarenhet och skinn på näsan är nog bra. Om ingen gjort det innan semestern kanske jag kan mellanlanda på väg söderut med familjen, men blir nog lite stressat så då får man väl det argumentet mot sig...

 

Jo, i alla fall, min ståndpunkt är såklart att efter arbllt jag läst att de är lurendrejare i den absolut högsta klassen, men det blir lite fånigt att nästan ingen som argumenterat i tråden kan ta sig tiden att åka dit och lyssna fast de bor i närheten. Ja, uppenbarligt bluff och båg, har väl funnits sedan hedenhös, men om nu möjligheten att få ett slut på debatten bara innebär en så enkel sak som att åka och lyssna på lite musik så borde väl det vara väldigt enkelt löst?

 

Ha, nu ser jag att jag kanske blir märkt som en IS-fanatiker :) men lovar att jag inte har några sympatier åt något håll. Kör Snell E3 m.fl. som huvudhögtalare sedan mååååååååååååånga år och kommer inte byta... Audion 300B slutsteg, så ingen försäljare är intresserad av mig, särskilt inte om de vill ha 300tkr :) Förövrigt så anser jag att det mesta i HiFi-branschen är lurendrejeri, har lyssnat på en jädra massa saker och de flesta begär löjligt mycket pengar för ingenting...



#204

Postad 07 mars 2021 - 01:19

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 000 inlägg
  • 0

Men jag antar väl att jag har något sjukt rättspatos som gör att jag kan tycka att det är oschysst att många sitter anonymt och raljerar över och kritiserar kanske dåliga strategiska beslut eller superlativer om produkter.. mottagaren på sista raden är trots allt en vanlig strävsam och skattebetalarna människa som ofta nämns vid namn.. 

 

Hurvida dess företrädare medvetet lurar folk, eller bara har dålig koll på vad de producerar/säljer kan man såklart spekulera om. Tycker hursomhelst att man ska fokusera på produkterna och marknadsföringen av dessa. Om det är tvivelaktigt eller rentav löjeväckande så är det, oavsett var det kommer ifrån.

 

Hifiklubben lät en företrädare för Audioquest beskriva hur fantastiska deras HDMI-kablar är:

 

Bifogad fil  Skärmavbild 2021-03-07 kl. 00.54.47.png   714,81K   0 Antal nerladdningar

https://www.youtube....h?v=oNY6kRystVE

 

Kabeln längst till höger kostar, om man behöver 3 meter, ca 47 000 kr.

 

Hifiklubben har inte just denna modell i sitt sortiment, men däremot deras 3 meters elkabel för 144 000 kr.

https://www.hifiklub...nrgdragonhc3,0/

 

Ett av försäljningsargumenten är att den har "extremt tjocka ledare".

 

Om man skulle fråga Audioquest, så skulle de säkert komma med argument som liknar de man ser i denna tråden. "Åk och lyssna!".

 

Så det är definitivt inte bara IS som säljer tvivelaktiga produkter med tveksam prisvärdhet. Om man ska försöka hitta någon förmildrande omständighet med Audioquest, så är det iaf "riktiga" produkter som de tillverkar, vilket då är en skillnad mot vad IS säljer, som är mer rebadging av Kina-OEM och diverse hopplock (edit: med hemligt delningsfilter då).


Redigerat av Ageve, 07 mars 2021 - 02:08.


#205

Postad 07 mars 2021 - 01:22

JohnnyMann
  • JohnnyMann
  • Forumräv

  • 802 inlägg
  • 3

Hej

 

Jag måste dessvärre lägga mig i denna tråd!

 

Jag har Intelligent sounds högtalare och jag kan bara meddela er skeptiker där ute att ni har ingen aning om vad ni pratar om när ni säger att dessa produkter är skit. Högtalarna bjuder på ett ljud som många stora högtalartillverkare skulle drömma om att kunna producera.

 

Om ni inte har provat/lyssnat på några av deras högtalare så tycker jag att ni ska ta er en tur till Kungsängen och göra det, då kommer ni inse att de håller mycket hög kvalité beträffande ljud och det är ju just det man vill ha från en högtalare BRA LJUD!!

 

Jag har haft massor med högtalare genom åren och kan bara meddela att jag är grymt nöjd med mina nuvarande och jag har svårt att tro att jag kommer hitta några som kommer slå dessa ljudmässigt framöver.

Usch76

Gick med 05 mar 2021

 

Hur många konton har den här tillverkaren här igentligen?



#206

Postad 07 mars 2021 - 01:31

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

  • 3 202 inlägg
  • 3

Jag vill ännu en gång framhålla att jag inte är här för att hissa is högtalare till skyarna.. men jag upplever dem som bra och anser inte att man kan "dömma hunden efter håren" vilket det handlar om när man dissar något enbart på tekniska argument när konstruktören påstår att det finns en unik teknisk lösning (filterna) i dessa högtalare som möjliggör annan uppbyggnad än det traditionella.
Allt kokar då ner till att man inte tror på att det kan finnas nya tekniska lösningar varför man avfärdar konstruktören som en bluff.

 

Kul att du tar upp dessa "unika filter". Har du inte läst originaltråden? I.s.f. hade du väl vetat bättre än att ta upp dem, för i dessa ligger ju själva grunden till varför IS är ett blufföretag av rang.

 

Vetenskapen kring hur man gör ett högtalarfilter är inte outforskad mark. Det är vad man skulle kunna kalla "ganska färdigforskat" inom det området. Att en man i en förort i Stockholm (eller var det ett "labb" i Norge?) skulle finna revolutionerand/unika lösningar inom detta område är så nära uteslutet som det går att komma.

 

OM det nu skulle vara så att det verkligen är så, så är det ju vansinnigt konstigt att IS inte patenterar denna, helt revolutionerande, teknik och tjänar enorma pengar istället för att sälja lite högtalare för småslantar? Det är ju faktiskt så att det skulle vara revolutionerande inom fler områden än HiFi och vi pratar sannolikt om både miljardinkomster och nobelpris.

 

Och slutligen, är det inte märkligt att Petter aldrig visat några mätningar på dessa filter? Det är ju faktiskt möjligt att med mätningar visa att man faktiskt gjort något "unikt" utan att därmed visa hur man gjort det. Hade jag (ett labb i Norge) uppfunnit ett helt unikt sätt att filtrera signaler hade jag nog varit lite mer sugen på att visa för världen att jag gjort det än Petter är.



#207

Postad 07 mars 2021 - 03:27

JohnnyMann
  • JohnnyMann
  • Forumräv

  • 802 inlägg
  • 2

Jonny Mann, säger ännu en gång något om tråden.. och om dig!

Speciellt när du vägrar svara på vad du själv påstår,,,så snälla bara försvinn nu, du gör bort företaget ju mer du pratar här.



#208

Postad 07 mars 2021 - 10:40

Unregistered849786e8
  • Unregistered849786e8
  • Amatör

  • 53 inlägg
  • 0
Jonny Mann, om du klarat av att läsa längre sammanhängande text har jag redan förklarat varför jag inte uppger namn och företag.. Jag skrev också antagligen ett lite förlångt stycke för dig där förklarade att jag lämnar tråden eftersom jag redan sagt vad jag ville få sagt..

Ta väl hand om dig..

#209

Postad 07 mars 2021 - 11:02

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 2

Jonny Mann, om du klarat av att läsa längre sammanhängande text har jag redan förklarat varför jag inte uppger namn och företag.. Jag skrev också antagligen ett lite förlångt stycke för dig där förklarade att jag lämnar tråden eftersom jag redan sagt vad jag ville få sagt..
Ta väl hand om dig..

Lätt att komma med en massa påstående och fabricerade antaganden, men uppenbarligen extremt svårt att bemöta motfrågor och/eller backa upp dessa påståenden.


Edit: mitt inlägg har blivit modererat där någon tagit bort en citerad del som beskriver hur låg nivå Svenson1234 håller.

Redigerat av Unregistereda299ec85, 07 mars 2021 - 11:30.


#210

Postad 07 mars 2021 - 11:04

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

  • 4 091 inlägg
  • 0

Jonny Mann, om du klarat av att läsa längre sammanhängande text har jag redan förklarat varför jag inte uppger namn och företag.. Jag skrev också antagligen ett lite förlångt stycke för dig där förklarade att jag lämnar tråden eftersom jag redan sagt vad jag ville få sagt..

Ta väl hand om dig..

Ska du lämna tråden?

#211

Postad 07 mars 2021 - 11:08

kribban
  • kribban
  • Mästare

  • 3 037 inlägg
  • 3

Jonny Mann, om du klarat av att läsa längre sammanhängande text har jag redan förklarat varför jag inte uppger namn och företag.. Jag skrev också antagligen ett lite förlångt stycke för dig där förklarade att jag lämnar tråden eftersom jag redan sagt vad jag ville få sagt..

Ta väl hand om dig..

Nu förstår jag varför du hänger på Facebook........

#212

Postad 07 mars 2021 - 11:23

Unregistered849786e8
  • Unregistered849786e8
  • Amatör

  • 53 inlägg
  • 0
Men Jonny manns sista inlägg var inte onödigt tycker du TAKEO?
I vilket annat hififorum som helst på fb hade han blivit portad... eller åtminstone fått en varning så det är helt logiskt att jag fortsättningsvis hänger där.

Hej på er !

#213

Postad 07 mars 2021 - 11:25

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 0
Ok, nur admin inne och redigerar bort inlägg som användare skriver samt där jag citerar och påpekar det. Nu försvinner ju stora delar av hur illa Svenson1234 beter sig och framstår på ett bättre sätt än vad han ter sig.

Och som vanligt utan att mod skriver en Edit-not om VARFÖR man editerat inläggen.

Skärpning moderatorer!

#214

Postad 07 mars 2021 - 11:37

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 0

Men Jonny manns sista inlägg var inte onödigt tycker du TAKEO?
I vilket annat hififorum som helst på fb hade han blivit portad... eller åtminstone fått en varning så det är helt logiskt att jag fortsättningsvis hänger där.
Hej på er !

Inte lika illa som det du skrev, men som har modererats bort (uselt).
Och sedan är detta ett publikt forum där man faktiskt får ifrågasätta saker, men FB-grupper drivs med egenintressen och där försvinner allt och alla som inte följer dessa egenintressen.

Så jag förstår att du hellre befinner dig där, så du slipper backa upp dina påståenden och fabricerade antaganden.

#215

Postad 07 mars 2021 - 11:44

Unregistered849786e8
  • Unregistered849786e8
  • Amatör

  • 53 inlägg
  • 0
TAKEO, jag vill gärna att du backar upp ditt påstående om att hifi forum på fb drivs av egenintresse.

Hifi forum Sverige
Hifi God ton
Hifi forum 2,0

Tre exempel på bra forum..
Jag väntar med spänning på din redogörelse hur dessa drivs av egenintresse.

#216

Postad 07 mars 2021 - 11:45

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 0

TAKEO, jag vill gärna att du backar upp ditt påstående om att hifi forum på fb drivs av egenintresse.
Hifi forum Sverige
Hifi God ton
Hifi forum 2,0
Tre exempel på bra forum..
Jag väntar med spänning på din redogörelse hur dessa drivs av egenintresse.

Varför ska jag backa upp påståenden när inte du behöver?

#217

Postad 07 mars 2021 - 11:52

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 000 inlägg
  • 0

TAKEO, jag vill gärna att du backar upp ditt påstående

 

Men du ser inget problem med att IS aldrig backar upp sina påståenden?



#218

Postad 07 mars 2021 - 11:57

Unregistered849786e8
  • Unregistered849786e8
  • Amatör

  • 53 inlägg
  • 0
Haha.. du gav precis det svaret jag skulle kunna förvänta mig från ett barn...
Jag har förklarat varför men jag tar det igen, fast långsamt..

Jag anser mig inte ha rätten att namnge vare sig musiker eller musikstudios i denna tråd vilket de flesta personer faktiskt skulle förstå och acceptera.

Om frågan är viktig för dig så slå intelligent sound en signal..

Hängde du med?

#219

Postad 07 mars 2021 - 12:07

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 0

Haha.. du gav precis det svaret jag skulle kunna förvänta mig från ett barn...
Jag har förklarat varför men jag tar det igen, fast långsamt..
Jag anser mig inte ha rätten att namnge vare sig musiker eller musikstudios i denna tråd vilket de flesta personer faktiskt skulle förstå och acceptera.
Om frågan är viktig för dig så slå intelligent sound en signal..
Hängde du med?

Men du anser dig ha rätten att komma med påståenden som uppenbarligen inte stämmer (går ej finna bland referenser på IS hemsida eller FB-sida) samt fabricera antaganden om försäljning av antal system?

Hade jag drivit ett liknande företag och varit leverantör till erkända musiker och musikstudios hade jag självklart lagt in det bland referenser...

Och du skriver ju själv att inlägg tas bort och användare stängs av på FB och att det är bättre på dessa.
Förstår att du känner så och föredrar att befinna dig på dessa.

Redigerat av Unregistereda299ec85, 07 mars 2021 - 12:11.


#220

Postad 07 mars 2021 - 12:07

Unregistered849786e8
  • Unregistered849786e8
  • Amatör

  • 53 inlägg
  • 0
Så TAKEO, vilken är din förklaring att inte vilja backa upp ditt påstående om egenintresse på fb forum??

Redigerat av Unregistered849786e8, 07 mars 2021 - 12:09.


#221

Postad 07 mars 2021 - 12:09

kribban
  • kribban
  • Mästare

  • 3 037 inlägg
  • 0
Nu får jag nog säga att jag tycker moderatorer och admins får ta tag i detta. Personpåhopp efter personpåhopp förekommer och inte av veteranernas här inne.

Är minhembio sponsrat av IS?

#222

Postad 07 mars 2021 - 12:09

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 000 inlägg
  • 1

Jag anser mig inte ha rätten att namnge vare sig musiker eller musikstudios i denna tråd vilket de flesta personer faktiskt skulle förstå och acceptera.

 

Det var du och ingen annan som drog upp det som argument, men du vill inte backa upp det med fakta. Det du istället vill är att vi ska lita blint på det du säger, vilket inte kommer att ske.



#223

Postad 07 mars 2021 - 12:16

Berggren
  • Berggren
  • I Am The God Of Hellfire

  • 3 967 inlägg
  • 1

Eftersom inte någon part lyckas med att hålla sig till vad våra regler stipulerar i hur man ska bete sig mot varandra så stänger vi även denna tråden.

 

Nej, det har inget med att göra om vi är i maskopi med en tillverkare eller ej.

Men det är INTE hållbart för oss att läsa genom hundratals inlägg för att någon påstår en sak som någon annan inte håller med om och så är snöbollen i rullning.

 

Att det ska vara så svårt att hålla sig på rätt sida om våra regler.

Den som känner sig manad att skicka PM till antingen mig eller någon annan moderator/admin här angående vår moderering av denna tråd kommer att få semester från forumet.

 

Vi öppnar tråden igen när vi har kikat igenom den och anser att det är dax att öppna den igen.

Startas det någon ny tråd på samma ämne så kommer den trådskaparen också att få semester.

Vi behöver inte motivera allt vi gör för er medlemmar, är det något som inte duger så är det var och en fritt att inte läsa eller skriva på detta forum.

 

Fortsatt trevlig söndag på er i solen.

Gå ut och njut av detta istället och ta några djupa andetag.



#224

Postad 22 april 2021 - 08:32

Berggren
  • Berggren
  • I Am The God Of Hellfire

  • 3 967 inlägg
  • 2

Vi öppnar upp tråden igen med förmaningen att hålla er till trevlig ton och bra diskussioner.

 

Tack för visad hänsyn.



#225

Postad 22 april 2021 - 09:22

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

  • 3 202 inlägg
  • 0

Tyvärr måste jag börja med att klaga.

 

Denna tråden innehåller nästan enbart tjafs och jag ser inget större värde i att återuppliva den. Det är den andra, originaltråden, som borde öppnas igen. Det är den som innehåller den stora mängden information om IS. Det är i den som många lagt ner stor energi på att bemöta IS påståenden.



#226

Postad 22 april 2021 - 09:32

Berggren
  • Berggren
  • I Am The God Of Hellfire

  • 3 967 inlägg
  • 0

Gör om gör rätt som det brukar heta.

 

Trodde faktiskt att det var "rätt" tråd som jag öppnade, men det gick för fort helt enkelt.

 

Låser denna tråden igen och öppnar upp den gamla.





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.