Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Hjälp/tips gällande BenQ w1070

8 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 08 december 2018 - 15:57

Jbl76
  • Jbl76
  • Användare

  • 229 inlägg
  • 0
Hej!
Jag har en BenQ W1070 som börjat bete sig lite underligt.
Första lampan tog slut och köpte då en ny originallampa märke Osram.
Efter att ha bytt lampan så startar projektorn som vanligt men efter 2min20sek så slocknar lampan(fläktarna gå fortfarande som vanligt) men texten "power" lyser stadigt grönt samt själva ON knappen med lyser grönt.

Reagerar ej på knapptryckning och det enda som gäller är att dra strömsladden.

Det som händer sen när jag åter pluggar in sladden är att "ON" lyser grönt men "power" lyser rött. Ingen reaktion på knapptryck vare sig på enheten lr fjärren. Och tro mig har lusläst manualen och ingen av de nämnda lysindikationerna stämmer in på min enhet.

En utländsk sida säger något om "download mode" som den fastnar i...men för att göra det så krävs det en specifik knapptryckning vilket jag ej gjort.

Får den stå ett par dagar så hoppar den igång i några minuter för att åter bete sig som ovan.

Det är/var ju en relativt populär maskin och är det någon som upplevt liknande symptom...isf hur löste ni det?
Tar tacksamt emot tips

Mvh
Fredrik

#2

Postad 08 december 2018 - 17:04

macman
  • macman
  • Beroende

  • 1 078 inlägg
  • 0
Du skriver originallamoa, men har du köpt en lampa från BenQ?
Testat att ta bort och sätta tillbaks lampan?

#3

Postad 08 december 2018 - 17:19

Jbl76
  • Jbl76
  • Användare

  • 229 inlägg
  • 0
Köpte en Osram original för 1700:- med hus.
Testat otaliga gånger att tagit ur och satt i. Händer inget markant med det tyvärr. Tänkte mig oxå glapp men inte.
Undrar om det kan vara färghjulet som spökar...då stänger den ner projektorn har jag läst sen svårt att få igång den.

#4

Postad 09 december 2018 - 01:40

mr richards
  • mr richards
  • Forumräv

  • 899 inlägg
  • 0

Nollställt räkneverket på timmarna.



#5

Postad 09 december 2018 - 08:16

Jbl76
  • Jbl76
  • Användare

  • 229 inlägg
  • 0

Nollställt räkneverket på timmarna.


Yes det med...nytt fenomen igår: in med strömkabel power lyser grönt och ON likaså. När jag trycker på ON så blinkar den gröna som om den ska starta upp men lampan tänds inte.

#6

Postad 09 december 2018 - 10:08

samsara
  • samsara
  • Forumräv

  • 540 inlägg
  • 0

https://www.avsforum...r-new-bulb.html

 

Problem #5: Projector turns on for a minute and then shuts off. Solution: Clean the fans and filters. Replace the generic lamp.

Projectors will turn themselves off automatically if they detect any problems. Cleaning the projector of all dust and dirt will make the components work together in harmony. If dust is not the problem, then it’s the actual lamp. Have you installed a genuine OEM projector lamp? Generic, compatible lamps don’t operate properly in most projectors causing them to out of balance. This will make the projector shut down automatically. The solution for this problem is to replace the generic lamp with a genuine OEM lamp.

Shelagh McNally says:

Hi Matt,
Check all your connecting cords and cables to make sure nothing has become loose. You can also:
Press the Source button on the projector repeatedly to cycle through the available sources.
Wait a few seconds for an image to appear.
Turn on the connected computer or video source, and press its play button to begin your presentation, if necessary.
Hope this helps.
Regards,
Shelagh

Hi Art,
Did you rest the lamp timer? Unless you reset it back to zero the projector will assume the lamp has reached end of life and still needs a new lamp. The projector will turn itself off automatically to prevent it the old lamp being used. Have you consulted the BenW1070 manual for the exact instructions on how to reset the lamp timer? You can find it here: http://www.manualsli...Benq-W1070.html
Regards,
Shelagh

https://www.ifixit.c...p, nothing else

Klicka på bilden så går det att läsa texten.

 

https://www.manualsl...070.html#manual


Redigerat av samsara, 09 december 2018 - 10:22.


#7

Postad 09 december 2018 - 23:10

Jbl76
  • Jbl76
  • Användare

  • 229 inlägg
  • 0
Vill verkligen inte köpa ytterligare en ny lampa.
Är denna projektor så känslig mot olika lampor?

#8

Postad 26 augusti 2019 - 19:58

Unregistered627d440d
  • Unregistered627d440d
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Ursäkta om jag kapar en gammal tråd. Men har liknande problem med min nu. Bytte lampa och power lyser grönt och temp lyser rött efter ca. Fem minuter. Som om lampan blir för varm. Har rensat ur på damm och krossat glas, eftersom att lampan small. Har testat en original lampa, men detta fenomen uppstår då. Nån som har några tips? Om inte, nån som vet om det är värt att lämna in på lagning, eller ska jag bara kasta och köpa nytt? Isf, nån som har tips på en bra projektor i stil med w1070?

#9

Postad 26 augusti 2019 - 21:00

Jbl76
  • Jbl76
  • Användare

  • 229 inlägg
  • 0
Ingen fara. Vad jag kunde läsa mig till så kan det vara själva colorwheel som spökade. Flera som bytt colorwheel med samma symptom och fått den att fungera därefter. Jag hittade en 1070+ så har kvar den defekta om jag behöver delar. Kolla även den lilla fläkten som kyler lampan...sitter under alla bostadspriserna du måste riva precis allt. Den brukar bli ganska duktigt igensatt.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.