Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

LG SK8500

28 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 11 augusti 2018 - 18:49

mstoltz
  • mstoltz
  • Über-Guru

  • 12 727 inlägg
  • 0

Hej

Var inne på elgiganten och skulle bara kolla vad som fanns inne.
En säljare kom fram till mig och ställde lite frågor och pekade då till sist på en tv som heter LG SK8500.

Han sa denna skulle man ha :)
Ja ja....försäljnings prat tänkte jag, men började försöka kolla upp denna tv lite, men vill gärna höra era åsikter om denna tv ?

https://www.elgigant...6:65SK8500.jpg]
 

Bifogad fil(er)



#2

Postad 12 augusti 2018 - 17:05

mikkiz
  • mikkiz
  • Beroende

  • 1 185 inlägg
  • 0
Tycker den har lite blaskig svärta. Är det en ips panel?
Och på tok för dyr.
Men jag har aldrig gillat lgs led tvn

Redigerat av mikkiz, 12 augusti 2018 - 17:06.


#3

Postad 12 augusti 2018 - 17:19

aeqvist87
  • aeqvist87
  • Forumräv

  • 591 inlägg
  • 0
När en oled är såpass nära i pris så tycker jag inte den där är intressant. Hade den kostat kring 10k kanske...

#4

Postad 14 september 2018 - 08:35

pewi78
  • pewi78
  • Forumräv

  • 730 inlägg
  • 0

Gav 17 490 kr igår för denna på Elgiganten... har varit på jakt efter en 65" Oled ett tag men inser att denna är mera i min prisklass. 

 

Tycker att denna Bakbelysta Nano led levererar en Mkt bra bild kanske inte med Oled svärta, men det är inte långt ifrån. 

 

Skall ev. beställa en kalibrering av tv för att kräma ut det lilla extra, men jag är efter ca 4 timmar mkt imponerad av tv´n.



#5

Postad 28 september 2018 - 08:22

mstoltz
  • mstoltz
  • Über-Guru

  • 12 727 inlägg
  • 0

Gav 17 490 kr igår för denna på Elgiganten... har varit på jakt efter en 65" Oled ett tag men inser att denna är mera i min prisklass. 

 

Tycker att denna Bakbelysta Nano led levererar en Mkt bra bild kanske inte med Oled svärta, men det är inte långt ifrån. 

 

Skall ev. beställa en kalibrering av tv för att kräma ut det lilla extra, men jag är efter ca 4 timmar mkt imponerad av tv´n.

 

Har du hunnit utvärdera tv mer ?

 



#6

Postad 03 oktober 2018 - 16:10

Dr Tinnitus
  • Dr Tinnitus
  • Amatör

  • 57 inlägg
  • 0
Jag bytte nyligen från en 6år gammal 64” Samsung Plasma som jag varit väldigt nöjd med, men så dog den när jag hade planer på att ha den nåt år till så att OLED skulle mogna mer och sjunka i pris. OLED har ju flera fördelar men är tyvärr lite ljussvaga ännu, och svindyra.

Men, jag blev tvungen att köpa ny TV nu, och efter mycket grunnande och läsande så blev det till att se några tilltänkta live i butik.

Hade siktat in mig först på Samsung Q7F, eller LG 65SK8500, eller en Sony i samma liga.

Det blev att jag tog hem LGn för testkörning hemma, den var ju några tusingar billigare med.

Den hade riktigt fin bild ja, mycket bra svärta, kör ComHem TiVO och Apple TV4K med t ex Netflix Ultra HD 4K.
Men jag upptäckte att det fanns en del nackdelar med den, bl a vad den en del synligt hyss för sig med bakbelysningen så det blev en del ”blooming” runt ljusa objek på mörk bakgrund. Sen var den alldeles för reflexig så man stördes lätt av speglingar från ljus i rummet eller från fönster. Så den bytte jag tillbaka efter några dagar.

Det slutande med en Samsung QE65 Q8DN som nyss släppts i Europa. Den är lite dyrare än Q7 men har riktig fyll bakbelysning och inte edge som Q7, men det är ju en bantad variant mot Q9 så det är färre zoner som kan dimmas.

Det är sanslöst bra svärta på på den, inte alls långt från OLED faktiskt, och snäppet bättre än LGn, och med en ljusstyrka som sopar mattan med OLED.
Efter lite trixande med inställningar så får man en mycket bra bildkvalitet, men priset är ju en skvätt över 20K. Finns en del tester och recensioner på den på nätet, och den får mycket bra kritik, och är klart bättre på flera punkter än LG 65SK8500, t ex så är den nästan helt fri från ”blooming” och extremt mycket bättre vad gäller reflexer och speglingar från ljus i rummet eller från fönster.

#7

Postad 03 oktober 2018 - 17:09

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 0
Q8DN kostar ju som en oled så "svindyrt" biten fick du iaf. :)

Men ja, reflexfiltret är jäkligt bra och det är nog huvudanledningen att välja Q8:an före Sony XF9, vilken annars är det självklara jämförelseobjektet.

Redigerat av pacman, 03 oktober 2018 - 17:45.


#8

Postad 03 oktober 2018 - 18:12

Dr Tinnitus
  • Dr Tinnitus
  • Amatör

  • 57 inlägg
  • 0

Q8DN kostar ju som en oled så "svindyrt" biten fick du iaf. :)
Men ja, reflexfiltret är jäkligt bra och det är nog huvudanledningen att välja Q8:an före Sony XF9, vilken annars är det självklara jämförelseobjektet.



Vad hittar du för 65” OLED för under 22k?

Var nog inne på en Sony XF9 men tror det är bra jämt mellan min Samsung och den, och så hade jag inte nån lust att beblanda mig med Android.

Allra helst skulle jag vilja att man kunde köpa en naken skärm, utan att jäkla smarttjafs, bara det som behövs för att få samma kalasbild, och inga högtalare alls. Så man slipper betala för allt detta som jag ändå aldrig använder. Kör ju med Tivo-box och Apple TV istället.

Säljaren var ivrig med att försöka sälja på mig en ljudlimpa, orerade om att den a där ser du, den är en stabil pjäs som får din TV att låta otroligt mycket bättre. jag svarade, jaså, bättre än med mina högtalare idag som väger drygt 70kg, styck, och har var sitt hyfsat monoblock som puttar på ljudet...? Då så han lite konstigt på mig och övergick han till att prata extraförsäkring... haha..

Redigerat av Dr Tinnitus, 03 oktober 2018 - 18:21.


#9

Postad 03 oktober 2018 - 18:16

mstoltz
  • mstoltz
  • Über-Guru

  • 12 727 inlägg
  • 0
Vad ligger input lag på Q8DN ?

#10

Postad 03 oktober 2018 - 18:23

Dr Tinnitus
  • Dr Tinnitus
  • Amatör

  • 57 inlägg
  • 0

Vad ligger input lag på Q8DN ?


Extremt lågt, står en del om detta i testet

https://www.rtings.c...8fn-q8f-q8-2018

#11

Postad 03 oktober 2018 - 18:34

mstoltz
  • mstoltz
  • Über-Guru

  • 12 727 inlägg
  • 0
Ser ju riktigt bra ut.
Men undrar en sak....vad är feesync ?

#12

Postad 03 oktober 2018 - 20:13

Gallo69
  • Gallo69
  • Forumräv

  • 629 inlägg
  • 0

Men undrar en sak....vad är freesync ?

https://en.wikipedia.org/wiki/FreeSync



#13

Postad 03 oktober 2018 - 20:17

Gallo69
  • Gallo69
  • Forumräv

  • 629 inlägg
  • 0

Vad hittar du för 65” OLED för under 22k?
 

LG 65" B7 fanns på MediaMarkt för 19990:-, senast förra veckan i alla fall.



#14

Postad 04 oktober 2018 - 04:47

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 0

Vad hittar du för 65” OLED för under 22k?

Priser ändras dagligen, 65" oled för mellan 20-23 papp har funnits hela året. I det perspektivet är förstås dagens 22 papp för 65Q8DN minst lika "svindyrt".

#15

Postad 04 oktober 2018 - 06:07

Dr Tinnitus
  • Dr Tinnitus
  • Amatör

  • 57 inlägg
  • 0

LG 65" B7 fanns på MediaMarkt för 19990:-, senast förra veckan i alla fall.


Där ser man, det var inte illa.

B7 verkar dock rätt likvärdig min Q8, har vissa fördelar och vissa nackdelar, men var alltså ett par tusingar billigare.
Jag tror jag håller Q8 som ett bättre val ändå för mig, för den har överlägset högre ljusstyrka vilket är en klar fördel i mitt vardagsrum, och dessutom ingen som helst risk för inbränningar, och ett mycket snyggare diskretare stativ.
Även om OLED har ännu bättre svärta så är skillnaderna i praktiken inte längre stora jämfört med QLED.

Däremot kunde en 65” B7 vara intressant för sovrummet, där är det jo oftare mörkt när man tittar och då är ljusstyrkan i OLED mer än tillräcklig. Det tål att fundera på, kanske blir ett köp....

#16

Postad 04 oktober 2018 - 11:02

Dr Tinnitus
  • Dr Tinnitus
  • Amatör

  • 57 inlägg
  • 0

Priser ändras dagligen, 65" oled för mellan 20-23 papp har funnits hela året. I det perspektivet är förstås dagens 22 papp för 65Q8DN minst lika "svindyrt".


Ok, det har då gått mig förbi märkligt nog, har alltid bara sett betydligt högre priser, typ runt 30K men 55” för drygt 20K. Fast jag har väl heller inte ”hökat” mig så jäkligt på prisutvecklingen heller då jag inte hade några stora planer på ny TV förrän nyligen då min TV dog helt nyligen.

Jag ser trots det min Q8 som ett klart attraktivt alternativ till en OLED då det inte är några våldsamma skillnader i bildkvalitet längre mellan de bättre LED-varianterna och de OLED man kan få för liknande pengar. Båda har ju vissa för och nackdelar mot varandra men inget som längre är så dramatiskt stora. För mig känns det rätt skönt att det inte finns nån risk för inbränning på QLED och att de är betydligt ljusstarkare än OLED vilket passar mina behov.

Har kikat på några tester och B7 får lite högre betyg på några punkter än Q8, men totalpoängen är väldigt lika. Så nöjd blir man nog oavsett vilken man väljer. Båda klår i alla fall klart märkbart SK8500

#17

Postad 04 oktober 2018 - 11:14

mstoltz
  • mstoltz
  • Über-Guru

  • 12 727 inlägg
  • 0

Ok, det har då gått mig förbi märkligt nog, har alltid bara sett betydligt högre priser, typ runt 30K men 55” för drygt 20K. Fast jag har väl heller inte ”hökat” mig så jäkligt på prisutvecklingen heller då jag inte hade några stora planer på ny TV förrän nyligen då min TV dog helt nyligen.

Jag ser trots det min Q8 som ett klart attraktivt alternativ till en OLED då det inte är några våldsamma skillnader i bildkvalitet längre mellan de bättre LED-varianterna och de OLED man kan få för liknande pengar. Båda har ju vissa för och nackdelar mot varandra men inget som längre är så dramatiskt stora. För mig känns det rätt skönt att det inte finns nån risk för inbränning på QLED och att de är betydligt ljusstarkare än OLED vilket passar mina behov.

Har kikat på några tester och B7 får lite högre betyg på några punkter än Q8, men totalpoängen är väldigt lika. Så nöjd blir man nog oavsett vilken man väljer. Båda klår i alla fall klart märkbart SK8500

 

Ska bli kul och följa din utvärdering av Q8DN, då jag sneglar lite själv på denna.... även om man är väldigt sugen på Q9FN, men då handlar det om helt andra summor. ;)

Hmm.... stämmer det att Samsung inte stödjer Dolby Vision ??
Hörde det i en review , något med rättigheter osv ??


Redigerat av mstoltz, 04 oktober 2018 - 11:23.


#18

Postad 04 oktober 2018 - 12:05

Dr Tinnitus
  • Dr Tinnitus
  • Amatör

  • 57 inlägg
  • 0

Ska bli kul och följa din utvärdering av Q8DN, då jag sneglar lite själv på denna.... även om man är väldigt sugen på Q9FN, men då handlar det om helt andra summor. ;)
Hmm.... stämmer det att Samsung inte stödjer Dolby Vision ??
Hörde det i en review , något med rättigheter osv ??


Nej, Q8 stöder inte DBV ännu, men tippar på att det kan ordnas med en uppdatering.
Personligen ser jag inte några större problem med det då HDR+ idag räcker mer än väl då det ännu inte finns några TV-apparater som stöder DBV fullt ut (alltså kan återge det som specas). Och då faller det hela en hel del och blir mest en spec-race.

Den dag TV-apparater i prisklasser som vanligt folk har råd med kan återge DBV fullt ut, och det finns källmaterial som har DBV, då kan vi snacka.

Här har du tester på tre av de modeller vi tjatar om i tråden, som kan vara intressant att läsa, även tester inte säger allt och olika tester kan säga lite olika.

https://www.rtings.c...views/lg/sk9500
https://www.rtings.c...8fn-q8f-q8-2018
https://www.rtings.c.../lg/b7-b7a-oled

Som du ser ligger Q8 mycket bra till, även mot denna OLED.

#19

Postad 04 oktober 2018 - 13:05

mstoltz
  • mstoltz
  • Über-Guru

  • 12 727 inlägg
  • 0

Nej, Q8 stöder inte DBV ännu, men tippar på att det kan ordnas med en uppdatering.
Personligen ser jag inte några större problem med det då HDR+ idag räcker mer än väl då det ännu inte finns några TV-apparater som stöder DBV fullt ut (alltså kan återge det som specas). Och då faller det hela en hel del och blir mest en spec-race.

Den dag TV-apparater i prisklasser som vanligt folk har råd med kan återge DBV fullt ut, och det finns källmaterial som har DBV, då kan vi snacka.

Här har du tester på tre av de modeller vi tjatar om i tråden, som kan vara intressant att läsa, även tester inte säger allt och olika tester kan säga lite olika.

https://www.rtings.c...views/lg/sk9500
https://www.rtings.c...8fn-q8f-q8-2018
https://www.rtings.c.../lg/b7-b7a-oled

Som du ser ligger Q8 mycket bra till, även mot denna OLED.

 

Av alla dessa du länkade till , tycker jag Q8 verkar mer vettig.
Oled i all ära, men för mitt brukande riskerar jag inte inbränningar på en så dyr sak, samt ljusstyrkan i HDR gör sig inte rättvis har jag hört.

Klart att man skulle vilja ha Q9FN i 65 men då handlar det om helt andra summor.
Frågan är...ska man "nöja" sig med en Q8DN i 65 tum, eller ska man köpa mindre Q9FN i 55 tum ?

Hmm....svårt.....på ett sätt tänker jag att ska man ändå satsa så satsa på en större än vad man har nu ( har nu 55 tum )
På ett annat tänker man på bättre teknik i Q9FN, men då gå man inte direkt upp i storlek.

Är det verkligen en stor skillnad på Q8DN och Q9FN, förutom att den har fler zoner och one connect boxen.
Och heter Q8DN på rting Q8FN ?


Redigerat av mstoltz, 04 oktober 2018 - 13:30.


#20

Postad 04 oktober 2018 - 15:19

Dr Tinnitus
  • Dr Tinnitus
  • Amatör

  • 57 inlägg
  • 0

Av alla dessa du länkade till , tycker jag Q8 verkar mer vettig.
Oled i all ära, men för mitt brukande riskerar jag inte inbränningar på en så dyr sak, samt ljusstyrkan i HDR gör sig inte rättvis har jag hört.
Klart att man skulle vilja ha Q9FN i 65 men då handlar det om helt andra summor.
Frågan är...ska man "nöja" sig med en Q8DN i 65 tum, eller ska man köpa mindre Q9FN i 55 tum ?
Hmm....svårt.....på ett sätt tänker jag att ska man ändå satsa så satsa på en större än vad man har nu ( har nu 55 tum )
På ett annat tänker man på bättre teknik i Q9FN, men då gå man inte direkt upp i storlek.
Är det verkligen en stor skillnad på Q8DN och Q9FN, förutom att den har fler zoner och one connect boxen.
Och heter Q8DN på rting Q8FN ?


Personligen så inser jag att t ex Q9 eller en redig OLED är bättre, men anser inte den skillnaden är stor nog för att stanna på 55” om man har utrymme för en 65”. Jag har mycket svårt att tro att skillnaden i bildkvalitet skulle ge en större upplevelse en en defakto klart större skärm. För skillnaderna i bildkvalitet är inte särskilt stora i praktiken, och kan mest ses på material med i sig högsta kvalitet, men för ComHem-tittande så är det inte värt det extra slanten, då ger större skärm mer upplevelse generellt sett.

Kikar man på en OLED och em QLED sida vid sida i butiken, så är skillnaderna i svärta inte stora, i många fall försumbara eller inte ens märkbara.

Jag personligen skulle då välja en prisvärd och bra QLED eller motsvarande från Sony, Samsung, LG etc, och vänta med OLED nåt år till så den trillar mer i pris och utvecklas mer så det blir ljusstarkare och mindre risk för inbränningar. Detta trots att man såklart suktar efter flådisOLED redan idag, men förnuftet får styra.

Här har du ett test på Q9 på samma firma, så det blir lättare att jämföra.
https://www.rtings.c...9fn-q9f-q9-2018

Som du ser är det inte några våldsamma skillnader generellt sett mot Q8, och de skillnader som är mer betydande handlar ju om att Q9 har 400+ microdimmande zoner medan Q8 har 40 eller så. Trots det skillnaden så bjuder Q8 på mycket bra motstånd i de flesta situationer, men når såklart inte upp helt till samma nivå på allt som Q9. Men jag anser att prisskillnaden idag inte är värd den i jämförelse lilla förbättringen.

Ja, den heter Q8FN i USA men DN i Europa.

#21

Postad 04 oktober 2018 - 16:26

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 0

Har kikat på några tester och B7 får lite högre betyg på några punkter än Q8, men totalpoängen är väldigt lika. Så nöjd blir man nog oavsett vilken man väljer. Båda klår i alla fall klart märkbart SK8500

Man behöver iofs titta på bilden snarare än några abstrakta poäng för att få en uppfattning om bildmässiga skillnaderna men tjaa, är man nöjd med det man ser så är det förstås bra. 

 

Nej, Q8 stöder inte DBV ännu, men tippar på att det kan ordnas med en uppdatering. 

 

Att Samsung skulle börja stödja DV är högst osannolikt.

 

Personligen ser jag inte några större problem med det då HDR+ idag räcker mer än väl då det ännu inte finns några TV-apparater som stöder DBV fullt ut (alltså kan återge det som specas).

 Den dag TV-apparater i prisklasser som vanligt folk har råd med kan återge DBV fullt ut, och det finns källmaterial som har DBV, då kan vi snacka. 

HDR10+ är idag tämligen oanvändbart eftersom tillgången på material är så skral. Kanske ändras i framtiden, kanske inte. Rent tekniskt tillför HDR10+ egentligen inte så mkt över vanliga HDR10 heller.

 

Tillgången på DV-material är idag rätt god. Att ingen tv klarar allt som DV definierar är inte så relevant. Finns ingen tv som kirrar HDR10 fullt ut heller. Med det inte sagt att avsaknad av DV måste vara en showstopper men du har helt klart missuppfattat en del i det här ämnet.

 

Personligen så inser jag att t ex Q9 eller en redig OLED är bättre, men anser inte den skillnaden är stor nog för att stanna på 55” om man har utrymme för en 65”.

B7 (eller C7 eller Phillips 873, som oxå ligger/legat runt 20) är iofs en "redig OLED". Det är iaf betydligt större bildmässig skillnad mellan B7 och Q8D än vad det är mellan B7 och "bästa OLED på marknaden".


Redigerat av pacman, 04 oktober 2018 - 16:32.


#22

Postad 04 oktober 2018 - 17:28

mstoltz
  • mstoltz
  • Über-Guru

  • 12 727 inlägg
  • 0

Är avsaknad av DV en big deal så att säga ?
Menar är det stor skillnad med och utan DV ?

Det är ju typiskt nu när man börjat snöa in lite på en bra tv, så ska den naturligtvis sakna DV ...grr  :unsure:



#23

Postad 05 oktober 2018 - 09:21

Dr Tinnitus
  • Dr Tinnitus
  • Amatör

  • 57 inlägg
  • 0

Man behöver iofs titta på bilden snarare än några abstrakta poäng för att få en uppfattning om bildmässiga skillnaderna men tjaa, är man nöjd med det man ser så är det förstås bra. 
 

Att Samsung skulle börja stödja DV är högst osannolikt.
 


HDR10+ är idag tämligen oanvändbart eftersom tillgången på material är så skral. Kanske ändras i framtiden, kanske inte. Rent tekniskt tillför HDR10+ egentligen inte så mkt över vanliga HDR10 heller.
 
Tillgången på DV-material är idag rätt god. Att ingen tv klarar allt som DV definierar är inte så relevant. Finns ingen tv som kirrar HDR10 fullt ut heller. Med det inte sagt att avsaknad av DV måste vara en showstopper men du har helt klart missuppfattat en del i det här ämnet.
 

B7 (eller C7 eller Phillips 873, som oxå ligger/legat runt 20) är iofs en "redig OLED". Det är iaf betydligt större bildmässig skillnad mellan B7 och Q8D än vad det är mellan B7 och "bästa OLED på marknaden".


Jag har naturligtvis tittat på OLED vs QLED och sett att skillnaderna inte är så stora längre i det som tidigare var OLED ensamma paradgren, svärtan. En QLED ger i dag extremt bra svärta som även om den inte på alla sätt är helt likvärdig en OLED ändå bara är ett litet snäpp under, så litet att de flesta vardagstittare sannolikt inte ens skulle reagera på skillnaden även om den finns. QLED har däremot överlägsen ljusstyrka än så länge vilket man sannolikt lättare reagerar på, i synnerhet i lite ljusare miljöer.

#24

Postad 05 oktober 2018 - 16:44

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 696 inlägg
  • 0
Dolbyvision material ifrån f.eks netflix ser helt fantastiskt ut på q9 iaf med HDR10 och inget DV stöd. Jag tycker q9 ger riktigt bra HDR bild men man måste justera den litegrand och köra grå subs eller helst inga subs. Även om den inte mäter perfekt så ser det naturligt ut och väldigt läckert.

HDR i spel med låg inputlag är också kanon.

HDR+ är inget äkta hdr utan en funtion samsung har för att se på vanligt material med en hdr-feeling. Kan se helt ok ut i en del serier, feks i walking dead med solstrålar mellan träden eller ljus som kommer in i en mörk byggnad men personligen använder jag det inte då jag gillar att se material som det är tänkt, men det är en kul option att leka med. Kansje funkar bra på anime eller gamla tecknade pärlor för vuxna...det ska jag testa ut.

#25

Postad 05 oktober 2018 - 18:40

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 0

Dolbyvision material ifrån f.eks netflix ser helt fantastiskt ut på q9 iaf med HDR10 och inget DV stöd. Jag tycker q9 ger riktigt bra HDR bild men man måste justera den litegrand och köra grå subs eller helst inga subs. Även om den inte mäter perfekt så ser det naturligt ut och väldigt läckert.

HDR i spel med låg inputlag är också kanon.

HDR+ är inget äkta hdr utan en funtion samsung har för att se på vanligt material med en hdr-feeling. Kan se helt ok ut i en del serier, feks i walking dead med solstrålar mellan träden eller ljus som kommer in i en mörk byggnad men personligen använder jag det inte då jag gillar att se material som det är tänkt, men det är en kul option att leka med. Kansje funkar bra på anime eller gamla tecknade pärlor för vuxna...det ska jag testa ut.

Vi pratade om HDR10+, inte Samsungs korkat namngivna HDR+. ;)

#26

Postad 05 oktober 2018 - 21:27

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 696 inlägg
  • 0

Personligen ser jag inte några större problem med det då HDR+ idag räcker mer än väl då det ännu inte finns några TV-apparater som stöder DBV fullt ut



#27

Postad 06 oktober 2018 - 05:37

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 0
Haha, ja när du säger det så...slog mig aldrig att det var så, ahm, rörigt. :)

#28

Postad 06 oktober 2018 - 07:25

Dr Tinnitus
  • Dr Tinnitus
  • Amatör

  • 57 inlägg
  • 0

Haha, ja när du säger det så...slog mig aldrig att det var så, ahm, rörigt. :)


Det var nog jag som klantade mig lite där och råkade skriva HDR+ när jag menade HDR10+.

Samsung stöder HDR10+ på en drös modeller, även Q8, och de har väl egentligen inte namngett det annorlunda själva heller utan HDR10+ verkar ingå i nåt ”paket” men anges till just HDR10+ på Samsungs egen hemsida för info om t ex Q8

https://www.samsung..../QE65Q8DNATXXC/

#29

Postad 06 oktober 2018 - 09:57

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 0
Nej, men de hittade på funktionen "HDR+" vilket var dumt eftersom det numera finns ett signalformat som heter "HDR10+"; vilket orsakar onödig förvrring, vilket denna tråd bevisar. :D



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.