Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

IR sändare/mottagare

188 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Digiality IR Bender (Trådlös ljud- och bildöverföring) 2 8,43 (46) 359:-
One For All SV 1100 IR/RF (Fjärrkontroller) 1 6,67 (2) Inga priser
2 relaterade trådar

#51

Postad 12 februari 2006 - 22:37

Unregistered8604cbd7
  • Unregistered8604cbd7
  • Wannabe

  • 46 inlägg
  • 0
som mickelin01 skriver.... hur i helsike fungerar den här digiality produkten?

#52

Postad 13 februari 2006 - 10:54

pelody
  • pelody
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Jag är väldigt intresserad av en "Digiality Remote Control Extender". Det låter osannolikt bra. Tror ni att det verkligen fungerar. Vart kan man köpa den. Footpro vilken butik jobbar du i? Finns det någon som har testat och vet ifall den håller vad den lovar?

#53

Postad 13 februari 2006 - 11:12

d00m
  • d00m
  • Veteran

  • 1 678 inlägg
  • 0
Kan man köpa till fler sändare är det ju kanon. Tror jag såg den där hos Satellitproffsen också... (www.satpro.se)

#54

Postad 14 februari 2006 - 15:17

AndreasT
  • AndreasT
  • Lärjunge

  • 293 inlägg
  • 0
jag kör Digiality Remote Control Extender, och har märkt att fjärren funkar bättre om man tejpar över IR-dioden, så man slipper interferens med poden

#55

Postad 15 februari 2006 - 19:47

Unregistered2d0b50b3
  • Unregistered2d0b50b3
  • Lärjunge

  • 476 inlägg
  • 0

jag kör Digiality Remote Control Extender, och har märkt att fjärren funkar bättre om man tejpar över IR-dioden, så man slipper interferens med poden

<{POST_SNAPBACK}>


Har du den nya versionen som vi diskuterar? Dvs där sändaren ser ut som ett batteri och sitter inuti fjärren?

/Micke

#56

Postad 15 februari 2006 - 23:48

AndreasT
  • AndreasT
  • Lärjunge

  • 293 inlägg
  • 0

jag kör Digiality Remote Control Extender, och har märkt att fjärren funkar bättre om man tejpar över IR-dioden, så man slipper interferens med poden

<{POST_SNAPBACK}>


Har du den nya versionen som vi diskuterar? Dvs där sändaren ser ut som ett batteri och sitter inuti fjärren?

/Micke

<{POST_SNAPBACK}>


Ja, den ser ut som ett AAA-batteri, i vilket man skjuter in en accumulator som är 2/3 av ett AAA-batteri i längd.

jag fick en fråga över PM (kanske från dig) angående var den var köpt, jag köpte den från Oryx i västerås och den kostade ca 5-600.

en nackdel är dock att accumulatorn tar slut ungefär dubbelt så ofta som de övriga batterierna i fjärren, men det kommer med 2 st så ett sitter alltid på laddning i basenheten.

mvh
Andreas

#57

Postad 16 februari 2006 - 15:02

Unregistered8604cbd7
  • Unregistered8604cbd7
  • Wannabe

  • 46 inlägg
  • 0
Kan du förklara hur den funkar?

hur ser "batteriet" vad ir-dioden på fjärren skickar ut?....jag fattar inte.

#58

Postad 16 februari 2006 - 21:25

AndreasT
  • AndreasT
  • Lärjunge

  • 293 inlägg
  • 0

Kan du förklara hur den funkar?

hur ser "batteriet" vad ir-dioden på fjärren skickar ut?....jag fattar inte.

<{POST_SNAPBACK}>


Man tar bort ett batteri från sin vanliga fjärrkontroll ersätter den med en enhet bestående av en "RF-repeater" och laddningsbart batteri,

enheten snappar upp fjärrkontrollens signal och skickar den vidare till en station som gör om signalen till IR,

Därmed kan fjärren användas från andra rum, samt blir riktningsokänslig i rummet.

det är en märklig konstruktion som verkade som ett skämt först, men jag tror "RF-repeatern" känner av occilatorn i fjärren och den vet därmed vad IR-dioden fram på fjärren skickar ut.

jag tog hade problem med seg manövrering innan jag tejpade över IR-dioden fram på fjärren, antagligen förekom interferens mellan fjärren och basenheten, d.v.s dom pratade i mun på varann :)

#59

Postad 17 februari 2006 - 08:43

andekar
  • andekar
  • Lärjunge

  • 449 inlägg
  • 0
Men om man ska sätta in ett batteri i fjärrkontrollen, hindras man från att använda denna IR överförare till mer än 1 produkt... Om man vill kunna styra flera apparater via IR-överförare, vad använder man sig då av?

Om man tittar på Powermid XL eller Digiality IR-200, visst kan man sätta IR-mottagardelen framför flera apparater och på så sätt kunna styra samtliga från ett annat ställe??

Powermid XL:s pyramid form, fungerar hela "pyramid-framsidan" som en IR utsändare? DVS kan man sätta 3 apparater ovanpå varandra och kunna styra samtliga med hjälp av samma Powermid??

#60

Postad 17 februari 2006 - 09:11

pelody
  • pelody
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Jag kan inte bestämma mig för om jag ska köpa en Digiality Remote Control Extender, en Digiality IR-200 eller en Remote Bender. Det enda jag ska använda den till är till en DVD recorder som står på andra sidan väggen där tv:n hänger.

AndreasT: jag har läst dina svar men kan inte riktigt tyda ifall du är nöjd med din Digiality Remote Control Extender, rekommenderar du den?

Tur att det här forumet finns för butikerna förstår dom inte ens vad jag pratar om när jag vill köpa IR extender. Bortsett från på Pause där dom verkade ha en väldigt bra lösning (som jag ej vet namnet på) men det var lite dyrare än vad jag tänkt mig.

#61

Postad 17 februari 2006 - 22:30

Unregistered2d0b50b3
  • Unregistered2d0b50b3
  • Lärjunge

  • 476 inlägg
  • 0

Men om man ska sätta in ett batteri i fjärrkontrollen, hindras man från att använda denna IR överförare till mer än 1 produkt... Om man vill kunna styra flera apparater via IR-överförare, vad använder man sig då av?

En vanlig fjärrkontrollsförlängare, t ex någon av de du nämner nedan

Om man tittar på Powermid XL eller Digiality IR-200, visst kan man sätta IR-mottagardelen framför flera apparater och på så sätt kunna styra samtliga från ett annat ställe??

Javisst, det går utmärkt

Powermid XL:s pyramid form, fungerar hela "pyramid-framsidan" som en IR utsändare? DVS kan man sätta 3 apparater ovanpå varandra och kunna styra samtliga med hjälp av samma Powermid??

<{POST_SNAPBACK}>

Ja, precis så funkar det. Det finns dessutom ett uttag för att koppla in ett löst 'öga'. Jag har i mitt skåp fem prylar på nedre hyllan, med en Powermid framför, samt receivern på övre hyllan med påklistrat öga. Funkar perfekt! Jag kör med en Pronto Neo och ett MS MCE IR keyboard.

/Micke

#62

Postad 18 februari 2006 - 17:21

AndreasT
  • AndreasT
  • Lärjunge

  • 293 inlägg
  • 0

Men om man ska sätta in ett batteri i fjärrkontrollen, hindras man från att använda denna IR överförare till mer än 1 produkt... Om man vill kunna styra flera apparater via IR-överförare, vad använder man sig då av?

Om man tittar på Powermid XL eller Digiality IR-200, visst kan man sätta IR-mottagardelen framför flera apparater och på så sätt kunna styra samtliga från ett annat ställe??

Powermid XL:s pyramid form, fungerar hela "pyramid-framsidan" som en IR utsändare? DVS kan man sätta 3 apparater ovanpå varandra och kunna styra samtliga med hjälp av samma Powermid??

<{POST_SNAPBACK}>


Basenheten skickar ut IR-signal i rummet precis som alla IR till IR-förlängare, alltså kommer den att manövrera alla IR-enheter (DVD, Projektor, förstärkare, TV osv) så det fungerar bra.

desutom kan man hänga på lösa IR-dioder med kabel som man sätter framför IR-mottagarna på sina apparater om man har dessa i skåp.

har man dom i rack så behövs bara basenheten

Redigerat av AndreasT, 18 februari 2006 - 17:24.


#63

Postad 18 februari 2006 - 17:33

AndreasT
  • AndreasT
  • Lärjunge

  • 293 inlägg
  • 0

Jag kan inte bestämma mig för om jag ska köpa en Digiality Remote Control Extender, en Digiality IR-200 eller en Remote Bender. Det enda jag ska använda den till är till en DVD recorder som står på andra sidan väggen där tv:n hänger.

AndreasT: jag har läst dina svar men kan inte riktigt tyda ifall du är nöjd med din Digiality Remote Control Extender, rekommenderar du den?

<{POST_SNAPBACK}>


I ditt fall när du har apparater i olika rum så funkar förlängaren som en vanlig (typ pyramid)

IR dioden på din fjärr lyser som vanligt + att den repeteras av basenheten i andra rummet, en vanlig förlängare gör samma jobb.

jag valde att skaffa min förlängare för att göra så macron funkar bättre.

om jag är nöjd? ja, men inte utan förbehåll, det laddbara batteriet tar slut 2-3 gånger oftare än de övriga batteriet, så det blir lite bytte fram och tillbaka med de två laddbara.

#64

Postad 02 mars 2006 - 08:44

niche.g
  • niche.g
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
jag kör Digiality Remote Control Extender och är helnöjd, använder den till min Nokia 212T boxer som står i ett skåp inga problem alls, jag skulle satsa på den

#65

Postad 08 mars 2006 - 12:15

robert72
  • robert72
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Jag kör med Digiality Remote control Extender och det funkar klockrent. Jag kör till tre apparater och har kompletterat med extra IR-slinga. Har alltså tre uppsättningar batterier oxå då. Jag köpte min hos: http://www.digitaltvexperten.se

/Robert

#66

Postad 30 mars 2006 - 22:19

Unregisteredbcf42efe
  • Unregisteredbcf42efe
  • Forumräv

  • 878 inlägg
  • 0
Någon som vet om man kan använda en Digiality Remote Control Extender tillsammans med sin Logitech Harmony 885?
I den sitter ju laddningsbara batterier som laddas när man lägger fjärren i en laddningsdocka. Frågan är om man kan byta ut ett av batterierna mot "specialbatteriet" och sedan ladda som vanligt i dockan?


[EDIT] Glöm ovanstående! Total hjärnblödning från min sida. Harmony-remoten använder ju en helt annan typ av batterier så givetvis funkar detta inte! :huh: :)

Redigerat av Unregisteredbcf42efe, 02 april 2006 - 22:38.


#67

Postad 12 april 2006 - 14:55

Unregistered8fb16c03
  • Unregistered8fb16c03
  • Wannabe

  • 16 inlägg
  • 0
Bara för att lugna mig lite:

Digiality Remote Control Extender funkar i en fjärr som använder AAA batterier?

I produktbladet ser det mer ut som ett AAA batteri i ett AA.

//Henke

#68

Postad 20 april 2006 - 22:24

AndreasT
  • AndreasT
  • Lärjunge

  • 293 inlägg
  • 0

Digiality Remote Control Extender funkar i en fjärr som använder AAA batterier?

I produktbladet ser det mer ut som ett AAA batteri i ett AA.

//Henke

<{POST_SNAPBACK}>


Japp, det passar bäst till AAA fjärr, för AA används medföljande adapter


/Andreas

#69

Postad 23 maj 2006 - 10:31

Masseman
  • Masseman
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Jag kör Digiality Remote Control Extender och har gjort så i mer än 6 mån. Allt har fungerat prickfritt men nu har jag bytt universal fjärr till en pronto 950 och nu fungerar digiality:n inte längre.
Nån som vet varför eller hur man löser detta problem?
Jag vill ju använda min pronto men jag vill inte ha skåpet öppet där jag har mina prylar.

Tacksam för alla tips..

Redigerat av Masseman, 23 maj 2006 - 14:17.


#70

Postad 29 maj 2006 - 08:04

fiend
  • fiend
  • Lärjunge

  • 389 inlägg
  • 0

Efter en lång tids letande köpte jag en Remote Bender för ca 300:-. Den funkar perfekt om man har prylarna i ett skåp som jag har. Den består av en reciver och två emitters (jag har en i varje skåp). Köpte min hos http://www.electro-ton.se/ i årsta.

Mer info HÄR

<{POST_SNAPBACK}>


Detta verkar vara en intressant produkt.
Någon som vet om den finns i en webbshop?

Det jag söker är en liten minimal produkt som gör att jag kan styra mina instängda prylar inne i TVmöbeln (skulle tro det blir max 2 st, som förstärkare, DVD mm).

Någon som har några nya tips?
Gärna under tusenlappen.
Små och diskreta.

Mvh Fredrik

#71

Postad 07 juni 2006 - 14:22

Bullit
  • Bullit
  • Forumräv

  • 724 inlägg
  • 0
Någon som känner till om Hot Link Pro , KEENE IR DISTRIBUTION AMP KIT eller liknande produkt säljs i Sverige?

#72

Postad 15 juni 2006 - 11:25

Unregisteredc3c83da7
  • Unregisteredc3c83da7
  • Forumräv

  • 538 inlägg
  • 0
Denna Digiality Remote Control Extender RCE-290 verkar ju grym,,blir nog att beställa en sådan. ;)

#73

Postad 11 juli 2006 - 21:04

Unregistered6e2456b8
  • Unregistered6e2456b8
  • Användare

  • 155 inlägg
  • 0
Hej

Jag har tänkt att utnyttja mina 2 extrakanaler i min Marantz SR-7500 till ett par högtalare på altanen.

Jag har en Pronto för allt, så orginalkontrollen ligger oanvänd, tänkte använda den för att styra receivern. Det kommer mest att spelas radio.

Vad behöver jag? Kommer det funka?

Det behövs inget trådlöst då jag ändå måste dra högtalarkabel.

#74

Postad 26 juli 2006 - 14:50

Unregisteredc3c83da7
  • Unregisteredc3c83da7
  • Forumräv

  • 538 inlägg
  • 0
Fick hem min digiality idag, dock fungerar den inte mot BBB:s digitaltv-box, någon som har en aning om vad det beror på?

Har fått det att fungera nu, dock bara med originalfjärren, går ej med min multi NAD HTR-2. Verkar som att den har för svag IR eller något.

Någon som har erfarenhet av logitechs fjärrar, och om de har stark IR signal..

Redigerat av Unregisteredc3c83da7, 27 juli 2006 - 14:53.


#75

Postad 13 september 2006 - 13:09

Unregistered56e968a9
  • Unregistered56e968a9
  • Beroende

  • 1 431 inlägg
  • 0
Har aldrig testat sådana här förut men känner ett visst behov av att kunna kolla alla kanaler inne i sovrummet också, så nu undrar jag om någon provat den här och om den funkar med BBB/Viasats digitaltv dekoder/fjärr?

http://www.teknikmag...ml&artnr=190106

#76

Postad 19 september 2006 - 06:37

jowik
  • jowik
  • Amatör

  • 63 inlägg
  • 0
Jag letar efter en IR-förstärkare för att kunna styra maskiner som står i ett annat rum, det räcker med en sändare och en mottagare för bara IR. Någon som är nöjd med sin?

Blir det någon fördröjning av IR-signalen med en IR-förstärkare?

#77

Postad 22 september 2006 - 11:49

Unregistered56e968a9
  • Unregistered56e968a9
  • Beroende

  • 1 431 inlägg
  • 0
Idag har jag köpt en IR extender som gör om din vanliga fjärr till RF istället för IR...http://www.digitaltvexperten.se/index.php?page=produkter&kat=14&sub=58&sud=0&prod=263&gclid=CO2wyLWIwYcCFRs9MAodck6_Fw

Jag köpte den på Kjell o Co för 499:-

Kan återkomma med recension om ni vill...

#78

Postad 23 september 2006 - 22:44

Unregistered2d0b50b3
  • Unregistered2d0b50b3
  • Lärjunge

  • 476 inlägg
  • 0

Jag kör Digiality Remote Control Extender och har gjort så i mer än 6 mån. Allt har fungerat prickfritt men nu har jag bytt universal fjärr till en pronto 950 och nu fungerar digiality:n inte längre.
Nån som vet varför eller hur man löser detta problem?
Jag vill ju använda min pronto men jag vill inte ha skåpet öppet där jag har mina prylar.

Tacksam för alla tips..

<{POST_SNAPBACK}>


Pronto 950 har ju redan inbyggd RF sändare, så du behöver bara ställa om den till RF-läget. Din Digiality mottagare kan ta RF-signalen direkt från Pronton och omvandla till IR. Du kan alltså fortsätta att ha skåpet stängt!

/Micke

#79

Postad 25 september 2006 - 10:08

Unregistered56e968a9
  • Unregistered56e968a9
  • Beroende

  • 1 431 inlägg
  • 0
Digiality'n funkar kanon.... låg och bytte kanaler som bara den i sovrummet igårkväll. :P

#80

Postad 13 oktober 2006 - 07:50

Unregisteredf450c8bb
  • Unregisteredf450c8bb
  • Wannabe

  • 29 inlägg
  • 0
någon som provat Digiality'n i ett mediacenter(ir) tangentbord? Hade ju varit kul att kunna få ett ir tangentbord med riktig (rf) styrka.

#81

Postad 24 oktober 2006 - 08:46

Unregisteredeea8571e
  • Unregisteredeea8571e
  • Lärjunge

  • 348 inlägg
  • 0
Själv så jobbar jag på kjell & co, så jag tog hem denna och testade lite. Rekomenderas starkt. Fungerar hur bra som hellst.

Kjell & Co IR Bender

#82

Postad 05 november 2006 - 15:32

cnsmipe1
  • cnsmipe1
  • Lärjunge

  • 436 inlägg
  • 0
VAr ner på Classe och köpte deras Extender för att testa den i mitt nya skåp.

Det fungerar kanon bra"!!!


/M

#83

Postad 15 november 2006 - 11:12

digitaltvexpertense
  • digitaltvexpertense
  • Lärjunge

  • 305 inlägg
  • 0

någon som provat Digiality'n i ett mediacenter(ir) tangentbord? Hade ju varit kul att kunna få ett ir tangentbord med riktig (rf) styrka.

<{POST_SNAPBACK}>


Vi har en kund som experimenterar med detta, dock utan största framgång. Det uppstår någon form av störningar som ställer till det. Detta gäller Microsofts tangentbord. Tydligen sänder det ir på 36kHz vilket är väldigt ovanligt. Extendern skall bara klara 38 och 56.

Det funkar alltså, men inte klockrent!

Leverantören jobbar på en vidareutveckling. Återkommer.


//Göran

#84

Postad 30 november 2006 - 12:31

Teodor
  • Teodor
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0
Fick min beställning från USA för en IR-förläggning och det funkar smärtfritt.
Kan inte tro att det är sant så bra det funkar och förstärker signalen från fjärkontrollen.. och kan ha satmott och dvd i birån under tv, osynliga. :)

#85

Postad 05 december 2006 - 14:20

Unregistered3bf8f5bc
  • Unregistered3bf8f5bc
  • Användare

  • 161 inlägg
  • 0
Finns det något sätt att använda Digiality Remote Control Extender till att kontrollera RF-strömbrytare?

Alltså att man lär in en IR-signal i en multifjärr (i mitt fall en Harmony 525) som omvandlas till rätt RF-signal för att styra strömbrytaren.

#86

Postad 08 december 2006 - 16:00

JOEKO
  • JOEKO
  • Användare

  • 172 inlägg
  • 0
Skall införskaffa denna: http://www.kjell.com/ sök på 66061

500 bagis på Kjell & Co.

Helt ok tycker jag!

JE

Redigerat av JOEKO, 08 december 2006 - 16:03.


#87

Postad 02 januari 2007 - 12:36

Unregistered42562
  • Unregistered42562
  • Lärjunge

  • 385 inlägg
  • 0
JOEKO, den du köpte på kjell, räcker en "basenhet" till tex dvdn, digitalboxen, och förstärkaren? Bara man har batterierna/sändarna?

#88

Postad 04 januari 2007 - 19:46

JOEKO
  • JOEKO
  • Användare

  • 172 inlägg
  • 0
Kolla in 66062 och 66063 om du behöver styra fler prylar!

MVH
JOEKO

#89

Postad 19 januari 2007 - 19:47

Panelkungen
  • Panelkungen
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
Jag får inte min 66061 från Kjell&Co att fungera med Denon 1930 och min gamla Grundig-VCR. Den funkar utmärkt med mina andra apparater... Finns det någon billig multifjärr med inbyggd RF eller som fungerar med sändarna?

#90

Postad 07 februari 2007 - 11:31

Unregisteredad6e6b10
  • Unregisteredad6e6b10
  • Användare

  • 149 inlägg
  • 0

Finns det något sätt att använda Digiality Remote Control Extender till att kontrollera RF-strömbrytare?

Alltså att man lär in en IR-signal i en multifjärr (i mitt fall en Harmony 525) som omvandlas till rätt RF-signal för att styra strömbrytaren.

<{POST_SNAPBACK}>


Detta skulle vara intressant att veta... Någon som har provat?

#91

Postad 11 februari 2007 - 13:41

Mackan2
  • Mackan2
  • Användare

  • 103 inlägg
  • 0

Själv så jobbar jag på kjell & co, så jag tog hem denna och testade lite. Rekomenderas starkt. Fungerar hur bra som hellst.

Kjell & Co IR Bender

<{POST_SNAPBACK}>


Köpte den men var tvungen att lämna tillbaka den, var extremt riktningskänslig med min philips-multifjärr...

#92

Postad 26 februari 2007 - 22:25

Grovah
  • Grovah
  • Wannabe

  • 16 inlägg
  • 0
Har kollat runt lite och läst en del om IR-sändare och har fastnat för IR-Bender (Artikel 66060 på www.kjell.com). Har sett att en annan liknande produkt, 66030 hos kjell & CO inte fungerar tillsammans med Canal digitals ComboBox. IR-bender saknar denna text. Är det någon som testat IR-Bender med CanalDigitals ComboBoxen?

/Grovah

#93

Postad 23 mars 2007 - 13:41

Unregisteredafe9e410
  • Unregisteredafe9e410
  • Veteran

  • 1 907 inlägg
  • 0
Jag behöver en mottagare till datorn som kan styra WMC i vista från en prontoNG via RC ej IR.
Är detta möjligt eller måste jag ha något minitangentbord med BT (finns wlan)?
Kan man då ha två tangentbord inkopplade. Jag kör från min ordinarie PC mot projektorn.

De lösningar som finns med mediaburkar verkar begränsa en på ett eller annat sätt


Ser att jag är i fel tråd ber om ursäkta.

Redigerat av Unregisteredafe9e410, 23 mars 2007 - 20:40.


#94

Postad 05 april 2007 - 08:00

BulanS
  • BulanS
  • Användare

  • 227 inlägg
  • 0
Vet någon om det finns en IR-förlängare man kan köra över vanlig coax antennkabel där tv-signalen redan går?

Har en kabel dragen redan, och tror nog tyvärr att det är för långt att köra med trådlösa varianterna. Så tänkte om det fanns någon sådan här lösning?

#95

Postad 11 maj 2007 - 08:42

VoodooExtreme
  • VoodooExtreme
  • Amatör

  • 59 inlägg
  • 0

Vet någon om det finns en IR-förlängare man kan köra över vanlig coax antennkabel där tv-signalen redan går?

Har en kabel dragen redan, och tror nog tyvärr att det är för långt att köra med trådlösa varianterna. Så tänkte om det fanns någon sådan här lösning?

<{POST_SNAPBACK}>


IR-överföring över koaxialkabel

Kjell har allt... och lite till :(

#96

Postad 21 juli 2007 - 16:44

mjensen
  • mjensen
  • Användare

  • 114 inlägg
  • 0

Själv så jobbar jag på kjell & co, så jag tog hem denna och testade lite. Rekomenderas starkt. Fungerar hur bra som hellst.

Kjell & Co IR Bender

<{POST_SNAPBACK}>



Är det någon som vet om det går att koppla in fler ögon än de tre som ingår?

//Mjensen

#97

Postad 09 augusti 2007 - 15:53

PrOoF
  • PrOoF
  • Användare

  • 181 inlägg
  • 0

Själv så jobbar jag på kjell & co, så jag tog hem denna och testade lite. Rekomenderas starkt. Fungerar hur bra som hellst.

Kjell & Co IR Bender

<{POST_SNAPBACK}>



Är det någon som vet om det går att koppla in fler ögon än de tre som ingår?

//Mjensen

<{POST_SNAPBACK}>


Väcker liv i denna tråd, skulle behöva styra en apparat till förutom dom 3 som det finns ögon till...hur gör jag???
Går det kanske att skarva ihop http://www.kjell.com...items/66063.jpg med adaptern http://www.kjell.com...items/39207.jpg ??

Redigerat av PrOoF, 09 augusti 2007 - 16:21.


#98

Postad 09 augusti 2007 - 17:09

Unregistered2d0b50b3
  • Unregistered2d0b50b3
  • Lärjunge

  • 476 inlägg
  • 0
Ja, så har jag gjort, det funkar bra. Du kan också kolla om några av dina prylar har IR-utgång på baksidan och koppla in ögon där. Vissa prylar, t ex receivers har ibland 3,5mm IR-utgång som skickar vidare den IR-signal som tas emot på framsidan.

#99

Postad 09 augusti 2007 - 17:26

celinder
  • celinder
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Hej,

Jag skulle vilja styra fler än 3 apparater inne i ett skåp men vill helst ha en trådbunden IR-förlängare för att slippa krångla med "batterisändare". Digialitys IR bender (art.nr. 66060 hos www.kjell.com) verkar intressant, men den är ju begränsad till 3 enheter. Går det att hänga på fler IR-sändare? Och i så fall hur och vilka? Eller har ni några andra idéer?

#100

Postad 09 augusti 2007 - 22:02

PrOoF
  • PrOoF
  • Användare

  • 181 inlägg
  • 0
LÖST PROBLEM :)

testade attt fästa ett IR öga på insidan av dörren och det verkar vara så att det räcker med 2 ögon för att styra de 3 apparaterna jag har i det skåpet...
så då blev ju det ett öga över till den apparaten jag har i det andra skåpet så det fungerade perfekt!

kör nu dvd, reciever, digitalbox och xbox 360 instängda i skåp på samma IR Bender som jag limmade fast under bänken och allt styrs med samma fjärr (Logitech harmony 525)! <_<

Redigerat av PrOoF, 09 augusti 2007 - 22:03.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.