Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Dagens plus och minus, ingen politik eller religion

3479 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#2301

Postad 21 augusti 2021 - 07:00

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

  • 1 316 inlägg
  • 2
Finns det inte en corona-tråd för den här typen av diskussioner?

+Är på landet

-Barnen vaknade ovanligt tidigt

#2302

Postad 21 augusti 2021 - 09:32

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0
+ äntligen fått mitt covidpass
+bokat flyg

-läkarna har inte hittat nån medicin som hjälper mot infektionen och lunginflamationen

#2303

Postad 21 augusti 2021 - 12:16

PML73
  • PML73
  • Mästare

  • 3 962 inlägg
  • 1
+ Plockat en hel ikeakasse med rönnbär. Kommer att koka upp en Tonic Water på dessa. Kul som attans.

- Borde ha fyllt två kassar.

#2304

Postad 21 augusti 2021 - 12:19

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

+ Plockat en hel ikeakasse med rönnbär. Kommer att koka upp en Tonic Water på dessa. Kul som attans.

- Borde ha fyllt två kassar.


Låter riktigt kul. Återkom gärna med resultat

#2305

Postad 21 augusti 2021 - 12:20

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 944 inlägg
  • 0

+ Plockat en hel ikeakasse med rönnbär. Kommer att koka upp en Tonic Water på dessa. Kul som attans.

- Borde ha fyllt två kassar.

 

Nice

Ren nyfikenhet, hur går du till väga? :)

Från en som gillar  GT :P 



#2306

Postad 21 augusti 2021 - 22:04

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

  • 14 139 inlägg
  • 0

En del inlägg dolda, håll er inom ramarna för tråden, tack.



#2307

Postad 22 augusti 2021 - 23:09

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 5
+ har äntligen träffat pappa
- fy fan för att ligga så nära döden och känna att kroppen håller på att försvinna, den dödsångesten förtjänar inte någon.

+ han verkar vara på bättringsvägen och allt annat är ointressant just nu.

#2308

Postad 22 augusti 2021 - 23:51

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

  • 2 448 inlägg
  • 0

+ har äntligen träffat pappa
- fy fan för att ligga så nära döden och känna att kroppen håller på att försvinna, den dödsångesten förtjänar inte någon.

+ han verkar vara på bättringsvägen och allt annat är ointressant just nu.

 

Skönt att höra. Hoppas att han återhämtar sig bra även om det kommer ta tid. Jag håller tummarna för det bästa. :)



#2309

Postad 23 augusti 2021 - 11:51

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

  • 14 139 inlägg
  • 1
+ 6 irländska "klättrare" räddade från Kebnekaises topp, varav en bara hade shorts på sig,
samtliga saknade rätt kläder och utrustning för klättringen.

- synd att man måste dö för att kunna få vara med i Darwin awards

Redigerat av frollic, 23 augusti 2021 - 11:53.


#2310

Postad 23 augusti 2021 - 23:19

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0
+ pappa ligger fortfarande på iva men för tillfället inte dödligt sjuk trots att han är jättesjuk.

+ vi lyckades till slut ordna abulansflyg hem till Sverige så han får fortsätta sin behandling och sjukvård hemma

+ har trots omständigheterna fått "semestra" lite i budapest. Helt okej stad men inget jag kommer längta efter.

+google maps. Så fruktansvärt användbart till så mycket.

#2311

Postad 24 augusti 2021 - 05:16

PML73
  • PML73
  • Mästare

  • 3 962 inlägg
  • 0

+ pappa ligger fortfarande på iva men för tillfället inte dödligt sjuk trots att han är jättesjuk.

+ vi lyckades till slut ordna abulansflyg hem till Sverige så han får fortsätta sin behandling och sjukvård hemma

+ har trots omständigheterna fått "semestra" lite i budapest. Helt okej stad men inget jag kommer längta efter.

+google maps. Så fruktansvärt användbart till så mycket.

 

+ För din gubbe, hur lyckades ni med ambulansflyg? Måste ha kostat en del, eller tog försäkringsbolaget det?  :)

 

- Synd att du inte hann med Budapest bättre sidor, vilket i sammanhanget är fullt förståeligt. Det är en fantastisk stad med i stort outsinliga områden att turista genom, dock är de lika dåliga på öl såsom de är grymma på att producera vin, korv samt allt annat som går att stoppa i sig. Nästa gång du eventuellt reser dit kan jag tipsa om en hel del att förnöja sig med.  B)



#2312

Postad 24 augusti 2021 - 18:52

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

  • 2 448 inlägg
  • 0

Det mest är minus vilket jag inte tänker lista igen, men det finns ett litet plus.

 

+ Kom just på ett riktigt uselt pappaskämt när jag bläddrade förbi Halv åtta hos mig.

 

Fråga: Hur skriver man halv åtta?

Svar: 0



#2313

Postad 24 augusti 2021 - 19:05

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

+ För din gubbe, hur lyckades ni med ambulansflyg? Måste ha kostat en del, eller tog försäkringsbolaget det?  :)

 

- Synd att du inte hann med Budapest bättre sidor, vilket i sammanhanget är fullt förståeligt. Det är en fantastisk stad med i stort outsinliga områden att turista genom, dock är de lika dåliga på öl såsom de är grymma på att producera vin, korv samt allt annat som går att stoppa i sig. Nästa gång du eventuellt reser dit kan jag tipsa om en hel del att förnöja sig med.  B)

 

det var inte helt lätt att få ambulansflyg. vi har försökt i flera dagar. Till slut insåg alla parter att det var den bästa lösningen och försäkringsbolaget står för det. :)
 



#2314

Postad 24 augusti 2021 - 20:33

Fisher_king
  • Fisher_king
  • Lärjunge

  • 439 inlägg
  • 1
+ jag fyller år och vädret är vackert

- Charlie Watts avled.

#2315

Postad 26 augusti 2021 - 11:05

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

  • 4 091 inlägg
  • 0

- 200 bilar har brunnit

+ Inte min



#2316

Postad 26 augusti 2021 - 15:57

MartinAberg
  • MartinAberg
  • Veteran

  • 2 318 inlägg
  • 1
- Playstation 4, sitta och uppdatera konsol och spel i 40 MINUTER (!!!) för att spela igen efter två månader…
- Apple TVn stänger av min TV hela tiden

+ Dos 2 tagen
+ Ledig en vecka

#2317

Postad 26 augusti 2021 - 16:17

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
+Stadia
Trycker på en knapp och sen är det bara spela .inga uppdateringar,inga nedladdningar.

-jobbar fre,lör,sön natt

#2318

Postad 26 augusti 2021 - 17:02

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 1
+ lite dåligt med det just nu, behöver hitta på nått. Jo! Blev, ytterst teoretiskt, dubbelmiljonär (värderade huset för första gången).

- hur ska barnen, i framtiden, ha råd att bo nånstans (de får väl sno päronens teoretiska miljoner, haha)?

- vad är det för j*vla väder? Minns inte att jag bett om oktober-rusk.

Redigerat av pacman, 26 augusti 2021 - 17:04.


#2319

Postad 26 augusti 2021 - 18:13

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 2
+ farsan ligger äntligen på sjukhus i Sverige.

+ han blir piggare och piggare för varje dag

+snart helg

+troligtvis köp av ny tv i morgon

#2320

Postad 26 augusti 2021 - 21:44

matså
  • matså
  • Beroende

  • 1 025 inlägg
  • 0

-  Knarkare sparkade sönder sin mammas lägenhet i hyreshuset.
 
+ Nu är modern vräkt efter daltande med sonen så förhoppningsvis flyttar de till Sollentuna eller något annat ställe där de är välkomna.

hur vet du att modern daltade?

#2321

Postad 27 augusti 2021 - 10:11

PML73
  • PML73
  • Mästare

  • 3 962 inlägg
  • 0
+ Stark insats trots allt.
- Att torska på straffar är aldrig roligt.

#2322

Postad 27 augusti 2021 - 11:33

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 005 inlägg
  • 0

- Playstation 4, sitta och uppdatera konsol och spel i 40 MINUTER (!!!) för att spela igen efter två månader…
- Apple TVn stänger av min TV hela tiden


+ PS5 är snabbare på allt. ;)

Ang TV som stängs av - inaktivera HDMI Simplink/CEC (eller vad det nu kallas beroende på modell). Du tappar funktionen att styra andra enheter med samma fjärrkontroll dock.

#2323

Postad 28 augusti 2021 - 18:10

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

  • 2 448 inlägg
  • 0

+ Hade en digital termometer som pajat efter att sladden till givaren gått av.

 

Innan jag slängde den i återvinningen slog jag sönder den mot betonggolvet för att ta ut en del av ångesten och ilskan jag har på grund av världens jävlighet. Det var oerhört skönt. Behöver nog gräva lite i elektronikcontainern från gång till gång efter saker att slå sönder, Office Space style.

 

+ Nu när termometern är sönderslagen i smådelar blir det lättare för barnen i Indien att sortera vilken soptipp delarna ska dumpas på.



#2324

Postad 28 augusti 2021 - 19:37

Unregistered453a0583
  • Unregistered453a0583
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 1

+ Hade en digital termometer som pajat efter att sladden till givaren gått av.
 
Innan jag slängde den i återvinningen slog jag sönder den mot betonggolvet för att ta ut en del av ångesten och ilskan jag har på grund av världens jävlighet. Det var oerhört skönt. Behöver nog gräva lite i elektronikcontainern från gång till gång efter saker att slå sönder, Office Space style.
 
+ Nu när termometern är sönderslagen i smådelar blir det lättare för barnen i Indien att sortera vilken soptipp delarna ska dumpas på.

Låter som att någon behöver uppsöka kurator eller psykolog. Låter inte friskt att påverkas så pass av det som sker utanför gränserna..

#2325

Postad 28 augusti 2021 - 20:40

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

  • 2 448 inlägg
  • 0

Låter som att någon behöver uppsöka kurator eller psykolog. Låter inte friskt att påverkas så pass av det som sker utanför gränserna..

 

Covid-19, dödsskjutningar och klimatförändringar sker även innanför gränserna. Alldeles utanför dörren, tyvärr. Och psykiatrin har jag kontakt med för att få hjälp med ångesten, något som de tyvärr inte är speciellt duktiga på. De har akademiska kunskaper men vet inte hur det faktiskt känns. De kan dessutom inte göra något åt vare sig pandemin, samhället eller klimatet.

 

Så att avreagera sig var nyttigt. Jag mår bättre nu än jag har fått göra under hela veckan. Vi är utvecklade för att fly eller fäkta när vi blir stressade eller hotade och mår dåligt av att hålla inne på känslor, i synnerhet när vi plågas av saker vi inte kan rå på. Det enda man kan göra är att hitta ett konstruktivt sätt att ventilera sina känslor på, något som blir lite svårt när man inte kan umgås med folk annat än via internet och telefon.

 

Är man tvungen att isolera sig på grund av pandemin och inte mår dåligt av det har man tomtar på loftet.



#2326

Postad 28 augusti 2021 - 21:16

Unregisteredc49a1f15
  • Unregisteredc49a1f15
  • Mästare

  • 3 205 inlägg
  • 3

Fast psykiatrin har ju väldigt begränsade möjligheter att få sina patienter att må bättre. En behandling hos en psykiatrisk mottagning fungerar inte på samma sätt som en operation utan patienten i fråga har ju ett ansvar i att vara aktivt medveten i sitt handlade och att kunna hantera det. Annars är det ju helt meningslöst att ens ha någon kontakt med psykiatrin.

 

Såsom du beskriver det verkar du må sämre av att isolera dig under pandemin - Då bör det väl vara rimligt att du ändrar på det i syfte att må bättre? Även om du har ett juridiskt ansvar att inte avsiktligt öka smittspridningen är det ingen som tvingar dig (eller någon annan) att vara isolerad. Jag var själv korttidspermitterad under större delen av förra året och mådde till sist så dåligt att jag i princip krävde från chefen att låta mig arbeta heltid igen.

 

Sen har jag också kontakt med psykiatrin och har definitivt flera dåliga erfarenheter av det, men idag är jag tacksam för att det finns. Några läkare och psykologer jag har träffat därigenom har varit helt fantastiska. Kan verkligen rekommendera att lyssna på David Eberhards sommarprat från 2018.

 

+ Var på Cinemateket ikväll och träffade ett par goda vänner samt såg Storm över Ryssland.

- Storm över Ryssland var verkligen inte lika vass som jag minns den, men det är ju lite kul när sovjetisk propaganda får inflytande av Disney i mån av ljudläggningen... :D


Redigerat av Unregisteredc49a1f15, 28 augusti 2021 - 21:17.


#2327

Postad 29 augusti 2021 - 06:40

PML73
  • PML73
  • Mästare

  • 3 962 inlägg
  • 0

+ Var på Cinemateket ikväll och träffade ett par goda vänner samt såg Storm över Ryssland.

- Storm över Ryssland var verkligen inte lika vass som jag minns den, men det är ju lite kul när sovjetisk propaganda får inflytande av Disney i mån av ljudläggningen... :D

 

Fasen vad kul, Cinemateket gav mig ruskigt fin start på Gong Li´s skådespelarkarriär. Rekommenderar starkt  filmen A Terra-Cotta Warrior(1989).

 

+ Eldsjälar som driver kulturarbete

- De som gnäller på allt utan att själva bidra till förändring.

Bifogad fil(er)



#2328

Postad 02 september 2021 - 05:33

PML73
  • PML73
  • Mästare

  • 3 962 inlägg
  • 1
+ För mänskliga rättigheter och rätten till att själv bestämma över sin kropp och själ.
- De nya abortlagarna som pressas fram i södra USA. Tänker främst på Texas som mer och mer liknas vid DDR. Där angiveri när någon utför abort kan ge $10.000 i inkomst...

#2329

Postad 02 september 2021 - 22:51

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

  • 2 448 inlägg
  • 0

+ Efter 40 år har ABBA släppt nytt i form av en singel med två låtar. :)



#2330

Postad 03 september 2021 - 10:58

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

+ Efter 40 år har ABBA släppt nytt i form av en singel med två låtar. :)


- Har hört ena låten. Den sög.

#2331

Postad 03 september 2021 - 11:53

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

  • 2 448 inlägg
  • 0

- Har hört ena låten. Den sög.


Du får ge den andra låten en chans och se hur det blir med de ytterligare sex nya låtarna (plus två tidigare utgivna) som släpps på albumet Voyage. :P

Redigerat av Zacabeb, 03 september 2021 - 11:54.


#2332

Postad 03 september 2021 - 13:03

Unregisteredcec18524
  • Unregisteredcec18524
  • Beroende

  • 1 195 inlägg
  • 0

- Har hört ena låten. Den sög.

 

 

Du får ge den andra låten en chans och se hur det blir med de ytterligare sex nya låtarna (plus två tidigare utgivna) som släpps på albumet Voyage. :P

 

Färgglada polyester kostymer och låtar på tafflig svengelska är inte lika hett och exotiskt som det var för 40-50 år sedan även om inget kan tas ifrån ABBA vad det åstadkommit och betytt för svensk musik.


Redigerat av Unregisteredcec18524, 03 september 2021 - 13:04.


#2333

Postad 03 september 2021 - 14:13

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

  • 2 448 inlägg
  • 0

Färgglada polyester kostymer och låtar på tafflig svengelska är inte lika hett och exotiskt som det var för 40-50 år sedan även om inget kan tas ifrån ABBA vad det åstadkommit och betytt för svensk musik.


Men det är ju nostalgi över den flummiga tiden som gör det roligt. :D

Redigerat av Zacabeb, 03 september 2021 - 14:13.


#2334

Postad 03 september 2021 - 18:37

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

- All särskrivning i varenda inlägg och kommentarer på Facebook.  Hur kan så många vara så extremt dåliga på det Svenska språket? Skrämmande.

+ Helg

- Usel stämning och usel chef på jobbet.

+ Jobbar på annan ort ett tag framöver som tur är.

- Min smak och lukt spökar ganska mycket fortfarande efter drygt 8 månader.

+ Kall öl.



#2335

Postad 03 september 2021 - 20:18

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

  • 2 448 inlägg
  • 0

- All särskrivning i varenda inlägg och kommentarer på Facebook.  Hur kan så många vara så extremt dåliga på det Svenska språket? Skrämmande.

 

Jag undrar om inte stavningskontroll har gjort det problemet värre. Ofta märker jag på telefonen att ordboken inte innehåller sammanskrivna ord och när jag då skriver in dem separat och raderar mellanslaget så "fixar" rättstavningen det genom att skriva isär orden igen. Då blir det att trycka och tala om att nej, det skulle vara sammanskrivet. Många verkar inte bry sig utan låter telefonen göra vad den vill och forma språket. :P

 

- Telefoner och deras knapphändiga rättstavning.

 

+ Att ha datorn på och få skriva på ett riktigt tangentbord.



#2336

Postad 04 september 2021 - 05:19

PML73
  • PML73
  • Mästare

  • 3 962 inlägg
  • 0

+ Har hälsan

- Många andra förtjänar också ha bra hälsa.



#2337

Postad 09 september 2021 - 19:32

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

  • 2 448 inlägg
  • 0

+ Träffade en kollega för första gången på ett och ett halv år, utomhus på coronasäkert avstånd.

 

+ Fint väder.



#2338

Postad 11 september 2021 - 07:41

PML73
  • PML73
  • Mästare

  • 3 962 inlägg
  • 0

+ Hunnit med 3 timmars promenad, 4 espresso och laddar inför replördag på förmiddagen samt middag med gäster ikväll.  :)

- Dygnet är för kort.  :blink:



#2339

Postad 12 september 2021 - 06:59

PML73
  • PML73
  • Mästare

  • 3 962 inlägg
  • 0

+++ Eric Bibb har släppt ny grym platta i veckan.

- Inte alls. 



#2340

Postad 14 september 2021 - 21:46

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

  • 4 239 inlägg
  • 0
--- en av dom bästa komikerna nånsin, Norm MacDonald har gått ur tiden. Ett väldigt tråkigt avslut på dagen :(

#2341

Postad 15 september 2021 - 16:46

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

  • 2 448 inlägg
  • 0

+ Var tvungen att åka in till stan för att hämta en produkt som inte fanns i webblager utan bara i butik. Första gången jag har åkt till stan sedan mars förra året. Andningsmask på naturligtvis och jag passade på tidig eftermiddag när det var som minst folk på tunnelbanan, så det gick att undvika trängsel. Det kändes surrealistiskt, som om det inte hade gått någon tid sedan jag åkte sist. Min tidsuppfattning har blivit helt kvaddad av självisoleringen under pandemin.

 

- Antalet ovaccinerade och deras bisarra undanflykter samt självmedicinering med gifter som inte ens biter på covid-19, när det finns säkra vaccin att tillgå. Vuxna människor som fortfarande befinner sig i trotsåldern.

 

- Norm Macdonald's bortgång. Cancer är skit.


Redigerat av Zacabeb, 15 september 2021 - 16:47.


#2342

Postad 16 september 2021 - 06:49

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

  • 4 194 inlägg
  • 1

Inspiration4 - Home - första privata rymdfärden pågår just nu. 500+ km upp dvs högre än ISS.

+ De donerar dessutom 200$ till typ Barncancerfonden 

+ SpaceX


Redigerat av MrSpokk, 16 september 2021 - 12:52.


#2343

Postad 16 september 2021 - 10:59

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 3

+ Inspiration4 - Home - första privata rymdfärden pågår just nu. 500+ km upp dvs högre än ISS.


Synd att de inte fick plats med en flat earther, hade de även täckt upp kategorin "stupidity". :D

#2344

Postad 16 september 2021 - 16:53

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

  • 2 448 inlägg
  • 0
- Ångest på grund av att ena lägret av experter anser att samhället ska öppnas upp och andra lägret anser att det inte ska göras.

Jag har lyssnat på de sistnämnda, men nu kan får jag inte längre hålla mig hemma när man öppnar upp, plus att jag inte orkar göra det längre. Men att börja återgå till någon form av kvasinormalitet känns samtidigt oansvarigt.

Hela den här j*vla situationen är som att bli itusliten av hästar. Vad man än gör så kommer man att göra fel och ställas till svars för det. Fan ta dem som släppte lös viruset.

#2345

Postad 16 september 2021 - 17:07

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5 602 inlägg
  • 0
- Har bara en känsla av att det kommer bli kaos vid återöppnandet och att dom som vaccinerade sig tidigt kan återigen hamnat i farozonen. Det här viruset har muterats så många gånger redan, nästa gång kanske det blir resistent mot vaccin.
-Sommaren definitivt över.
+hockey och fotboll

Redigerat av BioBerra, 16 september 2021 - 17:07.


#2346

Postad 01 oktober 2021 - 09:31

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

  • 4 194 inlägg
  • 0

+ släppta restriktioner

 

- folk är galna i att köpa biljetter, Tool sålde slut Globen, Royal arena Köpenhamn och Spektrum Oslo på mindre än 20 minuter. 

- jag fick inga biljetter till Tool

 

+ fredag


Redigerat av MrSpokk, 01 oktober 2021 - 09:31.


#2347

Postad 02 oktober 2021 - 22:02

Pip
  • Pip
  • Veteran

  • 1 792 inlägg
  • 0

hur vet du att modern daltade?

Äger fastigheten.



#2348

Postad 03 oktober 2021 - 23:38

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0
- lars vilks är död

#2349

Postad 04 oktober 2021 - 00:04

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5 602 inlägg
  • 1

- lars vilks är död


-Sjukt att polisen dödade honom

#2350

Postad 04 oktober 2021 - 07:27

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

  • 4 091 inlägg
  • 0

-Sjukt att polisen dödade honom

- Konspirationsteorier och skrönor som sprids direkt när nånting har hänt

+ Fakta





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.