Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Xbox 360 prissänkt

298 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#251

Postad 21 mars 2008 - 17:00

ProbablyX
  • ProbablyX
  • Wannabe

  • 17 inlägg
  • 0
Det går INTE att dra bort en vara som är bundlad. Själva poängen med en bundling är att Dustin ger bort en del varor för inköpspris samtidigt som dom subventionerar annat. Du får inte returnera Xboxen heller och få 2500kr tillbaka. Varför tror du att du får handkontroll och spel med? Om du kune välja bort PGR4 skulle inte erbjudandet finnas. Om du kunde returnera allt skulle dom ju gå back eftersom det du får "gratis" är värt ~800kr. Snälla, tänk lite innan ni skriver saker...

#252

Postad 21 mars 2008 - 17:06

Jack of all trades
  • Jack of all trades
  • Veteran

  • 1 846 inlägg
  • 0
Kan bara hålla med, en bundlad vara är inget som man kan dra av och om det går så är det nog inget som Dustin räknat med på sin hemsida. Anledningen till att priset är rätt så lågt hos Dustin beror nog på att dom lyckats köpa in många PGR4 spel till ett väldigt lågt pris och använder nu detta spelet för att "locka" kunder som vill ha både spelet och en 360 till ett bra pris.

Redigerat av Jack of all trades, 21 mars 2008 - 17:12.


#253

Postad 21 mars 2008 - 17:28

ProbablyX
  • ProbablyX
  • Wannabe

  • 17 inlägg
  • 0

Kan bara hålla med, en bundlad vara är inget som man kan dra av och om det går så är det nog inget som Dustin räknat med på sin hemsida.


Flera i tråden har redan sagt att om du försöker ta bort PGR4 så raderas hela ordern, så detta stämmer :)

#254

Postad 21 mars 2008 - 17:59

Really
  • Really
  • Forumräv

  • 729 inlägg
  • 0

Det går INTE att dra bort en vara som är bundlad. Själva poängen med en bundling är att Dustin ger bort en del varor för inköpspris samtidigt som dom subventionerar annat. Du får inte returnera Xboxen heller och få 2500kr tillbaka. Varför tror du att du får handkontroll och spel med? Om du kune välja bort PGR4 skulle inte erbjudandet finnas. Om du kunde returnera allt skulle dom ju gå back eftersom det du får "gratis" är värt ~800kr. Snälla, tänk lite innan ni skriver saker...


Man kan alltid pröva, finns alltid folk som råkar säga något och så har man ett kryphål. :)
Tror nästan att dom går minus på dealen ändå, är ju ingen affär som erbjuder 360 för under 2500kr och så kommer Dustin och ger bort både en extra kontroll samt spel. Elektronik och huvudsakligen spel är inget med stor vinst, jag vet iallafall att spel/filmer ligger på 10kronor i vinst.
Jag skulle köpt paketet utan PGR4 också, för extra kontroll kostar ju annars 400spänn.

#255

Postad 21 mars 2008 - 18:09

Jack of all trades
  • Jack of all trades
  • Veteran

  • 1 846 inlägg
  • 0

Man kan alltid pröva, finns alltid folk som råkar säga något och så har man ett kryphål. :)
Tror nästan att dom går minus på dealen ändå, är ju ingen affär som erbjuder 360 för under 2500kr och så kommer Dustin och ger bort både en extra kontroll samt spel. Elektronik och huvudsakligen spel är inget med stor vinst, jag vet iallafall att spel/filmer ligger på 10kronor i vinst.
Jag skulle köpt paketet utan PGR4 också, för extra kontroll kostar ju annars 400spänn.

Tror inte jag, dom räknar nog med att folk beställer mer än bara 360 på samma sätt som El Giganten gjorde när dom sålde Halo 3 till underpris :(.

Redigerat av Jack of all trades, 21 mars 2008 - 18:10.


#256

Postad 21 mars 2008 - 23:49

Bertilsson
  • Bertilsson
  • Beroende

  • 1 058 inlägg
  • 0

Elektronik och huvudsakligen spel är inget med stor vinst, jag vet iallafall att spel/filmer ligger på 10kronor i vinst.

Att spel i almänhet skulle ha en så låg marginal som 10 kronor tror jag inte en sekund på. Möjligen skulle det kunna vara sant för gamla spel och filmer som ligger i en låda märkt 3 spel/filmer för 100 spänn :(

#257

Postad 22 mars 2008 - 00:41

ProbablyX
  • ProbablyX
  • Wannabe

  • 17 inlägg
  • 0

Elektronik och huvudsakligen spel är inget med stor vinst, jag vet iallafall att spel/filmer ligger på 10kronor i vinst.

Att spel i almänhet skulle ha en så låg marginal som 10 kronor tror jag inte en sekund på. Möjligen skulle det kunna vara sant för gamla spel och filmer som ligger i en låda märkt 3 spel/filmer för 100 spänn :(


Nja, 10kr är nog lite slågt =) men inköpspriset förändras väl med tiden också? Exakta summor är nog svårt att få fram - inköpspris brukar vara "hemligstämplat" mellan leverantör och säljare ;) Försökte googla lite men hittade inga data på inpris - utpris...

#258

Postad 22 mars 2008 - 10:51

Unregistered1124
  • Unregistered1124
  • Beroende

  • 1 000 inlägg
  • 0
Ett spel som säljs för 599 kr räknar jag med att butiken har 100-200 kr marginal på.

#259

Postad 22 mars 2008 - 11:09

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0

Ett spel som säljs för 599 kr räknar jag med att butiken har 100-200 kr marginal på.


Kan nog ligga i det området. Där jag jobbade låg marginalen på 15-20% på ordinarie pris på nya spel. Men eftersom ICA Maxi knappast har de bästa inköpspriserna så är den nog högre i andra butiker i de fall då de inte dumpar priserna.

#260

Postad 22 mars 2008 - 11:19

Really
  • Really
  • Forumräv

  • 729 inlägg
  • 0

Elektronik och huvudsakligen spel är inget med stor vinst, jag vet iallafall att spel/filmer ligger på 10kronor i vinst.

Att spel i almänhet skulle ha en så låg marginal som 10 kronor tror jag inte en sekund på. Möjligen skulle det kunna vara sant för gamla spel och filmer som ligger i en låda märkt 3 spel/filmer för 100 spänn ;)


Nja, 10kr är nog lite slågt =) men inköpspriset förändras väl med tiden också? Exakta summor är nog svårt att få fram - inköpspris brukar vara "hemligstämplat" mellan leverantör och säljare ;) Försökte googla lite men hittade inga data på inpris - utpris...


Tja, jag har jobbat hos en grossist som sålde spel & filmer till stora företag och dom hade en vinst på 10kr per spel/film. Kan dock säga att det var ett tag sen, så jag kan minnas fel. Kan ju alltid fråga lite folk. :(
Tror inte dom har 100-200kr vinst, har jobbat inom en butik(inte onoff eller liknande då), men där fick man rabatt på allt förutom spel. Jag antog att vinsten skulle bli icke-existerande om man handlade spel.

Redigerat av Really, 22 mars 2008 - 11:23.


#261

Postad 22 mars 2008 - 12:30

Unregistered1124
  • Unregistered1124
  • Beroende

  • 1 000 inlägg
  • 0

Elektronik och huvudsakligen spel är inget med stor vinst, jag vet iallafall att spel/filmer ligger på 10kronor i vinst.

Att spel i almänhet skulle ha en så låg marginal som 10 kronor tror jag inte en sekund på. Möjligen skulle det kunna vara sant för gamla spel och filmer som ligger i en låda märkt 3 spel/filmer för 100 spänn ;)


Nja, 10kr är nog lite slågt =) men inköpspriset förändras väl med tiden också? Exakta summor är nog svårt att få fram - inköpspris brukar vara "hemligstämplat" mellan leverantör och säljare :D Försökte googla lite men hittade inga data på inpris - utpris...


Tja, jag har jobbat hos en grossist som sålde spel & filmer till stora företag och dom hade en vinst på 10kr per spel/film. Kan dock säga att det var ett tag sen, så jag kan minnas fel. Kan ju alltid fråga lite folk. :(
Tror inte dom har 100-200kr vinst, har jobbat inom en butik(inte onoff eller liknande då), men där fick man rabatt på allt förutom spel. Jag antog att vinsten skulle bli icke-existerande om man handlade spel.


En grossist antar jag säljer många fler spel till lägre marginal. Ingen moms inblandad mellan företagen heller.

Spel som kostar 600 kr = 480 kr efter moms. Gissar då att butiken köper in spelet för 280-380 kr/st. Men jag jobbar inte inom försäljning så jag har egentligen inte den blekaste. ;)

#262

Postad 22 mars 2008 - 12:45

Jack of all trades
  • Jack of all trades
  • Veteran

  • 1 846 inlägg
  • 0
Det som borde vara intressant är ifall det är en Classic utgåva (alltså "budget") som medföljer för isf kostar ju inte spelet lika mycket att köpa in (men de kan ändå skriva värdet av vad det kostade när det kom för att få det att låta bättre). Det kan också vara så att PGR4 inte säljer så bra hos Dustin (vilket dock inte låter troligt om dom väntar på spelen från leverantören iofs) eller att Dustin som sagt lyckas komma över just 100 ex av spelet för en billig penning.

Redigerat av Jack of all trades, 22 mars 2008 - 12:46.


#263

Postad 22 mars 2008 - 13:32

bananplanta
  • bananplanta
  • Veteran

  • 2 143 inlägg
  • 0

men de kan ändå skriva värdet av vad det kostade när det kom för att få det att låta bättre


Nej, det kan de inte, de ska skriva priset som gäller nu.

#264

Postad 22 mars 2008 - 13:32

Really
  • Really
  • Forumräv

  • 729 inlägg
  • 0

Det som borde vara intressant är ifall det är en Classic utgåva (alltså "budget") som medföljer för isf kostar ju inte spelet lika mycket att köpa in (men de kan ändå skriva värdet av vad det kostade när det kom för att få det att låta bättre). Det kan också vara så att PGR4 inte säljer så bra hos Dustin (vilket dock inte låter troligt om dom väntar på spelen från leverantören iofs) eller att Dustin som sagt lyckas komma över just 100 ex av spelet för en billig penning.


Tror inte där finns någon Classic utgåva av PGR4, det är ju ändå relativt nytt. Kom väl i höstas om jag inte har fel för mig. Dustin är dock riktigt dyra på PGR4, Onoff säljer det för 199kr i affären, medans Dustin tar 519kr för det på nätet. Helt åt skogen. Men antar att PGR4 är ett rätt okej "bundle"-spel som lockar många att köpa Xbox 360.

#265

Postad 22 mars 2008 - 13:39

Jack of all trades
  • Jack of all trades
  • Veteran

  • 1 846 inlägg
  • 0
Vad jag vill minas så sålde inte PGR4 så bra och blev lite av en flopp för Bizzare om man jämför med PGR3 (som iofs var ett av få spel som fanns till 360 idag har de betydligt större konkurrens och kanske säljer de sämre pågrund av det)...
Så nej om Classic ska representera de spel som sålt bra kan inte jag heller tänka mig att det finns en sådan utgåva eller att det ens kommer komma en sådan.

Redigerat av Jack of all trades, 22 mars 2008 - 13:40.


#266

Postad 23 mars 2008 - 12:46

Unregistered6214acfd
  • Unregistered6214acfd
  • Lärjunge

  • 440 inlägg
  • 0
Dustin har nu varan slutsåld enligt hemsidan

#267

Postad 23 mars 2008 - 17:17

Unregistered5dc73451
  • Unregistered5dc73451
  • Användare

  • 154 inlägg
  • 0

Dustin har nu varan slutsåld enligt hemsidan


Tur man hann beställa en innan erbjudandet tog slut. :)

Är det någon som vet när Dustinhome kan tänkas kunna leverera X-boxen?

#268

Postad 23 mars 2008 - 17:31

Really
  • Really
  • Forumräv

  • 729 inlägg
  • 0

Dustin har nu varan slutsåld enligt hemsidan


Tur man hann beställa en innan erbjudandet tog slut. :)

Är det någon som vet när Dustinhome kan tänkas kunna leverera X-boxen?


Jag hoppas för fan att den kommer på Tors-Fredag. :blink:
Var någon som skrev här i denna tråden att Dustin sagt att dom skulle få in PGR4 den 27e.
Men tydligen så verka det vara lite sådär med det, då vissa fått hem sitt PGR4 verka det som. Så dom skickar väl efterhand som dom får hem PGR4, förhoppningsvis som sagt så har man väl konsolen innan helgen.

#269

Postad 24 mars 2008 - 09:49

Really
  • Really
  • Forumräv

  • 729 inlägg
  • 0
Såg denna på Discshop idag, kanske inte lika billigt som Dustinhome, men ändå ett bra erbjudande.
http://www.discshop....t.php...s&&ref=

# Xbox360 Pro Konsol (HDMI)
# Spelet Project Gotham Racing 4.
# Spelet Crackdown
# Spelet Perfect Dark Zero (så långt lagret räcker)
# Xbox Live Guld 3 mån
2790kr.

#270

Postad 25 mars 2008 - 16:54

Really
  • Really
  • Forumräv

  • 729 inlägg
  • 0
Fick idag mail från Dustin, där dom skrev att GTR4 premliminärt kommer in den 27e. Som dom sagt förut när folk har frågat dvs. :)
Tråkigt att behöva... Och delleverans känns dumt, då man inte har något att spela typ. :blush:

#271

Postad 25 mars 2008 - 17:43

Unregistered5dc73451
  • Unregistered5dc73451
  • Användare

  • 154 inlägg
  • 0
Jag snackade med Dustin och dom hade fått den 27e som preliminärt datum från sin leverantör. Kändes lite sådär när dom inte kunde garantera datumet så jag ordnade en delleverans.

#272

Postad 25 mars 2008 - 17:44

McAn_
  • McAn_
  • Forumräv

  • 649 inlägg
  • 0
Fick en avi idag, dustin har tydligen skickat ett till PGR4 :blush: men inte fan tänker jag hämta ut det för 431:- igen :)

#273

Postad 25 mars 2008 - 17:48

Really
  • Really
  • Forumräv

  • 729 inlägg
  • 0

Jag snackade med Dustin och dom hade fått den 27e som preliminärt datum från sin leverantör. Kändes lite sådär när dom inte kunde garantera datumet så jag ordnade en delleverans.


Okej.. Hur mycket kostar frakten för delleverans?

Fick en avi idag, dustin har tydligen skickat ett till PGR4 ;) men inte fan tänker jag hämta ut det för 431:- igen :)


Din jävel! Det kan vara mitt PGR4!!! Du får nog notera Dustin om deras misstag, annars lär dom dra förseningsavgiften på dig. :blush:

Redigerat av Really, 25 mars 2008 - 17:49.


#274

Postad 25 mars 2008 - 19:37

Unregistered5dc73451
  • Unregistered5dc73451
  • Användare

  • 154 inlägg
  • 0
Really: Okej.. Hur mycket kostar frakten för delleverans?

Så som jag förstod det så kommer det inte kosta något extra då jag redan betalt allt i förskott.

#275

Postad 25 mars 2008 - 19:54

x-dream
  • x-dream
  • Användare

  • 114 inlägg
  • 0

Fick idag mail från Dustin, där dom skrev att GTR4 premliminärt kommer in den 27e. Som dom sagt förut när folk har frågat dvs. :)
Tråkigt att behöva... Och delleverans känns dumt, då man inte har något att spela typ. :blush:


du kan ju ladda ner massa demos ;)

#276

Postad 25 mars 2008 - 23:55

Fajjer
  • Fajjer
  • Användare

  • 155 inlägg
  • 0

Fick idag mail från Dustin, där dom skrev att GTR4 premliminärt kommer in den 27e. Som dom sagt förut när folk har frågat dvs. :blink:
Tråkigt att behöva... Och delleverans känns dumt, då man inte har något att spela typ. ;)


Tråkigt värre, själv hämtade jag ut mitt idag. Dock som delleverans (konstigt nog) men fick iaf allt inkl. PGR4 :)

#277

Postad 26 mars 2008 - 09:43

Unregistered1124
  • Unregistered1124
  • Beroende

  • 1 000 inlägg
  • 0

Fick idag mail från Dustin, där dom skrev att GTR4 premliminärt kommer in den 27e. Som dom sagt förut när folk har frågat dvs. :)
Tråkigt att behöva... Och delleverans känns dumt, då man inte har något att spela typ. :blink:


du kan ju ladda ner massa demos ;)


Knappast "massa" demos utan hårddisk.

#278

Postad 26 mars 2008 - 10:05

x-dream
  • x-dream
  • Användare

  • 114 inlägg
  • 0

Fick idag mail från Dustin, där dom skrev att GTR4 premliminärt kommer in den 27e. Som dom sagt förut när folk har frågat dvs. :)
Tråkigt att behöva... Och delleverans känns dumt, då man inte har något att spela typ. :blink:


du kan ju ladda ner massa demos ;)


Knappast "massa" demos utan hårddisk.


Han har ju beställt premium versionen?

#279

Postad 26 mars 2008 - 17:01

Really
  • Really
  • Forumräv

  • 729 inlägg
  • 0

Fick idag mail från Dustin, där dom skrev att GTR4 premliminärt kommer in den 27e. Som dom sagt förut när folk har frågat dvs. <_<
Tråkigt att behöva... Och delleverans känns dumt, då man inte har något att spela typ. ;)


du kan ju ladda ner massa demos :D


Knappast "massa" demos utan hårddisk.


Han har ju beställt premium versionen?


Sant, jag har beställt Premium. :)
Fick email om att det var gratis med delleverans, svarade med att jag då ville ha delleverans, fick inget mail tillbaka. :D
Så får hoppas dom skickade det idag och bara skippa email, istället för att bekräfta o läsa emailet imorgon och då skicka det. Vore ju trevligt att ha till helgen, med eller utan spel. Fick även ett email om att pre.datumet för PGR4 är framflyttat till den 31e.

#280

Postad 26 mars 2008 - 17:14

Unregistered1124
  • Unregistered1124
  • Beroende

  • 1 000 inlägg
  • 0

Fick idag mail från Dustin, där dom skrev att GTR4 premliminärt kommer in den 27e. Som dom sagt förut när folk har frågat dvs. :)
Tråkigt att behöva... Och delleverans känns dumt, då man inte har något att spela typ. <_<


du kan ju ladda ner massa demos ;)


Knappast "massa" demos utan hårddisk.


Han har ju beställt premium versionen?


Undertiteln till tråden är Arcade för 1800 kr, så jag trodde det var den det gällde. :D

#281

Postad 27 mars 2008 - 20:03

Unregistered5dc73451
  • Unregistered5dc73451
  • Användare

  • 154 inlägg
  • 0
Jag fick min levererad idag!
Tog delleverans då det verkar dra ut på tiden innan Dustin får in PGR4.
Jag passade på att handla Mass effect, Bioshock och Rainbow6 LasVegas i en lokal affär. Hoppas det var bra val av spel. :P

Har dock 2 frågor.. Kanske fel att ställa dom i denna tråden men...

Har kopplat boxen till min TV via en HDMI, men hur kopplar jag så jag får ljud till min stereo?
När jag ska ansluta boxen till internet... måste jag då köpa en router? Jag har ju min PC kopplad till linan nu.

#282

Postad 27 mars 2008 - 20:30

Really
  • Really
  • Forumräv

  • 729 inlägg
  • 0

Jag fick min levererad idag!
Tog delleverans då det verkar dra ut på tiden innan Dustin får in PGR4.
Jag passade på att handla Mass effect, Bioshock och Rainbow6 LasVegas i en lokal affär. Hoppas det var bra val av spel. :P

Har dock 2 frågor.. Kanske fel att ställa dom i denna tråden men...

Har kopplat boxen till min TV via en HDMI, men hur kopplar jag så jag får ljud till min stereo?
När jag ska ansluta boxen till internet... måste jag då köpa en router? Jag har ju min PC kopplad till linan nu.


Jäkla med spel du handlat. :D
Jag får nog min imorgon, dom skickade den idag så det ligger uppe i Stockholm på postens sortering.
Om jag inte har fel för mig, så är HDMI-kablen endast för bild. Så om du vill ha "riktigt" HDMI ljud så måste du handlade en annan sladd.

Har du ett modem eller är det typ comhem-jack? Om modem, finns där inte fler portar som du kunnat stoppa in din xbox-nätverkssladd i? Om comhem-jack i väggen, då är du tvungen att skaffa router.

#283

Postad 27 mars 2008 - 20:41

Unregistered1124
  • Unregistered1124
  • Beroende

  • 1 000 inlägg
  • 0

Har kopplat boxen till min TV via en HDMI, men hur kopplar jag så jag får ljud till min stereo?
När jag ska ansluta boxen till internet... måste jag då köpa en router? Jag har ju min PC kopplad till linan nu.


Dra ljud från teven till stereo/förstärkare.

Router behövs nog inte, men du bör nog köpa en switch för 200-300 kr om du inte vill använda din PC som router (då måste den vara påslagen när du ska spela online).

#284

Postad 27 mars 2008 - 22:11

Really
  • Really
  • Forumräv

  • 729 inlägg
  • 0
Det verkar som Dustin Home har "startat" Xbox 360-kampanjen igen.
http://www.dustinhom...5010134017.aspx
Innan stod det ju att kampanjen var slut. :P

#285

Postad 27 mars 2008 - 22:57

Unregistered78af1102
  • Unregistered78af1102
  • Mästare

  • 2 753 inlägg
  • 0
Fan man kanske skulle ta och beställa ett paket då, är det bekräftat att alla som köpt har fått Falcon?

Vill INTE ha en gammal box.

#286

Postad 28 mars 2008 - 10:50

Unregistered699cc5a6
  • Unregistered699cc5a6
  • Wannabe

  • 37 inlägg
  • 0
Beställde från dustin precis.. Men lite segt att jag hämtade ut projektor från dustin igår bara för de hade uppehåll i kampanjen vart det 2 frakter.. =(

Men men helt klart bästa erbjudandet som jag hittat så blir helt klart värt det.

#287

Postad 28 mars 2008 - 15:10

Unregisteredc2f8e2eb
  • Unregisteredc2f8e2eb
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
Fick äntligen min iväg skickad från dustin, lite trist att det blev så sent på veckan dock. Ångrar dock att jag inte splittade leveransen eftersom frakten kvittar som student.

#288

Postad 28 mars 2008 - 16:57

Really
  • Really
  • Forumräv

  • 729 inlägg
  • 0
Har fått min bebis nu. Ligger och gottar sig på ICA, ska dit där efter jag har duschat.
Fick även email om att dom skickat mitt PGR4 idag, så har det på måndag.
Gottigott gott. :huh:

#289

Postad 28 mars 2008 - 19:01

Really
  • Really
  • Forumräv

  • 729 inlägg
  • 0
Min var iallafall en Falcon.
Tyckte den var relativt tyst(är ungefär som gamla xbox).
Har en kompis som tycker hans nätagg "piper" och xboxen låter en del, så trodde min skulle göra det med. Men den är rätt tyst tycker jag.
Har ju inga spel, så sitter o ladda hem demos nu. :huh:

#290

Postad 28 mars 2008 - 20:09

korken
  • korken
  • Wannabe

  • 19 inlägg
  • 0
Hade inte tänkt köpa något, men med Dustins erbjudande går det ju inte att låta bli. Så jag beställde jag också.

#291

Postad 28 mars 2008 - 20:25

Fantana
  • Fantana
  • Amatör

  • 50 inlägg
  • 0

Det verkar som Dustin Home har "startat" Xbox 360-kampanjen igen.
http://www.dustinhom...5010134017.aspx
Innan stod det ju att kampanjen var slut. :huh:


Hade inte tänkt köpa något, men med Dustins erbjudande går det ju inte att låta bli. Så jag beställde jag också.


Hur kan ni beställa ??? Där står ju "Denna produkt har utgått och kan ej beställas"

http://www.dustinhom...5010134017.aspx

#292

Postad 28 mars 2008 - 20:25

Unregisteredc2f8e2eb
  • Unregisteredc2f8e2eb
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0

Hade inte tänkt köpa något, men med Dustins erbjudande går det ju inte att låta bli. Så jag beställde jag också.


Samma här, som smålänning är man en sucker för bra erbjudande dock.
Min skickades idag så får se om den kommer nu imorgon eller om det blir att vänta tills på måndag.

#293

Postad 28 mars 2008 - 21:00

Really
  • Really
  • Forumräv

  • 729 inlägg
  • 0

Det verkar som Dustin Home har "startat" Xbox 360-kampanjen igen.
http://www.dustinhom...5010134017.aspx
Innan stod det ju att kampanjen var slut. :)


Hade inte tänkt köpa något, men med Dustins erbjudande går det ju inte att låta bli. Så jag beställde jag också.


Hur kan ni beställa ??? Där står ju "Denna produkt har utgått och kan ej beställas"

http://www.dustinhom...5010134017.aspx


Verka som dom tagit bort erbjudandet igen. Man får vara snabb. :)

#294

Postad 28 mars 2008 - 23:53

Jentag
  • Jentag
  • Amatör

  • 57 inlägg
  • 0
Fan vad skönt att man han boka ett ex :) Såg nu att dom är skickade och på väg mot norra stockholm.

Redigerat av Jentag, 28 mars 2008 - 23:54.


#295

Postad 29 mars 2008 - 20:38

Mackee
  • Mackee
  • Amatör

  • 89 inlägg
  • 0
Jag hämtade ut min premium-bundle från Dustin igår. Tyvärr hann jag inte få med spelet men såg att det är skickat nu.

Jag är lite missnöjd med fläktljudet i dashboard-läge (var iofs ingen överraskning) så jag befarar att jag blir smått deprimerad när jag stoppar i ett spel första gången och får höra DVD-spelaren... Fläktljudet har liksom ett "knarrande" läte på en för mig obehaglig pitch. Den låter MYCKET högre än min gamla Xbox som iofs är fläktmoddad.

Blev också lite fundersam att det låg en massa småspel ca 10-15 st och ett par tre demos på HDD'n, tror det var Cars, Testdrive Unlimited bl a. Ligger det förinstallerat på alla nya HDD eller kan jag ha fått en retur? (det såg inte ut som det men jag kan ju ha missat något). Boxen är en Falcon (175W nätagg) och tillverkad i slutet av november förra året.

#296

Postad 29 mars 2008 - 20:44

Unregistered8b1dd9ee
  • Unregistered8b1dd9ee
  • Forumräv

  • 791 inlägg
  • 0
Det ligger några demos på hdd nuförtiden även några arcade spel dock bara trials

#297

Postad 29 mars 2008 - 21:09

Really
  • Really
  • Forumräv

  • 729 inlägg
  • 0

Jag hämtade ut min premium-bundle från Dustin igår. Tyvärr hann jag inte få med spelet men såg att det är skickat nu.

Jag är lite missnöjd med fläktljudet i dashboard-läge (var iofs ingen överraskning) så jag befarar att jag blir smått deprimerad när jag stoppar i ett spel första gången och får höra DVD-spelaren... Fläktljudet har liksom ett "knarrande" läte på en för mig obehaglig pitch. Den låter MYCKET högre än min gamla Xbox som iofs är fläktmoddad.

Blev också lite fundersam att det låg en massa småspel ca 10-15 st och ett par tre demos på HDD'n, tror det var Cars, Testdrive Unlimited bl a. Ligger det förinstallerat på alla nya HDD eller kan jag ha fått en retur? (det såg inte ut som det men jag kan ju ha missat något). Boxen är en Falcon (175W nätagg) och tillverkad i slutet av november förra året.


Jag har också dessa demos m.m.
Men dom är väl inte nedladdade? Utan bara "tips" på vad man kan ladda ned, aldrig prövat att spela dom.
Har dock laddat ned 6-7st andra demos.

#298

Postad 29 mars 2008 - 23:08

Mackee
  • Mackee
  • Amatör

  • 89 inlägg
  • 0

Jag hämtade ut min premium-bundle från Dustin igår. Tyvärr hann jag inte få med spelet men såg att det är skickat nu.

Jag är lite missnöjd med fläktljudet i dashboard-läge (var iofs ingen överraskning) så jag befarar att jag blir smått deprimerad när jag stoppar i ett spel första gången och får höra DVD-spelaren... Fläktljudet har liksom ett "knarrande" läte på en för mig obehaglig pitch. Den låter MYCKET högre än min gamla Xbox som iofs är fläktmoddad.

Blev också lite fundersam att det låg en massa småspel ca 10-15 st och ett par tre demos på HDD'n, tror det var Cars, Testdrive Unlimited bl a. Ligger det förinstallerat på alla nya HDD eller kan jag ha fått en retur? (det såg inte ut som det men jag kan ju ha missat något). Boxen är en Falcon (175W nätagg) och tillverkad i slutet av november förra året.


Jag har också dessa demos m.m.
Men dom är väl inte nedladdade? Utan bara "tips" på vad man kan ladda ned, aldrig prövat att spela dom.
Har dock laddat ned 6-7st andra demos.

Nja de ligger ju fysiskt på disken. De 2-3 speldemos som fanns tog ju upp ca 500-700 MB per demo. Arcadespelen (trials) är ju inte på så många MB per spel. Däremot la jag märke till att om jag gick in i system settings och kollade på memory och summerade storleken på allt som var på disken så fick jag inte det att stämma med hur mycket ledigt diskutrymme som visades. Efter att ha laddat ner en massa demos mm så kom jag upp i ca 13 GB men den visade bara att det fanns ca 1 GB ledigt utrymme... Hårddisken är ju på 20 GB (vilket i praktiken bara blir 18,6 GB eftersom hårdiskstorlekar anges med 1GB = 1000 000 000 bytes). I mitt fall "fattas" alltså ca 5 GB? Detta utrymme kanske är reserverat för spel/updates/gamesaves mm?

#299

Postad 29 mars 2008 - 23:45

Really
  • Really
  • Forumräv

  • 729 inlägg
  • 0

Jag hämtade ut min premium-bundle från Dustin igår. Tyvärr hann jag inte få med spelet men såg att det är skickat nu.

Jag är lite missnöjd med fläktljudet i dashboard-läge (var iofs ingen överraskning) så jag befarar att jag blir smått deprimerad när jag stoppar i ett spel första gången och får höra DVD-spelaren... Fläktljudet har liksom ett "knarrande" läte på en för mig obehaglig pitch. Den låter MYCKET högre än min gamla Xbox som iofs är fläktmoddad.

Blev också lite fundersam att det låg en massa småspel ca 10-15 st och ett par tre demos på HDD'n, tror det var Cars, Testdrive Unlimited bl a. Ligger det förinstallerat på alla nya HDD eller kan jag ha fått en retur? (det såg inte ut som det men jag kan ju ha missat något). Boxen är en Falcon (175W nätagg) och tillverkad i slutet av november förra året.


Jag har också dessa demos m.m.
Men dom är väl inte nedladdade? Utan bara "tips" på vad man kan ladda ned, aldrig prövat att spela dom.
Har dock laddat ned 6-7st andra demos.

Nja de ligger ju fysiskt på disken. De 2-3 speldemos som fanns tog ju upp ca 500-700 MB per demo. Arcadespelen (trials) är ju inte på så många MB per spel. Däremot la jag märke till att om jag gick in i system settings och kollade på memory och summerade storleken på allt som var på disken så fick jag inte det att stämma med hur mycket ledigt diskutrymme som visades. Efter att ha laddat ner en massa demos mm så kom jag upp i ca 13 GB men den visade bara att det fanns ca 1 GB ledigt utrymme... Hårddisken är ju på 20 GB (vilket i praktiken bara blir 18,6 GB eftersom hårdiskstorlekar anges med 1GB = 1000 000 000 bytes). I mitt fall "fattas" alltså ca 5 GB? Detta utrymme kanske är reserverat för spel/updates/gamesaves mm?


Ja, det är bara runt 13gb på ens 360. Av just den anledning du skriver. Får räkna med att operativsystemet och sånt tar plats med. :)



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.