Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter filmer
Söker efter produktkategorier
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Nvidia Shield Android TV 4K

2904 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 22 november 2019 - 11:49

Guggen
  • Guggen
  • Veteran

• 2 411 inlägg
  • 0

Får min i morgon, köpte pro varianten, sitter just nu och håller på att fixa hem spel.
Är den någon som kör den som konsol?
Har lyckats hitta kompletta samlingar från flera klassiska konsoler.

Nintendo 8 bit, Super Nintendo, Nintendo 64, Sega Master System, Sega Megadrive, Atari 2600, 5200 och 7800 och jag har kompletta samlingar av alla dom här, sedan har jag tänkt lägga in Amiga och Playstation.
eftersom de är mer en 4000 spel så kommer jag nog bara lägga in dom spel jag själv spelade och som jag tyckte var kul, ska försöka hålla de till 50 spel per konsol.

Blir också min tv, kommer köra den via data skärm i vardagsrummet så de blir iptv och annat kul, plex bibliotek kommer jag nog också köra.

Postad 23 november 2019 - 11:10

hilmer_h
  • hilmer_h
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0

Jag har gjort tvärtom, tycker inte de finns något som inte funkar, försök att stoppa in en usb sticka eller usb disk i en Apple tv, nej de går inte vilket är värdelöst, jag har bärbara diskar som jag har med mig då jag reser eller är hemma, vill jag se en film på min läsplatta som har android stoppar jag bara in min disk och kan enkelt streama från den, samma sak med alla Android produkter, och allt fungerar vilket de inte gör på Apple tv, jag kör till exempel med Iptv och den app som rekommenderas finns inte till Apple Tv.

Vilken app använder du till iptv? Har en Shield Pro 2019 Kör med Tivimate eller smartIPTV men har problem med att bilden små laggar vid sport sändningar upplever inte detta via VLC på datorn. Har Shielden ansluten via gigabit kabel. I övrigt är jag super nöjd med den! 

Postad 23 november 2019 - 17:12

Guggen
  • Guggen
  • Veteran

• 2 411 inlägg
  • 0

Kör med smartiptv och har inga problem MEN varför kan man inte justera ljudet med fjärren, blir vansinnig, är exakt som apple tv där man inte heller kunde ändra volymen, jag använder en data skärm och med Cromecast och Mibox kunde jag höja och sänka ljudet, de här blir ju ett jätte problem, riktigt irriterande.

Postad 23 november 2019 - 18:35

hilmer_h
  • hilmer_h
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0

Kör med smartiptv och har inga problem MEN varför kan man inte justera ljudet med fjärren, blir vansinnig, är exakt som apple tv där man inte heller kunde ändra volymen, jag använder en data skärm och med Cromecast och Mibox kunde jag höja och sänka ljudet, de här blir ju ett jätte problem, riktigt irriterande.

Okej. Har testat smartiptv med men samma resultat. Har däremot upptäckt att dom sport kanaler det laggar på sänds i 25fps av någon anledning. Dom andra kanalerna är i 50fps och där flyter det. Konstigt med fjärren där, för mig fungerar det perfekt men har sheilden till tvn styr volymen på receivern med fjärren över hdmi cec. Fungerar också kanon att allt startar och stänger av sig samtidigt. Härligt att bara behöva en fjärrkontroll till allt.

Postad 23 november 2019 - 18:41

Guggen
  • Guggen
  • Veteran

• 2 411 inlägg
  • 0

Okej. Har testat smartiptv med men samma resultat. Har däremot upptäckt att dom sport kanaler det laggar på sänds i 25fps av någon anledning. Dom andra kanalerna är i 50fps och där flyter det. Konstigt med fjärren där, för mig fungerar det perfekt men har sheilden till tvn styr volymen på receivern med fjärren över hdmi cec. Fungerar också kanon att allt startar och stänger av sig samtidigt. Härligt att bara behöva en fjärrkontroll till allt.

Kör med vpn och märker att har man 50mbit så laggar de men bytte till en annan uppkoppling i Sverige och fick över 150mbit och då funkar alla kanaler perfekt.

Gällande styrning av ljud så verkar de ju vara så att de inte finns något internt ljud som man kan höja och sänka vilket jag hade på Miboxen och eftersom de inte finns någon fjärr till en data monitor så kan man så klart inte styra ljudet.

Kommer åka och köpa en tv i morgon, något jag aldrig trodde jag skulle göra i mitt liv, blir bara en 32 tummare dock, vill hänga den i samma stativ där jag har haft min 27 tums dataskärm.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

Prisjakt © 2000 - 2019 Prisjakt   Denna sajt använder cookies.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.