Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Philips 55POS9002

835 svar till detta ämne OLED 4k
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 21 juni 2017 - 19:45

Kanelen
  • Kanelen
  • Lärjunge

  • 395 inlägg
  • 0

Nu har första priset/butik kommit upp för Philips POS9002, som är senaste OLED-modellen från Philips. Ser ut att kunna levereras med start slutet juli,

 

Intressant för mig och antagligen fler p.g.a. just OLED men även Android-TV, Ambilight osv och inte minst att föregångaren 901 fått riktigt bra betyg.

Det är LG-panel i båda dessa (årsmodell 2016) och 901 lyckades pressa ut mer ur den än LG själva, även när det gällde rörelsehantering. 9002 har uppgraderat P5-chip och fler nits med sina 750 (Premiumspecificerat).

 

Nackdelarna är främst att Dolby Vision inte stöds, finns endast i 55" och priset är lite högt. Spännande att invänta recensioner eller om det blir förhandsbeställning.

 

http://www.philips.s...ngine/overblick



#2

Postad 21 juni 2017 - 19:53

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2 672 inlägg
  • 0
Mysko att det är en cc2 och inte en ultra i bundlen.

#3

Postad 21 juni 2017 - 20:01

lobo
  • lobo
  • Mästare

  • 2 842 inlägg
  • 0
Hade ju hoppats på 65" denna gång men får tydligen fortsätta vänta...

#4

Postad 29 juni 2017 - 15:30

Kanelen
  • Kanelen
  • Lärjunge

  • 395 inlägg
  • 0

Hade ju hoppats på 65" denna gång men får tydligen fortsätta vänta...

Ju mer jag tänker på det desto mer lutar jag åt samma. Lär vänta till 2018 och hoppas kommande modeller även blir 65" och inkluderar DV.

#5

Postad 21 juli 2017 - 14:19

Kanelen
  • Kanelen
  • Lärjunge

  • 395 inlägg
  • 0
https://www.homecine...os9002-oled-tv/

Första recensionen jag hittade och verkar rätt vettig. 9/10 i betyg.

#6

Postad 21 juli 2017 - 16:31

Unregistered7ce620a3
  • Unregistered7ce620a3
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Verkar vara bättre input lag på den här enligt recensionen som det länkats till ovan.

"In de film-mode meten we een input-lag van 55,8 ms, wat al vrij behoorlijk is, en voor een casual gamer nog perfect is. In de game-mode zakt de lag naar 33,7 ms wat een uitstekend resultaat is. Ook in HDR-mode zien we deze twee resultaten. Het scherm is een degelijke keuze voor gamers."

33,7 ms i spelläge. Helt OK.

#7

Postad 22 juli 2017 - 12:59

Kanelen
  • Kanelen
  • Lärjunge

  • 395 inlägg
  • 0
Fortfarande är det ett lockande köp, men med tanke på förhoppningen om att ersättaren till denna har senaste panelen, DV, Android 7 och kanske även 65" blir det ganska dyrt att byta snart igen. Å andra sidan kan jag vänta ut prissänkningar på nästa modell innan köp typ 2019...

#8

Postad 03 augusti 2017 - 13:21

Kanelen
  • Kanelen
  • Lärjunge

  • 395 inlägg
  • 2
Sen igår står den här på mediamöbeln. Gillar borstade stativet och hittills allt annat också.
Testade 4k & HDR med Pacific Rim igår kväll och intrycket var mäktigt!

Noterade att Logitech nyss adderat den till Harmonydatabasen, då jag varken hittade denna eller föregångaren när jag sökte tidigare i veckan. Ser ut som alla kommandon finns.

Bifogad fil(er)



#9

Postad 03 augusti 2017 - 18:24

Rossifumi
  • Rossifumi
  • Lärjunge

  • 340 inlägg
  • 0

Sjukt att Elgiganten säljer denna för 15k DKK just nu och så klagar handeln på priskriget i Sverige.



#10

Postad 08 augusti 2017 - 18:59

Kanelen
  • Kanelen
  • Lärjunge

  • 395 inlägg
  • 0
Hade tänkt återkomma med utförligare typ recension senare, men spontant kan jag säga att Philips verkar ha lärt sig bygga bra TV i denna. Haft en del trassel tidigare, vilket jag inte är ensam om, men denna är klockren.
Vissa nergraderingar är inget 5 GHz och inte UHD på samtliga HDMI. Inget som i praktiken stör mig då jag kör med kabel och AVR. Panelen är blank vilket kan ge störande reflexer.

https://youtu.be/xSMDjf7kZ1Q

#11

Postad 10 augusti 2017 - 22:21

Chamber
  • Chamber
  • Forumräv

  • 840 inlägg
  • 0

Hade tänkt återkomma med utförligare typ recension senare, men spontant kan jag säga att Philips verkar ha lärt sig bygga bra TV i denna. Haft en del trassel tidigare, vilket jag inte är ensam om, men denna är klockren.
Vissa nergraderingar är inget 5 GHz och inte UHD på samtliga HDMI. Inget som i praktiken stör mig då jag kör med kabel och AVR. Panelen är blank vilket kan ge störande reflexer.
https://youtu.be/xSMDjf7kZ1Q


Om du nu nyligen köpt på Elgiganten se till att använda dig av prisgarantin nu när den kostar 24390.

#12

Postad 13 augusti 2017 - 10:54

Kanelen
  • Kanelen
  • Lärjunge

  • 395 inlägg
  • 0

Om du nu nyligen köpt på Elgiganten se till att använda dig av prisgarantin nu när den kostar 24390.


Yes, fixat. Köpet blev hastigt och lustigt ännu bättre :)

Redigerat av Kanelen, 13 augusti 2017 - 10:55.


#13

Postad 25 augusti 2017 - 20:33

Lorryquai
  • Lorryquai
  • Veteran

  • 1 928 inlägg
  • 0

Nu ligger den på 29tk igen.... varför detta hopp i pris?

19tk i Elgiganten Danmark. Nästan så man tar bilen över alltså.

//Lorryquai


Redigerat av Lorryquai, 25 augusti 2017 - 21:56.


#14

Postad 05 september 2017 - 08:13

Kanelen
  • Kanelen
  • Lärjunge

  • 395 inlägg
  • 0
http://www.ljudochbi...ilips-55pos9002
Håller med om det mesta. Jag aldrig använt inbyggda högtalarna samt kör med Logitech Harmony som fjärr.

#15

Postad 07 september 2017 - 16:04

lobo
  • lobo
  • Mästare

  • 2 842 inlägg
  • 0

Ju mer jag tänker på det desto mer lutar jag åt samma. Lär vänta till 2018 och hoppas kommande modeller även blir 65" och inkluderar DV.


Nu kommer ju Philips med både Quantum Dot och OLED i 65" men för OLED:en blir det nog närmare 2018 tyvärr.

Redigerat av lobo, 07 september 2017 - 16:06.


#16

Postad 09 september 2017 - 20:18

mikkiz
  • mikkiz
  • Beroende

  • 1 185 inlägg
  • 0
Några indikationer på priser?

Blir med stor sannolikhet en 55" el 65" pos9002.
Va nära jag slog till på en LG b6/b7 men tycker Philipsen är bättre. I mina ögon...

Redigerat av mikkiz, 09 september 2017 - 20:27.


#17

Postad 18 september 2017 - 06:14

lobo
  • lobo
  • Mästare

  • 2 842 inlägg
  • 0
Grymt bra pris hos EG, 16990kr

https://www.elgigant...P_PRISJAKT_EGAB

#18

Postad 18 september 2017 - 14:11

mikkiz
  • mikkiz
  • Beroende

  • 1 185 inlägg
  • 0

Grymt bra pris hos EG, 16990kr
https://www.elgigant...P_PRISJAKT_EGAB


??

#19

Postad 18 september 2017 - 14:48

saarwii
  • saarwii
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0

??

Om du är elgiganten plusmedlem så kostar den 16990....Det är gratis att vara det, de vill bara ha dina facebook och själ. 

Jag hade tänkte vänta till blackfriday och se vad denna Lg 55b6 och 55b7 gick ner till då....frågan är dock om man ska ha is i magen och vänta tills dess eller hoppa på nu...



#20

Postad 18 september 2017 - 14:51

hundrakg
  • hundrakg
  • Mästare

  • 3 158 inlägg
  • 0

jag väntar till black friday och hoppas på bra pris på b7 55" helt klart, tycker också Philipsen verkar supernice, men klarar inte av deras usla pixelgaranti.....



#21

Postad 18 september 2017 - 16:12

Chamber
  • Chamber
  • Forumräv

  • 840 inlägg
  • 0

Om du är elgiganten plusmedlem så kostar den 16990....Det är gratis att vara det, de vill bara ha dina facebook och själ. 
Jag hade tänkte vänta till blackfriday och se vad denna Lg 55b6 och 55b7 gick ner till då....frågan är dock om man ska ha is i magen och vänta tills dess eller hoppa på nu...


Värderar du varenda lilla tusenlapp så vänta annars slå till om du vill ha Philips. Det är ett väldigt bra pris för detta årets paneler!

#22

Postad 18 september 2017 - 16:37

mikkiz
  • mikkiz
  • Beroende

  • 1 185 inlägg
  • 0
Okek där ser man

#23

Postad 19 september 2017 - 21:48

Sersant
  • Sersant
  • Amatör

  • 66 inlägg
  • 0

Känns som nackdelen med denna tv är att den saknar Dolby Vision, är det något man skulle sakna om man köpte denna tv? Elgigantens pris är ju väldigt lockande...

 

Någon som kunnat jämföra den med LGs apparater?



#24

Postad 20 september 2017 - 10:46

prelatur
  • prelatur
  • Lärjunge

  • 359 inlägg
  • 0

Flatpanels har:

http://www.flatpanel...l&id=1505461623



#25

Postad 20 september 2017 - 16:40

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 861 inlägg
  • 0

Köpte en idag i lager om en vecka sas det. Hype is real. Får se när man har råd att skaffa en bluray 4K spelare. Fasen att de inte fanns någon i Ps 4 Pron :(



#26

Postad 20 september 2017 - 21:45

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 861 inlägg
  • 0

Inte lätt att hitta någon information om pixelgarantin. Försäljaren sa att de har nolltolerans på de högre modellerna som denna. I manualen så refereras de till lcd och det är ju naturligtvis inget tekniskt fel med döda och låsta pixlar.

 

Denna LCD-/LED-produkt har ett högt antal färgpixlar. Även om produkten har 99,999 % eller fler effektiva pixlar kan svarta punkter eller starka ljusskällor (rött, grönt eller blått) visas kontinuerligt på skärmen. Detta är en strukturegenskap för skärmen (enligt vanlig branschstandard) och är inte något tekniskt fel



#27

Postad 21 september 2017 - 14:53

saarwii
  • saarwii
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0

Känns som nackdelen med denna tv är att den saknar Dolby Vision, är det något man skulle sakna om man köpte denna tv? Elgigantens pris är ju väldigt lockande...

 

Någon som kunnat jämföra den med LGs apparater?

På CES 17 berättades det att det går att uppgradera till dolby vison genom firmware uppdatering, om processorn och hårdvara stödjer det. Philips har sagt att de kör  "wait and see"   för dolby vision då licensen för stödet ska vara ganska saftig. 

Så frågan är om pos9002 har tillräckligt med hästar under huven. För att jämföra har Sony bekräftat att 65zd9 kommer få en uppdatering. Försökte hitta specar på dennes processor men kunde inte hitta några ordentliga siffror



#28

Postad 21 september 2017 - 15:12

hundrakg
  • hundrakg
  • Mästare

  • 3 158 inlägg
  • 0

Inte lätt att hitta någon information om pixelgarantin. Försäljaren sa att de har nolltolerans på de högre modellerna som denna. I manualen så refereras de till lcd och det är ju naturligtvis inget tekniskt fel med döda och låsta pixlar.

 

Denna LCD-/LED-produkt har ett högt antal färgpixlar. Även om produkten har 99,999 % eller fler effektiva pixlar kan svarta punkter eller starka ljusskällor (rött, grönt eller blått) visas kontinuerligt på skärmen. Detta är en strukturegenskap för skärmen (enligt vanlig branschstandard) och är inte något tekniskt fel

du har nog missat mina inlägg tidigare, kanske en annan tråd, Philips tillåter lysande och döda pixlar utan att ta ansvar för någon som helst garanti, oavsett modell,lcd, led oled, spelar ingen roll, jag mailade Philips 5 ggr ang. detta och har pratat med dom också ang. just detta, så är det, den sämsta Pixelgarantin på marknaden..

på pappret kan man ha 10 lysande pixlar utan att Philips behöver ta sig an fallet...

 

Sen om man ber och är snäll och de skulle ta tillbaks en panel med 5 lysande pixlar för att de hör till ovanligheterna är en annan sak, men inget man kan räkna med.

LG har NOLL tolerans mot lysanda pixlar..


Redigerat av hundrakg, 21 september 2017 - 15:13.


#29

Postad 21 september 2017 - 15:16

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 861 inlägg
  • 0

du har nog missat mina inlägg tidigare, kanske en annan tråd, Philips tillåter lysande och döda pixlar utan att ta ansvar för någon som helst garanti, oavsett modell,lcd, led oled, spelar ingen roll, jag mailade Philips 5 ggr ang. detta och har pratat med dom också ang. just detta, så är det, den sämsta Pixelgarantin på marknaden..

på pappret kan man ha 10 lysande pixlar utan att Philips behöver ta sig an fallet...

 

Sen om man ber och är snäll och de skulle ta tillbaks en panel med 5 lysande pixlar för att de hör till ovanligheterna är en annan sak, men inget man kan räkna med.

LG har NOLL tolerans mot lysanda pixlar..

Har inte missat det men jag vill ha svar direkt från källan innan jag köper det med hull och hår. Skickade iväg ett mail igår får jag se om jag får samma hemska svar :). De hade noll tolerans på några lcd paneler någon gång förr i tiden men de har droppat det? Av säljaren så var de lite annorlunda med philips i Sverige vs Philips i asien vilka garantier som gällde.


Redigerat av oqvist, 21 september 2017 - 15:17.


#30

Postad 21 september 2017 - 15:18

hundrakg
  • hundrakg
  • Mästare

  • 3 158 inlägg
  • 0

jag har mailet om deras garanti som gäller idag, och kan lägga ut de här sen, de du hittar på nätet är förlegat....

 

I ren svenska ska man kunna se TYDLIGT en lysande pixel på 6 meters håll på en 55" skärm mot grå bakgrund, haha, de kan man ju inte, alltså har de ingen garanti alls..


Har inte missat det men jag vill ha svar direkt från källan innan jag köper det med hull och hår. Skickade iväg ett mail igår får jag se om jag får samma hemska svar :)

vore kul att veta vad de säger till dig, men efter 3 samma svar via mail, och samtal med deras support bekräftar alla samma sak, jag har pdf dokumentet som gäller idag, står tydligt vad som gäller, finns nog ingen väg omkring det tyvärr...

 

Innan gällde det att deras "dyra" modeller hade nolltolerans, icke längre...



#31

Postad 21 september 2017 - 15:21

hundrakg
  • hundrakg
  • Mästare

  • 3 158 inlägg
  • 0

2: Ljusa pixlar på syns på skärmen
darkpixels3b.PNG
En ljus pixel ska vara tydligt synlig på en grå testbild för att hamna inom garanti. För att testa detta, fortsätt till steg 3.

3. Grå testbild
• Kolla om den ljusa pixeln fortfarande är synlig när du tittar på testbilden. Stå 4 gånger storleken på skärmen ifrån TV:n (t.ex 4 x 40 = 160" = ca 4m från TV:n). Yes?, fortsätt med steg 5A, annars fortsätt med steg 5B. 

 

hahaha,,, jaja, gäller att skaffa örnsyn



#32

Postad 21 september 2017 - 15:24

Unregisteredb82fb343
  • Unregisteredb82fb343
  • Amatör

  • 57 inlägg
  • 0

Köpt den här tv:en för två dagar sedan. WOW! Jag kan inte förklara hur bra bilden är.

 

Elgiganten har ett trevligt pris just nu.


Redigerat av Unregisteredb82fb343, 21 september 2017 - 15:40.


#33

Postad 23 september 2017 - 11:33

Tore3
  • Tore3
  • Forumräv

  • 853 inlägg
  • 0

Ja ladans klubbpris 16990 verkar trevligt.



#34

Postad 24 september 2017 - 19:34

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 11 987 inlägg
  • 0

I ren svenska ska man kunna se TYDLIGT en lysande pixel på 6 meters håll på en 55" skärm mot grå bakgrund, haha, de kan man ju inte, alltså har de ingen garanti alls..

 

Är inte direkt förvånad. Det är trots allt Philips det handlar om.

 

Troligtvis använder de paneler som de andra tillverkarna har ratat. Det är säkert därför POS901F är klart billigare än LGs egna (55B7).


Redigerat av Ageve, 24 september 2017 - 19:49.


#35

Postad 24 september 2017 - 20:03

axion84
  • axion84
  • Forumräv

  • 748 inlägg
  • 0

Är inte direkt förvånad. Det är trots allt Philips det handlar om.

Troligtvis använder de paneler som de andra tillverkarna har ratat. Det är säkert därför POS901F är klart billigare än LGs egna (55B7).

Kanske är billigarer för att den släpptes mycket tidigare och har funnits på marknaden ett tag. Jämför den med b6 istället har 2016 panel.

Redigerat av axion84, 24 september 2017 - 20:06.


#36

Postad 24 september 2017 - 21:29

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 861 inlägg
  • 0

Kanske är billigarer för att den släpptes mycket tidigare och har funnits på marknaden ett tag. Jämför den med b6 istället har 2016 panel.

 

Fast nu är ju grundpriset inte billigare direkt. Frågan är går det se potential i att utveckla framtida döda pixlar i LGS fabriker?



#37

Postad 24 september 2017 - 22:45

Unregistered46b3322a
  • Unregistered46b3322a
  • Lärjunge

  • 433 inlägg
  • 0

Märkligt att de använder samma paneler o ändå o så olika pixelgarantier. Varför vill inte Philips stå för sina produkter, vet de att dessa paneler är undermåliga, men ändå vara med på oled-tåget tills de utvecklat en egen panel..



#38

Postad 24 september 2017 - 22:50

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 861 inlägg
  • 0

Märkligt att de använder samma paneler o ändå o så olika pixelgarantier. Varför vill inte Philips stå för sina produkter, vet de att dessa paneler är undermåliga, men ändå vara med på oled-tåget tills de utvecklat en egen panel..

De har haft samma policy och har väl fortfarande på sina lcd paneler. Så de applicerar dem bara rakt av på OLED också.



#39

Postad 24 september 2017 - 22:59

Unregistered46b3322a
  • Unregistered46b3322a
  • Lärjunge

  • 433 inlägg
  • 0

De har haft samma policy och har väl fortfarande på sina lcd paneler. Så de applicerar dem bara rakt av på OLED också.

Detta gör att jag tvekar, ja eller helt enkelt avstår köp just nu..



#40

Postad 25 september 2017 - 06:58

aeqvist87
  • aeqvist87
  • Forumräv

  • 591 inlägg
  • 0

Är det så stora problem med pixelfel nuförtiden? Eftersom företag har dessa policys fortfarande borde det vara det men jag vet inte senast jag såg pixelfel på någon form av skärm.

 

Dock aldrig brytt mig om det, bara lämna tillbaka om den har något fel.



#41

Postad 25 september 2017 - 07:53

Unregistered46b3322a
  • Unregistered46b3322a
  • Lärjunge

  • 433 inlägg
  • 0

Är det så stora problem med pixelfel nuförtiden? Eftersom företag har dessa policys fortfarande borde det vara det men jag vet inte senast jag såg pixelfel på någon form av skärm.

 

Dock aldrig brytt mig om det, bara lämna tillbaka om den har något fel.

Det är ju inte möjligt i Philips fall..o det anser jag vara ett problem..



#42

Postad 25 september 2017 - 09:29

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 11 987 inlägg
  • 0

Märkligt att de använder samma paneler o ändå o så olika pixelgarantier. Varför vill inte Philips stå för sina produkter, vet de att dessa paneler är undermåliga, men ändå vara med på oled-tåget tills de utvecklat en egen panel..

 

Vad menar du med undermåliga? De är ju bara undermåliga om Philips väljer de som skulle ha gått till återvinningen annars.

 

Philips har samma "garanti" (dvs man får garanterat ingen ny TV om den har döda pixlar ;) ) på sina LCD.

 

Sen utveckar de inte egna paneler, och har inte gjort på många år.


Redigerat av Ageve, 25 september 2017 - 09:34.


#43

Postad 25 september 2017 - 12:16

aeqvist87
  • aeqvist87
  • Forumräv

  • 591 inlägg
  • 0

Det är ju inte möjligt i Philips fall..o det anser jag vara ett problem..

Har ju inget med Philips att göra, köp på öppet köp, lämna tillbaka om du inte är nöjd. Sen om det skulle hända efter några månader är det ju självklart kört, aldrig varit med om något sådant själv dock.



#44

Postad 25 september 2017 - 13:55

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 11 987 inlägg
  • 0


Har ju inget med Philips att göra

 

Say what?

 

Sen om det skulle hända efter några månader är det ju självklart kört

 

Ja, här har du rätt. Det är kört när man inte längre kan luta sig mot butikernas öppna köp och/eller goodwill.

 

Vet inte vad du vinner på att försvara tillverkaren här, men deras "garanti" är faktiskt, som redan har nämnts, helt värdelös, och den gäller både deras LCD och OLED.

 

6 meter från en 55" display med 4K-upplösning är det svårt att se en lysande pixel, speciellt mot grå bakgrund. På ett avstånd som är normalt (2-4m), och mot en svart bakgrund är det enkelt att se, och väldigt störande. Philips vet naturligtvis om det, och 6-meters grå-regeln är till för att de ska slippa reklamationer helt enkelt.

 

Tänk om en biltillverkare hade samma garanti på lacken.

 

- Där finns ju repor på min helt nya bil!

 

- Ja, men se du. Du står för nära bilen. Ta några steg tillbaks. 6 meter blir lagom. Syns de fortfarande?

 

- Eh, nä?

 

- Där ser du! Ingen garanti! ;)


Redigerat av Ageve, 25 september 2017 - 17:35.


#45

Postad 25 september 2017 - 14:56

aeqvist87
  • aeqvist87
  • Forumräv

  • 591 inlägg
  • 0

Say what?

 

 

Ja, här har du rätt. Det är kört när man inte längre kan luta sig mot butikernas öppna köp och/eller goodwill.

 

Vet inte vad du vinner på att försvara tillverkaren här, men deras "garanti" är faktiskt, som redan har nämnts, helt värdelös, och den gäller både deras LCD och OLED.

 

6 meter från en 55" display med 4K-upplösning är det svårt att se en lysande pixel, speciellt mot grå bakgrund. På ett avstånd som är normalt (2-4m), och mot en svart bakgrund är det enkelt att se, och väldigt störande. Philips vet naturligtvis om det, och 6-meters grå-regeln är till för att de ska slippa reklamationer helt enkelt.

 

Tänk om en biltillverkade hade samma garanti på lacken.

 

- Där finns ju repor på min helt nya bil!

 

- Ja, men se du. Du står för nära bilen. Ta några steg tillbaks. 6 meter blir lagom. Syns de fortfarande?

 

- Eh, nä?

 

- Där ser du! Ingen garanti! ;)

 

Försvarar absolut inte tillverkaren som du ser i mitt tidigare inlägg. Det var just öppet köp jag tänkte på när jag menade att Philips inte hade något med det att göra :)

 

Menade även att om det inte blivit några pixelfel inom öppet köp tiden så blir det troligtvis inget heller. Jag kanske bara haft tur men har både ägt många skärmar och även jobbat i butik i 7år. Det har hänt (väldigt sällan) att det varit pixelfel från fabrik. Har aldrig varit med om att det blivit efter några månader/år. Självklart kan det även vara kunder som fått det men inte valt att lämna in skärmen eller helt enkelt inte sett det. Skulle vara kul att se någon statistik på detta.

 

Men som sagt, håller med att det är en kass garanti då jag inte tror att problemet finns i någon större utsträckning och att pixelpolicyn som många tillverkar kör med borde slopas helt och hållet. Detta infördes för länge sedan då det faktiskt var ett problem, sedan tror jag bara det levt kvar helt enkelt.

 

Rätta mig gärna om jag har fel, pratar bara från egna erfarenheter, fakta skulle vara kul att se :)



#46

Postad 25 september 2017 - 15:03

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 861 inlägg
  • 0

Försvarar absolut inte tillverkaren som du ser i mitt tidigare inlägg. Det var just öppet köp jag tänkte på när jag menade att Philips inte hade något med det att göra :)

 

Menade även att om det inte blivit några pixelfel inom öppet köp tiden så blir det troligtvis inget heller. Jag kanske bara haft tur men har både ägt många skärmar och även jobbat i butik i 7år. Det har hänt (väldigt sällan) att det varit pixelfel från fabrik. Har aldrig varit med om att det blivit efter några månader/år. Självklart kan det även vara kunder som fått det men inte valt att lämna in skärmen eller helt enkelt inte sett det. Skulle vara kul att se någon statistik på detta.

 

Men som sagt, håller med att det är en kass garanti då jag inte tror att problemet finns i någon större utsträckning och att pixelpolicyn som många tillverkar kör med borde slopas helt och hållet. Detta infördes för länge sedan då det faktiskt var ett problem, sedan tror jag bara det levt kvar helt enkelt.

 

Rätta mig gärna om jag har fel, pratar bara från egna erfarenheter, fakta skulle vara kul att se :)

Ifall du menar att pixel policys som philips ska slopas har du helt rätt.

 

Har fått en död pixel på  min ultrawide efter jag vet inte x antal månader iaf. Den första jag sett :)



#47

Postad 25 september 2017 - 21:35

aeqvist87
  • aeqvist87
  • Forumräv

  • 591 inlägg
  • 0

Ifall du menar att pixel policys som philips ska slopas har du helt rätt.

 

Har fått en död pixel på  min ultrawide efter jag vet inte x antal månader iaf. Den första jag sett :)

Ja alla pixelpolicys, är skärmen trasig (vilket alltid borde innefatta pixelfel) så ska det gå på garanti. Borde inte finnas något som heter pixelpolicy :D Philips är ju inte direkt ensamma om det :)

 

Oshh, ja då förstår jag absolut att man blir nojig, sånt är inte kul :/



#48

Postad 26 september 2017 - 12:24

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 861 inlägg
  • 1
Nu fick jag svar från Philips med pixel policy pdf:en. Roande läsning :P

#49

Postad 26 september 2017 - 12:28

Unregistered8244c3d5
  • Unregistered8244c3d5
  • Forumräv

  • 587 inlägg
  • 0

annars då..är ni nöjda med tv:n?



#50

Postad 26 september 2017 - 19:30

Fredzz0rs
  • Fredzz0rs
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0

Jag har beställt denna TV nu och är sjukt förväntansfull.

TV:n har ju stöd för Google Cast. Vet ni om det funkar att casta musik från min Tidal-app på mobilen till Tv:n?

I dags läget så streamar jag från Tidal till en Chromecast Audio så Tidal har ju stödet. Frågan är bara om Philipsen kanske måste kunna ladda ner en Tidal-app för att det ska fungera..

 

Någon som vet?






Även taggad med OLED, 4k

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.