Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Toshiba HD-A3 / HD-A30 / HD-A35

78 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#51

Postad 26 november 2007 - 16:14

henke007
  • henke007
  • Guru

  • 5 366 inlägg
  • 0
men är du nöjd med PS3 till reg2 DVD så är ju en A-30 bra för reg1 dvd och den duger
ju om ljudet inte är ditt främsta val, senare kan du ju ändå få 5.1 via HDMI!!

Kan mkt väl komma firmwares till dessa nya spelare, men säkert inte direkt!!

#52

Postad 26 november 2007 - 16:27

Unregistered52a88696
  • Unregistered52a88696
  • Veteran

  • 2 049 inlägg
  • 0
Jag har en PS3 som är inköpt i Hong Kong. Därav spelar den bara Reg3 filmer (men dock både PAL och NTSC). Vettigast vore nog dock att införskaffa en Toshiba som i dagsläget endast klarar av Reg1, då jag har mest DVD-filmer på Reg1 och 3. Då löste vi det problemet ganska så enkelt... :P Tack för att du fick mig att tänka längre än vad näsan räckte.

Då är det bara detta med ljudet kvar då. :) Tjänar jag ngt på att köpa A35 istället för A30 när det kommer till bilddelen? För som sagt, ljuddelen är inte jätteviktig, men jag betalar "gärna" ngr slantar mer om det nu innebär att bilden blir lite vassare.

Redigerat av Unregistered52a88696, 26 november 2007 - 16:28.


#53

Postad 26 november 2007 - 17:27

henke007
  • henke007
  • Guru

  • 5 366 inlägg
  • 0
läs igenom detta och se om du blir klokare haha!!

http://www.avsforum....ad.php?t=938683

tror inte det skiljer så mkt bildmässigt, men A-35 supportar ju HDMI 1.3 osv

Redigerat av henke007, 26 november 2007 - 17:28.


#54

Postad 28 november 2007 - 12:26

Unregistered4bee4a1e
  • Unregistered4bee4a1e
  • Amatör

  • 63 inlägg
  • 0
Vilket ska man göra, importera en A35 el köpa en EP35

Har kollat lite på priserna, kan ha en A35a hemma för ca 4400.
Vågar man att skicka efter en spelare från USA ??
Blir ju problem om man skulle få något strul med spelaren....

Snälla hjälp mig, vad skulle ni ha gjort ?? :)

#55

Postad 28 november 2007 - 12:33

Saim
  • Saim
  • Användare

  • 215 inlägg
  • 0

Vilket ska man göra, importera en A35 el köpa en EP35

Har kollat lite på priserna, kan ha en A35a hemma för ca 4400.
Vågar man att skicka efter en spelare från USA ??
Blir ju problem om man skulle få något strul med spelaren....

Snälla hjälp mig, vad skulle ni ha gjort ?? :)


Om du inte har överdrivet mycket Reg 1 DVDs så skulle jag importerat en EP35 ifrån tyskland för strax över 4000:-. Det kommer förmodligen jag att göra om de inte släpps i Sverige snart....
Bör åtminstone liiite lättare om det är strul med den också + att du slipper nätadaptor...

/Simon

#56

Postad 28 november 2007 - 13:46

Unregistered4bee4a1e
  • Unregistered4bee4a1e
  • Amatör

  • 63 inlägg
  • 0
Var i Tyskland hittar jag denna spelare för ca 4000, och som skickar till Sverige ??

#57

Postad 28 november 2007 - 13:58

Unregistered52a88696
  • Unregistered52a88696
  • Veteran

  • 2 049 inlägg
  • 0

Var i Tyskland hittar jag denna spelare för ca 4000, och som skickar till Sverige ??


Kanske Prisjakt kan hjälpa till här... :)

Toshiba HD-EP35

Redigerat av Unregistered52a88696, 28 november 2007 - 13:59.


#58

Postad 28 november 2007 - 20:46

Unregistered52a88696
  • Unregistered52a88696
  • Veteran

  • 2 049 inlägg
  • 0
Vet inte om det är rätt att ta upp min fråga i just denna tråden, men då jag inte vill skapa ännu en tråd om "vilken spelare ska jag välja" - tänkte jag att den kanske kunde ligga här inne?

Som ni ser i de inlägg jag skrivit ovan, så är jag på G att införskaffa mig en HD-DVD spelare.

Jag sitter nu med en PS3 som är inköpt i Hong Kong, och därav spelar den Blu-Ray filmer från Region A, samt DVD filmer med Region 3.

Nu är det så att jag kommer flytta till Shanghai i början av nästa år och är i valte och kvalet om jag ska köpa mig en HD-DVD innan jag flyttar, eller försöka hitta en där. Just nu lutar det åt att införskaffa en redan nu.

Då finns det dock ett dilemma. Saken är den att man hyr lägenheterna allt som oftast möblerade som utlänning i Shanghai. Det innebär att sådant som DVD-spelare samt Plasma/LCD ingår. Det jag dock inte är säker på, är i fall det kommer stå en "top of the line" Plasma/LCD i den lägenhet vi kommer att hyra. Det kommer vara bra kvalité på grejerna (för det priset vi kommer att hyra), så det är jag inte orolig för. Dock är jag osäker på att Plasman/LCD'n kommer att kunna leverera 1080P/24.

Därav har jag börjat fundera på om det är nödvändtigt för mig att införskaffa en HD-DVD som klarar dessa specar. Tänker jag helt fel här om jag tycker att det låter om en A3 skulle kunna duga? Jag är som sagt inte säker om det kommer ingå en TV som klarar av 1080P/24, men det kan också vara så att man kan förhandla sig till detta med hyresvärden (dock inte säkert)

Eller ska jag istället satsa på att införskaffa en E10 som går att göra regionsfri när det kommer till DVD-uppspelning. Reg3 är ju i och för sig redan klar, men jag har ungefär lika många Reg1 och Reg2 filmer i dagsläget, och därför vore det ju trevligt att kunna se allt sammans.

Jag vet att det antagligen är en omöjlig fråga att besvara, men tror ni det kommer skilja väldigt mycket mellan de nya spelarna som nu släpps/har släppts i USA, och de som redan finns ute på marknaden (så som bland annat E10)?

Jag är hel nöjd med den bild som mitt PS3 levererar via Blu-Ray och DVD-uppspelning, och om det är så att t.e.x E10 är nog så bra som PS3 på att leverera bild, så är jag mer än nöjd! Samt att regionsfriheten är ett klart plus i kanten.


Är bara lite villrådig här, och undrar om jag gör ett "misstag" om jag inte går på det nyaste som snart kommer ut på marknaden/redan finns på marknaden i USA, eller om jag istället kan välja ngt utav det som funnits ute ett tag och på så sätt komma ner en bit i pris + få regionsfriheten. Har jag denna spelare i ngt år, så kan jag ju alltid uppgradera efter hand... (så tänker jag just nu). Men om ni tror att bildkvalitén kommer bli betydligt bättre på de nya spelarna från Toshiba, och ngt som man verkligen kommer märka av, ja då kanske det är lite fel att välja ngn utav de "äldre" spelarna?

Långt inlägg, men jag hoppas på lite hjälp och råd här. Sen finns ju alltid möjligheten att vänta och se vad det blir för TV i lägenheten, och i så fall köpa HD-spelaren på plats i Shanghai. Är dock som sagt inte helt säker på om de kommer ha dessa tillgängliga då kineserna just nu satsar på sitt eget format. Dock finns ju alltid möjligheten att köpa en från Hong Kong (som kommer besökas flertalet gånger per år).


Så vad säger ni HD-DVD uvar där ute. Vad tycker ni låter som bästa lösningen här? :wub: ;)

#59

Postad 28 november 2007 - 21:01

diabolo
  • diabolo
  • Mästare

  • 3 548 inlägg
  • 0

Är dock som sagt inte helt säker på om de kommer ha dessa tillgängliga då kineserna just nu satsar på sitt eget format.


Postad bild ;) Kina spelarna kommer att kunna spela upp USA, EU, Au HD filmer(har jag hört :wub: )...fast de kommer att ha extra kopieringsskydd på sina egna filmer.

Redigerat av diabolo, 28 november 2007 - 21:03.


#60

Postad 28 november 2007 - 21:07

Unregistered52a88696
  • Unregistered52a88696
  • Veteran

  • 2 049 inlägg
  • 0
Tack för tanken diabolo, men dessa spelare förväntas "väl" (vad jag kunnat läsa mig till hitills) inte att komma ut för än runt sommaren 2008. ;)

Eftersom jag redan beställt mina första HD-DVD filmer, så vill jag verkligen inte vänta så länge... :wub:

#61

Postad 28 november 2007 - 21:10

diabolo
  • diabolo
  • Mästare

  • 3 548 inlägg
  • 0

Tack för tanken diabolo, men dessa spelare förväntas "väl" (vad jag kunnat läsa mig till hitills) inte att komma ut för än runt sommaren 2008. ;)

Eftersom jag redan beställt mina första HD-DVD filmer, så vill jag verkligen inte vänta så länge... :wub:


08(Q1-Q2)...stämmer bra...kör med EP10n eller A30/EP30/A35/EP35 beroende på dina behov.

#62

Postad 28 november 2007 - 21:30

Unregistered52a88696
  • Unregistered52a88696
  • Veteran

  • 2 049 inlägg
  • 0

kör med EP10n eller A30/EP30/A35/EP35 beroende på dina behov.


Ja, det är just detta jag inte kan besämma mig över. ;)

Regionsfriheten är helt klart atraktiv, men bildkvalitén är ju också väldigt viktig. Ni som har läst betydligt mer om dessa modeller än vad en själv har gjort, har ni kommit fram till om det kommer vara ngn större skillnad. Eller borde EP10 kunna räcka om man är nöjd med den bild som man i dagsläget får ut från en PS3 (vet att det är svårt att "jämföra" så där rakt av, men hoppas ni förstår vad jag menar).

Är inte ute efter ngr nya ljudformat etc, då jag ändå kommer köra 2-kanalssystem.

#63

Postad 28 november 2007 - 21:46

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

  • 12 561 inlägg
  • 0

har ni kommit fram till om det kommer vara ngn större skillnad.
Är inte ute efter ngr nya ljudformat etc, då jag ändå kommer köra 2-kanalssystem.

Är det 1080i eller 1080p, för så är det lättare att välja.
Uppskalningen av SD filmer lär vara riktigt grymt bra på A35/EP35.
Men annars duger de lägre modellerna som Diabolo nämnde.

Som jämförelse har jag själv en 1080i 42" plasma kopplad via en E1 (motsvarande en A2 i amerika) och använder än så länge optisk ljud överföring till min receiver.

#64

Postad 28 november 2007 - 22:01

crest
  • crest
  • Forumräv

  • 990 inlägg
  • 0

kör med EP10n eller A30/EP30/A35/EP35 beroende på dina behov.


Ja, det är just detta jag inte kan besämma mig över. ;)

Regionsfriheten är helt klart atraktiv, men bildkvalitén är ju också väldigt viktig. Ni som har läst betydligt mer om dessa modeller än vad en själv har gjort, har ni kommit fram till om det kommer vara ngn större skillnad. Eller borde EP10 kunna räcka om man är nöjd med den bild som man i dagsläget får ut från en PS3 (vet att det är svårt att "jämföra" så där rakt av, men hoppas ni förstår vad jag menar).

Är inte ute efter ngr nya ljudformat etc, då jag ändå kommer köra 2-kanalssystem.


Kolla gärna igenom Konsumentguiden.
Det finns recensioner på EP10 men dock bara 2 stycken. Den amerikanska motsvarigheten heter A20 och den har fler recensioner att tillgå och de är samma spelare.

Så läs alltså A20/A30/A35 samt EP10/EP30/EP35 för att bilda dig en uppfattning.

Haka inte upp dig på "samlings-betyget": Vissa spelare kan ha flera recensioner men bara en har skrivit ut siffror i betyg medan andra spelare har flera recensenter och flera poängutlåtanden.

Låt istället själva recensionen i sig vara den som vägleder dig så du känner att du blir nöjd med ditt köp. :wub:

http://www.konsument...lare-c-290.html

#65

Postad 28 november 2007 - 22:02

Unregistered52a88696
  • Unregistered52a88696
  • Veteran

  • 2 049 inlägg
  • 0

...kopplad via en E1 (motsvarande en A2 i amerika) och använder...


Hur uppfattar du uppskalningen vid SD filmer på din E1? Är det "godkänt", eller är du helt klart nöjd med resultatet? (kanske du kör med separat DVD-spelare?)

#66

Postad 28 november 2007 - 22:13

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

  • 12 561 inlägg
  • 0

...kopplad via en E1 (motsvarande en A2 i amerika) och använder...


Hur uppfattar du uppskalningen vid SD filmer på din E1? Är det "godkänt", eller är du helt klart nöjd med resultatet? (kanske du kör med separat DVD-spelare?)

Hm, min denon 2910 är snäppet bättre på uppskalningen än E1.
Denon har ju faroudia eller vad det nu hette.

Men enbart pga att min tv klarar "bara" 1080i så räcker E1 mycket bra, dennes HD DVD film kvalitet skickar denonen till saharas öken och begraver den i sanden ;)

#67

Postad 28 november 2007 - 22:24

Unregistered52a88696
  • Unregistered52a88696
  • Veteran

  • 2 049 inlägg
  • 0
OK, det låter ju inte helt fel... B)

Läste precis ngr "reviews" på A20 (E10) inne på Amazon.com
Det var flera som var duktigt nöjda med dess uppskalning. Bland annat ngr som sades sig ha DVD-samlingar på över 500 filmer (vilket ju man hoppas medför att man har bildkvalité som intresse :wub: ). Så jag tycker det vore konstigt om jag trots allt inte skulle bli nöjd med vad E10:an levererar.

Helst skulle jag nog köpa en E35 från Tyskland för runt 4K ink. frakt. Då missar man i och för sig "5 filmer erbjudandet", men eftersom jag inte hittar ngr filmer som jag är direkt intresserade utav där, så skulle inte detta spela så stor roll. Det jag dock hakar upp mig på, är att det i dagsläget inte finns ngn kod som gör dessa nya spelare regionsfria på SD. Visst, det kommer säkerligen att komma ett. Men när vet man ju aldrig. Det kan komma om en månad, och det kan dröja 6 månader... och jag vill verkligen inte behöva skaffa en separat DVD-spelare bara för att kunna spela upp Reg1 filmer.

Sen skulle jag ju alltid kunna koppla in den bärbara de gånger man ska kolla på Reg1 filmer (fram tills regionskoden släpps till E35). Sen gillar jag dock inte att vänta (vem gör det? ;) ), och därför känns just E10 som det vassaste alternativet i dagsläget. Sen kan man ju alltid uppgradera efter hand, och förpassa den "äldre" spelaren till sovrummet. :lol:

#68

Postad 04 december 2007 - 22:17

Drem
  • Drem
  • Veteran

  • 1 610 inlägg
  • 0
Jag beställde en E-35 från Tyskland precis. Den skall köras ihop med en Projectiondesign M25 i 1080p. Valde denna spelaren därför att bildkvaliteten skall vara bättre än XE-1 på HD-material, SD-DVDuppskalningen hyfsat bra samt den dekodar alla ljudformaten (förutom DTS MA HD då) intern. Mitt försteg är nämligen ett analogt rörförsteg så jag har endast 1 analog 5.1-ingång. Ser fram mot att köra lite HD, och även då en multiregionfix för SD-DVD. Nu är det bara en BD-spelare som saknas då ;)

Iofs är den inte lagervara nu och inget datum står heller. Fanns den i lager när du beställde 'multimedia' ?

Redigerat av Drem, 04 december 2007 - 22:35.


#69

Postad 04 december 2007 - 22:43

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

  • 12 561 inlägg
  • 0

Jag beställde en E-35 Valde denna spelaren därför att bildkvaliteten skall vara bättre än XE-1 på HD-material

Wow, det var mer än vad jag visste, vart har du hört detta nånstans? ;)

#70

Postad 04 december 2007 - 23:03

Unregistered52a88696
  • Unregistered52a88696
  • Veteran

  • 2 049 inlägg
  • 0

Jag beställde en E-35 från Tyskland precis....

Iofs är den inte lagervara nu och inget datum står heller. Fanns den i lager när du beställde 'multimedia' ?


Den fanns i lager när jag gjorde min beställning. Men eftersom man endast kunde betala med banköverföring, hann de spelare som fanns på lager (var det 1st tro!?) redan gå iväg till Tyska kunder som har möjligheten att betala med kreditkort.

Har skrivit ett argt mail till Cyberport om detta, och de beklagade givetvis det inträffade och meddelade att de skulle få in nya inom 2 veckor.

Ingen panik från min sida, men har jag inte fått den inom två veckor, så blir det ännu ett argt mail... ;)

Tror nog dock Toshiba är så pass smarta att man försöker få ut så många utav den här spelaren som möjligt på marknaden innan den riktiga julhandeln drar igång. Annars är det ngn som gjort ett kapital misstag på Toshibas logistikavdelning samt planeringsavdelning! ;)

#71

Postad 04 december 2007 - 23:13

Drem
  • Drem
  • Veteran

  • 1 610 inlägg
  • 0

Jag beställde en E-35 Valde denna spelaren därför att bildkvaliteten skall vara bättre än XE-1 på HD-material

Wow, det var mer än vad jag visste, vart har du hört detta nånstans? ;)


Stod i en test, ska fixa....
http://www.ultimatea...1107toshibaa35/

Det står inte visserligen inte exakt att det handlar den spelaren, men man får intrycket när man läser hans review att den här gen3-spelaren slår alla dom andra gen2-spelarna? Det är sent och jag är trött, hoppas jag inte missuppfattat artikeln.. :(




Jag beställde en E-35 från Tyskland precis....

Iofs är den inte lagervara nu och inget datum står heller. Fanns den i lager när du beställde 'multimedia' ?


Den fanns i lager när jag gjorde min beställning. Men eftersom man endast kunde betala med banköverföring, hann de spelare som fanns på lager (var det 1st tro!?) redan gå iväg till Tyska kunder som har möjligheten att betala med kreditkort.

Har skrivit ett argt mail till Cyberport om detta, och de beklagade givetvis det inträffade och meddelade att de skulle få in nya inom 2 veckor.

Ingen panik från min sida, men har jag inte fått den inom två veckor, så blir det ännu ett argt mail... B)

Tror nog dock Toshiba är så pass smarta att man försöker få ut så många utav den här spelaren som möjligt på marknaden innan den riktiga julhandeln drar igång. Annars är det ngn som gjort ett kapital misstag på Toshibas logistikavdelning samt planeringsavdelning! :D


Ajajaj, det var tråkigt att höra ;) Jag har redan registrerat överföringen till deras bank. Ville ju ha spelaren så fort som möjligt. När kommer den här spelaren att dyka upp i svenska butiker tror ni? Och till vilket pris?

#72

Postad 04 december 2007 - 23:16

Unregistered52a88696
  • Unregistered52a88696
  • Veteran

  • 2 049 inlägg
  • 0

Jag beställde en E-35 Valde denna spelaren därför att bildkvaliteten skall vara bättre än XE-1 på HD-material

Wow, det var mer än vad jag visste, vart har du hört detta nånstans? ;)


Stod i en test, ska fixa....
http://www.ultimatea...1107toshibaa35/

Det står inte visserligen inte exakt att det handlar den spelaren, men man får intrycket när man läser hans review att den här gen3-spelaren slår alla dom andra gen2-spelarna? Det är sent och jag är trött, hoppas jag inte missuppfattat artikeln.. :D


Står samma saker i detta test: http://www.tech.co.u...toshiba-hd-ep35

"The picture quality is certainly the best we've seen from an HD DVD player."
"Despite one or two minor niggles, this is certainly the best HD DVD player on the market today, and the fact that it's available for such a small outlay means we give it our wholehearted recommendation."


Själv har jag ingen aning om detta stämmer eller ej, utan redovisar endast länken till ett test där man påstår sakerna ^ovan^ ;)

#73

Postad 05 december 2007 - 11:33

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

  • 12 561 inlägg
  • 0
;) Det är bara bra grabbar, nyare bör allltid vara snäppet bättre, gissa om man är sugen på en uppgradering!

#74

Postad 12 december 2007 - 20:52

Heywood Floyd
  • Heywood Floyd
  • Amatör

  • 70 inlägg
  • 0
Jag har en fråga angående ljudet. Jag kom hem med min A3a idag och kopplade in den med en optisk kabel till receivern. Dock får jag inget ljud. Jag hade tidigare min dvd inkopplad via coaxial och har ej rört några kablar utan endast pluggat in den optiska. Är det någon som kan tala om vad jag gjort för fel?

Endast ljudet jag har problem med. Bilden fungerar utmärkt. Receivern jag använder är en Denon 1706.

edit: problemet löst. Ändrade bara inställningen på receivern från coax till optisk :)

Redigerat av Heywood Floyd, 13 december 2007 - 18:36.


#75

Postad 19 december 2007 - 21:44

JockeJ
  • JockeJ
  • Beroende

  • 1 482 inlägg
  • 0
Toshiba's HD-A30 hits new low: third-generation HD DVD player for $200

The Bourne Identity come right in the box, and five other titles are included for free after mail-in rebate. Best of all, shipping is thrown in gratis, but it looks as if the unit has slipped out of stock for online purchase

:P shipping gratis, är det nån svensk som skriver där eller?

#76

Postad 20 december 2007 - 00:25

diabolo
  • diabolo
  • Mästare

  • 3 548 inlägg
  • 0

:) shipping gratis, är det nån svensk som skriver där eller?

OT
http://dictionary.re.../browse/ gratis

:P

#77

Postad 20 december 2007 - 11:21

monsa
  • monsa
  • Användare

  • 113 inlägg
  • 0
edit

Redigerat av monsa, 20 augusti 2008 - 10:20.


#78

Postad 07 januari 2008 - 23:11

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

  • 12 561 inlägg
  • 0
Conclusions
Apart from its somewhat quirky video processing—which appeared to have few adverse affects on the player's performance with real-world discs—and a few HDMI issues that cannot be definitively traced to the Toshiba player, I had no complaints about the HD-A35's performance.

In fact, it provided some of the best HD video I've yet seen in my system. Highly recommended. :)

#79

Postad 08 januari 2008 - 19:01

joakim99
  • joakim99
  • Mästare

  • 3 433 inlägg
  • 0

Conclusions
Apart from its somewhat quirky video processing—which appeared to have few adverse affects on the player's performance with real-world discs—and a few HDMI issues that cannot be definitively traced to the Toshiba player, I had no complaints about the HD-A35's performance.

In fact, it provided some of the best HD video I've yet seen in my system. Highly recommended. :)

Är det dina ord eller är det ett citat?



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.