Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

360 HD DVD Player + 5 filmer

147 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#51

Postad 06 december 2007 - 17:04

Pertilen
  • Pertilen
  • Wannabe

  • 44 inlägg
  • 0
Har en fråga om denna hd-dvd enhet.

Hur står den sig mot Toshiba HD-E1 ?

360 spelarn kostar 1435:- och E1 kostar 2500:-

Köper helst den som är billigast så klart men inte om E1an är mycke bättre.

#52

Postad 07 december 2007 - 09:39

Unregisteredfb4a45a9
  • Unregisteredfb4a45a9
  • Forumräv

  • 573 inlägg
  • 0

Har en fråga om denna hd-dvd enhet.

Hur står den sig mot Toshiba HD-E1 ?

360 spelarn kostar 1435:- och E1 kostar 2500:-

Köper helst den som är billigast så klart men inte om E1an är mycke bättre.

Hur är det med ljud nivå på 360 ? är inte den hög Jag skulle köpt HD-E1 alla gånger, Min funkar mycket bra. Bilden är nog ingen större skllnad på mellan spelarna.

#53

Postad 07 december 2007 - 11:24

JockeJ
  • JockeJ
  • Beroende

  • 1 482 inlägg
  • 0
Den kanske blir ännu billigare:

Not even six months after the Xbox 360 HD DVD drive fell to an oh-so-tempting $179, the unit has now reached an even lower low. That's right kids, the attachment has just plummeted to a juicy $129,

Engadgethd
Det är ju ca 850kr i USA! Om nu prissänkningen kommer till Sverige så kanske den sänks några hundralappar här också.

Redigerat av JockeJ, 07 december 2007 - 11:37.


#54

Postad 07 december 2007 - 11:32

Unregistered56e968a9
  • Unregistered56e968a9
  • Beroende

  • 1 431 inlägg
  • 0
JockeJ: Hur kan en sänkning på $500 innebära att spelaren sänks med 7-800 i sverige? För mig veterligen kostar den idag runt 1600:-.

Dollarpriset översätts inte på kursen till konsumentpriset och mycket av det beror på fraktkostnader och moms.

#55

Postad 07 december 2007 - 11:35

JockeJ
  • JockeJ
  • Beroende

  • 1 482 inlägg
  • 0

JockeJ: Hur kan en sänkning på $500 innebära att spelaren sänks med 7-800 i sverige? För mig veterligen kostar den idag runt 1600:-.

Dollarpriset översätts inte på kursen till konsumentpriset och mycket av det beror på fraktkostnader och moms.

Jag menar såklart att den kostar ca 850kr i USA :lol: Och att den kanske sänks i Sverige också om riktpriset ändras.
Den kommer nog inte bli så billig, men kanske en 300-400kr billigare?

EDIT: Har nu ändrat förra inlägget så att alla kan förstå...

Redigerat av JockeJ, 07 december 2007 - 11:38.


#56

Postad 13 december 2007 - 16:47

Unregistered89a64d42
  • Unregistered89a64d42
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0
halloj

Köpte just HD tillbehöret för 1590 inkl filmen Transformer på MediaMarkt ( igår)
Kopplade ihop den med min Z4 projektor. Har dock inte fått någon HD kvalite ut ur den? Tror jag har någon fel inställning eller kabel. Någon som gjort detta och vet var det sitter?

#57

Postad 14 december 2007 - 12:16

Unregistered56e968a9
  • Unregistered56e968a9
  • Beroende

  • 1 431 inlägg
  • 0
Gundeee: Har du component/vga/hdmi kopplat? Har du i settings valt HD-upplösning på bilden? Med de två sakerna gjorda så skall det funka. Och ja, om du kör med component så måste du ställa switchen på kontakten till HD också.

#58

Postad 14 december 2007 - 15:50

Unregistered89a64d42
  • Unregistered89a64d42
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0
Hej

Tack för svaret
Tror jag har allt fixat . Kabeln går direkt in i Z4 till component. Switchen står i HD läge ( annars får jag ej någon bild alls)
Har tyvärr ingen HDMI utgång.
Har ställt in både Xboxen och Z4 på HD. Det kanske bara är jag som har för stora förväntningar.
Det är ju riktigt bra bild men det var det redan förut så jag tror och hoppas att det inte funkar för då känner jag mig nog blåst på 1500...

Tack igen

#59

Postad 14 december 2007 - 15:57

Unregistered56e968a9
  • Unregistered56e968a9
  • Beroende

  • 1 431 inlägg
  • 0
Är Transformers på HDDVD eller på DVD?

#60

Postad 14 december 2007 - 16:15

JMKbiker
  • JMKbiker
  • Beroende

  • 1 086 inlägg
  • 0
Vilken upplösning har du ställt in på xboxen? Har streamat wmv-rip på Transformers och tyckte att bilden var mycket bättre än dvd. Om du är missnöjd spelaren så köper jag gärna den billigt av dig.. :P

#61

Postad 16 december 2007 - 10:57

PetterP
  • PetterP
  • Användare

  • 149 inlägg
  • 0
Är det nån som fått sina filmer?

#62

Postad 19 december 2007 - 13:33

Unregistered56e968a9
  • Unregistered56e968a9
  • Beroende

  • 1 431 inlägg
  • 0
Har inte fått mina filmer (skickade in för 1½månad sedan).

jag skickade dock en kopia på min streckkod då jag misstänkte att det kunda fucka upp sig och ville inte skicka iväg enda orginalet.
Har mailat de men inte fått nåt svar på 3 dagar nu.

#63

Postad 19 december 2007 - 13:38

Fredrik HL
  • Fredrik HL
  • Forumräv

  • 980 inlägg
  • 0

Har mailat de men inte fått nåt svar på 3 dagar nu.


Jag har skickat tre mail snart under två veckors tid, samt ett till företage som sköter om det( de som står adressen som man ska skicka formuläret till ), inga svar....

#64

Postad 19 december 2007 - 13:47

Mr. Smith
  • Mr. Smith
  • Amatör

  • 98 inlägg
  • 0
Jag har inte heller fått mina 5 filmer (från Toshiba-kampanjen). Över en månad sedan jag skickade mina "intyg" till Toshiba. Men vad jag har förstått från andra forum så har de här kampanjerna skötts dåligt över hela världen. (Både för Xbox och Toshiba).

#65

Postad 19 december 2007 - 13:49

Unregistered56e968a9
  • Unregistered56e968a9
  • Beroende

  • 1 431 inlägg
  • 0
Får väl se om det blir några filmer... annars får man väl känna sig våldtagen av M$ igen då.

#66

Postad 19 december 2007 - 17:10

SlowCheetah
  • SlowCheetah
  • Amatör

  • 90 inlägg
  • 0
Även jag skickade in en kopia på sidan av lådan med etiketterna dvs streckkoder och serienr m.m. Ville inte klippa/dra av streckkoden då jag precis hade köpt spelaren. Borde inte vara något problem tycker man, skickade ju även med kopia på kvittot. På mitt kvitto står även Hddvd-spelarens serienr. Ca 3 veckor sen jag skickade in. Så jag lär väl få vänta ett tag till antar jag.

Surt att de ska ta så lång tid, hur svårt kan de va att skicka 5 filmer...?

#67

Postad 19 december 2007 - 17:47

Bergan
  • Bergan
  • Veteran

  • 2 231 inlägg
  • 0
Jag fick svar idag av Mathias West på Toshiba att filmerna ska skickas ut under nästa vecka. Alla som har skickat in om detta erbjudande kommer att få ett mail med leveransbesked snart. Anledningen till att det har dragit ut på tiden sägs vara att distributören verkar ha svårt att få tag i filmer med svensk textning på.
Detta gäller visserligen de som har en Toshiba HD DVD spelare, men jag tror väl att förfarandet har varit samma med Xbox 360-erbjudandet.

Redigerat av Bergan, 19 december 2007 - 17:48.


#68

Postad 19 december 2007 - 22:25

SlowCheetah
  • SlowCheetah
  • Amatör

  • 90 inlägg
  • 0

Jag fick svar idag av Mathias West på Toshiba att filmerna ska skickas ut under nästa vecka. Alla som har skickat in om detta erbjudande kommer att få ett mail med leveransbesked snart. Anledningen till att det har dragit ut på tiden sägs vara att distributören verkar ha svårt att få tag i filmer med svensk textning på.
Detta gäller visserligen de som har en Toshiba HD DVD spelare, men jag tror väl att förfarandet har varit samma med Xbox 360-erbjudandet.


Mycket trevligt att höra, tack! Vi får hålla tummarna då!

#69

Postad 20 december 2007 - 02:08

Unregistered64250551
  • Unregistered64250551
  • Användare

  • 122 inlägg
  • 0

Jag fick svar idag av Mathias West på Toshiba att filmerna ska skickas ut under nästa vecka. Alla som har skickat in om detta erbjudande kommer att få ett mail med leveransbesked snart. Anledningen till att det har dragit ut på tiden sägs vara att distributören verkar ha svårt att få tag i filmer med svensk textning på.
Detta gäller visserligen de som har en Toshiba HD DVD spelare, men jag tror väl att förfarandet har varit samma med Xbox 360-erbjudandet.

Vänta nu, gäller erbjudandet även om man köper en Toshiba HD DVD spelare?

#70

Postad 20 december 2007 - 03:59

Unregistered99e70c17
  • Unregistered99e70c17
  • Användare

  • 163 inlägg
  • 0

Jag fick svar idag av Mathias West på Toshiba att filmerna ska skickas ut under nästa vecka. Alla som har skickat in om detta erbjudande kommer att få ett mail med leveransbesked snart. Anledningen till att det har dragit ut på tiden sägs vara att distributören verkar ha svårt att få tag i filmer med svensk textning på.
Detta gäller visserligen de som har en Toshiba HD DVD spelare, men jag tror väl att förfarandet har varit samma med Xbox 360-erbjudandet.

Vänta nu, gäller erbjudandet även om man köper en Toshiba HD DVD spelare?

Japp :P

#71

Postad 20 december 2007 - 10:57

Mr. Smith
  • Mr. Smith
  • Amatör

  • 98 inlägg
  • 0

Jag fick svar idag av Mathias West på Toshiba att filmerna ska skickas ut under nästa vecka. Alla som har skickat in om detta erbjudande kommer att få ett mail med leveransbesked snart. Anledningen till att det har dragit ut på tiden sägs vara att distributören verkar ha svårt att få tag i filmer med svensk textning på.
Detta gäller visserligen de som har en Toshiba HD DVD spelare, men jag tror väl att förfarandet har varit samma med Xbox 360-erbjudandet.

Vänta nu, gäller erbjudandet även om man köper en Toshiba HD DVD spelare?


Japp! Dock måste du använda en annan blankett att skicka till Toshiba. Du hittar info på www.hddvdeurope.com

#72

Postad 24 december 2007 - 23:22

Fredrik HL
  • Fredrik HL
  • Forumräv

  • 980 inlägg
  • 0
Får vi se om även vi med 360 formuläret får något mail och eventuellt några filmer i början på Januari då kan man alltid hoppas :)

#73

Postad 25 december 2007 - 00:48

PetterP
  • PetterP
  • Användare

  • 149 inlägg
  • 0
Ja vi e ju rätt många som skickat in blankett så om det skulle bli nått strul kan vi väl alltid göra en gemensam mailattack mot MS i Sverige :)

#74

Postad 25 december 2007 - 10:37

Big-Mamba
  • Big-Mamba
  • Användare

  • 131 inlägg
  • 0
HAHA! Det vore kul :)

#75

Postad 25 december 2007 - 10:54

dealerovski
  • dealerovski
  • Forumräv

  • 882 inlägg
  • 0
är inte Toshiba i sverige ansvariga? dom sitter ju på alvik strand och gör ingenting'!

#76

Postad 25 december 2007 - 12:43

Unregisteredaa73c0e8
  • Unregisteredaa73c0e8
  • Forumräv

  • 911 inlägg
  • 0
"Bjud in dina kompisar, ladda med snacks och dra ur telefonjacket – du har fem kostnadsfria HD DVD-filmer att titta på och du vill inte bli störd."

"Sitt inte bara där och titta på naturfilmer på din HDTV. Skaffa Xbox 360 HD DVD-spelaren, håva in dina kostnadsfria HD DVD-filmer och se vad den verkligen klarar av."



Snacksen har blivit gamla för länge sedan, kompisarna har gått hem sedan länge men det är skönt att inte höra telefonen ringa...


Vart är de kostnadsfria filmerna?


Mvh

#77

Postad 25 december 2007 - 15:37

Big-Mamba
  • Big-Mamba
  • Användare

  • 131 inlägg
  • 0
Jag tycker det är onödigt att de har försökt fåtag på filmerna i svenska utgåvor.
Hade hellre tagit amerikanska/engelska filmer och fått dem ett bra tag tidigare. :)

#78

Postad 27 december 2007 - 13:36

Fredrik HL
  • Fredrik HL
  • Forumräv

  • 980 inlägg
  • 0
Ingen som har hört något nytt?

#79

Postad 28 december 2007 - 15:29

DragonZilla
  • DragonZilla
  • Användare

  • 247 inlägg
  • 0
Min e beställd nu :)
ska hämta den i dagarna o skicka efter lite film....
har dröjt lite då min dator varit kapputt

#80

Postad 28 december 2007 - 19:06

PetterP
  • PetterP
  • Användare

  • 149 inlägg
  • 0
Jag har väntat över en månad på mina filmer får bli att kontakta microsoft snart.

#81

Postad 28 december 2007 - 19:12

JMKbiker
  • JMKbiker
  • Beroende

  • 1 086 inlägg
  • 0
[email protected] är de du ska kontakta enligt bladet.

#82

Postad 28 december 2007 - 23:45

Fredrik HL
  • Fredrik HL
  • Forumräv

  • 980 inlägg
  • 0

[email protected] är de du ska kontakta enligt bladet.


Har väll skickat tre mail dit och till bolage som finns på den adressen man skickar formuläret till, inga svar en på typ 2½h vecka.

#83

Postad 29 december 2007 - 00:32

PetterP
  • PetterP
  • Användare

  • 149 inlägg
  • 0
Det är riktigt illa att bolagen kan göra hur de vill så länge de får sälja, helt sjukt att man ska behöva vänta så länge faktiskt.
Precis samma sak som kedjor som gärna säljer produkter men är jättesega med service och garantiärenden.

Nu blev jag så till mig så det får bli en liten whiskey :)

#84

Postad 29 december 2007 - 13:19

Jim Vesterholm
  • Jim Vesterholm
  • Wannabe

  • 28 inlägg
  • 0
har också skickat mitt brev till Tyskland och får väl hoppas det dimper ner några filmer i brevlådan i framtiden.

Ifs så förväntar jag mig inte att få några filmer men vore ju kul att få även om det dröjer.

Gottar mig åt Matrix Trioligin och Transformers i HD så länge, blir nog att köpa fler filmer nästa månad ;)

#85

Postad 29 december 2007 - 17:12

Breiz
  • Breiz
  • Amatör

  • 53 inlägg
  • 0

har också skickat mitt brev till Tyskland och får väl hoppas det dimper ner några filmer i brevlådan i framtiden.

Ifs så förväntar jag mig inte att få några filmer men vore ju kul att få även om det dröjer.

Gottar mig åt Matrix Trioligin och Transformers i HD så länge, blir nog att köpa fler filmer nästa månad ;)


Jag skickade mitt till tyskland i slutet på nov eller ibörjan av dec, men har inte hört ett skit!

Har fått hem 300 och Transformers i går och ######r vad det bilr bra på både min LG plasma och på Benq projen

#86

Postad 30 december 2007 - 02:22

w3rsting
  • w3rsting
  • Amatör

  • 80 inlägg
  • 0
:blush: Hoppas att filmerna kommer då! Jag ska skicka iväg mina papper imorgon, drog ut från thelookandsoundofperfect's hemsida. Det var ju lite andra filmer än från xbox's blankett.
Sedan har jag beställt planet earth + 4 till filmer från amazon, så hoppas att de kommer inom någon vecka ;)

#87

Postad 30 december 2007 - 10:48

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

  • 2 986 inlägg
  • 0
Amerikanarna har fått vänta i flera månader så jag tror inte ni ska förvänta er några filmer på ett bra tag.

#88

Postad 30 december 2007 - 11:37

Hoff
  • Hoff
  • Forumräv

  • 867 inlägg
  • 0
Har en släkting som köpte en HD-A2 till mig i somras. Skickade in lappen efter de 5 filmerna i augusti. De skickades den 12 dec!... Troligtvis lär jag inte se några filmer då han just nu befinner sig i Sverige. Frågan e hur länge det paketet ligger utanför hans dörr.

#89

Postad 30 december 2007 - 19:57

Breiz
  • Breiz
  • Amatör

  • 53 inlägg
  • 0
Ni menar att dom bara skriver att vi ska få filmerna INOM 28 dagar och sen inte bryr sig ett dugg!
Jag menar augusti till december är ju inte klokt!!
kan ju kallas kontrakts brott!
I det finstilta står att MS får ändra på allt, så dom kan ju säga at det inte blir några filmer. Eller........?

#90

Postad 31 december 2007 - 15:11

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

  • 2 986 inlägg
  • 0

Ni menar att dom bara skriver att vi ska få filmerna INOM 28 dagar och sen inte bryr sig ett dugg!
Jag menar augusti till december är ju inte klokt!!
kan ju kallas kontrakts brott!
I det finstilta står att MS får ändra på allt, så dom kan ju säga at det inte blir några filmer. Eller........?

Med tanke på att erbjudandet enbart gäller i Storbritannien så är det ju inget kontraktsbrott ens :)

#91

Postad 31 december 2007 - 16:37

Big-Mamba
  • Big-Mamba
  • Användare

  • 131 inlägg
  • 0

Ni menar att dom bara skriver att vi ska få filmerna INOM 28 dagar och sen inte bryr sig ett dugg!
Jag menar augusti till december är ju inte klokt!!
kan ju kallas kontrakts brott!
I det finstilta står att MS får ändra på allt, så dom kan ju säga at det inte blir några filmer. Eller........?

Med tanke på att erbjudandet enbart gäller i Storbritannien så är det ju inget kontraktsbrott ens :)


På den lappen som jag skickade in stod det inte "erbjudandet gäller endast i Storbritannien" utan jag fick tag i en som det stod Sverige på.

#92

Postad 31 december 2007 - 16:46

KlasEh
  • KlasEh
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0

Ni menar att dom bara skriver att vi ska få filmerna INOM 28 dagar och sen inte bryr sig ett dugg!
Jag menar augusti till december är ju inte klokt!!
kan ju kallas kontrakts brott!
I det finstilta står att MS får ändra på allt, så dom kan ju säga at det inte blir några filmer. Eller........?

Med tanke på att erbjudandet enbart gäller i Storbritannien så är det ju inget kontraktsbrott ens :)


Exakt.. Som konstaterats i andra trådar t.ex. på xbox.com så har kundtjänst för Microsoft bekräftat att översättningen av formuläret var ett misstag och att man skulle avvakta att köpa. Vad ni än har fått höra muntligen (skriftligen?) så står det fortfarande "Gäller enbart i Storbrittanien" på formuläret.
Jag avvaktade tills jag såg erbjudandet att köpa en HD-E1 och slog till eftersom det är mycket tydligare att erbjudandet gäller i Sverige för den. Men jag är förhoppningsvis bara en olyckskorp som inte litar på stora företags välvilja.

Håller tummarna för er dock!

#93

Postad 31 december 2007 - 16:50

dj_komodo
  • dj_komodo
  • Beroende

  • 1 194 inlägg
  • 0
samma här, min lapp va på svenska till å med och så stod det erbjudandet gäller endast i sverige. Läser man d finstilta så står det att d gäller så långt lagret räcker å ms kan ändra på beställningen efter tillgänglighet. så som jag har hört det så har det varit en liten försening från lagret i tyskland å dem har börjat skicka ut nu...

#94

Postad 31 december 2007 - 16:51

Hoff
  • Hoff
  • Forumräv

  • 867 inlägg
  • 0

Ni menar att dom bara skriver att vi ska få filmerna INOM 28 dagar och sen inte bryr sig ett dugg!
Jag menar augusti till december är ju inte klokt!!
kan ju kallas kontrakts brott!
I det finstilta står att MS får ändra på allt, så dom kan ju säga at det inte blir några filmer. Eller........?

I USA gäller inte samma regler. min morbror trodde inte ens att filmerna skulle skickas då det är ren marknadsföring, vilket tydligen brukar rinna ut i sanden...
Men det går att ringa Toshiba (borde stå något nummer på den europeiska kupongen med) och fråga hur det går med sin order. Sen får jag erkänna att första ggn vi skickade in kupongen med kvittot så hade jag råkat välja 2 filmer ur kategori A. Så det kom ett svar som bad mig ändra på det och skicka in kupongen igen. Sen kom ju Black Friday etc i USA och då kan jag förstå Toshiba att hålla sina utlovade 10 veckor. Men visst 3½ - 4månader är tok för mycket ändå.

#95

Postad 31 december 2007 - 17:04

Breiz
  • Breiz
  • Amatör

  • 53 inlägg
  • 0
På mitt formulär står det "Erbjudandet gäller endast Sverige."
Jag vill ju påstå att återförsäljarna inte kan gå ut med ett sånt här erbjudande om det inte är godkänt av MS eller vem det nu är som är ansvrig, eller hur?!
Annars får vi/jag ge oss på återförsäljarna.

//breiz

#96

Postad 02 januari 2008 - 09:21

Unregistered99e70c17
  • Unregistered99e70c17
  • Användare

  • 163 inlägg
  • 0
Skall skicka in min streckkod och så nu som jag fick till min Toshiba HD-E1, min fråga är då... Är det samma streckkod på spelaren, dvs den kod som man skall skicka in, som det är på kartongen? Finns visserligen fyra olika nummerserier där dock. :) Har nämligen redan ställt in min HD-DVD i hyllan och det är lite bökigt att få fram den igen.

#97

Postad 02 januari 2008 - 20:13

KlasEh
  • KlasEh
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0

Skall skicka in min streckkod och så nu som jag fick till min Toshiba HD-E1, min fråga är då... Är det samma streckkod på spelaren, dvs den kod som man skall skicka in, som det är på kartongen? Finns visserligen fyra olika nummerserier där dock. :) Har nämligen redan ställt in min HD-DVD i hyllan och det är lite bökigt att få fram den igen.


Själva streckkoden står det inget i formuläret om att skicka in, däremot serienumret och det är det nummer som står under streckkoden, jag jämförde med baksidan på spelaren.

#98

Postad 03 januari 2008 - 01:38

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

  • 5 618 inlägg
  • 0
Skall lägga en beställning nu tänkte jag. Skall bli kul, även om man inte kan räkna med filmerna tydligen. :)

#99

Postad 03 januari 2008 - 09:37

DanneEklund
  • DanneEklund
  • Användare

  • 241 inlägg
  • 0
Verkar skumt detta.
Får man några filmer eller inte ?

Förövrigt.
Köpte min spelare igår och Bourne Ultimatium HD DVD.

Grymt nöjd!

Redigerat av DanneEklund, 03 januari 2008 - 09:38.


#100

Postad 07 januari 2008 - 13:11

Fredrik HL
  • Fredrik HL
  • Forumräv

  • 980 inlägg
  • 0
Hoppas filmerna dyker snart :D



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.