Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Paramount+ kommer till Sverige

69 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 15 september 2020 - 13:50

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

  • 14 139 inlägg
  • 0

https://www.dn.se/ku...eras-i-sverige/

 

Ännu en strömningstjänst ger sig in på den svenska marknaden när Paramount+ lanseras i början av nästa år. Med tjänsten kommer det att finnas film och tv-serier från bland annat CBS, Paramount Network, Showtime och MTV.

 

Redan 2017 lanserades Paramount+ som kabel-tv-tjänst men i början av 2021 blir den en i raden av strömningstjänster i appformat för svenska användare. På Paramount+ kommer det finnas över 6.000 avsnitt och filmer från hela Viacom CBS. I utbudet syns bland annat Showtimeserien ”First ladies” och premiären av tv-serien ”Halo” släpps också på strömningstjänsten. ”I och med den här återlanseringen kommer vi att bli en storspelare på streamingmarknaden och en självklar underhållningsplattform för tittare i alla åldrar”, säger Jesper Dahl, nordisk vd på Viacom CBS Nordics, i ett pressmeddelande. Under 2021 har också originalinnehåll premiär på sajten, till exempel tv-serien ”Lioness” som produceras av Nicole Kidman, David Glasser och Jill Wagner.

 

 

https://www.viacomcb...paramount-plus/

Verkar i skrivande stund inte innehålla info om den rena streamingtjänsten.


Redigerat av frollic, 15 september 2020 - 13:57.


#2

Postad 16 september 2020 - 18:29

Unregistered40562de1
  • Unregistered40562de1
  • Forumräv

  • 916 inlägg
  • 0

Undrar om netflix tappar rättigheterna till deras star trek serier nu då när denna lanseras



#3

Postad 16 september 2020 - 22:55

qahwa
  • qahwa
  • Beroende

  • 1 322 inlägg
  • 0
Börjar bli många streamingtjänster nu...

#4

Postad 19 september 2020 - 21:08

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Veteran

  • 2 450 inlägg
  • 0

Undrar vad som händer med CD som har kanalhuset Paramount i sina större paket.


Redigerat av Huddingebo, 20 september 2020 - 08:42.


#5

Postad 19 september 2020 - 21:38

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 682 inlägg
  • 0

Ja jag har Paramount+ via CD f.eks. eller via Telenor då som tatt över CD här.

 

Jag klagade på detta med för många streamingtjänster i Disney+-tråden när den upprättades och fick inte så mycket medhåll men jag bara säger att min synspunkt är att detta är ohållbart och att det kommer bli BRA mycket värre innan det blir bättre, nu har vi EA-aksess på gaming också lol



#6

Postad 19 september 2020 - 22:32

Dr. Zaius
  • Dr. Zaius
  • Mästare

  • 3 567 inlägg
  • 0

Ta den diskussionen i En standard för streamingtjänst behövs tråden.
https://www.minhembi...howtopic=330506



#7

Postad 20 januari 2021 - 16:49

Dr. Zaius
  • Dr. Zaius
  • Mästare

  • 3 567 inlägg
  • 0

25 mars är det tänkt att Paramount+ ska lanseras i norden.

 

https://ir.viacomcbs...-date-paramount



#8

Postad 20 januari 2021 - 18:27

boombaaz
  • boombaaz
  • Beroende

  • 1 169 inlägg
  • 0

25 mars är det tänkt att Paramount+ ska lanseras i norden.

 

https://ir.viacomcbs...-date-paramount

Det ska bli spännande att se vilket utbud vi får i slutändan.



#9

Postad 23 januari 2021 - 13:22

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

  • 14 139 inlägg
  • 1

En del inlägg flyttade till https://www.minhembi...30506&p=4620636



#10

Postad 25 februari 2021 - 09:31

Dr. Zaius
  • Dr. Zaius
  • Mästare

  • 3 567 inlägg
  • 0

Priset i Danmark blir 59:- per månad, så nånstans mellan 69-79:- får vi nog räkna med att månads kostnaden blir här i Sverige för Paramount+ skulle jag tro.

 

https://www.flatpane...l&id=1614231555



#11

Postad 25 februari 2021 - 14:29

Yocke
  • Yocke
  • Forumräv

  • 682 inlägg
  • 0

I USA har de tydligen två varianter. En lite billigare med reklam, och en dyrare utan. Undrar om vi får samma val.



#12

Postad 25 februari 2021 - 17:37

lindo
  • lindo
  • Veteran

  • 1 817 inlägg
  • 0

Priset i Sverige blir 69 kr



#13

Postad 25 februari 2021 - 17:45

Unregisteredb7bdb1f7
  • Unregisteredb7bdb1f7
  • Beroende

  • 1 428 inlägg
  • 0

Vi får väl se hur mycket dom bryr sig om att ha tillgängligt. Gissar vi får lida igen pga att vi bor i ett litet land ingen bryr sig om. 



#14

Postad 25 februari 2021 - 17:56

fristil
  • fristil
  • Mästare

  • 3 270 inlägg
  • 0
Läste att Paramount ska ha 45 dagars biofönster innan de börjar streamas på på paramount+ så top gun: maverick, mi7, a quite place 2, etc ska typ komma till 45 dagar efter de haft premiär

#15

Postad 25 februari 2021 - 20:15

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2 672 inlägg
  • 0

Läste att Paramount ska ha 45 dagars biofönster innan de börjar streamas på på paramount+ så top gun: maverick, mi7, a quite place 2, etc ska typ komma till 45 dagar efter de haft premiär

Som köp eller hyrfilm då? 



#16

Postad 26 februari 2021 - 05:58

fristil
  • fristil
  • Mästare

  • 3 270 inlägg
  • 0

Som köp eller hyrfilm då?


Som gratis stream på Paramount+

#17

Postad 26 februari 2021 - 10:20

nygren
  • nygren
  • Lärjunge

  • 390 inlägg
  • 0

Som gratis stream på Paramount+


Gratis?

#18

Postad 26 februari 2021 - 11:19

fristil
  • fristil
  • Mästare

  • 3 270 inlägg
  • 0

Gratis?


Självklart måste man ju ha abonnemang på paramount+ men man behöver ju inte betala extra för att se filmen, som tex mulan på disney+ när den släpptes där först och blev "gratis" i december, om du fattar?

#19

Postad 26 februari 2021 - 16:18

nygren
  • nygren
  • Lärjunge

  • 390 inlägg
  • 0

Självklart måste man ju ha abonnemang på paramount+ men man behöver ju inte betala extra för att se filmen, som tex mulan på disney+ när den släpptes där först och blev "gratis" i december, om du fattar?


Kristallklart!

#20

Postad 26 februari 2021 - 17:29

fristil
  • fristil
  • Mästare

  • 3 270 inlägg
  • 0
Läste nyss att det gäller troligtvis bara för USA 😔 lite synd

#21

Postad 27 februari 2021 - 11:47

homery
  • homery
  • Lärjunge

  • 416 inlägg
  • 0
Kommer tjänsten ingå om man har cd abonnemang?

#22

Postad 27 februari 2021 - 12:27

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2 672 inlägg
  • 0

CD krymper sitt utbud,inte ökar! samt höjer priserna.



#23

Postad 27 februari 2021 - 23:27

lindo
  • lindo
  • Veteran

  • 1 817 inlägg
  • 0

Kommer tjänsten ingå om man har cd abonnemang?

 

Finns nu hos CD, så vad som händer när "nya" Paramount+ kommer

Om hela utbudet kommer att finnas hos de operatörerna som har Paramount+ nu 

(ComHem, Telenor och Canal Digital)



#24

Postad 02 mars 2021 - 17:58

kenta2
  • kenta2
  • Forumräv

  • 900 inlägg
  • 0

Finns nu hos CD, så vad som händer när "nya" Paramount+ kommer

Om hela utbudet kommer att finnas hos de operatörerna som har Paramount+ nu 

(ComHem, Telenor och Canal Digital)

Nu gissar jag, men antagligen utgår Paramount+ ur de olika operatörernas utbud vid någon tidpunkt i närtid.

 

Alternativt att någon form av innehåll finns kvar men kanske markadsförs under nåt typ "Paramount+ light" eller liknande.



#25

Postad 22 mars 2021 - 17:49

Dr. Zaius
  • Dr. Zaius
  • Mästare

  • 3 567 inlägg
  • 0

https://news.cision....norden,c3311626

 

Paramount+ kommer först till Apple TV-kanalerna i Norden
 
Den maxade tjänsten kommer också att finnas tillgänglig via partnerplattformar hos Tele 2, Telenor och Allente
ViacomCBS meddelar idag att Paramount+ kommer att finnas tillgänglig via Apple TV-kanaler på Apple TV-appen för första gången i Norden från och med den 25 mars, och blir därmed ett viktigt tillskott till Apple TV-kanalens portfölj i regionen. Apple TV-appen finns i Norden på iPhone, iPad, Apple TV, iPod touch, Mac, utvalda Samsung, LG och Sony, smart TVs samt PlayStation- och Xbox-konsoler.
 
Paramount+ kommer även finnas tillgänglig via ett flertal lokala partners. I Sverige är dessa Tele 2, Telenor och Allente.  
 
Tjänsten kommer sedan släppas direkt till konsumenter via en Paramount+-app senare i april. 



#26

Postad 22 mars 2021 - 17:53

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 682 inlägg
  • 0
Jag har Paramount+ inbakat i Telenor T-we, ganska usel bild och endast stereo så jag vet inte....

#27

Postad 22 mars 2021 - 20:49

boombaaz
  • boombaaz
  • Beroende

  • 1 169 inlägg
  • 0

Jag har Paramount+ inbakat i Telenor T-we, ganska usel bild och endast stereo så jag vet inte....

Det är den gamla tjänsten. Paramount+ lanserades i USA den 4:e mars med 4k, Doldby Vision m.m. Det är den tjänsten som nu kommer hit om de inte har lurats.



#28

Postad 22 mars 2021 - 21:17

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 682 inlägg
  • 0

Det är den gamla tjänsten. Paramount+ lanserades i USA den 4:e mars med 4k, Doldby Vision m.m. Det är den tjänsten som nu kommer hit om de inte har lurats.

Ja men om man läser inlägget ovanför mitt så kan det tolkas som att det är samma tjänst, lite dumt formuelrat.

"Paramount+ kommer även finnas tillgänglig via ett flertal lokala partners. I Sverige är dessa Tele 2, Telenor och Allente. 
"

 

Det kan ju absult vara så att det går ut från poängsystemet som dom har idag och lägger sig som en premium-tjänst så som dom har gjort det med Netflix när allting landar ordenligt.



#29

Postad 23 mars 2021 - 00:42

Dr. Zaius
  • Dr. Zaius
  • Mästare

  • 3 567 inlägg
  • 0

Är nyfiken på hur streaming kvalitén är och kommer testa tjänsten genom Apple TV appen och den kostnadsfria sjudagars provperioden som erbjuds.



#30

Postad 25 mars 2021 - 18:38

fristil
  • fristil
  • Mästare

  • 3 270 inlägg
  • 0
Surt att de har flyttat fram till April någon gång, dvs fristående appen

Redigerat av fristil, 25 mars 2021 - 18:39.


#31

Postad 25 mars 2021 - 20:56

p_son77
  • p_son77
  • Wannabe

  • 35 inlägg
  • 0
Inte direkt imponerad av utbudet när jag tittar vilka serier som finns via Apple TV appen. Inga CBS All Access serier som de olika NCIS, Blue Bloods, Five O, Macgyver, Star Trek Discovery & Picard etc. Kommer inte lägga 69 kr/mån på detta.

#32

Postad 25 mars 2021 - 21:11

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 682 inlägg
  • 0

Jag fick just epost om detta och där står att det ska fyllas upp och bli 6000-titlar i 2021 så det droppar väl in mer får man hoppas på.

 

Jag kommer få denna nya tjänsten i några veckor och måste sedan lägga fler "poäng" för att kunna behålla den. (Vi har ett poängsystem där olika kanaler/tjänster kostar olika mycket och man kan sätta ihop sin egen lista av sin poäng-pool.)

 

Ska se senare om den har kickat igång redan.



#33

Postad 25 mars 2021 - 21:36

tTW
  • tTW
  • Lärjunge

  • 330 inlägg
  • 0

Vi hade gamla Paramount+ via Telenor Stor/Max/Guld(eller vad det heter) och det fanns även i ComhemPlay+, och det var inte mycket att hurra över, sannerligen inte värt några extra pengar, torftigt utbud, ofta fel croppning på filmerna och enbart svensk text.

Om jag tolkar en text på Telenors hemsida rätt så ska det "nya" Paramount+-utbudet även det ingå i släktens max-abonnemang, och jag hittar inget om att det "nya" utbudet läggs till vid en senare tidpunkt hos Comhem/Tele2/Telenor än hos AppleTV, dvs idag, men jag fattar inte om det är tillagt eller inte när jag bläddrar runt i Telenor-appen?

Två titlar jag noterade nu som inte fanns häromveckan är båda Twin Peaks-serierna(som mig veterligen saknats helt i svenska streaming-tjänster sen dom försvann hos HBO 22 och 31 Maj förra året.) och filmen An officer and a gentleman från 1982, men det skulle ju likaväl kunnat varit titlar som lagts till i gamla Paramount+-utbudet, eller har det utbudet redan slopats helt? Detta måste vara den mest otydliga lansering av en streamingtjänst någonsin.

Om det jag bläddrar runt bland nu är det nya Paramount+ så är det löjligt litet, jag fick intrycket av att det skulle fem- eller tio-dubbblas i storlek jämfört med det gamla. På sin höjd är det x1.5 större nu.

Då är jag gladare åt att jag precis läste att gamla M*A*S*H-filmen och alla säsongerna av serien ska läggas till i Disney+-utbudet i April, gamla TV-serier från 50-80talet är guld värt i många hushåll i min bekantskapskrets.

Paramount sitter på massa gamla serier från 50-80talet, la dom till ett dussin såna i "nya" tjänsten skulle det börja bli intressant till den grad att jag hade varit beredd att betala för det fristående. Det jag bläddrar runt i nu är inte värt en krona.



#34

Postad 25 mars 2021 - 22:23

lindo
  • lindo
  • Veteran

  • 1 817 inlägg
  • 0
Lite olika hur många serie/filmer det finns hos TV leverantörerna
 
Telia
140 filmer
121 serie
72 barnserie
 
Canal Digital
127 filmer
188 serie/barnserie 


#35

Postad 25 mars 2021 - 22:45

tTW
  • tTW
  • Lärjunge

  • 330 inlägg
  • 0

Det där var ju ett intressant sätt att jämföra, fick det till 119 filmer hos Telenor, barnfilmer ej inkluderat. Hos ComhemPlay+ kunde jag inte få upp alla på en och samma sida, så man enkelt kunna multiplicera fram svaret.



#36

Postad 26 mars 2021 - 04:27

p_son77
  • p_son77
  • Wannabe

  • 35 inlägg
  • 0
ATV appen
Filmer 199
Serier 139

Jag får följande på Telia
Telia
Filmer 142
Serier 121

#37

Postad 26 mars 2021 - 10:05

Karl-Johan
  • Karl-Johan
  • Forumräv

  • 867 inlägg
  • 0

Hur får man tillgång till denna tjänst? Kör AppleTV4K. Räcker det med AppleTV+ abb eller, blir inte klok på hur det funkar?



#38

Postad 26 mars 2021 - 10:32

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2 672 inlägg
  • 0

Hur får man tillgång till denna tjänst? Kör AppleTV4K. Räcker det med AppleTV+ abb eller, blir inte klok på hur det funkar?

Starta apple tv appen och scrolla neråt så hittar du den ( appen) . Se till att ikonen ”titta nu” högst upp är highlightad. 7 dar trial sen 69:-/mån


Redigerat av Askungen, 26 mars 2021 - 10:34.


#39

Postad 26 mars 2021 - 17:26

tTW
  • tTW
  • Lärjunge

  • 330 inlägg
  • 0

Eftersom mängden filmer är ungefär samma som i AppleTV-appen så är det väl detta enorma utbud som är värt 69kr/mån enligt dom själva, 19 eller 29kr/mån hade varit mer rimligt.

Att det diffar just nu beror sannolikt på att dom olika distributörerna inte hunnit konvertera om filerna till sina egna tjänster än, det har växt till 121st filmer i Telenor-appen under dagen.

Nåt jag dock undrar över är om det finns engelska texter med i original-filerna från Paramount som distributörerna struntar i att ta med. Får nån engelska texter valbart hos någon operatör på Paramount+-utbudet? Jag fick det inte hos Telenor inatt när jag såg om Got A Light-avsnittet av Twin Peaks The Return(för övrigt TV-historiens mest udda avsnitt av någon TV-serie), något det fanns när jag såg serien genom HBO-utbudet i Telenor-appen förra året.

Jag är less på usla översättningar på långt ifrån allt utav dialogen, så jag föredrar engelska texter som visar vad som faktiskt sägs, något som ger Netflix, Disney+ och HBO stora plus i mina ögon, så jag hade hoppats att det skulle finnas även på nya Paramount+.



#40

Postad 01 april 2021 - 14:46

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 862 inlägg
  • 0

Går det registrera sig? Försöker med denna länk men fungerar ej https://www.paramountplus.com/intl/. Inget skickas till epost



#41

Postad 02 april 2021 - 14:22

boombaaz
  • boombaaz
  • Beroende

  • 1 169 inlägg
  • 0

Går det registrera sig? Försöker med denna länk men fungerar ej https://www.paramountplus.com/intl/. Inget skickas till epost

Om jag förstått det rätt så är det endast via vissa operatörer man kan beställa abonnemang eller om du har en Apple TV. Ev. om "alla" kan beställa när de släpper sin egna app senare i April/Maj.

https://www.viacomcb...paramount-plus/

Redigerat av frollic, 03 april 2021 - 07:14.


#42

Postad 02 april 2021 - 17:55

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2 672 inlägg
  • 0

Går det registrera sig? Försöker med denna länk men fungerar ej https://www.paramountplus.com/intl/. Inget skickas till epost

Ja,jag har via canal digital.

Redigerat av frollic, 03 april 2021 - 07:15.


#43

Postad 02 april 2021 - 20:17

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 862 inlägg
  • 0

Om jag förstått det rätt så är det endast via vissa operatörer man kan beställa abonnemang eller om du har en Apple TV. Ev. om "alla" kan beställa när de släpper sin egna app senare i April/Maj.

https://www.viacomcb...paramount-plus/


Appletv har jag men de har ingen paramountapp? Jag vill åt survivor ligger det på er paramount eller bara på amerikanska?

#44

Postad 02 april 2021 - 20:33

boombaaz
  • boombaaz
  • Beroende

  • 1 169 inlägg
  • 0

Appletv har jag men de har ingen paramountapp? Jag vill åt survivor ligger det på er paramount eller bara på amerikanska?

Gå in på Apple TV-appen (den som heter "TV") och sök efter t.ex Tesla där. Då den finns på Paramount+ så kommer det, förutom "Buy or Rent", alternativet "Try Paramount+ Free".

 

Jag provade söka på Survivor men får inte upp något alternativ med Paramount+ då.

 

Jag har själv inte skaffat det ännu men där är var man hittar Paramount+-utbudet på AppleTV för tillfället. Paramount+ egna app är det sagt ska komma senare i April.


Redigerat av boombaaz, 02 april 2021 - 20:35.


#45

Postad 03 april 2021 - 11:27

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 862 inlägg
  • 0

Gå in på Apple TV-appen (den som heter "TV") och sök efter t.ex Tesla där. Då den finns på Paramount+ så kommer det, förutom "Buy or Rent", alternativet "Try Paramount+ Free".

 

Jag provade söka på Survivor men får inte upp något alternativ med Paramount+ då.

 

Jag har själv inte skaffat det ännu men där är var man hittar Paramount+-utbudet på AppleTV för tillfället. Paramount+ egna app är det sagt ska komma senare i April.

Japp det fungerade. De verkar inte lagt in det. Verkar va ebay som gäller utan amerikanskt kreditkort.



#46

Postad 03 april 2021 - 12:12

larlar
  • larlar
  • Amatör

  • 84 inlägg
  • 0

Är det bara jag som har 2.0 och inget surround via Paramount + via Apple TV?



#47

Postad 03 april 2021 - 12:48

lindo
  • lindo
  • Veteran

  • 1 817 inlägg
  • 0

ComHem Play + finns som alternativ 89 kr/mån fritt 1 mån. Kunder hos ComHem, Boxer, Tele2 och Comviq fritt 12 mån

 

https://www.comhempl...gn=product-page

https://www.comhemplay.se/registrera



#48

Postad 05 maj 2021 - 17:50

fristil
  • fristil
  • Mästare

  • 3 270 inlägg
  • 0
Nu har appen släppts.
Testar 7 dagar gratis.
Men måste säga att denna tjänst har sämst utbud än så länge, väldigt lite måste jag säga

Redigerat av fristil, 05 maj 2021 - 17:56.


#49

Postad 05 maj 2021 - 18:00

Unregisteredb7bdb1f7
  • Unregisteredb7bdb1f7
  • Beroende

  • 1 428 inlägg
  • 0

Dåligt med filmer?



#50

Postad 05 maj 2021 - 18:55

tTW
  • tTW
  • Lärjunge

  • 330 inlägg
  • 0

Nu har appen släppts.
Testar 7 dagar gratis.
Men måste säga att denna tjänst har sämst utbud än så länge, väldigt lite måste jag säga

Finns det någon direkt-URL till film-avdelningen som man kanske kan bläddra i utan att registrera ett konto? Lyckas inte söka fram något sådant eller få det att funka med exempelvis se/film, filmer, movies eller dylikt på paramountplus.com

Eller förväntar dom sig att man ska registrera ett konto och uppge kreditkort för att överhuvudtaget kunna se vad utbudet består av? Det skapar isånafall ett moment 22, då man rimligtvis inte skapar konton eller ger ut kreditkortsinfo till tjänster man inte är intresserad av att prova.





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.