Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Blir galen på ljudinställning Samsungtv och soundbar, hjäääälp, snälla!

Inga svar i detta ämne Samsung8005 harmankardon sabre 35 anynet ljudproblem hdmi-arc
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 21 januari 2018 - 00:13

Unregisteredcc7e7ba0
  • Unregisteredcc7e7ba0
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Har en Samsung 55F8005. Bytte ut min hemmabio och köpte en Soundbar Harman Kardon sabre 35.
Kopplad in via hdmi-arc direkt till tvn.
Har digitalbox direkt till tvn via hdmi.

Fick ljud och allt verkade lugnt. Men, sen när tvn varit avstängd så verkar alla mina ljudinställningar i tvn ändrats!?! Har nu testat flera dagar och det fortsätter.

Sätter tvljud på ”mottagare”. Skickar du ljudsignal PCM. Fungerar bra. Dagen efter när tvn åker på så är det ”tv-högtalare som val på tvn och ljudet suger!?

Blir tokig! Testar allt, men verkar som att ljudsignalen på tvn ändras och hoppar mellan olika ljudkällor. Har det nåt med Anynet+ att göra, att det inte fungerar som det skall.

Hur skall jag koppla exaktnförmatt det skall fungera? Vill int behöva gå in på tvns meny varje gång man skall titta och ändra tillbaka till ”mottagare”. Skall även koppla in extern blueray men vet inte hur jag får detta att fungera.

Har talat med samsungsupport flera ggr och dom rekommenderar mig att uppdatera mjukvara och återställa tvn, vilket är gjort. Men strulet med Anynet (eller?) och hoppandet mellan olika ljudinställningar fortsätter.

Blir tokig och betalar vad som helst för hjälp med detta! :-)

Tack




Även taggad med Samsung8005, harmankardon, sabre, 35, anynet, ljudproblem, hdmi-arc

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.