Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Behöver hjälp med Surroundsystem

1 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 04 februari 2018 - 14:10

Unregistered7234a376
  • Unregistered7234a376
  • Lärjunge

  • 292 inlägg
  • 0

Hej på er alla ljud- och bildexperter.

 

Har ett biorum i källaren, där man tyvärr vistas mindre och mindre då TV-formatet i det mysigare TV-rummet på entreplan har ökat till 85" och det är snudd på lika stor bild som nere i Bion med sina 105". Lägg där till en mysigare soffa som man kan krypa upp i så förstår ni själva att bion numer används väldigt sällan.

 

Bilden i TV-rummet är klockren med en SONY Bravia på hela 85". Problemet jag har är ljudet som just nu körs i ett 2.1 system med ca 10 år på nacken. Jag har kikat lite på olika surroundsystem, men är kluven. Det stora problemet är att jag skulle vilja slippa dra kablar till bakhögtalarna, så min fråga till er är om det finns något system som fungerar bra och är trådlöst. Har sneglat åt SONOS playbar med sub och två st Play 1:or som bakhögtalare, men då uppstår nästa problem: Sonos stödjer inte DTS, och jag har en hel del material som är just DTS eller True HD, det materialet körs idag via PLEX för OS X på en Mac Mini, ljudet skickas via HDMI till TV och sedan analogt via hörlursuttaget på TV'n till det bef. 2.1 systemet. Övrigt som jag spelar upp är: PS4, NETFLIX (direkt från TV) samt lite övriga streamingtjänster via Chromecast, Apple TV eller Bravian's egna andriod-appar.

 

Så min fråga är: Finns det något trådlöst system som passar mig bra med hänsyn till min setup jag har idag? Budget för nytt ljudsystem, ca 20 tkr.

 

Tacksam för tips och ideer.

 

// Daniel 



#2

Postad 04 februari 2018 - 16:38

drue
  • drue
  • Lärjunge

  • 451 inlägg
  • 0
Kan vara läge att uppsöka hifi-klubben och lyssna på https://www.hifiklub...abioanlaggning/ Om de har det uppställt någonstans. Stödjer DTS och Dolby.

Ett betydligt osmidigare men också rejält kraftfullt paket är Yamahas ysp-5600 med subwoofer - då får du dessutom atmos-ljud. Visst kan man undra om de verkligen kan hävda 7.1.2 genom en limpa, men den låter riktigt bra. https://www.hembiobu...-apple-tv-64gb/ Ryms i budget, och om du inte måste ha en superdiskret lösning så är nog det här rätt val. Se om du kan provlyssna den någonstans!



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.