Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Ghost Recon Breakpoint

44 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 10 maj 2019 - 06:25

{OLD}Reaper
  • {OLD}Reaper
  • Veteran

  • 1 740 inlägg
  • 0
https://youtu.be/2MOS30S8cJI

Redigerat av {OLD}Reaper, 10 maj 2019 - 18:30.


#2

Postad 05 september 2019 - 13:41

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 412 inlägg
  • 0

Testade Betan nu på PC.

 

Tröttnade efter typ 45 minuter och avinstallerade.

Buggigt som fan (kontroller som slutar fungera, så man inte kan skjuta längre, m.m.), och allmänt stelt å mediokert.



#3

Postad 05 september 2019 - 13:53

{OLD}Reaper
  • {OLD}Reaper
  • Veteran

  • 1 740 inlägg
  • 0

Testade Betan nu på PC.

Tröttnade efter typ 45 minuter och avinstallerade.
Buggigt som fan (kontroller som slutar fungera, så man inte kan skjuta längre, m.m.), och allmänt stelt å mediokert.


Det lät inget vidare.

Spelade du Wildlands när det begav sig?

#4

Postad 05 september 2019 - 14:19

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 412 inlägg
  • 0

Spelade du Wildlands när det begav sig?

 

Ja, men inte så mycket.

Tycker nog ändå att det spelet kändes bättre.



#5

Postad 05 september 2019 - 17:10

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 862 inlägg
  • 0

Det är ju beta de har förhoppningsvis massor av optimering kvar. Flyter inte på ultra i 2560x1440 med ett 2080 ti iaf. Men är man van vid 30 fps så är de väl spelbart månne.

Det lilla jag testade så verkar grundupplägget va exakt detsamma Bara mer utvecklade perks tree och vapen så ja det är troligen bättre. Grafiken var inget speciellt men ser förhoppningsvis bättre ut på 55" OLED. Men då måste de ju optimeras så det går att köra i 4K också.  Gillar hur de gjort interfacet dölja helt och bara knapptryck för att ta fram när det behövs.
 



#6

Postad 06 september 2019 - 12:13

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 412 inlägg
  • 0

Hmm... inte jätte positiv stämning i trådarna hos Ubisoft :D

https://forums.ubiso...ral-Discussions

 

Lite komiskt att dom börjat låsa trådar, som kritiserar spelet.

 

Folk vill ju ha ett hederligt Ghost Recon spel, men istället har det blivit en lootshooter, i stil med Division.

Fattar inte varför det är en sån j*vla fetish över loot i så många spel nuförtiden.

 

Wildlands var ju fortfarande en tactical shooter, och det är ju det Ghost Recon SKA vara.

Skulle inte förvåna mig om dom gör samma sak med ett framtida Splinter Cell.


Redigerat av Svante Skoog, 06 september 2019 - 12:22.


#7

Postad 06 september 2019 - 12:32

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Har också läst många negativa intryck om detta, tråkigt om så skulle vara fallet då vi 100 %:ade Wildlands.



#8

Postad 06 september 2019 - 12:39

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 412 inlägg
  • 0

Jag ska sätta mig med Wildlands igen frampå. Har en brutal hög med spel som jag borde ta tag i nu under hösten/vintern, som jag bara lagt på hög.

 

Får se om Ubisoft tar åt sig kritiken, och plockar bort loot skiten m.m.

Eller om dom sopar spelet under mattan, och gör ett hederligt Ghost Recon igen om några år.



#9

Postad 06 september 2019 - 13:11

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Har en brutal hög med spel som jag borde ta tag i nu under hösten/vintern, som jag bara lagt på hög.

 

Det är du nog inte ensam om. Tid finns inte för att spela allt, man kanske ska vara tacksam när spelen blir dåliga (om det nu blir det)?  ;)

 

Jag hade gärna recenserat Greedfall t.ex., men allt släpps ju nu i september så man måste prioritera. Sen fyller GamePass på med nya spel man vill lira hela tiden.



#10

Postad 06 september 2019 - 13:29

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 412 inlägg
  • 0

Ja, den här hösten blir brutal med alla spel.

Men gött lyxproblem iaf :D hehe



#11

Postad 27 september 2019 - 07:47

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 748 inlägg
  • 0
Av nyfikenhet drog jag ner den öppna betan till Xbox igår och testade ett par timmar. Vet inte riktigt vad jag ska tycka, gameplay var väl helt okej emellanåt. Vet heller inte vad jag ska tycka om den evigt återanvända mallen på spel som Ubisoft verkar tycka varenda spel ska ha, börjar bli rätt tjatigt nu efter så många år.

#12

Postad 30 september 2019 - 15:00

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

  • 4 329 inlägg
  • 0

Kommer att spela men Ghost Recon idag är inte vad Ghost Recon var från början. Saknar det spelet. 



#13

Postad 30 september 2019 - 17:33

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

  • 3 103 inlägg
  • 0

Låter inget vidare. lol

https://www.youtube.com/watch?v=DR3WLkhAHfM



#14

Postad 30 september 2019 - 19:28

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 412 inlägg
  • 0

Låter inget vidare. lol

 

 

Det är fan pinsamt uselt :D

 

Gillar uttrycket "Vote with your wallet", men tyvärr kommer folk att fortsätta köpa dom här skitspelen, även fast dom vet att det är mediokert, vilket gör att Ubisoft m.m. fortsätter att pumpa ut sån här sörja varje j*vla år.

Hypa skiten på E3, och folk förbokar direkt. Suck...


Redigerat av Svante Skoog, 30 september 2019 - 19:29.


#15

Postad 01 oktober 2019 - 17:30

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

  • 3 103 inlägg
  • 0

Det blir värre. lol

https://www.youtube.com/watch?v=IM9JLr5KZJs



#16

Postad 01 oktober 2019 - 19:33

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 412 inlägg
  • 0

Herregud, "Time Savers" :D

 

Ja, så länge som folk är lättlurade nog att fortsätta köpa microtransactions, så kommer det bara att fortsätta bli värre och värre.

 

Vågar knappt tänka på hur det ser ut om 5-10 år, om det fortsätter så här...



#17

Postad 02 oktober 2019 - 10:47

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

  • 4 329 inlägg
  • 1

Första videon är inne på ett bra spår. Jag har spelat alla GS genom åren och de första spelet är fortfarande min favorit. Men Wild Lands kändes som att man hade en tanke att försöka göra något liknande till en större publik. Jag gillade det, framförallt med några vänner. Men Breakpoint verkar helt brutet. Fick en kod av en kompis så jag kommer prova men jag har låga förväntningar. 



#18

Postad 03 oktober 2019 - 16:19

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 862 inlägg
  • 0

Behöver man något av det där? I betan blev man ju spammad vapen är det som borderlands där de har 1 miljard vapen så går de nog ganska bra ignorera?



#19

Postad 04 oktober 2019 - 23:57

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Spelet blir slaktat av recensenterna. 59 i skrivande stund. Jösses, vad hände sedan Wildlands.

 

De borde ha väntat och släppt det som launchspel till PS5 istället. Kommer väl en Complete Edition om ett år precis som med JC4.

 

Att det fortfarande finns de som inte lärt sig att mxt inte funkar längre.



#20

Postad 05 oktober 2019 - 01:44

Turtle
  • Turtle
  • Beroende

  • 1 399 inlägg
  • 0

Så sjukt besviken på detta!

Wildlands var ju ur brutalt och bjöd på många timmars co-op ihop med polarna.



#21

Postad 05 oktober 2019 - 09:42

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 748 inlägg
  • 0
Bara en fråga, vad är stora skillnaden mot Wildlands? Jag har inte testat eller direkt kollat några videos från det spelet. Minns att jag såg releasetrailern men vart föga imponerad. Är det samma ubi-upplägg som alla andra spel eller skiljer det sig?

#22

Postad 05 oktober 2019 - 18:37

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 1

https://www.youtube....3&v=5u2BI6iuWxw

 

Sterlings recension av Tom Clandocks Borderlands 3 Ghosts Breaking Bad. Han hatade det så mycket att han söp sig full, det knäckte honom. Ubisoftmodellen knäckte honom till slut.



#23

Postad 06 oktober 2019 - 14:53

Turtle
  • Turtle
  • Beroende

  • 1 399 inlägg
  • 0

Bara en fråga, vad är stora skillnaden mot Wildlands? Jag har inte testat eller direkt kollat några videos från det spelet. Minns att jag såg releasetrailern men vart föga imponerad. Är det samma ubi-upplägg som alla andra spel eller skiljer det sig?

 

 

Dom har fört in Divisions gear och vapen system typ vilket är hel idiotiskt bla.

Sen har dom fuckat upp styrningen överlag.



#24

Postad 06 oktober 2019 - 15:04

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

 

Sen har dom fuckat upp styrningen överlag.

 

Man kan kolla Sterlings recension för hur jeepåkandet ser ut, komiskt dåligt och overkligt. Han slöddrar sig igenom videon medan han dricker.



#25

Postad 06 oktober 2019 - 16:31

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 412 inlägg
  • 0

Fysiken, animationerna och AI'n är så horribelt usel, att det påminner om nåt B spel från PS2 eran.

 

Håller verkligen med Sterling, när han talar om hur j*vla trött han är på dom här spelen, och vad som har hänt med spelindustrin.



#26

Postad 06 oktober 2019 - 16:45

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 748 inlägg
  • 0
Men vad gjorde Wildlands så bra i jämförelse med detta? Funderar väl mest på om just Wildlands kan vara en idé att testa eftersom flertalet verkar tycka det är mycket bättre.

#27

Postad 06 oktober 2019 - 17:10

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Men vad gjorde Wildlands så bra i jämförelse med detta? Funderar väl mest på om just Wildlands kan vara en idé att testa eftersom flertalet verkar tycka det är mycket bättre.

 

Jag tyckte det låg på 7,5 kanske i coop. Ensam skulle jag inte spela det. Det blev "rätt" repetitivt till slut, men det var i alla fall ett mer komplett paket från dag 1. Fordonen var roliga att åka i medan man ser på jeepen i videon att bilfysiken är ett skämt i detta, bland mycket annat som verkar sämre än i WL.

Världen i WL hade rätt bra variation på miljöerna så det var kul att springa omkring i den. Men det hade sina brister det med. Däremot finns inte många liknande spel där man springer omkring i en öppen värld i kampanjen och tar över baser i coop med militärtema. Tänk Mercenaries typ.

 

Sen gjorde de lite DLC-uppdrag också, Predator t.ex. Det var häftigt.


Redigerat av Zoiler, 06 oktober 2019 - 17:10.


#28

Postad 06 oktober 2019 - 18:58

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 862 inlägg
  • 0

Wildlands var 9/10 solo testade aldrig coop.  Världen var immersiv med skönt tempo inte för arkad. Trevlig story och välputsat när jag testade. Skaffade det ett bra tag efter release.



#29

Postad 07 oktober 2019 - 12:19

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 412 inlägg
  • 0

Oj, det var bara ett "misstag" att time savers var med i spelet :rolleyes:

Men dom ska tydligen slänga in skiten igen, vid ett senare tillfälle.

Vilken j*vla bullshit :D

 

https://www.youtube.com/watch?v=qIPUILFl0eo&t=0s



#30

Postad 07 oktober 2019 - 12:39

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 862 inlägg
  • 0
De har haft det sedan Origins iof. Aldrig känt något behov av Dpad höger dock eller om det var bumper

#31

Postad 07 oktober 2019 - 14:10

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Vilken j*vla bullshit :D

 

Hahaha ja, de tror konsumenterna är så dumma att de köper precis vad som helst  :lol:

 

Vilket... tja, vilket de iofs gör också eftersom de kan tjäna pengar på dyra mtx  :huh:

 

 

Men de kanske tänkte ta bort dessa tidssparare runt launchen, speciellt när recensenterna hade spelet så att de inte skulle få negativ kritik, och sedan ta in dem igen efteråt när det lugnat ner sig. Men glömde.

 

Att spelet släpps ofärdigt, undrar om utvecklarna bryr sig längre. De vet att de kan släppa en complete edition om något år (dvs spelets riktiga releasedatum) och tjäna pengar på denna early access-launch under tiden. De lär inte titta på Anthem och bli rädda direkt, det spelet har sålt mycket bättre än det förtjänar. Folk fortsätter tyvärr att rösta med plånboken och köpa skit innan recensioner har kommit ut för att de ska ha det dag 1. Sedan skriver de arga recensioner själva och klagar på diverse forum när allt de hade behövt göra var att vänta några dagar.



#32

Postad 07 oktober 2019 - 17:42

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 412 inlägg
  • 0
 Sedan skriver de arga recensioner själva och klagar på diverse forum när allt de hade behövt göra var att vänta några dagar.

 

Precis. Med Ubisoft spel, så är det bättre att vänta minst 3-6 månader.

Dels är kanske de värsta buggarna borta, dom har förhoppningvis gjort stora förbättringar i spelsystemet, m.m.

Samt att man kanske får skiten för halva priset istället.



#33

Postad 17 oktober 2019 - 16:24

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 1

Jag såg AJ:s recension igår, fy faaan alltså. De kunde varva det på en timme om de ville.

 

https://www.youtube....h?v=6s29CU5j7OA

 

De har inte ens fixat buggarna från Wildlands, haha.

 

 

Edit: Jag undrar för övrigt varför detta spelet heter Ghost Recon. Hur är detta Ghost Recon? Det är så långt ifrån de gamla goda spelen man kan komma. Ubisofts spel förlorar sin identitet helt och hållet, de kör samma spel under olika namn.


Redigerat av Zoiler, 17 oktober 2019 - 16:28.


#34

Postad 25 oktober 2019 - 15:36

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Ubisofts aktie ner 30 % pga Ghost Recon och Division 2.

 

Ubisoft blamed a “sharp downward revision” in the expected revenue from Ghost Recon Breakpoint and “to a lesser extent” from Tom Clancy’s The Division 2.

 

“We didn’t fully deliver on both games,” Chief Executive Officer Yves Guillemot said on a call with analysts late Thursday. Chief Financial Officer Frederick Duguet, meanwhile, acknowledged that the company needs to “elevate” the quality of its games.

 

The company also slashed projected operating income to between 20 million and 50 million euros, from a previous target of 480 million euros.

 

 

Bra. Då kanske de fattar att folket vill ha Splinter Cell nu då (och ett riktigt Beyond Good and Evil som inte är GaaS). 



#35

Postad 01 november 2019 - 13:24

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 1

Något som är positivt med det här spelet är att det verkar ha blivit liksom "brytpunkten" om ni förstår vad jag menar för Ubisofts affärsmodell.

 

Aktien har fallit rejält, inkomsterna likaså, och framöver måste utvecklarna tydligen pitcha att spelet har något unikt för att det ska få grönt ljus. Dessutom flera förseningar:

 

Ubisoft surprised observers last week when they announced that they would be delaying pretty much their entire slate of upcoming games, Watch Dogs: Legion, Gods and Monsters and Rainbow Six Quarantine, joining the already delayed Skull and Bones, all which will now arrive either in the back half of 2020 or early 2021.

 



#36

Postad 01 november 2019 - 13:43

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 412 inlägg
  • 0

Underbart. Nu kanske dom kan börja göra nåt annat än open world skräp frampå.

 

Ett nytt linjärt spel, som t.ex. Prince of Persia Sands of Time, skulle inte jag ha nåt emot iaf.



#37

Postad 01 november 2019 - 13:49

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Ja det är dags för prinsens återkomst på nextgen tycker jag. De kanske kan göra något häftigt med sandfysiken med den nya CPU:n.

 

Rayman och Splinter Cell också. Gör de spelen linjära som förr i tiden så har ni tre storsäljare, enkelt.



#38

Postad 01 november 2019 - 14:03

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 862 inlägg
  • 0
De kanske ska överge gamla ipn och skapa nya

#39

Postad 22 december 2020 - 12:17

Agaton
  • Agaton
  • Forumräv

  • 670 inlägg
  • 0

Förra månaden kom ju PS5/Series X uppdateringar till spelet för last gen versionerna. Tydligen kan man köra spelet 4K/30fps och även 1080p/60fps (men det bryr jag mig inte om, alldeles för låg upplösning). PS5:an ska dock ha uppskalad 4K medan det verkar som att Series X kör i äkta 4K. Men är det så? Eller är det som på ett annat Ubisoft spel (Assassin´s Creed Valhalla) där det snackades om att PS5 inte hade äkta 4K medan Series X hade det. Sedan visade sig att versionerna var nästan identiska vid release, förutom att Series X versionen var lite sämre,

 

Har köpt spelet billigt på PS4 men den är fortfarande inplastad men om Series X versionen är märkbart bättre så kanske man vill köpa den istället. Hittar inga recensioner på nätet som jämför PS5 och Series X. Någon som har testat båda och kan säga om det är någon märkbar skillnad på dom? 



#40

Postad 22 december 2020 - 13:15

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 748 inlägg
  • 0
Du får väl kolla om originalversionerna skiljde sig åt på PS4 Pro och One X. Hade One X högre upplösning är det mycket möjligt att Series X får samma fördel.

#41

Postad 25 december 2020 - 22:01

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 862 inlägg
  • 0
Spontanköpte detta nu på julrean. Sägs de gjort mycket för att rädda upp det. Tips på inställningar? Immersion mode kommer mmer garanterat köras men går ställa in AI och allt möjligt? Kommer enbart köra singleplayer.

#42

Postad 31 december 2020 - 22:00

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 862 inlägg
  • 0

Avverkat några timmar. Det är klart spelbart! Undrar dock hur kul det hade varit utan AIn helt sjukt att det skeppades utan och man skulle bara lira division online. 

Rent spelmässigt så står det sig mot Wildlands men saknar identitet. En störande sak jag skaffade några vapen via uplay förutom de jag fick med ultimate edition. Men jag vågar inte byta dem för det står jag har inga blueprints och de kommer raderas ifall jag byter vapen?



#43

Postad 02 januari 2021 - 13:21

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 748 inlägg
  • 0

Förra månaden kom ju PS5/Series X uppdateringar till spelet för last gen versionerna. Tydligen kan man köra spelet 4K/30fps och även 1080p/60fps (men det bryr jag mig inte om, alldeles för låg upplösning). PS5:an ska dock ha uppskalad 4K medan det verkar som att Series X kör i äkta 4K. Men är det så? Eller är det som på ett annat Ubisoft spel (Assassin´s Creed Valhalla) där det snackades om att PS5 inte hade äkta 4K medan Series X hade det. Sedan visade sig att versionerna var nästan identiska vid release, förutom att Series X versionen var lite sämre,

Har köpt spelet billigt på PS4 men den är fortfarande inplastad men om Series X versionen är märkbart bättre så kanske man vill köpa den istället. Hittar inga recensioner på nätet som jämför PS5 och Series X. Någon som har testat båda och kan säga om det är någon märkbar skillnad på dom?


Tydligen enligt något tweet jag såg är ju Series X betydligt bättre än PS5. 2160p vs 1440p, mer vegetation osv. Men hur stor roll det spelar i verkligheten när man spelar låter jag vara osagt.
Så troligtvis har väl spelet en One X-version som är bättre än den till PS4 därav skillnaden.

#44

Postad 04 januari 2021 - 21:24

Agaton
  • Agaton
  • Forumräv

  • 670 inlägg
  • 0

Det var ju inte mycket till uppgradering! Redan Xbox One X kör spelet i native 4K/30fps men dom kunde inte göra en uppgradering så att PS5 kan köra spelet i native 4K/30fps, vilket den skulle kunna göra utan problem så klart. Största uppdateringen är väl att spelet kan köras i 60fps på både Series X och PS5. Personligen hade jag hellre kört spelet i native 4K/30fps på PS5. Dom hade väl kunnat låta folk få välja åtminstone.



#45

Postad 04 januari 2021 - 22:42

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 862 inlägg
  • 0
Skaffa pc. Det flyter som en dröm :)



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.