Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Call of Duty: Modern Warfare 2 (Xbox 360-tråden, inget PC-tjafs här!)

4226 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Bra eller anus? (150 medlem(mar) har röstat)

Så, va tycker ni nu om spelet?

  1. 1 (4 röster [2.67%])

    Procent av omröstning: 2.67%

  2. 2 (5 röster [3.33%])

    Procent av omröstning: 3.33%

  3. 3 (11 röster [7.33%])

    Procent av omröstning: 7.33%

  4. 4 (33 röster [22.00%])

    Procent av omröstning: 22.00%

  5. 5 (97 röster [64.67%])

    Procent av omröstning: 64.67%

Rösta Gäster kan inte rösta

#1

Postad 04 december 2008 - 20:24

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

  • 4 194 inlägg
  • 0
Bifogad fil  a3d5d055_0bcd_4e7d_b445_bbe51f53cf6c.jpg   42,67K   1 Antal nerladdningar

Okej, kortar ner startinlägget till nedanstående COD-wiki - här står allt om vad det finns för spelsätt, vapen, banor etc.

Här finns (nästan) ALLT du nånsin ville veta om Call Of Duty: Modern Warfare 2.

...och denna sidan innehåller lite mer uppdaterade fakta etc.

Redigerat av MrSpokk, 23 december 2009 - 19:19.


#2

Postad 04 december 2008 - 20:36

jlw
  • jlw
  • Wannabe

  • 18 inlägg
  • 0
Kul!

#3

Postad 04 december 2008 - 20:38

Unregistered38aaaed3
  • Unregistered38aaaed3
  • Lärjunge

  • 279 inlägg
  • 0
Jag längtar redan.

#4

Postad 04 december 2008 - 21:17

Unregistered78af1102
  • Unregistered78af1102
  • Mästare

  • 2 753 inlägg
  • 0
Jag med!
Äntligen kan man bli lättad av att veta att nästa spel inte kommer göras av Treyarch! Kommer nog inte spela ett enda cod-spel till som de utvecklat..

Skönt att ha infinity ward att lita på iaf :)

#5

Postad 04 december 2008 - 21:21

C Upp
  • C Upp
  • Lärjunge

  • 422 inlägg
  • 0
Så nu har man ett spel att se fram emot till nästa höst. På ett sätt jobbigt att dom utannonserar det så tidigt. Men skönt samtidigt. Nu vet man att det kommer, så slipper jag panikköpa CoD5 om ett halvår för att jag vill CoDda.

#6

Postad 04 december 2008 - 21:51

Agathorn
  • Agathorn
  • Forumräv

  • 636 inlägg
  • 0
Om CoD MW2 ryktet stämmer så ... ja GRYMT!

#7

Postad 04 december 2008 - 22:19

mocus
  • mocus
  • Forumräv

  • 527 inlägg
  • 0
Synd bara att ett år tar så lång tid.
Men ja, gud vad härligt detta blir.

#8

Postad 04 december 2008 - 22:31

Yocke
  • Yocke
  • Forumräv

  • 685 inlägg
  • 0

Om CoD MW2 ryktet stämmer så ... ja GRYMT!

Det är inget rykte. Det är bekräftat.

#9

Postad 04 december 2008 - 23:37

ryst
  • ryst
  • Forumräv

  • 908 inlägg
  • 0
Gissa om man längtar :)
Hoppas de slänger in lite nya vapen, vill ju så gärna skjuta lite med Steyr AUG A3

#10

Postad 07 december 2008 - 20:22

bananplanta
  • bananplanta
  • Veteran

  • 2 143 inlägg
  • 0
Ja, bara knappt ett år kvar.

för alla som är trötta på bolt-actionrifles.


Hur vet du att det inte är några boltaction med i COD6?

#11

Postad 07 december 2008 - 20:32

Unregistered6332cbbb
  • Unregistered6332cbbb
  • Forumräv

  • 882 inlägg
  • 0
va gött, man har ju bojkottat COD5, jag bara vägrar köpa det,fast jag inte ens provat det, men av det man hört så verkar det vara en riktig kalkon, att gå tillbaka till MW är det enda rätta , tur att det finns annat att underhålla sig med såsom, Resistance 2 och Dead Space

#12

Postad 07 december 2008 - 20:43

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

  • 4 194 inlägg
  • 0

Hur vet du att det inte är några boltaction med i COD6?


Hmm...nä det klart att jag inte vet :)
Men om vi säger såhär då - "För er som tröttnat på bajonettbestyckade japanska gevär från WWII"? :P

#13

Postad 08 december 2008 - 07:27

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0
Ah, då kan jag med gott samvete vänta med att hoppa på CoD-tåget tills nästa år. :)

#14

Postad 08 december 2008 - 09:01

Unregistered2b236a0e
  • Unregistered2b236a0e
  • Forumräv

  • 697 inlägg
  • 0

va gött, man har ju bojkottat COD5, jag bara vägrar köpa det,fast jag inte ens provat det, men av det man hört så verkar det vara en riktig kalkon, att gå tillbaka till MW är det enda rätta , tur att det finns annat att underhålla sig med såsom, Resistance 2 och Dead Space


Enligt senaste sifforna jag hittar så är World at war det tredje mest spelade spelet på Xbox live så kalkon vet jag inte om det är.
http://www.donkeybis...m/archives/1331

World at war är iaf fortfarande det näst roligaste spelet jag lirat på xbox 360 efter call of duty 4!



Att köra en fortsättning på modern warfare låter helt underbart!! Lite nya banor, perks och vapen :) Längtar redan!

#15

Postad 08 december 2008 - 17:33

izikiel
  • izikiel
  • Veteran

  • 2 254 inlägg
  • 0
gjorde bort mig och köpte cod waw till pc.. och fyfan vad folk fuskar, är inte ens roligt att spela..... nej får bli en konsolversion om ett tag :)

#16

Postad 21 januari 2009 - 22:52

Unregistered78af1102
  • Unregistered78af1102
  • Mästare

  • 2 753 inlägg
  • 0
Ingenting nytt om det här spelet?

Jag längtar som fan nu. Tröttnat på att Cod:a just nu, men storyn är ju alltid lite roligare på sitt sätt än att köra MP, synd bara att SP i princip sög på femman. Vill ha lika bra SP som i fyran, fast ny story :)

#17

Postad 22 januari 2009 - 08:36

Bizhop
  • Bizhop
  • Forumräv

  • 825 inlägg
  • 0

Ingenting nytt om det här spelet?

Jag längtar som fan nu. Tröttnat på att Cod:a just nu, men storyn är ju alltid lite roligare på sitt sätt än att köra MP, synd bara att SP i princip sög på femman. Vill ha lika bra SP som i fyran, fast ny story :)

Och givetvis med de co-op alternativ som femman har.

#18

Postad 22 januari 2009 - 09:03

Unregistered78af1102
  • Unregistered78af1102
  • Mästare

  • 2 753 inlägg
  • 0
Yep det får man hoppas på.
Men istället för Nazi-zombies så kan de köra "Treyarch zombies"... "They did a horrible job on developing COD5, now you may have your revenge!"

#19

Postad 22 januari 2009 - 11:22

Bizhop
  • Bizhop
  • Forumräv

  • 825 inlägg
  • 0
Haha, nu är du orättvis. Iallafall tolkar jag dina typ 100 timmar online som att du uppskattar spelet :)

#20

Postad 22 januari 2009 - 12:16

Unregistered2b236a0e
  • Unregistered2b236a0e
  • Forumräv

  • 697 inlägg
  • 0
Inget nytt....

http://cod6.org/

Där kan man surfa in emellanåt och kolla om det kommit nån ny info.


http://benheck.com/1...rd-game-testing

Orkade inte läsa men kanske "COD 6" är spelet de menar.
Någon som orkar läsa får gärna resumera det hela på svenska :)

#21

Postad 22 januari 2009 - 13:55

bananplanta
  • bananplanta
  • Veteran

  • 2 143 inlägg
  • 0

http://benheck.com/1...rd-game-testing

Orkade inte läsa men kanske "COD 6" är spelet de menar.
Någon som orkar läsa får gärna resumera det hela på svenska :)


Var väl egentligen inget för oss slutanvändare, utan mer för utveckling/utvärdering. Som jag förstår så är en panel med lysdioder kopplad till en handkontroll. Dioderna visar när en viss knapp trycks ner och på så sätt ska man kunna se responstiden från när man trycker på en knapp till det att det verkligen sker på skärmen(?). Ser inte riktigt vad det skulle vara bra för. Kanske om man filmar skärm och panel med höghastighetskamera för att avgöra tiden mellan hand och spel?

Redigerat av bananplanta, 22 januari 2009 - 13:56.


#22

Postad 22 januari 2009 - 15:12

Unregistered78af1102
  • Unregistered78af1102
  • Mästare

  • 2 753 inlägg
  • 0

Haha, nu är du orättvis. Iallafall tolkar jag dina typ 100 timmar online som att du uppskattar spelet :)


Jo visst har man lagt en hel del tid online, men hur mycket kan man inte klaga på femman jämfört med fyran?
Men jag uppskattar nästan Storyn mer i de här spelen, och där är Infinity Ward mycket bättre, och det var det jag menade med att Treyarch gjorde ett ganska dåligt jobb jämfört med IW.

#23

Postad 22 januari 2009 - 15:17

bananplanta
  • bananplanta
  • Veteran

  • 2 143 inlägg
  • 0
Jäpp, hoppas singleplayer blir lika bra som fyran, men gärna längre, en 10-12 timmar iaf. WaW har jag tröttnat helt på och det åker antagligen ut på Tradera ganska snart.

#24

Postad 22 januari 2009 - 16:54

ljud
  • ljud
  • Forumräv

  • 847 inlägg
  • 0
Jag funderar också på att sälja 5:an, spelade det till lv 36, sen tillbaka till 4:an. Att gå tillbaka till 4:an var lite som när man har lock för öronen och det släpper, samt att vasselinet på linsen försvann. :)

Redigerat av ljud, 22 januari 2009 - 16:55.


#25

Postad 22 januari 2009 - 20:19

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

  • 4 194 inlägg
  • 0

Jo visst har man lagt en hel del tid online, men hur mycket kan man inte klaga på femman jämfört med fyran?


Äsch då, det är ju bara för att du suger på spelet! :)

Skämt åsido, jag gillar både 4an och Waw. Skulle ångra mig bittert om jag sålde nåt av dem då de är de bästa fps:erna jag spelat.

#26

Postad 23 januari 2009 - 01:40

Unregistered78af1102
  • Unregistered78af1102
  • Mästare

  • 2 753 inlägg
  • 0
Jo visst är de hästlängder bättre än till exempel BF Bad company eller Farcry 2.. men jag har tröttnat lite på Waw just nu... Blir antagligen med MW eller andra spel, Forza har jag ju sysselsatt mig med i en vecka nu :blush:

#27

Postad 23 januari 2009 - 12:14

Unregistered2b236a0e
  • Unregistered2b236a0e
  • Forumräv

  • 697 inlägg
  • 0

Äsch då, det är ju bara för att du suger på spelet! :)

Skämt åsido, jag gillar både 4an och Waw. Skulle ångra mig bittert om jag sålde nåt av dem då de är de bästa fps:erna jag spelat.


Samma här. De två spelen är nog de enda jag äger nu och känns inte som jag behöver nåt annat...
Har Farcry och Tiger Woods 08 också men inga spel jag spelar så det blir inbyte när nåt nytt kul spel kommer.
Kanske mot Fifa eller NHL eller nåt kul bilspel man kan spela med kompisarna. Farcry spelade jag kanske i 20 timmar var av 19 av dem gick till att bygga banor, det var väll roligast med det spelet...

Just nu känns det dock inte som nåt spel kan putta ner Call Of Duty från tronen. Efter att Cod4 och WAW kom så har jag tyvärr helt tappat intresse för singelplayer. Hade tänkt och spela sp-läge i Halo3, GOW2 och WAW men spela mot datagubbar intresserar mig inte längre, känns så sjukt meningslöst på nåt sätt...

Blir helt enkelt och vänta till det nya spelet i serien kommer i höst... Kommer nog va det spelet jag väntat på mest, och på tanke på COD4 är förväntningarna j+vligt höga :blush: Lyssna bara på namnet, MODERN WARFARE 2, det ger ju ilningar långt ner i pungen ;) Kommer va som ett barn på julafton när det är release! Ska bli kul när det börjar läcka ut bilder och videos!

Redigerat av Unregistered2b236a0e, 23 januari 2009 - 12:16.


#28

Postad 11 februari 2009 - 22:21

Plojan
  • Plojan
  • Amatör

  • 85 inlägg
  • 0
Jag hade hellre sett att dem gjorde ett spel när man sprang omking i öknen eller nåt. Skulle kanske vara svårt med gömställen dock. Gräva ner sig i sanden kanske? :)

#29

Postad 12 februari 2009 - 08:03

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

  • 4 194 inlägg
  • 0

Jag hade hellre sett att dem gjorde ett spel när man sprang omking i öknen eller nåt. Skulle kanske vara svårt med gömställen dock. Gräva ner sig i sanden kanske? :)



Battlefield: Bad Company har ju en del öken...

#30

Postad 12 februari 2009 - 11:03

Onkel_Morra
  • Onkel_Morra
  • Användare

  • 213 inlägg
  • 0

Jag hade hellre sett att dem gjorde ett spel när man sprang omking i öknen eller nåt. Skulle kanske vara svårt med gömställen dock. Gräva ner sig i sanden kanske? :P

Finns det nånting som säger att MW2 inte kommer att utspela sig i ökenmiljö? Kameler och höghastighetsvapen är en kul blandning. Istället för hundarna i WaW så kommer man efter en killstreak på 7 att kunna skicka in en ilsken flock kamelburna beduiner med kroksablar i högsta hugg.

#31

Postad 12 februari 2009 - 11:39

Unregistered2b236a0e
  • Unregistered2b236a0e
  • Forumräv

  • 697 inlägg
  • 0

Finns det nånting som säger att MW2 inte kommer att utspela sig i ökenmiljö? Kameler och höghastighetsvapen är en kul blandning. Istället för hundarna i WaW så kommer man efter en killstreak på 7 att kunna skicka in en ilsken flock kamelburna beduiner med kroksablar i högsta hugg.



Call of duty - War!
Blir man marines så står det två högteknologiska tanks till förfogande i spawn.
Blir man taliban så står det två kameler..

#32

Postad 12 februari 2009 - 11:53

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

  • 4 194 inlägg
  • 0

Finns det nånting som säger att MW2 inte kommer att utspela sig i ökenmiljö? Kameler och höghastighetsvapen är en kul blandning. Istället för hundarna i WaW så kommer man efter en killstreak på 7 att kunna skicka in en ilsken flock kamelburna beduiner med kroksablar i högsta hugg.


Eller varför inte några iska självmordbombare och så kan airstrike vara några Boeing 747or som kraschar?

:P

Nä bäst o sluta med dessa fördomar :)

#33

Postad 12 februari 2009 - 20:07

ljud
  • ljud
  • Forumräv

  • 847 inlägg
  • 0
Har ni nån känsla av hur ofta dom håller release-tiden som först anges? Typ i 50% av fallen kommer det när det var sagt, om ni förstår vad jag menar?

#34

Postad 12 februari 2009 - 20:24

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0
Utan att ens ha rört den delen av CoD4 som alla anser vara bäst (multiplayer) så kan jag säga att jag längtar till detta spel. :D

Riktiga vapen är alltid häftigare än ärtbössorna de hade i WW2... :)

#35

Postad 12 februari 2009 - 20:32

ljud
  • ljud
  • Forumräv

  • 847 inlägg
  • 0

Utan att ens ha rört den delen av CoD4 som alla anser vara bäst (multiplayer) så kan jag säga att jag längtar till detta spel. :D

Hoppsan! Då är det väl bara att sätta igång då :)

#36

Postad 12 februari 2009 - 21:14

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0
Jag vågar inte förrän jag blir bättre på singleplayer. :D

Tillbaks till topic:

Jag tror nog de kommer att hålla releasedatumet på det här. CoD4 ligger bakom dem, de har inget med CoD5 att göra (ingen support mao), de har vana av att utveckla spel, det är ingen ny IP, osv, osv. Allt talar för att det inte kommer något oförutsett och stjälper deras planer. Kanske när de försöker få in co-op som det inte funkar?

Det skulle vara om nästa Rainbow Six/Ghost Recon skulle visa sig välta allt med något revolutionerande som alla kommer sakna i framtida spel men den risken känns minimal. :)

#37

Postad 12 februari 2009 - 22:00

lifter
  • lifter
  • Veteran

  • 1 542 inlägg
  • 0

Jag vågar inte förrän jag blir bättre på singleplayer. :D


Jag hoppas att de får något rätt i den här versionen.

HummPigeon: Det spelar ingen roll hur bra det går i SP, man får fortfarande stryk de första 5 ggrna i MP :)

#38

Postad 13 februari 2009 - 06:46

Mahti
  • Mahti
  • Beroende

  • 1 363 inlägg
  • 0
Jag hoppas på att dom har ett system som gör att man kan stänga av att spelet sparar stats för tillfället.
Man blir så tråkig när man har valt att försöka ha en så hög kill/death ratio som möjligt :D

Till viss del pga spelsättet och stressen man har på sig (å andra sidan så är det detta som är det roliga, tävlingen mot er andra), men mest pga att ingen annan får spela med din gubbe för att ration sjunker så snabbt. Brydde mig om ration i början på CoD4 men det håller aldrig i längden då man har vänner som vill spela på ens konsoll också..

#39

Postad 13 februari 2009 - 07:34

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

  • 4 194 inlägg
  • 0

HummPigeon: Det spelar ingen roll hur bra det går i SP, man får fortfarande stryk de första 5 ggrna i MP :D


Så sant som det är sagt. :)

#40

Postad 13 februari 2009 - 09:42

Unregisteredf3b7885c
  • Unregisteredf3b7885c
  • Beroende

  • 1 024 inlägg
  • 0

Jag vågar inte förrän jag blir bättre på singleplayer. :D

Tillbaks till topic:

Jag tror nog de kommer att hålla releasedatumet på det här. CoD4 ligger bakom dem, de har inget med CoD5 att göra (ingen support mao), de har vana av att utveckla spel, det är ingen ny IP, osv, osv. Allt talar för att det inte kommer något oförutsett och stjälper deras planer. Kanske när de försöker få in co-op som det inte funkar?

Det skulle vara om nästa Rainbow Six/Ghost Recon skulle visa sig välta allt med något revolutionerande som alla kommer sakna i framtida spel men den risken känns minimal. :)


Har inte ens rört singel player, är bara ute efter MP i spel. Kan säga att CoD 4 i MP är helt underbart och kommer vara mitt ända nöje fram till 6:an kommer. WaW i MP va tyvärr för mig en flopp men 4:an är mäktig.. kärlek. humming: Join us, bara att hoppa in i spelet ovh börja komma upp i ranks, går ganska snabbt anser jag. Du missar massor av underbar spel tid.

Tillbax till topic: detta va det bästa jag hört sen jag fick höra om 4:an, så sjukt skönt att dom går vidare på detta spel och lägger WW2 åt sidan.

#41

Postad 04 mars 2009 - 15:57

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

  • 4 194 inlägg
  • 0
Läckt info angående spelet, rykten eller inte låter jag vara osagt.
Källa: www.xboxlife.com/se

En speltestare har läckt information om det kommande spelet på Infinity Wards Twitter sida.

Det var igår kväll på Infinity Wards egen förslags sida för deras kommande spel Call of Duty: Modern Warfare 2, som en av speltestarna fick för sig att släppa en mängd information om spelet. Bara en liten stund senare blev personen ifråga avstängd och meddelandet togs bord. Detta kan naturligtvis bara vara falsk information men det är helt klart misstänksamt.

I listan kan vi bland annat läsa att spelet har planerad release i November, och att spelet kommer innehålla fordon.
Hela listan kan du läsa här nedanför.


* Vehicles will be in MW2
* M16 will return, using stopping power will only be OHK at head, neck, and torso (abdomen, limbs, and hands/feet will not)
* Ak47 and M4 will return, unknown if there are any changes
* M40 will return, ACOG damage boost will be fixed
* Scorpion, P90, M21, R700, G3, G360 will not return
* There are more unknown weapons that will not return
* New sniper rifle: SR25M (United states forces)
* New Assault rifle: Diemeco C8 (Canadian forces M4 equivelant)
* New Assault rifle: L85A2 (United Kingdom forces)
* Total weapons in multiplayer are said to be around 35
* Favourite Modern warfare 1 maps will return
* Helicopters, air strikes, UAV will return
* Red dot sightings will come in different shapes for multiplayer (circular, square, original)
* Snipers will have special grass camouflage (As seen in Modern warfare 1’s campaign)
* All perks will return from MW except eavesdrop and others will be altered
* All gametypes will return from MW and all will have hardcore versions
* New gametype: Secure (Call of duty version of capture the flag, however you capture the enemy’s Intel)
* New gametype unconfirmed name, similar to search and destroy, however instead of trying to plant a bomb, you try to kill a specified enemy
* Solider customization for each class (and each country)
* Sniper with silencers will NOT be in multiplayer
* There are NO bots in local multiplayer
* Similar version to Nazi Zombies, however details are unknown
* NO guest players online, 1 player per console
* Killcam save feature
* There is blood and gore
* Offline/Online Co-op
* Story takes place in the Middle East
* Role as US marines return
* Ken Lally voice work in campaign
* Release is set for sometime in November
* New army tags will be available to add different elements in campaign (similar to halo skulls)
* Campaign-only weapons
Kilde: VG247


Det jag ser som absolut tråkigast är "* NO guest players online, 1 player per console". Varför inte online multiplayer med splitscreen för? ;)
Men för övrigt så längtar jag snart ihjäl mig!

#42

Postad 04 mars 2009 - 18:31

Agathorn
  • Agathorn
  • Forumräv

  • 636 inlägg
  • 0

Jag hoppas på att dom har ett system som gör att man kan stänga av att spelet sparar stats för tillfället.
Man blir så tråkig när man har valt att försöka ha en så hög kill/death ratio som möjligt :D

Till viss del pga spelsättet och stressen man har på sig (å andra sidan så är det detta som är det roliga, tävlingen mot er andra), men mest pga att ingen annan får spela med din gubbe för att ration sjunker så snabbt. Brydde mig om ration i början på CoD4 men det håller aldrig i längden då man har vänner som vill spela på ens konsoll också..


Hehe, det hade varit bättre om den enda "stats" som funnits var w/l ratio på matcherna. På så vis skulle man inte ha campets på samma sätt eller andra strategier för dom som bara vill döda och inte bryr sig om huruvida dom vinner uppdrag eller ej.

Folk som faktiskt väljer att planta/defusa i s&d emot svåra odds, osv osv :blink:. Blir ett roligare spel då tycker jag! Själv bryr jag mig inte direkt om stats utan mest om att försöka vinna matcherna!

#43

Postad 04 mars 2009 - 18:31

Unregisteredf3b7885c
  • Unregisteredf3b7885c
  • Beroende

  • 1 024 inlägg
  • 0
ja, fytikatta! Det kommer bli underbart bra. Secure känns redan som det kommer bli min favorit, älskar CTF i alla spel.

#44

Postad 04 mars 2009 - 18:39

Agathorn
  • Agathorn
  • Forumräv

  • 636 inlägg
  • 0
Intressanta fakta om man nu ska ta dom på allvar.

Men perksen har dom inte ändrat på så mycket verkar det som. Både synd och bra, beroende på hur man ser på det.

Att dom ska ha fordon gillar jag, för om det är någon sak jag faktiskt(!) saknar när jag går ifrån COD: WaW till COD4 så är det känslan av krig som inte inbefinner sig på samma sätt som det blir med pansarvagnar osv. Lite mera counterstrike känsla över COD4.

Blood n Gore är nice :blink: Också mera krigskänsla då! Men undra om dom inte skjuter sig själva i foten med diverse hispiga päron som inte köper det åt sina barn nu?

BRA att dom har något liknande Nazi Zombies, med lite förfining tror jag det kan bli riktigt bra!

Given förbokning på detta när det börjar närma sig! Hoppas kampanjerna blir lika bra som i cod4, underbart bra där! WaW:s kampanjer var ett skämt i direkt jämförelse!

#45

Postad 04 mars 2009 - 19:13

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0
Fordon? Jag hoppas fan de menar att man ska springa brevid dem som man gjorde med War Hog:en. En marinkårs soldat må var duktig, men lär inte direkt vara kapabel att bara hoppa in i en pansarvagn och ta över 4 personers arbete.

P90:n försvinna? Visst, den är säkert over-used av en anledning men varför inte bara skruva ner på den istället? Alla som gillar såna här spel har ju favoritvapen som de vill spela med...P90 och FAMAS brukar vara populära vapen vid sådana tillfällen.

Customisering ser jag fram emot. En riktigt bra feature i Rainbow Six, även om man såg sin egna gubbe lite mer oftare i det spelet.

#46

Postad 04 mars 2009 - 19:17

Unregistered6116c5cb
  • Unregistered6116c5cb
  • Forumräv

  • 531 inlägg
  • 0

Också mera krigskänsla då! Men undra om dom inte skjuter sig själva i foten med diverse hispiga päron som inte köper det åt sina barn nu?

Tja, ju färre ungar på live, desto bättre. Sen så håller jag med om vad någon sade om att inte ha K/D ratio på objektivbaserade missions. Ha det i deathmatch där det hör hemma. Jag säger inte detta enbart för att jag har en usel k/d ratio. :blink: :D

#47

Postad 04 mars 2009 - 19:26

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 960 inlägg
  • 0
Fordon, blääääähhhhh.

#48

Postad 04 mars 2009 - 19:31

Bizhop
  • Bizhop
  • Forumräv

  • 825 inlägg
  • 0

Läckt info angående spelet, rykten eller inte låter jag vara osagt.
Källa: www.xboxlife.com/se



Det jag ser som absolut tråkigast är "* NO guest players online, 1 player per console". Varför inte online multiplayer med splitscreen för? :blink:
Men för övrigt så längtar jag snart ihjäl mig!

* Offline/Online Co-op räcker för mig =)

#49

Postad 04 mars 2009 - 19:33

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0

Tja, ju färre ungar på live, desto bättre. Sen så håller jag med om vad någon sade om att inte ha K/D ratio på objektivbaserade missions. Ha det i deathmatch där det hör hemma. Jag säger inte detta enbart för att jag har en usel k/d ratio. :blink: :P


Precis! Dessutom, var är staten för att man är god team-medlem och visar alla ens kamrater var fienderna då deras mynningflammor oftast pekar mot ens huvud? Nä, det ser man inte! Bara en dålig K/D ratio. :D

Bättring!

#50

Postad 04 mars 2009 - 22:11

Agathorn
  • Agathorn
  • Forumräv

  • 636 inlägg
  • 0
Det där med att folk jagar k/d ratio bygger ju till viss del på att dom har ett interface (barracks) som visar detta. Även onlinestats, som jag iofs inte själv kollat på men som kanske går ut på hur många % headshots man har? En del går kanske bara med snipergevär i änden av kartorna och plockar headshots? Ok kanske lite extremt men ni fattar tanken.

Nej k/d bara i td som någon sa och så andra "belöningar" om man gör bra saker för ens lag. Poäng för assists är ju faktiskt en riktigt bra ide som jag inte stött på tidigare! Eller att man får extra poäng om man dödar någon som plantar i seek and destroy (i cod waw i alla fall), också en bra ide (om det inte asbusas men det har jag svårt att tro).

Det blir riktigt spännande att se hur nya cod blir! Bara det inte är en pengako med dålig singelplayerupplevelse och kopior på gamla vapen och nada nytänkande. Jag ser det lite oroväckande att dom kopierat grejjer ifrån cod waw som i sin tur är sämre (enl. min åsikt) än cod4. T.ex. zombieläget och fordon. Ifall den läckta informationen stämmer alltså.
Bättre att komma på något själv än att kopiera, brukar bli bäst så i slutändan.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.