Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

DEATH & BLACK METAL

1075 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 03 maj 2008 - 15:39

Unregisteredd8832fe9
  • Unregisteredd8832fe9
  • Forumräv

  • 874 inlägg
  • 0
Välkomna att diskutera hårda grupper inom de ovan nämnda genrerna.

#2

Postad 04 maj 2008 - 11:30

Stormload
  • Stormload
  • Användare

  • 204 inlägg
  • 0
Får väl inviga tråden med en best of 2008 (hittils)

Death: Origin - Antithesis och Hate Eternal - Fury and Flames

Black: Höll på att skriva Watain men den släpptes ju 2007, någon som har några andra tips om ny bra Black Metal?

#3

Postad 04 maj 2008 - 18:39

Unregisteredd0be17d5
  • Unregisteredd0be17d5
  • Lärjunge

  • 450 inlägg
  • 0
Kan passa på att tipsa om ett relativt nytt svenskt band
för er som är inne på gamla Mercyful Fate soundet.
(mer för er som e inne på BM i stil med M.Fate/Venom o den skolan)

Portrait
http://www.myspace.com/portraitmetal

Har precis släppt debutalbumet (Cd o Lp) har innan dess släppt en kassettdemo samt en 7"-singel.
Albumet är riktigt ###### bra, ett måste i skivhyllan!

#4

Postad 04 maj 2008 - 19:49

Unregisteredd8832fe9
  • Unregisteredd8832fe9
  • Forumräv

  • 874 inlägg
  • 0

Kan passa på att tipsa om ett relativt nytt svenskt band
för er som är inne på gamla Mercyful Fate soundet.
(mer för er som e inne på BM i stil med M.Fate/Venom o den skolan)

Portrait
http://www.myspace.com/portraitmetal

Har precis släppt debutalbumet (Cd o Lp) har innan dess släppt en kassettdemo samt en 7"-singel.
Albumet är riktigt ###### bra, ett måste i skivhyllan!


Ska kolla upp det genast.

#5

Postad 04 maj 2008 - 19:54

Unregisteredd8832fe9
  • Unregisteredd8832fe9
  • Forumräv

  • 874 inlägg
  • 0

Får väl inviga tråden med en best of 2008 (hittils)

Death: Origin - Antithesis och Hate Eternal - Fury and Flames

Black: Höll på att skriva Watain men den släpptes ju 2007, någon som har några andra tips om ny bra Black Metal?


Jag kan tipsa om ett bm-band som heter Dantalion. Deras senaste "Call of the broken souls" från i år låter bra.

#6

Postad 04 maj 2008 - 23:15

Unregisteredd8832fe9
  • Unregisteredd8832fe9
  • Forumräv

  • 874 inlägg
  • 0
Kan slå ett hårt slag för en grymt bra skiva.

Entombed - Left hand path

Den har det mesta man kan önska sig av bra death metal.

#7

Postad 05 maj 2008 - 00:36

Unregistered1412
  • Unregistered1412
  • Forumräv

  • 579 inlägg
  • 0
Bra ljud på den Entombed skivan med.
Jag giller främst old school death metal, så jag längtar verkligen efter en ny Death Breath LP.

Mvh
Ljudkvalite

#8

Postad 05 maj 2008 - 11:24

Unregisteredd8832fe9
  • Unregisteredd8832fe9
  • Forumräv

  • 874 inlägg
  • 0

Bra ljud på den Entombed skivan med.
Jag giller främst old school death metal, så jag längtar verkligen efter en ny Death Breath LP.

Mvh
Ljudkvalite


Man kan ju hoppas att de gör en uppföljare till "Stinking up the night". Nicke Andersson ska ju bara ha igång Hellacopters under hösten, sen lägger de ner verksamheten med det bandet. Så vi får hoppas helt enkelt.

#9

Postad 05 maj 2008 - 11:46

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

  • 4 194 inlägg
  • 0
Lyssnar precis just nu på Meshuggah - ObZen.
Fruktansvärt tung och brutal och alldeles....alldeles underbar! Inte lika mycket skumma takter som på föregående skivor utan nu är det lite mer bara mangla mangla mangla!

#10

Postad 05 maj 2008 - 12:08

Unregisteredd8832fe9
  • Unregisteredd8832fe9
  • Forumräv

  • 874 inlägg
  • 0

Lyssnar precis just nu på Meshuggah - ObZen.
Fruktansvärt tung och brutal och alldeles....alldeles underbar! Inte lika mycket skumma takter som på föregående skivor utan nu är det lite mer bara mangla mangla mangla!


Jag kan bara hålla med dig angående "ObZen". Dom har lämnat mycket snurriga industrielement bakom sig, och det blir man extra nöjd över.

#11

Postad 07 maj 2008 - 21:09

Unregisteredd6957fbe
  • Unregisteredd6957fbe
  • Veteran

  • 1 625 inlägg
  • 0
Håller med Stormload att Origin gjort en av årets bästa DM-plattor hittils. Dags för alla som inte lyssnat på dom att kolla upp.

Däremot så fattar jag inte grejen med Hate Eternal. Har två plattor med dom och jag blir bara rastlös av att lyssna. Dom kommer ju aldrig någonstans med sin musik, bara ett jäkla bankande (ha ha, vips blev jag en medelålders gubbe).

#12

Postad 08 maj 2008 - 01:26

Unregisteredd8832fe9
  • Unregisteredd8832fe9
  • Forumräv

  • 874 inlägg
  • 0

Håller med Stormload att Origin gjort en av årets bästa DM-plattor hittils. Dags för alla som inte lyssnat på dom att kolla upp.

Däremot så fattar jag inte grejen med Hate Eternal. Har två plattor med dom och jag blir bara rastlös av att lyssna. Dom kommer ju aldrig någonstans med sin musik, bara ett jäkla bankande (ha ha, vips blev jag en medelålders gubbe).


Det ligger sanning i det du säger. Det är bara hårt och meningslöst på Hate Eternals skivor. Ingen direkt karaktär.

#13

Postad 08 maj 2008 - 21:42

Stormload
  • Stormload
  • Användare

  • 204 inlägg
  • 0
Näää...

Pojkar. Kom igen nu.

Den är ju bra, inte årtusendets bästa men jag menar Para Bellum och Fury Within är ju hur grymma som helst. Okej att det inte är världens mest omväxlande album men vi snackar ju ändå death här...

#14

Postad 09 maj 2008 - 02:07

Unregisteredd8832fe9
  • Unregisteredd8832fe9
  • Forumräv

  • 874 inlägg
  • 0

Näää...

Pojkar. Kom igen nu.

Den är ju bra, inte årtusendets bästa men jag menar Para Bellum och Fury Within är ju hur grymma som helst. Okej att det inte är världens mest omväxlande album men vi snackar ju ändå death här...


Jag hittar tyvärr ingenting på skivan som jag fastnar vid. Det gör jag med Morbid Angel, Deranged, Dismember och många andra som precis har släppt nya album. Hade jag bara hittat nån låt så hade jag också gillat dem.

#15

Postad 09 maj 2008 - 21:19

Stormload
  • Stormload
  • Användare

  • 204 inlägg
  • 0
Ja, sådär är det ju ibland...

En annan skiva ni borde kolla upp är Dååth - The Hinderers. Ta låten "From the Blind" som ett smakprov. Skivan i sig är lite ojämn då vissa låtar faller sönder i något hopkok av death metal och elektronika. Men innan dess finns det några gobitar.

#16

Postad 10 maj 2008 - 12:10

Unregisteredd8832fe9
  • Unregisteredd8832fe9
  • Forumräv

  • 874 inlägg
  • 0

Ja, sådär är det ju ibland...

En annan skiva ni borde kolla upp är Dååth - The Hinderers. Ta låten "From the Blind" som ett smakprov. Skivan i sig är lite ojämn då vissa låtar faller sönder i något hopkok av death metal och elektronika. Men innan dess finns det några gobitar.


Ska kolla upp gruppen. Har i ärlighetens namn inte hört nåt med dem tidigare.

#17

Postad 10 maj 2008 - 16:34

Steelis
  • Steelis
  • Amatör

  • 78 inlägg
  • 0
Tacka vet jag Venom från tidigt 80-tal :)

#18

Postad 10 maj 2008 - 16:56

Stormload
  • Stormload
  • Användare

  • 204 inlägg
  • 0

Tacka vet jag Venom från tidigt 80-tal :)


Tacka vet jag Cronos hårfäste sent 2000-tal.

#19

Postad 10 maj 2008 - 17:11

jhw
  • jhw
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0
För er som tycker om primitiva tongångar kan jag tipsa om Nargaroth och Satanic Warmaster. Bortse dock från de tvivelaktiga politiska uttrycken.

#20

Postad 11 maj 2008 - 00:35

Unregisteredd6957fbe
  • Unregisteredd6957fbe
  • Veteran

  • 1 625 inlägg
  • 0
Hmmm, Dåååth? Ok men inte mer. Köpte skivan i tro om att jag skulle bli totalt knockad med icke.

Hmmm nr 2, Venom? Överskattad skit om du frågar mig. Skulle väl vara Cronos hårfäste som ger bonuspoäng som sagt.

Lyssnar just nu på Luciferions gamla goa CD Demonication, det är bra skit det.

#21

Postad 11 maj 2008 - 11:38

Unregisteredd8832fe9
  • Unregisteredd8832fe9
  • Forumräv

  • 874 inlägg
  • 0

Tacka vet jag Cronos hårfäste sent 2000-tal.


Haha. Sicken diss.

Hmmm, Dåååth? Ok men inte mer. Köpte skivan i tro om att jag skulle bli totalt knockad med icke.

Hmmm nr 2, Venom? Överskattad skit om du frågar mig. Skulle väl vara Cronos hårfäste som ger bonuspoäng som sagt.

Lyssnar just nu på Luciferions gamla goa CD Demonication, det är bra skit det.


Luciferion gillar jag också. Det är hård musik.

#22

Postad 11 maj 2008 - 12:32

Steelis
  • Steelis
  • Amatör

  • 78 inlägg
  • 0
Ja nu för tiden är väl inte Venom dom man tänker på, men när dom kom i början på 80-talet var det det värsta man kunde höra i Black metal genren, men det var väl bara dom som fanns också :unsure:

#23

Postad 11 maj 2008 - 12:47

Unregistered1412
  • Unregistered1412
  • Forumräv

  • 579 inlägg
  • 0
Venom gjorde flera grymt bra plattor, som låter bra idag (för BM). Sedan får man inte glömma att trots Venom var först, så var det Bathory och Celtic Frost/Hellhammer som är dom grupperna som påverkade andra vågen av black metal mest.

Mvh
Ljudkvalite

#24

Postad 11 maj 2008 - 17:13

Unregisteredfe65247c
  • Unregisteredfe65247c
  • Användare

  • 190 inlägg
  • 0
Senaste EP'n,Unblessing the Purity, med Bloodbath är en klockren dos med döds för mina öron.

Annars lyssnar jag mest på band som Naglfar, Defleshed och Necrophobic, alltså lite thrash/death/black-blandning.

Längtar också mycket efter en ny platta med Immortal.

#25

Postad 11 maj 2008 - 18:56

Stormload
  • Stormload
  • Användare

  • 204 inlägg
  • 0
För att byta till Black lite så måste jag tipsa om "Keep of Kalessin - Armada" från 2006. Enligt mig en av de bästa Black Metal-skivona på många år. Modernt (nej, det måste inte betyda tutande syntar) och riktigt välspelat.

#26

Postad 11 maj 2008 - 20:38

Unregisteredd8832fe9
  • Unregisteredd8832fe9
  • Forumräv

  • 874 inlägg
  • 0

Venom gjorde flera grymt bra plattor, som låter bra idag (för BM). Sedan får man inte glömma att trots Venom var först, så var det Bathory och Celtic Frost/Hellhammer som är dom grupperna som påverkade andra vågen av black metal mest.

Mvh
Ljudkvalite


Bathory är ju en stor favorit. Gillar det mesta som Quorthon och pågarna har släppt.

#27

Postad 11 maj 2008 - 20:39

Unregisteredd6957fbe
  • Unregisteredd6957fbe
  • Veteran

  • 1 625 inlägg
  • 0
Keep of Kalessin är riktigt mumma. Gillar Armada men tycker nog att EPn Reclaim är snäppet bättre, mycket tack vare Atillas (ex-Mayhem ni vet) briljanta sånginsats.

Sedan nya EPN med Bloodbath. Någon som vet en nätbutik där man kan köpa den? Har kollat runt på dom vanliga ställena (CDON, Ginza mfl) men hittar inte skivan någonstans...

#28

Postad 11 maj 2008 - 20:41

Unregisteredd8832fe9
  • Unregisteredd8832fe9
  • Forumräv

  • 874 inlägg
  • 0

Senaste EP'n,Unblessing the Purity, med Bloodbath är en klockren dos med döds för mina öron.

Annars lyssnar jag mest på band som Naglfar, Defleshed och Necrophobic, alltså lite thrash/death/black-blandning.

Längtar också mycket efter en ny platta med Immortal.


Bloodbath brukar hålla hög kvalitet och pondus på sin death metal. Det är synd dock att Defleshed efter Reclaim The Beat sa upp verksamheten. Dom var grymma. Samma sak med The Crown. Jag menar, lyssna bara på "Face of destruction - deep hit of death". Den visar var skåpet ska stå.

Får väl också hålla tummarna för att Immortal släpper nåt bra framöver. Dom kan om dom vill.

#29

Postad 11 maj 2008 - 20:46

Unregisteredd8832fe9
  • Unregisteredd8832fe9
  • Forumräv

  • 874 inlägg
  • 0

Keep of Kalessin är riktigt mumma. Gillar Armada men tycker nog att EPn Reclaim är snäppet bättre, mycket tack vare Atillas (ex-Mayhem ni vet) briljanta sånginsats.

Sedan nya EPN med Bloodbath. Någon som vet en nätbutik där man kan köpa den? Har kollat runt på dom vanliga ställena (CDON, Ginza mfl) men hittar inte skivan någonstans...


Skulle tro att dom har den på Sound Pollution. Dom brukar lagerföra extrem musik.

#30

Postad 11 maj 2008 - 20:49

master_james
  • master_james
  • Användare

  • 111 inlägg
  • 0
Defleshed är nog bland det bästa mina öron upplevt, rekommenderas varmt för er som inte hört. Ytterst tråkigt att dom la ner. Kan ju alltid hoppas på en "reuninon" i framtiden, som At the gates. Ska ju bli trevligt att se dom live om si sådär 25 dagar.

#31

Postad 11 maj 2008 - 20:57

Stormload
  • Stormload
  • Användare

  • 204 inlägg
  • 0
Ja, Defleshed var ju riktigt bra men på nåt sätt var det förståligt att dom la ner, det måste blivit svårt att vidareutveckla deras musik. Dom var ju så "nishade" i sin genre om man säger så. Men ett annat liknande band finns ju fortfarande; Dimension Zero. Rekommenderas varmt. Bara synd att deras senaste skiva "He Who Shall Not Bleed" inte släpptes i Sverige. Ingen som har sett den någonstans? Har ingen lust att beställa den från Japan, blir så dyrt...

#32

Postad 11 maj 2008 - 21:00

Stormload
  • Stormload
  • Användare

  • 204 inlägg
  • 0

Samma sak med The Crown. Jag menar, lyssna bara på "Face of destruction - deep hit of death". Den visar var skåpet ska stå.


Eller trummorna i mitten av "Kill 'Em All". Aaa! Jag får typ ståfräs varje gång =)

Redigerat av Stormload, 11 maj 2008 - 21:01.


#33

Postad 11 maj 2008 - 21:11

Unregisteredd8832fe9
  • Unregisteredd8832fe9
  • Forumräv

  • 874 inlägg
  • 0

Defleshed är nog bland det bästa mina öron upplevt, rekommenderas varmt för er som inte hört. Ytterst tråkigt att dom la ner. Kan ju alltid hoppas på en "reuninon" i framtiden, som At the gates. Ska ju bli trevligt att se dom live om si sådär 25 dagar.


Jag kan lätt säga att jag är avis. At The Gates är svinigt bra.

Ja, Defleshed var ju riktigt bra men på nåt sätt var det förståligt att dom la ner, det måste blivit svårt att vidareutveckla deras musik. Dom var ju så "nishade" i sin genre om man säger så. Men ett annat liknande band finns ju fortfarande; Dimension Zero. Rekommenderas varmt. Bara synd att deras senaste skiva "He Who Shall Not Bleed" inte släpptes i Sverige. Ingen som har sett den någonstans? Har ingen lust att beställa den från Japan, blir så dyrt...


Ska ärligt säga att jag inte visste om att det fanns en ny släpp av Dimension Zero. Har deras första skiva på cd hemma.

Eller trummorna i mitten av "Kill 'Em All". Aaa! Jag får typ ståfräs varje gång =)


Hehe, du kan dina låtar.

#34

Postad 12 maj 2008 - 20:34

Jorn
  • Jorn
  • Wannabe

  • 35 inlägg
  • 0
Måste bara tipsa om den nya skivan från Testament "The Formation of Damnation" den öser på riktigt bra. Framför allt sjunger Chuck bättre än någonsin.

#35

Postad 12 maj 2008 - 22:03

Unregisteredfe65247c
  • Unregisteredfe65247c
  • Användare

  • 190 inlägg
  • 0
Har lyssnat på några låtar från senaste Belphegor-plattan (på YouTube) och hittils verkar den lovande.
Titelspåret Bondage Goat Zombie samt Shred for Sathan är bäst, och Sexdictator Lucifer sämst.

Bör tillägga att jag inte känner till denna grupp så bra trots att dom funnits sen tidigt 90-tal.

#36

Postad 12 maj 2008 - 22:15

Unregistered8147b14e
  • Unregistered8147b14e
  • Veteran

  • 2 473 inlägg
  • 0
kan tipsa måndagkvällar 22:00-24:00 på bandit då de röjjer loss bra och dyrkar ******** i radion!

www.bandit.se :)

#37

Postad 13 maj 2008 - 00:03

Unregisteredd8832fe9
  • Unregisteredd8832fe9
  • Forumräv

  • 874 inlägg
  • 0

Måste bara tipsa om den nya skivan från Testament "The Formation of Damnation" den öser på riktigt bra. Framför allt sjunger Chuck bättre än någonsin.


Kan bara hålla med dig. Grymt bra alster.

Har lyssnat på några låtar från senaste Belphegor-plattan (på YouTube) och hittils verkar den lovande.
Titelspåret Bondage Goat Zombie samt Shred for Sathan är bäst, och Sexdictator Lucifer sämst.

Bör tillägga att jag inte känner till denna grupp så bra trots att dom funnits sen tidigt 90-tal.


Jag har lyssnat igenom albumen "Lucifer incestus" samt "Goatreich - Fleshcult". Det är inte det mest imponerande inom bm-scenen jag hört, men det är stundtals riktigt ösigt. Får nog lyssna igenom deras nya album också.

kan tipsa måndagkvällar 22:00-24:00 på bandit då de röjjer loss bra och dyrkar ******** i radion!

www.bandit.se :)


Typiskt att ett sånt program landar på en tid då jag jobbar. Men men, jag får klara mig utan.

#38

Postad 16 maj 2008 - 16:01

Unregisteredd8832fe9
  • Unregisteredd8832fe9
  • Forumräv

  • 874 inlägg
  • 0
Lyssnade igenom Aborteds nya skiva Strychnine.213 innan idag. Rekommenderas varmt.

#39

Postad 16 maj 2008 - 20:32

Unregisteredd6957fbe
  • Unregisteredd6957fbe
  • Veteran

  • 1 625 inlägg
  • 0
Har Aborted lyckats styra upp dom lite mesiga tendenserna som hördes på skivan innan? Aborted är ju som bäst när dom är lite mer hårda tycker jag. Som på The Archaic Abattoir och Goremageddon (har inte hört skivorna innan, kanske borde kolla upp dom).

Passar på att tipsa om danska Dawn of Demise vars skiva Hate takes its form jag fick hem i måndags. Har lyssnat konstant på den sedan dess. Hårt och framförallt TUNGT.

#40

Postad 17 maj 2008 - 09:29

Unregisteredd8832fe9
  • Unregisteredd8832fe9
  • Forumräv

  • 874 inlägg
  • 0

Har Aborted lyckats styra upp dom lite mesiga tendenserna som hördes på skivan innan? Aborted är ju som bäst när dom är lite mer hårda tycker jag. Som på The Archaic Abattoir och Goremageddon (har inte hört skivorna innan, kanske borde kolla upp dom).

Passar på att tipsa om danska Dawn of Demise vars skiva Hate takes its form jag fick hem i måndags. Har lyssnat konstant på den sedan dess. Hårt och framförallt TUNGT.


Tyckte inte det var något direkt mesigt på den nya skivan. Har själv lyssnat igenom alla deras skivor, så jag vet att det finns lite meningslösa inlägg på nån skiva. Men det här är ös. Tycker absolut du ska kolla det.

Så ska jag kolla upp Dawn Of Demise. Har inte lyssnat på dem.

#41

Postad 17 maj 2008 - 10:20

Stormload
  • Stormload
  • Användare

  • 204 inlägg
  • 0
Får med kolla upp dom. Kul när man hör att någon är kär i ett band man själv inte hört.

På tal om Keep of Kalessin så släpper dom snart sin nya "Kolussus". Smakprov finns här http://www.myspace.com/keepofkalessin Låter jävligt bra tycker jag, lite thrashigt på nåt sätt. Givet köp sen.

Okej att det inte är Death men jag tycker ni borde lyssna på Disfears nya om ni nu inte hört den än. "Live the Storm" är en riktigt sjysst platta med ett ###### driv rakt igenom. Snyggt omslag med, bara det...

#42

Postad 17 maj 2008 - 16:50

Unregisteredd8832fe9
  • Unregisteredd8832fe9
  • Forumräv

  • 874 inlägg
  • 0

Får med kolla upp dom. Kul när man hör att någon är kär i ett band man själv inte hört.

På tal om Keep of Kalessin så släpper dom snart sin nya "Kolussus". Smakprov finns här http://www.myspace.com/keepofkalessin Låter jävligt bra tycker jag, lite thrashigt på nåt sätt. Givet köp sen.

Okej att det inte är Death men jag tycker ni borde lyssna på Disfears nya om ni nu inte hört den än. "Live the Storm" är en riktigt sjysst platta med ett ###### driv rakt igenom. Snyggt omslag med, bara det...


Kängpunk får gärna också tas upp här. Disfear har varit med länge, och Tompa är inte direkt okänd inom deathscenen.

#43

Postad 17 maj 2008 - 19:46

Stormload
  • Stormload
  • Användare

  • 204 inlägg
  • 0

Kängpunk får gärna också tas upp här. Disfear har varit med länge, och Tompa är inte direkt okänd inom deathscenen.


Nej, han är ju inte det. Lite av en husgud här hemma. Finns det nåt band han inte har varit med i haha. Roligaste Tompa-grejen är ju när han skriker "H_lvete!" i början på "Slit Wide Open" med Ablaze My Sorrow.

(Ååå, gillar inte den här censureringen av svordomar...)

Redigerat av Stormload, 17 maj 2008 - 19:49.


#44

Postad 17 maj 2008 - 21:25

Unregisteredd8832fe9
  • Unregisteredd8832fe9
  • Forumräv

  • 874 inlägg
  • 0

Nej, han är ju inte det. Lite av en husgud här hemma. Finns det nåt band han inte har varit med i haha. Roligaste Tompa-grejen är ju när han skriker "H_lvete!" i början på "Slit Wide Open" med Ablaze My Sorrow.

(Ååå, gillar inte den här censureringen av svordomar...)


Haha, just det. Den är väl med på Anger, Hate and Fury om jag inte minns fel. Har nog bara hört den en gång.

#45

Postad 18 maj 2008 - 12:53

Unregisteredd6957fbe
  • Unregisteredd6957fbe
  • Veteran

  • 1 625 inlägg
  • 0
På tal om Keep of Kalessin. Fundrar på att investera i ett exemplar när den nya skivan kommer. Men min skivköparbudget är lite begränsad kommande månad och jag vill ha Unleasheds nya också. Vilken ska jag välja utav dessa två tycker ni?

#46

Postad 18 maj 2008 - 21:14

Unregisteredd8832fe9
  • Unregisteredd8832fe9
  • Forumräv

  • 874 inlägg
  • 0

På tal om Keep of Kalessin. Fundrar på att investera i ett exemplar när den nya skivan kommer. Men min skivköparbudget är lite begränsad kommande månad och jag vill ha Unleasheds nya också. Vilken ska jag välja utav dessa två tycker ni?


För min del hade det utan tvekan blivit Unleashed. Ett bra band som spelat ihop hur länge som helst.

#47

Postad 18 maj 2008 - 22:26

Stormload
  • Stormload
  • Användare

  • 204 inlägg
  • 0

På tal om Keep of Kalessin. Fundrar på att investera i ett exemplar när den nya skivan kommer. Men min skivköparbudget är lite begränsad kommande månad och jag vill ha Unleasheds nya också. Vilken ska jag välja utav dessa två tycker ni?


Som du förstår måste jag säga tvärtom... klart du ska köpa Keep of Kalessin =) Känns som dom kan ha lite nya idéer på gång på sin nya skiva, känns som ett band som kan ha det.
Men vaddå begränsad skivbudget? Sälj något onödigt, strunta i hyran, jag menar skivor är väl lite mer högprioriterat får jag hoppas.

#48

Postad 19 maj 2008 - 16:21

Unregisteredd6957fbe
  • Unregisteredd6957fbe
  • Veteran

  • 1 625 inlägg
  • 0
He he, jo skivor är faktiskt jävligt högprioriterat faktiskt. Så det kommer säkert bli att jag köper båda ändå. :)

MEN om min självdisiplin skulle hålla så vill jag ha lite åsikter om vilken som är mest köpvärd. Men som sagt, kommer säkert köpa båda och några till i vilket fall.

Fast som tur är är så kan man med gott samvete strunta i att köpa kommande Cryptopsy och lyssna på gamla goa None So Vile istället. Dom verkar ju ha gått ner sig totalt. Synd och skam...

#49

Postad 20 maj 2008 - 11:16

Unregisteredd8832fe9
  • Unregisteredd8832fe9
  • Forumräv

  • 874 inlägg
  • 0

He he, jo skivor är faktiskt jävligt högprioriterat faktiskt. Så det kommer säkert bli att jag köper båda ändå. :)

MEN om min självdisiplin skulle hålla så vill jag ha lite åsikter om vilken som är mest köpvärd. Men som sagt, kommer säkert köpa båda och några till i vilket fall.

Fast som tur är är så kan man med gott samvete strunta i att köpa kommande Cryptopsy och lyssna på gamla goa None So Vile istället. Dom verkar ju ha gått ner sig totalt. Synd och skam...


Tycker i ärlighetens namn fortfarande att Unleasheds skiva hade smakat bättre i min skivsamling än Keep Of Kalessin hade. None So Vile är en bra platta den också.

#50

Postad 20 maj 2008 - 20:43

Unregistered1412
  • Unregistered1412
  • Forumräv

  • 579 inlägg
  • 0
Lyssna nyss på Darkthrones Under a funeral moon. S-A-T-A-N så bra den är!

Mvh
Ljudkvalite

Redigerat av Unregistered1412, 20 maj 2008 - 20:46.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.