Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Infuse PRO

122 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#51

Postad 24 november 2017 - 08:54

Karl-Johan
  • Karl-Johan
  • Forumräv

  • 869 inlägg
  • 0

Ny beta uppdatering finns nu tillgänglig v5.6.2 med automatisk frame rate matchning.

Hur får man tillgång till beta?



#52

Postad 24 november 2017 - 10:46

Unregistered40562de1
  • Unregistered40562de1
  • Forumräv

  • 916 inlägg
  • 0

Då pensionerar du zappiti snart?  :huh:

Eller infuse kan inte ta BD iso? 

Det bör väl funka med iso

 

5.6.1 (iOS) released 2017-11-17 New
  • Support for 4K UHD Blu-ray disc images and folders (ISO/BDMV)


#53

Postad 24 november 2017 - 11:52

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

  • 3 990 inlägg
  • 0

Då pensionerar du zappiti snart?  :huh:
Eller infuse kan inte ta BD iso?


Z är fortfarande första valet för mina lokala filer även om ATVn + Infuse nu närmar sig. Dock fortfarande ingen bitstream transport av Atmos/DTS:X men det ryktas ju lite om att Atmos stöd kan vara på gång. Sen har Z bättre uppskalning från min erfarenhet men ATVn ger också absolut en riktigt bra bild.

Det är kul att ha alternativ.

#54

Postad 24 november 2017 - 11:57

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 944 inlägg
  • 0

Z är fortfarande första valet för mina lokala filer även om ATVn + Infuse nu närmar sig. Dock fortfarande ingen bitstream transport av Atmos/DTS:X men det ryktas ju lite om att Atmos stöd kan vara på gång. Sen har Z bättre uppskalning från min erfarenhet men ATVn ger också absolut en riktigt bra bild.

Det är kul att ha alternativ.

 

Har du shield med? Tycker bilden är ganska mycket sämre på lokala filer såsom mkv 1080p, bd iso osv på shielden... har testat alla sorters färgrymder, ycbrc 8,12bit, rgb 8bit (10 bit går inte välja konstigt nog)... men kommer inte alls upp i samma nivå som Z... när jag har fw 3.07 då... efter den fw verkar ju färgrymden ballat ur, men dom jobbar på det verkar det som.

Tänkte om du jämförde ATV4k+ infuse vs shield? :) 


Redigerat av Garrett, 24 november 2017 - 11:57.


#55

Postad 24 november 2017 - 12:03

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

  • 3 990 inlägg
  • 0

Har du shield med? Tycker bilden är ganska mycket sämre på lokala filer såsom mkv 1080p, bd iso osv på shielden... har testat alla sorters färgrymder, ycbrc 8,12bit, rgb 8bit (10 bit går inte välja konstigt nog)... men kommer inte alls upp i samma nivå som Z... när jag har fw 3.07 då... efter den fw verkar ju färgrymden ballat ur, men dom jobbar på det verkar det som.
Tänkte om du jämförde ATV4k+ infuse vs shield? :)


Hade den som hastigast men sålde den omgående så jag kan tyvärr inte säga nåt om hur den står sig mot ATV + Infuse.

#56

Postad 24 november 2017 - 13:00

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

  • 3 990 inlägg
  • 0

Hur får man tillgång till beta?


Kolla här https://www.imore.co...ple-tv#register

#57

Postad 24 november 2017 - 13:27

Karl-Johan
  • Karl-Johan
  • Forumräv

  • 869 inlägg
  • 0

Den vet jag. Trodde det var infuse beta ni pratade om ovan.


Redigerat av Karl-Johan, 24 november 2017 - 13:29.


#58

Postad 24 november 2017 - 16:01

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

  • 3 990 inlägg
  • 0

Den vet jag. Trodde det var infuse beta ni pratade om ovan.

 

Jag har inte gjort nånting annat än att aktiverat beta uppdateringar från Apple. Sen är det bara att söka upp Infuse appen i appstore och då bör det finnas en uppdatering där.



#59

Postad 25 november 2017 - 06:34

lobo
  • lobo
  • Mästare

  • 2 842 inlägg
  • 0
*Edit, trött.... redan svarat på*

Redigerat av lobo, 25 november 2017 - 06:40.


#60

Postad 25 november 2017 - 11:39

Karl-Johan
  • Karl-Johan
  • Forumräv

  • 869 inlägg
  • 0

Jag har inte gjort nånting annat än att aktiverat beta uppdateringar från Apple. Sen är det bara att söka upp Infuse appen i appstore och då bör det finnas en uppdatering där.


Aah den uppdaterar infuse med, hade inte koll på det. Tack.

#61

Postad 10 januari 2018 - 17:51

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 944 inlägg
  • 0

Har precis börjat använda Infuse nu till äppel 4K, och är grymt nöjd, rappt och hämtar data fort till filmer och serier.

Men kan man få undertexter att sparas på HDD där filmerna/serierna ligger när man hämtar hem dom genom Infuse? Hade varit nice. :) 



#62

Postad 10 januari 2018 - 19:00

hugeman
  • hugeman
  • Forumräv

  • 984 inlägg
  • 0

Jag är också asnöjd. Det enda jag inte är nöjd med är positioneringen av undertexter, den är för låg på mjuka undertexter. Man kan flytta upp den lite men då flyttar man även upp PGS-undertexterna som redan ligger i 21:9 läge till en för hög position.

 

Annars helt fantastisk app. Ska bli intressant och se hur det blir när man matat in 1500 filmer och appen sväller för mycket i storlek...

 

Själv kör jag både mina egna rippar och mina iTunes köp genom den. Har idag ingen 4K utrustning så jag klarar mig ifrån att streama dessa från Apples servrar.


Redigerat av hugeman, 10 januari 2018 - 22:29.


#63

Postad 11 januari 2018 - 07:20

kribban
  • kribban
  • Mästare

  • 3 037 inlägg
  • 0

Själv kör jag både mina egna rippar och mina iTunes köp genom den. Har idag ingen 4K utrustning så jag klarar mig ifrån att streama dessa från Apples servrar.

 

Hur gör du detta? Infuse kan väl inte köra Itunesfilmer?

 

MVH Kribban



#64

Postad 11 januari 2018 - 13:38

Unregistered7ad2a59b
  • Unregistered7ad2a59b
  • Användare

  • 236 inlägg
  • 0

Jag är också asnöjd. Det enda jag inte är nöjd med är positioneringen av undertexter, den är för låg på mjuka undertexter. Man kan flytta upp den lite men då flyttar man även upp PGS-undertexterna som redan ligger i 21:9 läge till en för hög position.

 

Annars helt fantastisk app. Ska bli intressant och se hur det blir när man matat in 1500 filmer och appen sväller för mycket i storlek...

 

Själv kör jag både mina egna rippar och mina iTunes köp genom den. Har idag ingen 4K utrustning så jag klarar mig ifrån att streama dessa från Apples servrar.

 

Även om du inte har någon 4k utrustning så vinner du bild och ljudkvalitet även om du skalar ner 4k till 1080p.

De flesta 4k släpp har 7.1 ljud där bluray har 5.1.



#65

Postad 11 januari 2018 - 16:50

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 944 inlägg
  • 0

felpost


Redigerat av Garrett, 11 januari 2018 - 16:50.


#66

Postad 11 januari 2018 - 17:28

kribban
  • kribban
  • Mästare

  • 3 037 inlägg
  • 0

Hur gör du detta? Infuse kan väl inte köra Itunesfilmer?

 

MVH Kribban

https://firecore.com/forum/topic/18496



#67

Postad 12 januari 2018 - 10:37

PBateman
  • PBateman
  • Forumräv

  • 819 inlägg
  • 0

Nån annan som fått problem med indexeringen med Infuse? Helt plötsligt med start 2 dagar sedan klara den inte av att indexerar min databas....Men plex funkar normalt.



#68

Postad 12 januari 2018 - 14:35

hugeman
  • hugeman
  • Forumräv

  • 984 inlägg
  • 0

Hur gör du detta? Infuse kan väl inte köra Itunesfilmer?

 

MVH Kribban

 

Om man tar sina filmer via ett program som Tuneskit som plockar bort kopieringsskyddet likt MakeMKV gör för BD/DVD. Dock är det ju bara max 1080p SDR då det är max vad Apple tillåter att man tankar ner lokalt. Vill man köra 4K HDR så är man ff hänvisad till streaming från Apples servrar.



#69

Postad 12 januari 2018 - 14:39

hugeman
  • hugeman
  • Forumräv

  • 984 inlägg
  • 0

Nån annan som fått problem med indexeringen med Infuse? Helt plötsligt med start 2 dagar sedan klara den inte av att indexerar min databas....Men plex funkar normalt.

 

Har inte märkt några indexeringsproblem. Har de senaste dagarna rensat mina metadata ett par gånger för att testa hur den hanterar lokal metadata i filen samt i XML-fil.



#70

Postad 12 januari 2018 - 14:47

hugeman
  • hugeman
  • Forumräv

  • 984 inlägg
  • 0

Även om du inte har någon 4k utrustning så vinner du bild och ljudkvalitet även om du skalar ner 4k till 1080p.

De flesta 4k släpp har 7.1 ljud där bluray har 5.1.

 

Bildmässigt måste jag säga att det är väldigt liten skillnad på nerskalad 4K mot 1080p-utgåvan. 7.1 ljud kan jag vinna men själv kör jag min hemmabio i vardagsrummet så jag mäktar inte med mer än 5.1 idag... Jag vet inte om ATV:n tar 4K-spåret om man har den inställd på 1080p. Jag har testat den att köra den genom min Oppo inställd på 4K och skala ner till 1080p. Ser en liten skillnad på filmer men får ett något suddigare gränssnitt.

 

Kör dock inte så idag då min TV får handskakningsproblem när den går genom oppon. Funkar bättre till projektorn men ser väldigt mycket på TV:n med.


Redigerat av hugeman, 12 januari 2018 - 14:47.


#71

Postad 12 januari 2018 - 14:58

lobo
  • lobo
  • Mästare

  • 2 842 inlägg
  • 0

Har inte märkt några indexeringsproblem. Har de senaste dagarna rensat mina metadata ett par gånger för att testa hur den hanterar lokal metadata i filen samt i XML-fil.

 

Vad kör du för scraper för lokal metadata? Kör TMM men Infuse klarar inte att läsa lokal metadata speciellt bra, kör en kombination av lokal data och att Infuse hämtar.



#72

Postad 12 januari 2018 - 15:26

hugeman
  • hugeman
  • Forumräv

  • 984 inlägg
  • 0

Hur lyckades du få Infuse att köra både XML och hämta metadata? Det var vad mitt test gick ut på. Testade att lägga en XML-fil i mappen med bara några taggar och då tog den bara den!

 

Jag har inte letat upp någon scraper än. I mitt test så testade jag att skapa en XML-fil på egen hand för att se hur den hanterade den. Och den gjorde det på så sätt att den endast tog XML-filen och hoppade att hämta data själv. Förvisso var det en MP4 fil med viss metadata i, men den läste inte av den heller. Får testa igen.



#73

Postad 12 januari 2018 - 15:31

lobo
  • lobo
  • Mästare

  • 2 842 inlägg
  • 0

Ok, testa att scrapa ett par filer med TMM (TinyMediaManager) och om Infuse läser dessa korrekt, behöver kanske ändra utdataformat då jag tidigare kört KODI primärt.



#74

Postad 15 januari 2018 - 08:03

hugeman
  • hugeman
  • Forumräv

  • 984 inlägg
  • 0

Ok, testa att scrapa ett par filer med TMM (TinyMediaManager) och om Infuse läser dessa korrekt, behöver kanske ändra utdataformat då jag tidigare kört KODI primärt.

 

En gammal tråd i firecores forum ger detta som förslag: https://mediacompanion.codeplex.com/

 

https://firecore.com/forum/topic/14723



#75

Postad 25 april 2018 - 10:46

kribban
  • kribban
  • Mästare

  • 3 037 inlägg
  • 0

och där avinstallerade jag min plex-app på ATV4K. Nu blir det bara Infuse :) Intergrationen med plex i Infuse är grymt bra. Ingen transcoding vid uppspelning från plex-server i Infuse avlastar servern väldigt mycket :)



#76

Postad 25 april 2018 - 12:15

testsmurf
  • testsmurf
  • Forumräv

  • 532 inlägg
  • 0

.


Redigerat av testsmurf, 09 mars 2023 - 11:44.


#77

Postad 25 april 2018 - 12:52

mikee
  • mikee
  • Veteran

  • 1 638 inlägg
  • 0

Hello

 

Har en polare som har en ATV4K och försöker komma åt sin USB HDD med filmer via inFuse. ( Windows 10 miljö )

 

Nån som har nån bra guide ?

 

Tack på förhand



#78

Postad 25 april 2018 - 13:08

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

  • 3 990 inlägg
  • 0
@mikee

Det är enkelt, dela först USB HDDn genom att högerklicka på den och välj aktivera fildelning.
Gå sen in i Infuse och välj lägg till media, fyll i server ip (ip nummer till dator eller router som HDDn är kopplad till), användarnamn som är samma du loggar in på dator eller router med och slutligen lösenordet.

Sen ska det vara klart och man kan också skapa en favoritgenväg till HDDn om man vill så att den hamnar på första sidan.

#79

Postad 25 april 2018 - 14:40

PBateman
  • PBateman
  • Forumräv

  • 819 inlägg
  • 0

Kan man på något sätt få Infuse att automatiskt dra ner texterna. Stör mig att jag behöver göra detta varje gång jag startar en film.



#80

Postad 25 april 2018 - 16:43

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

  • 3 990 inlägg
  • 0

Kan man på något sätt få Infuse att automatiskt dra ner texterna. Stör mig att jag behöver göra detta varje gång jag startar en film.

 

https://support.fire...Using-Subtitles



#81

Postad 25 april 2018 - 16:47

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 944 inlägg
  • 0

Skulle få texterna så dom sparas på HDD där media ligger, så som det går med tex kodi och plex...


Redigerat av Garrett, 25 april 2018 - 16:47.


#82

Postad 25 april 2018 - 18:56

mikee
  • mikee
  • Veteran

  • 1 638 inlägg
  • 0

@Mentos.. Tackar :) polaren fick det att funka :)

 

Nu till ett annat problem.

 

Polaren köpte infuse PRO via vanliga Infuse appen 10kr i månaden. Men han får inte HDR att funka. ( Han är inte medlem här och bor långt bort så jag kan inte åka hem till honom heller ) så jag leker mellanhand

 

Filmerna visas i SDR och blir då väldigt mörka.

 

Nån som har tips på vad som kan fela.

 

Han har köpt 4K HDR via itunes och då funkar det via ATVn så förstärkare och kablar kan inte vara fel.

 

Mvh



#83

Postad 26 april 2018 - 13:30

mikee
  • mikee
  • Veteran

  • 1 638 inlägg
  • 0

Hej igen.

 

Får nån här 4K UHD HDR att funka ? Han har testat både Mkv ISO och BDMV filer.

 

Tacksam för svar

 

/Mikee



#84

Postad 14 juli 2018 - 19:26

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

  • 3 990 inlägg
  • 0

Fler som inte kan spela innehåll från hårddiskar delade i Infuse? Har aldrig varit nåt problem tidigare men nu får jag bara ett felmeddelande så fort jag försöker spela upp nåt, står följande: "Ett fel uppstod när innehållet laddades".

 

Jag kan lägga till hårddisken i Infuse och bläddra runt bland allt innehåll men uppspelning funkar inte alls.

 

Använder en AppleTV 4k kan tilläggas med senaste TV OS installerat.


Redigerat av Mentos, 14 juli 2018 - 19:27.


#85

Postad 14 juli 2018 - 20:07

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 1

Fler som inte kan spela innehåll från hårddiskar delade i Infuse? Har aldrig varit nåt problem tidigare men nu får jag bara ett felmeddelande så fort jag försöker spela upp nåt, står följande: "Ett fel uppstod när innehållet laddades".
 
Jag kan lägga till hårddisken i Infuse och bläddra runt bland allt innehåll men uppspelning funkar inte alls.
 
Använder en AppleTV 4k kan tilläggas med senaste TV OS installerat.

Inaktivera Atmos i ATV’ns inställningar.

#86

Postad 14 juli 2018 - 21:20

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

  • 3 990 inlägg
  • 0

Inaktivera Atmos i ATV’ns inställningar.

 

Tackar, funkade bra.



#87

Postad 11 september 2018 - 11:18

PBateman
  • PBateman
  • Forumräv

  • 819 inlägg
  • 0

Haft problem den senaste månaden att dom bilder som laddas ner till filmer/serier blir halva ( första delen av bilden och resten blir grått). Nån som har samma problem eller vet en eventuell lösning



#88

Postad 15 november 2018 - 00:37

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

  • 3 990 inlägg
  • 0

Version 5.9 släppt https://firecore.com/blog/21938



#89

Postad 27 november 2018 - 11:30

bodybag
  • bodybag
  • Lärjunge

  • 430 inlägg
  • 0

Hoppades på att det skulle komma Atmos-stöd för lokala filer i nya uppdateringen men icke, tråkigt då andra appar verkar få det.



#90

Postad 27 november 2018 - 13:31

hugeman
  • hugeman
  • Forumräv

  • 984 inlägg
  • 0

Hoppades på att det skulle komma Atmos-stöd för lokala filer i nya uppdateringen men icke, tråkigt då andra appar verkar få det.

 

Vilka andra appar tänker du får Atoms-stöd för lokala filer?



#91

Postad 27 november 2018 - 14:31

bodybag
  • bodybag
  • Lärjunge

  • 430 inlägg
  • 0

Vilka andra appar tänker du får Atoms-stöd för lokala filer?

 

DS Video enligt: https://firecore.com...2#comment-93252

 

Läste om en till app så hade det i pipen för nästa release, ska se om jag hittar det.



#92

Postad 27 november 2018 - 14:42

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

  • 3 990 inlägg
  • 0
Om andra appar får det lär nog Infuse också få det. Skulle gissa i version 6.0

#93

Postad 27 november 2018 - 14:45

Firre77
  • Firre77
  • Användare

  • 241 inlägg
  • 0
Så ni menar att vare sig Infuse eller Plex reder ut Atmos? Någon som vet om Infuse jobbar på det? Sitter på en Apple TV 4k med primärt Infuse, men även Plex som jag blint trodde skulle reda ut det nu när det närmar sig Atmos högtalare.

#94

Postad 27 november 2018 - 15:15

bodybag
  • bodybag
  • Lärjunge

  • 430 inlägg
  • 0

Dom jobbar på det, men för några veckor sen så blev det tyst så jag antog att dom hade något på gång. Som "Mentos" nämner ovan så kommer Atmos troligtvis ut i 6.0

 

Finns en hel del att läsa här: https://firecore.com/forum/topic/20983



#95

Postad 27 november 2018 - 15:16

hugeman
  • hugeman
  • Forumräv

  • 984 inlägg
  • 0

DS Video enligt: https://firecore.com...2#comment-93252

 

Läste om en till app så hade det i pipen för nästa release, ska se om jag hittar det.

 

Känner mig faktiskt lite skeptisk att detta hjälper Infuse, om vi säger att det fungerar så skulle jag gissa på att appen är skriven som en "strömmande" app vilket aktiverar Atmos. Han skriver också att det är en Atmos demo-fil vilket i så fall skulle innebära att det med stor sannolikhet är DD+ med Atmos i filen vilket de officiella Atmos-demona har.

 

Väger man samman dessa två antagande så skulle det finnas en teroi att det fungerar, dvs en server-app som packar ihop en DD+ Atmos-fil på ett korrekt sätt som sedan strömmas till ATV:ns app.

 

Detta skulle dessvärre ej hjälpa Infuse som är skriven för att spela upp lokal media. Men hitta gärna den andra appen du pratar om så kanske vi kan få klarare antagande =)


Redigerat av hugeman, 27 november 2018 - 15:17.


#96

Postad 27 november 2018 - 15:20

bodybag
  • bodybag
  • Lärjunge

  • 430 inlägg
  • 0

Hugeman: Har läst spaltmeter om Atmos senaste månaden (efter att ha köpt all hårdvara och lärt mig den hårda vägen att det inte alltid är så enkelt) så svårt att sätta fingret på exakt vart jag läst det, men det lär ge sig.

 

Delar förövrigt din analys, men ibland så hoppas man bara att det ska lösa sig.



#97

Postad 18 januari 2020 - 16:44

Erik_N
  • Erik_N
  • Veteran

  • 1 515 inlägg
  • 0

Jag har just installerat Infuse 6 Pro på ATV 4K och lagt till filmer som finns på en dator i nätverket (BDMV och MKV, Win7 och SMB). Så långt inga konstigheter och uppspelningen funkar fint. Jag är dock inte riktigt nöjd med var den lagt allt.

 

Under Filmer ligger nästan alla filmer, vilket är bra.

Under Serier ligger inget, inte bra.

Under Annat ligger musik med bild (konserter etc.) vilket känns helt OK, men den har även lagt en del filmer och den enda serien jag har med (Westworld S1-2).

 

Jag har suttit och letat en stund i inställningarna men hittar inget sätt att ändra på detta. Finns det något sätt att manuellt flytta dessa filmer till Filmer och serien till Serier?



#98

Postad 18 januari 2020 - 18:33

MIIKE888
  • MIIKE888
  • Forumräv

  • 807 inlägg
  • 0

Jag har just installerat Infuse 6 Pro på ATV 4K och lagt till filmer som finns på en dator i nätverket (BDMV och MKV, Win7 och SMB). Så långt inga konstigheter och uppspelningen funkar fint. Jag är dock inte riktigt nöjd med var den lagt allt.

Under Filmer ligger nästan alla filmer, vilket är bra.
Under Serier ligger inget, inte bra.
Under Annat ligger musik med bild (konserter etc.) vilket känns helt OK, men den har även lagt en del filmer och den enda serien jag har med (Westworld S1-2).

Jag har suttit och letat en stund i inställningarna men hittar inget sätt att ändra på detta. Finns det något sätt att manuellt flytta dessa filmer till Filmer och serien till Serier?

Hej!

Ja det gör det.

Håll in tryckknappen på fjärren så kommer en meny upp

Välj redigera metadata!👍

Obs! Detta gör du när du står på filmen, serien,filen du vill redigera.

Redigerat av MIIKE888, 18 januari 2020 - 18:34.


#99

Postad 18 januari 2020 - 18:51

Erik_N
  • Erik_N
  • Veteran

  • 1 515 inlägg
  • 0

OK, jag har faktiskt varit inne där, men förstod inte riktigt vad jag skulle göra. Har den inte framför mig nu, men det stod något i still med att den använde metadata från filmmappen. Man ska alltså välja att redigera manuellt där på nåt sätt då?

 

Tack för tipset! 



#100

Postad 18 januari 2020 - 19:06

lobo
  • lobo
  • Mästare

  • 2 842 inlägg
  • 0
Själv kör jag TMM (TinyMediaManager) för all media.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.