Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

JVC RS40, RS50, RS60 (X3, X7, X9)

99 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
JVC DLA-X3 (Projektorer) 2 8,62 (7) Inga priser
JVC DLA-X7 (Projektorer) 1 8,33 (2) Inga priser
JVC DLA-X9 (Projektorer) 0 (0) Inga priser
JVC DLA-RS40E (Projektorer) 1 (0) Inga priser
2 relaterade trådar

#1

Postad 23 september 2010 - 18:23

Unregisteredc2ba912d
  • Unregisteredc2ba912d
  • Användare

  • 175 inlägg
  • 0
September 2010
JVC presenterar nya 3D projektorer

The new projectors are the Reference Series DLA-RS60, DLA-RS50 and DLA-RS40, to be marketed by JVC’s Professional Products Group, and the Procision Series DLA-X9, DLA-X7 and DLA-X3, to be available through JVC’s Consumer Electronics Group.

The new JVC D-ILA projectors will be available in late November at the following prices:
DLA-RS60/DLA-X9 $11,995
DLA-RS50/DLA-X7 $7,995
DLA-RS40/DLA-X3 $4,495

JVC’s PK-AG1 3D glasses ($179) and PK-EM1 3D Signal Emitter ($79) will also be available in late November.

And JVC also has officially set foot in the poor man's forum - the HD250 is priced at $2,995. (ej 3D modell)

Bifogad fil  jvc_2.jpg   11,26K   0 Antal nerladdningar

* Panel: 3 x 0.7 inches of D-ILA
* 1920 x 1080
* 100,000:1 DLA-X9
* 70,000:1 DLA-X7
* 50,000:1 DLA-X3
* 1,300 lumens
* Two-way motor zoom shot
* Motorized focus
* Motorized Lens SHIFT: 34% horizontal and 80% vertically
* Motorized lens cover
* 220 Watts of UHP lamp
* 3D ready (Frame sequentially, Side by Side, Above Below)
* Advanced CLEAR Motion drive (frame interpolation, black frame insertion)
* Digital key clay/tone correction
* Film clay/tone mode (DLA-X7 & DLA-X9)
* Dual Aperture Control (DLA-X7 & DLA-X9)
* 7 Axis CMS (DLA-X7 & DLA-X9)
* Upcoming THX/ISF certifications (DLA-X7 & DLA-X9)
* ISF C3 mode for up to 99 screen correction modes (DLA-X7 & DLA-X9)
* LAN for integration into a house control (DLA-X7 & DLA-X9)
* Connections: 2 x HDMI 1.4a, component, trigger, remote, 3D-Emitter, RS232
* 3D Emitter and 3D glasses sold seperately
* Dimensions: 455 x 179 x 472 mm


Upgrades from last generation are:
(1) fixed banding
(2) lower noise
(3) increased native contrast
(4) 3D
(5) more brightness
(6) black frame insertion
(7) improved frame interpolation

Bifogad fil  jvc_black.jpg   26,11K   0 Antal nerladdningar
Bifogad fil  jvc_white.jpg   207,06K   0 Antal nerladdningar

Redigerat av Unregisteredc2ba912d, 23 september 2010 - 22:14.


#2

Postad 24 september 2010 - 10:08

Unregistered59dcaef6
  • Unregistered59dcaef6
  • Guru

  • 5 025 inlägg
  • 0
Trevligt! :P

#3

Postad 24 september 2010 - 15:26

Unregisteredc2ba912d
  • Unregisteredc2ba912d
  • Användare

  • 175 inlägg
  • 0
CEDIA 2010 JVC Projector Preview

#4

Postad 24 september 2010 - 15:39

Unregistered39429
  • Unregistered39429
  • Mästare

  • 3 116 inlägg
  • 0
http://dila.jvc.com/

#5

Postad 24 september 2010 - 15:50

Unregistered39429
  • Unregistered39429
  • Mästare

  • 3 116 inlägg
  • 0
Postad bild

#6

Postad 24 september 2010 - 16:39

Unregistered39429
  • Unregistered39429
  • Mästare

  • 3 116 inlägg
  • 0
Postad bild

#7

Postad 30 september 2010 - 11:21

Snakey
  • Snakey
  • Användare

  • 127 inlägg
  • 0
Det har visat sig att X3 kanske kommer att ha CMS ändå till slut:

Ny information om RS40 (X3):
"6-axis Color Management System
The DLA-RS40 features a new 6 axis Color Management System which interpolates R,G,B,C,M,Y individually. It allows adjustment of color phase, chroma saturation, and brightness. It is easy to set the color for adjustment by moving color axes. Adjustment is made easier by displaying only color for adjustment. Additionally, up to three customized color settings can be stored for future use. "

http://www.pro.jvc.c...p;feature_id=02

Så nu till frågan: Är X3 identisk med RS40?

För om X3 kommer att ha CMS så känns det som en helt fantastisk projektor för sitt pris (ca 40 000?).

Jag är i alla fall enormt sugen :)

#8

Postad 30 september 2010 - 12:08

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 848 inlägg
  • 0
Intressant, borde bli rätt svårt att övertyga folk om att lägga mer pengar än X3 i så fall.
Kräver att Mr Praktik ger Mr Teori en rejäl känga och det återstår att se...

#9

Postad 10 oktober 2010 - 21:18

Unregistered39429
  • Unregistered39429
  • Mästare

  • 3 116 inlägg
  • 0
Enligt interna källor hos JVC så var det ett skrivfel,JVC RS40 har inget color managment system.

#10

Postad 28 oktober 2010 - 16:09

Unregisteredc2ba912d
  • Unregisteredc2ba912d
  • Användare

  • 175 inlägg
  • 0
:P Nya JVC chassit har blivit ännu större, kommer se grym ut i ett vardagsrum

Youtube JVC DLA-X3 X7 and X9 3D Projectors

#11

Postad 02 november 2010 - 17:41

Unregistered39429
  • Unregistered39429
  • Mästare

  • 3 116 inlägg
  • 0
15 kilo japansk ingenjörskonst :)

#12

Postad 03 november 2010 - 17:40

Unregistered39429
  • Unregistered39429
  • Mästare

  • 3 116 inlägg
  • 0
Länk till AVForums i England där dom snackar som bara den om dessa maskiner.

Redigerat av Unregistered39429, 08 december 2010 - 14:03.


#13

Postad 24 november 2010 - 16:11

Unregistered39429
  • Unregistered39429
  • Mästare

  • 3 116 inlägg
  • 0
Nu har RS modellerna kommit upp på JVC professional Europe hemsida,så nu borde dom va på ingång om de nu är någon som tar in just RS modellerna


länk

#14

Postad 03 december 2010 - 17:02

Unregistered39429
  • Unregistered39429
  • Mästare

  • 3 116 inlägg
  • 0
Klicka här för djupare information om dessa projjar!

#15

Postad 08 december 2010 - 13:41

Unregistered39429
  • Unregistered39429
  • Mästare

  • 3 116 inlägg
  • 0
Nu har tyska Cine4home undersökt DLA-X3 lite.
47000:1 i Native on/off kontrast och 800 Ansilumen @6500 kelvin borde kunna ge en tillräckligt stark ljusstyrka (16 footlambert enligt THX) på även 3 metersdukar,trevligt :rolleyes:


JVC preview den 6 december 2010, engelska

#16

Postad 26 december 2010 - 15:05

Dave R
  • Dave R
  • Lärjunge

  • 358 inlägg
  • 0
Efter att ha sett 3D-material för första gången, demo av Avatar 3D, på en 55" Panasonic plasma började ha-begäret efter en X3a. Hur är det med garantier? Lampans livslängd? Den har ingen dynamisk iris som för oväsen vad jag förstår? Är JVCs projjar av hög kvalité?

Vad jag förstår måste man förutom projjen ha glasögon för minst 1500 kr/st och en emitter... något mer?

Man kommer landa på närmare 50000 kr inalles, svettigt..

Redigerat av Dave R, 26 december 2010 - 15:06.


#17

Postad 01 januari 2011 - 02:58

Unregistered39429
  • Unregistered39429
  • Mästare

  • 3 116 inlägg
  • 0
har inte hembiobutiken 3 års garanti i och med deras trygghetspaket?
lampan håller nog 3000h,ingen dynamisk iris har den,marknadsledande kontrast omfång ändå!

#18

Postad 27 januari 2011 - 22:45

Unregistered39429
  • Unregistered39429
  • Mästare

  • 3 116 inlägg
  • 0

Nu har tyska Cine4home undersökt DLA-X3 lite.
47000:1 i Native on/off kontrast och 800 Ansilumen @6500 kelvin borde kunna ge en tillräckligt stark ljusstyrka (16 footlambert enligt THX) på även 3 metersdukar,trevligt ;)


JVC preview den 6 december 2010, engelska


Läser man ovanstående review så kan man se att DLA-RS40 samt DLA-X3 som ju saknar color managment system numera har två stycken färgrymder att välja imellan och den som heter normal är mycket närmre CIE diagrammet "rec 709" standard än JVC's tidigare modeller så att dessa maskiner saknar CMS behöver inte vara en dealbreaker längre ;)
Dessutom är det grönt som är lite off!

#19

Postad 28 januari 2011 - 17:12

Colamannen
  • Colamannen
  • Forumräv

  • 757 inlägg
  • 0
Saxat från Component:

Som jag hintade om i en annan tråd så har vi äntligan fått hit en skarp version av JVC's omtalade X7:a. Jag har tillbringat 24h med den och gått igenom en del, men en sådan här fin maskin tar lång tid för att hinna utvärdera allt, så ta detta för vad det är; en första provkörning och en titt under huven i vad som måste beskrivas som ett ganska omfattande menysystem.

När X7:an anlände hade den varit på turné i landet och jag ska inte peka finger någonstans men jag kan konstatera att som den var ställd så borde vissa inte få sälja så här fina maskiner... Med kraftigt övermättade neonfärger och vitbalans på 9500K, igensotad svärta, klippt signal och edge enhancement över hela bilden och keystone påslagen tycker jag uppriktigt synd om de stackare som fått se den så här.

En snabb factory reset gav direkt en försmak om att det var riktigt fint besök vi hade fått. Efter att ha utvärderat de förinställda utgångslägena och kikat på gammareglagen hittade man snabbt ett spår att jobba vidare från. I med kalibreringsskiva och kika lite mera på signalen. Bort med klippning och justera svart och vitnivåer. Det visade sig vara relativt enkelt när man väl gått igenom menyns alternativ.

Nästa steg blev att kika på gammahanteringen. Tack vara en mycket generös justeringsmån och bra förinställda kurvor så gick det snabbt att hitta rätt i vårt rum. Till´baka till svart och vitnivåerna och justera igen. Gråskalan så besvärlig ut i "reverse greyramps" men när man väl började mäta gick det hela smidigt utan några större överaskningar. Ögonen detekterar en aning drift mot rött i botten närmast svart men mätaren är alldeles för ljuskrävande för att kunna ge mig någon hjälp där. Hur som helst så märkte jag inget av det i film-klipp, men hade jag haft mer tid hade man säkert kunnat få ännu större precision.

Nu till den stora positiva överaskningen: Färghanteringen!
X7 har likt sina föregångare en omfattande CMS. Dock beter den sig fortfarande inte riktigt som jag vill. Den gör inga större fel, men t.ex. så reglerar brighness-reglaget i CMS:en både mättnad och intensitet. Inget konstigt, bara inte så jag vill ha det. Det finns dessutom en exra sekundärfärg i CMS:en. Utöver Cyan, Gul, Magenta så har de även slängt in Orange! Exakt varför och vad man ska med det till har jag varken hunnit testa eller läsa mig till, men det är säker någon med stort huvud som tänkt ut det.
Och vad är det som är positivt med detta? Absolut ingenting...
Det positiva är istället att efter att kalibrerat maskinen och satt färgläge till Custom 1, så ser det ut så här:

JVC X7 på vit Grandview-duk
Bifogad fil  JVC_X7_CIE_Chart.jpg   222,31K   0 Antal nerladdningar

Jämfört med som det sett ut de senaste åren...
Här är t.ex. HD750 i samma situation:

JVC HD750 på vit Grandview-duk
Bifogad fil  JVC_HD750_Ny_mjukvara__innan_CIE_Chart.jpg   235,83K   0 Antal nerladdningar

Som synes är uppryckningen grym!!!
Och det är inte allt. Även intesitetsvärdena ligger riktigt bra på X7:an.
Jag kalibrerade den till att lämna 15.2fL och det gav följande värden:


mätt	target   
r	   3,0	 3,2	 94% 
g	   10,9	10,8	101% 
b	   1,1	 1,2	 92% 
c	   12,0	12,0	100% 
y	   14,0	14,0	100% 
m	   4,1	 4,4	 93% 
						 
vit	 15,2	15,2	100%

Inte riktigt lika bra som Sonyn men ett fruktansvärt lyft från tidigare JVC:er!


Med lite mätningar som bas kan vi kanske ge oss in lite mer på de subjektiva bildintrycken.
För det första så kan man direkt konstatera att vårt demorum är alldeles för dåligt för att denna maskinens fördelar ska komma riktigt till sin rätt. Vårt vita tak (som hjälper så många att utvaredera under "hem-lika förhållanden") blir här en stor begränsning. JVC:n har en avgryndsdjup svärta som vårt rum inte riktigt kan visa. Jag har trixat med högkontrastdukar och mörkläggning och visst kan man se potentialen men den här maskinen SKA sitta i ett optimalt biorum med TOTAL kontroll på allt ljus, såväl extrent som internt!

X7 är den absolut bästa JVC:n som jag någonsin sett!
Förbättringar lyser igenom på flera ställen. Den har naturligtvis oerhört mycket bättre fägrhantering än sina föregångare. Den är avsevärt mycket skarpare. Flytet i bilden är klart förbättrat. Kontrasten är suberb - (men vårt rum tillåter mig inte se om det är bättre eller lika som HD950).
Allt sammantaget ger en bild som är svår att ogilla. Allting en high end maskin ska ha finns här och jag skulle inte kunna önska mer. Den levererar helt enkelt vad den lovar och en del till utöver det!

Är sökandet under 100tkr över nu då?
Nej - riktigt så enkelt är det inte. X7's suveränitet är oxå dess största motståndare. Det ställer nämligen oerhörda krav på rummet för att den skall komma till sin rätt, eller om man så vill, för att du ska utnyttja dess fulla potential. Den är klart ljussvagare än Sony's VW90. Den låter en del mer, och den kostar nästan 10.000kr mer (om man vill kunna köra 3D). Jag är av den bestämda uppfattningen att Sonyn passar oerhört många fler användare just för att du kan trycka mer ljus och hålla ljudnivån nere och tillsammans med en högkontrastduk blir det en fantastisk bild även i ett vardagsrum. Där är inte JVC:n ens nära... Sonyn är forfarande en del skarpare i bilden. Inget jag ser i testbilden men det blir uppenbart i filmmaterial, så antagligen sitter det i bildbehandlingskretsarna.

Har du ett rum som kan ge den rättvisa så tveka inte på att kolla in denna best!
X7 har tagit redan bra JVC ett stort steg framåt!


MVH
/Jakob

#20

Postad 01 februari 2011 - 11:34

Unregistered59dcaef6
  • Unregistered59dcaef6
  • Guru

  • 5 025 inlägg
  • 0
Colamannen>> Vad menar du egentligen med att HD750 skulle ha så svullen gamut? Knappast efter kalibrering:

Bifogad fil(er)

  • Bifogad fil  hd750.jpg   159,98K   0 Antal nerladdningar


#21

Postad 01 februari 2011 - 11:45

Unregistered59dcaef6
  • Unregistered59dcaef6
  • Guru

  • 5 025 inlägg
  • 0
Då det gäller intensiteterna så är det inga bekymmer på HD750 heller:
R: +0,2%
G: +0,3%
B: +1,5%
C: +/-0%
M: -0,8%
Y: -0,5%

Däremot blir jag impad om det verkligen är vid 15 footLambert!? Är det inte Y=15 du menar?

Redigerat av Unregistered59dcaef6, 01 februari 2011 - 11:47.


#22

Postad 07 februari 2011 - 19:24

Unregistered39429
  • Unregistered39429
  • Mästare

  • 3 116 inlägg
  • 0

JVC Announces World's First THX® 3D Certified Home Theater Projectors


WAYNE, NJ, November 9, 2010 – Four new JVC home theater projectors are the world's first to gain THX® 3D Display Certification. The four projectors, announced at CEDIA Expo in September while undergoing THX testing, will be available later this month.
The new THX 3D Certified projectors are the Reference Series DLA-RS60 and DLA-RS50, to be marketed by JVC's Professional Products Company, and the Procision Series DLA-X9 and DLA-X7, to be available through JVC U.S.A.
During the THX 3D certification process, more than 400 laboratory tests are conducted, evaluating color accuracy, cross-talk, viewing angles and video processing to ensure the high quality 3D and 2D display performance that home theater enthusiasts demand. The JVC projectors have simple, one button solutions for optimized playback of 3D and 2D movies – THX Cinema Mode to ensure that color reproduction, luminance, blacks, gamma and video processing matches what the filmmaker intended, and THX 3D Cinema Mode, which extends this same level of accuracy for 3D broadcasts and Blu-ray Discs. THX 3D Cinema Mode is designed to deliver highly accurate color in 3D, while minimizing sources of cross-talk and flicker. For further fine-tuning, all THX Modes on JVC projectors can be accessed by THX Professional Calibrators.
For 3D content, each projector includes two HDMI 1.4a ports and supports side-by-side (broadcast), frame packing (Blu-ray Disc), and above-below 3D transmissions. An external 3D Signal Emitter (PK-EM1) syncs the projected image with JVC's Active Shutter 3D Glasses (PK-AG1). The external 3D signal emitter ensures solid signal transmission to the 3D glasses for a superior 3D experience, no matter what type of screen is used or how the home theater has been configured.
The new flagship projectors, the DLA-RS60 and DLA-X9, are built using hand-selected, hand-tested components and provide a 100,000:1 native contrast ratio. For 3D display, both models come with two pairs of 3D glasses along with a PK-EM1 3D Signal Emitter. Both projectors also have a three-year warranty.
The DLA-RS50 and DLA-X7 offer 70,000:1 native contrast ratio, come with a two-year warranty and are compatible with JVC's PK-AG1 Active Shutter 3D Glasses and PK-EM1 3D Signal Emitter (sold separately) for 3D presentations.
All four projectors feature three 0.7" 1920 x 1080 D-ILA devices and are designed around JVC's third generation D-ILA High Dynamic Range optical engine that is optimized to provide exceptional native contrast ratios without a dynamic iris to artificially enhance contrast specifications. A directed light integration system and wire grid polarizer ensures optimum light uniformity and minimal crosstalk in the light path. A 4-step lamp aperture is combined with a 16-step lens aperture to allow more precise management of lamp output, which further improves black level and native contrast. With a new short arc gap, lamp brightness has been increased from earlier JVC models to 1,300 ANSI lumens. To reduce motion blur, JVC's double-speed 120Hz Clear Motion Drive technology uses a newly developed LSI for frame interpolation black frame insertion.
These same four models also include a new seven-axis color management system (R, G, B, C, M, Y and orange) that allows precise color tuning, especially in skin tones, and a choice of color profiles, including Adobe RGB, DCI and sRGB/HDTV. They have also been designed for ISF certification and will include an ISF C3 mode for professional calibration. Ninety-nine screen correction modes match the projector to 99 specific types of projection screens.
All four models share a completely new design, with a center-mounted lens and rear power, signal and control connectors for improved cable management and more versatile positioning and mounting options. Rear-to-front airflow also allows more placement flexibility while reducing thermal concerns.
The new JVC D-ILA projectors will be available later this month at the following prices: DLA-RS60/DLA-X9 $11,995 DLA-RS50/DLA-X7 $7,995
JVC's PK-AG1 3D glasses ($179) and PK-EM1 3D Signal Emitter ($79) will also be available in late November.
Besides the four THX Certified models, JVC announced two additional new 3D-enabled projectors, the DLA-RS40 and DLA-X3, also to be available later this month at $4,495 each. Both offer 50,000:1 native contrast ratio, come with a two-year warranty and are compatible with JVC's PK-AG1 Active Shutter 3D Glasses and PK-EM1 3D Signal Emitter (sold separately).
About JVC JVC U.S.A. and JVC Professional Products Company are both divisions of JVC Americas Corp., based in Wayne, New Jersey and a wholly-owned subsidiary of Victor Company of Japan Ltd. JVC Professional Products Company is a leading manufacturer and distributor of a complete line of broadcast and professional equipment. JVC Company of America markets a complete line of consumer video and audio equipment. For further product information, visit JVC's website at http://www.jvc.com.



#23

Postad 08 februari 2011 - 15:14

Colamannen
  • Colamannen
  • Forumräv

  • 757 inlägg
  • 0
15fL på ca: 80" vit 1.0gain duk är det som gäller.

Angående den andra frågan så svarade jag i princip på samma sak på Component, så kika gärna där.
Efter kalibrering bli HD750 helt ok, men det är absolut ingen referensklass...

Probelmet är som synes nedan inte mätpunkterna vid 100% av varje färg, utan allt som händer från vitt ut hit.

JVCHD750 efter kalibrering:
Bifogad fil  JVC_HD750_Ny_mjukvara__efter_CIE_Chart.jpg   222,82K   0 Antal nerladdningar


MVH
/Jakob

#24

Postad 11 februari 2011 - 12:34

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 848 inlägg
  • 0
Så 750 gamuten är egentligen inte svullen, utan snarare lider den av skeva inälvor? :)

Vid händer mellan 0 mättnad och full mättnad? Går den inte "rakt ut" eller går den med ojämna steg ut? Om du förstår vad jag menar...

Eller kanske mer intressant, hur ser de färgmässiga skillnaderna ut mellan 750 och X7 i praktiken?

Vill minnas att du nån gång sa efter att kalibrerat en 750 till mätmässigt rätt (i mätpunkterna, som ju bara är ett stickprov) att den ändå inte hade "A800B colors". Är det såleses mer "A800B colors" i X7:an? :D

Redigerat av pacman, 11 februari 2011 - 12:35.


#25

Postad 16 februari 2011 - 14:08

Unregistered39429
  • Unregistered39429
  • Mästare

  • 3 116 inlägg
  • 0
:)
Nu har AVForums undersökt JVC DLA-RS40/X3,och kikat lite närmre på den och den fick utmärkelsen "best buy"

AVForums review

#26

Postad 21 februari 2011 - 17:16

Unregistered39429
  • Unregistered39429
  • Mästare

  • 3 116 inlägg
  • 0
:)

Nu har dom även undersökt JVC DLA-RS50/X7,dom utnämde den med deras reference status omdöme,och köper in en till deras testsalong!

AVForums review!

#27

Postad 05 mars 2011 - 13:56

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0
X3 verkar ha problem med 1080i enligt test i senaste Hemmabio. Det är ju synd med tanke på att det är det digitalboxarna brukar mata ut...

#28

Postad 05 mars 2011 - 14:00

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

  • 3 878 inlägg
  • 0

X3 verkar ha problem med 1080i enligt test i senaste Hemmabio. Det är ju synd med tanke på att det är det digitalboxarna brukar mata ut...

Då får man låta recievern sköta linjedubblingen :)

#29

Postad 08 mars 2011 - 16:04

Unregistered59dcaef6
  • Unregistered59dcaef6
  • Guru

  • 5 025 inlägg
  • 0
pacman>> Är det typ "saturation shift" ni pratar om eller? :) Har faktiskt inte mätt upp det på min - och kanske inte borde göra det heller? :)

#30

Postad 08 mars 2011 - 16:16

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 848 inlägg
  • 0

pacman>> Är det typ "saturation shift" ni pratar om eller? :)

Kallar man det så? Skulle säga "hue (and possibly intensity) shifts from 0 saturation to 100% saturation". :)

Har faktiskt inte mätt upp det på min - och kanske inte borde göra det heller? ;)

Ingen aning, därför jag fråga Cola. Har inte ens sett HD750, missa den, bara sett föregångare och efterföljare. :)

Redigerat av pacman, 08 mars 2011 - 16:18.


#31

Postad 11 mars 2011 - 14:58

Unregistered59dcaef6
  • Unregistered59dcaef6
  • Guru

  • 5 025 inlägg
  • 0
pacman>> Ok, i HCFR så kallas det "Saturation shift" när man mäter från "vitt" ut till primär och sekundärfärgerna i steg om 25%.
Om det nu är det vi pratar om...
Ska mäta det vid tillfälle. :)

#32

Postad 12 mars 2011 - 18:21

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 848 inlägg
  • 0
Ja jag har sett att HCFR erbjuder nått sånt, lite smidigare namn än mitt förslag kanske.... :)

Och man mäter vid 75% alt 100% intensitet eller?

Ser fram mot mätningar. :)

#33

Postad 14 mars 2011 - 09:43

Unregistered59dcaef6
  • Unregistered59dcaef6
  • Guru

  • 5 025 inlägg
  • 0
Beror på vad man har för testmönster tillgängliga såklart, men jag har för mig att det på AVSHD finns för 25, 50, 75 och 100 procents intensitet, men minnet kanske sviker mig, det kanske bara är vid 75%.
Återkommer med rapport. :D Har relativt ny lampa (<100 h) i den just nu och ska ändå kalibrera om snart...

#34

Postad 30 mars 2011 - 19:49

Unregistered39429
  • Unregistered39429
  • Mästare

  • 3 116 inlägg
  • 0
Nu har Projector reviews undersökt DLA-RS60/X9.

Länk

#35

Postad 18 april 2011 - 20:34

nova85
  • nova85
  • Lärjunge

  • 256 inlägg
  • 0
Hur tror ni en DLA-X3 skulle funka på en 2.35:1 duk?

Har 3,5 m lins till duk och har 94" 2.35:1 react duk. =)

#36

Postad 25 april 2011 - 14:00

Unregistered39429
  • Unregistered39429
  • Mästare

  • 3 116 inlägg
  • 0
hej,de tror jag kommer funka prima då DLA-X3 har fjärrstyrda zoom och focus reglage (även lensshift).grattis till en schysst duk!

#37

Postad 02 maj 2011 - 21:38

ÖrjanB
  • ÖrjanB
  • Amatör

  • 71 inlägg
  • 0
Har införskaffat en x3, har otroligt mycket ghosting vid 3d.
Någon fler där ute som har samma problem i detta avlånga land?

Tacksam för all info i detta ämne.

/ Örjan

#38

Postad 03 maj 2011 - 21:00

nova85
  • nova85
  • Lärjunge

  • 256 inlägg
  • 0

Har införskaffat en x3, har otroligt mycket ghosting vid 3d.
Någon fler där ute som har samma problem i detta avlånga land?

Tacksam för all info i detta ämne.

/ Örjan


Jag har nyligen införskaffat en x3 men kommer till en början ej att köra 3D, men har du provat och kontaka wiktors eller kavena om det? Är ganska säker på att det är dom två dist. som har dom i sverige.

Är du nöjd med den i övrigt i 2D?

Håller som bäst på att montera upp min =)

#39

Postad 03 maj 2011 - 21:31

Jokkmokksjocke
  • Jokkmokksjocke
  • Veteran

  • 2 384 inlägg
  • 0
Kan det vara crosstalk du upplever ?

#40

Postad 04 maj 2011 - 13:22

nova85
  • nova85
  • Lärjunge

  • 256 inlägg
  • 0
Har iaf precis fått igång min och kan inte säga annat än att första intrycket är hur bra som helst, tyst, kraftfull bild och bra svärta.

Trodde det skulle vara ganska så stor skillnad från min ae-4000, som jag för övrigt var väldigt nöjd med med tanke på vad jag fick betala för den, men när jag nu monterat upp denna pjäs och nu äntligen fått igång den så är JVC´n på en helt annan nivå när det gäller bildkvalitet.

Lite som att jämföra en lite äldre lcd med en pioneer 5090, stor skillnad vill säga, får återkomma med fler intryck när jag fått till alla inställningar som jag vill ha dem.

Mvh

#41

Postad 08 maj 2011 - 19:33

Unregistered39429
  • Unregistered39429
  • Mästare

  • 3 116 inlägg
  • 0
;)
Grattis till inköpet,ser fram emot en liten mini review snart!

#42

Postad 31 maj 2011 - 10:38

Unregistered39429
  • Unregistered39429
  • Mästare

  • 3 116 inlägg
  • 0
Jaha då har Cine4home.de gått igenom alla olika JVC modeller och jämfört dom i ett test på ett par hundra sidor och typ 200 bilder.Här är en engelsk översättning på megaduellen.

Cine4home.de megatest!

Redigerat av Unregistered39429, 09 juni 2011 - 11:42.


#43

Postad 22 juni 2011 - 19:43

jaxon1
  • jaxon1
  • Användare

  • 196 inlägg
  • 0
Hej är det någon som skulle kunna ge mig lite allmänna tipps på inställningar man kan kan gör för att få ut det bästa ur Jvc DLA-x3, T.ex för film ? Tv ? Har Bluray skivan DVE som jag kommer att gå efter men undrar vilka ändringar man kan stänga av eller ändra till direkt. Har en biogrotta i källare som är mörklagd, kommer inte att köra någge 3D i början. tacksam för alla tipps och trix man kan fixa med =) vill vara förbered då jag får hem projektorn nästa vecka =)

Mvh/Jaxon1

#44

Postad 23 juni 2011 - 16:57

Unregistered39429
  • Unregistered39429
  • Mästare

  • 3 116 inlägg
  • 0

Hej är det någon som skulle kunna ge mig lite allmänna tipps på inställningar man kan kan gör för att få ut det bästa ur Jvc DLA-x3, T.ex för film ? Tv ? Har Bluray skivan DVE som jag kommer att gå efter men undrar vilka ändringar man kan stänga av eller ändra till direkt. Har en biogrotta i källare som är mörklagd, kommer inte att köra någge 3D i början. tacksam för alla tipps och trix man kan fixa med =) vill vara förbered då jag får hem projektorn nästa vecka =)

Mvh/Jaxon1


Grattis,Digital Video Essentials (DVE) är ju alltid bra att börja med,sen kan du ju oxå testa dessa inställningar tagna ur steve withers (hos AVForums) test utav DLA-X3:

The Picture Adjust menu contains all the controls relating to the image and includes obvious ones such as Picture Mode, Contrast, Brightness, Colour, Tint, Colour Temperature and Gamma selection. Of the various Picture Modes available I found Cinema to be the best choice for 2D movie watching and 3D to be the best for 3D movie watching. Initially I left the Contrast, Brightness, Colour and Tint controls at zero and I selected Custom1 for the Colour Temperature and I selected Normal for the Gamma. The Custom1 selection for Colour Temperature claims to be set at 6500K but there are controls to adjust the white balance should this prove not to be the case.



There is also an Advanced section within the Picture Adjust menu and this allows you to control Sharpness, Noise Reduction, Custom Gamma, the Clear Motion Drive (CMD), the Lens Aperture and the Lamp Power. I found that the best setting for Sharpness and Detail Enhancement controls was zero and I turned off the Noise Reduction controls as well. I also turned off the Clear Motion Drive function as I find that this just adds an unpleasant 'video' quality to film based material and is just one of those unnecessary features that every projector and TV is saddled with these days. I left the Lens Aperture at the middle setting but once the bulb ages and dims you can open that out more and I left the Lamp Power at Normal.

#45

Postad 23 juni 2011 - 20:48

jaxon1
  • jaxon1
  • Användare

  • 196 inlägg
  • 0

Grattis,Digital Video Essentials (DVE) är ju alltid bra att börja med,sen kan du ju oxå testa dessa inställningar tagna ur steve withers (hos AVForums) test utav DLA-X3:

The Picture Adjust menu contains all the controls relating to the image and includes obvious ones such as Picture Mode, Contrast, Brightness, Colour, Tint, Colour Temperature and Gamma selection. Of the various Picture Modes available I found Cinema to be the best choice for 2D movie watching and 3D to be the best for 3D movie watching. Initially I left the Contrast, Brightness, Colour and Tint controls at zero and I selected Custom1 for the Colour Temperature and I selected Normal for the Gamma. The Custom1 selection for Colour Temperature claims to be set at 6500K but there are controls to adjust the white balance should this prove not to be the case.



There is also an Advanced section within the Picture Adjust menu and this allows you to control Sharpness, Noise Reduction, Custom Gamma, the Clear Motion Drive (CMD), the Lens Aperture and the Lamp Power. I found that the best setting for Sharpness and Detail Enhancement controls was zero and I turned off the Noise Reduction controls as well. I also turned off the Clear Motion Drive function as I find that this just adds an unpleasant 'video' quality to film based material and is just one of those unnecessary features that every projector and TV is saddled with these days. I left the Lens Aperture at the middle setting but once the bulb ages and dims you can open that out more and I left the Lamp Power at Normal.



Tackar så hemsk mycket =)

#46

Postad 23 juni 2011 - 20:54

Unregistered39429
  • Unregistered39429
  • Mästare

  • 3 116 inlägg
  • 0
Men ni är ju några stycken som har glädjen att äga denna skönhet nu så du borde kunna få fler tips tycker jag...

Vad kör du med för duk?

#47

Postad 23 juni 2011 - 22:20

jaxon1
  • jaxon1
  • Användare

  • 196 inlägg
  • 0

Men ni är ju några stycken som har glädjen att äga denna skönhet nu så du borde kunna få fler tips tycker jag...

Vad kör du med för duk?


Jo visst alla tipps är tacksamt mottagna :-) jag kommer att köra med en duk som heter projecta Home cinema deluxe 98 tum en högkontrast duk, en relativt ny duk som jag fick tipps om genom reptil audio.

#48

Postad 10 juli 2011 - 20:24

Unregistered39429
  • Unregistered39429
  • Mästare

  • 3 116 inlägg
  • 0
dags för en mini review snart?

#49

Postad 10 juli 2011 - 20:47

Marcus_TheRock
  • Marcus_TheRock
  • Mästare

  • 3 038 inlägg
  • 0

Jo visst alla tipps är tacksamt mottagna :-) jag kommer att köra med en duk som heter projecta Home cinema deluxe 98 tum en högkontrast duk, en relativt ny duk som jag fick tipps om genom reptil audio.

Av vilken anledning väljer du en högkontrastduk? Du skriver tidigare i tråden att du har en mörk biogrotta, och om du med det avser att du har mörka väggar och tak så torde en neutral duk ge bäst resultat. Inte minst med tanke på JVC fina möjligheter till bra svärta och djup gammakurva.

Men du kanske har någon vit vägg eller tak som du önskar behålla?

MVH
Marcus, The Rock Hemmabio i Lund

#50

Postad 11 juli 2011 - 13:39

Jokkmokksjocke
  • Jokkmokksjocke
  • Veteran

  • 2 384 inlägg
  • 0
Homescreen HCCV är en "Lätt" grå duk med ca 1.1 Gain. Budget studiotek aktig :-)



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.