Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Köptips och Råd!

896 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 01 april 2011 - 21:13

Tigerofsweden
  • Tigerofsweden
  • Beroende

  • 1 356 inlägg
  • 0
min fråga är alltså vilken av dessa ni hade valt:

fördel med GT30 är ju att den helt enkelt verkar vara en riktigt nice tv enligt det lilla jag sett och läst.
nackdelen är att den är 10" mindre än LG ...

fördel med PK är väl 60" och lite bättre svärta än mindre modeller (550,250,760)och någon typ av anti-reflex tjoffs ... värt 4500 extra ? hmm ...
nackdel , lite reflex , fortfarande inte toppsvärta ...

fördel PK ... samma som PK väl + 3D vilket kanske kan vara en cool sak att ha när man ändå lägger dom pengarna , även om det inte är jätte avgörande ...
nackdel , kanske samma som PK , vet ej ...

#2

Postad 01 april 2011 - 21:18

Flightcrank
  • Flightcrank
  • Forumräv

  • 683 inlägg
  • 0
Börja med att bestämma hur stor tv du vill ha, personligen så ångrar jag lite att jag inte köpte 60" men å andra sidan så sitter jag ganska nära mina 50".
Vill du ha 60" så är det bara att bestämma om du vill ha 3d eller ej.

Förstår att du vill ha tips men det är ändå upp till dig att göra de där avvägningarna.

#3

Postad 01 april 2011 - 21:28

Unregistered1734
  • Unregistered1734
  • Beroende

  • 1 114 inlägg
  • 0
Även när du inte ens är konkret, så antyder du subtilt att storleken har betydelse.
Som jag skrivit innan, så var LG PS800 fett bra på rörelsehantering + grym svärta - trots den sågades av kritiker och av vissa hyllades. Du kommer nog bli grymt nöjd oavsett vilken, då det är dina ögon som bestämmer. Så länge du inte är pacman så kommer du nog bli jättenöjd :blink:

LG 60PK950N. Real-black filtret, sägs inte ha sharpeningsissues av majoriteten (kanske FW som uppdaterats) samt har gedigen svärta på 0,4 medans PX ligger högre samt saknar black-filtret till min kännedom. Kan vara osant, men har för mig detta. PZ550N ger dig nog teoretiska förbättringar men i praktiken med en blu-ray rulle och HDTV kanaler, så märker du nog inte den 5000 kr extra skillnaden. Den är nog försumbar. För dem pengarna kan du köpa HDTV abb i typ 2 år engångsavgift så att du slipper betala autogiro, eller så kan du köpa någon rolig/lyxig kringutrustning. Bättre blu-ray spelare, all-in-one fjärrkontroll, receiver, osv.Eller hemmabiomöbler.

Annars GT30 och flytta fram soffan/ommöblera i lägenheten, vinkla den mot hörnväggen och vänd sängen/soffan eller dylikt.

1: LG60PK950
2: Panasonic 50GT30 eller G30.

Redigerat av Unregistered1734, 01 april 2011 - 21:29.


#4

Postad 01 april 2011 - 21:38

Tigerofsweden
  • Tigerofsweden
  • Beroende

  • 1 356 inlägg
  • 0
jo jag tror också att man kommer bli nöjd oavsett , men känns ändå som att man vill ha lite för mkt på en gång ... vill ha GT30 bildkvaliteten i 60" till priset av en LG, men tyvärr så funkar ju inte den ekvationen alls ...
därför jag funderar och tvekar på om svärtan är tillräckligt bra på LG 9 serien eller inte ... eller om den är så mycket bättre än tex PK 5 serien som kostar 11990 just nu på Expert ...

så PX har inte den black-filtret som PK har ... hur är det med PK760 , vad har 950 som den INTE har ?

möblera om har jag tyvärr ingen möjlighet till , så som jag har det nu är ungefär så jag måste ha det ... visst kan jag flytta fram soffan 10cm , men inte mkt mer ... sitta ganska exakt 3-3.10meter ifrån tv ...

här ser ni lite skillnad mellan GT30 och PK250 iofs ...
http://www.media.all...j...me=0&nobg=1

Redigerat av Tigerofsweden, 01 april 2011 - 21:39.


#5

Postad 01 april 2011 - 21:55

Unregistered1734
  • Unregistered1734
  • Beroende

  • 1 114 inlägg
  • 0
PK950 bilder ---> http://img641.images...202/dsc8573.jpg
http://flatpanelshd....k950live-1l.jpg

Då du är såpass kräsen med GT30 kvalite, så skulle jag inte rek att gå ned till PK550 och förlora black-filtret. Det gör ju ivf en del skillnad som du kan se på flatpanels bild, även om inte 100%.

PX kanske har black-filtret, jag spekulerade bara förut. PK760 har INTE black-filtret.

Släng iväg ett öppet köp på LG 60PK950N på e.x. elgiganten/mediamarkt?, och NJUT!!!!
Du sparar 5 lax, som du annars hade lagt på teoretiska parametrar i bildkvalite du aldrig hade märkt.
Köp en ISF-kalibrering för pengarna du sparar, samt en fet blu-ray spelare och maximera prestandan?
:blink: Om det är panik kan jag göra en kort bedömning i nordstan göteborg, bor i centrum Linnéstaden! Så kan jag tipsa om vilken du ska köpa på öppet köp, ifall du är såååååååå osäker?? :lol:

Redigerat av Unregistered1734, 01 april 2011 - 22:00.


#6

Postad 01 april 2011 - 22:01

Tigerofsweden
  • Tigerofsweden
  • Beroende

  • 1 356 inlägg
  • 0
vet att EG INTE har PK950 serien iaf ... mediamarkt vet jag inte , dom finns som närmst 15 mil härifrån ...
tror jag skippar 550 faktiskt ...

den bilden du visade mig på 950 där , den ena är ju tagen med lite mörker så därför ser det bra ut ..
den andra däremot verkar inte reflektera så mkt faktiskt , den som är uppsatt i vardagsrummet ...

verkar som att det blivit något fel på onoff sidan ? står nyhet på denna och ett GALET pris ...
http://shop.onoff.co...mpaign=prisjakt



edit: jag är sååååååå osäker faktiskt ... btw så va jag i gbg i måndes :blink:

Redigerat av Tigerofsweden, 01 april 2011 - 22:08.


#7

Postad 01 april 2011 - 22:04

Unregistered1734
  • Unregistered1734
  • Beroende

  • 1 114 inlägg
  • 0
Ring till dem imorgon bitti vetja och hör dig för! Ring runt!

#8

Postad 01 april 2011 - 22:12

Flightcrank
  • Flightcrank
  • Forumräv

  • 683 inlägg
  • 0

den bilden du visade mig på 950 där , den ena är ju tagen med lite mörker så därför ser det bra ut ..
den andra däremot verkar inte reflektera så mkt faktiskt , den som är uppsatt i vardagsrummet ...

Den ena bilden är tagen utan att tvn avger någon bild, således så kommer det bara ljus från ett håll => speglingen blir värre. Den första bilden är knappast tagen under optimala ljusförhållanden (om man vill undvika reflektioner) och ändå så ser bilden helt ok ut. Dock så skall det sägas att det är bilder tagna med kamera och således så ska man inte lita på dem fullt ut. Personligen så märker jag att min 950 reflekterar under dagtid men inte så att det stör, på kvällarna så märker jag ingenting.

#9

Postad 01 april 2011 - 22:15

Tigerofsweden
  • Tigerofsweden
  • Beroende

  • 1 356 inlägg
  • 0
man ser ju exempelvis att det reflekterar ganska bra här ... https://www.prisjakt...kt.php?g=596441 ...
men som sagt , jag har inte sol när jag kommer hem från jobbet , och persinner har man ju så det är ganska lugnt ....
pust att allt ska vara så knas , och att ingen har den i närheten av mig ... 60" tar ju ganska stor plats också , ingenting man bara slänger in hur som helst i bilen ... har en Caddy på jobbet ,men vet inte om den får plats i den ...

vad säger ni om onoff sidan där ... 15000 för en PK950 ... verkar knas ?

#10

Postad 01 april 2011 - 22:27

Flightcrank
  • Flightcrank
  • Forumräv

  • 683 inlägg
  • 0

man ser ju exempelvis att det reflekterar ganska bra här ... https://www.prisjakt...kt.php?g=596441 ...
men som sagt , jag har inte sol när jag kommer hem från jobbet , och persinner har man ju så det är ganska lugnt ....
pust att allt ska vara så knas , och att ingen har den i närheten av mig ... 60" tar ju ganska stor plats också , ingenting man bara slänger in hur som helst i bilen ... har en Caddy på jobbet ,men vet inte om den får plats i den ...

vad säger ni om onoff sidan där ... 15000 för en PK950 ... verkar knas ?

Tvn är ju avstängd på alla bilder utom en... Jag har en hemma (som du vet) och jag har ett ljust vardagsrum med 3 vita väggar och jag stör mig inte på reflektionerna. De märktes av den första veckan (köpte den i augusti) men då gick jag från en väldigt matt LCD. Sedan vande jag mig och det är absolut inte något som jag bryr mig om när jag kolla på fotboll på lördagarna. Sedan finns ju persienner precis som du skriver

På vilket sätt är priset konstigt? modeller är utgående och on off kan ha köpt in ett billigt/stort lager.

#11

Postad 01 april 2011 - 22:34

Tigerofsweden
  • Tigerofsweden
  • Beroende

  • 1 356 inlägg
  • 0
jo det är ju klart iofs ... men att det bara kom helt plötsligt från ingenstans när dom inte haft den innan ...
plus att det står årsmodell 2011 och nyhet oroar mig lite ....

dom har inte fått bra betyg precis av folk som handlat där heller ... gör att man blir lite skeptisk faktiskt ...

#12

Postad 01 april 2011 - 22:39

Flightcrank
  • Flightcrank
  • Forumräv

  • 683 inlägg
  • 0

jo det är ju klart iofs ... men att det bara kom helt plötsligt från ingenstans när dom inte haft den innan ...
plus att det står årsmodell 2011 och nyhet oroar mig lite ....

dom har inte fått bra betyg precis av folk som handlat där heller ... gör att man blir lite skeptisk faktiskt ...

Du behöver knappast oroa dig för on off, de är stora och seriösa, skulle inte beskrivningen stämma så kan du alltid lämna tillbaka med hänvisning till detta. Priset som kommer så "plötsligt" kan som sagt komma sig att de har ett för stort eller billigt inköpt lager. Det är inte lasse på hörnet som säger att du kan få en tv billigt om du betalar cash utan en utav de största elektronikfirmorna i sverige vi pratar om. Naturligtvis så finns det missnöjda kunder, det gör det alltid.

#13

Postad 01 april 2011 - 22:46

Tigerofsweden
  • Tigerofsweden
  • Beroende

  • 1 356 inlägg
  • 0
jo men kolla deras omdömme jämfört med fyndbörsen och andra tex ....

hmmm , har en del att kolla upp imorgon faktiskt ... kanske ska dra till onoff o be dom dra hem en till mig för det priset , se va dom säger ...

#14

Postad 02 april 2011 - 08:06

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 0
PX950 har Trublack filter, så ingen får för sig nått annat. :blink:

#15

Postad 02 april 2011 - 10:04

Tigerofsweden
  • Tigerofsweden
  • Beroende

  • 1 356 inlägg
  • 0
jösses , ganska överlägsen röstning till GT30 fördel ...

ska dra mig ner mot Onoff och se om dom kan ta hem en PK950 till mig till onlinepriset ...

#16

Postad 02 april 2011 - 11:21

jonas_79
  • jonas_79
  • Beroende

  • 1 085 inlägg
  • 0
Förstår inte varför en 50" inte ska räcka till på ett tittavstånd på 3 meter........har själv 40" tv och har 3.8 m avstånd och kan kännas lite liten på de avståndet men 50-55 tum skulle nog bli perfekt på mitt tittavstånd och är Panasonic VT-30 ja själv kollat in mest och sett att man kan få denna i 50" för 19 990 kr och är inte farligt och då får man 2 par 3d glasögon med och de får man ej med på GT30 modellen plus att VT-30 är denna enda av panasonics modeller i år som kommer få pioneer kuro teknik och ska spöa 5090h i kontrast som man fattat på interjue med panasonic japan.

#17

Postad 02 april 2011 - 11:24

Tigerofsweden
  • Tigerofsweden
  • Beroende

  • 1 356 inlägg
  • 0
va o beställde en 60pk950n på onoff , 16700 får jag betala för den , lägsta prisgaranti på netonnet ...
ska bli skoj och se om den är någonting o ha , det hoppas jag verkligen för tror inte onoff kör med 30dagars öppet köp ...

jo jag vet , kanske har gjort ett dumt val , men det återstår att se ...
50" känns som standard och har gjort ett litet tag nu typ , hade säkert räckt gott och väl men ... man är som man är ...

#18

Postad 02 april 2011 - 11:34

twebbas
  • twebbas
  • Veteran

  • 1 819 inlägg
  • 0
Hoppas du blir nöjd. Stort är det iaf. Själv hade jag tagit Panasonicen. DOck inte för överpriset den lanseras med nu i början. Orkar man vänta så tar man en när priset gått ner.

SKa bli skoj att höra dina intryck när du fått den.

Redigerat av twebbas, 02 april 2011 - 11:36.


#19

Postad 02 april 2011 - 11:42

Tigerofsweden
  • Tigerofsweden
  • Beroende

  • 1 356 inlägg
  • 0
får se hur jag gör faktiskt ... finns en liten sak jag ska göra först innan jag köper den , blev lite lurigt eftersom dom va tvugna o beställa osv osv ...
kan hända att jag gör en tvärvändning när jag väl är där o drar till expert o haffar en 550 istället ... pallar inte ligga ute med massa cash ...

orkar inte vänta mkt längre , sitter på en 26" ... kommer ta ett par månader innan priset på GT/VT sjunker iaf ...

#20

Postad 02 april 2011 - 12:54

Unregistered1734
  • Unregistered1734
  • Beroende

  • 1 114 inlägg
  • 0
Du som nojjar så mycket med reflektioner - ska du gå ner till 550 modellen verkligen isåfall?

Du får ju ett mycket fint pris på 60950N, och parametrar ligger den nära G20 samt bättre på vissa punkter. Samt så får du 60>tum. Förstår inte oron, tror inte GT30 är såpass mer bättre än reflex i praktiken, allt annat är teoretiskt.

Det är en sak jag äntligen har lärt mig ;)
jag tyckte att du gjorde ett jättebra val, särskilt om man läser flatpanels recension! och AVS för den delen!

Du som nojjar så mycket med reflektioner - ska du gå ner till 550 modellen verkligen isåfall?

Du får ju ett mycket fint pris på 60950N, och parametrar ligger den nära G20 samt bättre på vissa punkter. Samt så får du 60>tum. Förstår inte oron, tror inte GT30 är såpass mer bättre än reflex i praktiken, allt annat är teoretiskt.

Det är en sak jag äntligen har lärt mig :P
jag tyckte att du gjorde ett jättebra val, särskilt om man läser flatpanels recension! och AVS för den delen!

#21

Postad 02 april 2011 - 13:48

Majorglenn
  • Majorglenn
  • Mästare

  • 3 071 inlägg
  • 0
60PK950 kostar nu 11990 på expert i Globen centrum...

#22

Postad 02 april 2011 - 15:01

Hamilton
  • Hamilton
  • Användare

  • 190 inlägg
  • 0

jag tyckte att du gjorde ett jättebra val, särskilt om man läser flatpanels recension! och AVS för den delen!


Lyckas inte hitta recensionen på AVS... Nån som har länken?

#23

Postad 02 april 2011 - 15:49

Unregistered1734
  • Unregistered1734
  • Beroende

  • 1 114 inlägg
  • 0
http://www.avforums....DTV-Review.html

Annan modell-beteckning (990N istället för 950N) men exakt samma tv, fast för storbritannien/amerika.

#24

Postad 02 april 2011 - 16:00

Tigerofsweden
  • Tigerofsweden
  • Beroende

  • 1 356 inlägg
  • 0
yes , jag tog 550N istället ... kunde inte helt 100% motivera 4500 extra för tru-black filtret ...
köpte denna hos Expert , ska hämta den imorgon ... provar den 30 dagar ... skulle den inte falla mig i smaken och 950N finns kvar så kanske det får bli en sån ...
kändes så j*vla mkt pengar för en LG på något sätt ... kan inte tänka mig filtret på 950 är sååååå j*vla mkt bättre än 550 heller , visst gör det kanske sitt lilla ... men kollar man film o så på kvällen , drar ner persiennerna kanske det funkar ändå ... gör det inte det som sagt så lämnar jag tillbaka den ... vi får se imorgon ...

ska man kalibrera med DVE osv direkt eller ska man köra med flatpanels inställningar först ...

edit: kan tänka mig att den reflekterar lika mkt som min iMac gör nu ... vilket iofs är ganska mkt dagtid ;) hehe

Redigerat av Tigerofsweden, 02 april 2011 - 16:03.


#25

Postad 02 april 2011 - 16:25

Unregistered1734
  • Unregistered1734
  • Beroende

  • 1 114 inlägg
  • 0
Det är ju samma panel vilket är guld värt, att inhandla en LG 60PK550N för sån låg peng, men att det skiljde 4500 kr gentemot 950, det visste jag INTE! Isåfall var det ju onekligen ett smart val, som jag predikat för innan - man märker troligen inte skillnad i praktiken. Särskilt inte en svärta skillnad med filtret värt 4500 kr. Det kan nog ens ögon aldrig motivera :P

Ifall du inte gillar bilden, gå direkt till G30 eller GT30. Tror inte det är sån väsentlig skillnad på övriga bildparametrar annat än dagsljus med svärta-filter på 950 vs 550! Men jag tror faktiskt du har gjort ett kap! Återstår att se ;)

#26

Postad 02 april 2011 - 16:55

Flightcrank
  • Flightcrank
  • Forumräv

  • 683 inlägg
  • 0
Skillnaden mellan 950 och 550 är svärta, reflektioner är ett ickeproblem som folk har förstorat till enorma proportioner.

#27

Postad 02 april 2011 - 17:06

Tigerofsweden
  • Tigerofsweden
  • Beroende

  • 1 356 inlägg
  • 0
ja precis , det tror jag också ... som sagt , den kommer säkert reflektera som min iMac gör idag och den funkar kalas hittils iaf ... blir det jobbigt drar jag bara ner persiennerna sen är det problemt ur världen ...

men som sagt , kunde inte motivera ett köpt på 4500 mer för tru-black filtret ... även om jag hade velat ha det bara för att , men njaaa.
får prova denna 30 dagar sen får vi se va som händer , förhoppningsvis så ska den väl funka någorlunda ok , för dom pengarna kan man ju inte kräva någonting som VT30 tex heller ...
kollas kollas ungefär 75% fotboll och resten film/serier i 720p/1080p ...

#28

Postad 02 april 2011 - 23:08

Unregistered2e3b64ba
  • Unregistered2e3b64ba
  • Forumräv

  • 565 inlägg
  • 0
Och Hakuna-matata är fortfarande expert fast han aldrig ägt en platt-tv

#29

Postad 02 april 2011 - 23:33

EVOVII
  • EVOVII
  • Veteran

  • 1 891 inlägg
  • 0
Jag bytte min 50" Pana G10 mot en 60" PK250 för att få större bild. Jag hade läst en del tester och hoppades att jag skulle tycka bilden var tillräckligt bra. Jag hade den i nästan 30 dagar innan jag bestämde mig för att lämna tillbaks den. Svärtan var den största anledningen och reflexerna den näst största. Hade haft min G10 tillräckligt länge för att den ska ha fått minst ett men kanske till och med två steg försämrad svärta och ändå var den märkbart bättre än på LG'n.

När jag lämnade tillbaks den på EG så gick jag in och kollade på andra apparater och av en slump så stod precis en sån som jag lämnat tillbaks brevid en 50" Pana VT20 och det var en sjuk skillnad på svärta, så pass att jag trodde LG'n var helt felinställd men efter att ha knappat bägge till vettiga inställningar (läs icke dynamiskt läge etc.) så var skillnaden lika stor.

Jag hade stora förhoppningar att Pana skulle släppa nånting större än 50" i nått annat annat än toppserien i år men nu vet vi att så inte är fallet. Tyvärr verkar Pana vara helt ute och cykla när det gäller storlekar i Europa ;) Nu sitter jag med en 42" snik-Pana C2 som temporär TV och har ingen aning om vad jag ska hitta på, vill ha >50" med minst lika bra bild som min G10 hade men vill inte gärna lägga pengarna som en 65" VT30 kostar. Så antingen får det bli nått annat märke, en 65" VT30 eller gå ner till en 50" Pana av någon sort.

#30

Postad 03 april 2011 - 08:34

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Köp LED om du tycker svärta är viktigt. Fast de är ännu dyrare än plasma.

#31

Postad 03 april 2011 - 19:21

Pip
  • Pip
  • Veteran

  • 1 792 inlägg
  • 0

Och Hakuna-matata är fortfarande expert fast han aldrig ägt en platt-tv


;) :)

#32

Postad 07 juli 2011 - 09:09

C-Beat
  • C-Beat
  • Användare

  • 165 inlägg
  • 0
Hej på er,

Inte hängt så mycket här i TV forumet tidigare men är i köptankar för en ny TV om sommaren blir regning :)

Var inne på on offs hemsida och såg att de prisdumpat LG 60PZ570W till 12990:-, verkar ju vara tokbra för en Smart-TV med 3D eller är jag ute och cyklar? Är Samsung PS59D555 värt 2000 till?

#33

Postad 07 juli 2011 - 09:11

Jacobsson
  • Jacobsson
  • Lärjunge

  • 483 inlägg
  • 0
kopplade produkten till tråden & enligt den så är detta lägst pris

Även länk skapad för direkt jämförelse

https://www.prisjakt...j=853776,880288

Men för mera exakt info kolla respektive hemsida !

Redigerat av Jacobsson, 07 juli 2011 - 09:16.


#34

Postad 07 juli 2011 - 09:39

voz
  • voz
  • Lärjunge

  • 468 inlägg
  • 0
Oj, årets prisdumpning på LG-plasmor började tidigare än vanligt. Ja, det är en mycket kompetent TV, förutsatt att du kan få rummet någorlunda mörkt. Det behövs för att du inte ska få reflektioner i rutan och för att det svarta ska bli svart och inte grått. Annars har den mycket bra bild, med plasmans alla fördelar, t.ex. snabb responstid som förhindrar eftersläpningar.

PS. Ställ gärna ev. ytterligare frågor i LG Plasma-lineup 2011-tråden, så får vi det samlat på ett ställe. :)

#35

Postad 07 juli 2011 - 10:00

Fellow88
  • Fellow88
  • Beroende

  • 1 149 inlägg
  • 0

Oj, årets prisdumpning på LG-plasmor började tidigare än vanligt. Ja, det är en mycket kompetent TV, förutsatt att du kan få rummet någorlunda mörkt. Det behövs för att du inte ska få reflektioner i rutan och för att det svarta ska bli svart och inte grått. Annars har den mycket bra bild, med plasmans alla fördelar, t.ex. snabb responstid som förhindrar eftersläpningar.

PS. Ställ gärna ev. ytterligare frågor i LG Plasma-lineup 2011-tråden, så får vi det samlat på ett ställe. :)

Hur är 3Dn på LGs plasmor? Mycket crosstalk? Har ju en PK550 bokad för 11999 men 3D för 1000 kr till kanske vore något?

#36

Postad 07 juli 2011 - 12:52

C-Beat
  • C-Beat
  • Användare

  • 165 inlägg
  • 0
Jag slog till på en :) PZ570 har ju smart-tv enligt hemsidan, det saknar väl PK550 så 1000kr för 3D+smart känns ju som en bra deal!

woho!

#37

Postad 07 juli 2011 - 12:59

junkan
  • junkan
  • Guru

  • 5 298 inlägg
  • 0
Köpte en med!
Någon som är intresserad av en 15 månader gammal 60PK550N som finns i Borås så kan ni PM:a ett bud :)

#38

Postad 07 juli 2011 - 22:11

Umbriel
  • Umbriel
  • Amatör

  • 83 inlägg
  • 0
Hmm, det var ett bra pris ja, jag skulle inte ha ny tv föränn i oktober när vi flyttar till nytt hus, men detta kunde jag inte motstå... :)

#39

Postad 08 juli 2011 - 08:27

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 944 inlägg
  • 0

Köpte en med!
Någon som är intresserad av en 15 månader gammal 60PK550N som finns i Borås så kan ni PM:a ett bud :D


Nej tack... vi har en stor spegel i hallen, det räcker :D
Funkar inte i vårt ljusa vardagsrum, hade en pk350 innan... fick byta upp mig till en G30 pga speglingar :)

#40

Postad 09 juli 2011 - 17:20

thetias
  • thetias
  • Mästare

  • 2 965 inlägg
  • 0
Kunde inte heller motstå köp!

#41

Postad 09 juli 2011 - 22:37

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
PZ är ju dock sämre än PK. Sämre svärta.

#42

Postad 09 juli 2011 - 23:19

rayko
  • rayko
  • Mästare

  • 3 653 inlägg
  • 0
köpte också en, hur kan man tacka nej till en 60 tummare med smart TV, 3D, trueblack filter :D mm för bara 13000 laxar. Tänk att man måste punga ut med 15 laxar för en 60PK550 som är mycket sämre, förra årets model utan 3D, smart TV mm. Passa på att köpa den här TVn nu, imorgon är deadlinen.

#43

Postad 09 juli 2011 - 23:46

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Nja PKn är bättre på en del områden. Tex svärtan. Den är sämre på PZ

#44

Postad 10 juli 2011 - 01:00

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 960 inlägg
  • 0
60PK760N, under 10 000 kr på OnOff Backaplan idag. Vet inte om den finns kvar.

#45

Postad 10 juli 2011 - 08:50

rayko
  • rayko
  • Mästare

  • 3 653 inlägg
  • 0
Vad är skillnaden mellan 60PZ570W(12990 kr) och 60PZ750W (22240 kr)?

Båda har trueblack filter, Smart TV, 3D etc men priset skiljer enormt

Redigerat av rayko, 10 juli 2011 - 08:53.


#46

Postad 10 juli 2011 - 09:10

Fellow88
  • Fellow88
  • Beroende

  • 1 149 inlägg
  • 0

köpte också en, hur kan man tacka nej till en 60 tummare med smart TV, 3D, trueblack filter :D mm för bara 13000 laxar. Tänk att man måste punga ut med 15 laxar för en 60PK550 som är mycket sämre, förra årets model utan 3D, smart TV mm. Passa på att köpa den här TVn nu, imorgon är deadlinen.

Pk 550N kostar 11999 inte 15k och som radiozo skriver har pz serien sämre svärta.

#47

Postad 10 juli 2011 - 09:14

rayko
  • rayko
  • Mästare

  • 3 653 inlägg
  • 0

Pk 550N kostar 11999 inte 15k och som radiozo skriver har pz serien sämre svärta.

Jo, fast den har bättre filter, 3D, Smart TV mm, så det enda den är sämre på är väl svärtan.

Så vad är skillnaden mellen PZ570 och PZ750?

#48

Postad 11 juli 2011 - 14:15

Unregistered79265eb9
  • Unregistered79265eb9
  • Användare

  • 118 inlägg
  • 0
Är själv sjukt sugen på den PZ570W.

Så min fråga är, ni som har köpt den är ni nöjda? vad finner ni för fel osv?


Tacksam för svar!

#49

Postad 11 juli 2011 - 15:23

thetias
  • thetias
  • Mästare

  • 2 965 inlägg
  • 0
Inte hunnit testa eller fått in inställningar 100 ännu, men första intrycken är:

Riktigt dålig bild på sd kanaler via comhem HD box. TV4 med alla sina sunk kameror de använder till sina egna program ser oftast helt fruktansvärt ut.

HD kanaler ser ok ut. SVT 1&2 HD är bäst av de HD kanaler jag har.

Bara sett bluray filmer med erkänt bra bild ännu, och då briljerar plasman med rätt inställningar. Ska testa lite 80 tals film på bluray och återkomma med intryck...

Ska tillägga att jag sitter lite för nära det optimala avståndet.

#50

Postad 11 juli 2011 - 18:26

Kung67
  • Kung67
  • Forumräv

  • 591 inlägg
  • 0
OnOff i konkurs!!!



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.